Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-20 19:50:39 // 39504
kinyomott kuplungnál a morgás a kinyomócsapágy ha kinyomott kuplungnál megszűnik a morgás az a nyelestengely csapágy...vagy a váltóban valamelyik csapágy
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-08-20 19:49:39 // 39503
Nekem is ez van a hátsókerekeknél, kagylósra vannak kopva a gumik 50km/h-ig olyan a hangja mint ha csapágyas lenne :)
.....2013-08-20 19:48:56 // 39502
Váltó. Mennyi km van benne?
David | Centocinquantanove2013-08-20 19:46:14 // 39501
Nálam még mindegy hogy melyiket nyomod (kuplung vagy fék) hosszan kell, mert különben csak forgat egyet az indító és nem történik semmi...
David | Centocinquantanove2013-08-20 19:44:49 // 39500
Annyi kérdésem lenne még, hogy mi okozhatja azt, hogy az autó mormog, de nem folyamatosan hanem a sebességgel arányosan ütemesen. Mintha minden kerékfordulatkor lenne egy mormanás. Először azt hittem, hogy valamelyik kerék csapágyas vagy ilyesmi, de ha kinyomom a kuplungot, vagy üresben gurulok akkor nincs mormogás...
A mormogáson kívül más negatív érszrevétel nincs...
Valaki találkozott már ilyennel?
A mormogáson kívül más negatív érszrevétel nincs...
Valaki találkozott már ilyennel?
Piritu - 1.000.0002013-08-20 19:42:53 // 39499
Ha a kuplungot nyomom be elég egy pillanatra nyomni a gombot, ha a féket, akkor végig kell nyomni.
David | Centocinquantanove2013-08-20 19:38:41 // 39498
Köszi a választ, majd kipróbálom, eddig mindig kivettem majd visszaraktam a kulcsot...
A hosszan nyomást meg nem teljesen értem... Nekem még az a fajta van, ami hosszan megnyomós (amíg be nem röffen), nem pedig az egyszer röviden megnyomós (az újabbak ha jól tudom már ilyenek).
A hosszan nyomást meg nem teljesen értem... Nekem még az a fajta van, ami hosszan megnyomós (amíg be nem röffen), nem pedig az egyszer röviden megnyomós (az újabbak ha jól tudom már ilyenek).
Tibcsi1662013-08-20 19:21:27 // 39497
A nagyfékre (330mm-es) tuti nem megy rá! Neked is ilyen van?? 1.9-en általában kicsi szokott lenni.
A nagyfékre még a 17” is csak a gyári megy rá biztosan!!
A nagyfékre még a 17” is csak a gyári megy rá biztosan!!
'''''2013-08-20 19:01:11 // 39496
Szerintem nem megy rá.
Shadin2013-08-20 18:34:10 // 39495
Vagy ha nyomod a pedált és nincs gyújtáson de nem vetted ki a kulcsot és ilyenkor hosszabban nyomod a gombot akkor gyújtásra is adja és indítja is az autót :-)
.......................2013-08-20 17:41:48 // 39494
igen ,
ha nem momod meg egyik pedàlt sem
akkor csak a gyujtàSt adja rà,
majd csak akkor indul ismételt gombnyomàSra ha kuplung,vagy féket is nyomod
ha nem momod meg egyik pedàlt sem
akkor csak a gyujtàSt adja rà,
majd csak akkor indul ismételt gombnyomàSra ha kuplung,vagy féket is nyomod
David | Centocinquantanove2013-08-20 17:29:22 // 39493
Nekem is lenne egy kérdésem:
Ha mondjuk félreállok, leállítom a motort, de a kulcsot NEM veszem ki és mondjuk néhány perc múlva újra elindulnék, de indítózás előtt ráadnám csak a gyújtást (lefuttatnám a gyorsteszteket, izzítanék, stb), akkor megtehetem ezt anélkül, hogy prosztó módon újra kihúznám a kulcsot majd újra bedugom?
Ha mondjuk félreállok, leállítom a motort, de a kulcsot NEM veszem ki és mondjuk néhány perc múlva újra elindulnék, de indítózás előtt ráadnám csak a gyújtást (lefuttatnám a gyorsteszteket, izzítanék, stb), akkor megtehetem ezt anélkül, hogy prosztó módon újra kihúznám a kulcsot majd újra bedugom?
mzo2013-08-20 16:59:03 // 39492
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne. A nagyfékes futóműre rámegy a 16-os felni? Találtam egy 205/55 r 16-os felni téligumi garnitúrát és ha jó lenne akkor lehet hogy megvenném.
Egy gyors kérdésem lenne. A nagyfékes futóműre rámegy a 16-os felni? Találtam egy 205/55 r 16-os felni téligumi garnitúrát és ha jó lenne akkor lehet hogy megvenném.
mizooo2013-08-20 15:55:30 // 39491
Megnézem jobban azt az ajtót :) köszi
Piritu - 1.000.0002013-08-20 15:31:49 // 39490
Az enyémben azt az jtókát simán le lehetett pattintani, nem kellett törni. Azóta a polcon pihen.
Ha a bal oldalra akarod tenni a mélynyomót nem elég egy előlap neki. Mögötte ládát kell kialakítani, ami tekintettel a bonyolult formára nem egyszerű feladat.
Ha a bal oldalra akarod tenni a mélynyomót nem elég egy előlap neki. Mögötte ládát kell kialakítani, ami tekintettel a bonyolult formára nem egyszerű feladat.
mzo2013-08-20 14:30:17 // 39489
Bent voltunka városban és a Parlamentnél láttam egy 159 SW-t megnéztem ott is ugyan olyan gumi van hátul mint nekem. Egyébként ahogy nézem a tiéd Shadin annyiban különbözik az enyémtől hogy ott a fém merevítő pálcák helyett egy külön műanyag sínben fut maga a gumi itt ez adja neki a merevítést. Sztem nyugodtan helyettesítheted a normál fémpálcás gumival. Nekem annó az Octaviámon ugyanilyen normál ablaktörlő volt hátul és tökéletes volt.
Dömpi (il dottore)2013-08-20 14:10:36 // 39488
Pedig semmi, se fém, se műanyag nem ér az üveghez.
Dömpi (il dottore)2013-08-20 14:09:58 // 39487
Az enyém is ilyen, és én is úgy csináltam, mint "mzo", viszont úgy tűnik, mintha enyhén karcolná az üveget.
mzo2013-08-20 13:25:59 // 39486
Shadin2013-08-20 11:05:27 // 39485
mzo2013-08-20 10:34:48 // 39484
Bocsánat most látom rosszul írtam az elején. Nem fém vezetőpálca hanem fém merevítőt cseréltem ki. :)
mzo2013-08-20 10:32:16 // 39483
Itt van leírva:
http://www.szakalmetal.eu/hu/dokumentumok/szerelesi-utmutatok/421-Ablaktorl-szerelesi-utmutato
http://www.szakalmetal.eu/hu/dokumentumok/szerelesi-utmutatok/421-Ablaktorl-szerelesi-utmutato
mzo2013-08-20 10:31:19 // 39482
A vezetője ahogy mondod az műanyag igen. Ahhoz nem kell nyúlni, csak a gumit kell belőle kihúzni és a gumiban lévő fém merevítőt kell még kicserélni/átteni a régiből.
Shadin2013-08-20 10:28:30 // 39480
A gyári gumi vezetője egy műanyag idom ugye?
mzo2013-08-20 10:24:06 // 39479
Elvileg ez az, csak ezt majd mindenképp vágni kell mert nagyon hosszú.
mzo2013-08-20 10:21:05 // 39478
Szia!
Én egyszerűen a tescoban vettem egy db komplett Valeo ablaktörlőt 35 cm-est. Ez volt 650 Ft. Abból szedtem ki a gumit és kidobtam belőle a gumiban lévő fém vezetősint (mivel nem akartam még azt is vágni), majd azt tettem bele az új gumiba, ami az autón lévő már szakadt gumiban volt.
Én egyszerűen a tescoban vettem egy db komplett Valeo ablaktörlőt 35 cm-est. Ez volt 650 Ft. Abból szedtem ki a gumit és kidobtam belőle a gumiban lévő fém vezetősint (mivel nem akartam még azt is vágni), majd azt tettem bele az új gumiba, ami az autón lévő már szakadt gumiban volt.
Shadin2013-08-20 10:11:13 // 39475
Én nem találtam olyan gumit ami sin profilja passzol a gyári karba :-(
Üdv közöttünk!
Üdv közöttünk!
mzo2013-08-20 10:09:18 // 39474
Jelentem, ablaktörlő gumi kicserélve! :) Ment mint a karikacsapás. Régi gumit kihúztam a sínből, kiszedtem a vezetőpálcákat belőle. Új Valeoból szintén kihúztam a gumit, méretre vágtam betettem a vezetőpálcákat és már mehetett is be a helyére. Jobb lett mint újkorában. :)
Shadin2013-08-20 10:08:54 // 39473
Azt a cikkszámot küldd el lsz :-)
mzo2013-08-20 08:37:05 // 39472
Na mindjárt reggeli, aztán leszaladok kicserélem. :)
mzo2013-08-20 08:35:14 // 39471
60.000? Köszönöm akkor ezt is cseréltetni fogom! Érdekes hogy a szervízkönyvben annyi van csak írva hogy szintellenőrzés. Gyanús is volt nekem...
Norby2013-08-20 08:18:04 // 39470
Én is csak gumit cseréltem rajat és tökéletesen működik.
Norby2013-08-20 08:12:24 // 39469
Igen, én is így tudom.
.......................2013-08-20 08:05:13 // 39468
szigoruan cserés az automata vàlto olaj 60eKm enként
.......................2013-08-20 08:03:06 // 39467
a lapàt kupos réz perselye biztos rà van gyogyulva az acàl tengelyre,
szoval nem 5 perc a lapàtcsere ,ha nincs lehuzod hozzà
szoval nem 5 perc a lapàtcsere ,ha nincs lehuzod hozzà
mzo2013-08-20 07:05:10 // 39466
Mivel hátul hagyományos lapát van, nem aeros ezért szerintem nyugodtan cserélhető csak a gumi benne. Annó a skodámon is volt hogy csak a gumi cseréltem hátul és évekig jó volt. Szerintem ezzel se lesz gond. :)
Apropó az automata váltóban kell olajat cserélni bizonyos időnként? Szervízkönyv nem ír róla, de nekem ez fura egy picit, bár őszintén megvallva nincs sok tapasztalatom ez ügyben.
Apropó az automata váltóban kell olajat cserélni bizonyos időnként? Szervízkönyv nem ír róla, de nekem ez fura egy picit, bár őszintén megvallva nincs sok tapasztalatom ez ügyben.
Liquid2013-08-19 23:36:26 // 39465
nem tudom mennyire lehet értelmesen kicserélni a gumit külön és az jó lesz-e, én vettem gyári újat. Nem olcsó de nincs különösebb igénybevételnek kitéve, és ritkán kell cserélni
droberto2013-08-19 22:47:37 // 39464
A gumi cserélhető. Legalábbis a Bosch-ba van. Én vettem, csak még nem cseréltem.
mzo2013-08-19 22:15:51 // 39463
Köszi!
Hmm nem gondoltam hogy ez ennyire macerás, de ha valóban ilyen lenne akkor holnap nem kisérletezek és csak a gumit fogom kicserélni. Az kb 5 perces meló még úgy is ha a helyén van a lapát. Hátulra bőven jó lesz.
Hmm nem gondoltam hogy ez ennyire macerás, de ha valóban ilyen lenne akkor holnap nem kisérletezek és csak a gumit fogom kicserélni. Az kb 5 perces meló még úgy is ha a helyén van a lapát. Hátulra bőven jó lesz.
Liquid2013-08-19 22:09:35 // 39462
nem vagyk SW-expert, de már az UNO-nál és Pandánál is a komplett ablaktörlőt kellett cserélni karral együtt, gondolom a 159-nél is így van. Egy olasz-alkatrészes üzletet keress meg, vagy Ofit, Erhardot.
mzo2013-08-19 21:13:32 // 39461
Ja igen még valami! Tudom hogy hülyén hangzik de ma délután gondoltam kicserélem a hátsó ablaktörlőt mert elég kopott már. Nézegettem de így elsőre nem igazán láttam meg a módját hogy hogyan lehet leszedni a lapátot. Aztán már annyira sötét lett hogy nem is erőltettem. Holnap világosban majd nekiesek újra :)
mzo2013-08-19 21:01:22 // 39460
Sziasztok!
Új Alfásként üdvözlök mindenkit itt a fórumon. Múlt hét pénteken csatlakoztam a 159 tulajok táborához. 11 év boldog Skoda korszak után ( két új Octavia volt ez idő alatt) jött egy kattanás nyár közepén a nyaralás alatt és döntöttem. Kell egy Alfa 159! Gondolatot tett követte és Skoda ment Alfa jött. :) Az elmúlt három nap alatt tettünk vele egy vidéki túrát kb 600 km-ert és csak annyit tudok mondani: Szenzáációs! :) Halk kényelmes belső enteriőrben magasan az Octavia felett áll, kívülről gyönyörű belülről álom.
Ja igen az alany: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm SW Q-tronic Distinctive. 2008.07.30, 108.000 km. Olaszországból lett behozva ott kint céges autó volt végig vezetett szervizkönyvel. Felhívtam a céget és az utolsó szervízelést végző Milánói márkaszervizt, hogy tájékozódjak az autó felől és csak jót halottam. Az autó egy középvezető hölgyé volt saját használatra kapta. Törve sérülve nem volt soha, mind a 3-om kötelező szervizét márkaszervizben kapta. Mellesleg az autónak a létező összes papírja megvan az utolsó kötelező biztosításig tényleg minden. Szervizszámlák, minden minden. A háromnapos túra alatt 6.4 liter volt az átlaga, klímával, autópályával országúttal várossal együtt. Ez jó! a vezetési komfortja egy álom. Ami fura: az automata váltó miatt az autó álló helyzetből való induláskor kicsit lassan indul meg. Ez kétszer okozott meglepetést kereszteződésben. Ráléptem a gázra és szép lassan komótosan elindul.... aztán kb 2 másodperc és megindul, de ez fura, hogy csak kényelmesen lehet vele indulni. Padlógázt még nem próbáltam mondjuk, majd egyszer. Megszokom. Menet közben amúgy is kárpótol mindenért mert fantasztikusan teszi a dolgát. A másik meg a szervó kormány. Amikor elhoztam kb 10 perc után egy kanyarban felsírt a szervó. Nosza megnéztem az olajszintet a tartályban és még a min szintet sem érte el. Rohantam autósboltba ott kértem direkt 159-esbe való szervó olajat. Adtak. És sztem nem jót. ugyanis a WV-be is való zöld színű olajat kaptam én meg szó nélkül beletöltöttem, bízva az eladóban (Bárdi) a Kormány megjavult de kíváncsiságból este utána néztem a neten és ott azt találtam hogy Sárga színű olaj van benne gyárilag, vagy piros, de semmiképp se Zöld. Úgyhogy a jövő heti olajcsere alkalmával lesz egy szervó olaj csere is. :( Egyébként amíg kevés volt az olaj kicsit darabos volt a kormány rásegítés, meg egyszer volt hangja is. Amióta van benne olaj azóta érzésre tökéletes. Olvastam hogy vane gy ilyen szériahibája a 159-esnek nevezetesen a szervó tartály, de majd meglátjuk a szervizben megvizsgálják.
Egyébként olaj maxon, hűtővíz, fékolaj maxon, minden gyönyörűen kopogásmentesen működik. Blue&Me kicsit megszívatott a Pin codeal de sikerült és az is tökéletes. Sőt még navi is van rajta igaz csak olaszország. Majd megpróbálom beszerezni a többi európai országét is. Szóval teljesen újszerű az autó kívül belül. A gumik Michelin Primacy HP jövő nyáron csere érettek lesznek, de ezt a szezont még kihúzzák. Jövő tavasszal nyár elején tervezem rajta a nagyszervizt is, addig egy olajcserét tervezek az említett szervó olaj cserével. És egy teljeskörű átvizsgálás. Így elsőre az Alfa Szamosit néztem ki, a neten Alfát keresve mindenhol beléjük botlottam, így őket választom.
Hát így hosszan egyelőre ennyi, üdv minden Alfásnak! :)
Új Alfásként üdvözlök mindenkit itt a fórumon. Múlt hét pénteken csatlakoztam a 159 tulajok táborához. 11 év boldog Skoda korszak után ( két új Octavia volt ez idő alatt) jött egy kattanás nyár közepén a nyaralás alatt és döntöttem. Kell egy Alfa 159! Gondolatot tett követte és Skoda ment Alfa jött. :) Az elmúlt három nap alatt tettünk vele egy vidéki túrát kb 600 km-ert és csak annyit tudok mondani: Szenzáációs! :) Halk kényelmes belső enteriőrben magasan az Octavia felett áll, kívülről gyönyörű belülről álom.
Ja igen az alany: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm SW Q-tronic Distinctive. 2008.07.30, 108.000 km. Olaszországból lett behozva ott kint céges autó volt végig vezetett szervizkönyvel. Felhívtam a céget és az utolsó szervízelést végző Milánói márkaszervizt, hogy tájékozódjak az autó felől és csak jót halottam. Az autó egy középvezető hölgyé volt saját használatra kapta. Törve sérülve nem volt soha, mind a 3-om kötelező szervizét márkaszervizben kapta. Mellesleg az autónak a létező összes papírja megvan az utolsó kötelező biztosításig tényleg minden. Szervizszámlák, minden minden. A háromnapos túra alatt 6.4 liter volt az átlaga, klímával, autópályával országúttal várossal együtt. Ez jó! a vezetési komfortja egy álom. Ami fura: az automata váltó miatt az autó álló helyzetből való induláskor kicsit lassan indul meg. Ez kétszer okozott meglepetést kereszteződésben. Ráléptem a gázra és szép lassan komótosan elindul.... aztán kb 2 másodperc és megindul, de ez fura, hogy csak kényelmesen lehet vele indulni. Padlógázt még nem próbáltam mondjuk, majd egyszer. Megszokom. Menet közben amúgy is kárpótol mindenért mert fantasztikusan teszi a dolgát. A másik meg a szervó kormány. Amikor elhoztam kb 10 perc után egy kanyarban felsírt a szervó. Nosza megnéztem az olajszintet a tartályban és még a min szintet sem érte el. Rohantam autósboltba ott kértem direkt 159-esbe való szervó olajat. Adtak. És sztem nem jót. ugyanis a WV-be is való zöld színű olajat kaptam én meg szó nélkül beletöltöttem, bízva az eladóban (Bárdi) a Kormány megjavult de kíváncsiságból este utána néztem a neten és ott azt találtam hogy Sárga színű olaj van benne gyárilag, vagy piros, de semmiképp se Zöld. Úgyhogy a jövő heti olajcsere alkalmával lesz egy szervó olaj csere is. :( Egyébként amíg kevés volt az olaj kicsit darabos volt a kormány rásegítés, meg egyszer volt hangja is. Amióta van benne olaj azóta érzésre tökéletes. Olvastam hogy vane gy ilyen szériahibája a 159-esnek nevezetesen a szervó tartály, de majd meglátjuk a szervizben megvizsgálják.
Egyébként olaj maxon, hűtővíz, fékolaj maxon, minden gyönyörűen kopogásmentesen működik. Blue&Me kicsit megszívatott a Pin codeal de sikerült és az is tökéletes. Sőt még navi is van rajta igaz csak olaszország. Majd megpróbálom beszerezni a többi európai országét is. Szóval teljesen újszerű az autó kívül belül. A gumik Michelin Primacy HP jövő nyáron csere érettek lesznek, de ezt a szezont még kihúzzák. Jövő tavasszal nyár elején tervezem rajta a nagyszervizt is, addig egy olajcserét tervezek az említett szervó olaj cserével. És egy teljeskörű átvizsgálás. Így elsőre az Alfa Szamosit néztem ki, a neten Alfát keresve mindenhol beléjük botlottam, így őket választom.
Hát így hosszan egyelőre ennyi, üdv minden Alfásnak! :)
GTPeti2013-08-19 20:41:51 // 39459
"de eladtam volna 30-as hangerő alatt bárkinek mint gyári Bose."
Elhiszem. :)
Most skizo leszek, mert szidom is a Bose-t, meg védem is. :) Tényleg nem hifi, nem is tudom van-e valódi hifi termékük. Ők elvégre mindig a pszichoakusztikával operálnak. Néha rádásul egész érdekesen/ügyesen. Én a barátom TI-jét szoktam néha hallgatni, mikor a kerti hangosítás feladatát bízza az autóra. :)
Tényleg nagyon ügyes, ahogy a mélyremenés látszatát (apró képzavar) kelti az autó. Persze valójában nem megy mélyre, de első hallásra (ez viszont nem) nem tűnik fel. Őt nem is szoktam győzködni, hogy váltson. (Max. fejegységet...) Van elég más projekt a pipeline-ban, annyira meg nem egetrengetően rossz a Bose-a.
Elhiszem. :)
Most skizo leszek, mert szidom is a Bose-t, meg védem is. :) Tényleg nem hifi, nem is tudom van-e valódi hifi termékük. Ők elvégre mindig a pszichoakusztikával operálnak. Néha rádásul egész érdekesen/ügyesen. Én a barátom TI-jét szoktam néha hallgatni, mikor a kerti hangosítás feladatát bízza az autóra. :)
Tényleg nagyon ügyes, ahogy a mélyremenés látszatát (apró képzavar) kelti az autó. Persze valójában nem megy mélyre, de első hallásra (ez viszont nem) nem tűnik fel. Őt nem is szoktam győzködni, hogy váltson. (Max. fejegységet...) Van elég más projekt a pipeline-ban, annyira meg nem egetrengetően rossz a Bose-a.
Shadin2013-08-19 20:27:06 // 39458
Az elmélettel szemben annyira nem volt rossz, hifisták talán hallották volna, de eladtam volna 30-as hangerő alatt bárkinek mint gyári Bose.
Shadin2013-08-19 20:25:13 // 39457
Kivéve ha az agyon magasztalt qrva drága Bose egy kalap szar.
GTPeti2013-08-19 20:13:52 // 39456
"Ő pont úgy csinálta meg ahogy Te nem szeretnéd"
Valljuk be: Nem is valami túl jó megoldás. B)
Valljuk be: Nem is valami túl jó megoldás. B)
GTPeti2013-08-19 20:12:14 // 39455
A reifentests.com-ot nézegetném a helyedben. A Falkenek eddig sosem voltak kimagaslóak. Legalábbis nekem eddig mindig ez volt a benyomásom. Pl. az új GY EfficientGrip-et ajánlom a figyelmedbe.
Online tag
0
Vendég0
449