Nekem nem volt semmi előjel. Egyszercsak beindítottam és morgott folyamatosan. Az enyém anno teljesen beállt.
Coolby-nak viszont hetekig kerregett, de nem állt be. Ő ki is cserélte.
Dömpi (il dottore)2013-09-19 12:40:18 // 41135
Dömpi (il dottore)2013-09-19 12:37:31 // 41134
Nekem nyáron az egyik téli kerék a pótkerekem, télen meg nincs, csak egy doboz gyorsjavító spray, amit viszont ha belenyomnék a kerékbe, akkor kuka lenne.
Amúgy emelőm sincs.
Én hülye, úgy vettem a kocsit, hogy semmi ilyesmi nem volt benne.
Ha hosszú útra megyünk, akkor átrakjuk a 147-ből az emelőt...ahhoz adtak mindent.
Amúgy emelőm sincs.
Én hülye, úgy vettem a kocsit, hogy semmi ilyesmi nem volt benne.
Ha hosszú útra megyünk, akkor átrakjuk a 147-ből az emelőt...ahhoz adtak mindent.
'''''2013-09-19 11:55:46 // 41133
Nincs!Kellett a hely a füstgépnek! :-)
David | Centocinquantanove2013-09-19 11:48:21 // 41132
De akkor van gyári Fix&Go gyorsjavító készleted... Vagy nem?
'''''2013-09-19 11:25:54 // 41131
Még pótkerekem sincs! :-)
Liquid2013-09-19 11:02:29 // 41130
mondjuk a nagyféknél nincs túl nagy mozgástér :) Tekintve hogy vasfelni nemigen van (max. a mankókerék), és alufelniből se fér fel sokféle
'''''2013-09-19 10:55:29 // 41129
Én is a 18-as gyári felnire rakom a téli gumikat.Semmi baja nem lesz télen.
Vermacy2013-09-19 10:46:30 // 41128
Egyik Mondeós kollégám vett egyszer egy utángyártott alufelnit télre és ahhoz hozzátapadt a hó. Átcentírozta a kereket és állandóan letapadt vele. Ő lecserélte.
Nekem a gyári 17-es most a téli felnim és Nekem bevált! Semmi gondom vele, takarítom a havat a küllők közül, ha esetleg beszorulna vmi és fagypont fölött azért leveretem róla a sós löttyöt.
Nekem a gyári 17-es most a téli felnim és Nekem bevált! Semmi gondom vele, takarítom a havat a küllők közül, ha esetleg beszorulna vmi és fagypont fölött azért leveretem róla a sós löttyöt.
Liquid2013-09-19 10:35:32 // 41127
így van, ez egy hülyeség hogy nem bírja a telet. Nekem semmi gondom nem volt eddig velük. Mondjuk célszerű egy téli szettet venni.
A hólánc más kérdés, a 17"-es kerékre fel se lehet tenni, a kisebbekre nemtom.
A hólánc más kérdés, a 17"-es kerékre fel se lehet tenni, a kisebbekre nemtom.
Liquid2013-09-19 10:33:45 // 41126
akkor jó :)
őszintén szólva nem tudom mivel kezdődik, szerencsére nem volt ilyenben részem. Azt tudom hogy csattog ha odavan
őszintén szólva nem tudom mivel kezdődik, szerencsére nem volt ilyenben részem. Azt tudom hogy csattog ha odavan
Vermacy2013-09-19 10:30:40 // 41125
Lehet, mert már késő volt és még a cégnél vártam egy überzsír megbeszélésre...
5-ikben városozok max., de ott is akkor, ha már legalább 70-et mutat a vízhőfok. Addig max. 4-es. Sosem padlózok alapjárat közelében, még 1500-nél sem, mert valójában értelmetlen.
Alapjáraton full autó, 32 fokra állítva, mindkét ülés 3-asra kapcsolva. Így egy-két órán belül megszáradtam, ruháim is, hajnalban még aludni is tudtam takaró nélkül :o)
5-ikben városozok max., de ott is akkor, ha már legalább 70-et mutat a vízhőfok. Addig max. 4-es. Sosem padlózok alapjárat közelében, még 1500-nél sem, mert valójában értelmetlen.
Alapjáraton full autó, 32 fokra állítva, mindkét ülés 3-asra kapcsolva. Így egy-két órán belül megszáradtam, ruháim is, hajnalban még aludni is tudtam takaró nélkül :o)
Vermacy2013-09-19 09:58:00 // 41124
Na, meglátjuk :o) Remélem, Nekem lesz igazam!
Vermacy2013-09-19 09:56:13 // 41123
Takarítsd az alufelnit télen is főleg fagypont felett ésnem lesz baj!
David | Centocinquantanove2013-09-19 09:48:35 // 41122
Néhány dolgot félreértelmeztél, vagy nem olvastad figyelmesen.
Az alapjárat közeli tartományban tartósan és terhelve járatni a motort lehet káros. Tehán ha a hidegben "raboskodva" alapjáraton csak a klímát használtad fűtésre az egyáltalán nem olyan veszélyes a leírás alapján. Szép is lenne...
Másrészt meg ilyen helyzetekben az autó van értetek és nem fordítva...
Én a helyedben inkább a hatodikban való városozás miatt aggódnék, mert az aztán tényleg csak fölösleges szivatás a kettőstömegnek szerintem.
Viszont a kérdés jogos, hogy mi az az "alapjárat közeli fordulat"... 1000-1200?
Az alapjárat közeli tartományban tartósan és terhelve járatni a motort lehet káros. Tehán ha a hidegben "raboskodva" alapjáraton csak a klímát használtad fűtésre az egyáltalán nem olyan veszélyes a leírás alapján. Szép is lenne...
Másrészt meg ilyen helyzetekben az autó van értetek és nem fordítva...
Én a helyedben inkább a hatodikban való városozás miatt aggódnék, mert az aztán tényleg csak fölösleges szivatás a kettőstömegnek szerintem.
Viszont a kérdés jogos, hogy mi az az "alapjárat közeli fordulat"... 1000-1200?
David | Centocinquantanove2013-09-19 09:41:53 // 41121
Mik az előjelei - ha vannak - a köttőstömegű tönkremenetelének?
Csak azért kérdem, mert én én vasam 200e felé jár már, és semmi extrát nem érzek rajta...
Csak azért kérdem, mert én én vasam 200e felé jár már, és semmi extrát nem érzek rajta...
mzo2013-09-19 08:51:44 // 41120
A Jasz akku teljesen jo. És Nekünk a Corsában a gyári GM akku az Vartát takar.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-19 08:50:56 // 41119
jah és egyszer sem töltöttük igaz töltődik naponta 200km-en ...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-19 08:45:52 // 41118
én általában berakom a Jász akkuját, mert kéznél van és kb 8 márkanéven futó akkut is ők gyártanak ebből természetesen nagy nevek is vannak egyéb iránt az offosba Vartát vettem...jah ez a 3. Alfám amiben 3 évesen megdöglött a gyári akku ezért Exide-ot biztos nem veszek ...érdekes a cégesbe az opel akku (ki tudja mi fene) 2004-es még mindig jó, hihetetlen...
GTPeti2013-09-18 22:49:54 // 41117
"az akku feszültsége határozza meg a töltőáramot, meg a belső ellenállása..."
Ez szerintem is pontosan így van.
Bár egy nagyobb akksinak kisebb a belső ellenállása, a gen. és az akku között létrejövő feszültségkülönbség hatására jön létre a töltőáram. Ez egy csekély mértékben lemerült akkunál nem hogy a generátor max. áramának felét nem éri el (- a max. áram dízeleknél ugye 120A -), de nagyon rövid idő elteltével 10 Amper alá csökken a csekély feszültségkülönbség miatt. Ezért nem nagyon van értelme személyautó-akksinál egy 6A-nél nagyobb áramú töltőnek. (Mert viszonylag rövid ideig tud csak gyorsabban tölteni.)
Ez szerintem is pontosan így van.
Bár egy nagyobb akksinak kisebb a belső ellenállása, a gen. és az akku között létrejövő feszültségkülönbség hatására jön létre a töltőáram. Ez egy csekély mértékben lemerült akkunál nem hogy a generátor max. áramának felét nem éri el (- a max. áram dízeleknél ugye 120A -), de nagyon rövid idő elteltével 10 Amper alá csökken a csekély feszültségkülönbség miatt. Ezért nem nagyon van értelme személyautó-akksinál egy 6A-nél nagyobb áramú töltőnek. (Mert viszonylag rövid ideig tud csak gyorsabban tölteni.)
Csabi2013-09-18 22:40:00 // 41116
"Cserébe viszont a töltő áram ugyanakkora töltő feszültség mellett egy nagyobb teljesítményű fogyasztónál (akku) magasabb lesz, tehát jobban terheli a generátor (diódasort)".
Miért is? Szerintem, leegyszerűsítve az akku feszültsége határozza meg a töltőáramot, meg a belső ellenállása...
Egy kisebb kapacitású akkut egy indítás, vagy több indítás jobban lemerít, azaz jobban lecsökken a feszültsége=> nagyobb töltőáram fog kialakulni mint egy nagy kapacitásúnál amit nem merít le ugyanarra a szintre ugyanaz az igénybevétel...
Ergo egy kis akksinál nagyobb amper csúcsok alakulnak ki....
Miért is? Szerintem, leegyszerűsítve az akku feszültsége határozza meg a töltőáramot, meg a belső ellenállása...
Egy kisebb kapacitású akkut egy indítás, vagy több indítás jobban lemerít, azaz jobban lecsökken a feszültsége=> nagyobb töltőáram fog kialakulni mint egy nagy kapacitásúnál amit nem merít le ugyanarra a szintre ugyanaz az igénybevétel...
Ergo egy kis akksinál nagyobb amper csúcsok alakulnak ki....
Liquid2013-09-18 21:09:19 // 41115
az általad favorizált vezetési stílus bizony nem tesz jót neki, de majd az idő megerősíti :) vagy téged vagy a cikket :D
gekki2013-09-18 20:48:02 // 41114
szívesen, biztos van még más oldal is, de hirtelen ezt találtam...
Luidzsi2013-09-18 20:45:08 // 41113
marhajó! köszi! :-)
gekki2013-09-18 20:42:11 // 41112
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret
itt találsz két sort az egyikbe beírod az egyik méretet a másikba a másikat és megmutatja, mennyi a különbség átmérőben, sőt még azt is, hogy km/h -ban mennyi az eltérés :)
itt találsz két sort az egyikbe beírod az egyik méretet a másikba a másikat és megmutatja, mennyi a különbség átmérőben, sőt még azt is, hogy km/h -ban mennyi az eltérés :)
Luidzsi2013-09-18 20:33:05 // 41111
Na jó, de mihez képest van a 4cm? 225/50 R17? Vagy melyik váltóméret?
GTPeti2013-09-18 20:28:22 // 41110
A 205/55R16 méret valójában nem való a 159-re, akármennyire írja a manuál. 4cm az átmérőbeli különbség egy rávaló gumihoz képest, ami nem elhanyagolható.
Luidzsi2013-09-18 20:24:43 // 41109
Maradt a 156-osról 2 nagyon jó gumim még. Ja, hogy alacsony? Azt észrevettem! :-) A 156-osom meg volt ültetve, már úgy vettem. Na mondom még egyszer ennyire alacsonyat nem veszek.... :-) Na mindegy, szóval a gyári felnikkel már belementem ebbe az utcába... De egyébként a 17-es akkor miért jobb? Általában annyival "peressebb" a gumi. Vagy ha meg nő az átmérő, akkor meg az óra fog csalni... Vagy nem? Lehet, hogy nagyon laikus vagyok...
Svéd2013-09-18 20:10:48 // 41108
A 2.4-en alapból nagy brembo van,vagy csinálták kicsivel is?
Szabolcs 1592013-09-18 20:05:56 // 41107
ajtok be voltak zárva körbe is néztem ,le veszem majd az akku sarut köszi az infot
W.2013-09-18 19:40:56 // 41106
Nekem vannak 16-os 5x110-es felnijeim nagyon jó téli gumikkal! Ha érdekel keress meg!
Shadin2013-09-18 19:18:42 // 41105
'''''2013-09-18 19:17:04 // 41104
A Giu felni jó a 159-re,legalábbis a 17 és 18-as biztos. Minek gondolkodsz 16-os felniben?(Gondolom csak a gumi ára miatt) Nagyon alacsony lesz vele a verda.
Luidzsi2013-09-18 19:16:00 // 41103
Ok, köszi a tippet!
Norby2013-09-18 19:14:18 // 41102
.......................2013-09-18 19:10:25 // 41101
bontóban nincs lemez felni?
Trencsik TATA,olaszautobonto.hu
vagy Phon pesten alfadepo.hu
vagy a SAAB ,Opel Insignia felnik is jók lehetnek ,csak 5*110 legyen a lyukköre
Trencsik TATA,olaszautobonto.hu
vagy Phon pesten alfadepo.hu
vagy a SAAB ,Opel Insignia felnik is jók lehetnek ,csak 5*110 legyen a lyukköre
Luidzsi2013-09-18 19:03:49 // 41100
Sziasztok! Még mindig nyűglődök az acél felnin. 16-os Giulietta acélfelnit tudnék szerezni a téligumikhoz, és úgy néz ki, hogy a kisebbik brembo féknyergem van. De a patkó formájú 16-os alufelninél is elég kevéske hely marad... Nem látom, hogy valahol valaki is úgy hirdetné pl. ebay-n a Giulietta felniket, hogy az jó lenne 159-re. Csak egy német fórumba futottam bele, ahol valaki a Giulietta-ra akart 159-es felnit, és ott is a hozzászólók a féknyergekről faggatták a kérdezőt, hogy kicsi vagy nagy van-e neki... Van valakinek tippje? Alternativa lenne, hogy olaszból hozatok felnit, de az nagy valószínűséggel alu lenne, és azt meg nem szeresse se a só, se a hólánc...
.......................2013-09-18 19:03:02 // 41099
az öninditó hogy öli meg,a fogaskoszorú a motor felöli fix rugózatlan oldalon van ,nem ?
ezek csak kifogások,hogy a Sachs nem tud (vagy nem akar)egy rendes tartós szerkezetet kreálni
ezek csak kifogások,hogy a Sachs nem tud (vagy nem akar)egy rendes tartós szerkezetet kreálni
Vermacy2013-09-18 18:23:35 // 41098
Zsír a cikk! (tényleg), DE
Ezek szerint amikor tizeniksz órát a hóban "raboskodtam" és járattam a motort, hogy ne fagyjak meg, akkor kést tettem a kettőstömegű torkához? Bázzz! Inkább fagytam volna meg!!!
Alapjárathoz közeli tartomány? 750-es alapjárathoz mi a közeli? 1000, 1500?
A cikk alapján akkor csak autópályán illik használni a gépeket?
Ezek szerint amikor tizeniksz órát a hóban "raboskodtam" és járattam a motort, hogy ne fagyjak meg, akkor kést tettem a kettőstömegű torkához? Bázzz! Inkább fagytam volna meg!!!
Alapjárathoz közeli tartomány? 750-es alapjárathoz mi a közeli? 1000, 1500?
A cikk alapján akkor csak autópályán illik használni a gépeket?
Shadin2013-09-18 17:50:12 // 41097
Ez jogos! Kondicionálni kell nem túlméretezni.
mizooo2013-09-18 17:48:26 // 41096
Piritu - 1.000.0002013-09-18 17:39:49 // 41095
Amiről viszont - szerintem - keveset beszélnek/írnak, és sokkal hasznosabb az egy akkutöltő. Amit néha rádug az ember és rendbe teszi az akkut. Még ha nem is kell tölteni. Azon kívül, hogy megnöveli az akku élettartamát, még jó kondiban is tartja. Részemről pár éve vettem egy használtat, azóta két olyan akku is akad, ami már két éve jól muzsikál, pedig ki lettek volna dobva. Konkrétan egy CTEK-ről beszélek, azt bekötött akksira is rá lehet tenni.
Alfonis2013-09-18 17:17:19 // 41094
mát több mint 3 éve tvt sem néztem :P bár híreket olvasom neten de ilyet még nem láttam. De nyilván sok hülye van, akik elképesztő dolgokat tudnak művelni..:D
David | Centocinquantanove2013-09-18 15:31:06 // 41093
Végsősoron osztom...
Vermacy2013-09-18 15:11:54 // 41092
KicsiPuntó mindenképpen meghálálja a nagyobb akksit, ezt érzem, de az benzines, így a gépeinkhez viszonyítva ez nem mérvadó.
Én bírom a nagyobb akksit, igazából ez az Én perverzióm és véleményem :o)
Én bírom a nagyobb akksit, igazából ez az Én perverzióm és véleményem :o)
Shadin2013-09-18 15:06:23 // 41091
Nem az akku ad le indítóáramot, hanem az indítómotor veszi fel, igényli azt a akkutól, ami akkorára van tervezve, hogy ezt ki tudja szolgálni. Cserébe viszont a töltő áram ugyanakkora töltő feszültség mellett egy nagyobb teljesítményű fogyasztónál (akku) magasabb lesz, tehát jobban terheli a generátor (diódasort). Ergo kisebb nem szabad, nagyobb nem kell. Ez meg az én véleményem :-)
David | Centocinquantanove2013-09-18 14:33:36 // 41090
Szerintem a nagyobb Ah-s akksi az ugyan nagyobb indítóáram Ampert ad le, de ugyanakkor a töltőáram is értelemszerűen nagyobb, vagy lassabb. A generátort a szószoros értelmében túlterhelni nem fogja, mivel annak is van egy adott érték, amelyet képes generálni x idő alatt, max csak az "üzemórája" lesz több. Ha lehet egyáltalán ilyenről beszélni generátor esetén. Annyira nem értek hozzá, szóval az én véleményem így kezeljétek.
Kicsit utána guglizva a témának mindehol azt olvasom szinte, hogy személyautóba, normál igénybevétel esetén (klíma, rádió, egybek, magyarországi klímakörülmények közt) 72-74-nél nagyobbat egyszerűen felesleges.
Kicsit utána guglizva a témának mindehol azt olvasom szinte, hogy személyautóba, normál igénybevétel esetén (klíma, rádió, egybek, magyarországi klímakörülmények közt) 72-74-nél nagyobbat egyszerűen felesleges.
Shadin2013-09-18 14:13:16 // 41089
De most arról beszélünk hogy kell-e az ajánlottnál nagyobbat betenni. Ill. van-e bármi értelme? Adott egy generátor és egy önindító kb. egymáshoz tervezve. Az indító üzem áramfelvétele annyi amennyi, mondjuk 80A. Nagyobb akkuval jobban fog pörögni egy jól működő autó? Vagy a nem top állapotú egyébgént is szarul induló autón segít csak kis mértékben...
Vermacy2013-09-18 14:01:11 // 41088
A gyári ajánlottnál kisebbre gondoltam.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Shadin2013-09-18 13:25:08 // 41087
Az nem kisebb, hanem a gyári ajánlott :-)
Vermacy2013-09-18 13:09:43 // 41086
Esetleg még megfordítva:
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?