Fórum >> Típusok >> 159

mzo2013-11-19 06:36:01 // 43809
Nekem is az a tapasztalatom, hogy normál közlekedéskor az automata igyekszik a legalacsonyabb fordulathoz tartozó nyomatéki csúcs közelében tartani a fordulatot. Ez gyakorlatban 1-2-es fokozatot leszámítva kb 1700-2200 fordulat között van. 1-2-esben viszont még hamarabb felvált finom gyorsításkor akár már 1600-1700 fordulatnál is.
Attie2013-11-18 23:51:57 // 43808
Na végre csináltam pár képet az autóról, és feltoltam őket :)

Amúgy a rezonancia témához visszatérve. Ez az első dízel autóm, amiben semmilyen, de szószerint semmilyen rezonálás nincs a motor leállításakor. Nem tudom, hogy mennyi szigeteléssel, szilenttel, kiegyenlítőkkel oldották meg, de nagyon tuti érzés :)
Attie2013-11-18 23:28:16 // 43807
Viszont 2100-nál biztosan felvált az automata, ha normál tempóban gyorsítasz. Akkor ez hogy van? Biztos nem programozták olyan hülyén, hogy pár 1000 km alatt eltömje. :)
Attie2013-11-18 23:24:26 // 43806
Ha látom, hogy tiszta az út, nincs senki előttem, akkor miért nem váltsak eggyel feljebb? :) 1300-1400-on simán megy rángatás, rezonancia nélkül. Ha nem kickdown-olok, akkor sokszor vissza sem vált, hanem innen gyorsítja, és nem is rosszul :) Sport módban persze más a helyzet :)
Csabi2013-11-18 21:26:35 // 43805
Akkor itt vannak:

a gyári kapcsolási rajz:

komponensek elhelyezkedése:


a utólagos , az én esetemben Keetec CSH1


és a kapcsolása...jobbat nem találtam :)


A gyorskötöző bevállt, és jóval gyorsabb, mint a fém gyűrűket visszaimátkozni, de ha türelmes ember vagy akkor nem számít! :)
Vermacy2013-11-18 21:26:22 // 43804
Turbós diesel. Olyan, mint a Turbo Benzina, csak gázolajos :-)

A lényeg, hogy hidegen 1500-nél váltok, hogy vigyázzak a turbóra, ami beleszámítva a dimbes-dombos belterületet nagyon max. 4-es és csak itt-ott az is. Az első két fokozatban pedig lazán beszámolja a tizen litereket...
mizooo2013-11-18 21:24:35 // 43803
Egy 20 cm-es csipesz kellett hozz, de vékony pofájú laposfogó is jó lehet.
mizooo2013-11-18 21:23:56 // 43802
Jah és a gyári kapcsoló helyét kicsit átalakítva, be lehet szerelni a kapcsolót, nekem olyan mintha gyári lenne :) (aki nem tudja milyen a gyári kapcs)
mex862013-11-18 21:22:50 // 43801
szemöldökcsipesz? :D
asszonytól tudok nyúlni :)
mizooo2013-11-18 21:19:29 // 43800
A visszafolyó ágból megnéztétek, hogy nincs e lecsúszva a réz betétcső? Az okozza a tartály halálokat. :)
mizooo2013-11-18 21:17:38 // 43799
A gyorskötözőket is elég nehezen lehet befűzni :) konkrétan jó vastag orvosi csipesszel húzogattam be őket. A titka, hogy a huzat széleit fel kell hajtani és bentről kifelé fokozatosan kell haladni, majd ha a drót rögzítve kötözőkkel a vázhoz, akkor lehet a kárpit széleit sz ülésre húzni.
mex862013-11-18 21:13:03 // 43798
oks, köszi!
hátha másnak is hasznos lesz a dolog

mindenesetre a sok negativ tapasztalat alapján a gyári javításának nem állok neki mert így semmi értelme hogy nem sokáig tart, nem akarom állandóan szétkapni az ülést.
szóval rendelek egy valamilyet aztán jól elrejtem majd a kapcsolóját, nekem nem baj ha nem látom a nem gyári kapcsolót :)
inkább ne is lássam :)

ez elég szimpatikus:

http://www.ebay.de/itm/2-set-Universal-Auto-Sitzheizung-Heizmatten-Nachrustsatz-Carbon-5-Stufig/271321113696?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D287%26meid%3D2795983812205660432%26pid%3D100005%26prg%3D1073%26rk%3D3%26rkt%3D5%26sd%3D400601878267%26


kérdés, a gyorskötözős kárpit visszarögzítés a fém gyűrűk helyett tartósnak bizonyult? vagy vissza lehet hajtogatni valahogy a fémeket?
Hege2013-11-18 21:11:14 // 43797
Én pont múlthéten voltam a szervizben egy ingyenes átnézésen (mivel akció van) és akkor akartuk frissíteni a gépet és kiderült hogy az enyémen már az van. A frissítés kb. 2000 -be került volna. Szerintem nem drága. És velük cseréltettem a szervo olajat is ötezer-pár százba került a csere olajastól. Azzal a módszerrel amit (ha jól emlékszem) Piritu hozzászólásában olvastam. A tartály vissza térőjén keresztül. Szerintem hozzáértők az egyikőjükkel még otthon is lehet szereltetni igaz csak délutánonként, hétvégén nem. Ő igazi olasz autós.
Csabi2013-11-18 20:58:27 // 43794
Amit tudok, h a gyárinak egy "komoly" szabályzó elektronikája van...
Az utólagosnak pedig annyi, h a fütőpárnában van egy termosztát, és az vezérli a reléket. Ha találok kapcsolásokat akkor beszúrom és közvetítheted a villanyászodhoz! :)
mex862013-11-18 20:56:32 // 43793
ja amúgy pörgök itt annyira az ülésfűtésen :D
van kieg fűtés a vasban (német piacos) lerohadt tegnap is a gatya rólam 3 perc után úgy fűtött pedig kint 5 fok volt :D

nem ám mint az olasz piacos 166 :D mindenféle kieg cucc nélkül, bőrrel, télen megvéve rossz termosztáttal... :D első dolgaim egyike volt az ülésfűtés bele, aztán a termosztát :) mondjuk abban még működik az ülésfűtés, pedig az is gyári egy 2000es autóból :)
ALFI1562013-11-18 20:53:52 // 43792
puntesz=puntó?
Milyen motor van benne?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-18 20:52:07 // 43791
a puntesz is 300e-ként puccant pedig 85e km van benne szerintem így tehermentesítik a DPF-et....
mex862013-11-18 20:50:56 // 43790
azt lehet tudni a vezérlésbe mi a különbség a gyárihoz képest?
van egy ügyes villanyász cimbim, hátha kitalál vmit rá amivel kompatibilissé teheti.
Csabi2013-11-18 20:42:32 // 43789
Jaja, érdekes, h halál pontosan 300-nál regenerál ha megvan az üzemi hőfok...
Szerintem rájöttek, h így még marad tartalék a rendszerben. Gondolok itt arra, ha jön egy vészüzemmód bármi miatt, ami letiltja a regenerációt akkor is még tudsz menni a vassal.
+ nem rakódik el annyira, könnyebben kiégeti a kormot, mint pl 1000km után.
Aztán az is lehet, h majd nő a kilométer a regenek között.
Csabi2013-11-18 20:37:54 // 43788
Több összetevős a dolog, először én is a gyáriban gondolkodtam, javíttattam, de amikor nem bírta 1hétnél tovább akkor lemondtam a gyáriról. A baj ott kezdődik, h az ülés már nem olyan mint új korában, ezért a feszítő pálcák(az ülésszövet alatt) jobban feszítik a fütőpárnát, ami szakadást okoz...és mivel egy szál fut végig, bárhol szakad annyi az ülésfűtésnek....persze a pálcák körül szakad.
-A karbonszálas már más...ott sok-sok szál fut két vezeték között párhuzamosan, hiába szakad el egy vagy több attól még működik.
-A gyárival mindig bajom volt, h nem tudtam milyen fokozaton van, csak ha ránéztem...na itt kétfokozatú billenő kapcsoló van, tudod hol van.
-A gyári párna 25-30ezer körül van 1db, a karbonos pedig 10-15ezer a pár( üléslap-háttámla)
Teljesen jól működik, nem tudok rosszat mondani rá, pedig tudom, hogyan működött a gyári,
ajánlom mindenkinek.
Így néz ki:
.......................2013-11-18 20:30:28 // 43787
hoppá, 1000km röl levitték 300 ra
a Mito ban is 400 körül regenerál,nem is Volt semmi baj a DPF el sose
Csabi2013-11-18 20:26:27 // 43786
Évjárat függő! Rádugják a szervizes gépet, a szoftvered alapján lekéri a központi szerverről, h van-e frissités hozzá, ha van felajánlja és mehet az agymosás!

Itt megtalálsz mindent ami a frissítéshez kapcsolódik:
ISO- kód : FD 86 3E 04 1A
FIAT cikkszám: 51883486
HW szám: 0281012145
HW változat: 00
SW szám: 1037507421
SW változat: 3841
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 09/03/2013


A regeneráció nagyban fog változni. Nekem előtte 1000km-enként regenerált, most 300.
Lehet majd nyúlni fog a táv...erről még nincs infóm.
.......................2013-11-18 20:23:27 // 43785
ez akkor ugy kókány,
nem egyszerübb megvenni a gyárit?
Csabi2013-11-18 20:17:06 // 43784
Nem jó, ha csak simán rákötöd a gyárira,a vezérlése más. Magyarán kompletten kell beépíteni az utólagos ülésfűtést a hozzá kapott kapcsolóval együtt. Az ülés alatt a csatlakozó után csatlakozhatsz a 12V-ra utána pedig adott a szerelés.
Jobb a karbonszálas mint a gyári, hiába szakad el egy szál a többi még fűt, ellenben a gyárival...
Norby2013-11-18 19:58:47 // 43783
Csütörtökön megyek szervízbe software frissítésért. (Kecskemét)
Hátha segít a nehéz induláson is.
Valaki tudja mi a legujabb sw. 2.4-hez?
mex862013-11-18 19:46:08 // 43782
ülésfűtés projektbe kezdek holnap. mint már írtam a próbakörön még ment, most meg már csak az anyós háta...
olvastam többeknél hogy javították a gyárit de azt is hogy nem birta sokáig a javítás.

felcserélhetem a párnát ebayről származó "carbon"-ossal ami láthatóan sokkal sűrűbb szövésű (meg elvileg az nem is szakad olyan könnyen)? elég ha simán a kábelt átközöm a gyárira? többi maradhat? a gyári kapcsolót szeretném megtartani.
gondolom mivel mindba 12v megy be maradhat.
vagy?
mex862013-11-18 19:43:28 // 43781
hehe pont ma sztároltam a 166ot hogy milyen alacsony fordulaton gurulgatok be vele munkába amikor városon belül vagyok, erre meg is büntetett :D
geo kormolódás :D
szal bemelegítés után meghajtottam a picikét rendesen, már nem is tilt :)
de mindig igy járok ha hosszabb ideig csak munkába járok vele.
Shadin2013-11-18 19:31:10 // 43780
De egy biztos, valahol 1700giri után érzi jól magát a moci, mert akkorra épül fel normálisan az olajnyomás.
'''''2013-11-18 19:05:41 // 43779
Hát az enyém 1500-tól kezd el húzni 4000-ig.Valahol inkább 2500-3000 között lehet inkább a csúcs.
Vermacy2013-11-18 15:38:35 // 43778
Nálam a napi 2x3 km-en 10 - 12,9 lier/100 km között szokott mutatni átlagot...

Szomorú, de ez van, nem városi autó a TD.
David | Centocinquantanove2013-11-18 13:21:52 // 43777
Meg is válaszoltad, pont erre gondoltam énis.

Azért írtam, hogy nem tudom a 2.4-nek hol van ereje, de írták már itt többen is, hogy 5-ösben erőlködtetik a vasat a városban. Nem kell azt félteni, jobbat tesz a vasnak, ha inkább valamivel többet forog.
A kettőstömegűnek meg nem tudom hogy mindegy e hogy van e ereje alacsony fordulaton vagy nincs... de a vibráció az vibráció...
.......................2013-11-18 13:06:58 // 43776
átgurulni elég
Liquid2013-11-18 12:57:23 // 43775
lehet, de az 1500 már nem olyan kicsi fordulat, sőt minden leírás szerint a 210 lovas 2.4-nek ott van a nyomatékcsúcsa, a 200 lovasnak is 1750-nél
Nicola Romeo2013-11-18 12:51:58 // 43774
Sziasztok!
Még kora ősszel, valaki írt egy honlapcímet, "alfás" gumis honlapról. Még Rudolf Péter is animálva volt a honlapján emlékszem rá :))) A téligumik kapcsán jött fel a link. Lenne olyan kedves a kolega és kitenné mégegyszer?
Előre is köszi!
direttore2013-11-18 12:51:42 // 43773
Ezért kell huzatni, nem kell kímélni a motort semmi baja nem lesz!
David | Centocinquantanove2013-11-18 12:39:31 // 43771
Kettőstömegű majd "meghálálja"....!
direttore2013-11-18 12:38:50 // 43770
Rendben:)
Liquid2013-11-18 12:20:26 // 43769
nem mondtam, hogy így gyorsítok ki, de átgurulni egy falun elegendő sztem
direttore2013-11-18 12:19:06 // 43768
Látom gyüjtöd a kormot az autóba. 5.-ben 50-nel. Szép lesz:))
mex862013-11-18 11:53:43 // 43767
na ja, a 66ban még nincs DPF
lehet ezek miatt ezt a használati módot mellözni fogom
mex862013-11-18 11:44:22 // 43766
a chippes 166om szintén 2.4el 1200as fordulaton már használható ha läjtoskodni akarok :)
persze manuäl.
de ahogy észrevettem a 159 se ellenzi nagyon
és itt nem rängat meg semmi nyilvän nem fog kilöni de finom gäzkezeléssel rängatni sem fog és lájtos gyorsitásra is képes
.......................2013-11-18 11:43:39 // 43765
1500 fordulat alatt kormol mint az állat a diesel,föleg ha terhelés is van rajta
egyszerüen nincs elég levegö neki
a 2,4 ezt nagyon nem szereti ,föleg a részecskeszüröje
az optimális fordulat 2000-3500 között van

ha 1500 alatt kinozod fele annyi idö alatt eltömödik majd a DPF
Liquid2013-11-18 11:39:21 // 43764
na inkább óra szerinti 60 az az 50, az alatt már visszaszoktam tenni 4-be
Mondjuk az 1800 se sok, ott azé még nem pörgi szét magát :)
Liquid2013-11-18 11:38:07 // 43763
a 2.4 már simán használható 1500 körül, és az 50 5-ösben simán tartható.
David | Centocinquantanove2013-11-18 11:29:40 // 43762
Csak 1 kérdés. Miért akarnád 1800-nál felváltani negyedikbe?
Nálam úgy van, hogy a váltásaimkor kb 500 fordulatot esik a történet. Namármost ha 1800-nál váltasz akkor kb 1300-1400 közé esik vissza a fordulatod, ahol már kissé kókadék hatása van, legalábbis az 1.9-nek.
Saját érzésre énis mindig legalább 2000-2250 körül szokok felváltani, és így megmarad az ereje is (bár 2.4-nél biztos más a gyerek fekvése) és el is kerülöm a bűvös 1500 alatti fordulatot (rángatás és kettőstömegűt kímélendő). Ha tartósan kell mennem akor inkább picivel jobban pörgetem, pl városban ha 50-nél nem tudok gyorsabban menni, akkor csak 3.-ban megyek (~1800-1900 rpm).
Meg annyit vettem észre, hogy pl ha 4. ben megyek 2000 fordulaton akkor közel ugyanannyit fogyaszt, talán kevesebbet is pár decivel, mintha felváltok 5.-be és nyúzom 1500 környékén...
David | Centocinquantanove2013-11-18 10:35:52 // 43761
Ma reggel beköszöntött újra az az időszak, amikor az alacsony hőmérséklet miatt az ajtók nem nyílnak gombnyomásra... :((
Ha eljön ez a +5 °C körüli éjszaki hőmérséklet akkor megáll a tudomány. Ha bezárom pár órát a hidegben, akkor utána nem nyit csak manuálisan... Olyankor a hajamat tépem!
Hibakód nincs, akksi új. Fel se villan az index, hogy venné a jelet.
Ha egyszer kinyitom manuálisan, akkor utána már gombra is nyit-zár, mintha misem történt volna...
Attie2013-11-17 23:10:32 // 43760
Nekem a 15 km-es távra a 40 perc az átlag szintidő, de pl múlt héten volt olyan nap, hogy 70 perc alatt tettem meg.
No meg olyan király útvonalon kell járnom, hogy most 3 villamosvonal felújítás is befigyel rajtuk.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak