Ahham, azért az elég gyengusz. Sajna itt már többen jártunk így, mármint, h a "két teles" akksi nem úgy, vagy sehogy nem teljesít már. Mindez márkától függetlenül...
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
Csabi2013-12-21 20:45:33 // 45105
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:45:21 // 45104
ez a szöveg a legjobb, hogy gondozásmentes, amelyik "vizes" egyik sem az :D
GTPeti2013-12-21 20:45:15 // 45103
Lehet, hogy cellazárlatos... A CTEK pedig jó megküldte (a cellazárlatot szélsőséges esetben NEM lehet pusztán feszültségméréssel felismerni) és emiatt hiányzott a víz. Mert 5 cellát töltött 6-ra való feszültséggel.
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Shadin2013-12-21 20:31:32 // 45102
Vettem egy CTEK tötőt, mondván, hogy a 2 teles akku nem lehet szar, majd jól rekondícionálom. Töltöttem rá vizet is, pedig nem kell :-) Azaz mégis, mert hiányzott. Egyébként Banner 62 v 64 Ah-s 560 v 580A indítóval. Ez az 1.9 gyárija. -4-ben alig pörgeti meg elsőre a motort...
Csabi2013-12-21 20:24:37 // 45101
"Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül "
Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:18:14 // 45100
vagy még akkor nincs normális olajnyomás ha felhígul az olaj gázolajjal nem volt gázolaj szaga a motorolajnak?
Liquid2013-12-21 19:45:17 // 45099
az első, olyan van mindkét kocsiban (persze a Pandában, kisebb amperszámmal)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:43:59 // 45098
a garanciális eljárásuk miatt kiestek a pixisből
zoltankublik2013-12-21 19:39:42 // 45097
A próféta szóljon belőled:D
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
GTPeti2013-12-21 19:36:34 // 45096
A ZAP már nincs a favoritjaid között?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:35:35 // 45095
én elvből nem veszek Exide-ot, megtartós autóba Varta, Banner, Bosch bár nekem a Jász-szal sincs semmi bajom
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:26:34 // 45094
vagy lehet el van tömődve az olajjárat a nagyszerű 35e-es olajscseréktől
Shadin2013-12-21 18:48:31 // 45093
Az Exide-nak papíron nagyobb az indító árama...
Shadin2013-12-21 18:47:47 // 45092
zoltankublik2013-12-21 18:23:21 // 45091
ez a két lehetőség van, hétfőig kiderül hogy mi a baja, de idén már egy métert sem fog menni az autó
GTPeti2013-12-21 18:21:54 // 45090
SZVSZ ha egy szivattyú nem dolgozik rendesen (vagy esetleg vmi elzárja az olaj útját) annak pont ez a jele.
zoltankublik2013-12-21 18:19:27 // 45089
alapjárat felett van olajnyomás, csak alapjáraton nincs(0.5bar), magasabb fordulaton van (3bar)
zoltankublik2013-12-21 18:18:18 // 45088
már szerelőnél van, addig nem hozom el amíg nincs készen
GTPeti2013-12-21 18:14:04 // 45087
Ha nincs rendes olajnyomás, be ne indítsátok a motort. Vagy ha próbaképpen igen, akkor ne terheljétek! (A turbó sínyli meg elsőnek.) Erhard tippje igen sanszos.
zoltankublik2013-12-21 18:11:43 // 45086
nem tudom mi okozta a problémát, de attól még a hiba fennáll, remélem más már nem jön ki
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:09:38 // 45085
az nem olaj hiba...még egy teszkós 5w30-tól sem lesz hajtókarcsapágyas nem hogy a Shell-től...
GTPeti2013-12-21 18:06:27 // 45084
Ezek komoly paraméterek kéremszépen. B)
zoltankublik2013-12-21 18:00:22 // 45083
5l-es kannás. hidegen 1.8-2bar olajnyomás alapjáraton, 60-70 fokos víznél már nincs csak 0.5 bar olajnyomás. Olyan cégtől vettem akik elméletileg csak hamisítatlan olajakat forgalmaznak, de most vettem bele más cégtől más olajat(5w30) és sokkal halkabb lett a motor, főleg melegen, de nyomásom így sincs
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:00:02 // 45082
ha rám hallgatsz pl Bosch 0092S60080 AGM nagyon erős, sokáig bírja potom 56e :)
Egyéb iránt valami 72-80Ah 700A bőven megteszi
Egyéb iránt valami 72-80Ah 700A bőven megteszi
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:51:53 // 45081
van 80Ah-s 800A-os :D
az a baj nagy talppal vezetsz :P
az a baj nagy talppal vezetsz :P
Shadin2013-12-21 17:50:06 // 45080
Kevesebb mint felére. Egy komplett tanknyi kezelés előtt és után kb azonos működési paramétereknél mérve, dokumentálva. Kapott egy sárgát és egy zöldet is, motorolajba és üzemanyagba. Halkabb is lett... A kagylós extrával nekem ~1/2 literrel többet evett. De csendesebb volt. Spuritól nekem hangosabb lett, egy tanknyit mentem vele, egyéb tapasztalás nincs. Amennyibe kerül az pont annyi mint amennyivel többe kerül az OMV extra nyál. Továbbá jó részecskeszűrőnél nincs fojtás, a zsákocskák normál regenerálási folyamat mellett nem tudnak annyira túltöltődni, hogy az csökkentse a beletervezett keresztmetszetet. Kiírt és kiszedett DPF-fel nem ment jobban és nem fogyasztott kevesebbet, max. azzal a pár decivel amit Roberto is említett, de kerekítési hiba is lehetett. Placebo hatás kizárva, egy tank előtte, egy tank kibelezve, egy tank visszatétel után, méréssel igazolva....
Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül :-(
Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:47:39 // 45079
szerinted hamisítják? szerintem nem ...szinte csak a suzukisok keresik senki más, hordós olajból való vagy kannás? az hogy nincs olajnyomás leginkább az olajpumpa hibája
zoltankublik2013-12-21 17:43:17 // 45078
shell helix ultra extra 5w30
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:41:51 // 45077
milyen olajat vettél bele?
zoltankublik2013-12-21 17:29:24 // 45076
Hali 205e van benne garantáltan. Sajnos egyre jobban beigazolódik az, hogy sikerült hamisított olajat vennem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy még sikerült az elején megcsípni a problémát és "csak" nyugvó csapágyakat kell cserélni elméletileg.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:24:16 // 45075
sokat nem csak amit páran írnak javulást :) pl Kern Úr :P
Shadin2013-12-21 16:56:00 // 45074
A Xado EX120 felére csökkentette az alapjárati korrekciómat :-)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:32:03 // 45073
"Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban" - és visszatértünk az eredeti kérdésemhez: akkor ehhez képest mennyi javulást várunk?
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:22:40 // 45072
Találtam izzót, sikeresen cseréltem az izzót. Mind a kettő világít :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 15:01:14 // 45071
itt pont ez a lényeg a viszkozitás megmarad.
egyébként még rengeteg quados viszi tőlünk motorolajnak, sebváltó és difibe is pont a nagy igénybevétel miatt ... nem hiába gondolom, elhiheted én teszek rá ki mit miért visz, ha valakinek opel olaj kell alfába azt is oda adom nem fogok reklámozni itt semmit :)
Egyébként nem csoda szer, csak kiküszöböl bizonyos hibákat, sokan a gyári olajat is csodaszerként kezelik, érdekes azt miért nem kérdőjelezik meg? (Azon kívül hogy lassan két 59 tulaj van akinek tönkre ment a DPF-je idő előtt meg akinek tönkre fog)
Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban (kivéve a DCI-ket? Nem igazán vannak hajtókarcsapágyas hibák, én csak a cégesünkből tudok kiindulni 420e km van benne általában Agip, Manol, Meguint kap érdekes megy, pöfög, röfög...most azért kap egy kis Xadot az adagoló meg a blokk azért még is csak 420e km lakik benne majd jelzem mit tapasztalok egy biztos a Meguntól a legcsendesebb a kávédarálónk eddig....
egyébként még rengeteg quados viszi tőlünk motorolajnak, sebváltó és difibe is pont a nagy igénybevétel miatt ... nem hiába gondolom, elhiheted én teszek rá ki mit miért visz, ha valakinek opel olaj kell alfába azt is oda adom nem fogok reklámozni itt semmit :)
Egyébként nem csoda szer, csak kiküszöböl bizonyos hibákat, sokan a gyári olajat is csodaszerként kezelik, érdekes azt miért nem kérdőjelezik meg? (Azon kívül hogy lassan két 59 tulaj van akinek tönkre ment a DPF-je idő előtt meg akinek tönkre fog)
Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban (kivéve a DCI-ket? Nem igazán vannak hajtókarcsapágyas hibák, én csak a cégesünkből tudok kiindulni 420e km van benne általában Agip, Manol, Meguint kap érdekes megy, pöfög, röfög...most azért kap egy kis Xadot az adagoló meg a blokk azért még is csak 420e km lakik benne majd jelzem mit tapasztalok egy biztos a Meguntól a legcsendesebb a kávédarálónk eddig....
GTPeti2013-12-21 14:40:35 // 45070
Bár szerintem tudunk közvetetten olyan autóról, ahol ez teljesül (mreni ismerőseire gondolok), de amúgy benne vagyok... Térjünk vissza rá később!
(Én pl. még csak 40ekm-t tettem meg Rimet használatával, csak a 156-ot nézve.)
(Én pl. még csak 40ekm-t tettem meg Rimet használatával, csak a 156-ot nézve.)
Liquid2013-12-21 14:37:09 // 45069
az olaj szivárgás megszűnése a csendesebb járás nem feltétlenül jó, mint azt már sok szakember kifejtette. Ha beletolsz valami vastag olajat, az se fog szivárogni, ellenben kenni se megfelelően, csendesebb is lesz vele. Mint pl. a búgó difi fűrészporral való javítása. Nem azt mondom hogy ez így kell legyen, de mivel mindenki ilyen tapasztalatokkal áll elő, mivel csupán ezek mérhetőek laikusként is, jó lenne látni hogy attól hogy egy szivárgás eltűnik egy más olajra váltástól még nem jelenti azt hogy a szimering meggyógyult.
Liquid2013-12-21 14:31:46 // 45068
pontosan így gondolom én is, majd térjünk vissza pár év múlva a dologra, ha még mindig mindenhol pozitív lesz a visszhang és lesz sok olyan motor ami valóban többszázezer km-t ment ilyen cuccal, akkor ígérem át fogom gondolni még egyszer.
GTPeti2013-12-21 14:27:55 // 45067
Pedig a lenti mondat nekem állításnak tűnt. ;) :P
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:26:30 // 45066
No, léptem kicserélni a tompított izzót. Reggel kiégett.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:25:13 // 45065
Sajna nem, ezért is nem kísérletezek a saját autómmal.
GTPeti2013-12-21 14:12:11 // 45064
"Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is." Sanyi, ezekszerint te látod a jövőt.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:11:31 // 45063
"Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve" - nem csak azért, mert még viszonylag új cucc? Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is.
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
GTPeti2013-12-21 14:08:28 // 45062
"El kell, hogy szomorítsalak, de nincs."
No. Én ezt alapvetően másképp látom. Mint ahogy azt is, hogy egy kategórián belül nem minden gyártó hazudozik össze vissza.
No. Én ezt alapvetően másképp látom. Mint ahogy azt is, hogy egy kategórián belül nem minden gyártó hazudozik össze vissza.
GTPeti2013-12-21 14:07:32 // 45061
Ellenben az is elgondolkodtató, hogy pl. Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve. Nagyon sok a tapasztalt ám, fásult szakember, aki egy legyintéssel letudja ezeknek a dolgoknak a minősítését, mindezt úgy, hogy sem nem próbálta, sem nem olvasott utána és ami a legfontosabb (legrosszabb), még át sem gondolta az állításokat és azoknak elképzelhetőségét... Sok lelkes (szenvedélyes, nem fásult, ...) szakember dícséri ezen "mumus" termékek egy részét. Jómagam minden tekintetben az ő véleményükre adok leginkább, nem egyszerűen "A" tapasztalt szakemberekére.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 14:05:48 // 45060
El kell, hogy szomorítsalak, de nincs. Mindegyik eladni akar. Lehetőleg minél többet, ezért minél hihetőbb, tudományosabb és a célközönséghez igazított szöveggel. Ez a piacgazdaság lényege.
Piritu - 1.000.0002013-12-21 13:57:54 // 45059
Főleg amikor a "hit" terjesztőjéről kiderül, hogy kiemelt partnere a márkának :-DD
Piritu - 1.000.0002013-12-21 13:55:35 // 45058
"nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem." - pont azért kételkedem, mert mindkettőnek hiszek. Neked is. Meg a negatívnak is. Meg a szakemberek is, a géptervezéssel foglalkozó mérnököknek is, az autószerelőknek is, akik itt is elismertek. Viszont sokszor ők is ellentmondóakat mondanak. Eddig kb. 50 olajcserén és még legalább ennyi egyéb szervizlátogatáson vagyok túl, több országban, több márkával kapcsolatban, több helyen. Volt időm beszélgetni.
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.
Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.
Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 12:58:24 // 45057
nálam fogyasztás csökkenés, valakinél olajfogyás megszűnt, szimering melletti olajcsöpögés, szervo csendes lett, darabos alapjárat megszűnt stb, stb...
egyébként én nem olvastam el a marketing szöveget, most lesz időm ránézek :D
egyébként én nem olvastam el a marketing szöveget, most lesz időm ránézek :D
GTPeti2013-12-21 12:33:21 // 45056
Erhard volt az eredeti ötletgazda! B)