Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-03-03 11:20:01 // 49304
Ez így van , a pill. fogyasztás 40l-re is felszökik.
Giuntini2014-03-03 11:18:32 // 49303
Nekem is van füstölés valamilyen szinten, de nem okádja a füstöt. Inkább iszonyú büdös, és égett szag, ha hátramész a kipufogóhoz.
mzo2014-03-03 11:03:28 // 49302
Nekem nyomott fustot a kenyszer regen alatt. Ha youtubon rakeresel ott is olyan videk vannak ahol szinte csak ugy okadjak a fustot. Na mondjuk az enyem azert annyira nem volt durva de kb mint egy barkas egy koverebb gazfroccs utan. Ez volt kb 2-3 percig aztan ez megszunt. A vege fele mar nem fustolt csak tolta a levegot ezerrel.
Viszont a normal regennel ut kozben meg nem lattam hogy fustolt volna ez teny
Giuntini2014-03-03 10:58:21 // 49301
A típusát nem írtam oda Ferrari 250 Lusso
Giuntini2014-03-03 10:56:07 // 49300

Nézzétek meg ezt a Ferrarit gyerekkorom óta a kedvenc autóm, és a mai napig szerintem a világ legszebb autója. Ha valakit érdekel a youtube-n rengeteg video van róla. Csak azért mondom ezt, mert a műszerfala, az autógyártás történetének legszebbike, és van némi hasonlóság a mi autónkhoz (nem Suzuki). Azzal a különbséggel, hogy itt a két nagy óra középen van. Attól félek, hogy a Giuliánál az Alfa is áttér arre a vetített förmedvényre, ahogy a német konkurencia teszi, és vége lesz ennek a csodás analóg műszerfalnak. Az a baj, hogy az eladhatóság mindent felülír, és a mai emberek jó része kellő izlésficammal rendelkezik. Danke!
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:45:43 // 49299
Én csináltam kényszerített regent is, és nálam szó sem volt kékesbarnás füstről. Tolta ki a meleget ezerrel, de nem füstölt. Menet közben nem tudom füstöl e, ha mégis akkor csak elenyészően mert mert a tükörből sosem láttam még.
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:43:29 // 49298
Ez a képlet ez mi? :)
mzo2014-03-03 10:41:36 // 49297
Akkor annak a kekesbarnas fustnek amit kinyom kenyszeritett regen alatt nincs karosanyag tartalma? Nem hinnem...
Persze elvileg ki kell birnia ennyit a szuronek Egrnek, csak hat az se mindegy hogy hol es milyen korulmenyek kozott hasznalod az autot. En hasznalom Bp-en is leven itt lakom. Es ez a leheto legrosszabb korulmeny a Dpf-Egr parosnak. Lasd pl Astoria delutani dugo es regeneralas. Moccanni nem tudtam az autoval a regen meg ontotte bele az uzemanyagot. Ha ezt sokszor eljatszanam egymas utan akkor egyreszt a Dpf is kuka lenne masreszt 3-4 e kmerenkent jarhatnek olajcserere a felhigult olaj miatt.
mex862014-03-03 10:28:04 // 49296
nekem valszeg más a progim vagy a 2.4nél van máshogy
400anként regenerál 10percig...

Csabiiii irta talán hogy a korábbi progik 2.4nél is 900-1000ként csinálták.
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:21:22 // 49295
Szerintem nem ámítás, mert a korom pont a tökéletlen égés következménye. Azzal, hogy regenerálás közben kvázi újra elégeti, pont, hogy megszünteti a korom károsanyagtartalmát. Egyébként ha szabad így fogalmazni, akkor én pedig az ellentáborhoz tartoznék 200k km felett járunk már, benne van az EGR és a DPF is a kezdetektől, soha nem kellett egyikhez sem hozzányúlni. Közel 1000 km ciklusokban regen kb 10 percig és ennyi...
Shadin2014-03-03 09:44:55 // 49294
Van. Infopark.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-03 09:02:11 // 49293
mondhatjuk úgy is hogy minden optimalizálás chiptuning, de nem minden chiptuning optimalizálás :P
mzo2014-03-03 08:38:07 // 49292
Kb igen.
Liquid2014-03-03 07:54:14 // 49291
nem magával az emisszió csökkentésével van a baj, hanem az eszetlen elvárásokkal, amik elkúrják az egész autógyártást
mzo2014-03-03 06:42:19 // 49290
Jó reggelt!
Nekem magával az Eu4-el semmi bajom, azt hogy az emmissziós adatokat szorítsuk minnél alacsonyabb szintre ez ok. De azt azért már nehezen hiszem, hogy a regen alatt, ill magától a Dpf-től szódavíz fog folyni a kipufogóból. :) Gondolom láttál már kényszerített regent. Én egyszer láttam. Kékesfekete füst, valamint büdös feketés lerakódás is megjelent az autó mögött a földö, ill a füvön. Én erre mondtam azt hogy oké Eu4 stb de mi van olyankor amikor regenerál az autó és nyomja ezeket a cuccokat? Mert hogy ez nem szén-dioxid plusz víz az tuti. :)

Egyik kedvenc cikkem a Dpf regenről.
Csabi2014-03-02 23:43:52 // 49289
remap: kap egy új vezérlőprogramot az autó, vagy nevezhetjük "chiptuningnak" is
optimalizálás: ugyanaz ("chiptuning")..csak az 'egyszerű embernek' ez jobban megfogható fogalom, és jobban eladható....ezért mostanában így hívják
A lényeg a teljesítmény növelés: 50-130e ft, attól függően, h ki csinálja
Chianti2014-03-02 23:23:04 // 49288
...mikor érdemes motor optimalizálást csináltatni és mennyibe fáj egy ilyen beavatkozás?
Chianti2014-03-02 23:17:24 // 49287
...bocsánat, szakmai kérdés 1 zöldfülűtől: 159 esetében mit jelent a remap... és mit kell róla tudni?
droberto2014-03-02 22:57:39 // 49286
HC + O2 → CO2 + H2O
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:37:20 // 49285
a hogyan nem lényeg csak a benne:)
Haddel2014-03-02 21:36:56 // 49284
Még 140*200-as matrac is volt benne.Igaz félbe hajtva :)
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:29:51 // 49283
159 VAN :)
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:29:24 // 49282
Srácok!
Ki az akinek van mes és kábel és mondjuk ráérne 15 percig rádugni a kocsimra és mondjuk budapesti?
Injektor korrekciós adatok érdekelnének.
Haddel2014-03-02 21:17:08 // 49281
Üdv Urak !
Hétvégén költözködtem ,befogtam a 159-et is szállítóautónak :)
Alfa156SW2014-03-02 21:08:01 // 49280
csak megtetszett:)
GTPeti2014-03-02 21:05:26 // 49279
2 év múlva ritkább lesz az enélküli "Liebhaberauto", mint az ezzel felszerelt... B)
Piritu - 1.000.0002014-03-02 21:01:49 // 49278
Új vírus terjed? :-DD
Alfa156SW2014-03-02 20:56:14 // 49277
Ákos (dewvil)2014-03-02 20:42:13 // 49276
OFF:
Na most meg a ruhaszárító szakadt össze......mi jön még???
:(
GTPeti2014-03-02 20:21:37 // 49275
Vegyél egy BT billentyűzetet. ;)
mzo2014-03-02 20:18:45 // 49274
Bocs a sok helyesírási hibáért, tableten, elég nehéz pötyögni. :)
mzo2014-03-02 20:15:25 // 49273
Csak mert nem voltam egész hétvégén... Pityukoma állat lett a kilépőfényed! :)

EGR Dpf témában: Nos, én is a azon a véleményen vagyok, hogy jobb nélkülük.
És nem is a fogyasztás miatt, , hanem azért mert ezekkel az alaktrészekkel előbb vagy utóbb gondok lesznek és gondokat fognak okozni más alaktrészeknél. Ez biztos csak kilométer idő és használás kérdése. Lásd pl EGR szívósor, rángatás, stb... Nem akarok nagyon belemenni, eléggé körülírtátok már a témát.
Nem normális dolog a saját égéstermékébe folytani a motort.
Én tavasszal a nagyszervízzel együtt kitakaríttatom a szívósort is és utána EGR off DPF Off. Mindkettő visszatehető lesz a szükség lenne rá. Mondom ezt úgy hogy nekem semmi problémám nincs egyik működésével is, tökéletesen üzemel az autó. Egyszerűen csak meg akarom előzni a bajt. Ezek után nyugodt szívvel használhatom városban is az autót, és nem kell izgulni a Dpf miatt. pl.
Egyébként kíváncsi lennék mérési adatokra a regen alatt, milyen károsanyag kibocsátások történnek. Mert oké a Dpf megfogja a kormot ésatöbbit. Na de mikor regenerál akkor mi van? Nem ámítás ez így egy kicsit?
GTPeti2014-03-02 20:05:43 // 49272
A kivételen én is gondolkodtam már. Elvégre súlycsökkentés. :)
Géb2014-03-02 20:05:12 // 49271
Q-tronic-nál kell olajat cserélni?ha igen milyen intervallumnál?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 19:58:51 // 49270
írással jó lesz, kb 220 ló na úgy már mindjárt más 230-ig meg sem állt :P Két Cartársal jöttem Kaposújlakról haza, két 3.0V6 166, nem vallottam szégyent de jó kis haza út volt, sosem felejtem el:)))
mex862014-03-02 19:56:23 // 49269
bocs :D
az
mex862014-03-02 19:55:55 // 49268
ahogy mondtam, volt kb 50%-al emelt teljesítményű vasam bőven 200e+ km-el (bódéban a duplája volt minimum motorban kitudja mennyi) és az egr nem csak falazva volt hanem ki is volt dobva :D
azóta is úgy megy cimborámnál, ugyanúgy húzva, semmi gondja ami ebből adódik :)
mex862014-03-02 19:53:48 // 49267
ahogy írtam is a másik bajom az nekem is hogy a dinamika messze van attól amit vártam meg amit megszoktam. ez konkrétan rosszabbul megy mint a 150lovas 166 (ok az remapos volt)
emiatt is lesznek a beavatkozások.
itt kint meg nem tudok, meg nem is akarok futkosni eltömődött lekormolódott dolgokkal szakikhoz ami esetleg a remap miatt jön elő.
Shadin2014-03-02 19:53:22 // 49266
Mármint szívósor? :-)
GTPeti2014-03-02 19:53:17 // 49265
Ha esetleg kételyek merülnének fel, hogy az EGR nemléte árt a motornak, akkor az én autókámat meg lehet nézni 200+ ekm. B)
mex862014-03-02 19:49:01 // 49264
ebben működik az EGR.
viszont az előző tulaj már lefalazta látván az eredményt mit végzett, ami miatt részben a szívócső csere volt....
én sem szeretnék szívócsövet tisztogatni szabadidőmben.
Liquid2014-03-02 19:23:25 // 49263
én is jelentkeznék egy teszvezetésre :) Úgyse vezettem más 159-et csak 2.4-et :)
Természetesen ellenszolgáltatok :)
droberto2014-03-02 19:18:24 // 49262
Igen, még jó, hogy te figyelsz. ;)
droberto2014-03-02 19:17:12 // 49261
Sajnos ez E4-es vasak még nem a legfelhasználóbarátabbak. Az E5-ösök már ilyen kényesek, de ott is vannak nyílván más jellegű kompromisszumok. Ennyi műszaki feltételnek nehéz ilyen rövid idő alatt megfelelni. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 19:16:33 // 49260
sokan téves zavarban vannak...csak hogy tisztába légy pár dologgal :)
Én majd 100e km-et tettem meg DPF és katalizátor nélkül mivel ez az 59 ben egyben van azaz elöl van a DPF utána egy kis űr, aztán a katalizátor, mivel nekem tönkre ment ez a rendszer úgy döntöttem nem szopatom magam és az autót tovább ezzel kiírattam (a kiírás kemény 15e ft) és hogy jobban menjen optimalizáltattam, a DPF átfúrását egyik barátommal tettük meg, igazság szerint elég lenne csak a DPF-et megfurkálni pár helyen én kiszedtem tulajdonképpen a szűrő rendszert, látványosan nagy fordulatnál meg 200 felett füstölt...ha valaki csak a DPF-et iktatja ki pont annyira fog füstölni, mint egy EU3-as 56 pl...
Fogyasztás nekem DPF-fel rövid távokon 9-10L között evett, DPF nélkül 7-8L, ez nem pár deci egy jó pár deci ... egyébként engem nem is a fogyasztás érdekelt, ha nem hogy végre úgy ment az autó ahogy egy Alfának mennie kell, mikor megvettem nagyon csalódott voltam, hogy alig ment jobban, mint a 150 lovas 56-om pedig ez 200 ló volt... szóval én csak ajánlani tudom, ahogy lesz Brera-m egyből kiszedetem a DPF-et nem érdekel hogy jó e vagy nem :P
GTPeti2014-03-02 19:12:44 // 49259
"Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent?"
Azt, akartad írni, hogy teletöm korommal mindent, nem? :))
droberto2014-03-02 19:06:16 // 49258
Több embert ismerek akinek volt gondja remap után a szűrővel. De olyat is akinek nem. Pityukoma pl.
Múltkor a Göbölyös írta a TC-n és nagyon tetszett: A motornál, ha valamely tulajdonságokon javítanak a mérnökök (pl. fogyasztás, teljesítmény vagy emisszió trimvirátus), akkor az valami másnak a rovására megy. Ez van a boxal is. Előbb-utóbb szétmegy tőle valami. Pontosabban hamarabb mint nélküle.
droberto2014-03-02 18:59:58 // 49257
Miért rossz az EGR? Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent? :)
Baj akkor van, ha valami elb@szódik. Na ez az amit nehéz detektálni és javítani. Ekkor szokott kezdődni a kidobom ezt és azt, mert az nem kell.
Nekem az EGR és környékén kevesebb mint 0,5 mm-es lerakódás van, hogy maradjunk az egzakt dolgoknál.
mex862014-03-02 18:58:20 // 49256
na akkor már nálam valsszeg így nem is áll a 2 deci, sajnos nem tudom megoldani hogy mindig városon kívül legyek regenkor, és elég nagy %-ban rövideket megyek, épphogy bemelegszik a motor.
amit meg tudok tenni ha észreveszem hogy regenerál vagy számításaim szerint közel vagyok hozzá akkor kimegyek a városból és jobban nyomom neki, többet nem tudok tenni.... de akkor a parkettázás se vitamin neki.
nem szeretem ha én vagyok az autóért, és nem Ő énértem... (és ezt ne úgy értsétek hogy nem tartom karban meg stb...)

emiatt is akartam kidobni belőle a DPF-et....
mex862014-03-02 18:55:28 // 49255
na majd még megálmodom akkor.
mindenképp megyek szakihoz aztán lehet az lesz hogy ha csinál adaptert kipróbálom azzal is meg anélkül is, annyira nem horror a költsége, úgyis remap-pal meg egr nélkül lesz tesztelve.

egy biztos hogy ha ki is megy akkor is visszarakható formátumban, nehogy baj legyen itt kint belőle.
amúgy itt is járatos hogy kidobják, lehet azért mert már rossz, több fórumban irogatják.

amúgy itt is már volt szívósor csere előző gazdinál, EGR-t már ő falazta, totálra falazott viszont ez nem rángat sehol se. meg hogy nem kormos az is fix mivel nincs egr.
dpf meg ugye benne, a többit tudjátok.
viszont ez 200 le, ha a 136os megy remap után mint a barom akkor remélem ez is fog mert ez így nem az :D legalábbis a remapos 166 10V-hez képest.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak