Szia!
Minden fólia ott van Nála készleten. Én nem vettem külön fóliát. :)
Szerintem ha elmész érte ingyen levág Neked egy pontos darabot.
KollerT2014-04-13 17:47:47 // 51604
'''''2014-04-13 17:10:45 // 51603
Épp pénteken kellett a céges xc60-at olajcserére vinni a dpf miatt.Sokat városozunk vele és eltömődött.Akkor derült ki,hogy már az olajat is teljesen felhígította gázolajjal.Tehát nem csak alfa probléma a dízel+város +dpf.
Pityukoma2014-04-13 16:58:29 // 51602
Igen emlékszem:-) pont a kiégett cső miatt gondoltam hogy rádugom a gépet a regenek után és megnézem az adatokat. Azóta nálam is oké a cső.
Pityukoma2014-04-13 16:54:09 // 51601
Várjuk a képeket:-)
Off:
Nem maradt véletlenül egy 5x10cm-es sötétebbik fólia darab? Vettem egy digitális világítós ébresztőórát ami zavaróan erős fénnyel világít. Gondoltam leragasztom egy darab üvegfóliával.
On.
Off:
Nem maradt véletlenül egy 5x10cm-es sötétebbik fólia darab? Vettem egy digitális világítós ébresztőórát ami zavaróan erős fénnyel világít. Gondoltam leragasztom egy darab üvegfóliával.
On.
Giuntini2014-04-13 16:53:57 // 51600
Szia Pityukoma!
Hát talán emlékszel, nekem is így jött elő a probléma. Elkezdett regenerálni, kint voltam az autópályán, ki az autómatát 5-be, és 3000 ford. az érdi emelkedőn felfelé. Az eredmény motorkontroll hibaüzenet, szétégett a nyomáskülönbség érzékelő cső. Valószínű, hogy ár szét volt égve, csak akkor adta meg magát. Szerelőm azt mondta, hogy ez a hiba inkább a 2,4-nél jelentkezik. Azóta viszont tökéletesen működik, amikor utána rátették a komp.-ot nálam is hasonló értékek voltak.
Tdemeter car-társnak csak javaslat, ha valóban benne van a DPF. Észre lehet venni a regenerálást, és ezek a jelei:
A pill. fogy. hirtelen eszementül megugrik
A motor simábban jár
A turbónyomás mérő alapjáraton nem áll vissza teljesen 0-ra, egy hajszállal felette van
Leeresztett ablaknál, vagy ha kinyitod az ajtót, égett szag van
A hűtővíz lemegy jóval az üzemi hőfok alá, hiszen reg. alatt jár a hűtőventilátor
Ajánlatos odafigyelni, és nem leállítani a motort, mert ha megszakítod a programot, jobban felhígul a motorolaj plusz eltömődik a szűrő.
Már ha valóban benne van a DPF.
Hát talán emlékszel, nekem is így jött elő a probléma. Elkezdett regenerálni, kint voltam az autópályán, ki az autómatát 5-be, és 3000 ford. az érdi emelkedőn felfelé. Az eredmény motorkontroll hibaüzenet, szétégett a nyomáskülönbség érzékelő cső. Valószínű, hogy ár szét volt égve, csak akkor adta meg magát. Szerelőm azt mondta, hogy ez a hiba inkább a 2,4-nél jelentkezik. Azóta viszont tökéletesen működik, amikor utána rátették a komp.-ot nálam is hasonló értékek voltak.
Tdemeter car-társnak csak javaslat, ha valóban benne van a DPF. Észre lehet venni a regenerálást, és ezek a jelei:
A pill. fogy. hirtelen eszementül megugrik
A motor simábban jár
A turbónyomás mérő alapjáraton nem áll vissza teljesen 0-ra, egy hajszállal felette van
Leeresztett ablaknál, vagy ha kinyitod az ajtót, égett szag van
A hűtővíz lemegy jóval az üzemi hőfok alá, hiszen reg. alatt jár a hűtőventilátor
Ajánlatos odafigyelni, és nem leállítani a motort, mert ha megszakítod a programot, jobban felhígul a motorolaj plusz eltömődik a szűrő.
Már ha valóban benne van a DPF.
Pityukoma2014-04-13 16:50:25 // 51599
Vagyunk egy páran. Pedig az enyém chippelt is:-)
Pityukoma2014-04-13 16:49:20 // 51598
A regen hosszát nem figyeltem:-( Így marad a FES átlag adata ami 594sec-560sec-499sec. Az utolsóban viszont benne van a félbemaradt is. Az esetek többségében mindig akkor kezdi el amikor hazaérek a munkából és megállok a ház előtt. Egy rüki és irány a kitapasztalt távolságú útvonalam amin 1-2száz méteres különbséggel mindig ugyanott fejezi be.
KollerT2014-04-13 16:06:45 // 51597
Helyzetjelentek, remélem hasznos lesz valakinek. :)
[Rendszám ragasztás]
Nem tetszett a hirdetéses keret, ezért sima Tesa kétoldalú szivacsos ragasztóval felragasztottam a rendszámot. Szerintem nagyon jó lett, jobban tetszik mint a matricás megoldás.
[Fólia]
Lefóliáztattam a B oszloptól hátra elég sötétre, első üvegekre pedig egy 35-ös fólia került. Remélem nem lesz belőle probléma, mert pont kultúrált így elöl. Illetve nem is zavar a kilátásban.
Dorogon csináltam, http://www.starfolia.hu/
15 éve fóliáznak, minden fóliát kipróbált már a srác, és a legjobbat ajánlja mindig. Nem hiszem, hogy van jobb fóliás, elvégre 15 éve csak ezzel foglalkozik.
Szerintem az autó kevésbé melegszik így, az első fólia meg nagyon jó amikor oldalról süt a nap. Megérte. (Pedig a legdrágábbat rakattam fel.)
[Kipufogóvég, Dob]
Proexnél kivágattam a dobot, fölösleges volt és drága. Nem volt kipufogó végük sem.
PILLMANN-nál rakattam rá egy króm véget, 12000Ft-ért. Képek hamarosan. Mondta, hogy a dobot is sokkal olcsóbban kivágta volna, a proex nagyon drága.
KÉT KIPUFOGÓSSÁ TÉTEL összesen 36000Ft Nála. (Ha valakit érdekel.)
[DPF]
PILLMANN-nál a saját autójukba 60 000-nél rakta be ezt a ritkább DBF szűrőt (150Le, Dízel Zafira) és 160000km van most benne, egyszer sem dugult el.
Pedig chip tuning is van benne, azzal sincs semmi baja.
(65000Ft ez a jobb szűrő bele, úgy van kialakítva, hogy elvileg a befecskendezett üzemanyag vissza sem tud folyni, szóval a motorolaj így megmenekül biztosan.)
Képeket felrakok hamarosan, amint időm engedi!
[Rendszám ragasztás]
Nem tetszett a hirdetéses keret, ezért sima Tesa kétoldalú szivacsos ragasztóval felragasztottam a rendszámot. Szerintem nagyon jó lett, jobban tetszik mint a matricás megoldás.
[Fólia]
Lefóliáztattam a B oszloptól hátra elég sötétre, első üvegekre pedig egy 35-ös fólia került. Remélem nem lesz belőle probléma, mert pont kultúrált így elöl. Illetve nem is zavar a kilátásban.
Dorogon csináltam, http://www.starfolia.hu/
15 éve fóliáznak, minden fóliát kipróbált már a srác, és a legjobbat ajánlja mindig. Nem hiszem, hogy van jobb fóliás, elvégre 15 éve csak ezzel foglalkozik.
Szerintem az autó kevésbé melegszik így, az első fólia meg nagyon jó amikor oldalról süt a nap. Megérte. (Pedig a legdrágábbat rakattam fel.)
[Kipufogóvég, Dob]
Proexnél kivágattam a dobot, fölösleges volt és drága. Nem volt kipufogó végük sem.
PILLMANN-nál rakattam rá egy króm véget, 12000Ft-ért. Képek hamarosan. Mondta, hogy a dobot is sokkal olcsóbban kivágta volna, a proex nagyon drága.
KÉT KIPUFOGÓSSÁ TÉTEL összesen 36000Ft Nála. (Ha valakit érdekel.)
[DPF]
PILLMANN-nál a saját autójukba 60 000-nél rakta be ezt a ritkább DBF szűrőt (150Le, Dízel Zafira) és 160000km van most benne, egyszer sem dugult el.
Pedig chip tuning is van benne, azzal sincs semmi baja.
(65000Ft ez a jobb szűrő bele, úgy van kialakítva, hogy elvileg a befecskendezett üzemanyag vissza sem tud folyni, szóval a motorolaj így megmenekül biztosan.)
Képeket felrakok hamarosan, amint időm engedi!
KollerT2014-04-13 15:48:00 // 51596
Nagyon jó írás! Köszi! :)
tdemeter2014-04-13 15:40:55 // 51595
Szia!
Ez erdekes info. En kbl egy honapja birtoklom a lovat, de meg soha sem eszleltem, hoy regeralna. A vasarlas elott azt lattam, hogy itt mindenki ezzel kuzd, paraztam is rendesen, hogy majd hetente lehet vinni a kocsit szervizbe de eddig ilyet nem tapasztaltam.
Az is igaz, hogy a masik kocsim, a c4grand picasso is reszecske szuros es ott is beparaztattak vasarlas elott, hogy azzal kurvasok bajom lesz, de az elmult 50.000 km alatt csak 1x irta ki, hogy nem tudott takaritani.
Nemtudom, hogy mi kell ahoz, hogy az alfa nalam is produkaljon ilyne problemakat. En tok atlagosan haszanlom, 1 tank uzemanyag felet varosban felet meg autpalya/foutakon szoktam "elfogyasztani". Elkepzelheto, hogy ennyi eleg mar ahhoz, hogy ne legyenek ilyen gondjaim.
Van itt olyan akinek hozzam hasonloan nincs gondja a DPF-el?
annyit offban meg, hogy a citroen c4 grand picasso az ilyen adalek anyagot kever az uzemanyaghoz, tehat az mas rendszer (ha jol tudom).
Ez erdekes info. En kbl egy honapja birtoklom a lovat, de meg soha sem eszleltem, hoy regeralna. A vasarlas elott azt lattam, hogy itt mindenki ezzel kuzd, paraztam is rendesen, hogy majd hetente lehet vinni a kocsit szervizbe de eddig ilyet nem tapasztaltam.
Az is igaz, hogy a masik kocsim, a c4grand picasso is reszecske szuros es ott is beparaztattak vasarlas elott, hogy azzal kurvasok bajom lesz, de az elmult 50.000 km alatt csak 1x irta ki, hogy nem tudott takaritani.
Nemtudom, hogy mi kell ahoz, hogy az alfa nalam is produkaljon ilyne problemakat. En tok atlagosan haszanlom, 1 tank uzemanyag felet varosban felet meg autpalya/foutakon szoktam "elfogyasztani". Elkepzelheto, hogy ennyi eleg mar ahhoz, hogy ne legyenek ilyen gondjaim.
Van itt olyan akinek hozzam hasonloan nincs gondja a DPF-el?
annyit offban meg, hogy a citroen c4 grand picasso az ilyen adalek anyagot kever az uzemanyaghoz, tehat az mas rendszer (ha jol tudom).
Shadin2014-04-13 14:29:10 // 51594
Köszi az infót! Épp Robertóval beszéltük nem rég, hogy egyetlen félbemaradt regen, hogy lecsökkenti az 5-ös átlagot. Nálad az egyes regenerálások hossza hogyan változott a tesztek alatt?
Pityukoma2014-04-13 13:57:06 // 51593
Sziasztok:-)
Gondoltam megosztom veletek a DPF regenerációval kapcsolatos megfigyeléseimet.
Most már 3. alkalommal néztem közvetlen a regen után kiolvasható adatokat.
Az elsőnél nagyon megkergettem, 3000Giri alá nem engedtem a fordulatot. Eredménye hogy extrém magas lett a DPF hőmérséklete (az utolsó 5regen átlaga 650.66C fok) és kiégett a nyomásérzékelő műanyag csöve. 16.91% ra pucolta így. Az utolsó 5 regen átlagos távolsága 650km volt.
A következő regeneráláskor szokásomnak megfelelően nem durván, de az átlagos vezetési stílusomtól magasabb fordulaton tartva a motort mégjobban kitisztította a szűrőt: 16.57%-ra. Az utolsó 5regen átlag hőfoka viszont csökkent 642.66 C fokra.
Az ezután következő regen közben leállítottam a motort, mert kíváncsi voltam a következményeire.
Aztán 04.11.-én ismét nekikezdett a regennek, most hagytam befejezni. Viszont semmiféle extra fordszám emelést, extrém gyorsítgatást, semmi átlagos használattól eltérőt nem csináltam közben. Az eredmény szintén 16.98%-os szűrő tisztaság lett. Az előző be nem fejezett regennek köszönhetően az utolsó 5 regen átlagos távolsága viszont drasztikusan lecsökkent 238km-re. Az átlagos regen közbeni hőfok tovább csökkent 635.36C fokra.
Mindezek tanulsága számomra hogy nem kell semmit tennem ha észreveszem a regent csak lehetőleg ne állítsam le, de ha leállítom azzal sem ártok neki, max újra kezdi egy rövid időn belül ha minden feltétel ismét adott lesz hozzá. Nem kell neki a forszírozott üzemállapot hogy megfelelően tisztítson. Ezek szerint ha akár 238km-re csökken az átlagos távolsága a regeneknek ez sem azt jelenti hogy már rossz a szűrő v. bármi baja van a rendszernek.
Ezek pusztán az én tapasztalataim, amik nélkülöznek mindenféle tudományos alapot :-D
Gondoltam megosztom veletek a DPF regenerációval kapcsolatos megfigyeléseimet.
Most már 3. alkalommal néztem közvetlen a regen után kiolvasható adatokat.
Az elsőnél nagyon megkergettem, 3000Giri alá nem engedtem a fordulatot. Eredménye hogy extrém magas lett a DPF hőmérséklete (az utolsó 5regen átlaga 650.66C fok) és kiégett a nyomásérzékelő műanyag csöve. 16.91% ra pucolta így. Az utolsó 5 regen átlagos távolsága 650km volt.
A következő regeneráláskor szokásomnak megfelelően nem durván, de az átlagos vezetési stílusomtól magasabb fordulaton tartva a motort mégjobban kitisztította a szűrőt: 16.57%-ra. Az utolsó 5regen átlag hőfoka viszont csökkent 642.66 C fokra.
Az ezután következő regen közben leállítottam a motort, mert kíváncsi voltam a következményeire.
Aztán 04.11.-én ismét nekikezdett a regennek, most hagytam befejezni. Viszont semmiféle extra fordszám emelést, extrém gyorsítgatást, semmi átlagos használattól eltérőt nem csináltam közben. Az eredmény szintén 16.98%-os szűrő tisztaság lett. Az előző be nem fejezett regennek köszönhetően az utolsó 5 regen átlagos távolsága viszont drasztikusan lecsökkent 238km-re. Az átlagos regen közbeni hőfok tovább csökkent 635.36C fokra.
Mindezek tanulsága számomra hogy nem kell semmit tennem ha észreveszem a regent csak lehetőleg ne állítsam le, de ha leállítom azzal sem ártok neki, max újra kezdi egy rövid időn belül ha minden feltétel ismét adott lesz hozzá. Nem kell neki a forszírozott üzemállapot hogy megfelelően tisztítson. Ezek szerint ha akár 238km-re csökken az átlagos távolsága a regeneknek ez sem azt jelenti hogy már rossz a szűrő v. bármi baja van a rendszernek.
Ezek pusztán az én tapasztalataim, amik nélkülöznek mindenféle tudományos alapot :-D
Ricsi 1472014-04-13 13:18:57 // 51592
Jól néz ki, ugyan ilyet kaptam en is névnapomra, mult heten. Meg még par alfas aprosagot :))
mizooo2014-04-13 11:41:46 // 51591
Azért egy próbát megér :P
Shadin2014-04-13 11:18:18 // 51590
Az én autóm sötétebb én felrakom :-D
Norby2014-04-13 10:45:52 // 51589
Nem jó színre fújták.
Magában jól néz ki, de az autón?
Nem tudom, hogy felrakjam-e!
Magában jól néz ki, de az autón?
Nem tudom, hogy felrakjam-e!
Shadin2014-04-13 10:36:53 // 51588
Így önmagában jól néz ki. Mi a gond vele?
Norby2014-04-13 10:26:29 // 51587
Alfonis2014-04-13 00:20:28 // 51586
tdemeter2014-04-12 23:08:35 // 51585
Azert a video vegen az a "trust" nagyon kemeny... Vajon mit akatak vele mondani?:)
tdemeter2014-04-12 23:06:16 // 51584
https://www.youtube.com/watch?v=7sSgL0tPryk
Igy estere, mindenkinek:)
Igy estere, mindenkinek:)
Piritu - 1.000.0002014-04-12 22:54:12 // 51583
Mint VIP vendég :-P
GTPeti2014-04-12 22:51:19 // 51582
A Pók pedig megfigyelőállásban. :)
tdemeter2014-04-12 22:49:47 // 51581
Cegledi vagy?
30 evig az voltam:) 5 eve leleptem...
30 evig az voltam:) 5 eve leleptem...
Piritu - 1.000.0002014-04-12 22:47:08 // 51580
Chianti2014-04-12 21:53:22 // 51578
Ilyet minden találkozón osztogatni kellene azoknak, akik nem így jelennek meg a bejáratnál... :o)
Dömpi (il dottore)2014-04-12 21:48:19 // 51577
Ma hazajövet a suliból (B.Pestről) befordultam a ceglédi Tesco-hoz, és mit látok?
Egy fekete 159 berlinát, 1.9 jts motorral.
Be is álltam mellé.
Csakhogy le volt engedve a vezetőülés felőli ablak félig.
Gyorsan hívtam Rékát, hogy nézze meg az amore-n a rendszámot hátha fent van és lesz telefonszám is.
Volt.
Nicola Romeo Chartárs.
2x hívtam, 3-ra fel is vette. szóltam neki, hogy őrzöm a kocsiját már vagy negyed órája, úgyhogy jöjjön. :)
Egy fekete 159 berlinát, 1.9 jts motorral.
Be is álltam mellé.
Csakhogy le volt engedve a vezetőülés felőli ablak félig.
Gyorsan hívtam Rékát, hogy nézze meg az amore-n a rendszámot hátha fent van és lesz telefonszám is.
Volt.
Nicola Romeo Chartárs.
2x hívtam, 3-ra fel is vette. szóltam neki, hogy őrzöm a kocsiját már vagy negyed órája, úgyhogy jöjjön. :)
Chianti2014-04-12 21:47:52 // 51576
Nos igen... sajnos ezeknek a mini, vagy maxi találkozóknak megvan az a veszélye, hogy egy Cartárs verdáján meglátsz valamit, ami aztán megtetszik... és akkor az a bizonyos vezérhangya elindul... :o)
Amúgy meg miért is ne? Ha már úgyis le kell bontanod a tetőkárpitot, nem mindegy milyet raksz föl helyette? Ha esetleg cserélnéd a középkonzol, meg a kormány fémbetétjét... tudod kinek szólj először!!!
Amúgy meg miért is ne? Ha már úgyis le kell bontanod a tetőkárpitot, nem mindegy milyet raksz föl helyette? Ha esetleg cserélnéd a középkonzol, meg a kormány fémbetétjét... tudod kinek szólj először!!!
Dömpi (il dottore)2014-04-12 21:43:17 // 51575
KIRÁLY!
Ákos (dewvil)2014-04-12 21:34:19 // 51574
okok nem tudtam:-) akkor marad az eredeti csavrral.
Piritu - 1.000.0002014-04-12 21:31:35 // 51573
Gratula előre is a "korosodáshoz" :-)
(Látom, nem csak nálam gyűlnek az évek.)
(Látom, nem csak nálam gyűlnek az évek.)
Piritu - 1.000.0002014-04-12 21:28:23 // 51572
nem ki, hanem el
Piritu - 1.000.0002014-04-12 21:28:10 // 51571
Az idén kimarad a trakesz verseny :-(
Pityukoma2014-04-12 21:22:09 // 51570
Grat hozzá :-) Látszik Márti tudja minek örülsz:-)
Liquid2014-04-12 21:17:14 // 51569
tdemeter2014-04-12 21:15:10 // 51568
En ott jottem kifele 4 korul
Liquid2014-04-12 21:12:56 // 51567
szerint ott lehet kicsit engedni a 48-ból (mint a fűnyírótarktorosnál) :))
Mivelhogy a találkozás örömére illik fogyasztani némi, legalább 40%-os dolgot :D
ui. amint lesz fűnyírótraktorom, megyek és benevezek :D
Mivelhogy a találkozás örömére illik fogyasztani némi, legalább 40%-os dolgot :D
ui. amint lesz fűnyírótraktorom, megyek és benevezek :D
Pityukoma2014-04-12 21:09:41 // 51566
Erre nem gondoltam:-) Igazad van. Legfeljebb a csajoknak adjuk a volánt arra a 10m-re :-D
Pityukoma2014-04-12 21:05:10 // 51565
Nem nagyon van hely a komolyabb autómozgásra a campingben. Ezért gondoltam "csak" ~10m-es épphogy mozgásra, annyi még belefér.
A tologatásnál pl. csinálhatjuk úgy hogy előre fele tolás, majd visszafelé pedig húzni kéne kötéllel.
A tologatásnál pl. csinálhatjuk úgy hogy előre fele tolás, majd visszafelé pedig húzni kéne kötéllel.
Ákos (dewvil)2014-04-12 20:11:14 // 51564
Nincs, maskor is, fasza volt:-)
Hmm de kar volt beulnom a kocsidba.
Asszem kell vennem fekete tetokarpitot. kurvajo:-)
Hmm de kar volt beulnom a kocsidba.
Asszem kell vennem fekete tetokarpitot. kurvajo:-)
Chianti2014-04-12 19:53:24 // 51563
Minden elismerésem Pityukoma! Szerintem teljesen jók a versenyszámok, a mennyiséggel sincs gond, egyetlen dologra lenne még szükség... hogy én is ott legyek :o) Persze, ez legyen az én problémám. De azt hiszem megtaláltam a megoldást. Ha nem megy a VTT-n való részvétel, szervezek, vagy szervezünk sok kisebbet. Pityukomával nemrég bandáztunk egy jót, ma pedig Dewvil Cartárssal taliztunk és beszélgettünk egy kellemeset. Ezúton is külön köszönet érte! Szóval máris 2 típustársat ismerek személyesen... :o)
Szabolcs 1592014-04-12 19:12:02 // 51562
:)/):):):):):):)
Szabolcs 1592014-04-12 19:11:39 // 51561
Ha akartam volna Kaptam volna blokot oberwart ba Vettem
Piritu - 1.000.0002014-04-12 17:30:31 // 51560
Újonnan számlára már izgalmasabb lenne :-)
Piritu - 1.000.0002014-04-12 17:28:08 // 51559
A kemping területén is zéró tolerancia van? Mert ha a találkozás örömére megisszuk a szokásost, akkor ugye...
GTPeti2014-04-12 17:04:08 // 51558
Az meglehetősen jó ár. B)
Szabolcs 1592014-04-12 16:31:10 // 51557
Ákos (dewvil)2014-04-12 16:26:34 // 51556
nagyon jok. a vezetes technika reszhez plusz otlet meg, talan egy kis jogositvanyos teszt, y-ozni, hatra elore beallni centikkel behatarolva, szlalom bolya kerulgetes. pl. hmm? ismetelnem csak plusz otlet:-)
Giuntini2014-04-12 16:23:25 // 51555
Díjazom! Jó lesz ez!