Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-06-19 22:48:38 // 55054
én mindig MANN és Sofima üz. szűrőket használtam, de a "minőségi" magyar üzemanyagtól ez sem véd sajnos.
dev1662014-06-19 22:41:32 // 55053
nem a lényegi részt ragadtad ki:)) röviden: prémium dízelnél nagy átlagban kisebb az esélye, h szennyezettet tankolsz, mint bármilyen más üzemanyagnál. ebben is lehet víz, lehet kosz, de valószínűleg kevesebb, mint teszem azt egy faluszéli húdeolcsó lukoilos pancsolmányban, amit ki tudja hol, hogyan és mióta tároltak.
droberto2014-06-19 22:41:29 // 55052
Szerintem a gyártási hely nem nyom sokat a latban, ha jó a minőségbiztosítás.
Ezek a legjobb szűrőmárkák, és kifejezetten ajánlott használatuk. Nézd meg a Peti egyik blogjában a videókat, ahol szétvágva hasonlítgatják őket össze.
Zsombor2014-06-19 22:36:27 // 55051
STP, OK. Nade mi?
Liquid2014-06-19 22:29:22 // 55050
a menetiránnyal ellentétesen bekötött gyerekülés esetén kell kikapcsolni, ez jellemzően az ún. bébihordozó. A nagyobb gyerekülésnél, amit már menetiránnyal megegyezően kell bekötni, nem kell kikapcsolni.
dev1662014-06-19 22:29:01 // 55049
jó is volna egy jóféle gázolajszűrő, de melyik jó? MANN? UFI? SOFIMA? amíg nem kínában készült még elhittem a MANN-ról, hogy minőségi termék, de sanszos, hogy ma már nem különb mint a kommersz márkák, még az is lehet, h mind ugyanabban a gyárban készül, csak a végén más feliratot nyomnak rá.:)
Liquid2014-06-19 22:27:48 // 55048
"mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, " na ez a nagy büdös helyzet.
Tehát mindenki arra költi a felesleges pénzét amire akarja, de szerintem ez olyan mint amikor a normális jó minőségű bor helyett egy csúcsborból csinálsz fröccsöt, bele lehet magyarázni hogy qrva jó de attól még netto pazarlás :D
droberto2014-06-19 22:23:24 // 55047
Ma megjött a csájnából a második dualos USB töltőm.
Belkin F8J109. Necc, hogy eredeti. Ha kamu is, elég jó a kidolgozása. Remélem ez már tartós lesz. (Komolyan nem is értem hogy mért nem alaptartozék a mostani autókon min 2 db USB aljazat?)
droberto2014-06-19 22:14:41 // 55046
A jóféle szűrűt se felejtsük el. :)
Szerintem pancsolt olaj elkerülése mellett, ez a legfontosabb.
droberto2014-06-19 22:12:31 // 55045
Kulcsos kapcsoló, a gyerekülés miatt van. Mivel a gyerkőcöt érzékeli a jelenlét érzékelő, és hát nem lenne jó, ha egy balesetkor hátba csapná a légzsák.
Egyébként van itt olyan aki így szállít gyereket? Tudtommal nem ajánlott menetiránnyal fordítva beszerelni...
Giuntini2014-06-19 19:39:05 // 55043
Én STP-t használok.
dev1662014-06-19 19:21:58 // 55042
nem rossz. nekem alapjárati +-3...4mm3/bef-ről +-1..1,8-ra eddig 2 adag STP (ebből az egyiket feledékenységből túlhígítottam, tehát nem sokat ért) kevesebb, mint 1000km alatt.
Shadin2014-06-19 19:07:49 // 55041
Nekem pl. a Xado EX120 csökkentette a befecskendezési zajt és +-2,5-ről levitte a korrekciós értéket +-1 alá alapjáraton.
dev1662014-06-19 18:51:59 // 55040
szvsz az injektorok hosszú távú tisztán tartására kell valamilyen tisztító adalékot adni a gázolajhoz. ez lehet eleve az üzemanyagban (Nitro+) vagy beleöntheti a tulaj is utólag (inj. tisztító adalékok, ez sokkal gyorsabb javulást hoz). én már több JTD motoron is szignifikáns javulást értem el inj. tisztító adalék használatával az inj.-ok korrekciós értékein, ami a járáskultúra javulását is magával hozta. tehát nem kamu.

mivel az üzemanyag minőségéről, szennyezettségéről valójában fogalmunk sincs, ártól, kúttól függetlenül, a legjobb, ha azt feltételezzük, hogy a befecskendező rendszer folyamatosan szennyeződik és ennek megfelelően próbáljuk ezt ellensúlyozni adalékokkal.

Nem tudhatjuk biztosan, de remélhetjük, hogy amellett, h tisztítóadalékokat tartalmaz, talán kevésbé szennyezett is a prémium üzemanyag, ezért többnyire én is ilyet tankolok és messziről kerülöm a gyanúsan olcsó kutakat. lehet, hogy pont azért tudják bizonyos helyeken olcsóbban adni, mert a tárolás körülményein spórolnak (ettől pl. víz és más szennyezőanyagok kerülhetnek bele) vagy túltárolt, lejárt szavatosságú üzemanyagot árulnak.

szóval az én kettős módszerem: tisztító adalék+feltételezhetően jó minőségű üzemanyag. ennél többet nem nagyon tehetünk egy modern kormosért üzemanyag terén.
tdemeter2014-06-19 18:10:05 // 55039
vigyazz, nehogy teis rendszerellenes legyel hirtelen itt az ilyen velemenyeddel, miszerint van uzemanyag es uzemanyag kozott kulonbseg:)
Shadin2014-06-19 16:59:01 // 55038
Bizton állíthatom, hogy van érzékelő :-D
Piritu - 1.000.0002014-06-19 16:54:52 // 55037
Ügyes reakció :-)
Én ezt a kamerát nézegetem: klatty
Pityukoma2014-06-19 16:48:26 // 55036
Rám is jött a szívdobogás rendesen :-( Majdnem barna lett a gatya :-D
Pityukoma2014-06-19 16:41:43 // 55035
Van benne érzékelő ami a nyomásra változtatja az ellenállását. Ezért gondolom hogy az airbag rendszer is használja ennek az érzékelőnek a jelét. Ha csak az öv becsatolásra figyelmeztetés miatt lenne akkor elég volna egy olyan érzékelő ami vagy kapcsol v. nem. Lehet nem jó az okfejtésem, de nekem így tűnik logikusnak.


Jó hogy már szünidő van a srácoknak, és itthon vannak a fiaim. 6 kéz kellett hozzá hogy lefotózzuk :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-19 16:11:59 // 55034
kulccsal ki kell kapcsolni, bár ha gáz van függönylégzsákot meg az övfeszítőket robbantja a rendszer
Piritu - 1.000.0002014-06-19 16:02:35 // 55033
Valamilyen érzékelőnek kell lennie, mert ha nem ül ott senki, akkor nem kiabál, hogy csatolja be az övet. Ha ül ott valaki, akkor meg igen. A logika azt diktálná, hogy, ha üresnek érzi az ülést, akkor ne indítsa a légzsákot.
Giuntini2014-06-19 15:47:42 // 55032
Pont ez a téma érdekel
. Kèrdésem:a jobb oldali ülésben van érzékelő ami a légzsàké vagy célszerű kulccsal kikapcsolni?
Piritu - 1.000.0002014-06-19 15:41:58 // 55031
Az elsőt a szar trutyi tette tönkre, nem az, hogy nem prémiumot tettél bele. Az ilyen helyeket messze kerülni kell. Nem véletlenül olcsóbb az üzemanyag. (Vonatkozik ez a gyanúsan olcsó maszek kutakra is.)
Piritu - 1.000.0002014-06-19 15:37:39 // 55030
Friss tapasztalat a "külföldi üzemanyag jobb" hívőknek:
Tegnap odafelé 875 km 6,7 l/100km magyar kagylós nyállal.
Ma haza a kinti nyállal ugyan ez a táv 5,8 l/100 km.


A különbség csak annyi, hogy hazafelé egy órával tovább tartott az út, de biztos a kinti üzemanyag teszi :-DD
GTPeti2014-06-19 13:10:25 // 55027
SZVSZ de!
Shadin2014-06-19 13:02:08 // 55026
Ebből is van UFI?
Shadin2014-06-19 12:56:44 // 55024
Cseréltem tavaly. 20k-nként nem kell ugye?
GTPeti2014-06-19 12:38:17 // 55021
Ez most nem... :) Hanem 2T. ;)
Ákos (dewvil)2014-06-19 12:01:44 // 55018
áram a légzsáknak:)
GTPeti2014-06-19 11:29:57 // 55017
Amúgypedig:



:)
GTPeti2014-06-19 11:25:40 // 55016
Jaja. Én magam "prémiumizálom" a naftát. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-19 11:22:40 // 55015
áhh a prémium nyál mindent megold :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-19 11:22:18 // 55014
van lassulás érzékelő és az alapján nyílik a légzsák, nem mind1 milyen szög, és honnan...valamikor 50-nél sem nyílik, van amikor 30-nál fog
GTPeti2014-06-19 11:22:01 // 55013
Miért, kell cserélni? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-19 11:19:48 // 55012
kevés köze? űristen :))) akkor Te vagy az aki 60e-ként cseréli a szűrőt ...
tdemeter2014-06-19 11:09:28 // 55011
Egyszer ugy jartam, hogy egy harom kamionbol allo sort elkezdtem vegigelozni.
Amikor mar a felenel jartam akkor hirtelen a jobb oldalrol egy mellek utrol kifordult elem egy masik kamion es szembe jott velem abba a savba amelyben epp eloztem.
Na ott beszartam:)
tdemeter2014-06-19 11:05:22 // 55010
A legzsakhoz mi kell amugy, hogy eldurranjon?
Mert korabban mikor meg csak kerestem az autot megneztem egy csomo kulfoldi hirdetest is. Kint egy csomo kidurrantat lattam, de ezek nemelyike alig van osszetorve, vagy legalabbis hasonloan mint ahogyan leirtad te is.
Aztan olyan is van ami osszetort de megsem nyilt ki.
tdemeter2014-06-19 11:02:35 // 55009
Tudom, hogy egyszer mar egymasnak estunk ezzel a kerdessel itt a forumon, de tovabbra is egyetértek, támogatom.
Nekem 2 picassom volt eddig, ugyanazzal a motorral.
Az elsőbe a tescon at az auchanig minden szart beletettem, 110e km-től már mindenféle baja volt, 150-ig 2x cseréltem benne injektort, 180-nal pedig fel kellett volna ujitani a komplett uzemanyag befecskendezo rendszert.
A masiknal 160-nal allok most es semmi baja sincsen. Szepen huz, egyenletesen, nyoma sincs erotlensegnek.
En nem allittom, hogy ez biztosan csak a premium uzemanagnak koszonheto, de hogy koze van hozza az biztos.
Nemreg olvastam egy cikket a totalcaron egy cegrol akik a befecskendezo rendszereket ujitjak fel, ott a riporter elso kerdese az volt: milyen kocsid van, hany km-ert mentel vele, mit tankolsz?:)
Mindketten csak premiumot.
Annak pedig, hogy 3 szuro van ami szuri az uzemanyagot szerintem ehhez keves koze van. Ha az osszetetel mas szerintem, azon mit segit a szuro?
David | Centocinquantanove2014-06-19 10:20:56 // 55008
Ez remek mentés volt, benne volt a szituban, hogy ha kicsit elbambul az ember akár csak 1 másodpercre, vagy egy kicsivel idősebb ember ül a volánnál, akkor ott 2 autó törik össze de csúnyán.
A telizölddel az a baj, hogy semmi nem figyelmeztet, hogy telizöld van. Ha lendületből érkezel akkor csatt.

Kicsit más téma, de múltkor rám is jött a szívdobogás, amikor a szembe jövő egyik autót elkezdte előzni egy másik, ami kb. 2 km/h-val volt nála gyorsabb. Jó hosszú, belátható útszakaszról van szó, ennek megfelelően én is tempósan haladtam. Az ipse csak nem akar visszahúzódni előzés után, még mindig nem, még mindig nem... De megelőzni kívánt autó sem segített neki egy centit sem.
Végül az volt, hogy egy erőteljes fékezéssel le kellett igencsak lassulnom és ígyis épphogy befért.
Giuntini2014-06-19 09:52:31 // 55007
Nemcsak autópálya, van most minden, város 17 literes fogyasztási rekorddal, autópálya, és országút előzésekkel, jó párszor kick-down használattal. Én azt mondom biztos van különbség.
Szabolcs 1592014-06-19 09:51:53 // 55006
Köszönöm szépen szép napot
Liquid2014-06-19 09:43:40 // 55005
szerintem inkább a konstans fordulatszám az amitől kevesebb a korom, mikor gyorsítgatsz akkor jobban füstölne, ha nem lenne a DPF.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak