DrB2014-06-26 22:38:36 // 55353
Törött tőcsavar(ok) nekem is eszembe jutottak. Még a 120 ezres szerviznél nézettem rájuk Csörivel, akkor rendben voltak. Hétfőn viszem szervizbe. Tudja valaki, hogy mondják németül a tőcsavart?
Csabi2014-06-26 22:34:23 // 55352
Első tippre, valahol kifúj a szívósor és a turbó között, úgy h nem veszed észre a töltőnyomásban, vagy pedig Nálad is beérett a tőcsavar csere, azaz eltört egy vagy több tőcsavarod a leömlőnél...
DrB2014-06-26 22:25:36 // 55351
Pár hónapja volt a 150 ezres szerviz, szokásos olaj, szűrőcserék, soros EGR tisztítás. Azután kezdődött, nem tudom pontosan, mikor, hogy 2000-től 3000-es fordulatig hallható egy hang, olyan, mint egy furulya hangja. Először nem foglalkoztam vele, azt gondoltam, csak ráizgulok valamilyen normál zajra, de a héten határozottan hangosabb lett. Lehet, hogy 3000 fölött is ott van, de akkor valszeg már elnyomja a motorhang/menetzaj. Mindegy, hogy gyorsítok vagy elvett gáznál esik a fordulatszám, ebben a fordulatszám tartományban mindig hallható. Ha egy adott fordulaton tartom, akkor 2000 ill. 3000 környékén a lehangosabb. 3000-nél magasabb ez a hang, mint 2000-nél. Független mind a sebességfokozattól, mind a turbónyomástól. S a légkondit ki/bekapcsolva sem változik. Az autó teljesen normálisan megy, a turbó is úgy tölt, ahogy szokott, a fogyasztás sem változott. Ötlet?
Pityukoma2014-06-26 22:17:35 // 55350
Nekem (nagy navis) a "personal info"-ba beírt bármilyen szöveg km-hez kötve megjeleníthető a kijelzőn. Szoktam is vele szórakozni:-)
A jó múltkor tudtam hogy kollégáim (ketten) fognak beülni, előre beállítottam hogy 2km múlva írja ki: "szólj a hátsó ülésen utazónak hogy kösse be magát" Volt ám pislogás hogy ez az ALFA miket tud :-DDD
A jó múltkor tudtam hogy kollégáim (ketten) fognak beülni, előre beállítottam hogy 2km múlva írja ki: "szólj a hátsó ülésen utazónak hogy kösse be magát" Volt ám pislogás hogy ez az ALFA miket tud :-DDD
Chianti2014-06-26 21:58:39 // 55349
Nem kicsit irigyellek a körút miatt, biztos egy életre szóló élmény marad... pláne hogy az imádott verdával minden gond nélkül teljesítetted... :o)
mzo2014-06-26 21:44:57 // 55348
Ezt mondtam én is :)
Shadin2014-06-26 21:39:49 // 55347
MES-sel át lehet írni az évet és a km-t is.
DrB2014-06-26 21:12:56 // 55346
Kiderült, mitől "halt" meg az aksi. Kiszállásnál valszeg véletlenül rátenyereltem a vészvillogó gombjára, aztán villogott vagy 9 órán keresztül...
Mindezt úgy tudtam meg, hogy mikor ma meséltem a melóhelyen, hogy jártam tegnap, az egyik munkatársam megszólalt (nem tudta, melyik az én autóm), hogy tegnap reggel látta a parkolóban, hogy egy Alfának villog a vészvillogója, szólt is recepción, de azok sem tudták, kié a kocsi. Bakker, egy köremailt küldhettek volna azért...
Tegnap hazafelé volt alkalma feltöltődnie, indul is rendesen azóta. Ma rámérettem azért, rendben vannak az értékei, úgyhogy marad még. :)
Mindezt úgy tudtam meg, hogy mikor ma meséltem a melóhelyen, hogy jártam tegnap, az egyik munkatársam megszólalt (nem tudta, melyik az én autóm), hogy tegnap reggel látta a parkolóban, hogy egy Alfának villog a vészvillogója, szólt is recepción, de azok sem tudták, kié a kocsi. Bakker, egy köremailt küldhettek volna azért...
Tegnap hazafelé volt alkalma feltöltődnie, indul is rendesen azóta. Ma rámérettem azért, rendben vannak az értékei, úgyhogy marad még. :)
mzo2014-06-26 21:01:43 // 55345
Én meg erre írtam, hogy igen lehet csak kell hozzá MES! :) Azzal olyan értékre állítod az intervallumot amire szeretnéd :)
tdemeter2014-06-26 20:59:14 // 55344
Errol beszelek. Atirni magat az intervallumot. Olyat lehet?
David | Centocinquantanove2014-06-26 20:44:10 // 55343
Nekem ilyen tuti nincs. Ha eléred a szervizintervallumot, akkor szövegesen figyelmeztet, de ilyen menüpont nincs.
mzo2014-06-26 20:28:43 // 55342
Én úgy emlékszem, hogy nekem volt valahol egy menűpont ahol kiírta hogy service xxxxxx km-er. De már lehet csak halucinálok... :)
mzo2014-06-26 20:27:45 // 55341
Ezt meg lehet csinálni a MES-el, ott olyan értékre állítod amire szeretnéd.
David | Centocinquantanove2014-06-26 20:07:47 // 55340
Én nem tudok róla, hogy lenne ilyen (vissza)számláló a fedélzetiben... Nekem legalábbis nincs.
tdemeter2014-06-26 19:58:53 // 55339
Bar nem tudom a valaszt, de annyi erdekelne engem is, hogy van-e lehetoseg ra (mint az offos picassoban) hogy a szervizintervallum kijelzest 30000-rol 10000-re allitsam at? Tehat en azt szeretnem, hogy 10000 km-enkent anyazzon, hogy vigyem el olajat cserelni.
mzo2014-06-26 19:41:50 // 55338
Gyerekek a szerviz esedékesség kijelzőre vonatkozó kérdésemben tud valaki segíteni? :)
.......................2014-06-26 18:27:04 // 55337
baszni rá amíg mükszik
Piritu - 1.000.0002014-06-26 18:13:24 // 55336
Szerintem a teleszkóp forgalmazóknak igenis jót jelent :-(
mzo2014-06-26 17:37:58 // 55335
Köszi :)
David | Centocinquantanove2014-06-26 17:34:29 // 55334
Piritu - 1.000.0002014-06-26 17:28:16 // 55333
Gratula! Most te jártál a legmesszebb Alfával :-)
.......................2014-06-26 17:13:35 // 55332
van az 1.6 hdi nek elég baja ,
injektorok belefújnak a szelepfedél alá
ettöl az olaj telemegy kosszal,
majd szépen eltömíti a Turbo bemenö olajcsöben lévö szüröt
aztán turbohalál,stb.
injektorok belefújnak a szelepfedél alá
ettöl az olaj telemegy kosszal,
majd szépen eltömíti a Turbo bemenö olajcsöben lévö szüröt
aztán turbohalál,stb.
mex862014-06-26 17:06:41 // 55331
ha emlékszel, a múltkor nekem is valami 900km + volt amikor regenerält amikor visszajöttünk Németbe, és hazai sima üzemanyag volt benne.
hazafele szintén valami 800+ volt, akkor meg sima német üza volt benne.
szóval nem hinném hogy a prémium teszi.
nekem amúgy 300-350km-enként csinälta.
EGR nem volt, vältóm kézi volt.
hazafele szintén valami 800+ volt, akkor meg sima német üza volt benne.
szóval nem hinném hogy a prémium teszi.
nekem amúgy 300-350km-enként csinälta.
EGR nem volt, vältóm kézi volt.
.......................2014-06-26 17:06:32 // 55330
semmi hangja nem Volt
söt nem is rángatott
mégis 2* a megengedett billenési hézegja volt
elég lett volna csak felperselyezni a két fél között,ha a Valeo úgy tervezte volna,á minek.....
söt nem is rángatott
mégis 2* a megengedett billenési hézegja volt
elég lett volna csak felperselyezni a két fél között,ha a Valeo úgy tervezte volna,á minek.....
Giuntini2014-06-26 16:59:13 // 55329
Sziasztok Car-társak!
Ma érdekes dologra derült fény. Már múltkoriban, megírtam, hogy mostanában főleg autópályázom Bp.-Balatonlelle között. Azt is írtam, hogy az utóbbi időben OMW Maxx Motiont tankolok. Feltűnő volt, hogy nem regenerált, viszont több mint 800km-t mentem. A 2011-es frissítés rajta van ,átlag 450-500km-enként regenerált eddig. Ma feljöttem Bp.-re, és úgy tapasztaltam, hogy most sem indította el. Siófoknál , az a gyanúm volt, hogy elkezdte, mert egy kicsit csökkent a hatótáv, viszont a fogyasztás csak egy kicsit emelkedett meg. Gondoltam ez nem reg.,mert akkor észrevehetően emelkedik a fogyasztás. Most már furdalta az oldalamat a kíváncsiság, szerelőmmel rárakattam a comp.-ot. Hát láss csodát kiírta, hogy 122km-el ezelőtt regenerált, ott Siófok környékén ahol valamit éreztem. Szerelőm -Alfás- azt mondta, hogy a folyamatos autópályázások, és a prémium gázolaj miatt nincs korom. Én is azt mondom, a prémium üzemanyag sokat jobbít ezeken a dolgokon. Én a részemről elfogadom a prémium gázolaj előnyét, mert most már kézzel fogható tapasztalatom van.
Ma érdekes dologra derült fény. Már múltkoriban, megírtam, hogy mostanában főleg autópályázom Bp.-Balatonlelle között. Azt is írtam, hogy az utóbbi időben OMW Maxx Motiont tankolok. Feltűnő volt, hogy nem regenerált, viszont több mint 800km-t mentem. A 2011-es frissítés rajta van ,átlag 450-500km-enként regenerált eddig. Ma feljöttem Bp.-re, és úgy tapasztaltam, hogy most sem indította el. Siófoknál , az a gyanúm volt, hogy elkezdte, mert egy kicsit csökkent a hatótáv, viszont a fogyasztás csak egy kicsit emelkedett meg. Gondoltam ez nem reg.,mert akkor észrevehetően emelkedik a fogyasztás. Most már furdalta az oldalamat a kíváncsiság, szerelőmmel rárakattam a comp.-ot. Hát láss csodát kiírta, hogy 122km-el ezelőtt regenerált, ott Siófok környékén ahol valamit éreztem. Szerelőm -Alfás- azt mondta, hogy a folyamatos autópályázások, és a prémium gázolaj miatt nincs korom. Én is azt mondom, a prémium üzemanyag sokat jobbít ezeken a dolgokon. Én a részemről elfogadom a prémium gázolaj előnyét, mert most már kézzel fogható tapasztalatom van.
tdemeter2014-06-26 15:41:40 // 55328
Az klassz lehetett!
Irigykedem kicsit...
Irigykedem kicsit...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-26 15:26:10 // 55327
a 90 lovasba nincs a 109 van...mindig is így volt
mzo2014-06-26 15:20:51 // 55326
Sziasztok Cartarsak!
Sikeresen hazajottunk a Spanyol Francia Olasz korutazasrol.
Az auto tokeletesen vizsgazott a kozel 4600 kmeren. Egy nyikkanasa nem volt, es csak 22 ora utazas utan kezdett fajni benne az also felem szoval kenyelmere se lehet panasz.
Fogyasztasteren a legjobb atlag meg mindig a Magyar Mol-os uzemanyaggal volt. Bp-rol indulva genova kornyeken tankolva 6,2-es fogyasztas. Nagyjabol 140-es tempomattal ahol lehet. A legrosszabb is 6,6 volt Valenciabol indulva Saint-Tropezben tankolva. Szoval nem rossz. :)
A francia-spanyol soforok nagyon kemenyek, de ezt mar azelozohsz-emben irtam. Amivel nem vagyok elegedett100%-ban az a tompitott vilagitas, nekem egyszeruen kevesvolt neha, ezert szegyen vagy nem de en bizony bekapcsoltam neha a kodlampat is.
Viszont egy kerdesem lenne az autoval kapcsolatban, miota Csorinel voltam szervizben es en itthon MES-el kinullaztam a szervizintervallum szamlalot azota a muszerfalon a menuben nem talalom hogy hany kmer van hatra a kov szervizig. Ebben tudtok segiteni, hogy mit csinalhattam esetleg rosszul, vagy hol keressem a menupontot? Komolyanmar vegig nyomkodtam mindent de sehol sincs. A MES-ben ket helyen is kinullaztam a szervizt, egyszer a szervizmenuben es motor menuben is.
Sikeresen hazajottunk a Spanyol Francia Olasz korutazasrol.
Az auto tokeletesen vizsgazott a kozel 4600 kmeren. Egy nyikkanasa nem volt, es csak 22 ora utazas utan kezdett fajni benne az also felem szoval kenyelmere se lehet panasz.
Fogyasztasteren a legjobb atlag meg mindig a Magyar Mol-os uzemanyaggal volt. Bp-rol indulva genova kornyeken tankolva 6,2-es fogyasztas. Nagyjabol 140-es tempomattal ahol lehet. A legrosszabb is 6,6 volt Valenciabol indulva Saint-Tropezben tankolva. Szoval nem rossz. :)
A francia-spanyol soforok nagyon kemenyek, de ezt mar azelozohsz-emben irtam. Amivel nem vagyok elegedett100%-ban az a tompitott vilagitas, nekem egyszeruen kevesvolt neha, ezert szegyen vagy nem de en bizony bekapcsoltam neha a kodlampat is.
Viszont egy kerdesem lenne az autoval kapcsolatban, miota Csorinel voltam szervizben es en itthon MES-el kinullaztam a szervizintervallum szamlalot azota a muszerfalon a menuben nem talalom hogy hany kmer van hatra a kov szervizig. Ebben tudtok segiteni, hogy mit csinalhattam esetleg rosszul, vagy hol keressem a menupontot? Komolyanmar vegig nyomkodtam mindent de sehol sincs. A MES-ben ket helyen is kinullaztam a szervizt, egyszer a szervizmenuben es motor menuben is.
tdemeter2014-06-26 15:01:34 // 55325
Jaja.
Az elozoben volt meg, az is 1.6 hdi volt, de ebbol kihagytak:) Nem banom egy szemet sem....
Az elozoben volt meg, az is 1.6 hdi volt, de ebbol kihagytak:) Nem banom egy szemet sem....
GTPeti2014-06-26 14:59:25 // 55324
"nincs benne kettos tomegu lendkerek!"
Nem ér, a franciák csalnak!!! :))
Nem ér, a franciák csalnak!!! :))
tdemeter2014-06-26 14:58:05 // 55323
off
Epp most kezd aktualissa valni a kuplung csere a c4 grand picassoban.
Abban 160 van es szaggatva indul el...
Nekiugrottam bekertem par ajanlatot ra es kiderult, hogy nincs benne kettos tomegu lendkerek!:)))
Gondolom az alfaval nem lesz ilyen makom....:)
Bar annak jo a kuplungja halistennek:)
ON
Epp most kezd aktualissa valni a kuplung csere a c4 grand picassoban.
Abban 160 van es szaggatva indul el...
Nekiugrottam bekertem par ajanlatot ra es kiderult, hogy nincs benne kettos tomegu lendkerek!:)))
Gondolom az alfaval nem lesz ilyen makom....:)
Bar annak jo a kuplungja halistennek:)
ON
GTPeti2014-06-26 14:22:37 // 55322
Nem volt hangja még?
.......................2014-06-26 14:18:13 // 55321
ezt megcáfolnám
nekem semmi gond nem Volt érezhetö rángatás meg ilyenek
de mikor a váltót levettük látszott ,hogy a váltóházba szép kört karcolt,
olyan nagy Volt a lógása,a billenése
még idöben kaptuk el,mert különben szépen kiesztergál egy kört az alu váltóházból
nekem semmi gond nem Volt érezhetö rángatás meg ilyenek
de mikor a váltót levettük látszott ,hogy a váltóházba szép kört karcolt,
olyan nagy Volt a lógása,a billenése
még idöben kaptuk el,mert különben szépen kiesztergál egy kört az alu váltóházból
GTPeti2014-06-26 14:13:36 // 55320
Pedig a magyar nyelv szabályai alapján helyes így is. :P Lásd. kéthangszórós hangfal, kétkerekű bicikli. A németül is kéttömegűnek mondják, pedig mondhatnák kettősnek is.
És ez legyen a legnagyobb problémánk!! :))
És ez legyen a legnagyobb problémánk!! :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-26 13:52:29 // 55319
teljesen egyet értek, csak a névvel nem :DDDDDDD
Liquid2014-06-26 13:49:21 // 55318
hát ha nincs baja a kettőstömegűnek akkor ne cseréltesd, ha valós a km. és nem gyikolósan vezeted, akkor 200 alatt nem hiszem hogy nagyon baja lenne, tehát valószínűleg van még benne tartalék
GTPeti2014-06-26 13:41:46 // 55317
Én 180-nál cseréltettem... bár ne tettem volna. Az új sokkal nyugalanabb, "visszarúg".
Vermacy2014-06-26 13:39:59 // 55316
Annyi kérdés még, hogy kuplungnál létezik olyan, hogy FL előtt 280 Nm-es és FL utáni 320 NM-es?
Vermacy2014-06-26 13:38:57 // 55315
Most napi 2x50 km-ert használom, pusz a telephelyek közötti 5 km-es ingázás. Fél évig szinte csak város volt.
Országút többnyire és nem érzem, hogy cserés lenne csak lehet, hogy a szükséges kuplung és futómű-felújításhoz dukálna ez is. NemTom...
Országút többnyire és nem érzem, hogy cserés lenne csak lehet, hogy a szükséges kuplung és futómű-felújításhoz dukálna ez is. NemTom...
Buddha2014-06-26 13:34:20 // 55314
A kéttömegűt én nem cserélném ha nincs rá panasz. Az élettartama sok változó függvénye! ;-) Pl ha csak városban jársz és sokat táncol alapjáraton a gép akkor cseréltesd, de ha inkább országúton vagy pályán jársz akkor még sokat ki fog bírni. Barátom diesel Fiat-ja 200e felett van és még semmi panasz rá, Multiplám is bőven 200 felett még az eredetivel ketyegett. :-)
Vermacy2014-06-26 13:21:54 // 55313
45-nél vettem, amit két szerviz is megerősített, majd 60-nál egy harmadik a 60-at. Nagyon egyben volt/van legalábbis Én így érzem.
A törés/eken és a szervizen kívül nem kell/ett hozzá nyúlni...
A törés/eken és a szervizen kívül nem kell/ett hozzá nyúlni...
GTPeti2014-06-26 13:21:09 // 55312
140 ezernél én NEM cserélnék kettőstömegűt. Amiatt, amit a második bekezdésben írtam.
Feltéve, hogy valós a km, ahogy Sanyi is érzékelteti.
Feltéve, hogy valós a km, ahogy Sanyi is érzékelteti.
Liquid2014-06-26 13:19:46 // 55311
mennyire valós a 140e?
Vermacy2014-06-26 13:09:58 // 55310
Ezzel most nem segítettél :o)
Lehet, azért sem bírja annyira a kettős tömegű, mert nem kapott egyben kuplungtárcsát és a kopásból eredő nagyobb igénybevétel jobban megviselte az új alkatrészt?
NemTom, de lehet, egyben cserélem. 140 ezer van a gépben és ha ezzel a teljes cserével elmegy még 140-et, akkor boldog leszek...
Lehet, azért sem bírja annyira a kettős tömegű, mert nem kapott egyben kuplungtárcsát és a kopásból eredő nagyobb igénybevétel jobban megviselte az új alkatrészt?
NemTom, de lehet, egyben cserélem. 140 ezer van a gépben és ha ezzel a teljes cserével elmegy még 140-et, akkor boldog leszek...
David | Centocinquantanove2014-06-26 12:25:57 // 55309
Most ez lehet, hogy fura lesz, de nekem nem ment el a rádió-kód akkorsem amikor kivettem az akksit és akkorsem, amikor kompletten kivettem a rádiót, lehúzva róla minden csatlakozót....
GTPeti2014-06-26 12:15:26 // 55308
Hogy a fenébe ne lenne! A kettőstömegű cseréhez akkor újra le kell szedni a váltót, ami nem kis munka.
Ugyanakkor a tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy érdemes megvárni, míg a gyári kettőstömegű meghal (vállalva az újra-szétbombázást), mert az utólag beszerezhetők a jelek szerint nem ugyanazt a minőséget képviselik. (Holott ugyanaz a gyártó - ilyen alkatrészeket ált. csak egy cég gyárt, az összes többi csak átcsomagolja.)
Ugyanakkor a tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy érdemes megvárni, míg a gyári kettőstömegű meghal (vállalva az újra-szétbombázást), mert az utólag beszerezhetők a jelek szerint nem ugyanazt a minőséget képviselik. (Holott ugyanaz a gyártó - ilyen alkatrészeket ált. csak egy cég gyárt, az összes többi csak átcsomagolja.)
GTPeti2014-06-26 12:13:24 // 55307
Ez szép teljesítmény!
Bár én inkább cserélném automatikusan korábban 5-6 év elteltével, mint végigjátszani az új akksi beszerzését rohamtempóban. (Olcsóbb.) Kivéve, ha csak a környéketeken használod az autót, ahol mindez nagyon egyszerűen megoldható (mint nálam a Fiatnál).
Bár én inkább cserélném automatikusan korábban 5-6 év elteltével, mint végigjátszani az új akksi beszerzését rohamtempóban. (Olcsóbb.) Kivéve, ha csak a környéketeken használod az autót, ahol mindez nagyon egyszerűen megoldható (mint nálam a Fiatnál).
Vermacy2014-06-26 12:00:16 // 55306
Kuplung tárcsa cserénél ésszerű kettős tömegűt is cserélni vagy munkaórában nincs növekmény, ha külön-külön végeztetem?
Vermacy2014-06-26 11:08:07 // 55305
Ablaktanítás nálam is kellett!
.......................2014-06-26 10:28:36 // 55304
csak az ablakokat kell akksicsere után újratanítani a Brerán,
de lehet a 159 nél még azt se
no Para,simán leveszed a sarukat
ja a Radio code csak akkor megy el ha lehúzod hátul a csatikat a Radióról
de lehet a 159 nél még azt se
no Para,simán leveszed a sarukat
ja a Radio code csak akkor megy el ha lehúzod hátul a csatikat a Radióról