Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 21:44:34 // 55505
??? Szerinted csak a Garret gyárt turbót? BTS, Buecker, Motair...ez egyik sem kínai
GTPeti2014-07-02 21:33:46 // 55504
Más gyártó terméke? Ez max kínai lehet, állítólag mostanában nyomulnak e téren is. Többet nem is írok... B)
(Mert amúgy faragás nélkül csakis a gyári, vagyis a gyártó (Garret/KKK/IHI) stb. egyetlen típusa jó.)
(Mert amúgy faragás nélkül csakis a gyári, vagyis a gyártó (Garret/KKK/IHI) stb. egyetlen típusa jó.)
DrB2014-07-02 21:28:51 // 55503
Turbó cserével/felújítással mik a tapasztalataitok? Melyik variációt érdemes választani szerintetek, melyik mennyibe kerül otthon?
1. Új turbó gyári
2. Új turbó, más gyártó terméke
3. Gyári felújított, gyári csereprogram keretében
4. Jelenlegi turbó felújítása
1. Új turbó gyári
2. Új turbó, más gyártó terméke
3. Gyári felújított, gyári csereprogram keretében
4. Jelenlegi turbó felújítása
Alfonis2014-07-02 21:07:34 // 55502
pályááám? én azthittem ez oda való autó! :P
Giuntini2014-07-02 20:42:54 // 55501
Én csak a komppal szándékozom.
Shadin2014-07-02 20:36:09 // 55500
A komp is számít?
Shadin2014-07-02 20:35:03 // 55499
Nekem is tünetmentes volt a megvétel után több hónapig, aztán egymás után 2x is megszopatott. Go service...
.......................2014-07-02 20:16:14 // 55497
Kellene neked egy DPF off cső ,aztán dobd kia picsába azt a dpf et,csk vizsgán rakd visza
Én ezt ajánlom,magától nem lesz jó sose
Lehet próbálkozni egy szoftver update val is,
De kétlem hogy jó lesz
Én ezt ajánlom,magától nem lesz jó sose
Lehet próbálkozni egy szoftver update val is,
De kétlem hogy jó lesz
Alfonis2014-07-02 20:04:59 // 55496
Cartársak!?
Ki jön balaton átúszásra ? :)
Ki jön balaton átúszásra ? :)
droberto2014-07-02 13:00:01 // 55495
Nem.
Candy832014-07-02 12:06:16 // 55494
Sziasztok. Eladó 159 sedant keresünk, 2008-tól.Valakinek eladó? :)
David | Centocinquantanove2014-07-02 11:51:42 // 55493
Nem tankoltál véletlenül az ominózus eset kapcsán esetleg új helyen? Lehet, hogy szar volt a nafta és jobban kormolt?
tdemeter2014-07-02 10:13:05 // 55492
Valaki megy szombat reggel Vác/Dunakeszi irányából esetleg AC-re?
Giuntini2014-07-02 09:59:48 // 55491
Ugye te voltál az akinek annyi váltó hibája volt, aztán a végén nagyjavítás?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-02 09:03:11 // 55490
ez nálunk is így van :) ezért szeretem a bőrt könnyen lehet pucolni
droberto2014-07-02 07:28:34 // 55489
Köszi Uram! :)
Dömpi (il dottore)2014-07-02 01:20:58 // 55488
Elküldtem Csabi haveromnak e-mailen a problémád, kíváncsi vagyok neki lesz-e ötlete.
droberto2014-07-02 00:08:27 // 55487
Ctlr + Alt + Del?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
droberto2014-07-02 00:08:26 // 55486
Egy biztos, a Novitec mindennek árt valamennyire. Véleményem szerint akkor is megbízhatóbb, mint egy bármilyen remap.
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
droberto2014-07-02 00:08:21 // 55485
Jelentem mögvan a hiba! :) Pontosabban a hiba következménye. Megtehetitek tétjeiteket... és hát persze, hogy P01206. Bár érdekes, hogy limp most nem vót', csak elmént a kraft. :)
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
DrB2014-07-01 23:28:39 // 55484
Ja, és azt el is felejtettem, hogy kb. 1 hónapja lett cserés a bal első keresztlengőkar...
Dömpi (il dottore)2014-07-01 23:26:43 // 55483
Kénytelen vagyok! Néhány éve, még a Fiat Marissal mentünk nyaralni. Mikor célhoz értünk, kinyitottam a hátsó ajtót (akkor még be volt kapcsolva a gyerekzár) és gyakorlatilag egy zsák chips-maradék borult ki :) - utána a gyerekek.
Borzalmas disznóólat tudnak csinálni 200 km alatt.
Az alfában már nincs kajálás és pont!
Borzalmas disznóólat tudnak csinálni 200 km alatt.
Az alfában már nincs kajálás és pont!
DrB2014-07-01 23:25:17 // 55482
Hát nem is idekint tervezem, ha eljön az ideje... Ezért is érdekelnének az otthoni árak, ill. érdemes-e felújíttatni ill. gyári felújítottat venni az új alkatrésszel szemben?
GTPeti2014-07-01 23:19:43 // 55481
Nem No-ban csináltatnám meg, csak ha nagyon muszáj. (Már csak anyagi okokból is...)
Liquid2014-07-01 23:05:04 // 55480
én sajna nagyon nem érek rá, majd csak szombat reggel fogom lemosni, Alsóörsön, de így legalább nem szedi össze a bogarakat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-01 23:04:45 // 55479
de szigorú vagy :)
Dömpi (il dottore)2014-07-01 23:00:07 // 55478
Drága Arkangyalom felkészítve az AC-re, és persze a nyaralásra. Merthogy mi csütörtök reggel indulunk B.Lellére. Odafelé az északi parton fogunk végig élményautózni, és megállunk a Szigligeti várnál. Majd Keszthely felől támadjuk Lellét.
Szóval ma lecsutakoltam, utána belső nagypuccert kapott...és persze közben bömbölt a Rock&Roll :)
A kölköknek megmondtam, hogy az odaúton nincs kajálás a hátsó szektorban, se popcorn, se chips, se alma! Inni is csak vizet!
Szóval ma lecsutakoltam, utána belső nagypuccert kapott...és persze közben bömbölt a Rock&Roll :)
A kölköknek megmondtam, hogy az odaúton nincs kajálás a hátsó szektorban, se popcorn, se chips, se alma! Inni is csak vizet!
Pityukoma2014-07-01 21:48:26 // 55477
Biztos be volt drogozva:-( Épp eszű jó érzésű Alfa-s (v. OFF-os) ilyet nem csinál.
G-MANN🍀2014-07-01 21:11:49 // 55476
nem értem, hogy milyen gondolatokkal vezérelve lehet egy Alfának egy másik 159-et leamortizálni, annak nekimenni és így otthagyni
G-MANN🍀2014-07-01 21:08:50 // 55475
Sziasztok!
MAK-907 rendszámú, bordó 159 SW 1.9 JTDm automata tulajdonosa, az orrán sérült és erősen szennyezett autójával ma úgy állt be két autó közé, hogy mindkettőt meghúzta és nem nagyon zavarta a dolog. Minkét autón sérült a fényezés, az egyiken a tolatóradar is (OFF márka, akinek a tulaja nagyon ingerült volt, joggal!) A gazdája által igen nagyra tartott ALFA 159 orra is sérült, aminek az ismeretlen bordó SW gátlástalanul nekitolatott, többször!! majd ott hagyta a márkatársát és simán odébb állt!
Kéretik picit fenékbe rúgni, ha valaki látja, illetve két károsult is keresi.......
Köszi.
Üdv
Csaba
MAK-907 rendszámú, bordó 159 SW 1.9 JTDm automata tulajdonosa, az orrán sérült és erősen szennyezett autójával ma úgy állt be két autó közé, hogy mindkettőt meghúzta és nem nagyon zavarta a dolog. Minkét autón sérült a fényezés, az egyiken a tolatóradar is (OFF márka, akinek a tulaja nagyon ingerült volt, joggal!) A gazdája által igen nagyra tartott ALFA 159 orra is sérült, aminek az ismeretlen bordó SW gátlástalanul nekitolatott, többször!! majd ott hagyta a márkatársát és simán odébb állt!
Kéretik picit fenékbe rúgni, ha valaki látja, illetve két károsult is keresi.......
Köszi.
Üdv
Csaba
ValeRossi462014-07-01 21:06:46 // 55474
Ez most mi?
DrB2014-07-01 20:59:05 // 55472
Megszületett a diagnózis a fütyülő hangra. A tőcsavarok rendben voltak. A turbóból jön, ha jól értettem, ki van már valamennyire kopva, van valamennyi holtjátéka. A turbónyomás rendben van, az autó is normálisan megy. Azt mondta a szervizvezető, hogy még 10-20 e km benne lehet, de előbb-utóbb csere vagy felújítás. Kaptam három árajánlatot. Csak, hogy lássátok, mennyibe kerül idekint, leírom. Kiváncsi lennék, otthon mennyibe fáj. Ha eljön a csere ideje, inkább az otthoni árak mellett cseréltetném/újíttatnám fel.
Gyári új turbó munkadíjjal: 3140 EUR
Gyári felújított turbó munkadíjjal: 1730 EUR
Saját turbó felújítása munkadíj nélkül: 600-700 EUR - ez utóbbi csak saccolás
A diagnózist valamilyen zajkereső eszközzel állították fel, ha jól értettem, tartozik hozzá egy mikrofon, amit eldugott helyekre is be lehet vezetni, illetve egy fejhallgató a szerelőnek. No, így találtak még egy abnormális zajt, a vezérműszíj feszítőgörgőből jött. Így cserélve lett, s természetesen a vezérműszíj is, amin, mutatta a szervizvezető, már apró kis repedések jelentek meg. 2012 novemberében volt vezérlés csere, gyári alkatrészekkel, azóta 30 e km ment bele. Egy szoruló feszítőgörgő okozta nagyobb terhelés okozhatja ezt ennyi km után?
Gyári új turbó munkadíjjal: 3140 EUR
Gyári felújított turbó munkadíjjal: 1730 EUR
Saját turbó felújítása munkadíj nélkül: 600-700 EUR - ez utóbbi csak saccolás
A diagnózist valamilyen zajkereső eszközzel állították fel, ha jól értettem, tartozik hozzá egy mikrofon, amit eldugott helyekre is be lehet vezetni, illetve egy fejhallgató a szerelőnek. No, így találtak még egy abnormális zajt, a vezérműszíj feszítőgörgőből jött. Így cserélve lett, s természetesen a vezérműszíj is, amin, mutatta a szervizvezető, már apró kis repedések jelentek meg. 2012 novemberében volt vezérlés csere, gyári alkatrészekkel, azóta 30 e km ment bele. Egy szoruló feszítőgörgő okozta nagyobb terhelés okozhatja ezt ennyi km után?
Pityukoma2014-07-01 18:29:47 // 55471
Ez most komoly???
Pityukoma2014-07-01 18:28:59 // 55470
Már régóta vaciláltam rajta, tegnap vettem egy CTEK MXS 5.0-ös akku töltőt. Többetek ajánlására (a teljesség igénye nélkül: Piritu , GTPeti, Shadin159 -köszönöm) és az utána olvasgatás hatása miatt döntöttem. Ma becsavaroztam a hozzá kapott komfort kábelt a vasba.
GTPeti2014-07-01 18:17:48 // 55469
Igen érdekes. Ha valami baja van, miért nem lehet leírni?...
zoltankublik2014-07-01 18:02:23 // 55468
Liquid2014-07-01 15:56:38 // 55467
lehet :) alapvetően mindenhol megnézek, de az lehet hogy városban magasabb az ingerküszöb :)
tdemeter2014-07-01 15:41:26 // 55466
Nekem az tunik fel, hogy falun sokkal jobban megnezik mint varosban:)
Ilyet mas nem tapasztalt?:)
Ilyet mas nem tapasztalt?:)
David | Centocinquantanove2014-07-01 15:10:47 // 55465
"Jééé, autó...!" :)
Dömpi (il dottore)2014-07-01 13:25:28 // 55464
Ma megküldtem Halesznak, azt írta vissza, hogy AC után publikálva lesz. De ugye most kissé elfoglaltak így a hajrában :)
Fairlane2014-07-01 11:08:39 // 55463
Engem érdekel :)
Google dokumentként pl meg tudod osztani, ha van gmailes címed.
Google dokumentként pl meg tudod osztani, ha van gmailes címed.
SilentSound2014-07-01 10:40:50 // 55462
Na ilyet se tapasztaltam a régi nemalfámmal soha, mint amit valamelyik este egy étterem parkolójában. Jöttünk kifelé a barátnőmmel, egy cigiző srác nagyon nézte az autót, direkt megálltam kicsit, hogy mi lesz. Körbejárta, benézett a bal-első ablakon, több másodpercen át, aztán mikor ráköszöntem és kinyitottam a kocsit, zavartan visszaköszönt és visszasétált az Audi A4-hez. :)))
.......................2014-07-01 10:32:46 // 55461
a 159 olyan nehéz ,hogy azon qurva nagy tempó kell az Aquaplaning hez
David | Centocinquantanove2014-07-01 09:48:22 // 55460
Nekem volt még a vason GoodYear Excelence, szerintem ez is jó választás. Halk, tapadós gumma, és erősebb esőben sem úszott meg soha.
Dömpi (il dottore)2014-07-01 09:36:48 // 55459
SZVSZ szerelmi csalódás lehet a háttérben...bár nem értem, hogy azt miért kell összefüggésbe hozni egy alfás közösségi tagsággal.
Liquid2014-07-01 09:27:02 // 55458
törölte magát vagy mi
Giuntini2014-07-01 09:14:49 // 55457
Nekem a Primacy 3 nagyon bejön. Annyira komfortos amennyire kell egy ilyen jellegű autónál, viszont tapadásban is az élbolyban van. Nagyon jó a vezethetőség. Nekem annak idején talán az egyik legsportosabb gumi volta Mareán Goodyear Eagle F1 GSD3, nagyon jó gumi volt, de minden hosszanti nyomvájatnak utána ment az autó. Szerintem a Michelin menetkultúrája az én tapasztalatom szerint a legjobb a világon. És az sem mellékes, hogy élettartalma is a legjobb. Az ára magasabb mint a többié, de szerintem megéri. Miután megvettem a gumikat, elégedetten olvastam az Auto Bild tesztjét, ami a Michelin Primacy 3-at hozta ki a világ legjobb gumijaként a 225/50R17 méretben. Tudom, hogy a teszteket mindig fenntartással kell fogadni, de ez mégis valamit jelent.