Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2014-08-28 18:47:43 // 57690
A múlt héten egy fabia lepett meg. Egyszerűen nem akart elmaradni. Óra szerinti 190-nél távolodott csak. Bakker milyen motor volt benne vajon?
David | Centocinquantanove2014-08-28 18:25:35 // 57689
Én is sokallom egy kicsit ezt a 14 k forintot erre, amikor másfél órával számolnak holott a szelep le és visszaszerelése egy szervizes csókának nemigaz, hogy több mint 20 perc.
akkor több mint 1 órán át suvickolnák belőle a kormot?
Azért kérdeztem, hogy ki mit mond, merthogy érdemes e esetleg alkudozni...
Shadin2014-08-28 18:23:19 // 57688
Nem veszek, mert Pityukomával végig cserélgettük az összes érzékelőt és hibátlannak minősítettük :-( Majd veszek valami mást :-D Mid van olcsón?
Shadin2014-08-28 18:21:59 // 57687
Ma lealázott egy Bangle 5-ös az érdi emelkedőn éppen 2k alatt picivel :-(
Van olyan 530D ami padlón nem kormol? Azokba is van DPF?
Shadin2014-08-28 18:18:46 // 57686
Helyette tecsós hidegzsíroldót javasolok, és ennyi pízért majdnem meg van a mes meg egy adapter a kiolvasós teszthez... bármi legyen is az
mizooo2014-08-28 18:05:56 // 57685
Igen amint láthatod pont nulláztam én is, ez tuti regen volt. Amúgy lehet menni pár L-es fogyasztással is ekkora fordulaton. :) A fordulat nem véletlenül volt ennyi 2500 körül próbáltam tartani, de nem volt terhelés sík úton mentem.
dev1662014-08-28 17:50:37 // 57684
Az egyik cartárs nemrég belinkelte. 10e-ért vállalnak garanciális felújítást (tisztítás, tömítések cseréje, teszt), de végül én nem mertem megjátszani, mert ha miután a beszerelem a felújított szelepet tovább füstölt volna a gép, akkor csak azon agyalnék, h most akkor más baja van az autónak és nem is az EGR miatt füstölt, vagy nem ér semmit a felújítás és vehetek új szelepet. ezért én az új mellett döntöttem, ami sokkal drágább sajnos, de legalább nem hagy kétségek között.

Ha te általad leírt UH tisztítás és a felújítás között választanék, akkor mindenképpen a felújítást választanám.
David | Centocinquantanove2014-08-28 17:11:40 // 57682
Kértem árat ultrahangos egt tisztításra. Kiolvsasós teszttel együtt 14 k 1.5 órás munkaidővel kalkulálva. Reális ez? Tud valaki valamit erről?
David | Centocinquantanove2014-08-28 16:55:34 // 57681
Ma munkából hazafelé sikerült igazi balfsz lúzernek lennem.
Egy nagyobb bukkanó után a bukkanó miatt beláthatatlan 5 méteres szakaszon belül vagy 3 sávban az út teljes szélességében keresztben ilyen szögletes formákban legalább 5 centi mélyen kivagdosták az aszfaltot én meg ehhez képest elég tisztességes tempóban végigdörgöltem az egészen... Se egy bólya se semmi csak egy 30-as tábla jóval az ominózus hely előtt...
Asszem jobb ha odafigyelek a kocsi úttartására a kövi napokban... :'(
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-28 16:47:40 // 57680
ne azzal foglalkozz miért így inkább vegyél egyet :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-28 16:46:01 // 57679
LégtömegMennyiségMérő..... LMM vágásiferi? :)
Shadin2014-08-28 16:44:20 // 57678
És miért hívják a légtömegmérőt LMM-nek? :-D
Hege2014-08-28 15:34:04 // 57677
Én is a napi km-rel számolom.
droberto2014-08-28 13:16:24 // 57676
Itt is nagy grat! Szépek voltatok! :)
David | Centocinquantanove2014-08-28 13:15:39 // 57675
17 licót egy sima gyorsulásnál is tud kiírni :) Pláne ahogy nálad is van 2800-as fordulaton... De ha érezted a gázolajszagot, akkor simaliba regen...
Ilyenkor nullázni szoktam a napi km számlálót, hogy tudjam mikorra várható a kövi.
mizooo2014-08-28 13:07:07 // 57674
Ma reggel regenerált a gép, csatolok egy képet aki még nem látott ilyet a pill. fogyi felment 10 licó fölé stabilan, most én is éreztem kis égett szagot és gázelvételnél is maradt turbónyomás. Be sem kanyarodtam a céghez, hanem mentem egy karikát előtte :)
vzolee2014-08-28 10:51:38 // 57673
Üdv újra itt. Az elmúlt 1,5-2 heti termést még nem volt időm visszaolvasni, de majd bepótolom :)

Először is mutatok pár képet, hogy mennyi mindent sikerült betuszakolni a sportwagonba:
, ,

Eléggé leült a kocsi hátulja, de így is 5,7-6,3 közötti fogyasztást írt ki :)

Mi is voltunk lagziban, mint Pityukoma, lőttünk is pár képet a kocsival: , ,
David | Centocinquantanove2014-08-28 08:46:07 // 57672
Nekem ilyen akkor volt, amikor legutóbb Zsámbékon kapott el akkora eső, hogy dőlt le a sár a domboldalról a főútra, ahol amúgyis legalább küszöbig állt már a víz. Jobb elöl a fékhez beszorult egy kövecske, ami folymatosan nyikorgott, kanyarban még erősebben.
Vagy tolatni kell kicsit, vagy ha menet közben huplira mész attól is kieshet, de ahogy írták előttem, ha kihűl a fék és enged egy picit attól is kipottyanhat és megszűnik a nyííííkorgás...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-28 08:24:08 // 57671
annyira félve fogod a lécet, nem harap csak mellette a buksi :)
Chianti2014-08-27 23:18:11 // 57670
Üdv újra itt! Nem irigyellek az esküvői kellemetlenség miatt, pedig nagyon impozáns menyasszonyi autó volt a géped.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:55:39 // 57669
na jó éjt
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:48:52 // 57668
na, ha majd végzek azzal a projekttel, amit éppen csinálok, akkor kipucolom és meglátom mennyire kokszos ill. mi változik
dev1662014-08-27 22:43:48 // 57667
attól, hogy nem 100%-ig pontos az EGR szelep még nem kell rögtön kidobni. A legtöbb tulaj megvárja míg nyilvánvaló tüneteket produkál, amivel nincs is semmi baj. A helyedben én sem nyúlnék még hozzá, tisztogatással sokáig kihúzhatja. Ahogy lentebb írtam, engem sem az a tény zavart, h pontatlan az EGR-em, hanem az, h füstölgetett. Hozzáteszem, h az elmúlt 10e km alatt nem lett rosszabb a helyzet, ezért feltételezem hogy szép fokozatosan lesz egyre pontatlanabb, hacsak nem kormol egyéb okból nagyon a motor (kopott turbó, chiptuning, rossz LMM, stb.), akkor hamar megszorulhat.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:41:02 // 57666
annyit azért hozzátennék, hogy a csere után 6-8 hónapra a lengőkarom is cserélni kellett, mert tönkrement a gömbfej gumiharangja.
viszont a másik oldal szilentcseréje korábban volt 1 évvel, és a lengőkar még mindig a gyári..szóval döntsd el magadnak
sokan azt mondják, hogy egyben kell cserélni, sőt párban
tapasztalatom szerint meg nem
kinek hogy
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:34:42 // 57665
viszont akkor a DPF regen sűrűsödne, azonban nálam azonos használat mellett (napi 2x 18 km közúton) tartotta a 350 km-enkénti átlagot, amikor pedig elkezdtem hétvégéken Pestre járni suliba (majd minden második 7végén pénteken is és szombaton is 200-200 km, akkor pedig szépen felment 500 km-enkéntire.
Ez tutira nem utal EGR hibára.
Tény, hogy a fogyasztásom megnövekedett az utóbbi néhány hónapban, de most az elmúlt hetekben visszaállt a megszokott szintre. Ennek 3 oka lehet szerintem:
1) vagy igaz a gyanúm, és a helyi MOL kúton csalnak a prémium dízellel, mert mióta shell nitro plusz van benne, helyreállt a fogyasztás
2) semmi gond nem volt az üzemanyaggal, egyszerűen a párás nagy melegben (júni/júli) többet evett, most a kicsit hűvösebb időben normális a fogyasztás, a MOL-Shell váltás pedig csak véletlenül ezzel egybeesik. Ha ez igaz, lehet, hogy valami gond van a hűtésemmel, ventillátor vagy hűtő túl bogaras már. Nyáron dobott is hűtési hibát 1x, kód törlés után nem tért vissza.
3) koszos az EGR-em és valóban ingadozik a fogyasztásom, de már több mint 1 éve volt pucolva, ergo lassan ráférne a pucolás. Minden más csak véletlen egybeesés és hibás következtetésekre visz.
DrB2014-08-27 22:31:35 // 57664
Szoval magyarul ez a szilent. Koszi, most mar ezt is tudom. Remelem, hogy jol ertettem, s csak a szilent rossz, s eleg lesz csak azt cserleni.
dev1662014-08-27 22:29:14 // 57663
1. a benzinesekben az EGR nem koszolódik ennyire, tehát a probléma nem is feltétlenül jelentkezik. 2. Az újabb típusokban nem 2 vezetékes EGR van, pozícióra tudja őket szabályozni az ECU, pontatlanság kizárva, akármilyen koszos, legfeljebb több áramot vesz fel az aktuátor. Ha megszorul, hibajelzést dob, mert látszik, h nem változik a pozíció.

Az összes többivel mi van? amit lejjebb is írtam.
dev1662014-08-27 22:17:38 // 57662
a rendes működés alatt azt értem, hogy néhány százalékos pontossággal pozícióra tudja vezérelni az ECU az EGR szelepet. Nálam azon kívül, h váltások között dobott egy kis fekete füstgomolyagot (azt sem mindig, csak, ha olyanja volt) és ugyanazokban a szituációkban néha eltérő fogyasztási adatokat produkált semmilyen jele nem volt az EGR hibának. Szedte a lábát, nem torpant meg, nem késett a gyorsulás és korrektül indult mindig is. Engem csak a füst zavart, főleg az, h néha füstölt, néha meg nem, ezért cseréltem az EGR szelepet új, gyárira és az alacsony fordulatú füst teljesen eltűnt, a magas fordulati pedig visszaszorult egészséges, alacsony szintre és már nem is fekete, hanem szürke (kisebb fölös túldúsítás és ezt már főleg a turbó késése okozza).

Ha lenne DPF a alatta, akkor valószínűleg nem jut eszembe EGR-t cserélni és vígan használnám így, hiszem úgy sem látom a füstöt. Nálam sem volt nagy gond az EGR-rel, működgetett, de semmiképpen sem jól. Tehát vannak érezhető jelei az EGR hibának, de kezdeti stádiumban ez mindössze a füst (és az ingadozó fogyasztás), az pedig EURO4-es autóból gyári állapotban nem jön ki. ha nem hiszel nekem nézz meg néhány kormos 159-est, amit már megszabadítottak a DPF-től. én 3 ilyet is láttam az utóbbi időben, mind dobta a szürke/fekete gomolyagot váltások után.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 22:10:09 // 57661
szilentcsere volt nálam is mindkét oldalon elöl az alsó lengőkaroknál.
teljesen normális dolog
amúgy szilentet lehet kapni külön, de ha lengőkart kell cserélni, ahhoz adják a szilentet
de ha csak a szilent rióossz, akkor felesleges lengőkart is cseréltetni

blog
DrB2014-08-27 21:59:42 // 57660
Sziasztok!

Megint problema, hiba miatt irok. Harom hete ropogo, kopogo hang jelentkezett a bal elso futomubol, ahol par honapja csereltek egyebkent mar a felso keresztelengokart. Szerviz atnezte, a diagnozis, hogy mindket oldalon az also keresztlengokarok nemetul "Querlenkerbuchsen" nevezett resze ki van kopva, ami egyebkent az elso gumiabroncsok kopasan is meglatszik. Illetve a jobb felso keresztlengokart sem artana szerintuk cserelni. Kerdeztek, nem vettem e eszre, hogy az auto maskepp viselkedeik, mondtam, de. Par honapja az az erzesem, hogy az egyenesfutasa nem olyan, mint volt, illetve mintha tobbet kellene a kormannyal korrigalni. A szerviz szerint eredeti gyari alkatreszkent csak kompletten lehet cserelni, de utananeznek az utangyartott termekeknek, ugy, remelhetoleg, olcsobb lesz. Egyebkent 160 ezer km van az autoban, ebbol 100 ezer kilometer ota nalam. En foleg jo minosegu kozuton es autopalyakon hasznaltam ezalatt, fokent idekint Nemetorszagban. Az elso 60 ezer km-et egy drezdai fazonnal toltotte, hogy o foleg hogyan ill. hol hasznalta, azt nem tudom. Valamelyikotoknel elojott mar ilyen elhasznalodas ennyi km kornyeken?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:40:13 // 57659
Én is ezt mondom! Ha nem működik rendesen, akkor annak jele(i) vannak. Érezhető jelei!
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:38:45 // 57658
Tehát ezek szerint MINDEN modern EGR-el szerelt dízel, vagy éppen benzines autóban onnantól kezdve, hogy gurult néhány ezer km-ert már koszos az EGR - merthogy néhány ezer km után is már koszos, az tuti ! - és nem működik pontosan.
Ne ezt ne akarja nekem senki beadni!
Ha esetleg mégis így lenne, akkor viszont ez be lett kalkulálva a motor működésébe.
Ha mégsem, akkor kvázi nem megfelelően működő, a megfelelő működésre képtelen járműveket gyártanak és forgalmaznak hosszú évek óta.
Oké, hogy fogyasztói társadalom, ne de nem ennyire!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-27 21:34:17 // 57657
ha egy picit nyitva marad apró rángatások lesznek motorfék után gázadásra 1200-1500 fordulat között, ahogy lezárja kisimul ...ha a comp látja nyitva marad miért nem rakja be hibajelzésbe?
dev1662014-08-27 21:31:35 // 57656
Az az elvárt pozíció a valóság egy másik kérdés :))
dev1662014-08-27 21:30:54 // 57655
Nem azt írtam, h ami egyszer megszorult az tisztítás után is rögtön megszorul, hanem azt, hogy örökre pontatlan lesz a beavatkozás. mondok egy példát. az EGR nincs megszorulva, csak egy picit koszos. Az ECU kiküld egy impulzust, amitől azt várja, hogy EGR 50% zárt állapotából álljon be 80%-ig zártra. A kosz miatt a szelep csak 70%-ig zár le, ettől az ECU által számítottnál több kipuf.gáz jut a szívósorba, így oxigénben szegényebb lesz a keverék a hengerekben a bef után, ettől tökéletlen lesz az égés és a gázolajtöbblet kormolást okoz. Ez egy DPF-es autóban semmilyen hibajelenség nem társul a hibához (nem látod a füstöt), mégis folyamatosan kormol a gép alacsony fordulaton is.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:49 // 57654
lenne valami jele, nem?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:04 // 57653
ha nincs pozícióérzékelés, akkor miért látni a FES-el százalékos adatokat?
dev1662014-08-27 21:20:15 // 57652
honnan tudod, hogy rendesen működik?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:18:49 // 57651
Ezzel azért erősen vitatkoznék!
Én tavaly májusban pucoltam ki, előtte pedig 2012 januárban, amikor is megszorult nyitott állapotban.
NEM VOLT CSERÉLVE, csak takarítva, és tökéletesen működik!
Ezt tanúsíthatják mindazok, akik mentek az Arkangyallal (pl. droberto, Pityukoma).
Bocsi, de az hülyeség, hogy amelyik egyszer megszorul, az sohasem fog többé rendesen működni!
dev1662014-08-27 21:17:34 // 57650
szabályozva nincs, tehát nincs visszacsatolás, ezért is is okoz ilyen titokzatos és alattomos hibákat az EGR szelep. Ha lenne pozícióérzékelés akkor az akadozó szelepet is a helyére tudná lökdösni az ECU azzal, hogy hosszabb impulzust küld ki a lineáris motornak, ami a szelepet mozgatja, mindaddig, amíg az el nem éri a megfelelő pozíciót. Egy idő után (ha nagyon akad a kosz miatt) persze kimenne a motor biztosítéka (ha van) a nagy áram miatt, de legalább addig precízen működne a szelep. ez egy drágább és picivel igényesebb megoldás lenne, de az autóelektronika iparága sosem az igényességéről volt híres, hanem a költséghatékonyságról, ez nem Fiat, Bosch, vagy éppen Pierburg (ez gyártja az EGR-t) jellegzetesség.

egyébként egybemenetű beavatkozónál is mér áramot az ECU, így a felvett áram szélső értékei alapján tud hihetőségi vizsgálatot végezni és hibajelzést adni.
Piritu - 1.000.0002014-08-27 20:59:23 // 57649
Egyszer a Spiderrel jártam így. A városba beérve veszettül elkezdett csikorogni. 1 méter tolatás megoldotta a problémát, kiesett a kavics.
Shadin2014-08-27 20:57:09 // 57648
Ok, nem az egér dobja. Hanem a rendszer. Attól még az EGR hibáját jelzi :-)
Pityukoma2014-08-27 20:50:47 // 57647
Sziasztok:-)
Újra a fedélzeten:-) Véget ért a szabi, ismét itt vagyok:-)
16.-án menyasszonyi autónak öltözött a vasam. Mit ne mondjak nem öregbítette az Alfa Romeo hírnevét :-( Megmakacsolta magát és olyan éktelen csikorgásba kezdett a jobb első keréknél valami hogy dudálnom sem kellett, mert mindenki így is felkapta a fejét rá. Mintha két fémet nagy erővel össze préselve csúsztatnánk egymáson. Persze voltak megjegyzések:-( "szép-szép, csak kár hogy így nyikorog" ...stb. Szerintem az nem tett neki jót hogy kb 20km-t mentem 25km/h-val:-D, ezt nem tolerálta:-) A házasság kötőtől a templomig semmi, onnan a lagziig nyikorgás, majd másnap reggel megint semmi. Hazaértem, miszlikre szedtem a jobb elejét és még csak nyomát sem találtam hogy mi adhatta ezt a fülsüketítő nyikorgást. Arra gondolok hogy valahova beszorult egy apró kavics, és másnap mikor hátrafelé indultam hideg fékkel akkor ki tudott jönni. Persze ezt csak gondolom.

Most hétvégém voltam a gyöngyösi talin. Az is nagyon jó baráti hangulatú összeröffenés volt. Jól döntöttem hogy elmentem pedig ~250km messze voltam onnan. Jövőre biztos hogy a családot is viszem. Rengeteg élmény van apróknak és nagyoknak is a kalandparkban.
No most pedig nekilátok a visszaolvasásnak az Amore-n. Van mit bepótolnom:-)
Csabi2014-08-27 20:25:34 // 57646
A motor üzeme alatt, amikor működnie kell az EGR-nek(részterhelésen), a visszavezetett kipuffgáz mennyiségét tudja számolni az ECU, többek között a MAP szenzor (nem LMM ! :) ) jeleiből...ha túl kevés a kipuffgáz, mert leragadt zárt állapotban, vagy lefordítod a mágnest róla, akkor P0401 , ha túl sok mert nyitva ragadt meg akkor P0402 hibakódod lesz...egy idő után
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:24:53 // 57645
Vagyis pontosabban a legtomegmero es a fordulatszambol tudja ha bibis az egr. mert nyitott vagy zart allapotban megvaltozik a bearamlo levego. de azt nem az egr dobja.
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:17:45 // 57644
Ha lehuzod a stekkert oke, de elvileg ket szal vezetekbol o nem erzi mennyire van nyitva vagy zarva. az egy plusz meg minusz. opel 1.9 ugyanez a motor ott legalabbis igy van, de ugyanaz alfa is.
legalabbis origin egr nel.
David | Centocinquantanove2014-08-27 19:49:48 // 57643
Ez az ultrahangos EGR tisztítás ez jó dolog? Hatékony? Hogy megy ez?
Shadin2014-08-27 19:34:40 // 57642
Tévedés, ha lehúzod azonnal dob hibát, ha pedig lehetetlenné teszed a működését, pl. tekercs nélkül zárva tartod, akkor egy idő után dobni fogja a hibát ami a felső sorban látható. Viszont nem mindig gyújt sárgát. ha csak szűkítve van...

Nem tom más autónál hogy működik, de a 159-nél így az tuti, mert végigjátszottam.

Ákos (dewvil)2014-08-27 19:23:03 // 57641
Egr hibat sosem fog dobni a komp. mivel kétvezetékes és nincsen visszacsatolása, csak kivezérlés. Max ha a csatit lehúzod.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak