Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-12 09:17:33 // 58540
atombiztos
VKG231!!! (156+75)2014-09-12 09:13:12 // 58539
(A 155-ben van hűtőfolyadék-szint visszajelző... Kicsit túlérzékeny, de ártani nem árt.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-12 08:50:12 // 58538
esőben, nagykerékkel? szerintem normális a 8V-től ekkora súllyal, "kevés" lóerővel sajnos ez ilyen combo
tdemeter2014-09-12 08:35:19 // 58537
nekem sem eszik ennyit a 8v bar 1x volt egy 8.3-as fogyim az egesz tankra vonatkozva de akkor csak varosban ment
Liquid2014-09-12 08:07:45 // 58536
kevesebb volt eddig?
mert szerintem egyszerűen ennyi legyőzni az ellenállást :)
najó egy 1.9-től valóban magas a 110-nél 7.2
mert szerintem egyszerűen ennyi legyőzni az ellenállást :)
najó egy 1.9-től valóban magas a 110-nél 7.2
tdemeter2014-09-12 08:03:55 // 58535
Üzemanyag szar, tobbszor volt ilyen mar nekem.
Egyszer ugy jartam, hogy egy ilyen noname kutnal tankoltam (oil! vagy mi) 60 litert az offos picassoba.
Eletem legrosszabb fogyija volt: 450 km alatt megette.
Vegyel bele 2-3 tank premiumot es nezd meg mi valtozik, tankolasonkent plusz 1500 ft kibirhato.
Egyszer ugy jartam, hogy egy ilyen noname kutnal tankoltam (oil! vagy mi) 60 litert az offos picassoba.
Eletem legrosszabb fogyija volt: 450 km alatt megette.
Vegyel bele 2-3 tank premiumot es nezd meg mi valtozik, tankolasonkent plusz 1500 ft kibirhato.
yani🍀2014-09-12 07:44:11 // 58534
meg van= megvan
yani🍀2014-09-12 07:43:01 // 58533
Jó reggelt mindenkinek!
Ha esetleg neked meg van még a repedt ház. és nincs rá szükséged, elküldhetnéd nekem. Megnéznénk és szerintem alumíniumból ki lehetne önteni. Az illeszkedő felület megmunkálását meg tudom oldani. Az biztosan nem repedne el.
Ha esetleg neked meg van még a repedt ház. és nincs rá szükséged, elküldhetnéd nekem. Megnéznénk és szerintem alumíniumból ki lehetne önteni. Az illeszkedő felület megmunkálását meg tudom oldani. Az biztosan nem repedne el.
mzo2014-09-12 06:11:53 // 58531
Sztem első lépésként próbáld ki hogy ankolj vmi teljesen új helyen, ahol még idáig nem. Haveromnak volt hasonló problémája akkor neki bejött. Elsőlépésként ezt a legolcsóbb kipróbálni. :)
Dömpi (il dottore)2014-09-12 00:27:36 // 58530
Tudna valaki linkelni nekem ebay-ről vezetékes ELM327-et? (Bluetooth-os van)
Továbbá kellene, hogy melyik lábakat kell forrasztgatni, hogy mindenhová beengedjen?
Köszi előre is!
Továbbá kellene, hogy melyik lábakat kell forrasztgatni, hogy mindenhová beengedjen?
Köszi előre is!
Dömpi (il dottore)2014-09-12 00:26:10 // 58529
Ma kipucoltam az EGR-t, mert brutál fogyasztási adataim lettek az elmúlt időszakban.
100-ig semmi különös, 5,2-5,4
110-nél már 7,2
130 felett pedig nem megy 8 alá
egy padlózás 20-22 liter pillanatnyiba kerül
komótos előzés 110-ről 6-ból nem visszaváltva 10-12 lityó pillanatnyi (aztán beáll 8-ra)
Eddig nem ilyen volt.
Szétszedve az EGR-t nem mondanám, hogy iszonyat kormos lett volna. Jó, kormos volt, de nem ragadt. Tavaly májusban volt takarítva.
Ellenőriztünk keréknyomást is pontos műszerrel, elöl 2,6 hátul 2,4. Holnap fújok hátra 3 tizedet, előre meg 2-őt. De ez nem okozna ekkora változást.
FES-el megnéztük a korr. tényezőket, a légmennyiséget és az üz.a. nyomást is. Minden totál normális.
Egyéb tünet nincs, nem rángat, nem dadog, nem remeg - sőt, megy mint állat.
Mi lehet a gond?
Holna és holnaputás suli, úgyhogy hosszú pesti utak (egy ilyen 7-vége 400 km), kíváncsi leszek mit produkál fogyasztásilag a kitakarított EGR-el.
Valakinek esetleg tipp, hogy mitől több a fogyi?
100-ig semmi különös, 5,2-5,4
110-nél már 7,2
130 felett pedig nem megy 8 alá
egy padlózás 20-22 liter pillanatnyiba kerül
komótos előzés 110-ről 6-ból nem visszaváltva 10-12 lityó pillanatnyi (aztán beáll 8-ra)
Eddig nem ilyen volt.
Szétszedve az EGR-t nem mondanám, hogy iszonyat kormos lett volna. Jó, kormos volt, de nem ragadt. Tavaly májusban volt takarítva.
Ellenőriztünk keréknyomást is pontos műszerrel, elöl 2,6 hátul 2,4. Holnap fújok hátra 3 tizedet, előre meg 2-őt. De ez nem okozna ekkora változást.
FES-el megnéztük a korr. tényezőket, a légmennyiséget és az üz.a. nyomást is. Minden totál normális.
Egyéb tünet nincs, nem rángat, nem dadog, nem remeg - sőt, megy mint állat.
Mi lehet a gond?
Holna és holnaputás suli, úgyhogy hosszú pesti utak (egy ilyen 7-vége 400 km), kíváncsi leszek mit produkál fogyasztásilag a kitakarított EGR-el.
Valakinek esetleg tipp, hogy mitől több a fogyi?
Dömpi (il dottore)2014-09-12 00:15:05 // 58528
részvét, szorítok neked!
Dömpi (il dottore)2014-09-12 00:14:41 // 58527
mert a 8V-s milyen?
Dömpi (il dottore)2014-09-12 00:03:39 // 58526
Nekem 1 kell (hiányzik róla a gumi)
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:46:00 // 58525
Megelőzni egy egyszerű hűtővízszint jelzővel lehetne. Ha fogy, azonnal stopp. De az megint pénzbe került volna és nem lehet felárat kérni érte...
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:44:17 // 58524
Sehogy, max kidobod, mielőtt elreped. Állítólag úgy 80-100 között bír. Nekem 97-nél repedt el, hatalmas mákom volt. (Állítólag az Opelekben is ilyen.) Egyes hírek szerint 2013-ban módosítottak rajta, de ezt se cáfolni, se megerősíteni se tudom.
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
dev1662014-09-11 22:30:33 // 58523
hogy lehet ezt megelőzni? így időzített bomba, ami elég kiábrándító. Eddig a 2.0 Mjet-et jó motornak tartottam, de amit leírtál az egy konstrukciós szarvashiba.
forrasr2014-09-11 22:17:57 // 58522
bugattival van tapasztalat?nekem most az van benne
Liquid2014-09-11 22:16:48 // 58521
a 156-é is ilyen igazi műszer volt, a Panda 2003-as, abban már nem mozog a mutató
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:12:31 // 58520
A Spideré is ilyen. (Sokan meg pont ezt nem értik. Mármint hogy minek mászkál ide-oda, tuti rossz. - nehéz az emberek kedvére tenni)
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:10:07 // 58519
Nincs hűtővized, a többi már elképzelhető...
(tudom)
(tudom)
dev1662014-09-11 22:08:01 // 58518
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
tdemeter2014-09-11 22:05:36 // 58517
Es utana mi tortenik?
1.9em van
1.9em van
Piritu - 1.000.0002014-09-11 21:58:10 // 58516
Akkor ne vegyél 2.0-t. Itt az egr hűtő fedele reped el spontán. Esély sincs, pár mp elég...
tdemeter2014-09-11 21:43:10 // 58515
Ennyi komment utan holnap indulas elott en tuti mengezem a vizszintet...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:39:38 // 58514
nem az a baj hogy műanyag bizonyos márkákkal van gond sajnos
yani🍀2014-09-11 21:38:47 // 58513
Én két éve Renault Clioval jártam hasonlóan. Kb. 51K volt az autóban, amikor kigyulladt a magas hőmérsékletre figyelmeztető lámpa. félreálltam, de semmit nem láttam. Enyhe égett szagot éreztem, de más nem történt. Újra beindítottam és és minden normális lett.
Néhány Km után a újra ugyanaz a jelenség. Megálltam és akkor már láttam, hogy a kocsi alatt van egy ki víztócsa. A vízpumpa szimereingje adta meg magát. Mivel a vízhőmérő a motor tetejénél van így a csökkenő vízszint miatt már nem érzékelte a valós hómérsékletet. Nekem szerencsém volt, mert nem lett hengerfejes.
Néhány Km után a újra ugyanaz a jelenség. Megálltam és akkor már láttam, hogy a kocsi alatt van egy ki víztócsa. A vízpumpa szimereingje adta meg magát. Mivel a vízhőmérő a motor tetejénél van így a csökkenő vízszint miatt már nem érzékelte a valós hómérsékletet. Nekem szerencsém volt, mert nem lett hengerfejes.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:26:28 // 58512
pedig volt már...
Chianti2014-09-11 21:14:23 // 58511
nekem nemrég cseréltek vízpumpát (vezérlés cserénél) és műanyag lapátos került bele...
Csabi2014-09-11 21:11:38 // 58510
nem mondtam, h nem így van... Arra reagáltam ,h szerintem még nem volt 5hengeres ilyen problémával itt a fórumon,,,
1.9es Kartársnál volt elég hasonló dolog...viszont a vízpumpának semmi baja nem volt, mint utólag kiderült
1.9es Kartársnál volt elég hasonló dolog...viszont a vízpumpának semmi baja nem volt, mint utólag kiderült
Chianti2014-09-11 21:09:00 // 58509
Részvét! Jobbulást a gépsárkánynak... meg neked is!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:05:06 // 58508
ugyan az a vízpumpa mindegyik dejzelben ami nem 8V-s
forrasr2014-09-11 21:01:08 // 58507
műanyag lapátos vízpumpánál elő szokott sajnos fordulni
tdemeter2014-09-11 20:58:03 // 58506
Szurkolok neked...
Giuntini2014-09-11 20:54:02 // 58505
Utána teljesem rendben ment minden, a szervízig.
Csabi2014-09-11 20:47:35 // 58504
5hengeres még nem volt ilyen problémával, ha jól emlékszem, 1,9 volt...(Gábor79)
Csabi2014-09-11 20:38:57 // 58503
Igazán sajnálom, mielőbbi gyógyulást!
tdemeter2014-09-11 20:30:37 // 58502
Miert nem alltal meg es hivtal inkabb tralert?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 20:22:48 // 58501
szerencséd van csak átégett a tömítés...ha nincs akkor HF csere
Giuntini2014-09-11 20:21:32 // 58500
Szerintetek a hengerfejnek annyi?
Liquid2014-09-11 20:15:54 // 58499
ajaj, ez elég rosszul hangzik :(
tdemeter2014-09-11 20:14:59 // 58498
Szimplan regeneral ilyenkor, nem?
Egyszer brutal hatszelben jottem, asszem aznapra mondtak ilyen orkant es en pont hattal kaptam. Eppen akkor nekem 9.9-et evett :)
Egyszer brutal hatszelben jottem, asszem aznapra mondtak ilyen orkant es en pont hattal kaptam. Eppen akkor nekem 9.9-et evett :)
tdemeter2014-09-11 20:12:51 // 58497
Ajjjajjajajj, egyutterzesem testver!
Remelem, hogy tulelt minden mindent, bizom benne, hogy megoldodik az ugy!
Remelem, hogy tulelt minden mindent, bizom benne, hogy megoldodik az ugy!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 20:04:11 // 58496
jah sajnos úgy néz ki ez a vízpumpa lesz :((( őszinte racevét bármilyen segítség kell szóljál...
Piritu - 1.000.0002014-09-11 19:22:57 // 58495
Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a vízpumpa lapátja elforgott volna a tengelyen. Egyszer hűtött, másszor nem. Aztán megfőtt valami...
Vermacy2014-09-11 18:17:08 // 58493
Támogatom amit írsz, de kiegészíteném még a követési távolság fogalmával.
mizooo2014-09-11 18:01:57 // 58492
Sajnos láttunk már itt 5 hengerest ilyen problémával, de nem gyakoribb mint más márkáknál. Kitartás, csak nem nagy a baj.
Chianti2014-09-11 17:55:55 // 58491
nyilván igazad van, de én konkrétan arra céloztam, hogy inkább egy kis fékezés miatt legyen dugó, mint a hirtelen sávváltás miatti balesetből kifolyólag... szerintem :o)