Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002014-12-28 10:25:00 // 62740
Befecs hang - így van. A saját kocsimon is érezni a hangbeli különbséget.
Turbó - Nekem a 2.0 turbója új kora óta jól hallhatóan fütyül.
droberto2014-12-28 10:13:11 // 62739
Egyébként a Vectra sem éppen pehelysúlyú. Papíron 1.592 kg. A Valóságban pedig szerintem simán lehet több mint a 159, mert a GM szeret hantázgatni a tömeget illetően.
droberto2014-12-28 09:57:47 // 62738
Befecs hang - Nagyban függ, hogy milyen üa-al járnak, jártak vele. Ilyen különbséget, 159 és 159 közt is tapasztaltam már.
Kormány - Szétszervózott érzéketlen sz@r.
A turbó fütyülés/huhogás - szerintem leginkább használatfüggő.
Futómű - Kb. feleannyi helyen van - rövid pálcikákkal - a kasznihoz kapcsolva. Kisebb rugózatlan tömegű, ballonosabb gumikkal. Naná, hogy komfortosabb egyenesben.
Fogyasztás - Fene tudja mennyit csal abban a komp. :)
Lámpa - Neked jól be van állítva? Én tökéletesen elégedett vagyok, bár egy ici-picit felfelé világít.
Érdekes dolog a 159 halogén lámpájával kapcsolatban, hogy Userek fele elégedett, míg a többiek elégedetlenek. Bár ők biztos a Xenonhoz vannak szokva...

Egyébként köszi az érdekes összevetést.
mzo2014-12-28 09:39:46 // 62737
Sziasztok!
Tegnap volt szerencsém kipróbálni Német barátom Opel Vectráját, ugyanaz a motor váltó kombinációval, mint nekem van az 59-esben. Ugyanaz az évjárat, (2008) legutolsó szériás -már a cicaszemű- Vectra, abszolút megkímélve 77.000 km-errel (Alfám 125.000). Ami elsőre feltünt, hogy hatalmas átmérőjű a kormánykerék az Alfához képest, valamint hogy hidegen indítva halkabb a motorja, nem annyira kerregős, mint az Alfának. Egymás mellett állt a két autó és rendesen hallható volt hogy az Alfában ugyanaz a motor kicsit keményebben jár hidegen. Viszont pár perc és eltűnik a különbség, utána kívülről kb egyforma a hangjuk. Menet közben elsőre az tünt fel, hogy mennyivel könnyebb a kormánya mint az 59-esnek, aztán az hogy a váltója mintha kicsit direktebb, -vagy gyorsabb?- lenne, valamint D-be és R-be rakáskor, nem ránt egy picit sem az autón, míg az Alfáé egy icipicit igen. A gázpedál kicsit érzéketlenebb a Vectrában, hosszabb úton jár, valamint menet közben a motor kicsit zajosabb, és több a futóműzaj is. Érdekes módon ebben nem fütyül a turbó hidegen. :) A féken is meglepődtem, mert arra számítottam, hogy harapósabb lesz mint az Alfában, de nem, sőt valamiért fura picit nyúlós érzetet keltett. Pl a kis Corsánkaban ehhez képest vasmacska erejű fékek vannak. :) Ja és rohadt magasan volt a fékpedál a gázpedálhoz képest! Vagy háromszor belekapadt a lábam. Sztem konkrétan veszélyes. A futóműve jó volt, picit lágyabb, puhább, de nekem tetszett, bár igaz a Vectrán 195-ös téligumiszett volt épp, valszeg ez is közrejátszhatott az érzésben. Kicsit meg is hajtottam, padlózva érzésre kb egyformán megy a két autó. Tolnak mint a mozony. Ami szembetűnő volt még, hogy valahogy az egész autó könnyedebbnek érződött -talán játékosabbnak?- mint az Alfa. A saját autómba visszaülve egyből előjött, hogy azért érződik, hogy egy dögnehéz autóról van szó. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha sárban vagy hóban gurulna az Alfa a Vectrához képest. Persze nem kell nagy különbségre gondolni, de érezhető. Viszont az Alfa sokkal prémiumabb belül (külső dizájnt inkább nem is említem, mert a vectrát mindennek lehet nevezeni de szépnek nem), Az Alfába beülök és körbe ölel az autó, szinte egy vagyok vele, érzelmes sportos gyönyörű, teljesen más világ mint a Vectra ami ehhez képest egy Zsiguli. Más világ na. Fogyasztásban is jobb a Vectra (gondolom szintén a súlynak köszönhetően) Berlinből 5,7-es fogyasztással jöttek telepakolva 140- tempomat ahol lehet, míg itt a városban nullázás után 7,9-et mutat a műszer 3-om nap után. Összegezve ami a Vectrában tetszett az a váltó és a futómű.Nem félre érteni, az 59-nek jobb futóműve van, de a Bp harctéren jó volt a Vectra is. Ja és a világítása, na az gyerekek marha jó, igaz hogy xenon, de ehhez képest az Alfa lámpája kb egy gyertyának felel meg. Na azt az egyet irigylem. Mást nem.
avvocato2014-12-28 09:35:11 // 62736
Az olajhőfokmérőnek magasabban kell állnia 100-nál, legalábbis, ha bemelegedett és mész 140-el, akkor feljebb kell kúsznia a mutatónak.
'''''2014-12-28 07:58:55 // 62735
Én örültem a találkozásnak!
Jupiter1552014-12-27 23:58:00 // 62734
Igen. 10 éve hordom hozzá az Alfáinkat, soha nem csalódtam benne.
Chianti2014-12-27 23:37:41 // 62733
Ha jó szerelőt keresel, én őtajánlom.
Lehet nem a legolcsóbb, viszont ha megbízható szerelő kell, nem biztos hogy az ár az elsődleges szempont...
Szerintem nagyon korrekt és érti a dolgát...
Liquid2014-12-27 23:29:03 // 62732
irigyellek így is :)
Chianti2014-12-27 23:26:08 // 62731
Gratula! Gondolom nehéz szavakba önteni az élményt, mert át kell élni hogy megértsd, milyen érzés egy ilyen sportos veterán csodát vezetni...
Chianti2014-12-27 23:22:14 // 62730
Bocsi...lehet rosszul írtam... már emlékszem a Gábor is azt mondta, hogy a műszer az eltömődöttség szintjét jelzi, nem pedig a tisztasági fokot... tehát akkor 30% lesz az... :o)
droberto2014-12-27 22:51:31 // 62729
Ma délután egy felejthetetlen élményben volt részem.
Egy 40 éves rétegmodell Spider-t vezettem.



Az öreglány meglepően sportosan viselkedett a Mecsek szerpentinjein. :)
Alfa Romeo Spider 2000
Köszi Tomi! :)
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:50:54 // 62728
Jó éjt mindenkinek!
Csabi2014-12-27 22:43:36 // 62727
lehet akár a műszer is..haldoklik, sokszor van véghelyzetben :)
'''''2014-12-27 22:39:30 // 62726
Nemrég még simán kiakadt az emelt nyomásnál.Egy idő után megint megállt alatta.Lehet,hogy a program is bejátszik.Nem zavar mert ritkán nézem csak furcsa.
Csabi2014-12-27 22:33:22 // 62725
persze ezzel azt akartam, h szerintem ezért nem megy ki neked sem a maxra
Csabi2014-12-27 22:32:50 // 62724
Múltkor csináltam egy óratesztet telóval( a mutató kimegy a véghelyzetéig), és akkor lepődtem meg amikor a turbómutató 1,55nél akadt ki...szóval nálam soha nem is fog kimenni 1,6-ig....ahogy sokaknál sem
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:26:47 // 62723
Szinte semmi. Elvileg reggelre lesz.
Nekem nem hiányzik, utálom lapátolni. Előnyét meg nem látom, a gyerekekkel már nem kell szánkózni :-D
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:25:19 // 62722
Amúgy meg mi a különbség? A tényleges értéket mutatónál látom, hogy még hideg a motor, vagy nem jó a termosztát. Ezt a 159-én is látom.
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
'''''2014-12-27 22:23:11 // 62721
Nálam a turbónyomás óra nem mutatja a valós nyomást.Most 2.2-ön van a nyomásom a gyári 1.5-1.6 helyett de így sem megy fel maxra a mutató.
'''''2014-12-27 22:20:43 // 62720
Meg is lepett kicsit.Muszáj volt kihozni még utoljára az idén.Főleg ha tényleg jön a hó.A quadot meg már felkészítettem a hóra. :-)
Hóhelyzet felétek?
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:18:29 // 62719
A korábbi OFF-jaikban nem mászkált, tuti nincs valami rendben,mert hát szarolasz :-DD
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:16:52 // 62718
Hátsó kerekessel könnyű :-)
Csabi2014-12-27 22:14:50 // 62717
"minek mászkál a mutató menet közben le és fel"
Ez kemény...ilyen alapon a fordulatszámmérő miért nem zavarja őket, vagy a kmóra ? :)
tdemeter2014-12-27 22:13:08 // 62716
offos sokat emlegetett grand picassoban sincs :) Viszont talaltam 1 progit a neten amivel be tudtam kapcsolni rajta, hogy legyen:) Es ami nem mind1, ez a "bekapcsolt" kijelzo rendesen mutatja a hofokot, vagyis nem all be 90 fokra csak mert ott jo neki.,...
'''''2014-12-27 22:12:03 // 62715
Kérdezd meg Robit,ma hogy fordultunk meg a spiderrel! :-) Nem kell hó hozzá!
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:01:23 // 62714
A grotesz igazából az, hogy ahol meg tényleges hőfokot mutat (Spider, 156, és társaik), ott meg sokan a fórumos hsz-aikban értetlenül állnak az előtt, hogy minek mászkál a mutató menet közben le és fel. Miért nem áll be egy értékre? :-DD
Csabi2014-12-27 21:54:06 // 62713
Elég groteszk, h ez pedig így van...
Piritu - 1.000.0002014-12-27 21:43:37 // 62712
A múltkor ültem egy OFF-ban, ahol már nincs is vízhőfok mérő. Helyette van egy lámpa, amíg hideg motor kéken világít, ha meg forr - gondolom - pirosan. Kb. ennyit tudunk meg mi is a 159 műszeréről.
Csabi2014-12-27 20:59:17 // 62711
nekünk is lehetne...bár már lassan a vízhőfokmérő is extra lesz.
Liquid2014-12-27 20:51:34 // 62710
a JTS-ben a turbonyomás-mérő helyén olajhőmérő van ami szeret elromlani
Liquid2014-12-27 20:50:29 // 62709
esik a hóóóóó :) A gyerekekkel már hógolyóztunk egyet, ha kitart holnapig akkor előveszem a Black Monstert! :)
Csabi2014-12-27 20:47:15 // 62708
Az enyém 2006/01 havi és mutatja az olajszintet, igaz az enyém dízel...
tdave0082014-12-27 20:37:19 // 62707
fiat-nemet pont hu lesz az?
.......................2014-12-27 20:35:15 // 62706
A 70%az minden csak nem jó,regen után
20..30%ra le kellene mennie,még 250ekm nél is
Jupiter1552014-12-27 20:22:12 // 62705
Ha Dunakeszi is jó, akkor Német Mihály.
Jupiter1552014-12-27 20:20:56 // 62704
Köszi! Gondotlam, hogy igen - kézzel megpróbáltam, de nem engedett. Gondoltam, inkább megkérdezem, mielőtt nekiesek valami fogóval :)
tdemeter2014-12-27 19:46:06 // 62703
szamlasan
tdemeter2014-12-27 19:45:37 // 62702
Mi szamit jo arnak?
Nekem most a szerelo akihez jarok komplett szervizre anyaggal, gyari cuccokkal (kiveve levego szurot) 42e ft-ot mondott.
tdave0082014-12-27 18:28:15 // 62701
Elnézést a szóismétlésért :)
tdave0082014-12-27 18:27:22 // 62700
Tudnátok Budapesten olyan szerelőt ajánlani elfogadható áron dolgozik, vágja keni az Alfákat és a 159et es elfogadható áron es határidővel dolgozik? Köszi
Chianti2014-12-27 16:48:01 // 62699
Már azt hittem soha nem fogok rájönni mikor regenerál a verda, mert soha semmilyen általatok leírt tünetet nem vettem észre, csak azt tudtam meg utólag, hogy rendszeresen csinálja, először még pont nálad néztük meg a laptopoddal. Eddig csak a feleségem elmondása alapján tudtam meg, hogy fehér füstöt eregetett a kocsi, amitől meg is ijedt a drágám, de aztán pár perc múlva ez megszűnt. Mondtam is neki, hogy pont sikerült elcsípnie 1 regent, úgyhogy semmi gáz, ha legközelebb ilyet lát, nyugodjon meg, nem a motor ment tönkre, csak épp kiég a dpf.
Aztán idén ősszel, amikor épp vidékre utaztunk és felhajtottam az M3-ra, látom ám a tükörben, hogy hatalmas fehér füstfelhő gomolyog mögöttem... tulajdonképp nem is láttam semmi mást. Előtte pont ránéztünk a szerelőmmel, hogy áll a dpf és mondta is hogy kicsit el van tömődve, tehát várható volt, ill. reménykedtem benne, hogy hamarosan kiégeti magát rendesen.
Aztán amikor hazajöttem ismét ránéztünk examinerrel mennyire tisztult ki és olyan 70% körül pucolta ki magát. Szatmári szerint 170.000 km után ez teljesen normális, de azért nem árt majd egyszer rendesen kitisztítani...
Pityukoma2014-12-27 16:18:11 // 62698
Gyerekek tegnap azt hittem (mint hajdanán) egy trabantban ülök, felfelé az érdi emelkedőn :-D Olyan füst felhőt okádott a drágám hogy kezdtem elszégyellni magam :-D Nekiállt regenerálni, de a víz még csak 80fokos volt. A közelmúltban két megszakított kísérlete volt a szűrő tisztítására, de én leállítottam mert időre kellett mennem. Most viszont pont jókor kezdett neki mert bőven volt időm és km még hátra úgyhogy végre fellélegezhetett :-) Mögöttem egy Stilo volt aki addig szépen követett -de ekkor kb 100m-re lemaradt. -Vajon mi járhatott a fejében arra azért kivi lennék.
Pityukoma2014-12-27 15:20:59 // 62697
Ezt keresd:

A többit már Shadin159 leírta :-)
Pityukoma2014-12-27 15:06:45 // 62696
A tiéd JTS így érdemben nem tudok válaszolni. Viszont a TD Cromáim-ban volt olajhőmérő. Ott mindig melegebb volt az olaj üzem melegen mint a víz. Nyáron még 120fokra is felkúszott.
Pityukoma2014-12-27 15:02:05 // 62695
Én leszoktam venni, és igen csavarni kell.
Alejandro2014-12-27 14:23:21 // 62694
Előzőleg felvetett problékámhoz képest 2 lightosabb kérdés:

- 2006.04. havi 159-esben a multikijelző ugye még nem olyan volt, ami gyújtás ráadásakor mutatja az olajszintet? (gpek cartárs ültette a bogarat a fülembe) Mert nekem nem mutatja, de szerintem nem is kéne...
- a középkonzolon az olaj hőfok kijelző műszer normál esetben elmozdul az alapállásból? nekem még soha el nem mozdult, de gondolom üzemmeleg állapotban az olaj melegebb mint 70 C fok, tehát nálam itt valami nem stimmelhet...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-27 13:22:27 // 62693
veztengelytl folyamatosan csattog...
Angelo Bianco2014-12-27 12:49:14 // 62692
SZUPER! Akkor azért nem találtam... Köszönöm az infót, csinálom! :)
Jupiter1552014-12-27 12:19:28 // 62691
Sziasztok!

Utólag is boldog karácsonyt mindenkinek!

Egy buta kérdés: A mosáshoz le kell venni a tetőantennát? Ha igen, csavarni kell?

Köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak