Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-02-14 21:48:40 // 64715
Szerintem nincs semmi baj a 200e-nél széteső motorral, feltéve hogy addig gond nélkül, kis fogyasztással és nagy teljesítménnyel üzemel. Anno a 100e km is csodának számított generál nélkül. Kell egy generál és go tovább... Vagy egy új járgány...
A gond az, hogy - akármennyire is fáj - tudomásul kell vennünk, hogy az autóink nem örök életűek. Sőt, hogy időnként pénzt kell költeni rájuk. Minden megtett km-ért fizetni kell. A használt autó nem véletlenül olcsóbb az újnál, abba még zsét kell tolni, aztán megint, megint és megint. Ja, és megint.
Önámítás a 21. században azt hinni, hogy a technika ingyen van.
Oldtimer meg úgyse lesz egyik sem akárhogy akarjuk is.
A legjobb példám, hogy a Spiderre eddig a vételárnál többet locsoltam, hogy üzembiztos legyen. Egy új motor ehhez képest bagatell kiadás lenne, mondjuk a negyede.
...és még mindig csak az eredeti vételár felénél tartok.
GTPeti2015-02-14 21:35:39 // 64714
Ott a pont. Az csak a ráadás, hogy a fogyasztási tesztet erre tenyésztett pilótával és az összes lehetőség (kiskapu) kiaknázásával végzik, a valós használati körülményektől teljesen eltérő módon...
Piritu - 1.000.0002015-02-14 21:15:10 // 64713
Esetleg közülünk valaki? klatty
Liquid2015-02-14 20:58:25 // 64712
a mérnöknek lenne munkája a downsizing nélkül is, hiszen ezelőtt is volt motorfejlesztés, csak nem eszetlen oldalról álltak hozzá, és ami a legfontosabb nem a fogyasztási tesztre optimalizálták a motorvezérlést.
GTPeti2015-02-14 20:17:26 // 64711
A fejlődést igen, de a 200e-nél széteső motort, meg az 50ezres horror longlife csereperiódust nem...
.......................2015-02-14 20:10:10 // 64710
A mérnök örül,hogy van dowsizing ,mert van munkája holnap is,
Pont hogy ök a mérnökök akik a fejlödést szeretnék,
Pl. Napellenzö, kb 50 éve ugyanaz ,mondja apárom a bmw nél,hogy legyen most más,mondjuk kihuzható,
Ja azt nem lehet mert a felsövezetés nem engedi
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-14 18:19:05 // 64709
importőr válogatja sok mindent jóvá lehet íratni ami bosszantó az időintervallum valamikor hónapokig ülnek rajta...komolyabb dolgoknál mint pl vezérműszíj szakadásnál meg rámennek a szerlőre
Haddel2015-02-14 18:14:22 // 64708
Én főleg építőipari termékekkel szoktam megszívni,olyan kimagyarázásokat szoktak írni a labor vizsgálatuk után a gyártók,hogy csak nézek. De gondolom autóiparban is így van.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-14 18:06:17 // 64707
ez sajnos így van, senki nem vállal garanciát semmiért már...
Haddel2015-02-14 18:03:36 // 64706
Azokat nem kérdeztem,de ha bajuk lesz ,biztosan jelzik valahogy :)
Amúgy én meg semmilyen nagy cég támogatására nem számítok. Nekem eddig bármilyen garanciális problémám volt( nem csak alkatrészek) mindig csak a kimagyarázás,hiba másra terelése volt.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 17:46:35 // 64705
Persze hogy nem tökéletes, a világ kompromisszumokból áll. Nem is tökéletesnek kell lennie, hanem használhatónak. Olyannak, aki a tengerszinttől 5.000 méterig, a mínusz millió foktól, plusz millióig működik. Amivel el lehet indulni bármikor egy több ezer km-es útra, és jól kalkulálható távot tud megtenni a kocsi.

Azt meg szerintem senki sem vitatja, hogy a hülye user bármilyen szekeret tönkre tud tenni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-14 17:29:36 // 64704
nem értem rá...meg nem is baj, hogy nem értem vele oda ette a vizet :)
GTPeti2015-02-14 17:09:58 // 64703
Úgy, hogy én látok hasonlóságot a kettő között.


Azt is hagy említsem meg, hogy az immáron szakértő cartársunk, aki töviről-hegyire ismeri a saját ECU-ja gyári programját, kijelentette: Jó-jó, de felületesen lett megírva. Itt-ott egy csomó számítást (és ezáltal optimalizálást) megspóroltak. Attól, hogy valami gyári, még ugyanúgy emberek csinálják.
Nem mellesleg, tiporva és helytelenül használva még gyári programmal is kinyirható a motor, turbó, féltengelyek, kettőstömegű, stb.
Bocsáss meg, hogy leírom a véleményem, nem ellenkezni akarok mindenáron, de fontosnak tartok ellenérveket írni. Hogy a saját álláspontom hol van, tudom. Hogy az igazság melyik véleményhez esik közelebb, azt nem.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:58:12 // 64702
Hogy jön ide a downsizing? :-)
Itt az eredeti szándék volt megkérdőjelezhető. Annak semmi köze a validáláshoz.
mzo2015-02-14 16:55:51 // 64701
Nekem a Blue&Me is tökéletesen működik, a telefonnal elsőre sikerült még anno felcsatlakozni, azóta is hibátlanul működik a telefonos kapcsolat, kihangosítás, sőt még a hangvezérlés is. Play, next, stop, call... stb... Nekem bejött ez a cucc.
GTPeti2015-02-14 16:52:40 // 64700
"Ha oké, mehet."
Főleg igaz ez a downsizing motorokra... Szerintem a legjobb mérnökök a hajukat tépik, mit erőltetnek rájuk a marketingesek egy igen erős ferdítés (fogyasztáscsökkentés) apropójából.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:51:53 // 64699
Szerintem itt a lényeg. A user nem tud különbséget tenni a kettő között, mindegyiktől jobban megy a szekér és ideális esetben nem megy tönkre idő előtt :-)
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:48:52 // 64698
..és a hajtókar csapágyakat, kuplungot, kettőstömegűt is megkérdezted? Anno egy tuningcég programírójától olvastam, hogy az még nem is igazi csippíró, aki nem olvasztott ki csapágyat :-)
Viccet félretéve, az autóiparban a változtatásokat tesztelik. Élettartamra, hatásra, lehetséges hibákra, különböző hőmérsékleti viszonyokra és mindenre amit el lehet képzelni. Ha oké, mehet.
Nekem egy itt-ott írt programból pont ez hiányzik. Az én autóm lesz a kísérleti alany. Ha gáz van - mondjuk otthonról 1000 km-re - fizeti a dolgot a programozó, aki esetleg max egy laptopba és egy kábelbe tudott összesen beruházni???
Egy Novitec azért tesztelve van, pár ezret eladtak belőle, pár millió km-t mentek. és áll mögötte egy nagy cég, akitől valószínűbb a támogatás.
Chianti2015-02-14 16:44:48 // 64697
Nekem is műxik rendesen, bár tény hogy kissé körülményes megtalálni a fájlokat, ha épp keresnem kell a gyerekek kedvenc zenéit. Amúgy nincs vele bajom.
A Blue&Me az más, azt még soha nem próbáltam, bár tudom hogy az előző tulajnál volt vele gond, javították már.
GTPeti2015-02-14 15:57:07 // 64696
Robi, ez nem egészen így van.
A befecskendezési időpontokkal például semmit sem csinál a box, egy jó remapnál azokon is igazítanak. A hangsúly a jón van. Mert valóban meg lehet egy remapot is felületesen csinálni, ami szinte egyenértékű egy dobozzal.
Mondom ezt úgy, hogy nekem is utóbbim van, igaz az egyik legjobb, TÜV engedéllyel. De utólag már inkább remapoltatnék, főleg mióta Föci és Warbi doktoráltak ebből a témából és mondtak sok érdekeset.

Az autó számára a legfontosabb azonban az ésszel használat. Ha valaki állandóan tiporja, azzal többet árt, mint pl. egy doboz a remappal szemben.
Csabi2015-02-14 15:14:14 // 64695
így van ez. Alapvetően nincs bajom az írással, de a box is tudja ugyanazt amire nekem szükségem van. Uh mivel az nagyobb mobilitásnak örvend, és még eladható is ha megunom így nem kérdés...de szerencsére nem vagyunk egyformák :)
'''''2015-02-14 14:40:46 // 64694
Múltkor is megfutamodtál a bravóval.:-) Vittem a Kul-ra a pezsgőt a fogadásunkhoz de berezeltél! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-14 14:01:47 // 64693
egyébként nekem is volt box az 56-ban, még az elsőben kb 60-70e km-et raktam az autóba vele és mondjuk nem sok különbséget éreztem az menet dinamikailag a boxos 56, meg az írt 59 között, mindegyiknél alulról húzott végig...ahogy láttam az autókban sem tett kárt egyik sem, a box átb@ssza a jelet az írás tartományokat tol ki, ír át...a boxot át lehet tenni másik autóba, a program elvész...
vennék novitecet de szerintem horror áron adják...
lehet veszek inkább egy 1.8Tbi-t (ma nézik:) és azt meghúzni...és megnézni mit tud Tamás gépe ellen...ami vissza tart az hogy benzines (nem tudom elszámolni) meg a 12l-es fogyasztása.. ja meg persze az ismeretlen hibák :)
droberto2015-02-14 13:45:44 // 64692
Miért mi az Ecu, egy sértődékeny Díva? :)))
Hagyjuk mŕr ezt, a minden szakmaiságot nélkülöző ani píár dumát.
Elvégre a csipp is ugyanezt csinálja. Több levegőt ad, a nagyobbbnyomáson porlasztott üzemanyaghoz.
Shadin2015-02-14 13:07:10 // 64691
Erre már ki van dolgozva a módszer. Tavaszi ECU a Manky brutál, a téli pedig az alul nyomatékszegény(ebb) felül húzó(bb) verzió, és egyiknél sem rángat az EGR :-D
Csabi2015-02-14 12:14:05 // 64690
Jah, lassan megtelik a topic, a "rángat a kocsim, mi lehet a baj" című segítségkérésekkel. hiába jön a tavasz és az EGR pucolás korszaka :)
Shadin2015-02-14 12:11:07 // 64689
Most hogy mondjátok, átteszem a tavaszi programot :-D
Csabi2015-02-14 12:10:37 // 64688
Hát ennyi, Neked szimpatikusabb volt...
Haddel2015-02-14 11:43:53 // 64687
De biztosan lehet ott is ilyeneket nézegetni , nekem akkor is szimpatikusabb volt az íratás.Nem csak 1-2 szenzor jelével csapjuk be az ECu-t,mint a boxnál .Nekem végülis tök mindegy ki mit csinál az autójával.Nálam ez a remap bejött szerencsére.
Tesómnak például box van a kocsijában,igaz csak amiatt ,mert a toyotát nem lehet írni..
W.2015-02-14 11:17:57 // 64686
Ne szakítsd meg magad, annyira nem acut a dolog! ;)
.......................2015-02-14 11:04:13 // 64685
Türelem,egyenlőre nem tartok ott
W.2015-02-14 11:03:24 // 64684
Ezt keresem én is: jóárú boxot... ;)
Csabi2015-02-14 10:58:31 // 64683
nem értem az érvelésed, azt gondolod hogy egy boxnál nem lehet szép diagramokat nézegetni a változásokat illetően, vagy az autó viselkedésén nem veszed észre? konkrétan ezeket írtad...?!
Nekem volt program is, és box is az autón....most ott tartok, h ha találok egy "jó áru" boxot akkor megveszem, ha nem találok akkor maradok így...
W.2015-02-14 10:29:04 // 64682
Megtaláltad? :)
.......................2015-02-14 09:19:48 // 64681
A Liquidnak meg rosszul indul a kocsia ,
Egy boxal ha gond van,kiveszed ,és ez kizárva
Haddel2015-02-14 09:04:50 // 64680
Szerintem nekem nincs Aux gomb,de majd megnézem.
Shadin2015-02-14 08:57:08 // 64679
Kivétel, ha B&M van a kocsiban mert akkor biztosan nincs olyan bemenet amit meg tudsz szólaltatni :-(
Shadin2015-02-14 08:52:30 // 64678
Hát biztosan a kommersz progression-omba rendelt valaki a 16-os aluhoz 2cm Ti ültetést :-D
Haddel2015-02-14 08:52:00 // 64677
Onnan,hogy láttam diagramokon a változtatást az eredetihez képest,és érzem az autó viselkedésén.Nincs hullámzás,ha lenyomom a gázpedált megindul. A fogyasztási értékek is kedvezőbbek lettek.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 08:41:43 // 64676
Csak egy kérdésem lenne: Honnan tudod, hogy jól van megírva egy program?
W.2015-02-14 07:04:28 // 64675
Nem te vagy... :)
mzo2015-02-14 06:36:14 // 64674
Ahogy nézem én vagyok az egyetlen akinek hibátlanul működik a BlueMe USB porton keresztül a zenelejátszás? :) Soha nem volt vele bajom.
KollerT2015-02-14 01:37:19 // 64673
Az aux bemenetre kell kapcsolj majd. :)
Haddel2015-02-14 01:12:09 // 64672
Tényleg,vajon a facelift-es fejegység hátulján van mini ISO aljzat? És, ha van hol jelenik meg a jelforrás? A media gombbal lehet előhívni?
Haddel2015-02-14 00:50:49 // 64671
Én lebeszélnélek a box -ról. Sose lesz olyan, mint egy jól megírt program. Enyémet is Manky csinálta. Két óra alatt meg volt az egész művelet,és azóta is hibátlan.
Haddel2015-02-14 00:44:35 // 64670
Én kipufogóm így nézett ki
Bizonyos fordulatszámon zörögött benne minden.
Haddel2015-02-14 00:40:33 // 64669
Nálam teljesen használhatatlan az USB port.Lejátszik pár számot,aztán fogja magát és leáll. Ki kell húzni,majd háromszor vissza dugni a pendrájvot.Akkor indul el újra. Mostanában CD-t hallgatok. De pont pár napja volt itt téma a mini ISO-jack csatlakozó.Olyat rendelek még a héten.
Piritu - 1.000.0002015-02-13 23:02:57 // 64668
Jóccakát, léptem.
Csabi2015-02-13 22:34:16 // 64667
Úgy ahogy mondod..
Piritu - 1.000.0002015-02-13 22:22:31 // 64666
A Spider rendszerénél ennél egy kicsit bonyolultabb helyzet. (Bár a GTV-é is ilyen.) Szerintem nagyon sokat és eredményesen dolgoztak a hangolásán.
Állandó tempónál teljesen hangtalan, ráadásul a TS kiegyensúlyozó tengelyeivel meg remegés mentes is az autó. Olyan nyugalomban gurul, hogy félelmetes. A patak csobogását hallani...
Aztán - dupla kuplung közé tett gázfröccsel - visszaváltva, majd parkettást nyomva olyan hangokat hallat, hogy feláll az ember hátán a szőr...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak