Azzal kezdeném, hogy nálam megvan a DPF(részecskeszűrő) és az EGR (füstgáz visszavezető szelep) is és még egyik sem volt szétszedve, tisztítva, kiiktatva, kiíratva, vagy bármi módon átalakítva. 1.9 JTD 16V ről beszélünk, 175.000 km-en túl. Több mint 1 éve (20.000 km) amióta nálam van a kocsi, a fent említett kritikus alkatrészek miatti hibakód, vagy meghibásodás még nem volt, remélem nem is lesz a közeljövőben. Mivel idén áprilisban megy műszakira, lesz majd egy alaposabb átvizsgálás, amelynek keretében kap majd egy szívósor+EGR tisztítást, és lehet egy DPF tisztítást is. Mondom nem azért mert bármi gond lenne velük, inkább preventív okból, hogy egy darabig így is maradjon. Szóval én azok közé tartozom akik nem szándékoznak megválni egyik kritikusnak mondott alkatrésztől sem, egyelőre. Ha esetleg lesz(nek) majd olyan meghibásodások amik konkrétan ezen alkatrészek meglétére vezethetők vissza, akkor talán elgondolkozom rajta, de a részecskeszűrőt biztosan nem fogom kivetetni, vagy kiíratni.
Egyébként a
szerelőm mondott egy érdekes dolgot amikor megkérdeztem, hogy szerinte érdemes-e eltávolítani a DPF-et a kocsiból. Ha netán valahol megállítanak a
hatóság emberei és kiderül hogy az autódban nincs DPF, pedig gyárilag kéne hogy legyen, azonnal ugrik a forgalmi, meg némi aprópénz. Persze már hallom is az ellentábor hangját, hogy ennek nagyon kicsi az esélye, meg különben is a műszakin bármit át lehet tolni, én nem kockáztatok. Ez az én véleményem a témáról.