Ha azt nézzük a Wartburg anno és a 159 egy kategória
3hengeres motor ugyanaz járáskultúrában mint a 6hengeres 4ütemű
Nagy kényelmes kaszni
Igényes soklengőkaros futómű,
Magas utazósebesség
Szóval ez bók ,nem leszólás
.......................2015-06-28 10:36:47 // 68940
imi1562015-06-28 10:36:32 // 68939
He-he.............jó kép!Ott vagyok másodikként:-))!
Mikor is volt ez?Már nem is emlékszem:-/.
Mikor is volt ez?Már nem is emlékszem:-/.
Lexlutor2015-06-28 10:31:52 // 68938
Nem lett cserélve. Azért lett berakva a led hogy lássuk az önindító előtt vagy után van a hiba. Azóta persze nem csinálta. Majd meglátjuk.
.......................2015-06-28 10:05:21 // 68937
Haddel2015-06-28 09:47:10 // 68936
Úú ez nagyon szép!
Haddel2015-06-28 09:46:05 // 68935
Áá ne tudd meg! Ott is van pár ágaskodó hangyapénisz megmondóember,aki azt ő a király,közben meg nagy nulla.Néha én is gondolkozom,hogy törlöm onnan magam,csak az a baj,jó csajok is vannak ott. 😃
.......................2015-06-28 09:20:06 // 68934
A képen egy 147 kulissza van
GTPeti2015-06-28 05:32:05 // 68933
Azt kihagytad, hogy "sokat fogyasztó". :D
Csabi2015-06-27 23:53:48 // 68932
Hamár felhoztad...én tegnap ezzel a wartburg oldalu, passat hátuljú, minden egyediséget nélkülöző f@stalicskával álmodtam...:):)
GTPeti2015-06-27 23:21:14 // 68931
Hú, ez egy igen szép Rönó! Akarom mondani 159!! :)
(Apró szépséghibája a kormány helye. :( )
(Apró szépséghibája a kormány helye. :( )
Piritu - 1.000.0002015-06-27 22:22:58 // 68930
Liquid2015-06-27 22:09:47 // 68929
valószínűleg valami ilyesmi volt az oka
alfa147,Gt2015-06-27 22:05:37 // 68928
Szosza,a képen lévö alkatrészek a 159-en laknak?Mert én a 147-el jártam igy és a tengely szorult meg.
Piritu - 1.000.0002015-06-27 22:05:07 // 68927
Csak kellett volna méghozzá váltó/hajtáslánc is. Szerintem simán kiszámolták, hogy nem érte volna meg :-((
Liquid2015-06-27 22:00:33 // 68926
ez komoly lett volna pedig
Piritu - 1.000.0002015-06-27 21:51:51 // 68925
Mindegy, hogy mondta vagy sem. Lett volna más. Ha valami mellett érvet keresel előbb-utóbb találsz a neten.
Piritu - 1.000.0002015-06-27 21:50:07 // 68924
Mert a világ ilyen. Vagy hagyja az ember és ilyen lesz a világ körülötte, vagy nem és akkor nem.
Érdemes visszaolvasgatni a topikokat - főleg a "Site fejlesztés"-t - és rögtön látni, hogy egyre kevesebben vagyunk. Elképzelni se szeretnék, hogy mi megy a fészbuk Alfás oldalon. (Elvből nem vagyok ott user.)
Érdemes visszaolvasgatni a topikokat - főleg a "Site fejlesztés"-t - és rögtön látni, hogy egyre kevesebben vagyunk. Elképzelni se szeretnék, hogy mi megy a fészbuk Alfás oldalon. (Elvből nem vagyok ott user.)
GTPeti2015-06-27 21:47:26 // 68923
Egy cartárs anno írta, hogy ők bizony a 159 3.0 JTDm-hez gyártanak kipufogókat... Szóval nem csak kósza pletykák voltak ezek, hanem ilyeneket tesztelgettek. Csak gondolom Marchi ezt is elszabotálta...
GTPeti2015-06-27 21:45:58 // 68922
Van az a szint, ami alatt nem szabad vitába szállni. És most nem a stílusra, stb-re gondolok, hanem a tartalmi részre. Ha egy Rönóhoz hasonlítanak egy gyönyörű 159-et, az ilyen.
(Azzal, amit Marchionne mondott, hogy hiba volt a 159, sosem értettem egyet. Az volt a hiba, hogy ilyet mondott. Illetve, hogy nem tettek bele normális motorokat és túl korán leállították a gyártását...)
(Azzal, amit Marchionne mondott, hogy hiba volt a 159, sosem értettem egyet. Az volt a hiba, hogy ilyet mondott. Illetve, hogy nem tettek bele normális motorokat és túl korán leállították a gyártását...)
Piritu - 1.000.0002015-06-27 21:44:51 // 68921
Én csak a Spider motortér kapcsolóját láttam (azzal volt gondom), de abban a zárban egy sima mikrokapcsoló volt. Egyszerűen rászáradt a gyári zsír, amivel a zárat kenték, azért nem kapcsolt.
Piritu - 1.000.0002015-06-27 21:43:09 // 68920
Egy tuti, holnap beülök a Párducba és vagy 1.000 km-en keresztül keresni fogom a rönyós vonásokat meg azt a sok-sok alumíniumot a műszerfalon :-DD
Csabi2015-06-27 21:34:11 // 68919
dehogy :) úgy értsd ahogy írtam :)
Liquid2015-06-27 21:13:35 // 68918
nem érdemes nagyon felhúzni magad rajta
Liquid2015-06-27 21:12:48 // 68917
általában én is fel szoktam kapni :)
Dömpi (il dottore)2015-06-27 21:10:40 // 68916
Miért veszem fel mindig a kesztyűt?
Pityukoma2015-06-27 21:09:47 // 68915
A géptető zárban van mikrokapcsoló? Gyári riasztós a tiéd? Lehet azért van benne?
Bontott cuccot tudsz venni Phon-tól, újat pedig Erhard 242 (Pure Energy)-től.
Bontott cuccot tudsz venni Phon-tól, újat pedig Erhard 242 (Pure Energy)-től.
Csabi2015-06-27 20:59:20 // 68914
passat , rönyó, wartburg, szerintem még felületes volt az emberünk, ha megerölteti magát biztos tudott volna még más márkára is asszociálni a 80as évekből..:))
Nem tudsz mit csinálni, ugrani kell ....:))
Nem tudsz mit csinálni, ugrani kell ....:))
Ernest2015-06-27 20:46:48 // 68913
Sziasztok! tud valaki segíteni? A géptetőzár jól zár, de a mikrokapcsoló benne rossz /trött, külön mikrokapcsolót lehet-e bele szerezni, vagy csak a zárcsre komlett lehetséges?
Ha igen kinél érdemes keresni használtat?
Előre is köszi...
Ha igen kinél érdemes keresni használtat?
Előre is köszi...
droberto2015-06-27 20:38:43 // 68912
Szerintem csak szerepelni akart. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-27 19:54:38 // 68911
Mindig lesz olyan aki inem látja a fától az erdőt... kár erre az időt pocsèkolni
Dömpi (il dottore)2015-06-27 19:46:15 // 68910
Hé srácok! Odaát a Giulia topikban vérig sértegeti "Mesa" a szeretett típusunkat, és csak én védem a mundér becsületét?
.......................2015-06-27 16:37:13 // 68909
Esetleg itt tudnak okosat
http://www.fiallakft.hu/
http://www.fiallakft.hu/
Greentimus2015-06-27 15:57:41 // 68908
.......................2015-06-27 15:36:03 // 68907
.......................2015-06-27 15:24:41 // 68906
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-27 15:03:57 // 68905
Csak a tutelanak... Meg a totlnak, a meguinnak, mannolnak stb, stb :-)
GTPeti2015-06-27 14:05:47 // 68904
Ha gondolod, vess egy pillantást a blogomra. Ha jól emlékszem a GTV-nél írtam a GL4/GL5 dilemmáról. A nem megfelelő egy kényesebb váltónál bizony tönkreteheti a szinkrongyűrűket. Az összeset.
dev1662015-06-27 13:54:54 // 68903
Az M32-es váltóba más GM típusoknál simán engedik a 75W-90-et beletenni. Csak a Tutela-nak van 75W-85-ös váltóolaja, így gyanítom, hogy üzleti érdekek, mintsem műszaki okok miatt kell bele 75W-85. Ettől függetlenül én is 75W-85-öt teszek az F40-es GM váltómba. Bármelyikhez is tervezték ezeket váltókat (ha valaki tudja, szóljon), kizártnak tartom, hogy akár hosszú távon is kárt tegyen bennük ez az igen kicsi viszkozitásbeli eltérés.
Az más kérdés, hogy a sárga váltóolaj nem feltétlenül 75W-90. pl a 80W-90 Epyx is sárga, de ennél sokkal sűrűbb váltóolajok is lehetnek sárgák.
Mivel tiszta olajat engedtetek le, szerintem nem kopott a váltód belseje. Akkor szürke, zavaros lötyi folyna ki. Vagy régebben megkopott és egyszer cserélték azóta.
Az más kérdés, hogy a sárga váltóolaj nem feltétlenül 75W-90. pl a 80W-90 Epyx is sárga, de ennél sokkal sűrűbb váltóolajok is lehetnek sárgák.
Mivel tiszta olajat engedtetek le, szerintem nem kopott a váltód belseje. Akkor szürke, zavaros lötyi folyna ki. Vagy régebben megkopott és egyszer cserélték azóta.
Greentimus2015-06-27 13:34:05 // 68902
Utoljára beírok a váltó hibám miatt, hátha lesz egy kósza tipp, ötlet a múltkori ötleteken felül.
M32-es váltó van az autóban.
Hibajelenség:
Hidegen teljesen jól lehet kapcsolgatni a váltóban a sebességeket, de 20-30 perc elteltével el kezd szorulni a váltókar és nehezen lehet betenni majd kivenni sebességből a váltót. Ez minden fokozatra igaz és csak melegen. Talán 5-ösben és 6-osban, illetve rükiben kicsit enyhébb a szorulás. Miután áll a kocsi és kihűl a váltó, megint jó egy darabig. Sárga 75W90-es olaj volt benne, amit lecseréltünk. Kosz, szennyeződés nem volt az olajban. Piros 75W85-öt tettünk bele, ami belevaló. Lehet a rossz olaj tett kárt a váltóban... Fene tudja mióta volt benne olyan olaj.
Eddig 3 szerelő nézte meg az autót és telefonon is konzultáltam már pár szerelővel, de senki nem tudja mi lehet a gond. Nyilván szét kell szedni és megnézni.
Gondoltunk arra, hogy a sárga olaj miatt a szennyeződések bent lerakódtak és azért szorul. Viszont teszt jelleggel kb. 40 km-t ment vele a szerelőnk, de semmit nem javult.
Bowden már volt cserélve, az teljesen jó volt igazából, váltókarnál a kulissza is pöpec. Egyértelműen a váltó belsejében van a hiba. A nyeles tengely - ami típushiba- nem áll fent, az más hibajelenségeket produkálna.
A tengelykapcsolót (lehet nem így hívják- ez felel a tengely mozgatásáért a váltásnál) kicseréltünk a nálunk lévő nyeles tengely hibás donor váltóban lévőre, de nem lett jobb a helyzet.
Szinkrongyűrűt a szerelők azért zárják ki, mert egyszerre nemigen szokott minden fokozat szétkopni. Max megint az olaj jöhet előtérbe és lehet az koptatta el az összes fokozatot. Ja és ami lényeges: leállított motorral is még melegen rossz a váltás, nem csak járó motorral.
Ez az egész egy X-akta...
Van most 2 váltó: az enyém aminek ki tudja mi a baja, de a nyeles tengely jó+ egy nyeles tengely hibás, amúgy kitűnő váltó-> ezekből lehetne esetleg egy működőt összerakni VAGY bontott váltó 150-ért...
Van még ötlet?
(A kuplung teljesen jó amúgy, 40 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve. )
Ui.: Köszönöm az ötleteket a csomagtartó világítás hibámra, jelzek, hogy végül melyik oldotta meg a problémát.
M32-es váltó van az autóban.
Hibajelenség:
Hidegen teljesen jól lehet kapcsolgatni a váltóban a sebességeket, de 20-30 perc elteltével el kezd szorulni a váltókar és nehezen lehet betenni majd kivenni sebességből a váltót. Ez minden fokozatra igaz és csak melegen. Talán 5-ösben és 6-osban, illetve rükiben kicsit enyhébb a szorulás. Miután áll a kocsi és kihűl a váltó, megint jó egy darabig. Sárga 75W90-es olaj volt benne, amit lecseréltünk. Kosz, szennyeződés nem volt az olajban. Piros 75W85-öt tettünk bele, ami belevaló. Lehet a rossz olaj tett kárt a váltóban... Fene tudja mióta volt benne olyan olaj.
Eddig 3 szerelő nézte meg az autót és telefonon is konzultáltam már pár szerelővel, de senki nem tudja mi lehet a gond. Nyilván szét kell szedni és megnézni.
Gondoltunk arra, hogy a sárga olaj miatt a szennyeződések bent lerakódtak és azért szorul. Viszont teszt jelleggel kb. 40 km-t ment vele a szerelőnk, de semmit nem javult.
Bowden már volt cserélve, az teljesen jó volt igazából, váltókarnál a kulissza is pöpec. Egyértelműen a váltó belsejében van a hiba. A nyeles tengely - ami típushiba- nem áll fent, az más hibajelenségeket produkálna.
A tengelykapcsolót (lehet nem így hívják- ez felel a tengely mozgatásáért a váltásnál) kicseréltünk a nálunk lévő nyeles tengely hibás donor váltóban lévőre, de nem lett jobb a helyzet.
Szinkrongyűrűt a szerelők azért zárják ki, mert egyszerre nemigen szokott minden fokozat szétkopni. Max megint az olaj jöhet előtérbe és lehet az koptatta el az összes fokozatot. Ja és ami lényeges: leállított motorral is még melegen rossz a váltás, nem csak járó motorral.
Ez az egész egy X-akta...
Van most 2 váltó: az enyém aminek ki tudja mi a baja, de a nyeles tengely jó+ egy nyeles tengely hibás, amúgy kitűnő váltó-> ezekből lehetne esetleg egy működőt összerakni VAGY bontott váltó 150-ért...
Van még ötlet?
(A kuplung teljesen jó amúgy, 40 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve. )
Ui.: Köszönöm az ötleteket a csomagtartó világítás hibámra, jelzek, hogy végül melyik oldotta meg a problémát.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-27 12:49:37 // 68901
Összegzés a TBi-ről.
Pár heti használat után azt kell mondjam, hogy nem egy rossz konstrukció ez az 1.8TBi, igaz elég kevés méter van az autóban ezért nem tudok mondani nagyon hibákat róla (gondolom biztos van, volt, lesz), a dejzeles mivolta talán a nyomatékban rejlik igaz nem akkora, mint egy dejzelé, de hasonlóan megy csak nagyobb tartományban mozog turbólyuk nélkül, amin változtathattak volna a fogyasztás érdekében 5-ben, 6-ban hosszabb áttétellel kevesebbet pörögne, így kevesebbet is fogyasztana, prémium üzemanyaggal nekem 10L-et eszik vegyesben az autó nem papás tempóban, ha nem dinamikusan vezetve. Miben jobb, mint egy dejzel? Talán kevesebb a hibalehtőség mivel nincs DPF, EGR, magasnyomású, elkopó injektor, viszont van benne kettőstömegű, trafó, 2 lambdaszonda is (dejzelben van 1db + oxigén szenzor)... Kettőstömegűnek nincs klattyanó hangja, mint ami az összes dejzenél hallható szerintem a kisebb nyomatéknak köszönhetően, már-már zavaró kísérteties csend ahogy megy...
Még mindig azt mondom, hogy a 2,4 eur3-mal majdnem ugyan azt a menetteljesítményt nyújtja, mint az 1.8TBi és kevesebb fogyasztással, kár hogy így elk"rják a dejzeleket ezzel az eu normával így viszont tényleg elgondolkodtató az a plusz 1,5-2L-es fogyasztás többlet tényleg számít e annyira, hogy az ember nyugodtan aludjon, vagy pucolgassa, az EGR-t, cserélje a szívósort, nézegesse a pillanatnyi fogyit mikor pucol a regen... a TBi igazi ellenfele egy kevés méteres dejzel amiből ki van iktatva az EU4, különben szerintem nagyjából egy árra jönnek ki a végén a fenntartási költségek a két típus között...
Ezen okoknál fogva és mivel lecsökkent az éves km limitem 20e km-re úgy döntöttem maradok a TBi mellett...majd meglátjuk 3-4 év múlva mit dob piacra a Julis milyen lesz egy V6-os dejzel vagy meddig bírja a duplaturbós TBi...legalább lesz normális motorválaszték, nem úgy, mint az 59-nél ahol elég sokáig csak kényszerűségből lehetett választani.
Pár heti használat után azt kell mondjam, hogy nem egy rossz konstrukció ez az 1.8TBi, igaz elég kevés méter van az autóban ezért nem tudok mondani nagyon hibákat róla (gondolom biztos van, volt, lesz), a dejzeles mivolta talán a nyomatékban rejlik igaz nem akkora, mint egy dejzelé, de hasonlóan megy csak nagyobb tartományban mozog turbólyuk nélkül, amin változtathattak volna a fogyasztás érdekében 5-ben, 6-ban hosszabb áttétellel kevesebbet pörögne, így kevesebbet is fogyasztana, prémium üzemanyaggal nekem 10L-et eszik vegyesben az autó nem papás tempóban, ha nem dinamikusan vezetve. Miben jobb, mint egy dejzel? Talán kevesebb a hibalehtőség mivel nincs DPF, EGR, magasnyomású, elkopó injektor, viszont van benne kettőstömegű, trafó, 2 lambdaszonda is (dejzelben van 1db + oxigén szenzor)... Kettőstömegűnek nincs klattyanó hangja, mint ami az összes dejzenél hallható szerintem a kisebb nyomatéknak köszönhetően, már-már zavaró kísérteties csend ahogy megy...
Még mindig azt mondom, hogy a 2,4 eur3-mal majdnem ugyan azt a menetteljesítményt nyújtja, mint az 1.8TBi és kevesebb fogyasztással, kár hogy így elk"rják a dejzeleket ezzel az eu normával így viszont tényleg elgondolkodtató az a plusz 1,5-2L-es fogyasztás többlet tényleg számít e annyira, hogy az ember nyugodtan aludjon, vagy pucolgassa, az EGR-t, cserélje a szívósort, nézegesse a pillanatnyi fogyit mikor pucol a regen... a TBi igazi ellenfele egy kevés méteres dejzel amiből ki van iktatva az EU4, különben szerintem nagyjából egy árra jönnek ki a végén a fenntartási költségek a két típus között...
Ezen okoknál fogva és mivel lecsökkent az éves km limitem 20e km-re úgy döntöttem maradok a TBi mellett...majd meglátjuk 3-4 év múlva mit dob piacra a Julis milyen lesz egy V6-os dejzel vagy meddig bírja a duplaturbós TBi...legalább lesz normális motorválaszték, nem úgy, mint az 59-nél ahol elég sokáig csak kényszerűségből lehetett választani.
Shadin2015-06-27 12:05:17 // 68900
OFF
A Dacia Sombréróban a fejegység A2DP-n OTA játszik a telefonról Spotify-t meg YouTube-ot :-( FCK
ON
A Dacia Sombréróban a fejegység A2DP-n OTA játszik a telefonról Spotify-t meg YouTube-ot :-( FCK
ON
Piritu - 1.000.0002015-06-27 09:32:02 // 68899
Szénkefét nem cserélték ki? Én kicseréltettem volna.
(A gyártunk szénkefés motorokat is. Néha látszólag indok nélkül megszorultnak a szénkefék a motorokban és nem mentek. Aztán megint, aztán megint nem. A végén kiderült, hogy bizonyos időjárási körülmények között (meleg, pára, stb.) egyszerűen "megdagad" a szénkefe.)
(A gyártunk szénkefés motorokat is. Néha látszólag indok nélkül megszorultnak a szénkefék a motorokban és nem mentek. Aztán megint, aztán megint nem. A végén kiderült, hogy bizonyos időjárási körülmények között (meleg, pára, stb.) egyszerűen "megdagad" a szénkefe.)
Pityukoma2015-06-26 23:22:51 // 68898
Erre kíváncsi leszek. Nagyon egy szemét szívatós hiba :-(
Lexlutor2015-06-26 21:15:41 // 68897
Tegnap megjárta a szerelőt a kocsim az indítási probléma miatt.
Szétszedték az önindítót de nem találtak semmit. Azt mondták újszerű a belseje. Bezsírozták kiporolták és összerakták. Hibakódot is olvastak, de semmi hiba. Szerelőnél mindig pöccre indult. Semmit nem találtak.
Be lett húzva egy szál kábel az önindítóra, egy led visszajelzővel a motorháztetőhöz.
Így ha megint nem indítózik , akkor látom hogy megy-e rá áram. Illetve ezzel a szállal be is tudom indítani a kocsit ha nem indul.
Várom újra a hibát hogy lássam mi van. Utoljára kedden csinálta azóta nem. Így talán kiderül hogy relé vagy más probléma van-e. Meglátjuk...
Dömpi (il dottore)2015-06-26 19:57:57 // 68896
csomagtér zár mikrokapcsoló...nem javítható, komplett zárcsere csak
zárcsere után ha nem akarod újra a mikrokapcsoló halálát, cseréld az izzókat LED-re
zárcsere után ha nem akarod újra a mikrokapcsoló halálát, cseréld az izzókat LED-re
.......................2015-06-26 19:05:17 // 68895
lehet a 8V jtdm még nem nyafog ha ledugózod
az végleges megoldás lenne
az végleges megoldás lenne
GTPeti2015-06-26 18:54:13 // 68894
Pontosan arra a szárra gondolok.
"és q@va drága" Persze. Végülis, ha 2 euróból kell legyártani a cuccot, amit utána legalább 150-ért árulnak, akkor tényleg drága. Viszont ha a milliós darabszámokra gondolunk, akkor egy nyavajás harmonika egyáltalán nem lenne megoldhatatlan. Ennek a vacaknak EL KELL romlania. De utálom az ilyent...
"és q@va drága" Persze. Végülis, ha 2 euróból kell legyártani a cuccot, amit utána legalább 150-ért árulnak, akkor tényleg drága. Viszont ha a milliós darabszámokra gondolunk, akkor egy nyavajás harmonika egyáltalán nem lenne megoldhatatlan. Ennek a vacaknak EL KELL romlania. De utálom az ilyent...
.......................2015-06-26 18:47:07 // 68893
milyen tengelynek?
az a szelep szára
a hengerfejben is érintkezik a kipufogó gázzal
ott sem szorul meg a szelepvezetöben
van olyan vegyipari alkalmazású szelep aminek a szelepszárra van egy saválló harmonika hegesztve,így fémtömör zárásu a szelepszár ,magyarul semmi nem tud kijutni mellette
de azt mérgezö anyagokra használják
és q@va drága
az a szelep szára
a hengerfejben is érintkezik a kipufogó gázzal
ott sem szorul meg a szelepvezetöben
van olyan vegyipari alkalmazású szelep aminek a szelepszárra van egy saválló harmonika hegesztve,így fémtömör zárásu a szelepszár ,magyarul semmi nem tud kijutni mellette
de azt mérgezö anyagokra használják
és q@va drága
GTPeti2015-06-26 18:36:05 // 68892
Kiváló konstrukció. Technikai zsákutca. A tengelynek nem lenne szabad közvetlenül korommal, ill. kipufogógázzal érintkeznie. Részemről: Ledugóz, kiír...
Nivan842015-06-26 15:57:19 // 68891
köszönöm szépen, majd beszélek a szerelővel.