A P1482-t evente 1x nekem is bedobja. Kitörlöm, és nem jön vissza. Egyszerűen valami pillanatnyi rövidzárat csinál és nem kapcsol a venti 2. fokozata.
Amikor a hibát dobja, nem is kellene hogy kapcsoljon. Amikor ez a hiba előjött, akkor mindig éppen indítottam be a kocsit. A rendszer ilyenkor gondolom végigellenőriz mindent, és a hiba fennállásakor egyszerűen nem tud egy pillanatra kapcsolatba lépni a ventillátorvezérléssel. Ez a másodperc töredéke lehet, de elég ahhoz, hogy kidobja a hibakódot. Amúgy viszont minden működik rendesen.
Dömpi (il dottore)2015-07-01 15:20:16 // 69053
yani🍀2015-07-01 15:05:45 // 69052
yani🍀2015-07-01 14:57:37 // 69051
Azért nem mindegy a hibakód, mert a P1481 valóban a hűtőkör hibájára utalhat, a P1485 pedig EGR áramköri hibát takar
.......................2015-07-01 14:50:17 // 69050
hűtőventillátorok reléinek vezérlési hibája: P1481, P1482, P1483
1485
amúgy a Multiecu scan írja alul a Possible Faulty t
1485
amúgy a Multiecu scan írja alul a Possible Faulty t
.......................2015-07-01 14:46:26 // 69049
a ventit ELM 327 böl Multiecuscannal ki lehet vezérelni
az "Acurator " menüben van
szoftveresen be ki lehet kapcsolni
és kiderül ,hogy a venti rossz ,vagy más
az "Acurator " menüben van
szoftveresen be ki lehet kapcsolni
és kiderül ,hogy a venti rossz ,vagy más
Dzsozy2015-07-01 14:29:41 // 69048
Szép napsütötte napot kívánok Mkinek!
Segítséget kérnék: Klíma bekapcsolása után kaptam egy hibaüzit. Lali kiolvasta nekem, amúgy is mentem volna hozzá. P1481 vagy 1485 most hirtelen nem is tudom. Ismeretlen hibajelzés, ezt írta a gép. Beleásta magát a történetbe, mert nem hagyta nyugodni, és telefonált, hogy klíma ventilátor rendellenesség, vagy valami hasonló, ventilátorral kapcsolatos a dolog. Még mielőtt futnék a márkaszervizbe 9500,-ft+áfás óradíjért megnézetni, megkérdezném itt a nagyérdeműt, hogy esetleg valamit itthonról tudnék ellenőrizni?
Segítséget kérnék: Klíma bekapcsolása után kaptam egy hibaüzit. Lali kiolvasta nekem, amúgy is mentem volna hozzá. P1481 vagy 1485 most hirtelen nem is tudom. Ismeretlen hibajelzés, ezt írta a gép. Beleásta magát a történetbe, mert nem hagyta nyugodni, és telefonált, hogy klíma ventilátor rendellenesség, vagy valami hasonló, ventilátorral kapcsolatos a dolog. Még mielőtt futnék a márkaszervizbe 9500,-ft+áfás óradíjért megnézetni, megkérdezném itt a nagyérdeműt, hogy esetleg valamit itthonról tudnék ellenőrizni?
droberto2015-07-01 13:43:39 // 69047
Nem jól emlékszel. :)
A fogyasztás akkor 2 l/100 km (ennél a compnál, gyakorlatilag ez 0-át jelent), ha nincs pillanatnyi átfolyás. Ilyen akkor fordul elő ha motorfék üzemben haladsz. Motorfék pedig csak akkor van amikor ténylegesen lassulsz az adott fokozatban/sebességnél. Ha lassan mész (vagy nem váltasz vissza) hiába nem nyomod a gázt az alapjárat visszi a kocsit és így van valós fogyasztás.
Másrészt pedig minél lassabban mész annál inkább nő a fogyasztásod 100 km-re vetítve (Pl.: alapjárati gurulás 1. fokozatban).
Sok típusnál egyébként álló autóban alapjáraton a mérési metódus átál l/100km-ről, l/h-ba.
A fogyasztás akkor 2 l/100 km (ennél a compnál, gyakorlatilag ez 0-át jelent), ha nincs pillanatnyi átfolyás. Ilyen akkor fordul elő ha motorfék üzemben haladsz. Motorfék pedig csak akkor van amikor ténylegesen lassulsz az adott fokozatban/sebességnél. Ha lassan mész (vagy nem váltasz vissza) hiába nem nyomod a gázt az alapjárat visszi a kocsit és így van valós fogyasztás.
Másrészt pedig minél lassabban mész annál inkább nő a fogyasztásod 100 km-re vetítve (Pl.: alapjárati gurulás 1. fokozatban).
Sok típusnál egyébként álló autóban alapjáraton a mérési metódus átál l/100km-ről, l/h-ba.
David | Centocinquantanove2015-07-01 13:18:57 // 69046
Nekem is elég vakfolt ez a téma, de az adatok eddig a sztorit igazolják... A fene se tudja...
vzolee2015-07-01 12:54:33 // 69045
Köszi, akkor ezek közül rakatok bele.
.......................2015-07-01 12:41:25 // 69044
Beru ,Bosch a megfelelö ezek a gyári beszálítók is
a többi típus lom
a többi típus lom
vzolee2015-07-01 11:42:09 // 69042
Nem lehet, hogy a jobb oldali pedált nyomod? :)
Én ilyet még nem vettem észre, nekem max akkor megy fel, ha lassan gurulok üresben.
Én ilyet még nem vettem észre, nekem max akkor megy fel, ha lassan gurulok üresben.
Dömpi (il dottore)2015-07-01 11:40:07 // 69041
Újabban érdekes dologra lettem figyelmes:
Eddig, ha motorfékkel vagy üresben gurultam és akár fékeztem akár nem, a pillanatnyi fogyasztás folyamatosan 2,0 volt (kivéve persze, ha regenerált).
Mostanában, egészen addig, amíg nem nyomom be a féket, ugyancsak 2,0, de amint elkezdek fékezni, elkezd emelkedni a pill. fogyasztás 2,5 majd 3,0 majd 3,5.
Ez vajh. miért?
Eddig, ha motorfékkel vagy üresben gurultam és akár fékeztem akár nem, a pillanatnyi fogyasztás folyamatosan 2,0 volt (kivéve persze, ha regenerált).
Mostanában, egészen addig, amíg nem nyomom be a féket, ugyancsak 2,0, de amint elkezdek fékezni, elkezd emelkedni a pill. fogyasztás 2,5 majd 3,0 majd 3,5.
Ez vajh. miért?
vzolee2015-07-01 11:33:35 // 69040
Én is, plusz nem is várnék rá 6-8 hetet :)
GTPeti2015-07-01 11:26:21 // 69039
Kicsit szkeptikus vagyok. :)
David | Centocinquantanove2015-07-01 11:02:45 // 69038
A múltkor pont én is nézegettem a gyertyákat, a két legismertebb alkatrészkereskedőnél, utána ebayen is. Erősen meglepődtem az árkülönbségen.
David | Centocinquantanove2015-07-01 11:00:49 // 69037
Egy kellemes keserédes csalódás az autóval kapcsolatban:
generátor javítása után (diódahíd + kefegarnitúra) közel fél lityivel eszik kevesebbet a saját mérése szerint (konkrét számot direkt nem mondok :) ).
Egy szaki magyarázta, hogy a döglődő generátornál a gerjesztés miatt foghatja a motor teljesítményt, ami most ugye megszűnt...
Hetekkel ezelőtt kezdett szépen felkúszni a fogyi mindig 1-1 decivel, míg végleg tényleg fél literrel mutatott többet annál amivel mindigis járkálok. Ezt betudtam a klímázásnak, és nem is törődtem vele.
Most viszont klímázással együtt is visszajött a régi jól megszokott fogyasztási érték...
Heppiness :)
generátor javítása után (diódahíd + kefegarnitúra) közel fél lityivel eszik kevesebbet a saját mérése szerint (konkrét számot direkt nem mondok :) ).
Egy szaki magyarázta, hogy a döglődő generátornál a gerjesztés miatt foghatja a motor teljesítményt, ami most ugye megszűnt...
Hetekkel ezelőtt kezdett szépen felkúszni a fogyi mindig 1-1 decivel, míg végleg tényleg fél literrel mutatott többet annál amivel mindigis járkálok. Ezt betudtam a klímázásnak, és nem is törődtem vele.
Most viszont klímázással együtt is visszajött a régi jól megszokott fogyasztási érték...
Heppiness :)
vzolee2015-07-01 10:30:39 // 69036
Ma reggel kiadta az izzítógyertya ikont és ki is írta, hogy "pre heating glow plugs not available". Gondolom cserélnem kéne a gyertyákat. Milyet érdemes rakni bele?
denil12015-06-30 21:25:46 // 69035
Fussunk ossze holnap?
Shadin2015-06-30 20:30:50 // 69034
Figyu! Tonnányi mérés van a notimon és a köztünk lévő távolság 50 méter...
Sanyi2015-06-30 19:20:04 // 69033
Nekem ugyan ez volt valamelyik nap egy kereszteződésben. Ugyan úgy kiírt valamit egy pillanatra....mintha az olajról lett volna szó a hibaüzenetben. Aztán kulcs ki, be és indult is... rá pár napra meg a parkolóban csinálta azt hogy nem indult,. Gombnyomásra katt és semmi. 2x 3x rányomtam a gombra és indult. Mi az valami front van ami a 159ekre hat csak? :D
Szabolcs 1592015-06-30 15:28:14 // 69032
Nekem a map sensor tol 1500 tol 2000 íg halott volt
denil12015-06-30 11:10:32 // 69031
Tökéletes az is!
Előre is nagyon köszönöm a segítséged :)
Előre is nagyon köszönöm a segítséged :)
Liquid2015-06-30 11:02:52 // 69030
persze, sima ügy :)
de nem ígérem hogy ma meg tudom nézni, legrosszabb esetben hétvégén
de nem ígérem hogy ma meg tudom nézni, legrosszabb esetben hétvégén
denil12015-06-30 11:01:53 // 69029
A map sensor nekem is eszembe jutott, szerintem megnézzük azt is...lehet csúnyán el van koszolódva de az nem magyarázná a lemaradó turbót.
denil12015-06-30 10:59:57 // 69028
Ha pedig már nagyon pofátlan lehetek akkor megkérnélek,h mérj egy turbónyomást és légtömeget 1-2 padlógázas etapon. Nincs a közvetlen ismerősi körömben 159-es tulaj és nem lenne rossz látni másik vas adatait is. De persze tényleg ha csak nem nagy kérés..
denil12015-06-30 10:55:41 // 69027
Meg tudnád nézni valamikor ha nem túl nagy kérés?
denil12015-06-30 10:55:08 // 69026
Meg fogjuk nézni ma az EGR-t. Az ábra elég hasznos így még egy laikus is össze tudja hasonlítani. Van szerelő itt Pesten aki nagyon vágja a dolgokat és be is fogok jelentkezni hozzá.
norbi04092015-06-30 09:39:26 // 69025
Komolyan mondom már mindenben rémeket látok...
Most feltöltöttem max-ra, figyelgetem, hogy mennyire fogy. Bevallom a kiegyenlítőre ezelőtt nem tudom mikor lesten rá...
Most feltöltöttem max-ra, figyelgetem, hogy mennyire fogy. Bevallom a kiegyenlítőre ezelőtt nem tudom mikor lesten rá...
Giuntini2015-06-30 08:59:25 // 69024
Én azt mondom ne találgass! Ajánlom neked Szatyi mestert, hidd el ő kideríti a problémát. Nem érdemes itt találgatni. Nála a szakértelem megvan, és nem a levágós fajta.
Csabi2015-06-30 08:57:56 // 69023
Semmit nem jelent , h látszólag "tiszta", azt kell vizsgálni, h maga a szelep könnyedén, akadás mentesen mozog-e. Ha a tengely és a persely között, már egy kicsivel is nagyobb a játék, akkor az ha kormot kap szorulni fog...
De mint már írtam is marha egyszerűen ki lehet deríteni, vagy MES-el, vagy amit Szosza írt...ennyi.
De mint már írtam is marha egyszerűen ki lehet deríteni, vagy MES-el, vagy amit Szosza írt...ennyi.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-30 08:27:30 // 69022
fél év alatt 1-2 deci nyáron pl nem gáz
norbi04092015-06-30 08:21:04 // 69021
Szépreggelt! :)
Egy amatőr kérdés...a hűtővíz fogyhat valamennyire? Vagy egyáltalán nem szabadna?
Egy amatőr kérdés...a hűtővíz fogyhat valamennyire? Vagy egyáltalán nem szabadna?
Liquid2015-06-30 08:05:01 // 69020
emlékeim serint nálam is ekörül van alapjáraton
Szabolcs 1592015-06-30 04:48:01 // 69019
Map sensor jó ???? Nekem az okozott szép dolgokat olyan volt mint egy szivo dízel ....
denil12015-06-29 23:41:21 // 69018
Jo otlet. Szerintem ranezunk.
.......................2015-06-29 23:35:43 // 69017
A turbo geomertiát kézzel ütközésig ki lehet húzni,érzed ha szorul
Lehet az is
Próbaképpen levenném az egr fekete fejét,elektromos csati persze rádugva
Úgy nem nyit,
Próbakör ,ha ugyanaz akkor nem egr
Lehet az is
Próbaképpen levenném az egr fekete fejét,elektromos csati persze rádugva
Úgy nem nyit,
Próbakör ,ha ugyanaz akkor nem egr
denil12015-06-29 23:22:43 // 69016
EGR nem lehet mert nemreg volteszedve es alapbol is gyonyoru tiszta allapotban volt de meg 1 ejszakat azott WD40-ben is.
Kifujasra gondoltunk mi is de porgettuk a motort es semmi hang nem volt.
A mi tippunk solenoid vagy geometria.
Kifujasra gondoltunk mi is de porgettuk a motort es semmi hang nem volt.
A mi tippunk solenoid vagy geometria.
.......................2015-06-29 23:12:18 // 69015
Alapjáraton nem is kell töltőnyomásnak túlnyomásnak lenni
.......................2015-06-29 23:10:01 // 69014
Nem zár az egr rendesen
Vagy kifúj a szívóoldal
Vagy kifúj a szívóoldal
Greentimus2015-06-29 23:07:06 // 69013
Mi csak azért néztük meg, mert a szerelőm hallotta, hogy hidegen picit ingadozik az alapjárat és rámért a korrekcióra. Amúgy semmi hibajelenség nincs a porlasztókkal.
norbi04092015-06-29 22:59:29 // 69012
Bevallom engem sem nayon foglalkoztatott a dolog. Csak a múlt héten elkezdett dadogni eléggé hidegen, alapjáraton és gondoltam ránézek :) mondjuk tény és való...nem örültem a látványnak :/
Csabi2015-06-29 22:59:18 // 69011
Hali!
Amiket leírtál az alapján EGR jut az eszembe, egyértelműen arra utal a lustaság, illetve a légtömegbeli eltérés... Miből gondolod, h rendben van az EGR?
Nézzétek meg üzem közben az EGR működését
Ha az EGR nyitottsága 0-100% között ugrál akkor rossz(megszorult), tisztítás vagy csere szükséges kép1
Ha jól mükszik akkor ilyen a képe (piros vonal) azaz nullától kb 50-60%ig szabályoz.
Amiket leírtál az alapján EGR jut az eszembe, egyértelműen arra utal a lustaság, illetve a légtömegbeli eltérés... Miből gondolod, h rendben van az EGR?
Nézzétek meg üzem közben az EGR működését
Ha az EGR nyitottsága 0-100% között ugrál akkor rossz(megszorult), tisztítás vagy csere szükséges kép1
Ha jól mükszik akkor ilyen a képe (piros vonal) azaz nullától kb 50-60%ig szabályoz.
denil12015-06-29 22:53:36 // 69010
Persze, nem sziv de a referenciaertekhez kepest negativ tartomanyban van. Sima legkori nyomas helyett (1Bar) csupan 700mBar alapjaraton.
Pityukoma2015-06-29 22:48:57 // 69009
Egyszer nekem is ugyan így leállt regenerálás közben. Pont egy körforgalomhoz értem, meg kellett állnom és egy pillanat múlva leállt a motor minden előjel nélkül. Akkor újra indítottam, azóta sem fordult elő többet. A használati utasításban benne van hogy lehetőleg 2000rpm és ~60km/h felett menjünk regen közben. Nos ezt akkor nem produkáltam vele :-)
Úgyhogy no para :-)
Úgyhogy no para :-)
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:43:31 // 69008
Hogy lehet alapjáraton negatív töltése a turbónak? Átmegy szívó üzemmódba? :)
Nem vagyok egy műszaki zseni, de a turbó vagy tölt, vagy nem - józan paraszti ésszel...
Nem vagyok egy műszaki zseni, de a turbó vagy tölt, vagy nem - józan paraszti ésszel...
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:40:42 // 69007
Amúgy igazad van.
A vicc az, hogy úgy érzem, most megy a legjobban, most a legdinamikusabb, a legkezesebb, a legtüzesebb, és a legjobb a hangja.
Nem zörög, nem ketyeg, tök jó.
Csak újabban nagyon hangos mikor alapjárton regenerál - eddig ilyet nem hallottam.
Meg ugye volt az a reggeli leállás.
Igazából csak ezért néztem rá a korrekciókra.
Utoljára 2013. májusában néztem ezt az adatot.
A ma reggeli eset után az jár eszembe, mi van ha az autópályán a Balatonra menet a családdal 130-as tempónál áll le le a motor, szűnik meg a szervó és meg családostól mindenestől kenődök fel a szalagkorlátra.
A vicc az, hogy úgy érzem, most megy a legjobban, most a legdinamikusabb, a legkezesebb, a legtüzesebb, és a legjobb a hangja.
Nem zörög, nem ketyeg, tök jó.
Csak újabban nagyon hangos mikor alapjárton regenerál - eddig ilyet nem hallottam.
Meg ugye volt az a reggeli leállás.
Igazából csak ezért néztem rá a korrekciókra.
Utoljára 2013. májusában néztem ezt az adatot.
A ma reggeli eset után az jár eszembe, mi van ha az autópályán a Balatonra menet a családdal 130-as tempónál áll le le a motor, szűnik meg a szervó és meg családostól mindenestől kenődök fel a szalagkorlátra.
denil12015-06-29 22:37:14 // 69006
Sziasztok!
Az alabbi problemam lenne. Kinek milyen otlete van?Diagnosztak es szakertok elonyben:)
Auto: 159 2.Jtdm 20V (210LE) 193k km egyebkent patika allapot muszakilag is.
Az auto erzesre nagyon doglott alul amig fel nem epul a teljes turbonyomas. Radugtuk az EcuScanre es kiderult,h jol ereztuk a dolgot. Legtomeget es turbonyomast mertunk nevleges szamokkal osszevetve ami szinten a programbol jott. Legtomegnel azt lattuk a logokban,h folyamatosan kevesebb levegot kap a rendszer minden fordulaton mint a referencia ertekek. Ez alol kivetel a magas fordulatszam tartomany, ott az ertekek az elvartak voltak. Turbonyomas ugyanez de meg beszedesebb:
Alapjaraton 1Bar helyett 700mBar majd vegig hasonlo lemaradasok tapasztalhatok (legnagyobb elteres 600 mBar) egeszen a magas fordulatig (3500 felett) ahol szinten a nyomas megegyezik az elvarttal. EGR rendben van, kifujas nincs. Otletek vannak de nem osztanam meg,h ne vigyek senkit tevutra. Mitol jon kevesebb levego es miert van lemaradasban a turbo?Talan a legbeszedesebb az alapjarati negativ toltese a turbonak.
Az alabbi problemam lenne. Kinek milyen otlete van?Diagnosztak es szakertok elonyben:)
Auto: 159 2.Jtdm 20V (210LE) 193k km egyebkent patika allapot muszakilag is.
Az auto erzesre nagyon doglott alul amig fel nem epul a teljes turbonyomas. Radugtuk az EcuScanre es kiderult,h jol ereztuk a dolgot. Legtomeget es turbonyomast mertunk nevleges szamokkal osszevetve ami szinten a programbol jott. Legtomegnel azt lattuk a logokban,h folyamatosan kevesebb levegot kap a rendszer minden fordulaton mint a referencia ertekek. Ez alol kivetel a magas fordulatszam tartomany, ott az ertekek az elvartak voltak. Turbonyomas ugyanez de meg beszedesebb:
Alapjaraton 1Bar helyett 700mBar majd vegig hasonlo lemaradasok tapasztalhatok (legnagyobb elteres 600 mBar) egeszen a magas fordulatig (3500 felett) ahol szinten a nyomas megegyezik az elvarttal. EGR rendben van, kifujas nincs. Otletek vannak de nem osztanam meg,h ne vigyek senkit tevutra. Mitol jon kevesebb levego es miert van lemaradasban a turbo?Talan a legbeszedesebb az alapjarati negativ toltese a turbonak.
Pityukoma2015-06-29 22:27:44 // 69005
Tudjátok mi van a hipochonder fejfájára írva?.........."Na ugye"
Miért nézegetitek a korrekciót? Sokat fogyaszt, füstöl,megváltozott a motor hang, erőtlen lett, nehezen indul, vagy csak úgy? :-)
Pár hét múlva 5 éve van nálam a vas, de még egy szer sem néztem meg a korrekciót. Igen, az enyém is szokott néha rángatni ~1800-2000rpm körül évente 2x-3x. Akkor gáz-motorfék-gáz-motorfék.... és szépen leveri a koxot magáról.
Tudtok gyári értékeket? alapjáraton, 1000rpm-en,1200rpm-en...stb. Hozzá tartozó résolaj mennyiséget, henger teljesítmény különbséget?
A korrekció csak egy adat, és a többi?
Félre ne értsétek, senkit nem akarok kioktatni (távol áll tőlem) de ennek a találgatásnak nem sok értelme van. Ha tényleg baj van a vassal akkor el kell vinni egy olyan szervizbe ahol meg van a hozzávaló technikai háttér és a szakértelem.
Peace :-)
Miért nézegetitek a korrekciót? Sokat fogyaszt, füstöl,megváltozott a motor hang, erőtlen lett, nehezen indul, vagy csak úgy? :-)
Pár hét múlva 5 éve van nálam a vas, de még egy szer sem néztem meg a korrekciót. Igen, az enyém is szokott néha rángatni ~1800-2000rpm körül évente 2x-3x. Akkor gáz-motorfék-gáz-motorfék.... és szépen leveri a koxot magáról.
Tudtok gyári értékeket? alapjáraton, 1000rpm-en,1200rpm-en...stb. Hozzá tartozó résolaj mennyiséget, henger teljesítmény különbséget?
A korrekció csak egy adat, és a többi?
Félre ne értsétek, senkit nem akarok kioktatni (távol áll tőlem) de ennek a találgatásnak nem sok értelme van. Ha tényleg baj van a vassal akkor el kell vinni egy olyan szervizbe ahol meg van a hozzávaló technikai háttér és a szakértelem.
Peace :-)
Dömpi (il dottore)2015-06-29 22:04:22 // 69004
Szerintem ez még teljesen jó.
Nekem 2 évvel és kb 40-45ezer kilométerrel ezelőtt mutatott ilyet...szóval szerintem bőven ráérsz.
Szerintem még én is ráérek vagy 20ezer km-et.
De majd hidegen meglátjuk mit mutat.
Nekem 2 évvel és kb 40-45ezer kilométerrel ezelőtt mutatott ilyet...szóval szerintem bőven ráérsz.
Szerintem még én is ráérek vagy 20ezer km-et.
De majd hidegen meglátjuk mit mutat.