Ma műszakizott a paripa. Ismerős helyre vittem. Mikor oda értem kijött a vizsgabiztos és kérdezte hogy rendben van a kocsi? Kicsit meglepődtem, mert nem szokták megkérdezni. Aztán a következő mondatával már magyarázatot kaptam a miértre. Épp NKH ellenőrzésük volt. Biztos? A kézifék is? Mert ha nem akkor inkább forduljak vissza és nem is láttuk egymást. Rendes volt hogy így fogadott :-) Én csak kívülről pislogtam befelé a csarnokba, négyen nézték át a vasat -nem volt mibe belekötni- :-)))) Utána azért kerítettem alkalmat hogy megköszönjem neki.
Szóval büszke voltam a szeretett Alfámra:-)

Az EGR felől vár egy bizonyos levegő (kipuffgáz) mennyiséget, ami ha az adott pillanatban nem érkezik, pedig kiadta a jelet, hogy nyisson a szelep akkor dobja a hibát.
Honnan tudná mennyit kell "bepótolni" ha nem tudja mennyi érkezik az EGR felől?...
Hááát nem :-P
pl. 20ezrenként van olajcsere
Ja, és holnap is fogok pályázni vagy 850km-t...
mzo2015-07-22 18:02:15 //
69522
Oke koszi ertem, szoval abbol veszi eszre hogy valami nem stimmel az egr nel hogy nem az altala elore beprogramozott legmennyiseg erkezik a motorba. Gondolom megvan minden adott gazpedal allashoz / motor fordulathoz tartozo egr szelep allas adva. Mar csak az erdekelne hogy attol hogy az egr zarva marad meg nem kellene kevesebb vagy tobb levegot kapnia a motornak nem? Mert ha nem erkezik az eger felol akkor azt beptolja a turbo felol nem?
mzo2015-07-22 17:58:38 //
69521
Na jo de hol meri ezt a legtomeget? A MAP szenzor a szivocsoben?
Shadin2015-07-22 17:54:10 //
69520
Tökmindegy hol falazod le, használattól függően be fogja dobni a sárgát. A comp. a légtömeg alapján adja a vezérlést (!) az EGR-nek, ami tényleges helyzetéről nincs visszacsatolás a comp.felé. A MES is csak a kivezérlést jeleníti meg nem a tényleges nyitási állapotot.
mert kiszámolja a légtömeget ,és nem stimmel ha nem az EGR en keresztül szív
mzo2015-07-22 17:11:00 //
69518
Sziasztok!
Lenne egy pusztán elméleti kérdésem. Ha az EGR-t kiírás nélkül lefalazom, akkor mi alapján dobja a hibakódot a comp? Az Egr-en nincs ugye semmilyen szenzor, pusztán két vezeték megy rá és ennyi. A szívósornál lévő MAP szenzor alapján dobja a hibakódot?
Olvastam egy másik fórumon, hogy az se mindegy hol falazzák le az egr-t, ha még előtte a kipufogó oldaláról akkor nem fog hibakódot dobni, ha viszont már az egr és a szívósor között akkor már igen.
Ahogy egyre többet beszéltünk róla engem is elkezdett érdekelni, hiszen végül is attól hogy még le van falazva maga az egr attól még maga a szelep nyitása zárása szabadon működhet. Akkor mégis miért jelzi ezt hibaként a comp?
Shadin2015-07-22 15:32:00 //
69517
BOSE esetében nincs EQ nálam sem a sima fejen :-(
kisa2015-07-22 13:49:09 //
69515
Hello mindenkinek ! Segítségeteket szeretném kérni ! Váltó olaj csere előtt állok és a kérdésem az , hogy milyen kellen a műszebe ? 2009/4. 159 2.4JTD 20V 200LE és autómata . Előre is köszönöm a válaszokat .
Nincs, mert a BOSE magának állítja be, kizárva az ilyenfajta kézi beavatkozást.
Nekem sincs ez a menüpont, mert nincs CDC-m (vagyis a CD-tár a csomagtartóban).
Ja, az más :)
Amit tudok, hogy a gyári alap (no mp3) rádióban is van egy elég visszafogott hangszínszabályzó néhány választási lehetőséggel (normal-pop-rock-jazz. stb), és ezeken belül is a bass és treeble értékeket lehet állítani - mondjuk eléggé fejszével faragott módon.
azt vágom ,de
a kérdés hogy ilyen miért nincs nekem?
BOSE +Connect Nav al nincs equalizer?
Equalizer (hangszínszabályzó)?

ezmiez?
kinek van ilyen?
köszi akkor a 460g oké lesz.
Akkor lehet, hogy az utolsó X kilómétert a megszokottnál nagyobb fogyasztással tetted meg?
A gyári ajánlás ha jól hazudok akkor 460-480g, de ettől függetlenül nekem is legutóbb 500g-ot nyomtak bele és nem okozott semmit, azonkívül, hogy cudar időt tud csinálni a kocsi.
Olajból pedig 30ml legalább menjen vissza, ez fontos.
Egyébként pont a napokban döbbentem rá mennyire jól kitalált és "inteligens" a 159 klímája FULL AUTO fokozatban. Kellően gyorsan hűt és nem vadállat módjára.
1,5 éves gyerekem mellett is nyugodtan be merem kapcsolni, nem félek, hogy megfázik vagy ilyesmi. Persze vannak szabályok amiket betartok, pl érkezés előtt kikapcs, hogy fokozatosan visszamelegedjen a kocsi és ne csapja meg a meleg ha kiszáll. Vagy például a hátsó rostélyokat nem irányítom közvetlenül rá...
Kellett mennem offosal 250km-t, bekapcsoltam a klímáját is, de göthös is lettem utána majdnem 1 hétig. Alfával sosem volt ilyen.
Meg tudnál mondani valaki nekem pontosan mennyi gáz kell az 1,9 JTDM klímájába? Mert az eLearn szerint 550g de nekem 460g-ot tettek bele. Olvastam több helyen de egyik helyen 460-at másikon 550-et írnak.
nálam most nem változott. pont ez a furcsa
Nemhiszem, hogy a prémium-nemprémium dízel miatt csinálja...
Nekem is van, hogy ilyan 890km-t ír range-nak, aztán elindulok vele és 3 km múlva meg már 1290km-t ír.
Piritu betartja a gyári ajánlásokat mindí,
Ő sokat autópályázik ám
motorolajból meg Castrol Sport 0W40....mivel a gyár már harmadszor módosította a saját ajánlását először volt Star P.E., aztán lett K.P.E és most meg Power Sport....röpke 4 év alatt ekkora evolúció :) a feltöltés viszont maradt 4,3 ami a valóságban 5.2 :D áhhhhhhhh
én konkrétan max 15e-et megyek az olajjal, nálam a gyertya 70e-ként esedékes és NGK a gyári szóval az is megy bele
emGéza2015-07-21 23:02:45 //
69500
Valaki betartja a 30.000 Km/olajcserét ?
Tudom kevesen vagyunk itt , a "benzines szekcióból" (:D) , és soknak tartom még a
120.000-enként a gyertya cserét is , nameg a pár Ft-os levegőszűrőt cseréje .
Én lefelezem a gyári javallatokat .
Milyen gyertya a bevált az 1.9-be ?
Nem látok az adatlapodon 159-et, így az évjáratát sem, ezért megkérdem: 2008 előtti?
Ha igen, akkor ne is nyomkodd az emblémát, mert nem ott nyílik, hanem az elülső belső csillár környékén van egy gomb. Azt nyomkodd.
Ha 2008-as, vagy utáni, akkor elromlott a zár mikrokapcsolója. Nem javítható, új zár kell.
Az új zár beszerelése után javaslom a csomagtér világítás komplett LED-esítését, mert a gyári izzók nyírják ki a csomagtér mikrokapcsolóját.
Ez többünk tapasztalata.
Hosszú idő után ismét normál dejzelt tankoltam...immár másodszorra.
Miért van az, hogy ha prémiumot kap, akkor a tankolás után rögtön a fedcomp által kalkulált "Reichweite" (megtehető távolság) 1100-valamennyi km, most a sima dízel tankolása után meg csak 890-egynéhány?
Pedig full teli tankolom mindig. Mikor kattan a pisztoly, még a következő kattanásig rátöltök.
Hmmmm....
Ez tegnap 25 liter plusz naftat jelentett volna :-))
eddig jól működik a TBi...érdekes, hogy a ennek a fogyasztása megállt 9,5-nél hajtós tempóban és ÖMV 95-ös max izével...
Szerintem hagyd a fenébe :) Ez úgy szép ahogy van, béjjemvé majmolás lenne csak.
Ez az egyik, a másik meg, hogy úgysem szabályos, tehát a műszakin necces...
mizooo2015-07-21 20:01:37 //
69494
Elektromosan nyit de csak a Facelift-után. És egy kis mikrokapcsolót működtet az embléma megnyomása.
Nekem is volt ilyen jelenség...aztán volt hogy útközben gondolt egyet és kinyitotta a csomagteret :) Én kompletten cseréltem a gombot mert maga a jel sem nézett ki valami szépen már.
Sziasztok!
A csomagtérajtó nyomógombja /alfa jel/ Nem működik. A távirányítóval ki lehet nyitni. Valaki találkozott már ilyennel? Manuálisan vagy elektronikusan nyit ha megnyomjuk a jelet? mi lehet a hiba?
Miert akarsz bmw-t csinalni az Alfabol? :-((
Sziasztok!
A 159-re szeretnék "Angel Eye"-hoz hasonló fényesen világító kvázi DRL LED-es nappali menetfényt. (három led-es kör... profibb verziók vezérelhetőek is - fényerő, halványul, sötétedik, villog ... - )
Az idei AlfaCity-n láttam is egy hasonló 159sw-t ilyen LED-ekkel felszerelve viszont miután leparkolt már nem leltem rá hogy személyesen is megkérdezzem tőle: "Hol? Hogyan? Mennyiért? XD "
Valaki tud ebben segíteni? Valaki tudja miről van szó, hol lehet beszerezni...
Itt egy link (anglol) itt kompletten leírják hogyan merre meddig de .... valami egyszerűbb... vagy valami "magyarabb" megoldás (nem bízok a rendeljünk angliából online drága cuccokat...stb.)
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/314184-andquot-project-haloandquot-159-brera-andamp-spider-halo-drl-project.html
Mindenféle segítséget előre is köszönök! :D

Shadin2015-07-21 16:29:37 //
69489
2.4-nél is lejön rendesen? Vagy 10 centivel hátrébb van a motor mint az 1.9-ben ahol necces volt simán lehúzni...
Shadin2015-07-21 16:27:50 //
69488
Olyanom is van, mint izzító elektronika is...
:-(
Nem világít semmi lámpa, hasonlíthatjuk a hangját tényleg csapágyra ami szárazon megy és " ciripel" viszont azt vettem észre, hogy nem akarja kitépni a kezemből a kormányt, mintha nem úgy húzna... Kérek máshol is árajánlatot. Már csak ezt kell rendbe rakni, remélem egy darabig utána hibamentes lesz! 3 hónap alatt 4 féktárcsa betéttel, bal felső lengőkar, légtömegmérő, első csapágyak... Kész vagyon, és volt még olajcsere is 😁
szokott a flex szíj is csúszni ,mert idövel megnyúlik
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 2,4 jtd 2006-os
Hidegen olyan hangot hallat mintha csúszna az ékszíj, viszont felkapcsolok másodikba már el is hagyja. Tegnap elvittem szerelőhöz és a következő a diagnózis: Szívócsonknál van tömítetlenség... Javítás 7-10 nap, ki kell venni a motort, váltót, futóművet.... Munkadíj 150-200 000 Ft. Komolyan ennyire macerás a szerelés?
csöri kiszereli a szívósort anélkül hogy a nygnyomasút is kivenné
Cörgö Autószervíz
ha komolyan kifújna a szívósor akkor lenne egy Check Engine hibakódod is
,ha a kipufogócsonk repedt akkor viszont tényleg lesz a munkadíj 200 is,
nekem 3 napi meló egy leömlö csere,az egész elejét le kell bontani ,mert a digók elbaszottul szarul konstruálták az 5 hengeres 159 elejét ,és nem férsz hozzá
'''''2015-07-21 15:27:29 //
69483
Ez tényleg drága így.Egyébként nem lehet,hogy neked is a kipuff leömlőnél tört el egy csavar és ott fúj ki.Nekem akkor csinált ilyen hangot.Olyan volt a hangja,mintha egy csapágy szárazon menne megszorulva.
Kérj több helyről árat!
Elképesztő különbségeket fogsz látni! Ne hidd el az elsőt, menj tovább.
Ha Erhardnak igaza van - legtöbbször az van - akkor nagyon nem mindegy...
szívósor cseréjéhez, tisztításához nem kell kivenni sem a blokkot, sem a váltót...a vezérlés felől kell lebombázni mindent, még a magassnyomású is útban van...a ki és beszerelése max 2 nap...szerintem rohadt sok a munkadíj ha csak ennyiről van szó, ez max egy 50es
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 2,4 jtd 2006-os
Hidegen olyan hangot hallat mintha csúszna az ékszíj, viszont felkapcsolok másodikba már el is hagyja. Tegnap elvittem szerelőhöz és a következő a diagnózis: Szívócsonknál van tömítetlenség... Javítás 7-10 nap, ki kell venni a motort, váltót, futóművet.... Munkadíj 150-200 000 Ft. Komolyan ennyire macerás a szerelés?
igen,ugyanott
torx készlet kell hozzá
denil12015-07-21 11:01:59 //
69478
Még egy kérdés.
A 2.4Jtdm konstrukcióban ugyanott található a MAP szenzor mint az 1.9-ben?
Ha már felnyitom a géptetőt akkor megtisztogatnám azt is.
denil12015-07-21 10:54:55 //
69477
Köszönöm!
a macera a gyári bilincsek visszarakása,
de egy jó vízpumpa fogóval megoldható
5 perc meló