Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2015-07-26 17:33:29 // 69640
Már megérte benézni. :)
Don Gombóc2015-07-26 17:26:31 // 69639
Teljesen normális, sőt az még nem is sok ha átlagban nézzük.
Ahhoz képest nem is sok ha egy 1,6 16V átlag szívó benzinmotoros verdát a maga 8 literes, persze szerencsés esetben 8 literes fogyasztását tekinted.
Teljesítmény meg csak üzemanyag árán van.
Az 5-6 literes dízeleket is el lehet lassan felejteni, az meg amúgy is a fillérbaszás kategória, amikor országúton az 1.9 PDTDI-vel a reálparaszt 70 Km/órával keni. :-) Otthon meg a kocsmában ecseteli a népautó előnyeit. Csak anyjától nem kérdezte miért csuklik állandóan. :-)
Don Gombóc2015-07-26 12:32:19 // 69637
Lehet az 15 liter, és ráadásul fikázással egybekötve.
Ismerős az a típusú faszkártya, aki elviszi a kocsit tesztelni szarrá nyomja a belét, mert úgy sem az övé, és természetesen horror fogyasztás jön ki neki, és utána még a pofája is jár a parasztnak, közben pedig egy falábú pöcsfej.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-26 10:33:53 // 69636
Nem azokról van szó akiknek 2mill környèkèn van keret 159re mert annyiból tènyleg csak dejzelt lehet vállasztani... ha nem aki újonnan vette vagy pár èvesen 2010-töl ès megy vele 10km-et...
off
Bmw 318d 2011-es DPF kukás.. gyári 420e, ugy 280e... emberünk vakarja a fejèt
on
Egyèbb iránt az 1.9-es a legmegbíz6obb dejzeles
Nivan842015-07-26 09:32:44 // 69635
és tényleg igaz!
Nivan842015-07-26 09:31:27 // 69634
Erhard, én is keveset megyek, de nekem is dejzel van. Benzinből nem találtam alternatívát. Sajnos 1,75Tibire nem volt keret, 1,9JTS meg a 12literes fogyasztása miatt sem. :( Bár évi 15.000km simán meglesz, az még határeset, ahol már megéri a dízel. Remélem :D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-25 22:26:27 // 69633
Ha gondolom mindig 6000 fordulaton pörgetik biztos annyi...
Piritu - 1.000.0002015-07-25 21:47:16 // 69632
Akkor most mégse igaz az 5 évvel ezelőtt az Amorén hirdetett 15 literes fogyasztás? :-O
Piritu - 1.000.0002015-07-25 21:44:50 // 69631
Kimentem megnézni, a Spiderben nincs benne ez a nagy, ellenben a kicsi a gyertyák meghúzási adataival igen.
David | Centocinquantanove2015-07-25 21:18:18 // 69630
Szerintem nem olvastad el amit írtam, vagy nem jól értelmezted, de mindegy, lapozzunk!
Peace! :)
enká2015-07-25 20:44:08 // 69629
yoyo, nemrég újítottam a 2006-os 159-est egy 2011-es TI-re és abban Navteq digital maps 2012 navigációs szoftver fut.

Szeretném ha frissebb lenne, jó lenne upgradelni, vagy lecserélni, ha lehetséges. Kicsit sokkalok uis csak a szoftverért 200 eurót (link, ár lejjebb), melyet akár évente újra és újra kifizethetek.

Külső gps-t nem akarok használni. Van vmi ötletetek, mit tegyek? Köszi a segítséget.


http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1437849779-3408-8996-forum.png

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-FiatEurope-Site/en_GB/-/EUR/ViewProductDetail-Start?CatalogCategoryID=K2gKCghB.GcAAAEkcpol3pHK&ProductRefID=T1000-22409@Navteq-FiatEurope&CategoryName=FiatEUCatalog_AlfaRomeo_Alfa159_2010_SDcard&ProductName=SD Card - Europe - 2015&
emGéza2015-07-25 20:06:18 // 69628
...és vígan ment 200-at :-)
emGéza2015-07-25 20:03:42 // 69627
Nekem 9.6 pályán , 150 alá nem menve ... 205 Km , de már jött a zamárdi kihajtó... lehet ment volna még (?) . Ja , 150 alatt még zugott a kerékagy csapágy .(1 még cserés)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-25 19:53:30 // 69626
sosem fogom megérteni aki ennyire keveset megy, minek a dejzel....na ma viszont hosszabb etapos út volt a TBi-vel sok 140 és előzés így is maradt 9,5 alatt a fogyi...nem soká lesz egy autópályás, tempomatos teszt is, kivi leszek...
Hiába a kevesebb nyomaték rohadt módon megindul 90-től hatodikban pl, nem igazán kell váltogatni az előzéshez...a teszt Padrag és Öcs közötti erős emelkedő, 4 személlyel is repült az emelkedőn 6-ban...tényleg olyan mint egy villanyautó...eddig meg vagyok vele elégedve menetteljesítmény ügyileg, lehet nem kap chipet így is cefetül megy :D
Shadin2015-07-25 18:10:57 // 69625
Nem lehat ilyan jó mint amennyi az ára.
.......................2015-07-25 17:24:07 // 69624
2009 es az autó
6 éves kocsi az új ár 40% át éri
Ami max 4misi
Volt fent TBi 20ekm errel 4,5misiért már
Don Gombóc2015-07-25 17:05:02 // 69623
Írtam az oldaladra. :-)
Nem sok 2,0-ás van, az EGR ház szokott ritkán gond lenni de azt megtalálod visszaolvasva.
Liquid2015-07-25 16:37:01 // 69622
akkor csak az újabbaknál... a 156-on minden matrica megvolt (tudtommal) 15 évesen.
Mindenesetre nem jó dolog.
Liquid2015-07-25 16:34:50 // 69621
konkrétan a diplomámat eddig 1 kivétellel (akkor is csak valami pályázathoz kellett) senki se kérte, annál inkább a tudásom és tapasztalatom. Tanusítvány akkor kell ha megkövetelik. Pl. hány olyan cég van ahol számít az hogy van-e a nyelvtudásról papír, és hány olyan ahol beszélni, írni, olvasni tudjon az illető?
Nyelvvizsga, papírok, diploma Mo-on jellemzően csak a közigazgatásban kell.
Liquid2015-07-25 16:30:53 // 69620
jó nyaralást! :)
ugyanez volt a tapasztalatom nekem is a görögökről.
AdiArsenal2015-07-25 16:20:37 // 69619
link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-9106751
AdiArsenal2015-07-25 16:20:07 // 69618
Sziasztok!

Egyik haverom nézte hahu-n, szerintetek mennyi a reális ár ezért az autóért? Én egyik kicsit sokallom a 6év miatt. 2.0 multijet típushibái, megbízhatósága illetve mire kell figyelni?
Haddel2015-07-24 22:45:14 // 69616
Szép estét mindenkinek!😃
Haddel2015-07-24 22:43:49 // 69615
Én mindig kint tankolok,vagy jet,vagy bp.Miota mulrkor megbüntettek,óvatosabban jövök-megyek ,most 7.1 az átlag ,nagy kerékkel ,végig 22 fokos klímával.
.......................2015-07-24 22:28:25 // 69614
Ez globális gond az alfáknál,ami ragasztott matrica max. 8 évig marad fennt
.......................2015-07-24 22:25:13 // 69613
München 519 méteren tengerszint felett fekszik
Budapest pedig 100..150 méteren
Magyarul hazafelé lejtő van
Plusz az uralkodó szélirány közép európában nyugatról keletre
Piritu - 1.000.0002015-07-24 21:59:00 // 69612
Jut eszembe. Hétfőn indultunk volna németbe a Párduccal. (Vasárnap minden leellenőrizve.)
A motor beindítása után volt egy olyan érzésem, hogy be kellene nézni a motorházba. Hogy miért, azt meg nem mondom.
Aztán a fedelet felnyitva enyhe égett műanyag szag ütötte meg az orromat. A motorházfedél belsejébe felragasztott matrica valószínűleg tegnap, amikor lezártam leesett és a kipufogón landolt.

Az kezdett engedni a kipuff melegének. Gyorsan kidobtam, már füstölt.
El se akarom képzelni, hogy mi lett volna, ha elindulunk és lángra kap....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-24 21:26:53 // 69611
kellemes nyaralást nektek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-24 21:25:38 // 69610
azt értem de eleve minősített alkatrészt építenek be ugyan úgy mint az autószerelők...tehát pont ugyan azt csinálják...még mindig nem értem
GTPeti2015-07-24 21:25:16 // 69609
Köszi a jó kis droberto-s review-t! :)
GTPeti2015-07-24 21:24:05 // 69608
Ismétlés a tudás anyja... 8)
Attis2015-07-24 21:06:48 // 69607
erre egyszerű a magyarázat: kifelé is Ausztriában tankolsz és hazafelé is, mert Olaszországban drága a benzin, ergo kifele többet eszik, mint hazafelé. :)
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:58:27 // 69606
A helyzet az, hogy az Adriáról jövet is ez a helyzet :-P
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:57:03 // 69605
Én igen, de akik ebből urban legendát csinálnak belőle, azok kétlem :-)
(Mert mindenki tudja, hogy a magyar üzemagyag szarabb, mint a kinti, mert kifelé többet fogyaszt az autó, mint hazafelé.)
Attis2015-07-24 20:54:50 // 69604
Még jó, hogy jobb. Hegyről lefelé jössz. :)
mizooo2015-07-24 20:43:30 // 69603
Belekalkuláltad a szintkülönbség változását is?
droberto2015-07-24 20:31:01 // 69602
Üdv mindenkinek Krétáról!
Görög barátainknak hihetetlen autóparkjuk van. Az autók 99,5% egy lom. Mindegyik törött vagy hiányos. A lakkozás 10-ből 1 autón fel van hólyagosodva. A hegyekben 60-80-es évek beli japán és olasz pick up-ok.
Láttam egy MiTo-t aminek a lámpája úgy szét volt mattulva, sárgulva mint egy 16 éves Clio-ón.
Az emberek zöme lusta, nyomja egész nap a sziesztát és várják a jobb sorsot.
Az utak állapota vegyes. 20-30% szar töredezett, de a többivel nincs hiba. Bár igaz nincs is tél ami szétkapja.
Csapadék nyomokban.
Ami durva az a só. Mindent felzabál. Fél éves horgany és zománc bevonatot játszva megeszi.
A tegnapi szórakozásom pedig:


A ballonos gumik ellenére jól lehet vele bohóckodni a hegyi szerpentineken. Kanyar előtt túrja az orrát, kis lassítás majd 30-40-nél még egy kis plussz bekormányzás, egy hinta majd nyélgáz és mehet a drift a kanyar végéig. :) Mentem így vagy 150 km-t. Szétégetett a nap, de élveztem. :)
A vége úgy 90-100 lehet völgyenek lefele, de ezt nem próbáltam mert nem olyan vidám a szakadék szélén imbolyogva hasítani.
A fékek harmatosak, a 100-0 egy teli fékkel kb. 80 m! Pedig ha jól emlékszem 3 tárcsafékes.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:13:51 // 69601
Visszatérve a 159-re. A héten próbálgattam a magyar vs osztrák üzemanyag témát. Visszafelé az osztrák is jobb, mint a kifelé osztrák. 6,7 vs 6,5.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:10:27 // 69600
Viszont tanúsítási kötelezettsége csak az autóipari beszállítóknak van. Akinek nem okvetlenül kell, nem dob ki egy millát (vagy még többet) az ablakon.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:03:08 // 69599
Miért veszítené él?
A 9001 és társai rendszertanúsítások, a vállalat működési rendszerét igazolja. Nem terméktanúsítás. Simán lehet szar terméket is gyártani velük, csak kell hogy legyen egy dokumentált folyamatuk a nem megfelelő termék kezelésére (pl. vevőreklamációk).
A gyakorlatban semmi köze a gyártott termékekhez.
Nem véletlen, hogy a komoly vevők maguk jönnek el és a saját követelményrendszerük alapján vizsgálódnak. No ezeknek már több köze van a termékhez, mert nem akarnak rosszat kapni.
.......................2015-07-24 19:28:13 // 69598
ezek felújítanak ,
ergo nem autószerelök

hanem alkatrészgyártók
az nem ugyanaz
.......................2015-07-24 19:21:59 // 69597
"Hiába rakja neked össze az ISO-TS minősítésű műhely a generátort, ha a beépített alkatrész éppen a határra van méretezve, mert minél olcsóbbnak kell lennie."

nem igaz

ha hibázik elveszíti a minösítését = nem megy oda senki=bezárja a boltot
yani🍀2015-07-24 17:16:49 // 69596
teljesen mindegy, hogy van e generátor javítónak minősítése vagy sem, mivel valószínűleg ugyanattól a minősített beszállítótól származó diódahidat,,csapágyat , szabadonfutót, stb. építi be. ebből is látszik, hogy nem a papír számít, hanem a minőség. Ez igaz az alapanyagra és az elvégzett munkára is. Hiába rakja neked össze az ISO-TS minősítésű műhely a generátort, ha a beépített alkatrész éppen a határra van méretezve, mert minél olcsóbbnak kell lennie. Elvileg kibírja, de a beépített alkatrészek szórása miatt kinek hosszabb, kinek rövidebb ideig.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-24 16:54:43 // 69595
ne hogy már azért legyen egy szerelő jó szerelő mert van iso minősítése....ez az év vicce :))) Sajnos az a baj, hogy lassan mindenki mutogatja a papírját, amiből egyre több van de semmihez sem ért...kicsit elkúrvult világ ez....
.......................2015-07-24 16:12:25 // 69594
te is jártál föiskolála ,egyetemre,
hogy a mostani munkádat szakszerüen el tudd végezni

neked ,neked is van tanúsítványod róla ,a Diploma
ahol dolgozol annak a cégnek is van tanúsítványa

csak várjam már el egy idegen embertöl ,cégtöl hogy amit csinál az minösítve legyen!

hisz az én autóm,az én életem kockáztatja egy idegen ember ha hibázik
( a saját kertedben a klumplit ültetheted egy csomóba az a te dolgod)
Liquid2015-07-24 16:02:52 // 69593
ez most nem igazán értem hogy jön ide...
szerinted konkrétan milyen minősítés kéne egy generátor javításhoz? :)
ha gondolod, nyomtatok neked egyet :)

"olyan nincs itt ,hogy ismerek egy jó szakit,mert hallottam ,hogy jó"
valóban nem, ott olyan van hogy kérnek pár tesztjavítást, majd ha megfelel akkor megállapodnak a keretekben, minőségbiztosításban, satöbbi és mehet a móka.
.......................2015-07-24 15:57:12 // 69592
én a vegyipari csöszerelö ,készülék gyártó, tervezö iparban nyomulok

minösítés nélkül szóba sem állnak egy céggel sem,
söt még a hegesztöknek is rendszeres minösítésre kell menniük

olyan nincs itt ,hogy ismerek egy jó szakit,mert hallottam ,hogy jó

ne felejtsük el ,hogy az autóban halálos baleset is érhet akár
elég sokat kockáztat aki kétes minöséget épít be
mizooo2015-07-24 15:44:41 // 69591
Mitsubishi Lanceres kollégám meglátta ezt a képet, azt mondta egy 1750T-re elkezd gyűjteni ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak