Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 22:01:02 // 71590
ez most már kezd átmenni személyeskedésbe, meg b@szakodásba...ahogy a mondás tartja a diploma IQ-t nem ad, csak egy papír, nem kéne senkit leszólni akinek más a véleménye, tapasztalata...
Pityukoma2015-10-04 21:56:41 // 71589
Amikor idejöttem közétek, azt sem tudtam eszik vagy isszák a fórumozást. A blogok hasznosságáról sem tudtam semmit. Sokat tanultam tőletek/tőled. A blogokat pedig nagyon szeretem olvasgatni. Rengeteg szívástól kímél meg és nem keveset lehet belőlük tanulni. Örülök hogy felhoztad példának :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:52:39 // 71588
Meg is csináltam, akit érdekel a dolog, annak belinkelem.
Sajna helyetted nem tudok dolgozni :-DD
Sajna helyetted nem tudok dolgozni :-DD
.......................2015-10-04 21:50:03 // 71587
Te szeretsz mega Blogot csinálni ,
Itt a feladat csináld meg TE
Itt a feladat csináld meg TE
Liquid2015-10-04 21:49:55 // 71586
Ez nem mellény kérdése. Mo-on élünk ezért az itteni dolgokat vesszük alapul. Ausztriában minden szolgáltatás drága, még a fodrász is, mégse problémázok a nehezen kezelhető frizurán :)
Ismét nem tudom minek hozod fel a 4 hengeres dízelt, naés? A Panda motorterében szíriaikat csempészhetnék, akkora a hely, de attól még nem azt tekintem etalonnak.
Amúgy meg elnézést kívánok, de igencsak nem oktattalak semmire, a nehézipari diploma meg pont annyit ér mint bármelyik - még a lenézett semmitérő, szar informatikus se rosszabb, mert mindkettő távol áll az autógyártástól, de majd te úgyis megcáfolod :D
Ja és csak halkan megjegyzem, hogy nem tudhatod, mihez mennyire értek, megsúgom hogy a legtöbb dologhoz sokkal jobban mint gondolod, csak én azt is beismerem ha valamihez nem értek. :)
Engem meg az b.sz fel q..ra, hogy mindig mindenben a negatívat domborítod és senki semmihez nem érthet náladnál jobban, sőt igazából mindenki hülye, ha kicsit sarkítok.
Ha egy szerencsétlen kívülálló meglátja 1-2 posztodat, nemhogy dízelt, vagy 159-et nem akar, de Alfát se, max. a bajor propellerest, mer az fasza...
Uff beszéltem!
Ismét nem tudom minek hozod fel a 4 hengeres dízelt, naés? A Panda motorterében szíriaikat csempészhetnék, akkora a hely, de attól még nem azt tekintem etalonnak.
Amúgy meg elnézést kívánok, de igencsak nem oktattalak semmire, a nehézipari diploma meg pont annyit ér mint bármelyik - még a lenézett semmitérő, szar informatikus se rosszabb, mert mindkettő távol áll az autógyártástól, de majd te úgyis megcáfolod :D
Ja és csak halkan megjegyzem, hogy nem tudhatod, mihez mennyire értek, megsúgom hogy a legtöbb dologhoz sokkal jobban mint gondolod, csak én azt is beismerem ha valamihez nem értek. :)
Engem meg az b.sz fel q..ra, hogy mindig mindenben a negatívat domborítod és senki semmihez nem érthet náladnál jobban, sőt igazából mindenki hülye, ha kicsit sarkítok.
Ha egy szerencsétlen kívülálló meglátja 1-2 posztodat, nemhogy dízelt, vagy 159-et nem akar, de Alfát se, max. a bajor propellerest, mer az fasza...
Uff beszéltem!
Pityukoma2015-10-04 21:49:33 // 71585
Ezt osztom, a +1 henger miatt nyilván kevesebb a hely az ugyanakkora motor térben.
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:48:38 // 71584
"Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek" - milyen szép is lett volna, ha rendesen dokumentálod a menetét, hogy esetleg másnak könnyebb legyen. De hát tudjuk, nem érdemes nekiállni a blognak, mert az Amore is szar, csak 12 képet lehet feltölteni, videót nem, meg különben is gépelni kell :-DD
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:43:57 // 71583
Megint olyan dolgot hozol fel, ami elkerülhető. Ha nem a drága cserét hajtogatnád, hanem vennéd a fáradtságot és összeszednéd, hogy csak itt kinek-mikor szállt el, és ez alapján lehetne megelőzésként cserélni, akkor hasznos lenne az infó. A károgás nem az.
.......................2015-10-04 21:40:39 // 71582
Leírom mégegyszer mert átfutottatok a lényegen
A 2,4 nehezen szerelhetőbb ezért ha
Külföldre járós vagy egyetlenautó a családban
Akkor a 4hengeres a jobb
A 2,4 nehezen szerelhetőbb ezért ha
Külföldre járós vagy egyetlenautó a családban
Akkor a 4hengeres a jobb
Liquid2015-10-04 21:39:49 // 71581
hát, ahhoz nemsokan tudnak itt hosszászólni :)
Dzsozy nevű tagunkat kérdezd meg esetleg, ismerőseim közül csak nála fut 2.2JTS.
Ha pénzügyileg belefér, akkor benzinesben a TBI a nyerő, szerintem.
Dzsozy nevű tagunkat kérdezd meg esetleg, ismerőseim közül csak nála fut 2.2JTS.
Ha pénzügyileg belefér, akkor benzinesben a TBI a nyerő, szerintem.
Pityukoma2015-10-04 21:37:14 // 71580
A szerehetőség témához: amihez volt szerszámom és tudásom azt magam cseréltem, javítottam a vason. Én kifejezetten azt merem állítani hogy a tervezésnél gondoltak a szerelhetőségre is. Véleményem szerint egy átgondolt mérnöki munka eredménye. Egyetlen alkalommal vakargattam a fejem, éspedig a hátsó lengéscsillapító alsó csavarjánál. De azt is megoldottam házilag.
Minden esetre nem egy rönyó ahol fokban adják meg a szelep hézag értékét, nem mm-ben. Na ott igazán káromkodtam.
Mennyit kell szerelni? Hogy is mondjam... elenyésző töredékét mint Apám ex vw jetta-ját.
A vasam nálam töltött ideje meg van számolva. De az utód nem lesz sem más márka, sem más típus, csak más motor és évjárat.
Egyszóval semmilyen téren nem csalódtam benne :-))) Forza ALFA
Minden esetre nem egy rönyó ahol fokban adják meg a szelep hézag értékét, nem mm-ben. Na ott igazán káromkodtam.
Mennyit kell szerelni? Hogy is mondjam... elenyésző töredékét mint Apám ex vw jetta-ját.
A vasam nálam töltött ideje meg van számolva. De az utód nem lesz sem más márka, sem más típus, csak más motor és évjárat.
Egyszóval semmilyen téren nem csalódtam benne :-))) Forza ALFA
.......................2015-10-04 21:35:02 // 71579
Vannak emberek akik külföldre járnak dolgozni,nekik pl.egy generátorcsere 400eurós munkadíja sok
Persze magyar szerelők magyar áron dolgoznak,ezért ilyen nagy a mellényetek
Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek
Van egy 4hengeres diesel összehasonlításnak is,szóval van diesel jtdm ben egy kis tapasztalat
Másrészt a Nehézipari Egyetemi diplomával a kezemben q..ra felbasz ha kioktatnak Informatikusok arról hogy mik a tények műszaki téren
Persze magyar szerelők magyar áron dolgoznak,ezért ilyen nagy a mellényetek
Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek
Van egy 4hengeres diesel összehasonlításnak is,szóval van diesel jtdm ben egy kis tapasztalat
Másrészt a Nehézipari Egyetemi diplomával a kezemben q..ra felbasz ha kioktatnak Informatikusok arról hogy mik a tények műszaki téren
Peti156Sw2015-10-04 21:27:54 // 71578
Sziasztok! Egyik kedves barátok 159-et akar venni, és tőlem kért tanácsot, nem sok sikerrel, mert nem igazán ismerem a jts motorokat. Tehát a kérdése hozzátok szól! :)
2.2 JTS-en gondolkozik, mert az még megfizethető áron van. Most egy 1.8TS 156-osa van már 2 éve. A kérdése a 2.2 JTS motorokról, hogy mennyivel eszik többet, mik a tipushibái, és mire figyeljen oda a vételnél? Nem elfogult a 2.2 Jts-re, ha jobb motorút ajánlatok, azt megüzenem neki, lehet dízel is. Köszi a segitséget!
2.2 JTS-en gondolkozik, mert az még megfizethető áron van. Most egy 1.8TS 156-osa van már 2 éve. A kérdése a 2.2 JTS motorokról, hogy mennyivel eszik többet, mik a tipushibái, és mire figyeljen oda a vételnél? Nem elfogult a 2.2 Jts-re, ha jobb motorút ajánlatok, azt megüzenem neki, lehet dízel is. Köszi a segitséget!
Liquid2015-10-04 20:52:00 // 71577
igaz az enyém még csak 180e-nél tart, de az injektor felújításon kívül, alapvetően csak kopóalkatrész csere volt.
Liquid2015-10-04 20:48:19 // 71576
Nekem még nem panaszkodott :)
Úgy általánosságban van elegem abból, hogy bármely topikban csak negatív felhanngal tudsz nyilatkozni...
Amúgy meg osztom Erhard véleményét: ki nem szarja le hogy szerelhető? Nagyon nem az a szervízben lakó fajta, ha meg baja van akkor meg kell oldani, majd a szerelő megoldja, bízom a szakáértelmében, max. kicsit vastagabban fog a ceruzája. Most csak azért mert esetleg egy 1.9-en valamit egyszerűbb javítani, nem fogok 1.9-et venni... Ha ebből indulsz ki, akkor vegyél mondjuk Trabantot, mert azon nagygenerált is csinálhatsz az út mellet egy 10-es, 13-as kulccsal, meg csavarhúzóval.
Úgy általánosságban van elegem abból, hogy bármely topikban csak negatív felhanngal tudsz nyilatkozni...
Amúgy meg osztom Erhard véleményét: ki nem szarja le hogy szerelhető? Nagyon nem az a szervízben lakó fajta, ha meg baja van akkor meg kell oldani, majd a szerelő megoldja, bízom a szakáértelmében, max. kicsit vastagabban fog a ceruzája. Most csak azért mert esetleg egy 1.9-en valamit egyszerűbb javítani, nem fogok 1.9-et venni... Ha ebből indulsz ki, akkor vegyél mondjuk Trabantot, mert azon nagygenerált is csinálhatsz az út mellet egy 10-es, 13-as kulccsal, meg csavarhúzóval.
Don Gombóc2015-10-04 20:17:19 // 71575
Az a név lestoppolva nekem. :-)
Más.
Az a szerelőnek nevezett faszkártya aki a szerelhetőségre hivatkozik, az menjen el árkot ásni vagy lapátolni, ott a főnöke megmondja mit kell csinálnia. Amúgy meg ne ásni menjen hanem az anyjába. Ez a szerelhetőség már régen lerágott csont, kb. pont olyan mint a pohártartó csak ez nem vicces.
Más.
Az a szerelőnek nevezett faszkártya aki a szerelhetőségre hivatkozik, az menjen el árkot ásni vagy lapátolni, ott a főnöke megmondja mit kell csinálnia. Amúgy meg ne ásni menjen hanem az anyjába. Ez a szerelhetőség már régen lerágott csont, kb. pont olyan mint a pohártartó csak ez nem vicces.
yani🍀2015-10-04 20:06:47 // 71574
Ha lejössz Ceglédre meg tudjuk csinálni.
mizooo2015-10-04 19:20:12 // 71573
Piritu - 1.000.0002015-10-04 18:41:54 // 71572
Még nem volt keresztelő :-(
mizooo2015-10-04 18:28:45 // 71571
Sziasztok, kell egy kis segítség.
Ma bevezetékeztem és kötöttem a tempomatot.
Sikerült megfelelő MQS terminált vennem az ECU csatiba.
A végén szívtam meg, mert a minden másban jól működő FES 2.6 nem csinálja meg a proxy rendezést :(.... Látja a Can cuccokat a body computerbe is belép, mondjuk ott kiabál, hogy nem jó az ISO code stb...
Szóval nagy nehezen tettem fel Ecuscan 3.6.2-t de az meg semmihez nem csatlakozik ugyanazokkal a paraméterekkel még a motorhoz sem.
Akinek működött már a proxy rendezés le tudná írni milyen szoftrver verzióval és interface-el?
Illetve itt pest környékén valaki nem tudna nyomni nekem egy proxy rendezést amíg felszerelem magam? :)
üdv!
Ma bevezetékeztem és kötöttem a tempomatot.
Sikerült megfelelő MQS terminált vennem az ECU csatiba.
A végén szívtam meg, mert a minden másban jól működő FES 2.6 nem csinálja meg a proxy rendezést :(.... Látja a Can cuccokat a body computerbe is belép, mondjuk ott kiabál, hogy nem jó az ISO code stb...
Szóval nagy nehezen tettem fel Ecuscan 3.6.2-t de az meg semmihez nem csatlakozik ugyanazokkal a paraméterekkel még a motorhoz sem.
Akinek működött már a proxy rendezés le tudná írni milyen szoftrver verzióval és interface-el?
Illetve itt pest környékén valaki nem tudna nyomni nekem egy proxy rendezést amíg felszerelem magam? :)
üdv!
'''''2015-10-04 18:05:17 // 71570
Shadin2015-10-04 17:57:21 // 71569
Ápolgasd csak, én várok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 17:43:22 // 71568
a TBi-re kivi leszek, ebben hónapban lesz a vezérlés csere meg kidobom a gyertyákat is, meg az egyéb olajok cseréje...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 17:38:38 // 71567
én konkrétan úgy bele raktam 100e-et, hogy nem nagyon kellett költeni a 2,4-re, igaz a DPF-et megszüntettem, az első olyan autóm ami a legigénytelenebb volt ezen a téren...vezérlés, fékek, olajok cseréje és egy darab jobbos felső lengőkar,plusz a DPF kiiktatása, a 2,5 év alatt ezek miatt volt szervizben ...
a szívósor a vezérlés cserénél lett leszedve teljesen feleslegesen, a pillangóházat érdemes megpucolni 80-100e km-ként, a szívósort ki kell akasztani és sosem megy tönkre, az EGR-t is egyszer kell megvenni 150-200e km között megy tönkre...most a többi kopó-forgó alkatrészekre nem térek ki, ki hogy használja úgy megy tönkre...
Szerintem minőségre sokkal jobbat csinált az Alfa az 59-ben, mint mondjuk a 3as Bökő...
a szívósor a vezérlés cserénél lett leszedve teljesen feleslegesen, a pillangóházat érdemes megpucolni 80-100e km-ként, a szívósort ki kell akasztani és sosem megy tönkre, az EGR-t is egyszer kell megvenni 150-200e km között megy tönkre...most a többi kopó-forgó alkatrészekre nem térek ki, ki hogy használja úgy megy tönkre...
Szerintem minőségre sokkal jobbat csinált az Alfa az 59-ben, mint mondjuk a 3as Bökő...
Haddel2015-10-04 16:51:51 // 71566
Nekem azután kellett,hogy rá kerültek a 235-ös gumik.Azokkal érezhetően lomhább lett.
Haddel2015-10-04 16:47:30 // 71565
Nekem is pont annyi van hátra.Gyanus ,hogy idén meglesz a 200😃
Piritu - 1.000.0002015-10-04 16:12:32 // 71563
Zolibácsi2015-10-04 16:09:24 // 71562
Azért az nem rosz, mikor benéznek a kerítésen és egy ilyen párduc néz vissza rájuk... 😁
Piritu - 1.000.0002015-10-04 16:08:56 // 71561
Hogy költesz-e rá, az csak rajtad múlik. Sokan sok mindent megelőzésből cserélünk, javítunk, még mielőtt beadja a kulcsot. Sokan meg még akkor se, amikor kakukk lesz. Ez utóbbi esetben nem kell rá költeni.
Jó példa a 2.0 egr hűtő fedele. Köztudott, hogy 80-100e km után elhagyja magát. Cserélte rajtam kívül valaki még mielőtt elrepedt?
Jó példa a 2.0 egr hűtő fedele. Köztudott, hogy 80-100e km után elhagyja magát. Cserélte rajtam kívül valaki még mielőtt elrepedt?
Piritu - 1.000.0002015-10-04 16:04:31 // 71560
Így van. A Párducnak is már csak 16ezer van vissza addig :-))
Nivan842015-10-04 15:45:49 // 71559
Ja nem, semmi ilyet nem mondtam, és költök isaz autómra, és pont tisztában vagyok mi mivel jár. Minden fontos alkatrész árát megnéztem mielött megvettem.
Csak azért irtam, hogy van árnyoldala, mert láttam nem egy hozzászólást itt ott, hogy semmit nem kellett rá költeni, azt megnéztem a blogot és km hosszú story line
Csak azért irtam, hogy van árnyoldala, mert láttam nem egy hozzászólást itt ott, hogy semmit nem kellett rá költeni, azt megnéztem a blogot és km hosszú story line
TáDé2015-10-04 14:27:50 // 71558
A 6,5 fogyasztást felejtsd el ... alsó hangon 7 liter (1,9 JTDm 150 ló) ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 14:23:22 // 71557
minden használt autónak meg van az árnyoldala, hogy költeni kell rá ...de érdekes nem? Különben én mi a jó francból élnék meg? :)))
Csak lassan nekem már az jön le, hogy lassan minden 59 egy szar, fos és állandóan a szervizben van...sajnos nem ezt tapasztalom alkatrész vásárlás szintjén, valaki hazudik :D
Csak lassan nekem már az jön le, hogy lassan minden 59 egy szar, fos és állandóan a szervizben van...sajnos nem ezt tapasztalom alkatrész vásárlás szintjén, valaki hazudik :D
Szabolcs 1592015-10-04 13:57:45 // 71556
235/40r19 zsír ujj continental teli gumival
.......................2015-10-04 13:34:22 // 71555
Mekkora gumi van ráhúzva?
'''''2015-10-04 13:26:43 // 71554
Nincs ellentmondás! :-)Az enyém a saját hülyeségem miatt lett annyiszor szerelve.
Már másodszor építtetem át a szívó és kipuff oldalt,a coolert és a turbót is már kétszer cseréltem mindig nagyobbra.A tőcsavar beletörésen kívül semmi gondja nem volt.Azt is inkább a többletteljesítménynek tudom be.
A szerelőm bmw specialista de semmi gondja nem volt az enyémmel sem.Most épp a spider karburátorait hangolja.Azt valamiért kimondottan szereti.
Már másodszor építtetem át a szívó és kipuff oldalt,a coolert és a turbót is már kétszer cseréltem mindig nagyobbra.A tőcsavar beletörésen kívül semmi gondja nem volt.Azt is inkább a többletteljesítménynek tudom be.
A szerelőm bmw specialista de semmi gondja nem volt az enyémmel sem.Most épp a spider karburátorait hangolja.Azt valamiért kimondottan szereti.
.......................2015-10-04 12:56:42 // 71553
Annál 300ekm er felett sem jönnek a gondok,főleg ha autópályán fut
Pont a hibás dolgokat kontruálták át a FPT nél
Don't worry
Pont a hibás dolgokat kontruálták át a FPT nél
Don't worry
Haddel2015-10-04 12:54:01 // 71552
Lassan a 2.0jtdm-ek is elérik.
Giuntini2015-10-04 11:49:46 // 71551
'Én már mindenen túl vagyok. Hahaha. Ez önirónia akar lenni! Úgy fogom fel, hogy nekem "új autóm van". Senkinek nem kívànom. Ezért mondom nagyon meg kell nézni, ha valaki a 2,4 mellett dönt. Jó esetben 200 ezerre vannak visszatekerve. Sokban 300 ezer fölött van. Rengeteg felső vezetői autó van köztük.
Giuntini2015-10-04 11:39:51 // 71550
'Ezért mondom azt, hogy valóban olyan nyúljon hozzà aku tudja is mit csinál és már százat szetszedett. Az alkatrész ellàtàsra sokkal inkább lehetne panaszkodni. Egyébként a hátsó rúgó cseréjénél nincs nagyobb szopas és az mindegyiknel egyforma.
.......................2015-10-04 11:36:37 // 71549
Csak mostanában érik el a 2,4ek a 200ezret
Ergo minden ilyenen esedékes egy két hetes szerelgetés
Ergo minden ilyenen esedékes egy két hetes szerelgetés
.......................2015-10-04 11:34:19 // 71548
Nekem sírt,
Sőt a segédvázkeretet egyik fényező sem volt hajlandó lefesteni
A töcsavar cserét is lemondta inkább egy másik szerelő
Elegem lett,
Magam csinálom inkább
Ui.: még soha nem kellet egyik autómat az életemben szerelni mint a 2,4et
Sőt a segédvázkeretet egyik fényező sem volt hajlandó lefesteni
A töcsavar cserét is lemondta inkább egy másik szerelő
Elegem lett,
Magam csinálom inkább
Ui.: még soha nem kellet egyik autómat az életemben szerelni mint a 2,4et
Nivan842015-10-04 11:26:59 // 71547
Olyan ez amúgy, mint a rajzfilmekben az angyal meg az ördög ott ülne az ember vállán.
Nivan842015-10-04 11:21:30 // 71546
Nem a kedvét akarta elvenni gondolom, de jó ha tudja mire vállalkozik. Nem csak szép oldala van a 2.4-nek, meg az Alfának sem. Aki akar egyet, az tudni akarja az árnyoldalát is, amibe bele tartozik a magasabb fenntartási költség. Jobban megy, kurva jó a hangja, örülnék ha nekem is az lenne, de nem tudnám fenntartani, mert igen, szarul szerelhetö, és a szerelöd nem neked fogja elsírni, hogy mennyit szop egy hosszbordás szíj cserével, mert az furán venné ki magát. peace.
"Úgy írod,mintha mást se kéne vele csinálni csak szerelni.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő." - ebben meg érzek egy kis ellentmondást :)
"Úgy írod,mintha mást se kéne vele csinálni csak szerelni.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő." - ebben meg érzek egy kis ellentmondást :)
Szabolcs 1592015-10-04 11:19:47 // 71545
Giuntini2015-10-04 10:55:39 // 71544
Szosza tényleg szarabbul szerelhető, hiszen a generâtorhoz hozzàférni vagy az onindítót kivenni nem kis művelet. A verérlés cseréje sem egyszerű. De ezek nem gyakori dolgok. A gent. vagy az onindítót kb. 200 ezrenként piszkàljuk. Vezérlés csere 100 ezrenként. Ezen nem nekünk kell agyalni hanem a szerelőnek. Az olyan szerelő aki nem ért hozzà az ne nyúljon hozzà. Ha meg más gond van mindegyik 159 nagyjàból egyforma. Ne vegyük el a kedvét annak aki 2,4-et akar, inkább biztassuk arra, hogy nagyon nézze meg, és ne higgyen a kereskedőnek. Egy törvényt most már tudok a saját tapasztalatomból: Ausztriàból nem szabad autót hozni. Hihetetlen szemétségeket tudnak ott művelni. Ezt nekem lutólag többen alàtàmasztottàk. Szatyi is ezen a véleményem van. Ügyvéd haverom mondta, a legtöbb utólagos jogi illetve műszaki gond az oszzràkokkal van.
SzJanos2015-10-04 10:08:40 // 71543
Mit vettél helyette?
Szabolcs 1592015-10-04 09:37:07 // 71542
'''''2015-10-04 07:59:48 // 71541
Úgy írod,mintha mást se kéne vele csinálni csak szerelni.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő.