Fórum >> Típusok >> 159

Chianti2015-10-29 20:57:06 // 72514
Budapesti minitali. Óbudai Auchan parkoló, 2015.10.29. 15-17 óra között...

Résztvevők: Giuntini, Haddel, Én, és egy ismeretlen (legalábbis nem Amore tag, de aktív követője a fórumnak, ill. topicunknak) ismerős: Mircow Cartárs, aki egész véletlen olvasta a felhívásunkat és mivel pont a közelben dolgozik, elgurult hozzánk, nem kis meglepetést okozva ezzel.
A teljes dízelmotor paletta + 1 TBI is képviselve volt ezen a rögtönzött kis ütközésen. Jót dumcsiztunk, volt motortér mustra, motorhang kontroll, és persze fotók is készültek.



Kösz szépen srácok, nektek köszönhetem, hogy idén megvolt az első Alfa tali, amin itthon részt vehettem. Viszlát legközelebb.
Shadin2015-10-29 20:51:52 // 72513
Kircsi! Köszi!
Giuntini2015-10-29 20:47:57 // 72511
Azért a Q4-nek van hátránya is, amit bele kell kalkulálni. A valódi sinautó viselkedés, elég sok pacikát felemészt a teljesítményből. Természetesen ezt is bele kell kalkulálni, mint a többletfogyit.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 20:44:19 // 72510
TI-t próbáltam :-) Brutális :-) Meglepett, hogy az elektronika nem szólt bele érezhetően. Szépen csusszant a fara...de valami eszetlen tempó kellett hozzá. Utasként őszintén.. szürreális rémálom volt ugyanez a tempó :-) A q4 az szuper lehet..
Giuntini2015-10-29 20:38:56 // 72509

Beszámoló a Mini taliról:
Mint tudjátok, Chianti car-társ szervezett ma délutánra egy mini talit, és az óbudai Auchan parkolót neveztük meg színhelynek. Kb. együtt érkeztem Chiantival, könnyen megtaláltuk egymást. Nem sokkal később Haddel car-társ is megérkezett, így dízel fronton teljessé vált (hengerűrtartalom szerint) a paletta. 1.9, 2.0, 2.4 JTDM. Autómustra kívül belül, mindannyian már téli papucsokban érkeztünk. Motortérmustra, mellette történetek, tapasztalatok kicserélése, fényképezkedés szeretett járgányaink társaságában. Miközben belemélyedtünk autóink vizslatásába, nagy csendben odafarolt mellénk egy ismeretlen 159 SW TI TBI. Kiszállt nagy vigyorogva a car-társ, bemutatkozott. Olvasta a mi spontán szerveződésünket, mivel a közelben dolgozik, hát ő is csatlakozott a csapathoz. Egy nagyon szép, 2011-es kívül-belül fekete TI-t birtokol. Mirkónak hívják, és nincs regisztrálva az Amorén, tavaly decemberben vette a vasat, és rögtön regisztrálni akart, és mivel nem csatolt fényképet magáról, nem fogadták el a regisztrációt. De azóta is folyamatosan meglátogatja csapatunkat a neten. Mondtuk neki, hogy mihamarabb orvosolja ezt a hiányosságot, mert egy szimpatikus, autóját imádó srácot ismertünk meg benne. Növelné az egyre bővülő Tibi tábort, és a TI-sek garnitúráját. Nagyon jól elbeszélgettünk, az autó témán kívül az ausztriai életről, hiszen Chianti, és Haddel ott dolgoznak, mellette a kinti szervizelésekről, szervizárakról, egy tartalmas másfél órát töltöttünk el egy kis Alfás "világtalálkozó" keretében. Remélem, máskor is szerveződik hasonló szeánsz, én személy szerint a továbbiakban is kapható vagyok mindenre. mondjuk legközelebb Pityukoma, és Shadin verdáinak megünnepelésére! A képek alátámasztják ezt a nagyon közvetlen röpke másfél órát.
Liquid2015-10-29 20:37:22 // 72508
azért az átlagmérés még odább van.. de sajna valós a veszély
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-29 20:35:55 // 72507
140-150 autópálya 9.5-9.6
Liquid2015-10-29 20:35:46 // 72506
Kócosék a 156-tal nem mertek követni, lemaradtak, pedig bőven volt még tartalék a 159-ben
Liquid2015-10-29 20:34:49 // 72505
Ha komolyból kanyarvadászni akarsz akkor a legjobb egy TI de még jobb egy Q4 TI, komolyan! Ha gondolod bemutatom egyszer :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 20:32:45 // 72504
Ismerem a 2.4 hangot, szép, jó, de dízel. Most csendes benzinest szeretnék. A pálya dinamikánál meg jobban izgat a kanyarvadászat, a TBI jobb súlyeloszlású lehet azért. Már az m3-mon is kint vannak a mérő kamerák, amik átlagot is mérnek. Lassan a stabil 150-es tempónak is befellegzett :-(
Liquid2015-10-29 20:30:50 // 72503
azért van hangja a Tibinek is, nem is rossz, de tény és való hogy dízelsége ellenére a 2.4-nek belülről egész korrekt a hangja, valóban amolyan fenyegető morgás, nem TS-szerű veszett üvöltés, hú de szerettem azt :)
Liquid2015-10-29 20:26:27 // 72502
a tompítottban lakik a xenon továbbra is, de refire kapcsolva elmozdítja a projektort és és emellett a másik lámpa / refi is bekapcsol, jó cucc
Giuntini2015-10-29 20:16:25 // 72501
Azt alátámasztom, a TBI-nek valóban nincs hangja, ahogy a VTT-n Erhardéval mentünk egy kört. Érdekes, hasonlóképpen viselkedik mint a 2.4 (benzin mivolta ellenére), tehát alacsony fordulattól húz, mint a dízel, nem érdemes forgatni. Nagyon jól megy, súlyelőnye van a 2.4-hez viszonyítva. Gyanítom viszont, hogy nagy tempónál már a 2.4-nál lehet az előny. Ha viszont akarsz valami hanghatást, akkor a 2.4 (dízel ellenére) a megoldás. Hangja a fenyegető morajláshoz hasonlít, semmiképpen sem dízeles, illik ehhez a tank kinézethez. Még kevesebbet fogyaszt mint a TBI, igaz a szervizelési költségei magasabbak, és mivel a használt, sokat futott autó, szívósor, DPF, EGR, és egyéb költségek esedékesek lehetnek.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 19:57:29 // 72500
Köszönöm! A 9.5 az nem is sok. Ez milyen tempót jelent pályán? Anno a George féle tesztre emlékszem ami 12l körül volt 140-nél. Na az sok. :-)
A hangot nagyon nem bánom, hangosítani mindig könnyebb, mint halkítani.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-29 19:52:11 // 72499
a bixenon attól bi, hogy refinél egy motoros terelőlapka megváltoztatja a vetületet...
BituMan212015-10-29 19:23:44 // 72498
Sziasztok! 2.4jtd motor van a verdába, computer kiírja hogy pre heating glow plugs are not available. kimértem a gyertyákat, plusz van otthon kettő teljesen új azokat is. az újak ellenállása 1,1 ohm a motorban lévőknek 5ből 4nél 1 vagy 0,9 , és az első hengerben lévő gyertyáé 0,4ohm. Azért indul nehezen mert az a gyertya rossz lenne? szakadásmérésre egyébként mindegyik sípol, meg dróttal megszikráztatod az elvileg rossz is még szikrázik. Először izzító relére gyanakodtam, cseréltem de a probléma maradt.
Szabolcs 1592015-10-29 19:20:43 // 72497
Akkor pasz nem akarok hülyesèget irni de az enyém bi xenon Csak azért irtam hogy a xenon is Reflektor nem Csak a h7
Shadin2015-10-29 19:08:34 // 72496
Hát dehát én nem értem :-( a DS1 egy sima xenon mindenféle 'bi' nélkül :-(
Szabolcs 1592015-10-29 19:01:54 // 72495
D1S a xenon
Szabolcs 1592015-10-29 18:59:18 // 72494
Nekem nem tompitott ugye projektor a Reflektor Sima és Ha fel kapcsolod a reflektort Akkor a tompitott ba a xenon is bekapcsolja Meg a tävolsägit ugye de Majd nézd Meg älj közel egy falhoz és lätni Fogod hogy a xenon is kapcsol nem Csak a tävolsägi
Don Gombóc2015-10-29 18:51:18 // 72492
Annyira fos az a lánc készlet, hogy egy gyerek biciklin különb lánc van. Egy szíjas megoldás korrektebb szerintem. Ez a láncos vezérmű megcsúfolása. Jobb ha a tulaj nem is látja ha van egy kis műszaki érzéke, amúgy meg mindegy csak fizesse ki. Rohadjon meg amelyik tervezte és áldását is adta rá. :-(
Piritu - 1.000.0002015-10-29 18:43:43 // 72491
Ezért csodálom a Spider-t hangoló emberkék tudását. Ha tartod a tempót, akkor még nyitott tetővel se veszed észre a motor működését. Aztán visszakettőpadlógáz és feláll a szőr a hátadon a hangtól :-)))
Shadin2015-10-29 18:37:14 // 72490
Régen meg csendre vágytunk :-(
Shadin2015-10-29 18:32:33 // 72489
Mármint a tompított búra alatt és a távolsági búra alatt is xenon van? Mert a bi az ugyanabban a foglalatban mindkettő :-(
Piritu - 1.000.0002015-10-29 18:27:11 // 72488
Kell egy ilyen cucc :-))
Piritu - 1.000.0002015-10-29 18:23:55 // 72487
Sokkal, ha nem cserélik le OFF lett volna helyette.
ethanol2015-10-29 18:15:42 // 72486
A Tbi a leginkabb Alfa a 159-es szám alatt. Kevesebb hibaforrás a dízelhez képest. Nálam kb80 pálya. Ha költségről beszélünk, a fogyasztás magas, nálam 9,5 liter az éves átlag. Ezért kapsz egy sportos limuzint, amivel élmény utazbi, élmény beleülni. Egy dolog, ami hiányzik belőle, egy kicsi hang...
Szabolcs 1592015-10-29 18:09:31 // 72485
Tompitott is Reflektor Az enyém is bixenon Meg fogsz lepödni brutälis a vilägittas
Shadin2015-10-29 18:08:45 // 72484
Tényleg meggyőző :)
Neked jobban tetszik az új műszerfal billencskapcsolók nélkül?
Shadin2015-10-29 18:04:19 // 72483
Bocs a tudatlanságomért, de a 159 esetében mi a fenét jelent a bixenon?
Piritu - 1.000.0002015-10-29 17:57:17 // 72482
Engem ez a videó (és a hasonlók) győzött meg :-)
Shadin2015-10-29 17:48:04 // 72479
Mennyi a tömege a 175 Pacihoz?
Shadin2015-10-29 17:47:19 // 72478
Ezen a héten gyártják ugye?
Piritu - 1.000.0002015-10-29 17:40:18 // 72477
Akkor egy cipőben járunk, csak én még azt se tudom, hogy elkészült-e a gyárban :-))
Shadin2015-10-29 17:38:17 // 72476
Holnap megyek az autóért :-D Már szét vagyok csúszva!
Shadin2015-10-29 17:34:40 // 72475
Bal hátra van komplett tartalék szerkezetem, jobb hátra meg a műanyag :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-29 17:34:20 // 72474
A gyárin volt a hangsúly. Sportdob lenne olcsóbban is.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 17:32:45 // 72473
Értem én :-) Nem is úgy gondoltam hogy úgy gondolod :-)
yani🍀2015-10-29 17:32:09 // 72472
Azért van olcsóbb lehetőség is. blog
Piritu - 1.000.0002015-10-29 17:06:11 // 72471
gyml által belinkelt hirdetésben se volt jó az egyik hátsó ablak :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-29 16:51:45 // 72470
bakker, nem rád értettem, hogy fillérb@szó csak vázoltam, mivel egy újabb modell, ehhez nem kapni 1500-ért légszűrőt, meg olajat 1500/L-ért stb, stb...ha itt valami elromlik az bizony sokba tud fájni bár az alapvető típushibák pont nem olyan vészesek pl ablakemelő...
presztízs autóban ülnék akkor nem Alfát vettem volna :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 16:43:28 // 72469
A TD-n nézett így ki 2 éve (akkor volt 16 éves). Műszaki előtt "meghámoztuk", azóta is úgy van, most is így megy majd műszakira. Egy osztrák eredetű autón, ami még letámasztva is rohadt pár évet.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 16:40:03 // 72468
Ha arra gondolok, hogy anno amikor a 146 is fiatalabb volt, 80e volt az első fékgenerál 2007-ben (persze mind a 4 kerékre). 2010-ben 55e szereléssel, de azokat a RH cuccokat inkább a felejtős kategóriába tenném. 2014-ben már az ATE cuccok álltak meg 55e-ben beszerelve.
A fillérbaszás vádja nem hiszem hogy érint, ez az autó mindent megkapott időben, még azt is ami nem feltétlen volt szükséges. :-) Mivel hogy munkaeszköz. Nem engem fogsz látni nullára futott nyári gumival rallizni télen, a mai napig úgy szervízelem az autómat, hogy nem nézem a piaci értékét, csak a használati értéket. Pár tanulópénz volt, egy 5 éves autóval sem a boltba rohangálnék nagyon sok alkatrészért, de ez más téma.

Na és ehhez képest keresek én fiatalabb, kisebb km-es megbízható autót. Olyat, ami nem fog lényegesen több pénzt elemészteni. Nem sok fejszámolás kell hozzá, hogy a vételáron, üzemanyagon és az alkatrészeken hány millió Ft mínusz keletkezik a mostani állapothoz képest mondjuk 150e km alatt. Innentől vékony a határvonal a fillérbaszás és a "van ennek bármi értelme?" kérdés felvetése közt. Nagyon idejét érzem hogy újítsak, de általában hamar visszavezetem oda, hogy... és minek?

Mivel sz@rok a presztízsre, jól érzem magam a régi autómban, csak olyan érvek vannak, mint biztonságosabb, halkabb. Itt általában kimerül. Mégis pont ez a két dolog ami megérheti a befektetést, tényleg lépnék, ha meglátom az értelmes lehetőséget.
Szóval nem tudom. A családban sok újonnan vett autó van, most 8-9 évesek, 100-170e km között. MIndegyikkel több baj volt és van, mint az enyémmel, beleértve a hasznongépjárműveket is. Azok még trébbek. 3 van a látókörömben, mind megállt az első 5e km-en belül.

Azért csak érdekel az a TBi :-) A dízelek pont a nyűgök és az eu4-5 miatt nálam szóba sem jönnek. Mostmár napi városi használat is van, két hónap alat leölném a DPF-et, EGR-t, a VGT-t és a többi bizgentyűt. Csak ugye..ez a mocsok 146. Hat és felet bír enni rövidtávozva városban..az én tempómban.

NA asszem kifejtettem miért is nem egyszerű ez nekem :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-29 16:33:06 // 72467
Bő 20 ezret mentem még miután meghámoztuk. Lehet, hogy még kihúzta volna a telet is, de már meguntam a hangját.
Shadin2015-10-29 16:31:07 // 72466
Tehát nem bírja...
Shadin2015-10-29 16:30:21 // 72465
De hát lehántolva bírja még nem?
:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak