Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-16 21:03:32 // 74964
nem tudom de a 8 év dejzelezés alatt nekem sosem sikerült rossz minőségű nyálat tankolni szerencsém volt ezek szerint :D
Piritu - 1.000.0002015-12-16 20:56:36 // 74963
"Utolsó DPF csere km-száml., km: 153620,00
Regenerálások teljes száma: 1063.0"
Eszerint az átlagos távolság: 144 km / regen
Elég kevésnek tűnik....
yani🍀2015-12-16 20:46:08 // 74962
Nekem legutóbb 2 megszakított regenerálás jött össze és nem dobott még mellé lámpát.

Olvasott hibák: Injection Diesel Bosch EDC16C39 CF5/EOBD (eng. 1.6/1.9/2.0)
11/12/2015 08:14:52.949
Nincs tárolt hiba az egységben.
Utolsó DPF csere km-száml., km: 153580,00
Km-állás utolsó regenerálás óta, km: 537,70
Regenációk száma az utolsó olajcsere óta: 0
Utolsó regenerálások átl. hőm., Deg.C: 628,46
Átl. táv az utolsó regen. között, km: 226,00
Utolsó regenerálások átl. ideje, sec: 532,00
Elvégzett olajcserék száma (kézi): 6
Utolsó olajcsere, km: 145474.0
Váltóolaj-csere kérelem km-száml., km: 138385.0
Következő olajcsere, km: 26900.0
Olaj elhasználódás foka, %: 76,99
Km-száml. utolsó v. e. cserekor, km: 153588.39
Regenerálások teljes száma: 1062.0
Gyújt. kikapcs. megsz. regen. száma: 2
Világító DPF lámpával megtett km-ek száma: 0

A hétvégén átmentünk Szolnokra, 30 km kellett hozzá, hogy megcsinálja:
Olvasott hibák: Injection Diesel Bosch EDC16C39 CF5/EOBD (eng. 1.6/1.9/2.0)
13/12/2015 09:38:47.881
Nincs tárolt hiba az egységben.
Utolsó DPF csere km-száml., km: 153620,00
Km-állás utolsó regenerálás óta, km: 2,00
Regenációk száma az utolsó olajcsere óta: 0
Utolsó regenerálások átl. hőm., Deg.C: 626,36
Átl. táv az utolsó regen. között, km: 470,00
Utolsó regenerálások átl. ideje, sec: 544,00
Elvégzett olajcserék száma (kézi): 6
Utolsó olajcsere, km: 145474.0
Váltóolaj-csere kérelem km-száml., km: 138385.0
Következő olajcsere, km: 26900.0
Olaj elhasználódás foka, %: 76,99
Km-száml. utolsó v. e. cserekor, km: 153628.3
Regenerálások teljes száma: 1063.0
Gyújt. kikapcs. megsz. regen. száma: 0
Világító DPF lámpával megtett km-ek száma: 0
Giuntini2015-12-16 20:12:36 // 74961
Van különbség a Vépúder és a pancsolt Vépúder között. Már a nyolcvanas években nekem a Shell kimutatta a foga fehérjét az 1500-ös PolskibaH2O-t tankoltam. Aztán igy tovàbb. Engem valamiért utàl a Shell.
Piritu - 1.000.0002015-12-16 20:00:49 // 74960
"bejelez egy kis lámpa a műszerfalon, hogy halló user kellene egy regen. " - a userek 90%-a azt se tudja, hogy van benne dpf. Sokan és sokat mennek világító piros motorlámpával, hibaüzenettel, úgyhogy egy sárga se lenne zavaró nekik.
Tovább megyek, az átlag user egyáltalán nem parázik,hogy mikor van regen. Nekem a 190e km-en egyszer se világított a lámpa, az egész tette a dolgát anélkül, hogy bármit is kellett volna csinálni.
"a rendszer egy bizonyos szint elérése után lefuttatná automatikusan, " - pontosan ezt teszi a rendszer. Nálam 311 regeneráció futott le különösebb tennivaló nélkül. :-DD
(Ami ha jól számolom átlagosan bő 600 km/alkalom)
mzo2015-12-16 19:47:42 // 74959
Én is úgy tudom, hogy a szűrő dugulást csak a 2.0 Jtdmnél jelzi ki, de azoknál is csak akkor ha már kritikus értékre tömítődött el a szűrő. Ha pl sorozatban nem tud lefutni a regen program, vagy ha nem éri el a min. 80 fokot a hűtővíz és ezért nem tud elindulni a regen program. Télen ez gyakori lehet, hiszen pl városi használatban, a motornak kell 5-10-12 km is hogy elérje a regenhez szükséges hőmérsékletet. Vagy több. így persze hogy jön a jelzés. A lámpa is azért sárga mert ez nem súlyos hibát jelez, hanem egyfajta figyelmeztetés, hogy tessék kicsit meghajtani az autót üzem meleg motorral, mert különben baj lesz.
Egyébként ez a regen elbaszott egy találmány, ill a kivitelezése mindenképp.
Mennyivel jobb lett volna ezt manuálisra megcsinálni. Pl bejelez egy kis lámpa a műszerfalon, hogy halló user kellene egy regen. Erre a user amint teheti szakít rá egy kis időt keres egy olyan útszakaszt, ahol le tud zavarni egy regent, majd amikor ott van, akkor megnyom egy kis gombot és elkezdődik a folyamat. Így nem lenne para, hogy mikor csinálja, miért akkor miért most stb stb... Ha meg valaki nem manuálisan indítaná el -mert pl elfelejti vagy szarik rá- akkor a rendszer egy bizonyos szint elérése után lefuttatná automatikusan, kikuszöbölve ezzel a lerobbanás veszélyét.
Piritu - 1.000.0002015-12-16 19:46:15 // 74958
Nekem átlagban minden második tankolás a kagylós kúton van, random a világban. Minden 3-4. vépúder.
Már írtam, hogy egyszer a vépúder hozta vissza a 156-ba a lovakat, úgyhogy tuti oldja valahogy a lerakódásokat. Azóta tankolom rendszeresen.
.......................2015-12-16 19:40:22 // 74956
2 ,ugyanaz ,sík úton kb. Felét mutatja konstans 150 né

3 nem megy ki teljesen ,gyári progival 1,5 bar a full gáz
Giuntini2015-12-16 18:47:30 // 74955
Kérdés:
1 A turbo milyen fordulatnal kezd el dolgozni? Úgy értem, hogy a műszer nálam olyan 1000 rpm-nél mozdul meg.

2 Olyan 2500-as fordulaton ami nálam 150-nek felel meg mekkora a turbonyomàs? Nalam 0,8 környékén vagy egy kicsivel alatta.

3 Képes felmenni 1,6 bar nyomás környékére? Nàlam meg sohasem ment fel a plafonra a max egy osztàssal alatta, igaz olyan brutâlisan sohasem nyomtam meg.

Csak azért kérdem mert az eltömődés óta jobban figyelem a műszert. Az eltömődésnél visszafogta a turbonyomàst. Egyébként mintha javulna a helyzet, már nem érzem hogy úgy lefogná. Ezenkívül nincs az az égett keserű szag, mintha regeneràlna. Ma tankoltam fullra az Omv-nél. Egy életre letudtam a Shell kútakat. Ezt mindenhol terjeszteni fogom! Ma beszélgettünk erről haverokkal, elképzelhető, hogy a nitro adalék feloldotta a lerakódàsokat, és azt bevitte az üzemanyag ellàtó rendszerbe és eltömítette a dpf-et. Mindennek ellenére óvakodj a Shell-től!
Giuntini2015-12-16 18:22:22 // 74954
Nekem is egyszer kiírta, mégpedig amikor nem működött a hőmérséklet érzékelő.
.......................2015-12-16 18:00:14 // 74953
Én azt kérdeztem hogy a Shadin 2,0jtdm je is kijelzi ezt?
Az ismert hogy az 1,9 és 2,4 ilyet nem tesz
.......................2015-12-16 17:58:41 // 74952
Az 1,6jtdm minden télen kétszer háromszor ezt kiírja,
Majd ha kimegyek autópályára pár perc múlva már megy is a regen
Aztán elalszik
Balazs802015-12-16 17:56:09 // 74951
Bár a könyvben bent van nekem is a műszerfal is tudja mégis motorhibát dobott és abszolút nem ment az autó csak erőlködött (gondolom ez a szerviz mód)
.......................2015-12-16 17:55:21 // 74950
De ettől még a kutas ugyanúgy pancsolhat vele
Vagy csak a tankeresnek van kulcsa a töltőfedélhez?
Nem hiszem
Balazs802015-12-16 17:54:47 // 74949
Én nem csak ha MES-el kivillogtatom :) a szervizben azt mondták csak 2009-től jelezi.
.......................2015-12-16 17:52:10 // 74948
Ezt a jelet ne is láttátok még sárgán világítani?
.......................2015-12-16 17:43:23 // 74947
Ugyanaz a motorvezérlő mint az 1,6
Abból indultam ki hogy nekem télen többször kiírta hogy Filter Clogged
De ezek szerint mégse
Balazs802015-12-16 17:33:04 // 74946
Ja és azt hiszem 2009-től jelez csak ki.
Balazs802015-12-16 17:31:32 // 74945
Hát igen ezzel szívok én is hétvégén 950km-t mentem kb 700 autópálya és nem takarított a 93% tömődöttséggel kezdtem a heti városozást. Most még nem tettem rá a gépet de gondolom lesz vagy egy két perces az utolsó regen. De már január 5-re kaptam időpontot megnézik lehet-e rá tenni újabb SW-t. Az érdekes az, hogy MES-el be tudom kapcsoni a visszajelzést a műszerfalon, de még soha nem jelzett ki. Amikor nem tudott regenerálni akkor motorhibát dobott és nem is ment az autó.Csak az erőltetett reg segített. Remélem ha tudnak rá új SW-t rakni és talán többször regenerál nem csak ha fullba van.
Piritu - 1.000.0002015-12-16 17:29:54 // 74944
El kell hogy keserítselek semmit se ír ki pluszban.
Ha már a 2.0 jelez, akkor az 1,9 is jelez. Semmi sem védi jobban a motort.
DKori2015-12-16 17:27:55 // 74943
Szia(sztok)!

Az OMV nyál (egyébként nem feltétlen csak a prémium) kintről jön Schwechátból tankeren Csepelre és onnan terítik. Higyj nekem. ;)
Piritu - 1.000.0002015-12-16 17:27:23 // 74942
Ugyan úgy működik. Csak akkor ír, ha már gáz van. Nekem sose gyulladt ki eddig.
Piritu - 1.000.0002015-12-16 17:26:04 // 74941
Legyen igazad, csak így nincs összehasonlítási alap. A gyárival nekem sose volt ilyen kicsi a regen táv.
Shadin2015-12-16 16:15:33 // 74940
Azt már akkor gyújtja fel szerintem, ha volt korábbi megszakított regenerálás, mert nekem a normál tisztítást csinálja mindenféle jelzés nélkül...
mzo2015-12-16 16:14:38 // 74939
A W40-es olaj sztem igenis jobb a dieselkehez mint a 30-as olaj. Én is 5W40 C3-as olajat használtam. Sose volt bajom. A motort-turbót meg csak védem vele.
De ha már regen: Nekem az off-os 1.6 Eu5-ös autóm 8-900 km-erenként regenerál. Úgy hogy ebből kb 300 város, 2-12 kmeres távokkal a többi pálya.
Don Gombóc2015-12-16 15:45:28 // 74938
Az egérmozi bal alsó sarkában jelenik meg a sárga kipufogó formájú ikon és ki is írja egy rövid időre az ántipollúsöny ganéságát, aztán kb 15-20 perc menet amíg eltűnik a szimbóleum. :-) Nekem január óta nem régen csinálta harmadszor, pedig egy átlag napon megyek 6 kilométert, a hétvégeken kormolom ki egy kicsit.
.......................2015-12-16 14:33:09 // 74937
Igen kiirja hogy mi baja
De ez jó ,mert védi a motort
Shadin2015-12-16 14:16:30 // 74936
DPF szempontjából az olajnak csak a C minősítése a fontos "low ash" vagy mifene, az h 30-as v. 40-es az mindegy nem?
Shadin2015-12-16 14:14:26 // 74935
Ez már kiírja, ha baja van, mert az 1.9 nem tette soha?
.......................2015-12-16 13:54:25 // 74934
simán jó a 5-40 w is
nekem vagy 3 szor az került bele ,és még mindig tökéletesen lemegy 20% körülire ha pucol
.......................2015-12-16 13:52:11 // 74933
szerintem nyáron jobb lesz a km átlag
télen a több hidegmenet jobban telíti
nem kell megijedni
az euro 5 ös motorokon ha eldugul a dpf akkor lesz egy kis sárga lámpa
de az se tragédia akkor autopályára ki és kipucolja
Shadin2015-12-16 13:23:51 // 74932
Nem gondoltam, hogy itt is a méret a lényeg :-)

Ebben az esetben nem kezdek el aggódni és végigcserélni a fél autót mint az elődnél. Persze teljesen feleslegesen...

Viszont az 1.9-2.4 DPF-je is tartalmaz 1/4 részben elő katalizátort. Közte és a DPF közötti részben van a nyomáskülönbség és a hőfok érzékelő köve.

Ettől még persze kisebb lehet...
Shadin2015-12-16 13:17:42 // 74931
Az olaj (szerintem) nem lehet gond, az 1.9-ben (is) áttértem az 5w-40-re és nőtt az átlag táv, nem csökkent. Másfél hónapig 5W-30-as olaj volt benne és kb. ue. volt a km a regenek között. Az 1.9-em ette a 30-as olajat tb oldalon, ezen javított a 40-es, 2.0-ba meg szintén a tb miatt tettem bele a 40-est, bár itt nem meggyőződésből :-(

Az etap egyébként 2/3 város és 1/3 (ACSKF :-)) pálya.
Piritu - 1.000.0002015-12-16 13:03:01 // 74930
A 360 km tényleg kevésnek tűnik. 500 alatt nekem csak télen rövid távon volt, amikor gyakorlatilag be se melegedett a motor.
Elsőre megpróbálnám a bele való olajat... (5W-30 C2)

A 360 - 550 arány viszont simán lehet a dpf méretéből. A 2,0-é sokkal kisebb.
'''''2015-12-16 12:44:59 // 74929
Év közepén volt még Pécsen egy kút ahol egész fekete volt a nyál és sok autó meg is állt tőle.Ott bebizonyították,hogy szar volt a kúton az anyag.Nem tudom,mi lett a vége a történetnek.
Haddel2015-12-16 12:13:07 // 74928
Van osztrákban prémium öemfau.😃 Maxmotion azt hiszem.
Kolci2015-12-16 10:56:13 // 74927
ez olyan mint a földgáz, itthon csak a gázművek szakértői véleményét fogadják el, és így aztán érjél el valamit. Ha jelzed, hogy szerinted irreális a fogyasztás akkor tuti, hogy a készüléked a rossz, nem a gáz, osz visz lát. Szerintem az üzianyagnál is detto.
Giuntini2015-12-16 10:37:04 // 74926
Nekem nyáron, itthon 1500km-enként regenezett (OMV prémium), igaz szinte 90%-ban autópálya. Ezért mondom, normál körülmények között képtelenség, hogy egy tökéletesen működő Dpf így eltömődjön. Normálisan regenerált mindig. Nem is tudom, hogy egy ilyen kúttal mit lehetne csinálni. Nincs jogi fórum, ahová lehetne fordulni, semmi bizonyítékom nincs, hogy a pancsolt gázolaj miatt jártam így.
.......................2015-12-16 10:36:17 // 74925
Az hogy kisebb a DPF geometriai mérete
A 2.0ban a DPF ben van egyben az oxy cat és a dpf
Az 1,9 ben az oxi cat a turbon a dpf az ülés alatt volt
Ha ezt a kettöt összetennéd dupla akkora hosszu henger jön ki

Mellesles tiszta kímélő autópálya az 1,6 jtdm mito max 550km ert megy el egy regennel
Városban felét
Shadin2015-12-16 10:32:47 // 74924
Hi!

A 2.0 regen távolsága jelenleg konzekvensen 360Km ami az 1.9-nél 550Km volt.
Mindkettővel kénmentes üzemanyaggal és 5w-40 C3-as olajjal járok. Az alapjárati korrekció a 2.0-nál hidegen-melegen +-0,5 alatt van, míg az 1.9-nél +-1,9 alatt volt. Azonos etapon közlekedtem mindkettővel.

2.0-s kollégák 500+ Km-et mondanak itt a fórumon, de AlfaOwner-en találtam többet is akinek ue. a "gondja" 5-6000-et futott 2.0 170CV-nél 200-250miles az átlak távolság.

Fiat szerint a legutolsó sw van rajta:

ECU ISO code: FD 86 E9 08 49
FIAT drawing number: 51892680
Hardware number: 0281017782
Hardware version: 00
Software number: 1037515031
Software version: 4242
Homologation number: 9394M
ECU programming date: 01/07/2011

Korábbi kipufogó belseje majdnem olyan tiszta mint Piritu cartárs Párducáé, nem kormos, motor szépen indul, jó hangja van és szépen megy.

Mitől lehet ennyivel rosszabb az átlag regen távom a 2.0-nál, mint a hasonlóan erősre húzott 1.9-nél volt?

5let?
Kolci2015-12-16 10:17:02 // 74923
Lehet, hogy kintről jön a nafta az OMV-nél de az akkor is érdekes, hogy ha kint tankolok a sógoroknál egy nevenincs kúton akkor olyan 1300 km a regen táv, ha itthon omv maxot, akkor meg 800 km-nél regenezik. Mondjuk a többi kút prémiumjánál is hasonló a helyzet pár kilóméteres eltéréssel. Ha nálunk tankolok az OMV-nél pesten, sokkal jobb a nyál, mint Zalaszengróti kútnál, bár még mindíg fényévekkel jobb, mint az ott nyílt másik kút Türje felé. Az után szűrőt kellett csrélnünk a 164-en
.......................2015-12-16 09:31:23 // 74922
Az biza vérlázító hogy pancsolni lehet a gázolajjal
Ezért én is harapok
Szóval megértelek

A minap fújtam a kereket egy OMV kúton ,mellette LPG kútfej
De vagy 15fokban srégen áll az egész szekrény
Kérdezem ez hogy ?
Hát nekitolatott egy kamion
Mondom és ha felrobban így ?
Vállvonás,menjek a főnöknek reklamálni
A fönök meg A7el szaladgál

Na ezt így engedik magyarországon ,ez elgondolkodtató
Giuntini2015-12-16 09:09:30 // 74921
Kérlek Szosza nézz utána! Az OMV-nél minden prémium osztrákból jön. Ez így van! Wéber úr is, a filmben elmondja. Ekkorát nem lehetne hazudni. Az OMV Maxxx Motion soha egyetlen autóban nem okozott gondot. Ofival is tegnap beszéltünk róla, és ő is csak azt tankol, mert az tényleg kintről jön. És hogy bepancsolt üzemanyagot tankoltam az most már tény!
.......................2015-12-16 09:02:27 // 74920
Szerinted az olajbáró MOL majd engedi hogy bárilyen üzemanyag külföldről jöjjön?
Tuti nem
Ez csak duma hogy az OMV prémium osztrákból jön
Osztrákban nem is lehet kapni
Külön gyártanak magyaroknak prémium dieselt?
Meg minek hoznák schwechatból mikor Batta közelebb van
Giuntini2015-12-16 08:40:31 // 74919
Dömpi, most mondtad ki a frankót! Pancsolnak mindenhol, és ahol nincs forgalom, ott rá vannak kényszerülve. Ahol én tankoltam be a naftát, ott eléggé gyér a forgalom. Azért megbízhatóbb sokkal az OMV prénium, mert azt kintről hozzák. A vépúder nitro+ azért nem jobb a deákné vásznánál, mert az itteni üzemanyag, és az adalékokat itt pancsolják bele. Biztos, hogy nem fogy a Shellnél a prémium, hiszen az árkülönbség miatt nem tankoljál bele. Csak mi vagyunk Alfások ilyenek, a fillér...szó über deutsch autósok nagyrésze nem tankolja ezt, mert minek! Nem egy BMW-s mondta már nekem. Biztos vagyok, hogy egyből érzékelte valami a kompban, hogy valami nem smakkol az üzemanyaggal, másként ment az égés, és agyonvágta korommal a dpf-et. Az elején amikor elkezdett nem menni, az még nem a dpf eltömődés miatt volt, hanem mert szar volt az üzemanyag. Szép lassan eltömítette a DPF-et az autópályán a termelt korom.
norbi04092015-12-16 00:52:11 // 74918
Lehet, akkor hogy Téged láttalak:) Basszus ha ott helyben kapcsolok akkor odaköszönök. Na majd legközelebb....úgy is én is mindig ott tankolok. Nekem amúgy a budafoki úton lévő shell nitro+ dízelével nem volt gondom...volt hogy azt tankoltam és talán még lágyabban is járt tőle a motor. Szerintem a tisztuláshoz jobb a tartós 130.
Chianti2015-12-15 23:17:20 // 74917
Pedig ezt mindenütt gyári Giulietta felniként hirdetik. De mindegy is, csak álmodozom. :o) Épp most van felújítás alatt a jelenlegi 17-es szettem, aztán eljátszottam a gondolattal, mi lenne ha nagyobbra váltanék... de nem.
Kolci2015-12-15 22:44:24 // 74916
Én nem azt mondom, hogy a ceglédi shell rossz, hisz attól nem volt olyan rossz mint a szombathelyitől. Szerintem inkább nem komálja a vépuder nitrót, plusz Szombathelyen pancsizhattak a dolgozók úti kúton.
Dömpi (il dottore)2015-12-15 22:33:29 // 74915
"Lehet, hogy csak ott pancsiztak, mert a ceglédi kútnál tankolva nem volt ilyen drasztikus romlás, de nem szerette."

A ceglédi shell nem jó?

Az a gondom, hogy 2 évig, amíg jártam Pestre suliba, mindig úgy hoztam ki, hogy az M3 bevezető Kacsó Pongrác úti felhajtójánál lévő ÖMV-nél tudjak prémium dízelt tankolni. Az Arkangyal imádta.
De most vége a sulinak.
Helyben marad a ceglédi Shell, az abonyi MOL (amit nagyívben elkerülök) és a ceglédi iker-MOL kút a 4-esen.
Most akkor hol tankoljak?
Alapból óvatos vagyok a MOL-al, de kizárásos alapon akkor ki kell próbálnom a ceglédi MOL-kutat a 4-esen. Óriási forgalma van, így remélhetőleg nincs rászorulva a pancsolásra a tulaj, no meg nem romlik meg a prémium nála, mert nem érkezik, mert fogy. Az abonyival amúgy ez volt a gond (szinte csak én tankoltam prémiumot, de ez utólag derült ki).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak