Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2016-01-05 13:56:53 // 75840
a belső mindent elárul ...ennek úgy kell kinéznie, mint ha új lenne...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-01-05 13:55:37 // 75839
kíváncsi vagyok mikor a Tomi eladja a 59-ét mennyit kell hátra tekernie hogy elhiggyék a km állást :DDD
.......................2016-01-05 13:49:37 // 75838
Tegyük fel hogy igaz

És ha 68000 km van benne?
És ha óvodába vitték vele a gyereket?
Ergo átlagsebesség 15..20km/h
Így Cirka 2800..4000üzemórát futott
Az autópályán 300000km ,ha az átlagseb. 80km/h
Így is vonzó szám?

Nekem inkább kellene egy autópályás kocsi 300000ezerrel
Az egy misivel olcsóbb is
Dömpi (il dottore)2016-01-05 13:46:00 // 75837
"Az olajcserék száma korlátlanul visszaállítható"

Szerintem nem.
De igen, erre nem szoktak odafigyelni a nepperek, hiszen az átlag (l)user ki sem olvassa, csak ránéz a kilométerórára.
Jack2016-01-05 13:45:04 // 75836
Van valami konkrét ami arra enged következtetni, hogy buherálták a km-t? Ígéretes a képek alapján is a kocsi, szívesen elmegyek megnézni, de linkre nem utaznék 500km-t ha ti ismeritek a kocsit vagy a gazdáját, és köztudott, hogy kajli az egész ;-)
Dömpi (il dottore)2016-01-05 13:38:19 // 75835
Én is kapásból rávágnám, hogy nem vagyok olyan, de ha őszintén magamba nézek, akkor be kell valljam, hogy igenis tudna fájni pár tízezer mínusz, főleg, pont az hiányozna a cserealanyhoz.
Persze vissza nem tekerném, de nem is kapnék őszinteségi rohamot.
.......................2016-01-05 13:34:58 // 75834
Az olajcserék száma korlátlanul visszaállítható ,
Ez így nem célravezető
Ha tekergették az isten se mondja meg mikor és honnan
Jack2016-01-05 13:30:14 // 75833
Köszi, így meg is találtam:). Viszont olvasom az előzményeket, mert nem kellett évekre visszamenni, de semmit nem találok az autóról és a gazdiról. A gazdája nem kommentel, blogot nem ír. Szosza "beszólását" sem tartanám annak, csak egy kérdést tett fel amire nem jött válasz... Amit találtam, hogy "költeni kell rá", de mire mit azt már nem:)
Liquid2016-01-05 13:19:06 // 75832
:D ráérő informatikus vagyok :)
Shadin2016-01-05 13:13:28 // 75831
Már megint gyors(abb) voltál :-(
yani🍀2016-01-05 13:06:37 // 75829
Azért vagyunk még rajta kívül is páran. Nem férne rá az arcomra, hogy áthúzzak valakit, pedig van rajta hely bőven.
Jack2016-01-05 13:05:06 // 75828
Miben volt téma megkérdezhetem? Esetleg milyen messzire kellene visszaolvasnom?
Shadin2016-01-05 13:02:42 // 75827
Dehát pont róla volt szó a múltkor itt, Szosza beszólt neki :-)
Dömpi (il dottore)2016-01-05 13:01:39 // 75826
Így van!
Ha jó a termosztát, és már elérte a 90 fokot, tök mindegy, hogy lejtő vagy emelkedő, gyors vagy lassú tempó, a 90 az 90! A mutató NEM mozdulhat meg!
Ha mégis => termosztátcsere!
Hardy2016-01-05 13:01:27 // 75825
A fűtéséhez es a bemelegedeshez: Szerintem megérné egy allófűttést berakni. 70-90 fokra felfűti a vizet. Kevesebbet fogyaszt kíméli a dpf et is mivel mar nem dús a keverék. Használtan nem olyan vészes az ára. Csak arra lennék kiváncsi hova lehetne berakni. Ha van valakinek szívesen fogadok róla pár képet hova kell berakni.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 12:59:39 // 75824
Furcsa, hogy nincs benne tempomat. Amúgy pont egyidős az enyémmel :)
Nem tudom, nekem gyanús a 68e km. Érdemes lenne felhívni és megkérdezni, hogy hazai forgalomba helyezésű-e. Ha kintről behozott, akkor szemérmetlenül vissza van tekerve. Ha itthoni, akkor is pár keresztkérdésből kiderül, hogy tényleg 3. autóként használt-e, ahogy írja, ergo valós lehet-e a km.
A fotók alapján nem rossz, de mindenképp körbe kellene mérni rétegvastagság mérővel és kiolvasni a comp-ot.
Ha vissza is van tekerve, látszik az olajcserék száma. Ha azt mondja a tulaj, hogy a gépkönyv szerint szervizeltette, akkor olajcserénként kb. 25-30e km. Ebből rögtön látszik, hogy 68e km vagy több. Ez akkor nem működik, ha azt mondja, hogy x-ezer km-enként volt olajcsere. Mert akkor ez vagy igaz, vagy nem. De ha látsz benne 10 olajcserét, és a tulaj mondja, hogy 15ezrenként volt olajcsere, akkor is megfogtad.

Egy a lényeg. Úgy menj oda, hogy aki autót akar eladni, az akkor is hazudik, amikor kérdez.
És nem írom ide, hogy tisztelet a kivételnek, mert nincs kivétel! - na jó, esetleg Pityukoma :)
Shadin2016-01-05 12:59:31 // 75823
Nincs kizárva, hogy tévedek, de ha jó a termosztát akkor ilyen nincs :-(
Ugyanilyen dolgok miatt cseréltem az 1.9-ben és utána jó lett, nem csökkent pl. és lineárisan emelkedett a vízhőfok a megtett út arányában. Hidegben kicsit lassabban, melegben kicsit gyorsabban. Most fogom a 2.0-ban is cserélni és az is igazolni fogja.
Zárt termosznál mindegy, vagy alig van különbség, hogy fűtéssel vagy nélküle mész. Ha nyitva a termosz akkor a hűtőben visszahűl a menetszéltől a cucc és itt játszik a be vagy kikapcsolt fűtés.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 12:47:33 // 75822
Szerintem még kár parázni. Akkor vidd szerelőhöz, ha már áthallatszik az AC/DC-n, mint nálam :).
Az mindegy milyen olaj van benne - legalább is ebből a szempontból. Ha kezd tönkremenni, önthetsz bele bármit, akkor is tönkre fog menni. Nekem még külön váltóvédő adalék is volt benne, mégis eljött, aminek el kellett jönnie.
Amúgy meg lehet benne bármi, ha a két hátsó támasztócsapágyhoz nem jut el (olvass visszább: konstrukciós hiba).

SRÁCOK!
Most, hogy nekem fel kell újítani a váltót, nehogy ész nélkül rohanjatok a legkisebb zaj miatt is váltót felújíttatni!!! Sok métert elmegy még. Akkor kell beavatkozni, ha már egyértelműen és erősen hallani a zajt!

Összegeket még nem tudok én sem, de elvileg a váltóba a csapágy darabja kb. 30e Ft. De ha nálam meglesznek az árak, úgyis írok blogot, abban minden benne lesz.

Még1x! NO PARA!
Dömpi (il dottore)2016-01-05 12:40:28 // 75821
Egyetértek. Tutira kevés az olaj. Egyébként tisztességes szerelő szól is, hogy olajcsere után elképzelhető, hogy még után kell tölteni. Mondjuk az én szerelőm indig jól beállítja a szintet. Mindig rávár legalább fél órát - addig csinál mást - és újra ellenőrzi a szintet. Nekem olajcserétől olajcseréig még SOHASEM kellett utántölteni. Feleségem 1.6 TS-ébe is mindig fél év után, tehát félidőben kell egy kicsit pótolni. De TS-nél ez a normális.

Amúgy meg van nívópálca. Mielőtt beindítod, nézd meg mit mutat.
Jack2016-01-05 12:23:46 // 75820
Sziasztok! Éppen 159 keresésben vagyok, találtam egy ilyet

Ismeri valaki az autót vagy a tulajdonosát? Esetleg már valaki meg is nézte személyesen? Válaszokat előre is köszönöm.
norbi04092016-01-05 11:55:36 // 75819
Kettesben mint ha nekem is lenne hangja a váltónak, de elég enyhe és nem is mindig..olyasmi mint amit Dömpi is említett...az a régi villamos hang. Gyári tutela van benne. Amúgy egy ilyen csapágy cseréért mennyit kérnek? Gondolom több a munkadíj mint maga a csapágy :)
.......................2016-01-05 11:42:47 // 75818
Kevés az olaj,
Önts utána
David | Centocinquantanove2016-01-05 11:35:06 // 75817
Hát nem tudom, ez nem feltétlenül van így.
Nekem van egy útszakasz például, ahová amikor érek, akkor kb 60 °C-on áll a mutató.
Ez a szakasz amiről szó van kb 2-2.5 km hosszú nagyon enyhe lejtő. Itt szinte nulla terheléssel jár a motor. Ezen a szakaszon simán majdnem visszaesik majdnem 55 °C-ra a vizem, mire a végére érek.
Aztán utána újra sík terepen megy az út, újra elkezd felfelé menni a mutató és szög 90-re beáll.
.......................2016-01-05 11:33:02 // 75816
Ez nem igaz,az olajnak semmi köze ehhez
(Ha rossz lenne a kenés más alkatrészek is kopnának)
Ca. 2,5 liter olaj van benne,és gyárilag szintetikus a Tutela
A túlterheléstől megy tönkre a csapágy ,
Az un. "Pitting" kopáskép a kúppgörgőkön egyértelmű jele a megengedettnél nagyobb felületi nyomásnak
David | Centocinquantanove2016-01-05 11:30:54 // 75815
Ha nem vízszintesen parkol az autó akkor mutathat kevesebbet. P. már az is befolyásolja, ha felparkolsz a padkára és úgyhagyod. De pl lejtőn/emelkedőn is.
Ettől persze még lehet, hogy fogy az olaj, ezért érdemes szétnézni, de a legtöbbször csak a dőlés miatt szokott kevesebbet mutatni.
David | Centocinquantanove2016-01-05 11:28:22 // 75814
Én ilyenkor egy 8-10 percet várok, de túlságosan sokáig nem érdemes alapjáraton prüttyögtetni, ert ugye az a cél, hogy elérje az üzemi hőfokot, amit egyhelyben állva valószínúleg sosem fog elérni -10 °C reggelen.
Letelt a max 10 perc, akkor start, szépen, óvatosban.
ProdyG2016-01-05 11:18:44 // 75813
Még egy fontos kérdés eszembe jutott: indításkor mindig automatikusan kijelzi a kocsi az olajszintet... 1 hónapja volt olajcsere a kocsimban, de azóta folyamatosan 2 rubrika hiányzik a max-hoz képest. Nagy hidegben, mint pl ma reggel is, 3 rubrika hiányzik.
Ez rendben van így? Vagy kevés olajat raktak volna a kocsiba? köszi!
Nivan842016-01-05 10:45:14 // 75812
Olvastam angol forumokon is a probléma után. Meg olyat is irtak, hogy az m32es annyira kompakt házban van, hogy a félszintetikus olaj annyira felmelegszik benne, hogy elveszti a kenését. Enyemben most szintetikus Castrol van, ennél meg aztvettem észre hogy amig be nem melegszik a kocsi, addig "fémes" a váltási érzet. 6ban nekem is előre tolja egy jo 5mm-t. Hangot még nem ad. Megprobalok most egy váltó revitalizálot, hogy a kettős tömegű csereig kihuzza még épen.
ProdyG2016-01-05 10:33:55 // 75811
Én ma reggel indítottam 1 hét parkolás után (szabadtéri parkoló), 2x izzítottam, nem ment pöccre, de azért nem volt vészes...
Kiírta, hogy nem működik az ABS. 10 km-rel később, amikor leállítottam és újraindítottam már jó volt az ABS, nem jelzett hibát :)

Mennyi ideig érdemes ilyen nagy mínuszokban alapjáraton járatni, mielőtt ténylegesen elindulok vele?
Dömpi (il dottore)2016-01-05 10:28:18 // 75810
nekem a 8V 120 lóról van húzva kb. 148-154-re (gyakorlatilag 16V teljesítményre). Mivel ugyanaz a váltó, mint 16V-ben, a 330 Nm-ert simán el kell bírnia.

A probléma gyökere, hogy a rudazat két hátsó támasztócsapágyának kihagyták az olajozó járatait. Konstrukciós hiba.
Shadin2016-01-05 10:21:07 // 75809
50K+-t mentem csippel és semmi baja nem volt a váltónak.
Grega4042016-01-05 09:53:40 // 75808
Amúgy reggelente -12 C-ban is egy izzítás után viszonylag pöcc indul, azonban a szervószivattyú nekem is morog egy ideig. Valamint a váltó felől pár km-ig, bemelegedésig olyan lendkerekes autó hang jön. Elvileg a váltó teljesen fel volt újítva. Lehet az olaj sűrű a hidegben emiatt adja a hangot.
Grega4042016-01-05 09:47:41 // 75807
Egy érdekességet szeretnék megosztani. Írtam, hogy jan.1-én reggeli indítás után égve maradt a motorkontroll és "Have engine checked" hibát dobott. Tegnap reggel átvittem szerelő haveromhoz és rádugtuk a műszerére. Az eredmény P2081 - kipufogógáz hőmérséklet érzékelő hiba volt. Törlés után is visszajött. Felnyitottuk a gépháztetőt, hogy belekukkantsunk a motortérbe és akkor vettük észre, hogy a zárhídnál az egyik csoportkábelből kiágazó 2db vezeték ami a hőfok jeladó csatijához megy eltört. A vezeték szigetelése tiszta kemény, elöregedett. Valószínűleg rázkódástól vagy egyéb érthetetlen okból eltört. Összekötöttük majd szigeteltük a vezetékeket és lőn csoda, hibakód törölhető. Így szerencsére ingyen megúsztam ezt a történetet, csak azért szólok, hogy nézzétek meg ezt a vezetéket, mert ha nálam előfordult előfordulhat másnál is.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:47:34 // 75806
meg a briteknél meg mindenhol, tudom...na persze, majd pont a németek chippelik a kocsikat.

bocsi, de ezt ne próbáld meg nekem beadni.

sajnos túl sok németet ismerek
.......................2016-01-05 09:44:46 // 75805
Csak a csippeltekben romlik el,
Szinte minden diesel csippelt németo ban
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:38:29 // 75804
Ugyanaz az M32 van a 8V-ben is, mint a 16V-ben.

Ja, szerinted chippelik a Merivákat, meg az Astra-kat is?
.......................2016-01-05 09:30:16 // 75803
Nem a váltó szar,
Nem kellene csippelni
Az M32 a8szelepesben 280Nm terhelésre van méretezve
Gondolod a csippelt 350Nm ereket kibírja?

Egy csapágycsere megoldja a gondodat
Shadin2016-01-05 09:25:43 // 75802
Ez jó kerülő megoldás, de szerintem ill. nálam korábban a klíma automata használata esetén is az 1.9-nek (is) max. 7-8 Km után üzemmelegnek kell lennie akár -10 foknál is, ha jó a termosz. Mielőtt cseréltem ua. csinálta mint nálad és ue. csinálja most a 2.0 is.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:23:12 // 75801
Nekem télen, hidegben, amíg be nem melegedett a váltó mindig is volt hangja. 116e km-el vettem. Most van benne 183-185e km.
Novemberben durvult el a helyzet, amikor kanyar bevétele után pl. 4-esből 2-be visszaraktam. Akkor jött olyan hang, mint a régi 4-es/6-os villamos a nagykörúton lassításnál: "vúúúúúúúúúúúú"
Elvittem a szerelőmhöz. Mentünk egy kört. Hát ő megterhelte rendesen, 6-ban 40 km/h. Na ott már hallatszott 6-ban, 5-ben, 4-ben.
Egyedül 1-ben és 3-ban nem volt semmi hangja.

A youtube teli van vele, mert ugyanaz a GM M32 váltó van a dízel Merivákban, Astrta-kban és Vectra-kban:
itt 0:55-től hallatszik a háttérben
ezen látszik jól mi is a probléma
de itt is hallani 0:30 és 0:40 között, mikor visszavált

Nekem még 6-ban gázadáskor kicsit visszatolta a váltókart.

Ez a váltó alapból sz*r, és ez van minden 1.9 jtdm-ben! Senkit nem akarok elszomorítani, de csak idő és km kérdése :(
David | Centocinquantanove2016-01-05 09:10:13 // 75800
Én kompromisszumot kötök.
Alapból ilyen egy vagy max. egy vagy kétpálcás állapotban van a ventillátorsebesség amikor reggel beindítom.
Amint a mutató elmozdul az 50 °C-ról egyből felotlja magának max állásba a ventillátort. Ilyenkor szépen egyből visszarakosgatom 2 vagy max. 3 pálcásra. Érződik befelé is a finom meleg, meg a motortól sem vonok el túl sok hőt.

Apropó: csak engem idegesít, hogy a ventilátorsebességnél a fél fokozatokat nem képes kijelezni a cucc? Meg olyan prosztó kicsit, hogy két gombnyomás egy osztás. Nem olyan vész, de szerintem bosszantó apróság ... :)
Norby2016-01-05 06:39:58 // 75799
Valószínű, mert csak mínuszban csinálja.2 éve volt cserélve.
Chianti2016-01-04 23:46:15 // 75798
Aztakurva, jól szétkaptátok! Kíváncsi leszek én is a váltóra, az enyém is eléggé morog. Amikor asszony vezet én meg anyósülésen csücsülök, nagyon hallani, szinte minden sebességfokozatban. Természetesen ezt egy nő nem hallja, és teljesen hülyének nézi az embert, hogy már megint rémeket hallok, nincs a kocsinak semmi baja!!! Pedig tudom hogy van, én hallom az oda nem illő zajt. A kérdés, meddig lehet vele így gond nélkül közlekedni.
Chianti2016-01-04 23:37:10 // 75797
Hidegindítás, motormelegedés témához. Mivel nincs garázsom, reggelente ha mínuszok vannak kétszer izzítok és pöcc-röff. Mondjuk izzítógyertyák nyáron lettek cserélve, akksi tél előtt bevizsgálva, úgyhogy ez így is kell legyen. Pont 10 km-t megyek meló miatt, és gondoltam csinálok 1 tesztet, mi a különbség, ha fűtéssel, ill. anélkül teszem meg a távot. Az eredmény több mint meglepő. Kb 2 perc alapjáraton melegítés után szoktam indulni és 1800-2000 fordulaton 3-4-ben, ritkán és röviden 5-ben tudok haladni. Fűtéssel -5 fokban max. 70 fokra melegszik a víz. Fűtés nélkül viszont 90 fok mire odaérek. A termosztát fűtéssel úgy 4-5 km után nyit, anélkül 2 km elég neki.
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
mzo2016-01-04 22:40:46 // 75796
Bő 1 hét hirdetés után ment el 2,5 m-ért még a nyáron. A második legdrágább 59-es volt az évjáratából. Úgy voltam vele, hogy nem sürgős, sőt ha nem viszik el az sem baj. Aztán a végén majdnem versenyeztek is érte. :) Az volt a szép, hogy anno 2013-ban pontosan ennyiért vettem. Akkor volt benne 108.000 km amikor eladtam 132.000. És hibátlan volt.
tirex2016-01-04 22:36:52 // 75795
Oké,bocs. Hát én nem nagyon szeretném így kezdeni az évet az alfámmal. Mondjuk szét sem merném így szedni. Jól nyomjátok. Drukkolok hogy jó legyen.
Liquid2016-01-04 22:32:58 // 75794
te azért elég magasra tetted a lécet :)
Giuntini2016-01-04 22:30:15 // 75793
Nem kis munka! De én vezetek! Az enyém még jobban szét volt szedve! És biztos, hogy többet fizettem!
Nivan842016-01-04 22:26:01 // 75792
Dömpi, mit érzel a váltódon? Vagy mit éreztél, hogy javíttatod?
Dömpi (il dottore)2016-01-04 22:20:34 // 75791
sajna a lista elég hosszú, nézd meg a kocsim blogbejegyzésében...de értem a viccet, csak...😀😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak