Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2016-01-05 11:28:22 // 75814
Én ilyenkor egy 8-10 percet várok, de túlságosan sokáig nem érdemes alapjáraton prüttyögtetni, ert ugye az a cél, hogy elérje az üzemi hőfokot, amit egyhelyben állva valószínúleg sosem fog elérni -10 °C reggelen.
Letelt a max 10 perc, akkor start, szépen, óvatosban.
ProdyG2016-01-05 11:18:44 // 75813
Még egy fontos kérdés eszembe jutott: indításkor mindig automatikusan kijelzi a kocsi az olajszintet... 1 hónapja volt olajcsere a kocsimban, de azóta folyamatosan 2 rubrika hiányzik a max-hoz képest. Nagy hidegben, mint pl ma reggel is, 3 rubrika hiányzik.
Ez rendben van így? Vagy kevés olajat raktak volna a kocsiba? köszi!
Nivan842016-01-05 10:45:14 // 75812
Olvastam angol forumokon is a probléma után. Meg olyat is irtak, hogy az m32es annyira kompakt házban van, hogy a félszintetikus olaj annyira felmelegszik benne, hogy elveszti a kenését. Enyemben most szintetikus Castrol van, ennél meg aztvettem észre hogy amig be nem melegszik a kocsi, addig "fémes" a váltási érzet. 6ban nekem is előre tolja egy jo 5mm-t. Hangot még nem ad. Megprobalok most egy váltó revitalizálot, hogy a kettős tömegű csereig kihuzza még épen.
ProdyG2016-01-05 10:33:55 // 75811
Én ma reggel indítottam 1 hét parkolás után (szabadtéri parkoló), 2x izzítottam, nem ment pöccre, de azért nem volt vészes...
Kiírta, hogy nem működik az ABS. 10 km-rel később, amikor leállítottam és újraindítottam már jó volt az ABS, nem jelzett hibát :)

Mennyi ideig érdemes ilyen nagy mínuszokban alapjáraton járatni, mielőtt ténylegesen elindulok vele?
Dömpi (il dottore)2016-01-05 10:28:18 // 75810
nekem a 8V 120 lóról van húzva kb. 148-154-re (gyakorlatilag 16V teljesítményre). Mivel ugyanaz a váltó, mint 16V-ben, a 330 Nm-ert simán el kell bírnia.

A probléma gyökere, hogy a rudazat két hátsó támasztócsapágyának kihagyták az olajozó járatait. Konstrukciós hiba.
Shadin2016-01-05 10:21:07 // 75809
50K+-t mentem csippel és semmi baja nem volt a váltónak.
Grega4042016-01-05 09:53:40 // 75808
Amúgy reggelente -12 C-ban is egy izzítás után viszonylag pöcc indul, azonban a szervószivattyú nekem is morog egy ideig. Valamint a váltó felől pár km-ig, bemelegedésig olyan lendkerekes autó hang jön. Elvileg a váltó teljesen fel volt újítva. Lehet az olaj sűrű a hidegben emiatt adja a hangot.
Grega4042016-01-05 09:47:41 // 75807
Egy érdekességet szeretnék megosztani. Írtam, hogy jan.1-én reggeli indítás után égve maradt a motorkontroll és "Have engine checked" hibát dobott. Tegnap reggel átvittem szerelő haveromhoz és rádugtuk a műszerére. Az eredmény P2081 - kipufogógáz hőmérséklet érzékelő hiba volt. Törlés után is visszajött. Felnyitottuk a gépháztetőt, hogy belekukkantsunk a motortérbe és akkor vettük észre, hogy a zárhídnál az egyik csoportkábelből kiágazó 2db vezeték ami a hőfok jeladó csatijához megy eltört. A vezeték szigetelése tiszta kemény, elöregedett. Valószínűleg rázkódástól vagy egyéb érthetetlen okból eltört. Összekötöttük majd szigeteltük a vezetékeket és lőn csoda, hibakód törölhető. Így szerencsére ingyen megúsztam ezt a történetet, csak azért szólok, hogy nézzétek meg ezt a vezetéket, mert ha nálam előfordult előfordulhat másnál is.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:47:34 // 75806
meg a briteknél meg mindenhol, tudom...na persze, majd pont a németek chippelik a kocsikat.

bocsi, de ezt ne próbáld meg nekem beadni.

sajnos túl sok németet ismerek
.......................2016-01-05 09:44:46 // 75805
Csak a csippeltekben romlik el,
Szinte minden diesel csippelt németo ban
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:38:29 // 75804
Ugyanaz az M32 van a 8V-ben is, mint a 16V-ben.

Ja, szerinted chippelik a Merivákat, meg az Astra-kat is?
.......................2016-01-05 09:30:16 // 75803
Nem a váltó szar,
Nem kellene csippelni
Az M32 a8szelepesben 280Nm terhelésre van méretezve
Gondolod a csippelt 350Nm ereket kibírja?

Egy csapágycsere megoldja a gondodat
Shadin2016-01-05 09:25:43 // 75802
Ez jó kerülő megoldás, de szerintem ill. nálam korábban a klíma automata használata esetén is az 1.9-nek (is) max. 7-8 Km után üzemmelegnek kell lennie akár -10 foknál is, ha jó a termosz. Mielőtt cseréltem ua. csinálta mint nálad és ue. csinálja most a 2.0 is.
Dömpi (il dottore)2016-01-05 09:23:12 // 75801
Nekem télen, hidegben, amíg be nem melegedett a váltó mindig is volt hangja. 116e km-el vettem. Most van benne 183-185e km.
Novemberben durvult el a helyzet, amikor kanyar bevétele után pl. 4-esből 2-be visszaraktam. Akkor jött olyan hang, mint a régi 4-es/6-os villamos a nagykörúton lassításnál: "vúúúúúúúúúúúú"
Elvittem a szerelőmhöz. Mentünk egy kört. Hát ő megterhelte rendesen, 6-ban 40 km/h. Na ott már hallatszott 6-ban, 5-ben, 4-ben.
Egyedül 1-ben és 3-ban nem volt semmi hangja.

A youtube teli van vele, mert ugyanaz a GM M32 váltó van a dízel Merivákban, Astrta-kban és Vectra-kban:
itt 0:55-től hallatszik a háttérben
ezen látszik jól mi is a probléma
de itt is hallani 0:30 és 0:40 között, mikor visszavált

Nekem még 6-ban gázadáskor kicsit visszatolta a váltókart.

Ez a váltó alapból sz*r, és ez van minden 1.9 jtdm-ben! Senkit nem akarok elszomorítani, de csak idő és km kérdése :(
David | Centocinquantanove2016-01-05 09:10:13 // 75800
Én kompromisszumot kötök.
Alapból ilyen egy vagy max. egy vagy kétpálcás állapotban van a ventillátorsebesség amikor reggel beindítom.
Amint a mutató elmozdul az 50 °C-ról egyből felotlja magának max állásba a ventillátort. Ilyenkor szépen egyből visszarakosgatom 2 vagy max. 3 pálcásra. Érződik befelé is a finom meleg, meg a motortól sem vonok el túl sok hőt.

Apropó: csak engem idegesít, hogy a ventilátorsebességnél a fél fokozatokat nem képes kijelezni a cucc? Meg olyan prosztó kicsit, hogy két gombnyomás egy osztás. Nem olyan vész, de szerintem bosszantó apróság ... :)
Norby2016-01-05 06:39:58 // 75799
Valószínű, mert csak mínuszban csinálja.2 éve volt cserélve.
Chianti2016-01-04 23:46:15 // 75798
Aztakurva, jól szétkaptátok! Kíváncsi leszek én is a váltóra, az enyém is eléggé morog. Amikor asszony vezet én meg anyósülésen csücsülök, nagyon hallani, szinte minden sebességfokozatban. Természetesen ezt egy nő nem hallja, és teljesen hülyének nézi az embert, hogy már megint rémeket hallok, nincs a kocsinak semmi baja!!! Pedig tudom hogy van, én hallom az oda nem illő zajt. A kérdés, meddig lehet vele így gond nélkül közlekedni.
Chianti2016-01-04 23:37:10 // 75797
Hidegindítás, motormelegedés témához. Mivel nincs garázsom, reggelente ha mínuszok vannak kétszer izzítok és pöcc-röff. Mondjuk izzítógyertyák nyáron lettek cserélve, akksi tél előtt bevizsgálva, úgyhogy ez így is kell legyen. Pont 10 km-t megyek meló miatt, és gondoltam csinálok 1 tesztet, mi a különbség, ha fűtéssel, ill. anélkül teszem meg a távot. Az eredmény több mint meglepő. Kb 2 perc alapjáraton melegítés után szoktam indulni és 1800-2000 fordulaton 3-4-ben, ritkán és röviden 5-ben tudok haladni. Fűtéssel -5 fokban max. 70 fokra melegszik a víz. Fűtés nélkül viszont 90 fok mire odaérek. A termosztát fűtéssel úgy 4-5 km után nyit, anélkül 2 km elég neki.
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
mzo2016-01-04 22:40:46 // 75796
Bő 1 hét hirdetés után ment el 2,5 m-ért még a nyáron. A második legdrágább 59-es volt az évjáratából. Úgy voltam vele, hogy nem sürgős, sőt ha nem viszik el az sem baj. Aztán a végén majdnem versenyeztek is érte. :) Az volt a szép, hogy anno 2013-ban pontosan ennyiért vettem. Akkor volt benne 108.000 km amikor eladtam 132.000. És hibátlan volt.
tirex2016-01-04 22:36:52 // 75795
Oké,bocs. Hát én nem nagyon szeretném így kezdeni az évet az alfámmal. Mondjuk szét sem merném így szedni. Jól nyomjátok. Drukkolok hogy jó legyen.
Liquid2016-01-04 22:32:58 // 75794
te azért elég magasra tetted a lécet :)
Giuntini2016-01-04 22:30:15 // 75793
Nem kis munka! De én vezetek! Az enyém még jobban szét volt szedve! És biztos, hogy többet fizettem!
Nivan842016-01-04 22:26:01 // 75792
Dömpi, mit érzel a váltódon? Vagy mit éreztél, hogy javíttatod?
Dömpi (il dottore)2016-01-04 22:20:34 // 75791
sajna a lista elég hosszú, nézd meg a kocsim blogbejegyzésében...de értem a viccet, csak...😀😉
tirex2016-01-04 22:11:36 // 75790
Hú, jól szétszedtétek termosztátcseréhez. Végülis így jobban hozzáfértek. )))
Dömpi (il dottore)2016-01-04 22:08:56 // 75789
de hát tudod, hogy nekem van! miért nem hívtál fel? 😀
Dömpi (il dottore)2016-01-04 22:06:31 // 75788
nekem is, most lesz cserélve az is
Dömpi (il dottore)2016-01-04 22:00:08 // 75787
Egyenlőre szétfelé szerelődik. A váltó már kint van. A segédvázkeret viszont alig korrodál...azért le lesz alvázvédve.
Giuntini2016-01-04 21:43:46 // 75786
Ma EGR ki, patika tisztaságú volt, és működik. Tehát csak az lesz, DPF ki, és tisztítás. Egyébként a Holl Holder/ASR/VDC hiba tényleg gyenge akksira utalhat, mert két napig nem indítottam be, és gyengébben forgatta az önindítót. Hozzáteszem, hogy a garázsban ilyenkor is 10 fok van. Kérdésem, hogy a gyengébb akksi befolyásolhatja a nagynyomású működését?

Ma a hóban mindenesetre nagyon patentül működött az összes menetbiztonsági rendszer, VDC/ASR rendesen dolgozott. Nagyon jó az automata váltó! Winter üzemmódban, sokkal finomabban indul, a hó alatti jég kevésbé viszi el indulásnál, és már 2000 alatt vált magasabb fokozatba, és jóval alacsonyabb fordulatnál vált vissza.
Liquid2016-01-04 20:59:18 // 75785
ó bakker, bekeveredtem, azt hittem ezt is Tomi írta :D
Pityukoma2016-01-04 20:58:18 // 75784
Nem, dehogyis :-) csak féktárcsa nélkül nem jönnek ki a méretek. Kell a felni és a kerékagy közé a vastagsága. Így egyszerűbb mintha komplett legyártatnám esztergályossal. Kb 5 perc alatt leszúrja belőle a nem kellő részt.
Liquid2016-01-04 20:53:11 // 75783
távtartónak? szélesítesz?
Pityukoma2016-01-04 20:51:05 // 75782
Tudjuk, ismerünk :-)
Pityukoma2016-01-04 20:50:05 // 75781
Igen, fejben már össze álltak a dolgok. Szép lassan apránként készülődök. Még jó hogy a hátsó kerékcsapágyamat nem dobtam ki anno. A féktárcsát elviszem esztergályoshoz leszúratom a fék részét, mert csak a közepe kell távtartónak.

A feles jó ötlet, asszem lesz felhozatal :-D
'''''2016-01-04 20:38:23 // 75780
Addig még én is fejlesztem a vasat.Sosem lesz elég erős és sosem lesz kész. :-)
'''''2016-01-04 20:37:03 // 75779
Ma próbáltam a hóban normál módon használni de nem lehet.Csak az első keréken ennyi ló és még a gázpedál is sokkal érzékenyebbre van állítva,így elég érdekes volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-01-04 20:34:03 // 75778
majd kölcsön adom neki a Novitec-et :D
'''''2016-01-04 20:31:58 // 75777
Van még 10 hónapja a Kul-ig,addig hagyom,had örüljön aztán letöröm a szarvát. :-)
Liquid2016-01-04 20:25:57 // 75776
Tomi asszem beszóltak neked .D
Liquid2016-01-04 20:25:10 // 75775
ejha, látom próbálod überelni a tavalyit :D
Még azzal lehet spékelni, hogy előtte be kell dobni 2 tetszőlegesen választott felest a felhozatalból :D
Pityukoma2016-01-04 20:22:10 // 75774
Nem lehet hogy ilyen hidegben besűrűsödik a szervó olaj? Mikor volt cserélve? Aztán rövid idő elteltével el kezd melegedni és helyre áll minden.
Pityukoma2016-01-04 20:17:52 // 75773
Mzo és Kardosdoki Cartársaink pikk-pakk el tudták adni.
Pityukoma2016-01-04 20:14:43 // 75771
Inkább leszedem az enyémről hogy a tiéd pariban legyen vele :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-01-04 20:11:22 // 75770
vajh mennyire eladható az 1.9 Q-Tronic?
Pityukoma2016-01-04 20:07:57 // 75767
Ohh köszi:-) Tartsd talonba léccci. Építek egy fél futóművet a kerékcsere játékhoz. Ahhoz kellene.
Greentimus2016-01-04 20:07:32 // 75766
Megoldható. Ha nálam lesz a kocsi, akkor meg is nézheted és persze vica verza. :) Többit e-mailben vagy privátban.
Pityukoma2016-01-04 20:03:53 // 75765
Az tökéletes lenne, köszönöm! Össze tudunk futni valahol, valamikor? Esetleg szombat délelőtt?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak