Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2015-12-29 10:35:23 // 75515
Jó kereskedő aki pumpálja a pedált :-(
Hogy nehezen indul előfordulhat, ha tényleg hidegen várt és nem volt beindítva elég régen. Lehet, h a nyál a tank alján valami fos egy kannából, lehet akku hiba, üa. szűrő, meg még sok minden. Ha beállt stabilan az alapjárat és nem füstöl a jószág gyanúsan, akkor nem feltétlenül nagy hibára utal. A nyikorgás a hosszbordás szíj lehetett, ami talán már nem fiatal és párás, hideg időben megcsúszhat. Párom 3 éves autója is csinálja reggelente :-(

Ezek alapján én nem zárnám ki. Az enyém kvázi hibátlan volt megvételkor, de már az olaj cserék is érezhető hatással voltak rá.
Giuntini2015-12-29 10:24:24 // 75513
Erhard, most nem értünk egyet!! A Bmw, és a többi autó bőrülése, úgy néz ki, mint a rongy, 100-150 ezer méter után. Az Alfánál, csak a festék kopik le, de ennek is meg van a magyarázata, nem azt a randa lyuggatott bőrt preferálják. Amelyik 159 ülése szakadt, varrásnál szétmegy, foszlik, abban simán 300-400 ezer kilométer van. A másik, hogy az Alfánál tiszta, igazi bőrt használnak, míg a Mercinél, valami szintetikus anyaggal vegyítik, sőt bőrnek adják el (ez megtörtént), és kiderül, hogy teljesen szintetikus. Az enyém, 2007-es, de amikor reggel beülök, még mindig lehet érezni, azt a finom bőr szagot, még mindig meg van az enteriőr. A másik: kolléganőm vett egy épp három éves 118d-t. Múltkor mentünk egy kört vele. Mondta, hogy nézzem majd meg a belsejét, mert Sport line felszereltség. Dicsértem az autót, nem mondtam meg neki az igazságot. Annyira gagyi, hihetetlen ócska, szar a felhasznált anyagok minősége. itt is megvolt a BMW dízelek (négyhengeres) tipikus gusztustalan varrógépszerű kerregése. Nem tudom, mire vannak oda ezekért a szarokért. Régen szerettem a BMW-ket, de már 18 évvel ezelőtt az 528 i már csalódás volt a 164 V6 turbo után. Pedig ott még az összeszerelésnél volt még kívánnivaló, a BMW meg perfekt volt, de fing volt az érzés, amit adott az Alfához viszonyítva. Viszont azóta a bömösök csak romlottak, ott még finom anyagok voltak, a maiak meg nem látnak az olcsósítástól.
Don Gombóc2015-12-29 10:11:19 // 75512
Nem a tudással van itt a gond, hanem a FIAT-on belüli leosztással, de ezt te tudod. :-)
Don Gombóc2015-12-29 10:08:25 // 75511
Szerintem meg nem. Mindegy, még azt is megmondom, persze ez relatív, hogy legtöbb szart Mergában, utána BMW-ben aztán Audiban láttam. Talán még az AUDI teszi bele a legjobb minőséget. A Mercik üléseiről nagyon lesújtó a véleményem.
Don Gombóc2015-12-29 10:03:26 // 75510
És kapna egy fillérb@szó kitűzőt. :-)
Nekem már készül egy ilyen jelvény. :-)
Mert mint szoktam mondani, nem úr az aki nem pocsékol. :-)
Pedig pont hiába viccelünk ezzel a dízel fillérbaszással, pont az euro 4-5-ös tulajok dobják ki rá a megtakarított üzemanyag árának a többszörösét.
Úgy hogy most mióta dízelre váltottam, én lettem a herdáló, te meg az olcsójános. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-29 09:59:38 // 75509
így van csak bi van...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-29 09:59:11 // 75508
sajnos, pont a német konkurencia bőre ami sokkal jobban bírja :(
Don Gombóc2015-12-29 09:56:07 // 75507
Érdekes hogy pont gyengének tartod a bőrös cuccot, pedig a 159 bőr belsője kurvára tetszetős. Szerintem is kell neki a negyed évente történő tisztítás és bőrápolás. A 166-om bézs belsője valami kurva sokat bírt, és bár nem akarom védeni a mundért, de merga, ódi, bímer bőrök ennyi idős korukra úgy néznek ki mint egy gyűrött rongy, repedezett szarok. Azért a Momo tud bőrös cuccot készíteni.
Greentimus2015-12-29 05:31:58 // 75506
Igen. Üzem melegen ilyenek:
Liquid2015-12-28 23:52:19 // 75505
tudtommal a 159-ben csak bixenon van
Kolci2015-12-28 22:59:46 // 75504
Köszke :)))
Piritu - 1.000.0002015-12-28 22:54:39 // 75503
A 2012. januári katalógus szerint bi-xenon:
Kolci2015-12-28 22:49:56 // 75502
Letakarás nélkül is látszik, hogy vált, mert mikor leveszem a refit akkor lehet látni ahogy visszaállítja tompítottra.
Kolci2015-12-28 22:48:04 // 75501
Értem, ezt tudtam, de nem tudtam, hogy az alfánál hogy gondolják.
Akkor az enyém Bi-xenon + H7 rásegítés ugye?
Majd megnézem, hogy megtalálom e azt a német leírást amelyikben benne volt a három fajta lámpa.
Hardy2015-12-28 22:46:20 // 75500
Alj egy fal elé takard le a belső h7 es lámpákat es meglátod. Ha változik a vetítési kép akkor a külső is reflektor illetve bixenon.
Piritu - 1.000.0002015-12-28 22:42:31 // 75499
Xenon = csak tompitott
Bi-xenon = topitott es távfèny xenon
A sima lampa csak segit. A Giulietta is ilyan, pont ma tanulmanyoztam meg.
Menetfenyrol 159-nèl mèg nem hallotam.
pe-Ti2015-12-28 22:41:59 // 75498
Ahhoz még nem vagyok elég "öreg" :-)
pe-Ti2015-12-28 22:40:10 // 75497
Kíváncsian hallgatlak minden infó jöhet ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-28 22:36:55 // 75496
Már hogy ne lenne itthon ilyen? Ismerek egy-kettőt...
Kolci2015-12-28 22:36:16 // 75495
Apropó lámpa.
Ugye van a sima h7-es lámpa és vannak a xenonos lámpák
Van a xenon, a bi-xenon.
Na most azt nem tudom, hogy az enyém melyik.
A tompítottban gyárilag xenon van, a refi pedig H7.
Igen ám, de ha felkapcsolom a refit, vagy villogok, akkor állítja a xenont is távolságira.
Valamelyik gyári leírásban meg láttam olyat, amelyikben nem a H7 volt a refi helyén, hanem egy 30w-os izzó nappali menetfény gyanánt. A tompított pedig xenon volt, ami megoldotta a refit is (Bi-xenon?)
.......................2015-12-28 22:33:36 // 75494
BRERA nem érdekel?
Ha csak hobbiautó lenne
.......................2015-12-28 22:30:24 // 75493
A volvo simán megcsinálja amit az alfa nem tud
Egy rendes autó keresztmotoros hathengeres turbó és összkerekes!
ilyet kellett volna csinálni a 159ből
pe-Ti2015-12-28 22:28:07 // 75492
Hazudnék ha azt mondanám, hogy a fogyasztás nem érdekel de nem ez a fő szempont azzal tisztában vagyok inkább a feelingje vonz. A Giuliettám is átment inkább havi egyszeri túrázó-utazó autóvá ezért gondolkozom, hogy kéne egy V6 és a 159 már régi vágy...de ez csak egy terv egyenlőre....
Hardy2015-12-28 22:25:38 // 75491
Szerintem inkább szemüveg. :-)))
Vagy ülj be egy 6 voltos Trabanba menj vele pár km t. Utánna olyan lesz mintha nappal lenne.
De viccet félretéve én 156 után simán látok vele. Semmi gondom nincs a lámpával pedig nem xenonos. A gond egy xenonositas hogy ne vegyek el a forgalmit es ne keljen soron kívüli muszakira menned alhangon olyan 200 ezer minimum.
Giuntini2015-12-28 22:22:27 // 75489
Nem ismerem a 3.2-t, de nekem Q-tronic van, és az automata váltó gépkönyvében a 3.2 Q-tronicra Q4 nélkül 18l-t ír városi fogyasztásra. Innen kell megközelíteni a dolgot, mert az enyém 2.4 Q-tronic 11.6 l-t ír, és a valóságban hozza.
Kolci2015-12-28 22:22:06 // 75488
Meg kéne vizslatni a foncsort, meg a lencse belsejét is ki kéne takarítani, nagyon be tud porosodni.
Nem nagy cucc, a lökős pik-pak lejön, utána meg a lámpák 1 perc.
Giuntini2015-12-28 22:18:42 // 75486
Az én autómon az illesztések tökéletesek, én azt mondom, hogy az anyagok tapintásra jobbak, mint német prémiumtársakban. És a lényeg, a bőr, az bőr, az alu az alu, nem úgy mint a BMW, és Audiban, ami csak annak látszik.
pe-Ti2015-12-28 22:18:06 // 75485
Ciao!
Nem szoktam ebben a topicban megfordulni de most találtam egy ritkaságot. Gyanítom itthon nincs egy darab se de azért jó lenne tudni pár infót erről a hajtáslánc kombóról és itt most nem arra gondolok, hogy: "szar GM blokk" meg "csak dízelt" illetve "csak automatát ne" hanem valami tényszerűre például: szervizigény, megbízhatóság ilyesmi. Ha valakinek van tapasztalata a 159 3,2 V6+Q4+automata hajtáslánccal kapcsolatban az érdekelne. Köszönöm.
Giuntini2015-12-28 22:15:58 // 75484
Attól függ, mennyit állt. Egyébként nem szabad köhécselnie, mi az hogy gázpedál pumpálással indul. Nincs is hideg. Az öthengeresnek hidegen is simábban kéne járnia. Jobb, ha hagyod, nem valószínű, hogy normális benne a kompresszió.
TJanesz 1592015-12-28 22:11:15 // 75483
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy milyen megoldás van arra, hogy a lámpáimmal lássak is valamit?
Először be állították pontosan vizsgaállomáson, majd búra polírozás illetve egy Tungsram Megalight Ultra 120+ emelt fényű izzó, és mindezek után ugyanúgy nem látok semmit.
Xenon lesz a megoldás?
Kolci2015-12-28 21:57:07 // 75482
Az igaz, sajna félreértettem, de azért elég idegesítő, hogy úgy gőzöl a kocsi majdnem a teljes bemelegedésig, mintha hengerfejes lenne. Amúgy meg egy deka víz nem fogy a hűtőből. :))))
Kolci2015-12-28 21:52:48 // 75481
Ebben igazad van de havi plusz 3000-et kidobni az ablakon, az egy év alatt 36000, abból szerintem bontottan talán megoldható lenne.
Amúgy baromi jól fogja a térerőt az bizti.
Hardy2015-12-28 21:51:17 // 75480
A Parducba be akart ülni egyik kollegám hogy megnézze milyen a volán mögött. Még jó hogy résen voltam es épp elkaptak. Mondtam neki ha be akarsz ülni akkor lehet vetkőzni. Bilincs fegyver spray es minden ami kiáll azonnal levenni. Ha egy karcolt is látok az ülésen akkor estére nem kell kitaraznod a fegyvered....
maotun2015-12-28 21:35:59 // 75479
Sziasztok!
Ma neztem kereskedesbe egy 159 2,4 jtd.-t kertem hideg motorral várjanak.
Nos az autot kiglancolták esztetikai hibák, tores nyomok nem voltak, illesztesek hezagok rendeben.....eddig ok.
Most jött az inditás: Vártam a csodát az 156 1,9 jtd után na majd az öt hengeres!
az auto igen nehezen indult sokat kellett forgatni az oninditonak es a kereskedö pumpálta a gázpedált zaporán mig elkapta rázkodás es elindult....
Aztán sivitás a hosszbordás szíjj felöl váltakozo eröseggel majd 1-2 perc után elhalkul 3 prc után vegre normalizálodik a motorhang, a proba utra sor sem kerult, nagyom elszált a bizalmam az indulastol meg a sivítastol ....
Amugy tetszik a kocsi ezek a problemák sulyos hibára utalnak?
a kocsi vájcbol hozott elvileg vegig szervizelt 164000 vezerles es vizpumpa csere, de az indulás nem tettszett nagyon nem.
a segedhajtás gorgo szíjj csere beleferne de az indulas szerintem nagyobb problema elojele rosszul gondolom?
Udv geza
elnezest az ekezetekert hibakert.
Piritu - 1.000.0002015-12-28 21:25:30 // 75478
Sokat segít az is, ha a családban senki sem hord szegecses cuccokat, meg fémláncokat nadrágdíszként.
forrasr2015-12-28 21:11:01 // 75477
Látom megfogtátok a hozzászólásom lényegét, és áttértetek a BMW fikázásról az Audira...
tirex2015-12-28 20:54:28 // 75476
Kössz az infót. Pályázok és húzatnom is kell mert csak fent gyorsul.Akkor vákumhiba lesz, remélem. Nyáron el szeretném adni, addig mindenképpen rendberakom mert nem adok el szar autót.
.......................2015-12-28 20:38:13 // 75475
Nem a km a lényeg
Ha 200000km ert megteszel 100km/h autópály átlaggal
Akkor 2000üzemórát használtad
Ha városban döcögsz 20km/h átlagtempóval
Akkor 10000 üzemóra,
Simán 5ször kopottabb minden
Ezért szart sem mutat hány km futott
Az üzemóra el van tárolva az összes elektronikus vezérlőben,és elektronikusan kiolvasható
NGéza2015-12-28 20:37:53 // 75474
Nekem a 156-nál volt a geometria vákuumszelep rossz. Lehetett látni, hogy a geometriát nem állította, az autó erőtlen volt és füstölt. Először azt hittem, hogy a geometria tapadt le a téli időszak után (mert volt már ilyen). Azon az segített ha finoman növelve a fordulatszámot néhányszor kihúzattam a gépet. De a vákuumszelep hibánál jött a check engine lámpa.
tirex2015-12-28 20:36:50 // 75473
Na a motorkontroll lámpa nem a turbó miatt világít. A hűtőventillátor alsó fokozat nem indul be. A számítógépet rácsatlakoztatva sem lehet elindítani az alsó fokozatot. Cseréltek már a hűtőnél valamit de semmi,lehet komplett hűtőt kellene cserélni, viszont a vízhőfok oda van szögezve középállásba állandóan, amíg a vízhőfok nem vacakol addig nem lépek.
Laci822015-12-28 20:36:40 // 75472
Ha már indulásnál is fütyül a turbó akkor az tényleg beteg???Egy haverom azt mondta,hogy ez a turbó halott vagy haldoklik.Az igaz,hogy a turbócsőnél egy kicsit olajos,de nem folyik Sehol sem az olaj.
Csabi2015-12-28 20:23:40 // 75471
Ez elég rosszul hangzik...Biztos, h jó szerelőhöz jársz? Ha állandóan van motorlámpa, akkor hibakód is van...Adhat támpontot.... Mi a hibakód?
tirex2015-12-28 20:18:59 // 75470
Már egy éve világít. Nem tudta eddig senki eltüntetni. 1800-as fordulatig gyenge aztán megindul. Azt mondja a szerelő akihez járok hogy valószínűleg a turbón lévő vákumhenger membránja van átszakadva és nem állítja a turbólapátokat. A lapátok mozognak már megnéztük és a turbó is ok. Januárban leveszik a turbót és kicserélik a membránt. Reméljük az a baja.
Grega4042015-12-28 20:15:41 // 75469
Upsz, most olvasom blogodban, hogy az injektor cserén már túl vagy.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2015-12-28 20:14:06 // 75468
Még szerencse hogy messze van az Audi minőségtől. Nagybátyámnak van egy 2008-as a4 2.0 cr vadi újan vette és szét bassza az ideg hogy most van benne 120.000km az ülés kiszakadt, a kormány váltógomb ronggyá kopva. Ha el akarná adni az autót ezeket ki kell neki cserélnie mert nem hiszik el hogy valós a km.
yani🍀2015-12-28 20:13:52 // 75467
Ez valóban gáz. Én is most cseréltem olajat, szűrőt és levegőszűrőt. Összesen 23K volt az anyagköltség. Én személy szerint biztosan nem közlekednék világító motorkontroll lámpával, pláne úgy nem, hogy nem tudnám mi az oka.
Grega4042015-12-28 20:06:21 // 75466
Mérjetek ki az akksit. Ha sokat városozol, nem biztos, hogy a generátor vissza tudja tölteni a sok hidegindítás után, ha nem sok km-t tesz meg az autó. Töltsd fel akkutöltővel, ha jó az akksi. Ha jó akkuval is nehezen indul akkor cserélj izzítógyertyákat. Ez az olcsóbb tétel. Ha ez sem oldotta meg, akkor én beméretném az injektorokat padon. Hideg vagy meleg motornál nem érezni, h sokat korrigál, enyhén bedadog, megdöccen a motor járása?

Más! Mi a JVC fejegységed típusa? Az enyém is Hollandiából származik és a képeid alapján nagyon hasonló JVC cucc van benne. A térképeid milyen frissek?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak