Nem maradt valakinek elfekvőben egy darab fekete gyári szőnyeg a vezetőoldalhoz?
Unalmamban kiglancoltam még utoljára a vasat és azt még kicserélném.
Vagy esetleg tudtok olyan helyet ahol lehet rendelni külön elsőt?
'''''2016-03-13 16:50:25 // 79990
Piritu - 1.000.0002016-03-13 16:49:12 // 79989
Látom még mindig nem érted a dpf működését. A méret eloszlásán a dpf nem változtat, mivel nem darabolja, hanem elégeti a kormot. Ami kicsi részecske volt, annak is legalább 90% benne marad. (Az általam talált mérés kb. 10 éves, azóta fejlődhetett a technika, lehet, hogy ma már bőven magasabb ez a szám.) Ha nincs ott a dpf, megkapod azt is, amit megfogna, kicsiből is és nagyból is. Dpf-el mindne mérettartományban drasztikusan kevesebb a részecskék száma.
Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Giuntini2016-03-13 16:30:08 // 79988
Van egy kérdésem. Mennyi kartergáz jöhet ki a nívópálcánál? Amikor szétment a motor, beindítás után nem sokkal fekete kartergáz dőlt belőle. Most csak ilyen halvány füstöt nem is füstöt, hanem halvány gőzt ereget. Ez ugye szabályos, hiszen a motorolaj hőmérséklete jóval magasabb, mint a kinti levegő. Úgy tudom, valamennyi kartergáznak a legújabb motornál is kell lenni.
yani🍀2016-03-13 16:00:36 // 79987
Valamit félreértettél!
Nem a motorgenerál alatt ég ki a hengerfej, hanem a hosszú regenerálás miatt, lesz szükség motorgenerálra.
Nem a motorgenerál alatt ég ki a hengerfej, hanem a hosszú regenerálás miatt, lesz szükség motorgenerálra.
Alfonis2016-03-13 15:42:47 // 79986
1,9 8V nél mire kell figyelni a DPF nél... Elvileg nekem még minden jól működik. most lesz majd 200E benne. Mit értesz a hengerfej kiég motorgenerál alatt????
W.2016-03-13 15:06:57 // 79985
Lehet, hogy az a 10% kis szemcse (márha annyi...) károsabb, mint a 90% nagy....
W.2016-03-13 15:04:56 // 79984
Egyik sem jó de a kisebb károsabb! Azt viszont még senki nem vizsgálta, hogy mondjuk egy DPF nélküli és egy DPF-es dízel által egységnyi idő által kibocsájtott károsanyag részecskék mennyisége hogyan viszonyul egymáshoz! Lehet, hogy a DPF-es kevesebbet bocsájt ki, viszont a károsabb tartományból! Akkor melyik a jobb?
Shadin2016-03-13 15:04:15 // 79983
Úgy értette az károsabb, ha mindegyik méretből +90%-ot kieregetsz :-)
W.2016-03-13 15:00:08 // 79982
A szemcseméret a lényeg. A kisebb, károsabb!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:17:20 // 79981
meg egy lottó 5-ös hogy tudjam etetni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:14:56 // 79980
nekem anno szfvártól tárnokig regenerált... az kb 40km...
Giuntini2016-03-13 14:08:55 // 79979
Baromi hosszú regeneket csinál. Autópályán múltkor is több mint 20 km-en keresztül regenerált. Ez nem normális.
Liquid2016-03-13 14:07:45 // 79978
bele kéne faragni egy aresei V6-ot, vagy egy Maser V8-at, aztán no problem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:05:20 // 79977
utolsó gyártású 59-et akartam, 2,4 nincs, a 2.0 meg nem olyan erős amit szerettem volna maradt a benyás...majd kiderül itt milyen hibák jönnek elő, csak reménykedem hogy....
Giuntini2016-03-13 14:04:38 // 79976
Egyébként most tiszta fényviszonyok között megnéztem a kipufogókat, most nincs rossz színük. A fogyasztása most autópályán nagyon magas. A motor egyébként nagyon simán jár. A hibakódkiolvasásnál minden rendben volt, csak az Egr Dpf és légtömegmérő hibákat írta ki.
Liquid2016-03-13 14:03:45 // 79975
A látható korom sokkal nagyobb részecskékből áll, amit a szervezetünk relatíve könnyen elrendez, feltételezve, hogy szívjuk közvetlenül 0-24-ben. A modern nagynyomású befecskendezés miatt viszont, dízel és benzines oldalon is keletkezik jelentős számú olyan részecske, ami nem látható. Ezek egy részét megfogja a DPF, de mivel az se több mint egy mechanikus szűrő, így nyilván vannak korlátai, vagyis sose lesz tökéletes.
Mindig lesz kisebb részecske, ami viszont sokkal károsabb mint a 30 éves Ikarus pöffenete. Az emissziós normáknak való megfelelés további füstképző tényező, vagyis ha kellőképpen kisarkítom, akkor egy DPF és EGR mentes dízel, jól kalibrált programmal, nem rosszabb annyival mint amekkora szopás ezeknek a 3 betüsöknek az életben tartása.
Mindig lesz kisebb részecske, ami viszont sokkal károsabb mint a 30 éves Ikarus pöffenete. Az emissziós normáknak való megfelelés további füstképző tényező, vagyis ha kellőképpen kisarkítom, akkor egy DPF és EGR mentes dízel, jól kalibrált programmal, nem rosszabb annyival mint amekkora szopás ezeknek a 3 betüsöknek az életben tartása.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:00:17 // 79974
egy DPF, szívósor élettartalma 200-250e km lehet nyújtani, lehet próbálkozni csak a regenek egyre hosszabbak lesznek, nő a hőtermelés, a kokszosodás, a lapátkákák szépen kihullanak vagy a hengerfejtömítések átégnek, motorgenerál stb meg aztán jönnek az elméletek, hogy biztos 500e volt az autóban, mert hát ilyen nem lehet... de lehet és van, ezekkel a dolgokkal tisztában kell lenni aki dejzelt használ.
Vagy van a másik út, szívósor leakaszt, DPF kiír, katalizátor benthagy azaz eur3 lesz a gépből és kormol...ki a f@szt érdekel, dízel, akit zavar ne vegyen dízelt!
Vagy van a másik út, szívósor leakaszt, DPF kiír, katalizátor benthagy azaz eur3 lesz a gépből és kormol...ki a f@szt érdekel, dízel, akit zavar ne vegyen dízelt!
Liquid2016-03-13 13:55:26 // 79973
na, örülök, hogy végre van mégegy TS ami nem eszi :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:52:26 // 79972
"A dízelmotor füstölt, füstöl, és füstölni fog. Ennek elsődleges oka, hogy amíg a benzineseknél az üzemanyagot rendszerint a szívócsőbe porlasztják, így annak van ideje alaposan elkeveredni a beszívott levegővel, addig a közvetlenül az égéstérbe fecskendezett gázolaj szinte azonnal meggyullad. Az üzemanyag és a levegő nem kielégítő keveredése felelős a dízelekre jellemző két káros kipufogógáz-komponens keletkezéséért: a gázolajban dús, levegőben szegény területeken a tökéletlen égés miatt korom, míg az égéstér távoli, sok levegőt és viszonylag kevés naftát tartalmazó részein a gyors égés miatt nitogén-oxidok (NO x) keletkeznek."
"Pedig nem is ezek a látható koromrészecskék a legveszélyesebbek, hanem a jóval kisebb, szabad szemmel észrevehetetlen összetevők. A különös kockázat, hogy utóbbiak felülete parányi méretükhöz képest igen nagy, így megkötik az elégetlen üzemanyagból és motorolaj-maradványokból képződő, rákkeltő szénhidrogéneket, amelyek aztán a koromrészecskékkel együtt viszonylag nagy koncentrációban jutnak a tüdőbe, onnan esetleg a vérbe is."
Önök kényszerítették ki. Önök, Tisztelt Potenciális Dízelautó-Vásárlók, Önök mértek végleges csapást a fekete füstfelhőre, és így a rákot okozó koromrészecskék döntő részére.És hiába bizonygatta néhány német autógyártó, hogy de hát a határértékek szűrő nélkül is betarthatók (és így pár száz euróval olcsóbb lehet a tizenötmillás, böszme limuzin), rövid idő után egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni!
"Pedig nem is ezek a látható koromrészecskék a legveszélyesebbek, hanem a jóval kisebb, szabad szemmel észrevehetetlen összetevők. A különös kockázat, hogy utóbbiak felülete parányi méretükhöz képest igen nagy, így megkötik az elégetlen üzemanyagból és motorolaj-maradványokból képződő, rákkeltő szénhidrogéneket, amelyek aztán a koromrészecskékkel együtt viszonylag nagy koncentrációban jutnak a tüdőbe, onnan esetleg a vérbe is."
Önök kényszerítették ki. Önök, Tisztelt Potenciális Dízelautó-Vásárlók, Önök mértek végleges csapást a fekete füstfelhőre, és így a rákot okozó koromrészecskék döntő részére.És hiába bizonygatta néhány német autógyártó, hogy de hát a határértékek szűrő nélkül is betarthatók (és így pár száz euróval olcsóbb lehet a tizenötmillás, böszme limuzin), rövid idő után egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni!
droberto2016-03-13 13:50:40 // 79971
Persze egyszer minden tönkre megy! :) Egyébként szerintem a 1.9-ek java már bőven 2-3-400k futásteljesítmény felett vannak. Ha csak az oldalon nézzük a statisztikát szerintem több mint 70%-unknak van még bent a szűrő.
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
Shadin2016-03-13 13:44:21 // 79970
Engem leginkább az érdekelne most, hogy amikor azt mondod, hogy kormol, mit értesz alatta? Új a motor és remélhetőleg rendesen is van összerakva. Ebben az esetben nem kormolhat jobban mint a régi motor :-( Miért kormol? Bocsi a hitetlenségért, de tudja valaki milyen következményekkel jár pl. ha a vezérlés csak fél féltengelyen nézett foggal el van csúszva? Én tudom, tapasztaltam és mindezt azért mert a szerelő nem vesz meg 12k Huf-ért egy beállító szettet és csak ledobja a régi szíjat a vezértengely kerék oldása nélkül és ui. felteszi az újat :-( Ez a szerelő fogja azt mondani, hogy ki kell dobni az EGR-t, meg a DPF-et.
Van egy kütyüm, ami kiírja mindkettő rutinját és lehet vele tesztelni, kell egy cső alulra az egér meg már le van falazva. Bigtotti-nál van egy csövem, megkérdezem felhasználta-e, ha gondolod.
Van egy kütyüm, ami kiírja mindkettő rutinját és lehet vele tesztelni, kell egy cső alulra az egér meg már le van falazva. Bigtotti-nál van egy csövem, megkérdezem felhasználta-e, ha gondolod.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:42:12 // 79969
persze mindenki azt mondta, hogy a föld lapos...aztán kiderült még sem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:40:42 // 79968
az 1.9-be is tönkre megy a 30-as olajjal is...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:28:37 // 79967
Mindig is voltak, lesznek összeesküvés rajongók :-D
droberto2016-03-13 13:24:17 // 79966
Komolyan kíváncsi lennék, hogy ki, milyen érdekcsoportok terjeszti ezt a baromságot?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:19:53 // 79965
Olyan, hogy szűrt szemcse nincs, CO2 lesz belőlük. A jó dpf nem feldarabolja, hanem elégeti a kormot. Az általam eddig talált hivatalosnak mondható dokumentum alapján min 90%-al csökken a legkisebb méretű - egyben, mint ahogy mondod a legkárosabb - részecskék mennyisége is a dpf után. Ha kiszeded, megkapod az addig megfogott 90%-ot is...
Melyik a jobb?
Melyik a jobb?
droberto2016-03-13 13:14:54 // 79964
Nem a DPF tett rosszat a 2.4-nek, hanem az, hogy a Seléniának nem volt 40-es olajból csak B-s (magas SAPS, kén, foszfor, és szulfáthamu tartalmú).
droberto2016-03-13 13:06:55 // 79963
A DPF nem felbontja, elaprózza a részecskéket, hanem kiszűri őket. Pont ezek kiszűrésére találták ki. Alapvetően nem azért van, hogy ne füstöljön a diesel. A használatának az oka az, hogy a korszerű 2. generációs CR dieselek befecskendezési nyomása igen magas, ezáltal az befecskendezett üzemanyag részecskék aprók. A mikronos üzemanyag permet égése pedig mikronos égésterméket eredményez. Ezeket a pici részecskéket már nem tudja a tüdő megszűrni. Ami pedig még nagyobb baj, hogy az apró részecskék felülete egységnyi elégetett üzemany mennyiségre vetítve többszöröse a nagy részecskékének, mely felületre még több rákkeltő vegyület tapad rá. Na ezért kell a részecskeszűrő!
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Giuntini2016-03-13 12:54:10 // 79962
Köszi neked is Robi! Tudjátok, hogy milyen fantasztikus az autóm, hiszen szinte benzines hangja van a motornak, és ezért most már nem tudom, mit csináljak vele. Megfordult a fejemben, hogy eladom, de azzal semmit nem oldanék meg. Csak hatalmasat buknék rajta! Magamnak csináltattam meg! Csak amikor tegnap is a Ford Mondeo beleáll a seggembe, és az Alfa nem megy 200 lóval, az már nagyon idegesítő, és mellette enyhén megalázó. Ilyenkor mondják, hogy szarrolasz.
Giuntini2016-03-13 12:48:36 // 79961
Köszi Zoli!! Hidd el, nem kenyerem nekem sem a kukába dobás, a végsőkig elmegyek, de ez már hallatlan! Egr falazás óta a rángatás megszűnt nagyobb sebességnél. A motornak fantasztikus hangja van, és Pityukoma amikor kipróbálta Szigetszentmiklóson semmit sem vett észre ebből az egészből. Szerintem a DPF áteresztő keresztmetszete annyira leszűkült, hogy ahogy tömődik el, mindig rosszabb, és rosszabb. regen után jobb, és ahogy ismét normál eltömődés van, egyre jobban tömíti el. Ki lett mosva, de lehet, hogy a rossz Egr miatt újra eltömődött. Vagy már annyira rossz, hogy nem tudom.... Az is bekevert, hogy ez az egész a Shell üzemanyag tankolása után következett be. Semmi előjel előtte nem volt. Bár nem igaz, mert egyszer ősszel, az érdi emelkedőn el kellett vissza kapcsolgatni, majd vissza hatba, és újra ötbe. Utána még sokáig jó volt. December elején kezdődött a tankolás után. Elfogadom, jövő héten mikor van időd, mérjünk rá. Ez így már tarthatatlan állapot, a hibakódok kitörlése, majd utána ismét előjön. Vagy kidobom a Dpf-et, vagy valami normális megoldás. De az, hogy ismét százezreket költsek új Egr-re, és új Dpf-re, az már nem megy. Ha a turbó geometriájának gondja lenne, akkor 150-nél nem állna szög 0.8-on, és amikor lenyomom a gázt, felmegy 1.4-re. Csak nem megy az autó, úgy ahogy kellene. 170-nél nem megy többet, van amikor annyit sem, aztán megindul, majd hirtelen érzem, hogy nem akar menni megint. Érzem, hogy az erő megvan, mégis iszonyúan lefojtja valami. És kormol. nem iszonyúan, de kormol. Egy csöpp korom se jött belőle ki soha. A kipufogó nagyon szépen nézett ki, szinte szürke volt. Ezer százalék, hogy az a rohadt Dpf, csak nem tudom, merre tovább... A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. Nem én vagyok az egyedüli aki így járt, csak én jártam a lehető legrosszabbul. van aki "csak" egy hf-el megúszta. Mindenesetre még szeretnék adni neki egy utolsó esélyt. Mérjünk akkor rá, nézzük meg a turbo geometriáját, hogy mindent ki tudjunk zárni.
Csabi2016-03-13 12:48:07 // 79960
És a szűretlen kicsi és nagy korom részecskék azok jöhetnek? Na ne már...nem beszélve a vizuális látványról ami eléggé illúzióromboló egy 159 esetében.
Akár tetszik akár nem, k.rva gáz amikor egy ilyen kategóriájú autó okádja magából a fekete kormot egy komolyabb gyorsításra...
A "jó programmal nem fűstől" esti mesén meg már túl vagyunk...:)
Akár tetszik akár nem, k.rva gáz amikor egy ilyen kategóriájú autó okádja magából a fekete kormot egy komolyabb gyorsításra...
A "jó programmal nem fűstől" esti mesén meg már túl vagyunk...:)
Hardy2016-03-13 12:47:11 // 79959
Szerintem egy próba körre kérj kölcsön egy DPF et. Aztán meglátod.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 12:38:10 // 79958
star p.e kéne bele...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 12:32:22 // 79957
mindegyik alkatrész gyári mivel gyárban gyártják nem a sufniban :DDD egyébként meg az MTS a gyári DPF, mint az EGR-ből a Pierburg ...nincs Alfa vagy Fiat EGR vagy DPF :P
W.2016-03-13 12:30:57 // 79956
Bizony, bizony! Korábban elmondtam már itt is, hogy a szűrt, kisebb szemcsék sokkal károsabbak a légutakra! Csak ezt valahogy elfelejtették reklámozni, aminek hátterében nyilvánvalóan komoly üzleti érdekek állnak a gyárak részéről! Egyszóval: DPF ki!
droberto2016-03-13 12:30:21 // 79955
Én is szívesen segítelek amiben tudlak. Ha felém jársz rád mérek szívesen. Kapunk számokat, amiket jól kielemzünk, aztán majd meglátjuk mire megyünk. :)
Ha szükség van bármikor rendelkezésre bocsájtom tapasztalataimat. És nem vagyok az a dobjuk ki, vegyünk újat elv követője. Imádok karbantartani, hobbim az elhasználódási idő végtelenbe nyújtása! :)))
Ha szükség van bármikor rendelkezésre bocsájtom tapasztalataimat. És nem vagyok az a dobjuk ki, vegyünk újat elv követője. Imádok karbantartani, hobbim az elhasználódási idő végtelenbe nyújtása! :)))
Shadin2016-03-13 12:10:19 // 79954
Emil! Szerintem nem azért költöttél erre az autóra, hogy itt add fel. Tudom, hogy gáz érzés, beszéltünk róla, de és azért megnézném azokat a nyomásértékeket. Odagurulsz és megnézzük, ez pontos infót fog adni a DPF-ről. Kismillió oldal foglalkozik a DPF javításáról, Robi kifújatta, nem kicsit, ellenben nagyon:-) Van aki szétvágja és tisztítja, csak MO-n dívik a kukába dobni. És nem biztos hogy rossz, de legalábbis nem ilyen rapszodikusan működne az autó, ha rossz lenne. Van légtömegmérőm, tudunk cserélgetni komponenseket, van endoszkópom és vákuumpumpám, tudunk geometriát nézni, stb...
Alfonis2016-03-13 11:53:58 // 79953
ja tehát a 8V kevesebbet fogyaszt. :) ráadásul nekem az ECO van. :) épp az utóbbi időben méregettem, a valós fogyi. 6,3 liter körül van.
autópályán 130-140 el GPS szerint. kevés várossal ...
Csak város lenne vagy 9. 8 valamennyi...
ekkora súlyhoz szerintem ez jó :)
autópályán 130-140 el GPS szerint. kevés várossal ...
Csak város lenne vagy 9. 8 valamennyi...
ekkora súlyhoz szerintem ez jó :)
Giuntini2016-03-13 11:33:13 // 79952
De sajnos van! Most utánanéztem a dolgoknak az olasz oldalakon. Ott egyértelműen szedik ki belőle a Dpf-eket. A gyári új cserénél 700 € költséggel számolnak. Gondolom az utángyártott Dpf annyit ér, mint az utángyártott Egr. Igazából a helyettesítő csövekkel van elárasztva minden oldal. Nem akarok már se időt, se pénzt áldozni. Most lett elegem mindenből. Ha valaki azzal foglalkozott, hogy gyári állapotban legyen az autó, az én voltam. Egy ilyen sz@r részecske szűrő teljesen kikészíti az embert, és felőrli valamiben a hitét. Ki fogom ba...ni a francba, az lesz a vége. Lehet továbbmenni a hibakereséssel, csak van e értelme? A turbo jó, a nyomás felépül, és tartja. A motor gyakorlatilag új. A szívósor gyári új. A részecskeszűrő teljesen tönkretesz mindent. Most tegyek be egy csövet, utána ha jó, akkor rendeljek egy új gyári részecskeszűrőt, új Egr-el. Százezrekért? Most már belefáradtam, csak megy rá a nem létező pénzem, és az autó most semmi örömet nem ad.
Mondjátok a környezetvédelmet! Mostanában mutatták ki, hogy a részecskék nélküli károsanyaggal nem tud mit kezdeni a tüdő. Azt beszívja, míg a részecskék szűrése nélkül az emberi tüdő ellenállóbb. Akkor hol van az igazság? Most tényleg ebbe az egészbe belefáradtam, senki nem költött ennyit az autójára, én valóban azt akartam, hogy úgy működjön, ahogy meg van írva. Csak el kell gondolkoznia az embernek, mi az a határ, amíg mind anyagilag, mind idegileg el lehet menni.
Mondjátok a környezetvédelmet! Mostanában mutatták ki, hogy a részecskék nélküli károsanyaggal nem tud mit kezdeni a tüdő. Azt beszívja, míg a részecskék szűrése nélkül az emberi tüdő ellenállóbb. Akkor hol van az igazság? Most tényleg ebbe az egészbe belefáradtam, senki nem költött ennyit az autójára, én valóban azt akartam, hogy úgy működjön, ahogy meg van írva. Csak el kell gondolkoznia az embernek, mi az a határ, amíg mind anyagilag, mind idegileg el lehet menni.
droberto2016-03-13 10:55:58 // 79951
Láttam. :)
A benzin égése során is keletkeznek sötét színű részecskék, amik lejutnak az olajba. :)
A benzin égése során is keletkeznek sötét színű részecskék, amik lejutnak az olajba. :)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:51:45 // 79950
Nem Selénia Star kell bele?
A 20k nem 5W40, hanem 10W40-es.
A 20k nem 5W40, hanem 10W40-es.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:49:17 // 79949
like :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:47:19 // 79948
Írsz Erhardnak és megküldi a jót :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:46:40 // 79947
Így van. Most mindezt "visszafelé" élem meg a Giuval. Motor ugyan az, de van -3 mázsa. Ami a 159-nél bőven elég volt, most néha már sok is :-)))
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:43:05 // 79946
Nem gázolajos a motor...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:42:30 // 79945
Nem ártana utána nézni az előző gazdi karbantartási szokásainak.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
yani🍀2016-03-13 10:40:29 // 79944
Az egyik kulcsom 3-4 nap alatt lemeríti az elemet. Rámértem, folyamatosan 1,5mA eszik. Egyik gomb sincs letapadva. Korábban vettem egy bontott kulcsot, de az értelemszerűen nem jó az enyémhez. Otthoni körülmények között lehet tanítani, hogy vigye az enyémet?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:38:24 // 79943
Nálam is érdekes a szitu, mert a korábbi TS-eim csipegették. A Spider meg nem. Szóval azért nézegetem szorgalmasan, mert így 4x ezer után is nehéz elhinni, hogy milyen kevés fogy :-DD
Kikkó2016-03-13 10:36:12 // 79942
Igazad lett. Ma reggelre a számítógép is észlelte, hogy töltént utántöltés, és két egységgel többet mutatott. A nívópálca szerint is egy osztásnyival a max szint alatt volt az olajszint. Így töltöttem utána még egy kicsit.
Szóval a gépkönyv kicsit sántít, és nem öt perccel, hanem legalább 12 órával leállítás után érdemes nézni az olajszintet, különben egymásnak és a józan paraszti észnek is ellentmondó mérési eredmény jelentkezik a nívópálcánál.
Ha tényleg csak fél liter olajat evett meg 5000 km alatt, az nagyon jó. A kézikönyv szerint ennyi fogyasztás 1000 km alatt is még normális.Többségében pályán mennek bele a km-ek. Selénia 20k 5w40 van benne.
Szóval a gépkönyv kicsit sántít, és nem öt perccel, hanem legalább 12 órával leállítás után érdemes nézni az olajszintet, különben egymásnak és a józan paraszti észnek is ellentmondó mérési eredmény jelentkezik a nívópálcánál.
Ha tényleg csak fél liter olajat evett meg 5000 km alatt, az nagyon jó. A kézikönyv szerint ennyi fogyasztás 1000 km alatt is még normális.Többségében pályán mennek bele a km-ek. Selénia 20k 5w40 van benne.
Shadin2016-03-13 10:10:51 // 79941
Nincs rossz, vagy javíthatatlan DPF.
A nézeted (szerintem) rossz hozzáállást tükröz.
Az is kisimul majd, akinek 90%-kal nagyobb esélyt adtál ezzel :-(
Továbbra is állítom, hogy a hibafelderítés és a kibelezés két külön téma.
Robi is vissza tudta hozni a halálból a DPF-ét kvázi ingyen, de egy új sem a világ vége Erhard szerint.
És abba már bele se menjünk, hogy mi mindenbe mentem bele ill. próbáltam ki a témában.
A nézeted (szerintem) rossz hozzáállást tükröz.
Az is kisimul majd, akinek 90%-kal nagyobb esélyt adtál ezzel :-(
Továbbra is állítom, hogy a hibafelderítés és a kibelezés két külön téma.
Robi is vissza tudta hozni a halálból a DPF-ét kvázi ingyen, de egy új sem a világ vége Erhard szerint.
És abba már bele se menjünk, hogy mi mindenbe mentem bele ill. próbáltam ki a témában.