Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2016-03-13 10:07:22 // 79940
Nem soha. De a motor tökéletesen megy. Ez azóta van miután betankoltam a Shell V power üzemanyagát. Rögtön elkezdett rángatni. Aztán lehet hogy a Dpf dolog egy hosszabb folyamat volt. Ez akkor jelentkezik, amikor az autópályán megyek, ahol már elképzelhető hogy nagyon leszűkül aDpf áteresztő kèpessége. A tempomat is emiatt tilthat le.
Shadin2016-03-13 10:02:30 // 79939
Elérkeztünk arra a pontra amit soha nem akartunk elérni :-(
forrasr2016-03-13 08:17:52 // 79938
volt ilyen gondod a felújítás előtt is?
Balázs156SW2016-03-13 06:12:20 // 79937
Van 159 SW-hez egy csomagtartó rolóm. Ha valakit érdekelne...
Giuntini2016-03-13 00:57:43 // 79936
Nem tudom. Állandóan a kipufogó gázzal kapcsolatos hibákat írta ki. Egyik ismerősöm jár a BMW-vel hasonló helyzetben mint én. Kimosták a részecske szűrőt, nem lett jó. Vettek bele egy újat, azzal sem megy. Most az EGR. Mi a ku..va anyjukat szivatják a gyárak az embereket. Kitalálják a környezet védelmet, és ha tönkremegy, több százezres tételbe kerül. Ez mindenki érdeke lenne, olcsóbban kéne adni a cuccot.
droberto2016-03-12 22:31:12 // 79935
Papír szerint fél decivel eszik többet:

A 16V is M32. Sajnos. :(
droberto2016-03-12 22:27:25 // 79934
1206 hibád volt?

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:

- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.

Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.
VICI2016-03-12 22:22:25 // 79933
2.2 JTS vezérműlánc szettből valamilyen márkát tudtok ajánlani? FAI, SWAG, RUVILLE, FEBI? Melyik lehet a legjobb?
Alfonis2016-03-12 22:13:41 // 79932
8V előnyei. -> kevesebb hibalehetőség-egyszerűbb a többitől. kevesebbet fogyaszt. szervizelési költségek olcsóbbak.
Nekem elég a teljesítménye. Autópályázásra teljesen jó. Tempóra beállás után úgyis mind1. Dinamikusan is lehet vele menni bár én a komfort híve vagyok :) nagymamám is szívesen utazik velem :D
Főútra azér el tudnék képzelni több erőt de a pozitivumai mellett nekem ezt a kompromisszumot megéri.
Váltóval vigyázz, hogy ne legyen hangja. Ebbe az m32 es van hajlamosak a csapágyproblémákra. Bár lehet a többie is m32 van. azt majd mondják a többiek... :P
droberto2016-03-12 22:11:37 // 79931
Honnan tudtad, hogy volt tömődés?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
Liquid2016-03-12 22:11:18 // 79930
A súly nagyon meg tudja változtatni a leosztást. Ami a 156-ban dinamikus volt az a 159 inkább csak elégséges. Ezt mindenképp kalkuláld bele.
Haddel2016-03-12 22:05:47 // 79929
Nekem nemrég fordult 200ezerbe,és csúszkál már a kuplung néha,de hát semmi sem tart örökké😃
sty2016-03-12 22:05:07 // 79928
Az én 156-ban Manky belepiszkált igy kb 150 paci,na az már egész elviselhető valószínű hogy abba is belefog nyúlni főleg ha csak 8v találok normálisat.De azért inkább próbálok a 16v-re vagy a 20v-re pályázni
Nivan842016-03-12 21:55:38 // 79927
Nekem pont 8v van. Mit mondjak? Tud menni, csak több idő kell hozzá hogy elérje:) A dinamikusabb vezetéshez kell a 150le meg 320NM. És ezt úgy mondom hogy a szerelőm szerint én vagyok a megtestesült Lassú Kapitany. Én 16V-t vennék, de ha 8V-ben találsz jobb állapotot azt vedd meg, és maximum elviszed okosodni.
Giuntini2016-03-12 21:55:37 // 79926
A hibakódok állandóan légtömegmérő, majd EGR gondok felé vezettek. Kezdődött a totális DPF eltömődéssel.
droberto2016-03-12 21:47:57 // 79925
Jól gondolod. A kuplung 200-300 között szokott elfáradni. Az 1.9 jó motor, a 8V szívosora egyszerűbb, de igazából a 2007 utániakkal már nemigen szokott probléma lenni. Ladához képest a 8V is versenyautó, de azért a 159 egy nehéz autó.
Hardy2016-03-12 21:46:59 // 79924
Celldömölk
Hardy2016-03-12 21:46:09 // 79923
Azért nem mindegy hogy azt a 200000 km t városba vagy autópályán móndjuk Celdomolk meg Nemetotszag között raktak bele. 😀😀
sty2016-03-12 21:38:18 // 79922
Srácok a 146 és a 156 után váltanék 159-re,én nyomatékpárti vagyok igy csakis olajkályha jöhet szóba.Sajnos amire van pénzem azokban mind 200 000km körüli futottak,ezeknél a motoroknál is 200 körül megy tönkre a kuplung és a kettős tömegű,ill melyik motor a legmegbízhatóbb? Én a sima 120 pacis 1,9Jtd-re hallom hogy kimegy a világból.Az 56-ban is a 8 szelepes van gyárilag hasonló teljesítmény de félek hogy a 300kg-os többlet súly miatt nem lesz olyan fürge .köszi előre is a segítségért
Haddel2016-03-12 21:34:26 // 79921
Okés ,köszi😃
droberto2016-03-12 21:32:50 // 79920
Amelyik sarka elengedte, azt állítsad ki így alá tudsz feszíteni.
droberto2016-03-12 21:32:07 // 79919
A színével nem foglalkozz. Legalább lebegteti a kormot, nem pedig lerakódik.
Haddel2016-03-12 21:28:06 // 79918
Na ezt majd kipróbálom😃
Kikkó2016-03-12 21:24:42 // 79917
Köszi a válaszokat. Megnézem holnap reggel is a pálcát, ennyi idő alatt csak lefolyik rendesen.
Az olaj amúgy elég fekete. De csere után 500 km-el is már sötétbarna színe volt.
droberto2016-03-12 21:21:44 // 79916
Persze, igen csak nem jónak mondtad, mert ő kivette! :)))
Nivan842016-03-12 21:17:57 // 79915
Hát de nem? Lehet mérni az áramlást a szűrő előtt meg után. Lehet kényszeríteni regent is. Ha kiveszed akkor fogod tudni biztosra, nem?
Liquid2016-03-12 21:13:34 // 79914
akkor én vagyok a fekete bárány :) Persze nézegettem időnként (pár havonta), de mivel sose ette, ezért egyre ritkábban nézegettem :)
droberto2016-03-12 21:12:31 // 79913
"Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle." - Most méhkasba nyúltál. :)))
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:10:58 // 79912
TS-en nevelkedett ember kényszeres lesz :-))
Nivan842016-03-12 21:05:44 // 79911
Nekem most nem azért nincs bent a dpf mert szar volt. Ki akarom próbálni milyen így az autó. És eddig nagyon jó. Motor járása abszolút kisimult. Mondjuk nekem az injektor rendszerem hibátlan. Évi 10e kmt megyek, szerintem még igyis kevésbé terhelem meg a környezetet mint a kocsik 90% minimum. Jó injektorokkal meg premium diesselel amugyse eregetek kormot. Eleve nem kap annyi kaját a motor hogy smoke and charmba nyomjam. Még a benzinesek sem hegyi levegőt eregetnek. Aki autót használ az bizony szennyezni is fog.

Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle. Máshogy lutri egy ilyen drága alkatrész cseréje. Szerintem nem szentségtelen dolog kiszedni amíg tesztelik, utána meg el lehet dönteni hogy vissza akarja e rakni vagy sem. Az már a tulaj döntése.
Hardy2016-03-12 21:05:34 // 79910
Reggel indítás elott kell nézni. Addigra biztos lefolyik mind es a pálcát se tudod annyira össze kenni. Hetente egyszer mindig megnézem. Megszoktam a TS nél. Bár nekem az se ette. 10000 alatt fel liter. Meg mindig max tartom minden automba. Ha alá megy egy kicsit azonnal töltöm utánna. Tudom nem szükséges de ez kényszer nálam.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:03:12 // 79909
Az tény, hogy nem árt némi rutin (gyakorlat) az ellenőrzéshez.
droberto2016-03-12 21:01:17 // 79908
Nekem is rezgett, aláfeszítettem és nyomtam alá FBS-t. Azóta jó.
droberto2016-03-12 20:57:52 // 79907
A szűrő elsősorban a finom (kisebb-egyenlő kacsacsőr 2,5μm) és az ultrafinom részecskéket hivatott kiszűrni.
droberto2016-03-12 20:56:17 // 79906
A szűrő elsősorban a finom (
Liquid2016-03-12 20:52:17 // 79905
nem ítélkezem, csak egyetértek veled :)
droberto2016-03-12 20:51:00 // 79904
Ahogy a Sanyi mondta, "ez alap", de még így is össze tudott kenődni a pálca.
droberto2016-03-12 20:49:12 // 79903
A háttér pontos ismerete nélkül hiba lenne ítélkezni.
emGéza2016-03-12 20:46:00 // 79902
Én ezt elfogadom.
Nem tudom, hogy a dieselnél milyen kialakítású a pálca, de, az 1.9 JTS-be valami elb@szott forma van.
Inkább legyen benne több olaj, mint, hogy a műszer "nincsolaj" figyelmeztetését nézzem.
Úgyis megeszi 😁😂
droberto2016-03-12 20:43:02 // 79901
A problémád oka így fotelből nehezen megállapítható. :) Elsőként ki kéne zárni a DPF-et, meg kéne nézni, hogy mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton és terhelésen. Ha alapjáraton 100 mbar felett van, sanszos a DPF eltömődött. Ha így áll a helyzet, kell csinálni a egy kényszerített regent, az durván kiégeti még a tavalyi kormot is. :) Egyébként csináltatok már ilyet?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:39:50 // 79900
A neten egyetlen egy mérési eredményt találtam eddig, egy svájci alagútépítő cég munkavédelmisének a mérését. Aszerint minden méretben legalább 90%-át visszatartotta a szűrő a koromnak. A regent is beleértve. A nagyobb méretnél jobb volt a ahtásfok, a nagyon miniknél 90%.
Liquid2016-03-12 20:38:00 // 79899
azt még hozzátenném, hogy a DPF problémák háttergben igen nagy %-ban befecskendező rendszer probléma van, az enyémben tuti az vágta szét
Liquid2016-03-12 20:36:47 // 79898
ez a része alap :)
Liquid2016-03-12 20:36:26 // 79897
flame on :)

A kis részecskéket úgyse szűri meg, szóval mindegy, max. annyi hogy optikailag véded vele a környezetet...

flame off :)
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:35:59 // 79896
Nem véletlenül írja a könyv se, hogy várjuk öt percet. Kb annyi kell, hogy lecsorogjon az olaj.
"A motorolajszint ellenőrzése
A motorolaj szintjét a gépkocsi vízszintesen álló helyzetében, meleg motornál, a motor leállítása után kb. öt perccel ellenőrizzük. Húzzuk ki az A mérőpálcát, tisztítsuk meg,
majd nyomjuk be teljesen, húzzuk ki és ellenőrizzük, hogy az olajszint a pálcán bejelölt
MIN és MAX jelzések között legyen.
A mérőpálca MIN és MAX jelzései közötti olajmennyiség kb. egy liter."
(232. oldal)
droberto2016-03-12 20:34:15 // 79895
Szerintem meg találnia kéne egy olyan szerelőt, akinek a diagnosztika nem merül ki a hibakód kitörlésben. :)
Liquid2016-03-12 20:33:42 // 79894
én lepattintottam... vagy a ragasztás jött le? már nem emlékszem tisztán
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:32:39 // 79893
A kijelző ugyan annyi olaj esetén képes két-három vonalat változni le-fel.
Mióta motorok vannak a pálca a mérvadó. A többi csak játék. A Giuba, de még a Spiderben sincs.
A 159 könyve se véletlenül írja a 32. oldalon: "FIGYELMEZTETÉS Az olajszint pontos
megállapításához mindenesetre a mérőpálcát használjuk"
Giuntini2016-03-12 20:32:16 // 79892
Le van falazva. Nincs kiírva, ezért dobott hibakódot. Nem akartam kivenni a Dpf-et, mert nekem is fontos a környezet. A gyári Dpf horribilis összegbe kerül. Valami utángyártott ebben az esetben is szar lehet. Ha a turbo geometriával gond van, mik a jelek?
Liquid2016-03-12 20:31:59 // 79891
Az a helyzet, hogy lehet vele küzdeni de csak szopás lesz a vége, ha minden más jó akkor is minimum DPF csere játszana, már ha nem akarja eltávolítani, az eddigi írásaiból, legalábbis ez jön le nekem.
Én DPF nélkül vettem a gépet, 44e km-t tettem, bele. Egyelőre nem hiányzik, hogy szórakoznom kelljen vele. Egyedül a füst zavar kissé, viszont tudom, hogy ha vennék bele egyet és ismét fémtiszta lenne a kipufogó, akkor újra szopogathatnék, arra meg nincs igényem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak