a víz nálam nem fogy , a sör annál inkább :D
Na viccet félre téve,a hűtőfolyadék nem fogyott sose,csak most mikor a vízpumpánál eresztett.
Haddel2016-03-14 22:34:15 // 80190
Gabesz012016-03-14 22:31:15 // 80189
11.5C volt a garázsban. Amikor meleg, vagy ha csak első indításkor,amikor kiírja leállítom, majd újra indítom, már nem írja ki...
Haddel2016-03-14 22:28:42 // 80188
Hideg időben nekem is ki szokta írni egy pillanatra.
Giuntini2016-03-14 22:01:34 // 80187
Hazaérkeztem. Köszönöm Robi, és Zoli fantasztikus segítségét. Hihetetlen egy csapat. Most már el lehet indulni. Az utóbbi időben figyeltem a turbo műszert, és feltűnt, hogy nem tartja meg kellőképpen a nyomást. Amit megfigyeltem: a lepadlózásnál nem megy feljebb 1,2 bar-nál a turbonyomás. Ha viszont folyamatosan nyomom, normál stílusban, akkor felmegy 1,4-re. Ami érthetetlen mostanáig, az autó rapszódikus viselkedése. Van amikor érzésre teljesen jól viselkedik. Most visszafelé, megint visszaváltogatott az emelkedőkön. Odafelé viszont erőlködés nélkül ment mindenütt hatodikban. Ezért reménykedem valami csőben, vagy illesztésben. Ha maga a turbo lenne rossz, állandóan ugyanazt produkálná.
Gabesz012016-03-14 21:18:11 // 80186
droberto2016-03-14 21:08:38 // 80185
Kinek ez, kinek a herélt JTD.
Valamibe meg kell halni nem? :)
Egészségedre neked is!
Valamibe meg kell halni nem? :)
Egészségedre neked is!
droberto2016-03-14 21:05:43 // 80184
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 21:02:12 // 80183
oksa egs. nem sugárzik? én mákpálinkázom :D
'''''2016-03-14 21:00:43 // 80182
A 210lovason garett csiga van és más mint a 200lovason lévő kkk és garett.
droberto2016-03-14 20:59:51 // 80181
Akkor most iszok is (még)egy paksi sánchegyi cuvét az egészségedre! :)))
'''''2016-03-14 20:57:48 // 80180
droberto2016-03-14 20:56:33 // 80179
Liquid2016-03-14 20:53:20 // 80178
az igazság odaát van :D
ezt találtam miután rákerestem az eperpen talált cikkszámra (a saját alvázszámommal)
ezt találtam miután rákerestem az eperpen talált cikkszámra (a saját alvázszámommal)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:51:28 // 80177
na akkor elárulok egy titkot... csak a zuzmók miatt van TBi-m :DDD
droberto2016-03-14 20:50:29 // 80175
Ilyen a felfogatása. Így a memrán csöcse lefele áll, és akkor talán hozzáférsz a csonkjához.
'''''2016-03-14 20:47:50 // 80173
Vagy KKK turbó van benne.Egyformák.
droberto2016-03-14 20:46:39 // 80172
Vazz, éppen ezért nem a % a lényeg, hanem a deltaP. :)
Egyébként amit írsz (kicsövezés), a Zoli tudja biztosítani.
Lényeg a lényeg, hogy te töröd az utat, mi szeretünk szopni, az Emilnek meg ne kerüljön sok pénzbe. :)))
Jut eszembe... a legfontosabbat kihagytam:
A zuzmók is megmaradjanak. :))) :))) :)))
Egyébként amit írsz (kicsövezés), a Zoli tudja biztosítani.
Lényeg a lényeg, hogy te töröd az utat, mi szeretünk szopni, az Emilnek meg ne kerüljön sok pénzbe. :)))
Jut eszembe... a legfontosabbat kihagytam:
A zuzmók is megmaradjanak. :))) :))) :)))
droberto2016-03-14 20:38:32 // 80171
Ha jól puskáztam a Tomitól, akkor az Emil is ezzel ül :) szemben:
Garrett GT2056V
Garrett GT2056V
droberto2016-03-14 20:36:45 // 80170
Liquid2016-03-14 20:35:57 // 80169
ez jogos, nem emlékszem erre, vagy átsiklottam felette
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:33:37 // 80168
Emil azt írta egyszer teljesen jól megy, egyszer meg nem...vagy tévednék? Ha valami ki van repedve az ki van repedve mindig rosszul menne...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:32:18 // 80167
na látod ez sem rossz csak nekem a DFP kiírás egyben egy kis optimalizálással járna, tudod, ismersz egyel mindig tovább lépünk :DDD
Liquid2016-03-14 20:31:53 // 80166
Nem lehet hogy a turbocső, vagy annak valamelyik csatlakozása, tömítése lyukas? Mondjuk ekkora teljesítmény eséshez, nem kis lyuk kell...
'''''2016-03-14 20:28:48 // 80165
Lehet,elég lenne egy másik dpf próbának.Ha azzal is szar,egy hiba kizárva.
Liquid2016-03-14 20:27:53 // 80164
én is ezt tenném, első körben
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:25:45 // 80163
akkor nem írnál ilyeneket :))))
Kísértetiesen hasonlít az esete az enyémhez, mi menet közben mértük az élő adatokat Examinerrel meg Ecuscannel is, a DPF-et teljesen jónak hozta 2X %-osra, a szállított levegő mennyisége volt rossz pont a fele... ez lehet LMM hiba vagy turbó hiba, vákumcső repedés, változó geometria, csak ezekre nem gondoltam, mert egyszer jól ment valamikor meg 120-szal az autópályán...nálam DPF hiba volt...
Ezért írtam Emil helyében próba kép kiíratnám a DPF-et, a helyére egy egyenes cső, 1-2 hét próba ha nincs hiba meg van a hiba, aztán lehet EU3 az autóból vagy új DPF hogy túléljék az Izlandi zuzmók :P
Kísértetiesen hasonlít az esete az enyémhez, mi menet közben mértük az élő adatokat Examinerrel meg Ecuscannel is, a DPF-et teljesen jónak hozta 2X %-osra, a szállított levegő mennyisége volt rossz pont a fele... ez lehet LMM hiba vagy turbó hiba, vákumcső repedés, változó geometria, csak ezekre nem gondoltam, mert egyszer jól ment valamikor meg 120-szal az autópályán...nálam DPF hiba volt...
Ezért írtam Emil helyében próba kép kiíratnám a DPF-et, a helyére egy egyenes cső, 1-2 hét próba ha nincs hiba meg van a hiba, aztán lehet EU3 az autóból vagy új DPF hogy túléljék az Izlandi zuzmók :P
'''''2016-03-14 20:25:41 // 80162
Emilnek próbára fel tudok ajánlani egy turbót amiben a kerekek nagyobbak.
Remélem Manky benéz ide mert ő volt a vasam alatt és látta,mennyire macera hozzáférni.
Remélem Manky benéz ide mert ő volt a vasam alatt és látta,mennyire macera hozzáférni.
Csabi2016-03-14 20:23:11 // 80161
Ja úgy kéne, de ha azt mondják, h le kellene bontani az elejét ezért meg azért, +cserélni kellene ezt-azt ami megáll 2-3k-nál akkor lehet NEM a válasz...Nem tudom pontosan mi történt, pontosan mit néztek ezelőtt, ezért írtam...
Shadin2016-03-14 20:22:28 // 80160
Az előbb mondtam. Kidobjuk. Felesleges.
droberto2016-03-14 20:22:06 // 80159
A vizetek nektek hogy szokott fogyni? Nekem most rá kellet töltenem 7,5 dl-et. Pedig egy éven belül tölttöem maxra.
Shadin2016-03-14 20:19:04 // 80158
Pont hasonló történik, a -450-550Hgmm gyéri vákuum értékből csak csak 450Hgmm van járó motornál a vgt labda felé, ami még nem lenne gond, de a labda membránja el van szakadva, vagy szét van csúszva a cső valahol előtte, mert a (-) nyomást nem tartja.
Remélhetőleg az utóbbi...
Remélhetőleg az utóbbi...
droberto2016-03-14 20:18:09 // 80157
Ha nem csak mindig a DPF el foglalkoznál :), tudhatnád, hogy milyen vagyok. Ugyan én később jöttem, de végigolvastam mind 17894 hozzászólást és tudok mindent! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:16:09 // 80156
akkor kell egy új abból és minden OK, várjuk a fejleményeket :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:13:41 // 80155
mi az hogy nem kérte? bakker azért csak úgy kéne egy autót átadni, hogy minden ok... sajnos ebben igaza van Robinak, valami nem stimmel az autóval rárakják a gépet és ami hibakódot kiír vagy nem megfelelő a mért adat azt cseréltetik csak ugye ez rohadtul nem így működik, lehet egy pár ok az okozatra...
Csabi2016-03-14 20:13:34 // 80154
A DPF ellenállása pont annyi mint nálam egy regen után, szóval az tutkó nincs eltömödve... (persze hiszünk benne, h a mérés jó:) )
Shadin2016-03-14 20:12:06 // 80153
Csakhogy a VGT rossz, nem a DPF. Mondtam is neki, hogy dobja ki, mi a szarnak az oda...
Csabi2016-03-14 20:10:00 // 80152
Jogosak a kérdések, vagy Emil nem kérte a komolyabb diagnosztikát, vagy ennyire futotta...vagy nem írta le...
Érdemes az összes vákuumcsövet jól átnézni. Én jártam úgy hogy közvetlenül a turbo elött, ahogy a VGT-labdára csatlakozna a csövecske, ott volt tömörtelen(félig lecsúszott), így ott szökött a vákuum, és jött a szívódízel effektus...
A kartervédő levétele után pont kényelmesen hozzáférhető, és akár egy mérőórával mérhető a vákuum.
Szerencsére még ez sem jelent nagyobb beavatkozást, mármint a csövek ellenőrzése...
Érdemes az összes vákuumcsövet jól átnézni. Én jártam úgy hogy közvetlenül a turbo elött, ahogy a VGT-labdára csatlakozna a csövecske, ott volt tömörtelen(félig lecsúszott), így ott szökött a vákuum, és jött a szívódízel effektus...
A kartervédő levétele után pont kényelmesen hozzáférhető, és akár egy mérőórával mérhető a vákuum.
Szerencsére még ez sem jelent nagyobb beavatkozást, mármint a csövek ellenőrzése...
emGéza2016-03-14 20:08:43 // 80151
3 deci? Nekem elég egy ezresre.
Na! Majd a benzines szekciós társaim is elmondják, hogy mennyi az annyi. Legalábbis remélem.
Na! Majd a benzines szekciós társaim is elmondják, hogy mennyi az annyi. Legalábbis remélem.
Haddel2016-03-14 19:52:58 // 80150
😃 Hát én is ki szoktam forgatni😃😃 Az a pár deci belefér😃
W.2016-03-14 19:48:20 // 80149
Enyém is csipegeti. Igaz, nem kímélem a gázpedált...:)
Haddel2016-03-14 19:44:40 // 80148
Nekem a 2.0 jtdm is szokott kérni.Egy olajcsere periódus alatt ( 12-15e km) kb 3 decit utána töltök. Persze a nívón még sose volt még a minimum szint közelében. Kb félig szokott lemenni,de idegesít a kijelzön mikor egy pálcát mutat,vagy azt mondja ,hogy nincs olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 19:44:06 // 80147
kicsit vissza olvasnál úgy 2010 környékére ami már...
Történelem: érdekes módon nálam is csak egy mért adat nem stimmelt a szállított levegő mennyisége volt a fele, mint amit kérne ...
Láss csodát vettem egy új LMM-őt és képzeld pont ugyan olyan szarul ment, mint előtte...
Konklúzió a turbónak semmi baja nem volt érdekes módon, annyira el volt tömődve a DPF és katalizátor, hogy fojtotta a rendszert....
Megoldás DPF kuka és láss csodát a gépsárkány újra ment mint akit seggberugtak
Konkúzió én is hozzá járultam az Izlandi Zúzmók halálához...
Megoldás a találgatóknak mielőtt Emilt belevernéd újabb nagyobb költségekbe és találgatásokba hallgass a szívedre, szavazz a Zúzmók ellen :DDD
Történelem: érdekes módon nálam is csak egy mért adat nem stimmelt a szállított levegő mennyisége volt a fele, mint amit kérne ...
Láss csodát vettem egy új LMM-őt és képzeld pont ugyan olyan szarul ment, mint előtte...
Konklúzió a turbónak semmi baja nem volt érdekes módon, annyira el volt tömődve a DPF és katalizátor, hogy fojtotta a rendszert....
Megoldás DPF kuka és láss csodát a gépsárkány újra ment mint akit seggberugtak
Konkúzió én is hozzá járultam az Izlandi Zúzmók halálához...
Megoldás a találgatóknak mielőtt Emilt belevernéd újabb nagyobb költségekbe és találgatásokba hallgass a szívedre, szavazz a Zúzmók ellen :DDD
emGéza2016-03-14 19:27:30 // 80146
Akkor jó.
Ha maxon van a műszer is azt mútatja.
Ha a pálcán félig , akkor a műszer már sír , hogy nincs olaj.
Azért kíváncsi lennék, hogy aki betartotta a 30ezres cserét, mennyit és mennyi alatt töltött utána.
Én 9000 km alatt, úgy! Hogy most maximumon van, 2,5L
Csak azért írom most, mert nem akartam közbeszolni a részecskék elemzésébe 😂
Ha maxon van a műszer is azt mútatja.
Ha a pálcán félig , akkor a műszer már sír , hogy nincs olaj.
Azért kíváncsi lennék, hogy aki betartotta a 30ezres cserét, mennyit és mennyi alatt töltött utána.
Én 9000 km alatt, úgy! Hogy most maximumon van, 2,5L
Csak azért írom most, mert nem akartam közbeszolni a részecskék elemzésébe 😂
droberto2016-03-14 19:27:21 // 80145
Ha jók az értesüléseim, akkor mostanra iZlandi Zuzmómentő Zoli már megkezdte a hiba pontosabb behatárolását.
droberto2016-03-14 19:23:54 // 80144
Most értem haza, itt volt nálam Giuntini Cartárs és csak úgy elreppent az a kis röpke 4 óra (Dalma emlékeztetett rá) diagnosztikára. :)
Közkívánatra: Úgy érzem, meg van a hiba. Nem, DPF, nem EGR, nem szívósór, hanem még előrébb van a probléma. Úgy néz ki, hogy a turbinca a hunyó. Nincs elég levegő (max 2150 mbar). Az ECU által kért üzemanyag az megvan, azzal nincs hiba. A korrekció jó, melegen 2,5 mg/i a különbség.
A fenti okból kifolyólag úgy füstöl mint egy pelenkagyár. Kicsit meg is rendeztem korommal a Emil vasának a fenekét. :)
A menet teljesítmény igen gyatra volt így: kb 120 LE. 0-100 km/h 13 s 80-180 km/h - 35 s.
Szóval a zuzmókért aggódók megnyugodhatnak. A DPF köszöni jól van. Bár elég nehéz így neki, hogy nyeli a kormot. 40 km-el ideérése előtt regenerálta magát, 22%-on volt a tömődés. A deltaP az alábbiak szerint alakult: 850RPM@10 mbar; 2000RPM@30 mbar; 3000RPM@60 mbar. Úgyhogy ez pipa. Előrébb menve: Motor új, pipa. Szívósor új, pipa. EGR falazva, pipa.
Hibakódok:
Érdekes, hogy a P0403 - EGR hiba nem volt tárolva. Amikor ideért egyedül légtömegmérő hibát írt. A hibát töröltem nem jött vissza. Teszt közben próbaként beraktam a szerelő által megvetetett légtömegmérőt. Cikkszám szerint ua. Sajnos nem változott semmi. Próbaképpen, kipucoltuk az egyébként a korommal szépen megrakott MAP szenzort. Javulás nem nem volt. A vákumszivattyú szív rendesen, a zárhídon levő nyomásmérőt/szabályzót/szűrőt/jeladót vagy a fene tudja mit kicseréltük az enyémre. Sajnos ekkor sem volt változás.
Érdekesség:
Feltűnt, hogy a amikor megjön a turbó nyomás erős suhogó légáram hangot lehet hallani a IC és a szívósor közti cső környékéről. Ha lehúztam turbó solenoid vákumszelepére menő fix cső végéről a vákum tömlőt, akkor ez a hang teljesen megszűnik. Ekkor gyakorlatilag egy szívó JTD kaptunk ~80LE-vel. Úgyhogy valamennyire működik a VGT.
A motorban 225.000 km van, a km óra állás nem tűnt machináltnak.
Konklúzió:
Úgy tűnik hogy VGT lapátkái megtapadtak, vagy a vezérlő tönkrement, esetlegesen a vákum csöveken vali tömörtelenség található. Valamiért a turbó nem tölt 1,5-1,6 bar-ral, csak 1,1-1,2-vel. A korom is ezért keletkezik, mert nincs elég levegő.
A Cartársnak meg kell néznie a belépő lapátkákat, hogy miért nem működnek. Remélhetőleg alulról hozzáfér és nem kell a turbót leszerelnie. Illetve ha le is kell venni, akkor egy takarítással megoldható a probléma.
Kérdések: Nem szeretnék ítélkezni, mert nem ismerem a pontos előzményeket, de miért kellet a Cartársanak: új LMM-et vennie, miért kellet a DPF-et kitisztíttatnia? Miért kell már December óta szopnia a f@szt? Remélem tudtam valamennyit segíteni neki, és talál valakit aki tovább tud menni és a hiba pontos forrását meg tudja állapítani.
Trolloknak egy kis konc: A JTD szar, minden hiba az EGR és DPF miatt van. A motor szarul szerelhető, csak Examinerrel diagnosztizálható 10k Ft/óradíjért. Ne vegyen senki JTD-t, mert amúgy se eszik csak fél literrel kevesebbet, mint a benzines. :)
Közkívánatra: Úgy érzem, meg van a hiba. Nem, DPF, nem EGR, nem szívósór, hanem még előrébb van a probléma. Úgy néz ki, hogy a turbinca a hunyó. Nincs elég levegő (max 2150 mbar). Az ECU által kért üzemanyag az megvan, azzal nincs hiba. A korrekció jó, melegen 2,5 mg/i a különbség.
A fenti okból kifolyólag úgy füstöl mint egy pelenkagyár. Kicsit meg is rendeztem korommal a Emil vasának a fenekét. :)
A menet teljesítmény igen gyatra volt így: kb 120 LE. 0-100 km/h 13 s 80-180 km/h - 35 s.
Szóval a zuzmókért aggódók megnyugodhatnak. A DPF köszöni jól van. Bár elég nehéz így neki, hogy nyeli a kormot. 40 km-el ideérése előtt regenerálta magát, 22%-on volt a tömődés. A deltaP az alábbiak szerint alakult: 850RPM@10 mbar; 2000RPM@30 mbar; 3000RPM@60 mbar. Úgyhogy ez pipa. Előrébb menve: Motor új, pipa. Szívósor új, pipa. EGR falazva, pipa.
Hibakódok:
Érdekes, hogy a P0403 - EGR hiba nem volt tárolva. Amikor ideért egyedül légtömegmérő hibát írt. A hibát töröltem nem jött vissza. Teszt közben próbaként beraktam a szerelő által megvetetett légtömegmérőt. Cikkszám szerint ua. Sajnos nem változott semmi. Próbaképpen, kipucoltuk az egyébként a korommal szépen megrakott MAP szenzort. Javulás nem nem volt. A vákumszivattyú szív rendesen, a zárhídon levő nyomásmérőt/szabályzót/szűrőt/jeladót vagy a fene tudja mit kicseréltük az enyémre. Sajnos ekkor sem volt változás.
Érdekesség:
Feltűnt, hogy a amikor megjön a turbó nyomás erős suhogó légáram hangot lehet hallani a IC és a szívósor közti cső környékéről. Ha lehúztam turbó solenoid vákumszelepére menő fix cső végéről a vákum tömlőt, akkor ez a hang teljesen megszűnik. Ekkor gyakorlatilag egy szívó JTD kaptunk ~80LE-vel. Úgyhogy valamennyire működik a VGT.
A motorban 225.000 km van, a km óra állás nem tűnt machináltnak.
Konklúzió:
Úgy tűnik hogy VGT lapátkái megtapadtak, vagy a vezérlő tönkrement, esetlegesen a vákum csöveken vali tömörtelenség található. Valamiért a turbó nem tölt 1,5-1,6 bar-ral, csak 1,1-1,2-vel. A korom is ezért keletkezik, mert nincs elég levegő.
A Cartársnak meg kell néznie a belépő lapátkákat, hogy miért nem működnek. Remélhetőleg alulról hozzáfér és nem kell a turbót leszerelnie. Illetve ha le is kell venni, akkor egy takarítással megoldható a probléma.
Kérdések: Nem szeretnék ítélkezni, mert nem ismerem a pontos előzményeket, de miért kellet a Cartársanak: új LMM-et vennie, miért kellet a DPF-et kitisztíttatnia? Miért kell már December óta szopnia a f@szt? Remélem tudtam valamennyit segíteni neki, és talál valakit aki tovább tud menni és a hiba pontos forrását meg tudja állapítani.
Trolloknak egy kis konc: A JTD szar, minden hiba az EGR és DPF miatt van. A motor szarul szerelhető, csak Examinerrel diagnosztizálható 10k Ft/óradíjért. Ne vegyen senki JTD-t, mert amúgy se eszik csak fél literrel kevesebbet, mint a benzines. :)
emGéza2016-03-14 19:08:02 // 80142