Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2016-03-15 11:46:16 // 80209
Miért is? :)
droberto2016-03-15 11:40:52 // 80208
Le kéne venned mielőbb a haspáncélt. :)
Giuntini2016-03-15 11:25:23 // 80207
Na én is így értettem! A turbónál kellett volna keresni, mert ilyen drasztikus teljesítménycsökkenés egyik pillanatról a másikra ennek is lehetett volna előjele.
Csabi2016-03-15 11:17:40 // 80206
De hát még nem biztos a turbó hiba....lehet csak az egyik csövednél szökik a vákuum....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 11:17:38 // 80205
jah hát semmi baj miért nem írnak 2L-et? sokkal jobban mutat :D
Giuntini2016-03-15 11:05:48 // 80204
Aztán a legjobb esetben a 2.4 8,5-öt fogyaszt autópályán. Nekem mostanában felment 10 fölé, de hát megvan a miértje. Én azt mondom, erről igazán nem tehet senki, hogy nem ismerte fel a hibát. A szerelőket rákényszerítették a gyárak, hogy ne keressék az okokat, teljesen a computerre hagyatkoznak, és a valódi okokat nem keresik. Emellett a DPF az én esetemben annyi hibának okozójává vált, hogy mindenre rámondják, hogy DPF hiba. Dettó ugyanez van a BMW-nél. Csak azt nem értem, hogy miért nem hallgatott senki rám! Többször megkérdeztem, több szerelőtől (FIAT, Alfa), hogy nem okozhatja ezt a turbó? Az volt a válasz, hogy a turbónak nincs baja, az Examiner nem írta ki. Pedig amit többször megkérdeztem, a tempomat jelenség, az utalhatott volna erre. Futottam a felesleges köröket, DPF tisztítás, Egr csere, lefalazás, légtömegmérő csere, és mind felesleges volt. Az a baj, hogy ezt nem nekünk kellett volna észrevennünk. Amikor valami nyugtalanított a turbóval, az egy megérzés volt. Én használom az autót, én tudom milyen, helyt kellett volna adni ennek. Ismerősömmel vetettek a BMW-hez egy új részecske szűrőt, és javulás nem lett. Nekem csodálatosan meg lett csinálva a motor, ami tényleg igazi szerelői szakértelmet követelt, az tökéletesnek mondható. Nekem az a meglátásom, hogy egy egész rendszer áttekintésére viszont nincs idő, annyi autó van, hogy három órát eltökölni mindennek a kielemzésével, az időveszteség, amikor ott toporog az ügyfél. Légtömegmérő hiba? Akkor cseréljünk légtömegmérőt. De nem az volt a hiba, hiszen a motor nem kapott levegőt, csak dőlt bele az üzemanyag. Az elején kellett volna kizárni a turbo hibát. De az órákba került volna, és az idő pénz. Sajnos!
droberto2016-03-15 10:34:25 // 80203
Miért vagy ezen leakadva?
A 2.0-nak is 4,4 a specifikációja. Sőt a 2.4-nek is csak 5,4.

Gondolom a Giu-t is a végtelenül életszerű NEDC ciklus alapján mérték.
Egyébként ha pont ezzel a 0,4-el eszik kevesebbet (1,9-hez képest 0,8-al), akkor az már nagyon jó. Hozzá kell tenni, úgy néz ki sikerült letennie a típusnak a 200 kg-ot amit a 159 felszedett a 156-hoz képest. Tömeg táblázat.

Ami viszont a súlynál és a fogyasztásnál is sokkal fontosabb a Giulia esetében, hogy élénk, pörögni, menni szerető, jól vezethető és agilis legyen. Olyasmi mint anno a könnyű karburátoros típusok. Ne lehessen érezni az emisszió besorolás, villabygáz okozta tunyaságot és kelletlenséget. Ha ezt - amit egyébként egyik autógyár se nagyon tud megoldani - megoldják az új motorok, akkor kasszasiker lesz az utód. :)
Don Gombóc2016-03-15 10:27:19 // 80202
Pedig van olyan. Tavaly egy vezetéstechnikai tréningen az egyik okos csávó azt mondta, ő a 2.0 D Mondeojával úgy jár hogy ráteszi a tempomatot 180-ra, és az pont 4 liter fogyasztás 100 kilométeren. Csodálkoztak hogy elfordultam és inkább félrementem rágyújtani.
Don Gombóc2016-03-15 10:23:53 // 80201
Akkor megnyugodtam. Így van ez nálam is. Inkább akkor 8 ha nagyobb részt városizok. Ha túlnyomó részt országuti a megtett táv ott elég neki a 7 ha meg a szabályokat is betartom, illetve a közelében vagyok, akkor a 6,6. Most lent voltam Hódmezővásárhelyen egy 400 km-es turnén, elég volt neki a 7 lityi. Csekket meg majd küldenek ha valami nem sikerült. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 10:16:21 // 80200
na ezért vagyok szkeptikus a 2.2-es 4L-es fogyijára, de hát vannak csodák...
Don Gombóc2016-03-15 10:16:16 // 80199
Nekem tavaly ez volt a problémám, Shadin lecsekkolta a gépet a VTT-n aztán már nem írta ki. Ősszel megjött a hidegebb idő, azóta megint írkálja szintén a reggeli indításkor. Aztán ha jó pár órát állok akkor nem, majd csak megint reggel, de olyan is előfordul hogy reggel sem írja. Megtaláltam a megfelelő megoldást rá közben. Leszarom ! :-) Amúgy szerintem az olajgomba konstrukciójával van a hiba. Túl későn jelez nyomást, csúszik az adott jel így időben, az okoska fed. comp. meg baszkurál az egérmozin. :-)
Csabi2016-03-15 10:04:12 // 80198
lassan ott tartunk, hogy az izlandi zuzmóra az amore-t fogja kidobni a google...:D
Shadin2016-03-15 09:52:14 // 80197
Ha kitaposom a lelkét akkor eléri a 8-at is. Egyébként 7,4.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 09:48:09 // 80196
tényleg neked mennyit eszik a 2.0? nehéz a lábad azt tudom :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 09:46:09 // 80195
eddig 7en vagyunk TBi-sek akiket ösemerek....rajtam kívül senki nem írogat ide ...biztos mentik az Izlandi zuzmókat meg közben élmény autóznak :DDD
Ugyan olyan hibákkal biztos nem mivel nincsenek a 3 betűs sz@arságok, majd lesz más :DDD
Shadin2016-03-15 09:36:53 // 80194
Nem azért mert erősebb volt mint a 2.0? :-D
A Zuzmók köszönik a 25% többletfogyasztást abból az üzemanyagból amiből leginkább kevés ban :-DDDDD
És bár a TBi példányszám miatt nem is lesz a típusnak (típus)hibája, kívánom, hogy sose kelljen vele akkorákat szopni, mint a büdös, kerregő dízel szarolaszokkal :-DDDD
És sose derüljön ki, hogy pont ugyanolyan hibákkal fog küzdeni, mint bármelyik másik traki. :-))))))))
És ha valaki betér ide, ajánljuk neki tiszta szívből az egyéb benzines modelleket is, elvégre azok is környezet és zsebpénzbarátok...

...ja nem, bocsi,de hát azok gyengécskék és ahhoz képest sokat esznek, ráadásul a TBi-hez képest pofon egyszerű motorok erősen szervizigényesek :-((((((((((((((((((((((

Jöhetne már VTT, van miről beszélni ;-)
norbi04092016-03-15 08:51:43 // 80193
Szerezz be egy nem nagynavisból való középkonzolt :)
'''''2016-03-15 07:37:42 // 80192
Ha mondtad volna,hogy Robinál leszel,elhoztam volna próbára a dpf-em.Még egy hétig biztos itt marad az autóm és addig az alkatrészeket sem kell hozzáadnom.
Egy próbát megért volna.
szlobod952016-03-15 00:49:24 // 80191
Sziasztok!

A Navi-s középkonzolba gyári rádió lett utólagosan berakva.
Kérdésem, ha én nem akarok navi-t ill. multimédia lejátszót, és megakarom tartani a gyári rádió egységet, ezzel a hézaggal?

l mit lehet kezdeni?



Mivel ugye, nem szabvány méret se maga a "lyuk", se a rádió.

Köszi a választ.
Haddel2016-03-14 22:34:15 // 80190
a víz nálam nem fogy , a sör annál inkább :D
Na viccet félre téve,a hűtőfolyadék nem fogyott sose,csak most mikor a vízpumpánál eresztett.
Gabesz012016-03-14 22:31:15 // 80189
11.5C volt a garázsban. Amikor meleg, vagy ha csak első indításkor,amikor kiírja leállítom, majd újra indítom, már nem írja ki...
Haddel2016-03-14 22:28:42 // 80188
Hideg időben nekem is ki szokta írni egy pillanatra.
Giuntini2016-03-14 22:01:34 // 80187
Hazaérkeztem. Köszönöm Robi, és Zoli fantasztikus segítségét. Hihetetlen egy csapat. Most már el lehet indulni. Az utóbbi időben figyeltem a turbo műszert, és feltűnt, hogy nem tartja meg kellőképpen a nyomást. Amit megfigyeltem: a lepadlózásnál nem megy feljebb 1,2 bar-nál a turbonyomás. Ha viszont folyamatosan nyomom, normál stílusban, akkor felmegy 1,4-re. Ami érthetetlen mostanáig, az autó rapszódikus viselkedése. Van amikor érzésre teljesen jól viselkedik. Most visszafelé, megint visszaváltogatott az emelkedőkön. Odafelé viszont erőlködés nélkül ment mindenütt hatodikban. Ezért reménykedem valami csőben, vagy illesztésben. Ha maga a turbo lenne rossz, állandóan ugyanazt produkálná.
Gabesz012016-03-14 21:18:11 // 80186


Sziasztok!

Lehetséges, hogy a nyomás kapcsoló gyengélkedik?
Találkozott már valaki ilyennel? Csak napi első indításkor írja ki...
droberto2016-03-14 21:08:38 // 80185
Kinek ez, kinek a herélt JTD.
Valamibe meg kell halni nem? :)
Egészségedre neked is!
droberto2016-03-14 21:05:43 // 80184
B@sszameg ott a tömlő az első képen:

Többet nem ihatok /:
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 21:02:12 // 80183
oksa egs. nem sugárzik? én mákpálinkázom :D
'''''2016-03-14 21:00:43 // 80182
A 210lovason garett csiga van és más mint a 200lovason lévő kkk és garett.
droberto2016-03-14 20:59:51 // 80181
Akkor most iszok is (még)egy paksi sánchegyi cuvét az egészségedre! :)))
'''''2016-03-14 20:57:48 // 80180


Hirtelen ennyi képet találtam a gyári 200lovas kkk csigáról.
droberto2016-03-14 20:56:33 // 80179
Áhh, tudtam én, hogy megvan nekem. Köszi Ekin. :)

Végig csekkolhatónak tűnik.! :)
Egyedül azt nem látom, hogy a második képen a turbó előtt futó fix (fém) cső direktbe köt rá a szelep csonkjára valamilyen csatlakozóval, vagy van egy gumi tömlő közöttük?
Liquid2016-03-14 20:53:20 // 80178
az igazság odaát van :D

ezt találtam miután rákerestem az eperpen talált cikkszámra (a saját alvázszámommal)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:51:28 // 80177
na akkor elárulok egy titkot... csak a zuzmók miatt van TBi-m :DDD
droberto2016-03-14 20:50:29 // 80175
Ilyen a felfogatása. Így a memrán csöcse lefele áll, és akkor talán hozzáférsz a csonkjához.
Liquid2016-03-14 20:48:09 // 80174
nem GTB20V ?
'''''2016-03-14 20:47:50 // 80173
Vagy KKK turbó van benne.Egyformák.
droberto2016-03-14 20:46:39 // 80172
Vazz, éppen ezért nem a % a lényeg, hanem a deltaP. :)
Egyébként amit írsz (kicsövezés), a Zoli tudja biztosítani.
Lényeg a lényeg, hogy te töröd az utat, mi szeretünk szopni, az Emilnek meg ne kerüljön sok pénzbe. :)))
Jut eszembe... a legfontosabbat kihagytam:
A zuzmók is megmaradjanak. :))) :))) :)))
droberto2016-03-14 20:38:32 // 80171
Ha jól puskáztam a Tomitól, akkor az Emil is ezzel ül :) szemben:
Garrett GT2056V
droberto2016-03-14 20:36:45 // 80170
Csabi, így néz ki a deltaP:

Itt meg látszik, hogy mennyivel kevesebb a tényleges mint a kért turbónyomás:
(A Zolival egyeztettem és szar a magyarítás a MES-ben. A Névleges az Desires, azat kívánatos nyomás. Érdekes, hogy az üzemanyagnál jól fordítottak.)
Liquid2016-03-14 20:35:57 // 80169
ez jogos, nem emlékszem erre, vagy átsiklottam felette
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:33:37 // 80168
Emil azt írta egyszer teljesen jól megy, egyszer meg nem...vagy tévednék? Ha valami ki van repedve az ki van repedve mindig rosszul menne...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:32:18 // 80167
na látod ez sem rossz csak nekem a DFP kiírás egyben egy kis optimalizálással járna, tudod, ismersz egyel mindig tovább lépünk :DDD
Liquid2016-03-14 20:31:53 // 80166
Nem lehet hogy a turbocső, vagy annak valamelyik csatlakozása, tömítése lyukas? Mondjuk ekkora teljesítmény eséshez, nem kis lyuk kell...
'''''2016-03-14 20:28:48 // 80165
Lehet,elég lenne egy másik dpf próbának.Ha azzal is szar,egy hiba kizárva.
Liquid2016-03-14 20:27:53 // 80164
én is ezt tenném, első körben
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:25:45 // 80163
akkor nem írnál ilyeneket :))))
Kísértetiesen hasonlít az esete az enyémhez, mi menet közben mértük az élő adatokat Examinerrel meg Ecuscannel is, a DPF-et teljesen jónak hozta 2X %-osra, a szállított levegő mennyisége volt rossz pont a fele... ez lehet LMM hiba vagy turbó hiba, vákumcső repedés, változó geometria, csak ezekre nem gondoltam, mert egyszer jól ment valamikor meg 120-szal az autópályán...nálam DPF hiba volt...
Ezért írtam Emil helyében próba kép kiíratnám a DPF-et, a helyére egy egyenes cső, 1-2 hét próba ha nincs hiba meg van a hiba, aztán lehet EU3 az autóból vagy új DPF hogy túléljék az Izlandi zuzmók :P
'''''2016-03-14 20:25:41 // 80162
Emilnek próbára fel tudok ajánlani egy turbót amiben a kerekek nagyobbak.
Remélem Manky benéz ide mert ő volt a vasam alatt és látta,mennyire macera hozzáférni.
Csabi2016-03-14 20:23:11 // 80161
Ja úgy kéne, de ha azt mondják, h le kellene bontani az elejét ezért meg azért, +cserélni kellene ezt-azt ami megáll 2-3k-nál akkor lehet NEM a válasz...Nem tudom pontosan mi történt, pontosan mit néztek ezelőtt, ezért írtam...
Shadin2016-03-14 20:22:28 // 80160
Az előbb mondtam. Kidobjuk. Felesleges.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak