Sajnos nem egyedi, mert ilyen képet mutatott a gyári 5éves amikor jöttek az apró rángatások gázadásra, ezért kezdtem el pucolgatni...
Aztán vettem egy Sidat utángyártottat no az szorult meg 1000km-enként ott tettem szert a fel és leszerelési rutinra... :) ott is ugyanez a kép fogadott a diagramok terén
Aztán jött a pierburg gyári, ott ha jól emlékszem 17ezer km után kezdett el rángatózni az autó, akkor már szintén azt láttam...
Csabi2016-03-16 22:30:25 // 80409
Csabi2016-03-16 22:24:57 // 80408
droberto2016-03-16 22:23:10 // 80407
Szóval akkor te most cseréltél, csak nem mered elmondani... :)
droberto2016-03-16 22:22:11 // 80406
Jah, ez tiszta sor. Ha ilyen 0/1 üzemállapota van, akkor szar. A kérdés, hogy nálad miért volt ilyen az új amit vettél. Nekem ez egyedi esetnek tűnik. Szét kéne vágnunk egy szoruló EGR-t. :)
Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:20:39 // 80405
Most ott tartok, hogy ha esetleg cserélnem kellene EGR-t vagy DPF-et, akkor sem merném itt leírni, de még blogot sem mernék írni róla...
norbi04092016-03-16 22:11:03 // 80404
Megértelek. Szerintem teljesen jó ez így :) Meg hát ez amúgy is egy családiasabb tali...maradjon is meg ilyennek :)
Csabi2016-03-16 22:09:11 // 80403
"A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg."
Nem a vastag koromréteg a baj, hanem az a minimális ami a tengelyhez kerül, attól szorul meg. Ezért nem is mindegy, hogyan van takarítva.
Én pedig mindig monitoroztam takarítás elött és után...és ég-és föld volt a különbség
ilyen amikor akad, és be-beragad.
és amikor rendben működik:
Nem a vastag koromréteg a baj, hanem az a minimális ami a tengelyhez kerül, attól szorul meg. Ezért nem is mindegy, hogyan van takarítva.
Én pedig mindig monitoroztam takarítás elött és után...és ég-és föld volt a különbség
ilyen amikor akad, és be-beragad.
és amikor rendben működik:
Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:08:36 // 80402
ja, és van még 1
Dömpi (il dottore)2016-03-16 22:07:42 // 80401
ha neked ez kell?
norbi04092016-03-16 22:07:19 // 80400
Igyekszem ott lenni ;) Már ideje lenne lejutnom...most, hogy van egy új kolléga...egész nagy rá az esély :)))
droberto2016-03-16 22:06:40 // 80399
Valaki dobna erről a hírhedt FB zseniktől egy linket. Ha uborkaszünet van itt néha felmennék oda olvasgatni. :)
norbi04092016-03-16 22:05:54 // 80398
És amilyen rendes, belefőzte a pöribe is, hogy mindenki kapjon a jóból :D
droberto2016-03-16 22:04:47 // 80397
Lehet ezért nem publikáljuk meg a FB-on a VTT? :)
droberto2016-03-16 22:04:33 // 80396
A blogokat olvasva az E4 előtti JTD-kben tud piszkosul felgyűlni a korom. Hozzáteszem a mintavételem nem reprezentatív. :)
Piritu - 1.000.0002016-03-16 22:03:50 // 80395
Erre nem is gondoltam. Lehet, hogy már akkor is nyomta a cuccot, csak nem árulta el? :-DD
droberto2016-03-16 22:02:07 // 80394
Az lehet, hogy nem is a pöri, hanem a zuzmó. :)
droberto2016-03-16 22:01:19 // 80393
Egyébként meg, ha jó a befecskendező és gyári olajjal lépsz, akkor nem nagyon van lerakódás. Ha gondolod VTT megmutizom neked, az szívósort és az EGR-t. :)
droberto2016-03-16 21:58:27 // 80392
Norbi, itt a remek alkalom akkor. Május 27-29. 159VTT 4.0! Ott a helyed. :)
Csabi2016-03-16 21:54:04 // 80391
+ az optimailizálással
Csabi2016-03-16 21:52:09 // 80390
Nekem is még a gyári volt benne akkor 5éves volt, viszont pucoltam is, míg a mágnes nem adta meg magát....
Csak nálad nem működött, ha jól tudom te már az elején kivágtad a DPF-et ami az EGR-OFF al jár..
Csak nálad nem működött, ha jól tudom te már az elején kivágtad a DPF-et ami az EGR-OFF al jár..
thePupill2016-03-16 21:48:05 // 80389
nem szeretném , hogy bajuk legyen:)
Giuntini2016-03-16 21:47:00 // 80388
Ezt tanúsítom, nagyon nem szereti.
Más! Lehet, hogy valamit találtam a turbó környékén.
Alapjáraton is hallok valami levegőszökésre utaló hangot. Ezt mondjuk felnyitott motorháztetőnél lehet hallani. Megvizslattam a csöveket. Nekem úgy tűnik, mintha meg lenne repedve a gumicső a bilincs alatt, ami becsatlakozik a szívósorba menő alu csőbe. Aztán lehet hogy hallucinálok, de nekem úgy tűnik, szét van nyílva. Az alu peremétől kb. másfél centire lejjebb van a gumicső. Nekem a gumicső furcsamód kitölcséresedik az alucsővel összekötve, érdekelne, hogy a többi 2,4-nél is így van.
Más! Lehet, hogy valamit találtam a turbó környékén.
Alapjáraton is hallok valami levegőszökésre utaló hangot. Ezt mondjuk felnyitott motorháztetőnél lehet hallani. Megvizslattam a csöveket. Nekem úgy tűnik, mintha meg lenne repedve a gumicső a bilincs alatt, ami becsatlakozik a szívósorba menő alu csőbe. Aztán lehet hogy hallucinálok, de nekem úgy tűnik, szét van nyílva. Az alu peremétől kb. másfél centire lejjebb van a gumicső. Nekem a gumicső furcsamód kitölcséresedik az alucsővel összekötve, érdekelne, hogy a többi 2,4-nél is így van.
Csabi2016-03-16 21:46:50 // 80387
ki lehet tolni nagyobb intervallumra, viszont akkor már jelentkeznek a problémák...
ezért írattam ki...
ezért írattam ki...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-16 21:46:38 // 80386
nekem az EGR-t békén hagyták 180e-nél még a gyári volt benne és talán ott kezdett el akadozni, egyszer lett megpucolva 100 és 180e között....
norbi04092016-03-16 21:46:19 // 80385
Meg lett pörkölve rendesen :) Ez így az igazi. Najó talán egy kicsit kevesebb pörzsanyaggal :P
Remélem nem sértődik meg Erhard! Nem szekálni akarom :) Biztos finomakat főz...remélem idén én is megkóstolhatom majd ;)
Remélem nem sértődik meg Erhard! Nem szekálni akarom :) Biztos finomakat főz...remélem idén én is megkóstolhatom majd ;)
Dömpi (il dottore)2016-03-16 21:44:58 // 80384
nálam ez inkább 15-20e km, de igen, nyaranta leszedem és kipucolom féktisztítóval - a mozgatómotor tengelyét is
Liquid2016-03-16 21:40:35 // 80383
ha valamit 8-10e km-enként le kell szerelni, és visszarakni az már rég rossz, ennyit nem érnek meg a zuzmók
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-16 21:40:22 // 80382
a zuzmóimról le lehet szállni, jöhet a NOX zenélni a VTT-re :DDD
Shadin2016-03-16 21:39:06 // 80381
Azt nem szerette a műanyag sem. Ez a része szintén öntvény. Nagyon jó, örök életű menet javító készletem van hozzá, ha valakinek szüksége van rá.
Dömpi (il dottore)2016-03-16 21:37:19 // 80380
khm...óra szerint 189 k, valójában 220-körül :) évente tisztítom, és köszöni jól van
Csabi2016-03-16 21:30:27 // 80379
gratulálok a témabedobáshoz! :D
Egyébként az EGR legnagyobb hátránya amit ügyesen kihagytál a zuzmók miatt, a konstrukciós hibája. Kevés korom hatására a tengely-persely kapcsolat szorulni kezd ez a szelep nehézkes, akadozó, később pedig a végső beállásához vezet.
Megjegyzem az EGR vadonatúj állapotában is, a két rúgó olyan erőt fejt ki amit az elektromágnes épphogy le tud küzdeni...szóval szerintem az is lehetne erősebb....
Rendszeres tisztítás mellett (8-10k km-enként) lehet vele élni......viszont 2,4 esetében az alu szívósor (ahová az EGR csatlakozik) nem annyira szereti ha gyakran le-fel szerelgetik az EGR szelepet, mármint a benne lévő menet nem szereti...:)
Egyébként az EGR legnagyobb hátránya amit ügyesen kihagytál a zuzmók miatt, a konstrukciós hibája. Kevés korom hatására a tengely-persely kapcsolat szorulni kezd ez a szelep nehézkes, akadozó, később pedig a végső beállásához vezet.
Megjegyzem az EGR vadonatúj állapotában is, a két rúgó olyan erőt fejt ki amit az elektromágnes épphogy le tud küzdeni...szóval szerintem az is lehetne erősebb....
Rendszeres tisztítás mellett (8-10k km-enként) lehet vele élni......viszont 2,4 esetében az alu szívósor (ahová az EGR csatlakozik) nem annyira szereti ha gyakran le-fel szerelgetik az EGR szelepet, mármint a benne lévő menet nem szereti...:)
thePupill2016-03-16 21:28:59 // 80378
köszi az infót! ugyan ilyen mint a képen? szenzoroknak helye rajta van?
Piritu - 1.000.0002016-03-16 21:27:03 // 80377
Ez is inkább használat függő lesz.
Minél többet van zárva, annál tovább tart. Valahol 2500-nál zár le, ha az alatt mész hamarabb dugul el.
Minél többet van zárva, annál tovább tart. Valahol 2500-nál zár le, ha az alatt mész hamarabb dugul el.
Liquid2016-03-16 21:25:47 // 80376
jutni fog oda is az tuti :)
Liquid2016-03-16 21:25:17 // 80375
a 2.4-nél sztem nem így van, de nekem nincs közvetlen tapasztalatom, csak a többiekét mondom...
Piritu - 1.000.0002016-03-16 21:24:34 // 80374
Mint a többi, ez is tálcában folyik...
Az utóbbiból tehetnél félre későbbre is :-))
Az utóbbiból tehetnél félre későbbre is :-))
droberto2016-03-16 21:22:49 // 80373
Szerintem 159-nél a 20-50k életartam, inkább 120-150k km. Nekem is kb. akkor cserélték.
A tisztítással kapcsolatban pedig több 159 EGR levétele után úgy látom, hogy semmi értelme. A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg.
A tisztítással kapcsolatban pedig több 159 EGR levétele után úgy látom, hogy semmi értelme. A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg.
Piritu - 1.000.0002016-03-16 21:22:43 // 80372
Liquid2016-03-16 21:21:45 // 80371
ha Schwehatról indult, akkor nálatok már folyónak kéne lenni :D
Ide sopronból folyt a cucc, meg a győrújbaráti pálinkafőzdéből :)
Ide sopronból folyt a cucc, meg a győrújbaráti pálinkafőzdéből :)
Piritu - 1.000.0002016-03-16 21:19:26 // 80370
Nálunk éppen a Schwechater patak folyik :-)
Liquid2016-03-16 21:16:39 // 80369
szvsz egy így helyesebb:
- A szívósorban lerakódások képződnek.
- az EGR egy kopóalkatrész, 20-50e km alatt tönkremegy, aztán elkezd szivatni és végül kicseréled vagy kiíratod. Ha tisztítgatod (ami megint csak szopás) akkor kitolhatod a kinyekkenési időt, de természetesen nem a végtelenségig. mondjuk 30-ról 40-re.
- A szívósorban lerakódások képződnek.
- az EGR egy kopóalkatrész, 20-50e km alatt tönkremegy, aztán elkezd szivatni és végül kicseréled vagy kiíratod. Ha tisztítgatod (ami megint csak szopás) akkor kitolhatod a kinyekkenési időt, de természetesen nem a végtelenségig. mondjuk 30-ról 40-re.
norbi04092016-03-16 21:15:14 // 80368
Semmi rosszat nem kívánok Erhardnak ;) De ha esetleg elapadna a zuzmó szallítmány, be tudok ugrani a helyère rittyenteni egy pörit...csak szóljatok időben, hogy el tudjam magam kérni a szállodából :D
Egyébként, köszönöm az alátámasztást :)
Egyébként, köszönöm az alátámasztást :)
droberto2016-03-16 21:14:14 // 80367
Persze, nő csak sok volt már a Rosé. :)
Liquid2016-03-16 21:13:35 // 80366
én is töröltem magam, miután naponta szembejött egy vagy több full idiota
droberto2016-03-16 21:12:03 // 80365
Bloggyanús ez is...
EGR előnyei:
- Káros NOx emisszó csökkentése.
- Gyorsabb bemelegedés
- Tehermentesíti a turbót.
- Halkabb égés a dízelmoroknál.
- Kevesebb fogyasztás a benzinmotoroknál.
EGR hátrányai:
- A szívósorban lerakódások képződhetnek (swirl), nem megfelelő motorállapot esetén.
- Növeli az olaj szennyezettségét.
Lehet mérlegelni....
Jut eszembe... Az Izlandi zuzmókat mindenki tartsa szem előtt! :)
EGR előnyei:
- Káros NOx emisszó csökkentése.
- Gyorsabb bemelegedés
- Tehermentesíti a turbót.
- Halkabb égés a dízelmoroknál.
- Kevesebb fogyasztás a benzinmotoroknál.
EGR hátrányai:
- A szívósorban lerakódások képződhetnek (swirl), nem megfelelő motorállapot esetén.
- Növeli az olaj szennyezettségét.
Lehet mérlegelni....
Jut eszembe... Az Izlandi zuzmókat mindenki tartsa szem előtt! :)
norbi04092016-03-16 21:11:05 // 80364
Ez volt az utolsó, hogy bármit is írtam...én érzem magam agyirokkantnak :D
Dömpi (il dottore)2016-03-16 21:07:13 // 80363
Sehol sem találok ilyen jellegű kódokat, még Yani polski EPER-ében sem.
Viszont annyit megtudtam, hogy az üléshuzatom FODERE SEDILI TESSUTO FLOCCATO NERO ... ez is valami :)
Viszont annyit megtudtam, hogy az üléshuzatom FODERE SEDILI TESSUTO FLOCCATO NERO ... ez is valami :)
yani🍀2016-03-16 21:03:25 // 80362
Majd a propelleresek...
Csabi2016-03-16 20:57:27 // 80361
de igen, nő így a NOx is
Piritu - 1.000.0002016-03-16 20:55:16 // 80360
Zuzmópörkölt :-DD
Ez tetszik. Az most vega vagy paleó? :-)
Ez tetszik. Az most vega vagy paleó? :-)