Liquid2016-06-30 12:27:02 // 84106
a 41 már abszolut jó, sőt
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 12:01:21 // 84105
erdő szélén jó a kedv, ott lakik a barna medv :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 11:55:48 // 84104
lehet bespájzolok belőle 4db-ot
Dömpi (il dottore)2016-06-30 11:38:06 // 84103
alapból ilyen jó napod van, vagy betéptél? :)
RomeoOne2016-06-30 11:27:18 // 84102
Basszus, 95Y és ezért közel 20-al olcsóbb darabonként, mnit a 96Y? WTF???
Most már ilyen szemmel nézem a gumikat, ez gyakorlatilag 0 különbség, és harmadával olcsóbb...
Most már ilyen szemmel nézem a gumikat, ez gyakorlatilag 0 különbség, és harmadával olcsóbb...
Dömpi (il dottore)2016-06-30 11:26:12 // 84101
azt olvastam...de két éve voltak cserélve a féltengelyek kompletten
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 11:25:53 // 84100
én adom az ütemet hátul :)
droberto2016-06-30 11:22:27 // 84099
Sziasztok!
Dömpiben és bennem felmerült a gondolat, hogy kéne sárkányhajó versenyeznünk Zánkán. :) Arra gondoltunk, hogy nevezhetnénk egy 59-es csapatot. A verseny 12-14 órakor lesz. 18 főre van szükség. Akit érdekel írja be magát a hsz. kimásolásával. :)
1. Dömpi
2. droberto
Dömpiben és bennem felmerült a gondolat, hogy kéne sárkányhajó versenyeznünk Zánkán. :) Arra gondoltunk, hogy nevezhetnénk egy 59-es csapatot. A verseny 12-14 órakor lesz. 18 főre van szükség. Akit érdekel írja be magát a hsz. kimásolásával. :)
1. Dömpi
2. droberto
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 11:13:40 // 84098
Kazes☻2016-06-30 11:06:38 // 84097
ott2217 cartárs rögtön írta, hogy féltengelycsukló... szerintem is az lehet...
:)
:)
RomeoOne2016-06-30 11:03:26 // 84096
Hol?? Én 60 alatt nem nagyon látok Pirelli-t 235/40R19ben.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 11:00:06 // 84095
fűvescigi, xanax :DDD
Dömpi (il dottore)2016-06-30 10:55:27 // 84094
A kattogásra nincs senkinek semmi ötlete?
Dömpi (il dottore)2016-06-30 10:54:43 // 84093
ja, ahhoz képest, hogy tavaly előtt a Brigestone-okat 57e/db áron vettem ez már baráti ár :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 10:53:30 // 84092
egyébként azt nézem egészen lement a gyári 19"-es méret ára is pl Pirelli 41e/db....az nem olyan sok érte a Nexen 36e...
Dömpi (il dottore)2016-06-30 10:47:01 // 84091
Nekem volt 255/35 ZR19 is fent. Nagyon mutatós volt, de az oldalfal magasság miatt több kompromisszumot igényelt, mint a mostani 235/40 ZR19, és úgy vettem észre, hogy a szervószivattyú nem élvezi a dolgot túlzottan.
245 még nem volt, de még lehet, egyszer kipróbálom.
245 még nem volt, de még lehet, egyszer kipróbálom.
Giuntini2016-06-30 09:16:39 // 84089
Viszont azt is éreztem, mennyivel jobban ráz, mint a 17"-al. Előnyök és hátrányok...
Giuntini2016-06-30 09:11:19 // 84088
Ezt éreztem én is Shadin autójában.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-30 08:52:08 // 84087
még egy nem TI 18"-as kerekkel is ugyan ezt tudja :)))
Liquid2016-06-30 08:35:09 // 84085
Nekem 245 van, de csak azért mert az jóval olcsóbb volt. Ahogy Shadin írta, előbb fogy el a bátorságom, mint hogy csak megközelíteném az autó határait. Jó ez a TI :)
Shadin2016-06-30 08:30:21 // 84084
Nem érzem hiányát a 245-nek, nálam itt már nem az autó korlátjáról van szó, hanem az enyémről. Olyan kanyarsebességet tud a Ti, ami felett már minden más szükségtelen.
RomeoOne2016-06-30 08:27:55 // 84083
De szar, hogy nem lehet utólag szerkeszteni a hozzászólásokat. Általában át szoktam fogalmazni a mondatokat fejben és mire a végére érek már máshogy írom, mint ahogy kezdtem. Amikor elküldöm, utána látom, hogy elrontottam... Remélem azért érthető.
RomeoOne2016-06-30 08:24:28 // 84082
235/40R19-et használtok a nagy felnin?
Én jövőre 18-ra váltok nyárin, de már ott is elgondolkoztam a 245-ös méreten. A 245/40R18 jóval olcsóbb, mint a 235/45R18 (ami ugye a kézikönyv szerinti váltóméret) és nem is akkora eltérés, mint amikor 225/45R17-re váltanak a ár miatt a 225/50R17 helyett.
A 245/40R18 átmérője kevesebb, mint 4 mm-el kisebb (tehát a hasmagasság kevesebb, mint 2 mm-el lesz alacsonyabb), mint a 225/50R17. A 225/45R17-nél az átmérő különbség 2,2 cm. Ennek ellenére egyelőre úgy vagyok vele, hogy maradok a kézikönyv szerinti gumit fogom rárakni a 18-as felnire is.
De meglepődtem, hogy a 19-esre is 235-ös gumit ír. Ha olyat raknék a kocsi alá, akkor biztos, hogy 245-ösnél nem szerelném keskenyebb gumival.
Én jövőre 18-ra váltok nyárin, de már ott is elgondolkoztam a 245-ös méreten. A 245/40R18 jóval olcsóbb, mint a 235/45R18 (ami ugye a kézikönyv szerinti váltóméret) és nem is akkora eltérés, mint amikor 225/45R17-re váltanak a ár miatt a 225/50R17 helyett.
A 245/40R18 átmérője kevesebb, mint 4 mm-el kisebb (tehát a hasmagasság kevesebb, mint 2 mm-el lesz alacsonyabb), mint a 225/50R17. A 225/45R17-nél az átmérő különbség 2,2 cm. Ennek ellenére egyelőre úgy vagyok vele, hogy maradok a kézikönyv szerinti gumit fogom rárakni a 18-as felnire is.
De meglepődtem, hogy a 19-esre is 235-ös gumit ír. Ha olyat raknék a kocsi alá, akkor biztos, hogy 245-ösnél nem szerelném keskenyebb gumival.
Shadin2016-06-30 07:52:03 // 84081
M6-os végén Tétény felé van pár húzós ív, előző 159-cel 17-es kerékkel 2.6-os nyomással 140-150 környékén már kúszott.
Ti ue. kerékkel kicsit jobban bírja, de a 19-essel 160 tök simán.
A futófelület csak egy centivel szélesebb per kerék, de a falmagasság sokkal kevesebb.
Persze sávon belül közlekedve, nem béemvésen egyenesítve.
Ti ue. kerékkel kicsit jobban bírja, de a 19-essel 160 tök simán.
A futófelület csak egy centivel szélesebb per kerék, de a falmagasság sokkal kevesebb.
Persze sávon belül közlekedve, nem béemvésen egyenesítve.
ott22172016-06-30 00:07:21 // 84080
Féltengelycsukló is lehet ,de hallani kellene .
Dömpi (il dottore)2016-06-29 23:33:34 // 84079
Hali!
Van némi tanácstalanság😒
Induláskor, ha kicsit alá van szedve, kb 2 méternyi gurulás alatt 3-4 kattanás hallatszik a bal első keréköbölből. Álló helyzetben hiába tekergetem a kormányt, semmi.
A bal első felső lengőkar még a gyári, arra gyanakodtam, de megrángattuk és semmi, porvédő is ép.
Kereket leszedtük, átnéztünk Csabival (a szerelőm) mindent, látszólag minden ép és ott van ahol kell.
Hétvégére rendel új féltengelyvég anyákat (a régieket már túl sokszor nyúztuk, félő már nem lehetne jól lebiztosítani), akkor kerék le, féltengely megmozgat, hátha ott van valami.
Valainek esetleg van ötlete?
Ja, ma végre visszakerült a klímacsövem, holnaptól van újra klímám😀
Mondjuk holnap pont nem kell, mert bringával megyünk be dolgozni. (Most, hogy a gyerekeknek nyáriszünet van és nem kell vinni őket suliba, hetente 2x bringával megyünk be dolgozni Abonyból Ceglédre. 18,3 km csak oda...meg ugyanannyi vissza)
Van némi tanácstalanság😒
Induláskor, ha kicsit alá van szedve, kb 2 méternyi gurulás alatt 3-4 kattanás hallatszik a bal első keréköbölből. Álló helyzetben hiába tekergetem a kormányt, semmi.
A bal első felső lengőkar még a gyári, arra gyanakodtam, de megrángattuk és semmi, porvédő is ép.
Kereket leszedtük, átnéztünk Csabival (a szerelőm) mindent, látszólag minden ép és ott van ahol kell.
Hétvégére rendel új féltengelyvég anyákat (a régieket már túl sokszor nyúztuk, félő már nem lehetne jól lebiztosítani), akkor kerék le, féltengely megmozgat, hátha ott van valami.
Valainek esetleg van ötlete?
Ja, ma végre visszakerült a klímacsövem, holnaptól van újra klímám😀
Mondjuk holnap pont nem kell, mert bringával megyünk be dolgozni. (Most, hogy a gyerekeknek nyáriszünet van és nem kell vinni őket suliba, hetente 2x bringával megyünk be dolgozni Abonyból Ceglédre. 18,3 km csak oda...meg ugyanannyi vissza)
Liquid2016-06-29 22:23:47 // 84078
a 17-est emlékeim szerint 2.6-2.7, a 19-es 2.9-3-ra szoktam fújni
Liquid2016-06-29 22:16:04 // 84077
meglepően kevés kompromisszumot igényel a 19-es kerék
maotun2016-06-29 22:10:32 // 84076
jut eszembe mekkora guminyomással mentek? én 2,4 bar.
maotun2016-06-29 22:09:05 // 84075
szintén zenész! van kollégám aki már inkább busszal jár, köszöni nem akar beülni a kocsimba szerinte "életveszélyes" :))))
lényeg egy kanyarba alul maradtam az M5 20-21"/35 gumija miatt, amúgy az motorerő megvolt...de kisodródtam ő meg betapadva ellépett a kapaszkodó sávba...
a 19 jobb lenne igaz de azzal a hazai utakon észnél kell lenni...
lényeg egy kanyarba alul maradtam az M5 20-21"/35 gumija miatt, amúgy az motorerő megvolt...de kisodródtam ő meg betapadva ellépett a kapaszkodó sávba...
a 19 jobb lenne igaz de azzal a hazai utakon észnél kell lenni...
RB 832016-06-29 21:56:22 // 84074
Ok köszi a választ.akkor ennek tudatában intézem az olajcserét....
yani🍀2016-06-29 21:42:13 // 84073
Szerintem az, hogy kanyarban mikor fogy el a 159 nem azon műlik, hogy TBi vagy dízel motor van az autóban. Sőt a Tbi később fogy el ugyanolyan körülmények között, mert könnyebb az eleje. Nekem volt mindkettő, így van összehasonlítási alapom. Természetesen jobb a nagyobb felni, de mint ahogyan Liquid cartárs is írta, a 17" sem tragikus. Sok múlik a gumin és annak nyomásán is.
Liquid2016-06-29 21:29:57 // 84072
A 17-essel is mentem már igencsak vadul (sőt átlagautós szemszögéből nézve életveszélyesen) és nem éreztem, hogy hű de kevés lenne (pedig nekem /55 van). A 19-es jobb ez nem vitás :)
maotun2016-06-29 20:36:28 // 84071
meg a 19" felni! ez a 17" gyári a Tbi motor mellett, hamar el fogy kanyarban...
tuning box még bent van nálad,
én a rigotech-el szemezek de előbb kerék kell a motor mellé:)
tuning box még bent van nálad,
én a rigotech-el szemezek de előbb kerék kell a motor mellé:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-29 08:42:10 // 84070
mivel a 19-es peresebb gumi jobban tartja a tömeget... tegnap a faluban a kedvenc derékszögű kanyaromnál egy gófháromtédéí bizakodva jött utánam, nekem 70-nel sikerült bevenni, neki 40-nel... az évek meg a rutin és az 59 futóműve :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-06-29 08:35:52 // 84069
azért használjuk a 0w40-et, mert sport olaj és jól bírja a hőterhelést meg többek között anyagi okokból is van belőle 4 és 1L-es kiszerelés, sajnos Seleniaból csak 5L-es van a feltöltés meg 5,2-5,3L...
a Mobil 1-et annyira nem szeretem de biztos jó olaj, a Motul meg elég jó olaj főleg az 5w40 300V Power az kell a turbósba csak az ára is fincsi
a Mobil 1-et annyira nem szeretem de biztos jó olaj, a Motul meg elég jó olaj főleg az 5w40 300V Power az kell a turbósba csak az ára is fincsi
yani🍀2016-06-29 07:56:20 // 84068
Gratulálok! Végre még egy SW Tibi.
FireAlfa2016-06-29 07:24:32 // 84067
Tegnap cserélve lett a komplett kuplung és kettőstömegű, valamint a főtengelyszimmering is. Erősített szött kevláros tárcsa került bele. Eredmény: a kuplung vajpuha, az erő visszatért (igaz még az összeszokás miatt kicsit megcsuszik) de sztem 10-20 km és minden oké lesz. A váltóban év elején volt cserélve olaj, úgyhogy az nem volt esedékes. Az alkatrészért köszönet Erhardnak. Végre érzem a Manky által írt programot (~180 LE, 380NM)
RB 832016-06-29 00:44:22 // 84065
Köszi, lehetne egy kérdésem, miért "javaslod" 0w-40 motorolajat az 5w-40 helyett?
Illetve melyik olajat javasolnád egy Tbi-hez a felsorolt olajokból:egy sorrend, kiváncsi vagyok a véleményedre..... Gondolom forgalmaztok is ezekböl párat....
Motul 5w-40 Xclean
Mobil 1™ ESP 0W-40
Mobil 1 New Life™ 0W-40
Castrol EDGE TITANIUM FST 0W-40
Eni i-Sint MS 5W-40
SELENIA SPORT POWER 5W40
Illetve melyik olajat javasolnád egy Tbi-hez a felsorolt olajokból:egy sorrend, kiváncsi vagyok a véleményedre..... Gondolom forgalmaztok is ezekböl párat....
Motul 5w-40 Xclean
Mobil 1™ ESP 0W-40
Mobil 1 New Life™ 0W-40
Castrol EDGE TITANIUM FST 0W-40
Eni i-Sint MS 5W-40
SELENIA SPORT POWER 5W40
Liquid2016-06-28 23:47:10 // 84064
Biztosan jobban fekszi az utat a nagyobb kerék. Természetesen a gumi illetve annak nyomása se mindegy...
maotun2016-06-28 22:01:41 // 84063
Üdv!
19" felni -vel nagyobb kanyar sebesség stabilitás adott mint a 17" gyárival?
(hülye kérdés a válasz gondolom egyértelmű)
a 17"/50 nyúlik mint a takony... az M5 meg elsuhant .....
:((( pedig ott voltam, de jött a kanyar 150-el....örültem hogy csak az emelkedő sávból sodródok ki, az ellenfél meg tapadt mint állat a 20-21"/35ös gumikkal.
De a hazai pályát nem ismerte a kátyút megtalálta kb 160km/h-val.
19" felni -vel nagyobb kanyar sebesség stabilitás adott mint a 17" gyárival?
(hülye kérdés a válasz gondolom egyértelmű)
a 17"/50 nyúlik mint a takony... az M5 meg elsuhant .....
:((( pedig ott voltam, de jött a kanyar 150-el....örültem hogy csak az emelkedő sávból sodródok ki, az ellenfél meg tapadt mint állat a 20-21"/35ös gumikkal.
De a hazai pályát nem ismerte a kátyút megtalálta kb 160km/h-val.
Attie2016-06-28 21:08:48 // 84062
Eladó az autóm. Jóárasítva.
1.9 JTDm 16V, 2008-as, 195.000 km, minden tudnivalót leírtam a hahu-n.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtdm_16v_progression_maganszemelytol._fix_ar-10278822
1.9 JTDm 16V, 2008-as, 195.000 km, minden tudnivalót leírtam a hahu-n.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtdm_16v_progression_maganszemelytol._fix_ar-10278822
Imszi862016-06-28 20:59:09 // 84061
Köszi a linket. :)
emGéza2016-06-28 20:26:24 // 84060
Azt már le se merem írni, hogy mind a négy felni peremét, sikerült kisebb-nagyobb mértékben könnyitenem. Hálás köszönet a jó utakért.És nem jövök rá, hogy hol.
En nem az én hónapom. 😭
En nem az én hónapom. 😭
droberto2016-06-28 19:26:30 // 84059
emGéza2016-06-28 18:57:10 // 84058
Ki kell pattintani.
Imszi862016-06-28 18:51:32 // 84057
Bocs, lehet rosszul fogalmaztam kicsit. Igazából magát a váltógomb kupakját szeretném csak kiszedni, mert az van elkopva. De próbáltam feszegetni, elforgatni mindkét irányba, de meg sem mozdul.