Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2016-09-19 10:31:12 // 85654
Igen ennyi...A csatin a sárga pöcköt eltolod akkor tudod széthúzni. Féktisztítóval szépen lejön a rárakodott trutyi.
Imszi862016-09-19 10:26:03 // 85653
Sziasztok!
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
Csabi2016-09-19 10:12:24 // 85652
Azért ez nem teljesen van így, sőt... 90%ban lehet programozással javítani a dolgon, de ehhez kompromisszumok kellenek, főleg környezetvédelem terén...Egy nagy turbónál mint a 2,4 esetében a turbólyuk persze eltűntethető, de ehhez a cél tartományban plusz üzemanyagot kell adni , de levegő sehol mert a szerencsétlen böszme turbónak akkor is van tehetetlensége, idő kell neki mire felpörög, no meg megfelelő gázáram ami nem sok ebben a tartományban....ergo a plusz nyomaték korommal társul...
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Shadin2016-09-19 09:24:55 // 85651
Költségek 2.0-hoz:

http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
Shadin2016-09-19 09:24:31 // 85650
Én vegyesen használom az autót. A 6.6-os átlag egy 1700Km-es etapon jött össze, de nem ez a reális. A totális átlag fogyasztásom 7,66l/100km. Írva és lépegetve :-)
Shadin2016-09-19 09:20:37 // 85649
Meg ott van még az EGR "reakciója" is
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 09:20:03 // 85648
dehogynem a ma10, az ezres az igazi halálautó nem megy ellenben 9l-et benyalja :)))
Liquid2016-09-19 09:15:34 // 85647
rövid távokon a kis rohangászós autó se fogyaszt keveset, meg alapvetően semmi sem, max., a bicikli :)
Hardy2016-09-19 09:10:15 // 85646
Enyém ami Piritu tulajdona volt korábban. Most hétvégén nagyon ráérősen 80-90 max 100 vidéken 6 l-rel elment. Viszont a városba a sok rövid táv nagyon betesz neki. Így vegyes üzemmódba 8 l körül benyeli. Már azon gondolkodom hogy kéne valami városi rohangáló autót venni mellé. Sajnos Fehérvár igen kisváros ilyen tekintetben
RomeoOne2016-09-19 08:57:12 // 85645
De azt a tulajdonságot igen, amit sokan tévesen turbólyuknak gondolnak :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:57:04 // 85644
amúgy túl van lihegve az igaz, ki a tököm gyorsulgat "állandóan"...rajtam kívül :)))))
RomeoOne2016-09-19 08:56:28 // 85643
600-as tartomány? :O

1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
Liquid2016-09-19 08:55:24 // 85642
A turbolyukat nem nagyon lehet szoftveresen "kiiktatni" :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:41:22 // 85641
"A turbófeltöltő hátránya, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Kiküszöbölésére ún. "iker-turbót" szoktak beépíteni a V-elrendezésű vagy 6 henger feletti soros motorokba, hogy a két kisebb méretű feltöltő csekélyebb tehetetlensége révén fürgébben reagáljon a gázadásra. "
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
RomeoOne2016-09-19 08:26:13 // 85640
Túl van kicsit értékelve ez a turbólyuk dolog. Amit itt sokan turbólyuknak gondolnak, az 90%-ban ECU. Gázpedál karakterisztika nagypapás, keveset fecskendez be, alacsony 1-esben, 2-esben a forgatónyomaték limit. Ha meg van írva az ECU, akkor eltűnik az a gyengeség az alacsony fordulatról, amit sokan a turbólyukkal azonosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:17:21 // 85639
40-50 rugesz a váltó fel, le kb... ha nem csúszik a kuplung akkor nem kell piszkálni
emGéza2016-09-18 23:18:41 // 85638
Köszi a választ !
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .

Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Liquid2016-09-18 22:51:49 // 85637
Ma este két 159-cel is összefutottam az M1-en, az egyik egy szerb rendszámú ezüst berlina volt, a másik egy M-es magyar rosso SW, mindkettő visszavillogott, miután elhaladtam mellette vészvillogva :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
Chianti2016-09-18 22:45:22 // 85636
Nem csodálom :o) Amikor így harap a gép, nehéz betartani a sebességhatárokat... :o)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:28:28 // 85635
...ez a baj, ha kicsi a tank :-DD
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
Tomi&Ritus2016-09-18 22:13:33 // 85633
Az tényleg jó érzés lehet, mert most a 155 600 km-ert megy egy tankkal :)
Haddel2016-09-18 22:11:01 // 85632
Nekem is 6.5 l volt az átlag 2000 km alatt. Ma ment fel 6.6-ra a visszaúton Chianti Cargárstól ,mert a hegyen állatkodtam ,végig 25-30 l volt a pillanatnyi fogyi 😃😃
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:10:18 // 85631
Akkor ezért volt oly gyér a forgalom! A pályamatrica meg ugye egy Alfánál adott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:06:45 // 85630
Pedig nem sok értelme van amig az elkerülö szakaszára a pálya dijköteles ..nem sikerült csökkenteni a forgalmat az ujcsori uton
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:04:27 // 85629
..ez itt volt a ház előtt:

..bár sokan mondják, hogy régen minden jobb volt :-DDD
Liquid2016-09-18 21:58:47 // 85628
Sajna kishazánkban a hó is olyan mint a magyar narancs, kicsit kevés, hamar elolvad de a miénk :D
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:47:19 // 85627
Azért vannak a telken kívül is jó helyek :-DD
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:43:47 // 85626
Ma volt szerencsém kipróbálni az új fehérvári elkerülőt Veszprém felől. Nagy királyság lett, hogy egyáltalán nem kell bemenni a városba. Gyakorlatilag tempomattal végig lehet csorogni. Már csak a várpalotai kerülőnek kellene elkészülni...
fazek2016-09-18 21:42:48 // 85625
Szia! Csak hogy a fogyasztáshoz hozzászóljak: vegyesben 6.5 liter a 2.0 jtd (nálam) Nagyon jó érzés, hogy miután levezettél 500 km-t még mindig félig van a tank. :-D
950-et simán elmegyek és csak ekkor villan be a tartalék jelző.
Liquid2016-09-18 21:39:12 // 85624
Hát ja, bár az már legalább telekjáró. A 159-cel főleg egy TI-vel ilyen veszély nincs, mert ahol el tudna akadni oda nem merészel menni a jóember vele :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:37:46 // 85623
4x4 - falun azt mondják, arra jó, hogy sokkal elhagyatottabb helyen lehet vele elakadni :-DD
Liquid2016-09-18 21:36:25 // 85622
Főleg városi használatra alapvetően egyik sem jó, a 2.4 4x4 rövid városi utakon bőven 10 felett kér. Viszont az összkeréknek vannak előnyei is :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:23:01 // 85621
Persze hogy van, de itt két dolog miatt nem észlelhető. Az egyik a gázpedál más programozása, Shadin Cartárs tud mesélni róla. A másik a TCT. Eleve olyan tartományban tartja a motort, ahol pörög a turbó és van elég levegő. Furcsa is, hogy szinte benzinesként hagyja pörögni a dieselt. Alapvetően nem nyomatékra játszik.
"D" állásban mutatja a turbónyomást, szinte azonnal felugrik a gázadásra.

A legjobb viszont, hogy üresben adva egy gázfröccsöt ugyan úgy felhördül, mint a 2,0TS. Többek közt ezért is jön be a Giulietta.
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:16:36 // 85620
Amin egy cseppet sem csodálkozom. Városban akármennyit képes elfogyasztani, Fehérvár meg ugye egy nagyváros :-)
Mondjuk, amikor egy órával később indultam el, mert elnéztem a órát, akkor kicsit torkosabb volt. Igaz, amíg elértem a pályát 127-es átlag jött ki országúton, onnan meg lehetett gyorsítani :-))

Ma a Giu-t megtankoltam Bp-en. Mentünk egy keveset (kb. 40 km-t), 7,9 jött ki nagyon is lájtosan hajtva, aztán hazafelé az országúton lement 6 alá...
Igaz nem voltunk sokan az úton.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:12:10 // 85619
Turbolyuk minden egy turbos dejzelen van egyszerü fizika..:(
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:09:29 // 85618
Ugyan ez az auto itt szfváron 8 felett :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:06:58 // 85617
Ha számit a fogyasztás akkor delej ha nem akkor tibi
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:05:38 // 85616
A végeredmény 6,65 lett :-)
Igazi városi közlekedésem nem nagyon volt, anno összefoglaltam a dolgot.
Autópálya folyamatos 130-140 esetén 6,7-6,9, országút a kresz-t kicsit felülről súrolva 6,5, városban akármennyi, akár 15++ :-)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:00:01 // 85615
Ez a turbólyuk nagyon érdekes.
159/2.0-ből az ugyan ilyen motoros Giuliettába átülve meglepve tapasztaltam, hogy NINCS! Ráadásul ez utóbbi euro 6-os.
Tehát megoldható a dolog, csak Giovanni nem foglalkozott vele a 159-nél.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:59:45 // 85614
Neked a 2.0-nál a fogyasztás hogy alakul város, országut, vegyes? egyébként köszi az infot, azzal tisztában vagyok hogy nem városi, de kellő odafigyelés sztem és nincs gond, plusz kint is menne azért bőven
Tomi&Ritus2016-09-18 20:56:55 // 85612
Havonta azért van egy kis huzamosabb kinti használat kb 200km, ha fogyasztással is kompromisszumot akarok kötni akkor meg 2.0 jtd. Melegiteni még a benzines 155-öt is szoktam :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 20:56:37 // 85611
Amikor a 2.0-t vettem a kereskedő külön felhívta a figyelmemet, hogy a diesel nem városi autó.
Ha már diesel, akkor a 2.0 a jobb választás, mert már elöl van a dpf és sokkal korrektebbül kezeli. Ha eltömődik bizony menni kell annyit, hogy kiégjen. Városi üzemben hamarabb is tömődik és úgy 10 perc kell neki, hogy végezzen.
Csabi2016-09-18 20:53:20 // 85610
A részecskeszűrő és a főleg városi használat miatt a TBi jobb választás szerintem... Valamivel rugalmasabb is a dízeleknél, nincs akkora turbólyuk, ami városban nem egy hátrány...:)
emGéza2016-09-18 20:51:00 // 85609
Főtengely szimering?

Mindig csöpög, még leállítva is.
Haddel2016-09-18 20:47:17 // 85608
Főleg városi használatra nem tudom melyik lenne jó.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:43:04 // 85607
Igen vagy 2.0 vagy 2.4 4x4 van még kiszemelve, meg ugye a tbi. aztán megy a dilemma hogy melyik is.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:42:18 // 85606
Van egy kiszemelt 120 ezres tbi :)
Haddel2016-09-18 20:39:39 // 85605
A 2.0 jtdm-et én csak ajánlani tudom! Mondjuk egy tbi-t már kipróbálnék én is 😃
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak