Csabi2016-09-19 10:31:12 // 85654
Igen ennyi...A csatin a sárga pöcköt eltolod akkor tudod széthúzni. Féktisztítóval szépen lejön a rárakodott trutyi.
Imszi862016-09-19 10:26:03 // 85653
Sziasztok!
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
Csabi2016-09-19 10:12:24 // 85652
Azért ez nem teljesen van így, sőt... 90%ban lehet programozással javítani a dolgon, de ehhez kompromisszumok kellenek, főleg környezetvédelem terén...Egy nagy turbónál mint a 2,4 esetében a turbólyuk persze eltűntethető, de ehhez a cél tartományban plusz üzemanyagot kell adni , de levegő sehol mert a szerencsétlen böszme turbónak akkor is van tehetetlensége, idő kell neki mire felpörög, no meg megfelelő gázáram ami nem sok ebben a tartományban....ergo a plusz nyomaték korommal társul...
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Shadin2016-09-19 09:24:55 // 85651
Költségek 2.0-hoz:
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
Shadin2016-09-19 09:24:31 // 85650
Én vegyesen használom az autót. A 6.6-os átlag egy 1700Km-es etapon jött össze, de nem ez a reális. A totális átlag fogyasztásom 7,66l/100km. Írva és lépegetve :-)
Shadin2016-09-19 09:20:37 // 85649
Meg ott van még az EGR "reakciója" is
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 09:20:03 // 85648
dehogynem a ma10, az ezres az igazi halálautó nem megy ellenben 9l-et benyalja :)))
Liquid2016-09-19 09:15:34 // 85647
rövid távokon a kis rohangászós autó se fogyaszt keveset, meg alapvetően semmi sem, max., a bicikli :)
Hardy2016-09-19 09:10:15 // 85646
Enyém ami Piritu tulajdona volt korábban. Most hétvégén nagyon ráérősen 80-90 max 100 vidéken 6 l-rel elment. Viszont a városba a sok rövid táv nagyon betesz neki. Így vegyes üzemmódba 8 l körül benyeli. Már azon gondolkodom hogy kéne valami városi rohangáló autót venni mellé. Sajnos Fehérvár igen kisváros ilyen tekintetben
RomeoOne2016-09-19 08:57:12 // 85645
De azt a tulajdonságot igen, amit sokan tévesen turbólyuknak gondolnak :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:57:04 // 85644
amúgy túl van lihegve az igaz, ki a tököm gyorsulgat "állandóan"...rajtam kívül :)))))
RomeoOne2016-09-19 08:56:28 // 85643
600-as tartomány? :O
1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
Liquid2016-09-19 08:55:24 // 85642
A turbolyukat nem nagyon lehet szoftveresen "kiiktatni" :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:41:22 // 85641
"A turbófeltöltő hátránya, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Kiküszöbölésére ún. "iker-turbót" szoktak beépíteni a V-elrendezésű vagy 6 henger feletti soros motorokba, hogy a két kisebb méretű feltöltő csekélyebb tehetetlensége révén fürgébben reagáljon a gázadásra. "
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
RomeoOne2016-09-19 08:26:13 // 85640
Túl van kicsit értékelve ez a turbólyuk dolog. Amit itt sokan turbólyuknak gondolnak, az 90%-ban ECU. Gázpedál karakterisztika nagypapás, keveset fecskendez be, alacsony 1-esben, 2-esben a forgatónyomaték limit. Ha meg van írva az ECU, akkor eltűnik az a gyengeség az alacsony fordulatról, amit sokan a turbólyukkal azonosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:17:21 // 85639
40-50 rugesz a váltó fel, le kb... ha nem csúszik a kuplung akkor nem kell piszkálni
emGéza2016-09-18 23:18:41 // 85638
Köszi a választ !
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .
Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .
Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Liquid2016-09-18 22:51:49 // 85637
Ma este két 159-cel is összefutottam az M1-en, az egyik egy szerb rendszámú ezüst berlina volt, a másik egy M-es magyar rosso SW, mindkettő visszavillogott, miután elhaladtam mellette vészvillogva :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
Chianti2016-09-18 22:45:22 // 85636
Nem csodálom :o) Amikor így harap a gép, nehéz betartani a sebességhatárokat... :o)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:28:28 // 85635
...ez a baj, ha kicsi a tank :-DD
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:19:35 // 85634
A tibi 660at :)))
Tomi&Ritus2016-09-18 22:13:33 // 85633
Az tényleg jó érzés lehet, mert most a 155 600 km-ert megy egy tankkal :)
Haddel2016-09-18 22:11:01 // 85632
Nekem is 6.5 l volt az átlag 2000 km alatt. Ma ment fel 6.6-ra a visszaúton Chianti Cargárstól ,mert a hegyen állatkodtam ,végig 25-30 l volt a pillanatnyi fogyi 😃😃
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:10:18 // 85631
Akkor ezért volt oly gyér a forgalom! A pályamatrica meg ugye egy Alfánál adott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:06:45 // 85630
Pedig nem sok értelme van amig az elkerülö szakaszára a pálya dijköteles ..nem sikerült csökkenteni a forgalmat az ujcsori uton
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:04:27 // 85629
Liquid2016-09-18 21:58:47 // 85628
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:47:19 // 85627
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:43:47 // 85626
Ma volt szerencsém kipróbálni az új fehérvári elkerülőt Veszprém felől. Nagy királyság lett, hogy egyáltalán nem kell bemenni a városba. Gyakorlatilag tempomattal végig lehet csorogni. Már csak a várpalotai kerülőnek kellene elkészülni...
fazek2016-09-18 21:42:48 // 85625
Szia! Csak hogy a fogyasztáshoz hozzászóljak: vegyesben 6.5 liter a 2.0 jtd (nálam) Nagyon jó érzés, hogy miután levezettél 500 km-t még mindig félig van a tank. :-D
950-et simán elmegyek és csak ekkor villan be a tartalék jelző.
950-et simán elmegyek és csak ekkor villan be a tartalék jelző.
Liquid2016-09-18 21:39:12 // 85624
Hát ja, bár az már legalább telekjáró. A 159-cel főleg egy TI-vel ilyen veszély nincs, mert ahol el tudna akadni oda nem merészel menni a jóember vele :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:37:46 // 85623
4x4 - falun azt mondják, arra jó, hogy sokkal elhagyatottabb helyen lehet vele elakadni :-DD
Liquid2016-09-18 21:36:25 // 85622
Főleg városi használatra alapvetően egyik sem jó, a 2.4 4x4 rövid városi utakon bőven 10 felett kér. Viszont az összkeréknek vannak előnyei is :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:23:01 // 85621
Persze hogy van, de itt két dolog miatt nem észlelhető. Az egyik a gázpedál más programozása, Shadin Cartárs tud mesélni róla. A másik a TCT. Eleve olyan tartományban tartja a motort, ahol pörög a turbó és van elég levegő. Furcsa is, hogy szinte benzinesként hagyja pörögni a dieselt. Alapvetően nem nyomatékra játszik.
"D" állásban mutatja a turbónyomást, szinte azonnal felugrik a gázadásra.
A legjobb viszont, hogy üresben adva egy gázfröccsöt ugyan úgy felhördül, mint a 2,0TS. Többek közt ezért is jön be a Giulietta.
"D" állásban mutatja a turbónyomást, szinte azonnal felugrik a gázadásra.
A legjobb viszont, hogy üresben adva egy gázfröccsöt ugyan úgy felhördül, mint a 2,0TS. Többek közt ezért is jön be a Giulietta.
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:16:36 // 85620
Amin egy cseppet sem csodálkozom. Városban akármennyit képes elfogyasztani, Fehérvár meg ugye egy nagyváros :-)
Mondjuk, amikor egy órával később indultam el, mert elnéztem a órát, akkor kicsit torkosabb volt. Igaz, amíg elértem a pályát 127-es átlag jött ki országúton, onnan meg lehetett gyorsítani :-))
Ma a Giu-t megtankoltam Bp-en. Mentünk egy keveset (kb. 40 km-t), 7,9 jött ki nagyon is lájtosan hajtva, aztán hazafelé az országúton lement 6 alá...
Igaz nem voltunk sokan az úton.
Mondjuk, amikor egy órával később indultam el, mert elnéztem a órát, akkor kicsit torkosabb volt. Igaz, amíg elértem a pályát 127-es átlag jött ki országúton, onnan meg lehetett gyorsítani :-))
Ma a Giu-t megtankoltam Bp-en. Mentünk egy keveset (kb. 40 km-t), 7,9 jött ki nagyon is lájtosan hajtva, aztán hazafelé az országúton lement 6 alá...
Igaz nem voltunk sokan az úton.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:12:10 // 85619
Turbolyuk minden egy turbos dejzelen van egyszerü fizika..:(
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:09:29 // 85618
Ugyan ez az auto itt szfváron 8 felett :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 21:06:58 // 85617
Ha számit a fogyasztás akkor delej ha nem akkor tibi
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:05:38 // 85616
A végeredmény 6,65 lett :-)
Igazi városi közlekedésem nem nagyon volt, anno összefoglaltam a dolgot.
Autópálya folyamatos 130-140 esetén 6,7-6,9, országút a kresz-t kicsit felülről súrolva 6,5, városban akármennyi, akár 15++ :-)
Igazi városi közlekedésem nem nagyon volt, anno összefoglaltam a dolgot.
Autópálya folyamatos 130-140 esetén 6,7-6,9, országút a kresz-t kicsit felülről súrolva 6,5, városban akármennyi, akár 15++ :-)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 21:00:01 // 85615
Ez a turbólyuk nagyon érdekes.
159/2.0-ből az ugyan ilyen motoros Giuliettába átülve meglepve tapasztaltam, hogy NINCS! Ráadásul ez utóbbi euro 6-os.
Tehát megoldható a dolog, csak Giovanni nem foglalkozott vele a 159-nél.
159/2.0-ből az ugyan ilyen motoros Giuliettába átülve meglepve tapasztaltam, hogy NINCS! Ráadásul ez utóbbi euro 6-os.
Tehát megoldható a dolog, csak Giovanni nem foglalkozott vele a 159-nél.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:59:45 // 85614
Neked a 2.0-nál a fogyasztás hogy alakul város, országut, vegyes? egyébként köszi az infot, azzal tisztában vagyok hogy nem városi, de kellő odafigyelés sztem és nincs gond, plusz kint is menne azért bőven
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 20:59:18 // 85613
Sajnos az lesz
Tomi&Ritus2016-09-18 20:56:55 // 85612
Havonta azért van egy kis huzamosabb kinti használat kb 200km, ha fogyasztással is kompromisszumot akarok kötni akkor meg 2.0 jtd. Melegiteni még a benzines 155-öt is szoktam :)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 20:56:37 // 85611
Amikor a 2.0-t vettem a kereskedő külön felhívta a figyelmemet, hogy a diesel nem városi autó.
Ha már diesel, akkor a 2.0 a jobb választás, mert már elöl van a dpf és sokkal korrektebbül kezeli. Ha eltömődik bizony menni kell annyit, hogy kiégjen. Városi üzemben hamarabb is tömődik és úgy 10 perc kell neki, hogy végezzen.
Ha már diesel, akkor a 2.0 a jobb választás, mert már elöl van a dpf és sokkal korrektebbül kezeli. Ha eltömődik bizony menni kell annyit, hogy kiégjen. Városi üzemben hamarabb is tömődik és úgy 10 perc kell neki, hogy végezzen.
Csabi2016-09-18 20:53:20 // 85610
A részecskeszűrő és a főleg városi használat miatt a TBi jobb választás szerintem... Valamivel rugalmasabb is a dízeleknél, nincs akkora turbólyuk, ami városban nem egy hátrány...:)
emGéza2016-09-18 20:51:00 // 85609
Haddel2016-09-18 20:47:17 // 85608
Főleg városi használatra nem tudom melyik lenne jó.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:43:04 // 85607
Igen vagy 2.0 vagy 2.4 4x4 van még kiszemelve, meg ugye a tbi. aztán megy a dilemma hogy melyik is.
Tomi&Ritus2016-09-18 20:42:18 // 85606
Van egy kiszemelt 120 ezres tbi :)
Haddel2016-09-18 20:39:39 // 85605
A 2.0 jtdm-et én csak ajánlani tudom! Mondjuk egy tbi-t már kipróbálnék én is 😃