Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2016-09-19 20:43:57 // 85679
na az nekem is birizgálja a fantáziám
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 20:40:07 // 85678
már nagyon kivi vagyok a 2.0-ás Tibi Gyulára, majd ha lesz bejelentkezem egy tesztvezetésre... aztán mehet az össze hasonlítás az 59-cel
yani🍀2016-09-19 20:25:09 // 85677
Én most fújattam felnit Nóri autójára 4 felnit antracit színűre.
A festő szomszédom, aki fújta, azt mondta, hogy ezeket nagyon nehéz fújni, mert az árnyalat függ a felvitt rétegek számától. Azt mondta, ha megkarcoljuk valamelyiket, akkor szinte biztos, hogy nem tudjuk egyformára fújni csak akkor, ha ismét mind a 4-et átfújjuk..
Shadin2016-09-19 19:47:09 // 85676
Srácok segítsetek!

Honnan lehet megtudni ennek a felninek a színkódját?



421 18" antracit

Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 19:40:30 // 85675
ezért vettem Tibit többek között az meg mindegyiktől nagyon távol áll :))))
Shadin2016-09-19 18:54:44 // 85674
Furi egyébként, hogy a Giulietta D térképe majd szét szaggatta a 159-et. Erősen vissza kellett venni, de az igaz, h nem volt reakció hiány.
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-19 18:12:28 // 85673
Ezért marad meg a TD amíg csak bírja szusszal. Jól tolerálja a városi szüttyögést, hamar fűt, nagy baja nem tud (és nem is szokott) lenni. Majd ha már sok a harci seb, kicsinosítjuk, meg előbb utóbb kap egy kuplungot. Ebben a tempóban a következő 20-30 évben sem használjuk el műszakilag :-) Most járunk 140e-nél.
A Rapid... hát ja. Az buli :-) És még egy egész hosszú bakancslistát tudnék ide pöttyinteni, hogy milyen városi rohangálós hobbiautót kellene venni, amit a gyerekek is élveznek az oviból, isiből hazafelé :-D
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-19 18:01:28 // 85672
Nem is ellentmondani akartam én :-) Inkább kiegészíteni.
Piritu - 1.000.0002016-09-19 17:25:19 // 85671
Mindezek a trükkös cuccok benne vannak az euro 6-os Giuliettában, mégis reagál a gázra :-P
Szerintem ha rátöltenék a progiját a 159-re, meg se ismerné a tulaj. Shadin már tapasztalta...
Shadin2016-09-19 14:56:28 // 85670
Az üzemanyagot telón vezetem a Fuelio app-ban, tök jó. Aztán néha átvezetem az AA oldalra :-) Minden tankolást tartalmaz amióta megvettem az autót.
A szerelési díj nem csak a kötelező dolgokról szól, nálam van ott minden...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 14:01:07 // 85669
csinálunk, a vevőért mindent :)
Hardy2016-09-19 13:58:12 // 85668
Van olyan? :-)) Nosztalgiázni szeretnék. Erre a Rapidra gondoltam.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 13:41:35 // 85667
egy jó octávia nem érdekel? :)))
Liquid2016-09-19 13:32:49 // 85666
hát az tény hogy egy modern turbodízel csak szenved a városban, sokkal jobb egy sima szívómotor
Hardy2016-09-19 12:38:41 // 85665
Nem is a fogyasztás miatt vennék városi rohangászás autót. Nyerges kamionjaim vannak gondolhatod hogy mennyire érdekel a fogyasztás főleg gázolajból. :-) azért vennem hogy kíméljen meg a rövidtávú város nem nagyon használ se a DPF nek se az EGR nek se a motornak. Valamiért régebbi egyszerű dízel azok hamar melegedtek még. Meg most kacérkodom egy Skoda RAPID dal Kicsit megpiszkálni nagyon jó gép lenne városba rohangálni
Csabi2016-09-19 12:29:41 // 85664
Világos amit írsz,és szerintem nem vagyunk annyira ellentmondóak egymásnak,a lényeg a több üzemanyag...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 12:18:20 // 85663
jaja meg a változó szívósor kiiktatása :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-19 12:05:46 // 85662
Szerintem a "hiba" alapvetően máshol van. Az ős 8v jtd sűrítési viszonya még 1:18.5 volt. A 16v-nél már csökkentették, a 2.0 jtdm-nek 1:16.5. Jelentős ám a különbség, és ez pontosan akkor jön ki, amikor nem tölt a turbó.
Az eredeti nagy sűrítés még szívódízel üzemmódban is normális nyomatékot adott. Ezért könnyű még az enyémből 1500 körül is használható nyomatékot kicsikarni egy kis előtöltés piszkálással úgy, hogy nem is hiányzik a VGT. Na ez nem fog menni 1:16.5 sűrítés mellett, pláne nem dpf-el, katalizátorral, csappantyúkkal fojtott kipufogó és szívó oldallal.
Persze, más szempontból ez a jobb megoldás, kultúráltabb, puhább hangot, kisebb rezonanciát is így lehet varázsolni egy traktormotornak.
Valamit valamiért.
Utólag a sűrítési viszonyon segíteni nem lehet. Viszont ügyes programozással kicsit azért javítható a helyzet. A turbólyukat ahogy Erhard is írta, az okozza, hogy szívó üzemben kicsi a nyomaték, lassan kéri le az ECU-tól a nyagyobb üzemanyag adagokat, így a kipufogó gáz árama sem növekszik gyorsan (főleg hogy fojtva is van rendesen). Átszenvedi magát a szívó üzemmódon.
Egyszerűsítve azt kell elérni, hogy a szívó módon mihamarabb átérjen. Ehhez minél hamarabb kell megfelelő kipufogógáz áramlást biztosítani.
Eltolt előtöltés, növelt üzemanyag mennyiség, piszkált geometria tábla és kibelezett kipufogórendszer kb a megoldás :-)
Csabi2016-09-19 12:04:56 // 85661
Úgy gondoltam, hogy mégsem ennyire egyszerű, hogy csak átírjuk az ECU-t...ha mégis akkor lesz egy alsó tartományban koromhányó járgányod...ez mégsem lehet cél, vagy megoldás...
emGéza2016-09-19 11:17:05 // 85660
Na ez szívás! Mármint aki csinálja. Mert nekem nincs hozzá önbizalmam.
Ráadásul a szerelő is azt mondta, ha a bölcsőhöz nem kell nyùlni. Szóval ,
kereshetek szerelőt is.
RomeoOne2016-09-19 10:58:04 // 85659
Egyébként én is azt írtam, hogy 90%-ban ECU, meg te is. Akkor meg nem értem, hogy miért írtad, hogy "nem teljesen így van, sőt..." :DD
RomeoOne2016-09-19 10:56:39 // 85658
Szerintem egyébként ugyanarról beszélünk. Csak annyit akartam mondani, hogy az, amit sokan tapasztalnak, hogy lenyomják a gázt alacsonyabb fordulaton és akkor vár egy másodpercet mire reagál, majd utána is elég lomhán indul, ez nem azért van, mert ott a turbólyuk és szar az egész konstrukció. Hanem, mert így van megírva. Persze, hogy több üzemanyag kell, meg nagyobb károsanyag kibocsátás stb. ha ezen változtatni akarnak, de attól még működik.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 10:56:27 // 85657
nem, bölcső le :(
emGéza2016-09-19 10:52:15 // 85656
Köszi! A váltót ki lehet fordítani a helyéről? Nem kell a bölcsőt bántani?
RomeoOne2016-09-19 10:50:39 // 85655
Ez mióta? A tankolásokon szokott látszani, de úgy látom te ezeket egyszerre vitted fel. Az enyémet is meg lehet nézni, április elején vettem a kocsit és úgy ment rá ennyi, hogy igazából a kötelezőkön kívül még nem kellett szerelőhöz vinni. Csak csinosítgattam :) Ehhez mondjuk 1.2 héten belül ehhez még hozzámegy kb 130 ezres tétel autóponyva meg egy 150-200 közötti tétel fényezés/polírozás (ez a rész be volt tervezve) + ugye a visszapillantó és bal első sárvédő, amit a BMW-s elkaszált (ez a rész nem, de sztem aránylag olcsón megúsztam, sztem 80 ezer körüli költsége lesz)
Csabi2016-09-19 10:31:12 // 85654
Igen ennyi...A csatin a sárga pöcköt eltolod akkor tudod széthúzni. Féktisztítóval szépen lejön a rárakodott trutyi.
Imszi862016-09-19 10:26:03 // 85653
Sziasztok!
MAP szenzor tisztításban kérnék segítséget. Nem vagyok nagy műszaki zseni, szóval nem szeretném hazavágni a gépezetet. Már megtaláltam a szenzort, de a kérdésem, hogy csak simán ki kell húzni a csatlakozóját, kiszedni, megtisztítani, visszarakni, rádugni a csatit, és ennyi? Illetve, hogy mivel érdemes megtisztítani, hogy ne tegyek kárt benne?
Csabi2016-09-19 10:12:24 // 85652
Azért ez nem teljesen van így, sőt... 90%ban lehet programozással javítani a dolgon, de ehhez kompromisszumok kellenek, főleg környezetvédelem terén...Egy nagy turbónál mint a 2,4 esetében a turbólyuk persze eltűntethető, de ehhez a cél tartományban plusz üzemanyagot kell adni , de levegő sehol mert a szerencsétlen böszme turbónak akkor is van tehetetlensége, idő kell neki mire felpörög, no meg megfelelő gázáram ami nem sok ebben a tartományban....ergo a plusz nyomaték korommal társul...
Jól látható ez az ész nélkül írt dízeleknél....
Ahogy Erhard is írta, nem véletlen raknak 2-3 turbót a komolyabb autókba, így le tudják fedni az egész fordulatszám tartományt nyomatékkal...:)
Shadin2016-09-19 09:24:55 // 85651
Költségek 2.0-hoz:

http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/koltsegek
Shadin2016-09-19 09:24:31 // 85650
Én vegyesen használom az autót. A 6.6-os átlag egy 1700Km-es etapon jött össze, de nem ez a reális. A totális átlag fogyasztásom 7,66l/100km. Írva és lépegetve :-)
Shadin2016-09-19 09:20:37 // 85649
Meg ott van még az EGR "reakciója" is
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 09:20:03 // 85648
dehogynem a ma10, az ezres az igazi halálautó nem megy ellenben 9l-et benyalja :)))
Liquid2016-09-19 09:15:34 // 85647
rövid távokon a kis rohangászós autó se fogyaszt keveset, meg alapvetően semmi sem, max., a bicikli :)
Hardy2016-09-19 09:10:15 // 85646
Enyém ami Piritu tulajdona volt korábban. Most hétvégén nagyon ráérősen 80-90 max 100 vidéken 6 l-rel elment. Viszont a városba a sok rövid táv nagyon betesz neki. Így vegyes üzemmódba 8 l körül benyeli. Már azon gondolkodom hogy kéne valami városi rohangáló autót venni mellé. Sajnos Fehérvár igen kisváros ilyen tekintetben
RomeoOne2016-09-19 08:57:12 // 85645
De azt a tulajdonságot igen, amit sokan tévesen turbólyuknak gondolnak :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:57:04 // 85644
amúgy túl van lihegve az igaz, ki a tököm gyorsulgat "állandóan"...rajtam kívül :)))))
RomeoOne2016-09-19 08:56:28 // 85643
600-as tartomány? :O

1500 alá is csak akkor szalad be, ha elbambulok :D
Liquid2016-09-19 08:55:24 // 85642
A turbolyukat nem nagyon lehet szoftveresen "kiiktatni" :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:41:22 // 85641
"A turbófeltöltő hátránya, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Kiküszöbölésére ún. "iker-turbót" szoktak beépíteni a V-elrendezésű vagy 6 henger feletti soros motorokba, hogy a két kisebb méretű feltöltő csekélyebb tehetetlensége révén fürgébben reagáljon a gázadásra. "
erre rátesz még egy lapáttal az eu5-ös gápedál reakció :((((
Írással javítható a helyzet és 1600-1700-tól húz 2XXX helyett viszont az a 600-as tartomány mint turbólyuk megmarad... na ez nincs pl a Tibinél
RomeoOne2016-09-19 08:26:13 // 85640
Túl van kicsit értékelve ez a turbólyuk dolog. Amit itt sokan turbólyuknak gondolnak, az 90%-ban ECU. Gázpedál karakterisztika nagypapás, keveset fecskendez be, alacsony 1-esben, 2-esben a forgatónyomaték limit. Ha meg van írva az ECU, akkor eltűnik az a gyengeség az alacsony fordulatról, amit sokan a turbólyukkal azonosítanak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-19 08:17:21 // 85639
40-50 rugesz a váltó fel, le kb... ha nem csúszik a kuplung akkor nem kell piszkálni
emGéza2016-09-18 23:18:41 // 85638
Köszi a választ !
Ha a váltó leugrik , akkor kiderül majd , hogy mit kell még cserélni .
A hét elején kezdett megjelenni alatta az olajfolt . 150 km-ert mentem a hétvégén ,
hétköznap pihent ... Remélem a kuplung túléli .

Mennyi lehet egy 3000 Forintos alkatrész cseréje ? ;-)
Liquid2016-09-18 22:51:49 // 85637
Ma este két 159-cel is összefutottam az M1-en, az egyik egy szerb rendszámú ezüst berlina volt, a másik egy M-es magyar rosso SW, mindkettő visszavillogott, miután elhaladtam mellette vészvillogva :)
A szerb volt meglepő és jó érzés :)
Chianti2016-09-18 22:45:22 // 85636
Nem csodálom :o) Amikor így harap a gép, nehéz betartani a sebességhatárokat... :o)
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:28:28 // 85635
...ez a baj, ha kicsi a tank :-DD
( A Giu tankja csak 60 literes a 159 70 literesével szemben. Az Autobahn-on kb. egyformán esznek, figyelni is kell németbe menet a tankolásnál.)
Tomi&Ritus2016-09-18 22:13:33 // 85633
Az tényleg jó érzés lehet, mert most a 155 600 km-ert megy egy tankkal :)
Haddel2016-09-18 22:11:01 // 85632
Nekem is 6.5 l volt az átlag 2000 km alatt. Ma ment fel 6.6-ra a visszaúton Chianti Cargárstól ,mert a hegyen állatkodtam ,végig 25-30 l volt a pillanatnyi fogyi 😃😃
Piritu - 1.000.0002016-09-18 22:10:18 // 85631
Akkor ezért volt oly gyér a forgalom! A pályamatrica meg ugye egy Alfánál adott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-18 22:06:45 // 85630
Pedig nem sok értelme van amig az elkerülö szakaszára a pálya dijköteles ..nem sikerült csökkenteni a forgalmat az ujcsori uton
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak