sokat kidobtak úgy is hogy nem kellett volna, mint ma...erre céloztam.
Elég csak itt megnézni a fórumon, hányan kaptak DPF es hibákat aztán kiderült a DPF nek semmi baja..... hol egy szoftverfrissítés, hol egy kilyukadt cső, vagy eldugult nyomásszenzor volt a hiba...nem pedig a mumus DPF
Csabi2016-09-22 20:58:59 // 85853
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 20:58:16 // 85852
EGR csere elött is voltak ezek a tünetek?
droberto2016-09-22 20:47:09 // 85850
Néztétek a mért nyomáskülönbséget? Hány mBar volt alapjáraton?
tdemeter2016-09-22 20:38:24 // 85849
Most jön a neheze majd: Hétfőn letöltjük Shadinnal a vas programját, hogy kiderüljön miért nem kapcsol az egér.
De fog kelleni majd egér lefalazás, map és maf szenzor csere is.
Ezeket még szereznem kell...
De fog kelleni majd egér lefalazás, map és maf szenzor csere is.
Ezeket még szereznem kell...
Liquid2016-09-22 20:29:53 // 85848
így van, mikor megvettem akkor 300-400e körül volt egy DPF, eszem ágában sem volt a vételár legalább 10%-t ere költeni, volt más is.. Most ha jól csalódom, jóval olcsóbb most
Liquid2016-09-22 20:25:59 // 85847
nem baj az ha pörög a topik és megvitatjuk a dolgokat :)
Örülök, hogy legalább azzal nincs gond.
Örülök, hogy legalább azzal nincs gond.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 20:21:05 // 85846
az 1.9-nél nem is volt annyira gáz a 2,4-nél elég soknál cseréltek gariban már 20-40-60e km-nél....régen azért dobták ki a DPF-et, mert 3-4 kiló volt egy új a kiírás meg 25e...
tdemeter2016-09-22 20:19:29 // 85845
Mentem most 1 kört és indításkor megint bedobta a p2544-es dpf pressure sensor hibát....
Ezt a torque-val ki tudtam olvasni. Ez még jó kérdés, hogy miért van, ha jól emlékszem 33% korul volt eltomodve a dpf...
Ezt a torque-val ki tudtam olvasni. Ez még jó kérdés, hogy miért van, ha jól emlékszem 33% korul volt eltomodve a dpf...
Csabi2016-09-22 20:12:40 // 85844
Csabi2016-09-22 20:07:03 // 85843
Az hogy középen van a DPF annyiban számít, hogy tényleg több idő és üzemanyag kell a felmelegítéséhez, de ettől még felmelegszik regenerációkor a kívánt hőfokra...
Amikor nem regenerál teljesen normális ha 150fokos a DPF alapjáraton...ez miatt ne aggódj :)...autópályás tempónál sem megy 400-450fok fölé.
Régen is ugyanazért dobálták ki a DPF-et akár a 2.4ekből vagy az 1.9ekből is amiért ma...egyszerűen a szerelők szarnak bele, nem törekednek a problémák megoldásán, mert időigényes, és nem fizet jól....ez a legegyszerűbb nekik...
Amikor nem regenerál teljesen normális ha 150fokos a DPF alapjáraton...ez miatt ne aggódj :)...autópályás tempónál sem megy 400-450fok fölé.
Régen is ugyanazért dobálták ki a DPF-et akár a 2.4ekből vagy az 1.9ekből is amiért ma...egyszerűen a szerelők szarnak bele, nem törekednek a problémák megoldásán, mert időigényes, és nem fizet jól....ez a legegyszerűbb nekik...
Shadin2016-09-22 20:00:15 // 85842
Olyanhoz vidd aki nem azzal kezdi, hogy az olajat nem kell beletölteni, mert az nem tűnik el a rendszerből!
Itáliai üveges2016-09-22 19:49:49 // 85841
Sírkak vagy nevessek....
http://www.origo.hu/auto/20160922-reszeg-melygarazs-video.html#
http://www.origo.hu/auto/20160922-reszeg-melygarazs-video.html#
tdemeter2016-09-22 19:45:22 // 85840
Kevés benne a gáz.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 19:41:32 // 85839
a Tibihez egy kettőstömegű 80-90e ft (140e-nél semmi klattyanás vagy hang), DPF nincs, EGR nincs, Lambda 1db 30 rugó a gyári 5 vezetékes (delejhez 50e), nincs ua szűrő delejhez 12-15e, nincs változó szívósor, van mechanikus nagynyomású 60 rugesz az új...soroljam még? :)
Hardy2016-09-22 19:31:25 // 85838
Azért igen csak megnyugtató hogy vannak itt olyanok akiknek a kisujjukba van ez az egész ráadásul meg ilyen segitokeszek.
Martin Kovacs2016-09-22 19:28:09 // 85837
Cartarsak !
Szerintetek mi lehet ez ?
Elegge hangos az ac az autoban. Egy par napja jelentkezett a tunet.....
Nem akarja abbahagyni....
Koszi ;)
Szerintetek mi lehet ez ?
Elegge hangos az ac az autoban. Egy par napja jelentkezett a tunet.....
Nem akarja abbahagyni....
Koszi ;)
Shadin2016-09-22 18:52:28 // 85836
2500-nál akkorát tol hogy csak na :-)
tdemeter2016-09-22 18:36:16 // 85835
simán lehet
Mindig is jól ment, szerintem nagyon korrekt volt.
Ugyanakkor az nem lehet véletlen, hogy most kezdjen el ez hibát okozni.
Mindig is jól ment, szerintem nagyon korrekt volt.
Ugyanakkor az nem lehet véletlen, hogy most kezdjen el ez hibát okozni.
droberto2016-09-22 18:15:13 // 85834
Akkor lehet, hogy tuningolt a vasad?
droberto2016-09-22 18:12:34 // 85833
Remélhetőleg meg lesz a hiba forrása és az már nem lesz drága.
tdemeter2016-09-22 18:06:47 // 85832
Várjál, az még nem biztos !:)
Shadin most szolt, hogy jó esély van rá, hogy az egr azért nem megy, mert ki van írva a compbol...
Ez azért új infó így cirka 3 év után:)
Most jön a neheze, szétszed, kiolvas, kicserél, szerválni mindenhonnan mindenféle alkatrészt....
Shadin most szolt, hogy jó esély van rá, hogy az egr azért nem megy, mert ki van írva a compbol...
Ez azért új infó így cirka 3 év után:)
Most jön a neheze, szétszed, kiolvas, kicserél, szerválni mindenhonnan mindenféle alkatrészt....
droberto2016-09-22 18:00:42 // 85831
Mind kettő az az állat ami ha cincog kergeti a macska: alias Exhaust Gas Recircation. :)
Giuntini2016-09-22 17:59:24 // 85830
Örülök neki, hogy ilyen témával robbantottad fel a topicot, nem a hogy barkacsoljuk szét az autónkat témával. Örülök, hogy nem kell sok pénzt beleölnöd...
tdemeter2016-09-22 17:47:13 // 85829
Mi a jó ég az az aktuátor és sajevő?:)
droberto2016-09-22 17:44:10 // 85828
Az egér diagram tüskés, digitális, tipikus beteges aktuátorra utal. Nem mondom, hogy tuti az a baj, de le kell szedni. Ha nélküle jó akkor a sajevő a ludas. Ugyanekkora az esély a MAP hibájának. Ezeknek cseréje pár perces ügylet egy cartárssal. Most a Demeternek ezeket kéne tényleg csekkolnia.
Shadin2016-09-22 17:11:07 // 85827
Az a szitu, h egészen egyszerűen nincs EGR vezérlés semmilyen üzemállapotban, csak véletlenszerű tüskék formájában mex. 24%-os nyitásig:
Összehasonlítva az én 1.9-esemmel, ahol alapjáraton az EGR vezérlés "ON" és a nyitás ~46%, itt a 3,99%-os szokásos zárt állapotot adja, ami lehet ok és okozat is.
Az enyém a fordulat függvényében:
A 2300-nál hátba rúgásig aránylag kevés a kikért üa. mennyiséget, de azt meg is kapja. Szintén megkapja a kért üa. és tb nyomást.
Látszólag nincs tömítetlenségi probléma, a tb geometria a fordulat függvényében rendesen vezérelt.
EGR működés MES-ből tesztelve nem működik, nem hallani a hangját... Kéne?
Leszerelve kellene próbálni, de az nem jött itt össze.
TB nyomás konzekvensen 0,2 bar eltérést mutat kb. minden ford. tartományban, az nem gondolom h gond, nálam is van eltérés.
Reggel hidegen jobb az autó, valami érzékelő (is) baszaxik szerintem
- EGR-t le kell kötni és működtetni, ahogy én csináltam, a mágnes le van szerelve az öntvényről ami ellenőrzötten zárva legyen. Ellenőrizni a stekkerét ill. kábelét.
- Az a hárombetűs szenzor ami a szívósorban van, na azt ellenőrizni/cserélni kell.
DPF kizárva, az nem tud fordulatszám függvényében dugult lenni.
A szindróma tipikus VGT probléma, de el kell hinnünk, h az a kör rendben van.
- esetleg még egyszer megvákuumozni
- eLearn-ból kiszedem a kapcs rajzot és az EGR elektromos körét is ellenőrizni kell. Biztosítékokat végignéztük, reléket mekkmozgattuk
Kérdés, hogy a lambda szonda hibája tud-e ilyet okozni...
Összehasonlítva az én 1.9-esemmel, ahol alapjáraton az EGR vezérlés "ON" és a nyitás ~46%, itt a 3,99%-os szokásos zárt állapotot adja, ami lehet ok és okozat is.
Az enyém a fordulat függvényében:
A 2300-nál hátba rúgásig aránylag kevés a kikért üa. mennyiséget, de azt meg is kapja. Szintén megkapja a kért üa. és tb nyomást.
Látszólag nincs tömítetlenségi probléma, a tb geometria a fordulat függvényében rendesen vezérelt.
EGR működés MES-ből tesztelve nem működik, nem hallani a hangját... Kéne?
Leszerelve kellene próbálni, de az nem jött itt össze.
TB nyomás konzekvensen 0,2 bar eltérést mutat kb. minden ford. tartományban, az nem gondolom h gond, nálam is van eltérés.
Reggel hidegen jobb az autó, valami érzékelő (is) baszaxik szerintem
- EGR-t le kell kötni és működtetni, ahogy én csináltam, a mágnes le van szerelve az öntvényről ami ellenőrzötten zárva legyen. Ellenőrizni a stekkerét ill. kábelét.
- Az a hárombetűs szenzor ami a szívósorban van, na azt ellenőrizni/cserélni kell.
DPF kizárva, az nem tud fordulatszám függvényében dugult lenni.
A szindróma tipikus VGT probléma, de el kell hinnünk, h az a kör rendben van.
- esetleg még egyszer megvákuumozni
- eLearn-ból kiszedem a kapcs rajzot és az EGR elektromos körét is ellenőrizni kell. Biztosítékokat végignéztük, reléket mekkmozgattuk
Kérdés, hogy a lambda szonda hibája tud-e ilyet okozni...
Zolibácsi2016-09-22 16:57:39 // 85826
Semmi gond csak megbeszéltük a nézőpont szerint ezt a dolgot. A lényeg az hogy körvonalazódik a probléma és reméljük anélküli megoldódik hogy több penzt locsolsz bele fölöslegesen. És végre örömöd lesz a kocsiban 😊
tdemeter2016-09-22 16:40:04 // 85825
Most, hogy sikerült felrobbantanom a fórumot a szokásos dpf vs dpf nélkül témával el kell keserítsek mindenkit, hogy a dpf-nek a világon semmi baja sincsen az automban !
Shadin159-el jó két órán át nyúztuk a vasat, dpf-re utaló probléma nincs !!
Sokkal nagyobb szívás van, neki is feladta a leckét rendesen.
Bár én nem tudom jól elmondani, de a probléma mégiscsak az egr körül forog.
Szemre az van,hogy az egr-nek nem szol a comp, hogy ugyan csinalj mar valamit.
Tehat nem az van, hogy szol, de az nem csinalja, hanem nem is szol.
Sajnos nem lesz egyszeru kor, dehat nekem mar csak ilyen szerencsem van ezzel az autoval... Legutobbi "fura hang balkanyarnal 70 felett" c. esetet is 4 embernek kellett megmutatnom mire egyik rajott az okara :)
Mindenesetre koszonom a segitsegeteket, legfokeppen Shadin159 cartarsnak!
Erhardt, lehet megis EGR lesz, mert az nem ad hangot ha teszt-et nyomsz rajta.
ugyanakkor nem tudjuk, hogy kellene-e neki hangot adni, bar allitolag igen.
Shadin159-el jó két órán át nyúztuk a vasat, dpf-re utaló probléma nincs !!
Sokkal nagyobb szívás van, neki is feladta a leckét rendesen.
Bár én nem tudom jól elmondani, de a probléma mégiscsak az egr körül forog.
Szemre az van,hogy az egr-nek nem szol a comp, hogy ugyan csinalj mar valamit.
Tehat nem az van, hogy szol, de az nem csinalja, hanem nem is szol.
Sajnos nem lesz egyszeru kor, dehat nekem mar csak ilyen szerencsem van ezzel az autoval... Legutobbi "fura hang balkanyarnal 70 felett" c. esetet is 4 embernek kellett megmutatnom mire egyik rajott az okara :)
Mindenesetre koszonom a segitsegeteket, legfokeppen Shadin159 cartarsnak!
Erhardt, lehet megis EGR lesz, mert az nem ad hangot ha teszt-et nyomsz rajta.
ugyanakkor nem tudjuk, hogy kellene-e neki hangot adni, bar allitolag igen.
Giuntini2016-09-22 15:45:49 // 85824
Az a baj, hogy nagyon hátul van a 2.4-nél a Dpf. Nem jön össze a hőmérséklet, hogy tisztán maradjon. Ez hatványozottan igaz, Nekem amikor a "Dpf probléma" volt, Szatyi rátette az examinert 25 km folyamatos autózás után, végig budai alsó rakparton, motor nem volt leállítva és 150 fokos hőmérséklet volt a Dpf-ben. Igaz ez decemberben volt. Akkor képzeljük el, hogy 5 km-es városi etapoknál milyen alacsony a Dpf hőmérséklete.
Liquid2016-09-22 15:10:39 // 85823
Azért a kettőstömegű nem anniyra tönkremenős, DPF sincs, EGR se vészes, persze van helyette labdaszonda meg ilyenek, de lényegesen kevesebb nagy akna van benne szerintem, de majd a FőAlkatrészNepper megmondja :)
droberto2016-09-22 15:04:08 // 85822
Sokkal könnyebben összejön így 600°C feletti égési hőmérséklet.
RomeoOne2016-09-22 15:00:56 // 85821
Nem vagyok nagy szakértője a témának, de szerintem a gond ott volt, hogy a régi 159-esekben szar helyen volt a DPF és ebből is adódott sok probléma. Én legalábbis nem hallottam még problémát a 2.0-ásoknál DPF-re, ahol már fent van a motornál. Részben benne lehet az is, hogy még ezek nem 10 évesek, de sztem nem csak erről van szó.
droberto2016-09-22 15:00:55 // 85820
Egy modern turbós benzines nem kevésbé összetett mint egy JTD, ha erre gondolsz.
Liquid2016-09-22 14:49:49 // 85819
fog 1.5x annyit enni ez egészen biztos, de ugye az üzemanyagköltség csak egy része az egésznek :)
Liquid2016-09-22 14:40:48 // 85818
Ez alapvetően igaz, valami oka van, csak mire az ok megvan addigra nagyrészt kuka a DPF, legalábbis a 2.4-esknél, persze kivételek vannak.
Azonkívül relatíve könnyen össze lehet hozni sajnos azt, hogy probléma legyen vele.
Hozzáteszem, hogy nekem nem volt benne, így nem szoptam vele, de olvastam eleget ahhoz hogy ne is akarjak :)
Természetesen, ha szükséges lesz akkor visszateszem, vagy inkább lecserélem egy benzinesre.
Azonkívül relatíve könnyen össze lehet hozni sajnos azt, hogy probléma legyen vele.
Hozzáteszem, hogy nekem nem volt benne, így nem szoptam vele, de olvastam eleget ahhoz hogy ne is akarjak :)
Természetesen, ha szükséges lesz akkor visszateszem, vagy inkább lecserélem egy benzinesre.
droberto2016-09-22 14:38:02 // 85817
Egyébként a regenáráció témára is tök felesleges ráfagyni. Én is korábban belestem ebbe a hibába. Azóta jó és én is tök nyugodt vagyok, hogy nem nézegetem, hogy mikor és hol puccerálja magát.
Az 1.9 még városban is egész jól ki tudja égetni magát.
Az 1.9 még városban is egész jól ki tudja égetni magát.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 14:37:56 // 85816
almát az almával hasonlítsunk, szerintem a 2,4-es 200 lovas nem igazán veszi fel a versenyt a TBI-vel semmilyen tartományban sem vagy esetleg tartja a lépést... fogyasztásra jobb 1-1,5l-rel de csak városon kívűl, a végelszámolásnál meg ott van az össz költség amiben benne van az összes szervizköltség is és ha csak 6-7 kilóval több volt a dejzel javára végelszámolásnál akkor egál volt az egész csak a benyásnál szopás nélkül :)))
Giuntini2016-09-22 14:36:59 // 85815
Igazat mondtál Robi! A Dpf-et meg nem kellene kikiáltani az ügyeletes gonosznak. A Dpf eltömődése KÖVETKEZMÉNY!
droberto2016-09-22 14:31:37 // 85814
A DPF rendellenes tömődése, soha nem a szűrő problámája. A szűrő egy egyszerű porcsapda. Az, hogy hibát dob rá adott esetben az ECU, az az esetek 95%-ban mást hibaforrást takar valójában. A szűrő amolyan idikátor, ha szar az égés nincs levegő, akkor eltömődik. Egyébként ahogy a dízelek fikázása, a DPF kikiáltása mint főbűnös, nagy divat lett. A valódi problémaforrást persze már csak kevesen képesek megtalálni. :(
Házon belül a 159-es korszak előtt és közben teljesedett ki (2000-es évek eleje, közepe) a dízelek uralma. Sajnos nem volt benzines alternatíva az olaszoknál. T-jet és a TBi sajnos nagyon későn jött. Bár alapvetően én is benzin párti vagyok, de be kell látnunk hogy a dízel kevesebbet fogyaszt (bár most, hogy nem használom az SR-t, városba 9,8 a fogyim :)) és jól autózható. Az E4-es dízelek kicsit megrogytak az Emisszió korlátozó egységektől, de az új 2.0 és 1.6 kormosok igazán jó kis motorok. Reméljük a 2.2 is jól sikerült.
Az biztos, hogy a Giu-knál már nem lesz 10-nől 8 kormos, mert jónak ígérkezik az új 2.0 Turbó, de azért itt se kell alapvetően arra gondolni, hogy a benzines mennyivel problémamentesebb lesz. Mindkét motor vadonás új fejlesztés, úgyhogy az idő majd eldönti, hogy melyik lesz a "problémama mentesebb". Személy szerint kíváncsi leszek az wow faktorra, hogy mennyire fog a régi Alfa szív visszatérni a jövő modelljeibe. Ha benyás majd prüszköl és hörög, nem eszik 1,5x annyit mint a dezső, akkor elgondolkodok én is egy 2.0 Veloce-én. :)
Házon belül a 159-es korszak előtt és közben teljesedett ki (2000-es évek eleje, közepe) a dízelek uralma. Sajnos nem volt benzines alternatíva az olaszoknál. T-jet és a TBi sajnos nagyon későn jött. Bár alapvetően én is benzin párti vagyok, de be kell látnunk hogy a dízel kevesebbet fogyaszt (bár most, hogy nem használom az SR-t, városba 9,8 a fogyim :)) és jól autózható. Az E4-es dízelek kicsit megrogytak az Emisszió korlátozó egységektől, de az új 2.0 és 1.6 kormosok igazán jó kis motorok. Reméljük a 2.2 is jól sikerült.
Az biztos, hogy a Giu-knál már nem lesz 10-nől 8 kormos, mert jónak ígérkezik az új 2.0 Turbó, de azért itt se kell alapvetően arra gondolni, hogy a benzines mennyivel problémamentesebb lesz. Mindkét motor vadonás új fejlesztés, úgyhogy az idő majd eldönti, hogy melyik lesz a "problémama mentesebb". Személy szerint kíváncsi leszek az wow faktorra, hogy mennyire fog a régi Alfa szív visszatérni a jövő modelljeibe. Ha benyás majd prüszköl és hörög, nem eszik 1,5x annyit mint a dezső, akkor elgondolkodok én is egy 2.0 Veloce-én. :)
Giuntini2016-09-22 14:30:45 // 85813
Szatyi is mesélt ilyen esetet, de múltkor a futóműves haveromnál mesélték, hogy Németországban megfogtak valakit, Dpf nélkül volt az autó, és abban a pillanatban tréleren vitték el. Amíg nem fizette ki a büntetést, és a visszarakást, nem hozhatta el az autóját. Természetesen ezt csak mesélték nekem, de már nem egy helyről hallottam. Én nem járok Németországba, de ami ott egyszer megjelenik az EU-ban, az hamarosan nálunk is lesz.
Ami a dízeleket illeti, a környezetvédelmi szabályok, illetve a motorok teljesítménynövelése, szalonképessé tétele, elvett a mindennapi használhatóságukból, vagy a tartósságukból. Taxisok sorba állnak át a benzinesekre, mert az állandó városi használat tönkreteszi a modern dízeleket. Haverom, aki második autónak mindig dízelt tartott, eladta a 3-as BMW-t, mert 130ezer kilométernél minden baja volt. Turbót ki kellett venni, részecskeszűrőt tisztítani, és elmondása szerint havonta 50-60 ezer forintot pluszban megevett a dízel. Helyette vett egy benyás Honda Accordot, azóta nyugodt.
Én már 91 óta dízelezem, nem is voltak más autóim. Ennél az Alfánál látom, hogy ez a motor egyszerűen szenved a városi araszolásban. Ha én nagyrészt a városban használnám, egyszerűen nem bírná ez a motor, a környezetvédelmi kütyük, ill. a korszerűen túlbonyolított mívolta miatt. Most már aki városban közlekedik nem vehet dízelt. Régen az volt, hogy az vegyen dízelt, aki évente 30 ezer km-t autózik. Most ez megfordult. Az vegyen dízelt (nagy dízelt), aki szinte állandóan hosszú távokon használja, vagy autópályán nyomja. Ezek a dízelek olyan lassan melegszenek, hogy a város vagy rövid táv megöli. Én nagyrészt hosszú távokon használom, de mindenki tudja, hogy én mit költöttem az autóra. Erre a költésre mindenki sorra fog kerülni. Akkor ott lesz a dilemma, hogy rendesen megcsináltatjuk, vagy bontóból keresünk egy leellenőrizhetetlen motort, vagy bontásra küldjük. 200 ezernél vagy fölötte egy komplett turbo felújítás mindenkinek benne van a pakliban. Sajnos, a mai VGT-s turbók ilyenek.
Ami a benzines és dízel vitát illeti, aki hosszú távon használja, sok autópályával, a mai napig nincs a dízelnek alternatívája. Egy 200 lovas dízel automata váltóval fogyaszt 150-nél 8,5 litert, míg egy ilyen teljesítményű benyás, sima kézi váltóval bekajálja a 10-et. A 200 lovas dízel, ha 100- ról visszagyorsít tempomattal 140-re vagy 150-re nem vált vissza. Hatodikban igazi vonóerővel indul meg. Ezt egy benyás, ezt a mutatványt nem tudja megcsinálni. Az ilyen kategóriájú dízel sokkal jobb utazó autó mint a hasonló teljesítményű benzines.
Konklúzió: Aki főleg városban használja autóját vegyen benzinest, mert jobban megéri, kevesebb lesz a baj vele, aki viszont főleg autópályán, vagy hosszabb etepokra használja az autóját vegyen dízelt!
Ami a dízeleket illeti, a környezetvédelmi szabályok, illetve a motorok teljesítménynövelése, szalonképessé tétele, elvett a mindennapi használhatóságukból, vagy a tartósságukból. Taxisok sorba állnak át a benzinesekre, mert az állandó városi használat tönkreteszi a modern dízeleket. Haverom, aki második autónak mindig dízelt tartott, eladta a 3-as BMW-t, mert 130ezer kilométernél minden baja volt. Turbót ki kellett venni, részecskeszűrőt tisztítani, és elmondása szerint havonta 50-60 ezer forintot pluszban megevett a dízel. Helyette vett egy benyás Honda Accordot, azóta nyugodt.
Én már 91 óta dízelezem, nem is voltak más autóim. Ennél az Alfánál látom, hogy ez a motor egyszerűen szenved a városi araszolásban. Ha én nagyrészt a városban használnám, egyszerűen nem bírná ez a motor, a környezetvédelmi kütyük, ill. a korszerűen túlbonyolított mívolta miatt. Most már aki városban közlekedik nem vehet dízelt. Régen az volt, hogy az vegyen dízelt, aki évente 30 ezer km-t autózik. Most ez megfordult. Az vegyen dízelt (nagy dízelt), aki szinte állandóan hosszú távokon használja, vagy autópályán nyomja. Ezek a dízelek olyan lassan melegszenek, hogy a város vagy rövid táv megöli. Én nagyrészt hosszú távokon használom, de mindenki tudja, hogy én mit költöttem az autóra. Erre a költésre mindenki sorra fog kerülni. Akkor ott lesz a dilemma, hogy rendesen megcsináltatjuk, vagy bontóból keresünk egy leellenőrizhetetlen motort, vagy bontásra küldjük. 200 ezernél vagy fölötte egy komplett turbo felújítás mindenkinek benne van a pakliban. Sajnos, a mai VGT-s turbók ilyenek.
Ami a benzines és dízel vitát illeti, aki hosszú távon használja, sok autópályával, a mai napig nincs a dízelnek alternatívája. Egy 200 lovas dízel automata váltóval fogyaszt 150-nél 8,5 litert, míg egy ilyen teljesítményű benyás, sima kézi váltóval bekajálja a 10-et. A 200 lovas dízel, ha 100- ról visszagyorsít tempomattal 140-re vagy 150-re nem vált vissza. Hatodikban igazi vonóerővel indul meg. Ezt egy benyás, ezt a mutatványt nem tudja megcsinálni. Az ilyen kategóriájú dízel sokkal jobb utazó autó mint a hasonló teljesítményű benzines.
Konklúzió: Aki főleg városban használja autóját vegyen benzinest, mert jobban megéri, kevesebb lesz a baj vele, aki viszont főleg autópályán, vagy hosszabb etepokra használja az autóját vegyen dízelt!
yani🍀2016-09-22 13:57:47 // 85812
Sajnos teljesen igazad van. Én ugyan nem szívtam vele, de állandóan az OBD-ét csekkoltam, mikor regenerált utoljára, Akkor adtam fel, amikor egy alkalommal a második regenerálást sikerült félbeszakítanom. Gond abból sem lett, de beláttam, hogy ez nem nekem való. A Tibi egy álom. Csak olajcsere után kell feldugnom a gépre, amúgy teszi a dolgát rendesen. Imádom.:-)
Zolibácsi2016-09-22 13:31:11 // 85811
+1
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 12:03:48 // 85810
ebben a DPF témában persze nálam az volt az idegesítő, hogy 90e km-nél jelentkezett azért az elég gáz, mert ha 200e környékén jelentkezik veszek egy másikat, kipucoltatom és megyek isten hírével...a többi delejnél nem volt ilyen jellegű problémám de tele lett a tököm a pech lámpákkal, a vizet zabáló EGR-rel, a hibakereséssel, puntónál a porlasztó cserével, az áramoltatás mérő gumicső kirepedésétől, az állandóan akkor regeneráló dpf-től amikor tolatok be az udvarba, az egr pucolásból stb, stb...
Inkább mind a kettő autó benzines és azóta nyugi van ...
Inkább mind a kettő autó benzines és azóta nyugi van ...
Liquid2016-09-22 11:45:16 // 85809
így van, amúgy meg a mérés is érdekes. Terheletlenül azért nem füstöl egy normális dízel.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-09-22 11:43:07 // 85808
jaja füstöt most is tudna nézni a KPM ha akarna de nem akar, olyan mint pl a kapuk nézik a lejárt műszakit, az övet.... a sebességen kívül semmit nem néznek ....
Liquid2016-09-22 11:30:00 // 85807
Hogy fog működni ez a rettegett ellenőrzés? Mi alapján állítanak meg, mit mérnek, néznek? Mert azért nem olyan egyszerű ez...
Hogy / hol történt ez a német példa?
A műszakin átmegy, akkor mit ellenőriznek még jövőre azon felül?
Ez megint csak a szokásos pánikkeltés.
Hogy / hol történt ez a német példa?
A műszakin átmegy, akkor mit ellenőriznek még jövőre azon felül?
Ez megint csak a szokásos pánikkeltés.
Giuntini2016-09-22 11:22:34 // 85806
A légtömegmérő hibájából nincs turbo nyomás vesztés.
tdemeter2016-09-22 10:54:17 // 85805
Ez logikus lenne, de a szaki azt mondja, hogy hangja lenne es szerinte nem lyukas.
En lehetek okosabb, nemtom....
Van valaki aki esetleg tudna egy próbára egy 8v-hez való légtömegmérőt kölcsön adni?
En lehetek okosabb, nemtom....
Van valaki aki esetleg tudna egy próbára egy 8v-hez való légtömegmérőt kölcsön adni?
Giuntini2016-09-22 10:52:23 // 85804
Annak, hogy biztos valamelyik csövön van egy repedés. Hangja nincs, de elég ahhoz, hogy teljesítmény vesztés legyen.