Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-30 13:40:56 // 87805
Robi, engem nem érdekel mennyit ehet, meg kinek mennyit eszik, mivel én tankolom, az én talpam alatt 8L ugyan azon az úton, ahol a Tibi 9,5...az 1,5L különbség 100km-nél... csak ezt tudom számolni
RomeoOne2016-11-30 13:36:54 // 87804
Nekem 6.93 L/100km jelenleg 10 ezer km alapján. Pedig nem megyek nagypapásan :D
droberto2016-11-30 13:30:09 // 87803
Mikor és melyik? Átlagban a 2.0 7,5-et eszik az 1.75 meg 10,5-et.
Ez 2-3 l száz km-enként.
Persze a dezső is megehet 10-12-őt városba, főleg nagykerékkel, de szerintem ez igaz a tibire is.
Dömpi (il dottore)2016-11-30 12:56:18 // 87802
Az váltó lesz, volt benne részem, olvass utána a blogomban.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-30 12:56:07 // 87801
amennyit fogyaszt a valóságban...8L
droberto2016-11-30 11:44:26 // 87800
Jesszus, mennyivel számoltad az átlagfogyasztást?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-30 11:01:06 // 87799
de már nem sokáig :))) remélem...nem sok előnyét látom a delejnek évi 132e-et spórolnék az üzemanyagon 26e km futásteljesítménnyel azaz havi 11e ft-ot....nem sok
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-30 11:00:17 // 87798
Remélem így lesz, mert mint autó azért egy más szint. Lesz most alkalmam utazgatni vele, várhatóan sok utam lesz munka ügyben (hisz ezért vettem). Úgyhogy jöjjön csak az a feeling :-)
droberto2016-11-30 10:46:03 // 87797
Le kell menned Siklósra! :)
Viccet félretéve jön majd a feeling, csak kell a sok együtt töltött Alfás km. :)
droberto2016-11-30 10:42:52 // 87796
Tapasztalatból mondom, hogy jobb nem tudni róla. :)
Az eljén (vagy 3 évig) én is ezen görcsöltem, már majdnem egy mérőórát is szereltem a nyomáskülönbség csőre, de így hogy nem tudok róla sokkal szebb az élet. :)
Liquid2016-11-30 10:42:17 // 87795
2000 alatt mindegyik dízel nyomatékszegény, túl rég elhagytad a sötét oldalt :D
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-30 10:39:53 // 87794
Ahhoz hideg van... és annyira még nem is barátkoztunk össze. Mint autó nagyon nagyon jó, gyönyörű, gyors, fantasztikus a futóműve, műszakilag megvan minden ami kell. De mint Alfa, kicsit még közlekednünk kell együtt. EZT nem találom benne.
RomeoOne2016-11-30 10:37:14 // 87793
Írás nélkül ilyen. Okosítás után már nem lenne ilyesmi problémád :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-30 10:30:55 // 87792
Aha.. a pillanatnyi fogyasztást sosem nézem, engem kifejezetten idegesít, hogy ott változik valami a műszerfalon, főleg így pirosban. :-) Tudom, hogy ez a divat, de a zöld háttérvilágítás sokkal kellemesebb szerintem. Átlag sebességre szoktam kapcsolni. A Megnézem majd a manualban, hogy menüben valahogy nem lehet e eltömődöttséget előcsalogatni. Az informatívabb lenne, mint a fogyasztást és turbónyomást figyelgetni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-30 10:26:16 // 87791
áhh tegnap majdnem sikerült magamra rántani egy bökőt, kifordultam 2-ben nyomtam a gázt már a padlólemez is hajlott szegény annyira lassan reagált, ennyire hogyan lehet nyomatékszegény 2000 alatt áhhhh
Piritu - 1.000.0002016-11-30 06:46:54 // 87790
A blogomban sok minden van róla. Megtalálod a tipikus egrhűtő fedél repedésének történetét is.
Tomi166Romeo2016-11-30 00:13:11 // 87789
166-omtól akart lenni
Tomi166Romeo2016-11-30 00:12:30 // 87788
Kedves Cartársak!

Év elején sajnos meg kellett válnom szeretett 116-omtól, de most úgy hozta az élet, hogy ismét Alfa gazda lehetek. Szóval amiért ide írok, annak oka, hogy régi álmom egy 159. Elvileg hétvégén nézek meg egy talán jó állapotban lévő 2011 évjáratú 2.0 mjet modelt. Ez a 136 le-s verzió. Nagyon hálás lennék, ha néhány dolgot leírnátok, hogy mire figyeljek, mik a tapasztalatok ezzel a motorral, mire figyeljek nagyon stb... Segítségetek előre is nagyon köszönöm. Ha akad köztetek, akinek van ilyen a tulajdonában és szívesen beszél róla, az kérem írja le a számát privát üzenetben és felhívnám.

Nagyon köszönöm előre is!
159JTDm2016-11-29 21:55:29 // 87787
Akkor is csinálj ha 1-2-ből veszem ki és üresben gurulok, de amit írtál hogy ilyen villamos hangja van hát van benne valami, de ha gurulok üresben és fékezek szépen fokozatosan és csökkentem a sebességet akkor fokozatosan halkul is.
Nivan842016-11-29 21:41:10 // 87786
enyém is ezt játssza....
Pityukoma2016-11-29 21:05:33 // 87785
Egy Alfásnak (mint TE is) erre is van megoldása: benne kell aludnod :-)))
Giuntini2016-11-29 21:02:05 // 87784
Jó múltkoriban volt téma a 159 belső illesztése, mégpedig az alu dekor csík futása az ajtón. A probléma az volt, hogy eltérés van a műszerfal után az ajtó folytatásában. Ezt főleg Shadin barátunk nehezményezte, bár az enyémen tökéletes. Ma jelentem teljesen megelégedtem. Mercedes E classe taxiban utaztam, és a fautánzatú csík az ajtóborításon legalább 3-4mm-el lejjebb volt a műszerfalhoz viszonyítva. Ennyi. Ha valaki kritizálja az Alfát meg lehet nézni a Mergát is. A török sem ad jobban a minőségre mint az olasz.
Giuntini2016-11-29 20:56:51 // 87783
Onnan veszed észre, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, a hatótáv meg drasztikusan lecsökken. A motor még jobban kisimul, mert több naftát kap. A turbónyomás lejjebb van, és mikor elengeded a gázt, azonnal 0-ra esik. Ezenkívül beindul a ventilátor, és érezhetsz egy kis égett szagot bent az utastérban. Nagyjából ebből veszed észre.
HGabor2016-11-29 20:52:53 // 87782
Milyen időtájt tudnád megnézni? Most november-december hónapokban elég beteg munkaórát tolok, általában 8tól este 9-ig, az Oktogonnál. De nekem akár utána is jó lehet :-)

Még ahhoz a cartárshoz sem sikerült elugranom, aki felajánlotta, hogy kikapja nekem a navi fejet.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-29 20:24:28 // 87781
A mai 400km-t én is meg tudtam volna oldani futárral. De valahogy kellett menni :-D
RomeoOne2016-11-29 20:03:56 // 87780
*hely kb. annyi van a vezetőnek, mint a 159-ben
RomeoOne2016-11-29 20:02:47 // 87779
Kipróbáltam ma egy 2013-as BMW 320d 4 ajtósat. Kollégámé és megbeszéltük, hogy kipróbáljuk egymás autóját. Jó gép, 180 lovas asszem, jól húzott sport fokozatban (automata). A hátsókerekes feelinget akartam érezni, kanyarban oda-oda léptem neki. Annyira nem dobta meg a farát, de azért ha akarom, akkor azt mondom éreztem, hogy nagy gáznál elkezd kúszni. Egyébként vezetésre sztem sokban hasonlít a 159-hez. Jól fogja az íveket, tapad. A beltér annyira nem jön be az én ízlésemnek, viszont hely kb. annyi van a vezetőnek. Terpeszbe nem lehet tenni a lábat :D
Majd pénteken próbálja ki az enyémet, kíváncsi vagyok mit mond majd rá.
Tom_1562016-11-29 19:17:08 // 87778
Megoldódott a gondom, sikerült leállni a garázsba, igaz nem fér be az ujjam a lökös és az első lépcsőfok közé.. :D faragni kell
Másik dolog, mostanság csak városban használtam a gépet, olyan kis távon, hogy esélye nem volt bemelegedni, aztán a pályán tapasztaltam, hogy kigyorsításnál, rázott az autó, illetve furcsa hangja is volt, kerepelő. Kb 10 percig csinálta, 3000-es fordulaton meghajtottam, azóta nem tapasztaltam ilyet. Lehetséges, hogy már annyira el volt tömődve, hogy a fentieket produkálta. Először féltengelyre gondoltam, de ha az lenne akkor mindig rázna nem?
Laca622016-11-29 19:12:30 // 87777
Vannak még egynéhányan Rajtad kívül,hidd el ! Én is. Én ebben az évben többet autóztam ,mint bármelyik másik autómmal.Mert egyszerűen ahogy Mondod,ez egyfajta drog.
Biztos Vagyok benne,hogy más típusokat is szeretnek a gazdáik,de azt nem hiszem el,hogy ennyire. Csak azért autózni a feleségemmel,hogy egyszerűen úton Legyünk cél nélkül,bárhol,bármikor,ha tehetjük,az már drog...Nekem még egyetlen off-os ismerősöm sem mondott olyat,hogy csak azért akar autózni,mert élvezi az autózást csak úgy,cél nélkül.Ez csak Nekünk,Alfa Romeo tulajdonosoknak adott.Szerintem így is marad.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-29 18:31:41 // 87776
De, hogy ne csak szidjam a kilincs befagyás miatt... 400km országút, néhol erős forgalom, és nem fáradtam el. Az automata és a tempomat együtt nagy királyság :-) Tetszik, ahogy lendületesen felgyorsít, kicsit fölé is a beállítottnak, de csak annyival, hogy feldobja 6-ba és visszaengedi. Pont így csinálnám manuálisan is, csak semmihez nem kell nyúlni . És meglepő, hogy vacak úton is milyen szépen dolgozik a futómű. Tetszett, tényleg kényelmes.
tirex2016-11-29 18:30:05 // 87775
Nem a kilincs fagy be hanem a távirányító nem nyitja csak ha először kulccsal kinyitod
tirex2016-11-29 18:28:18 // 87774
Ez csak legenda! :))
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-29 18:16:14 // 87773
Ezt a regen-t honnan kellene észrevenni, hogy történik? Kb 800 km-t mentem eddig összesen, ebből 130 város. Nem tűnt fel, ha csinálta.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-29 18:00:06 // 87772
Befagy a zár, azért csinálja. Az a vicces, hogy egyetlen Alfás bosszantást sem sikerült kijavítani a 146 óta. Ahogy tapasztalom ki az autót, pont ugyanazokba a dolgokba futok bele. Szép ez a kilincs is, de az első fagyos reggelre úgy körbe fagy, hogy nem lehet beszállni.
tirex2016-11-29 17:04:18 // 87771
Nekem az első 159es csinálta. bejótt a hideg idő és reggelente csak kulccsal lehetett nyitni viszont utána már működött távirányítóval.
Dömpi (il dottore)2016-11-29 15:59:48 // 87770
akku saru le, elszámol 10-ig majd akku saru vissza
ProdyG2016-11-29 14:48:49 // 87769
Igen, én is készen vagyok, amikor hétköznaponként csak a parkolóban áll, és várom a hétvégét, hogy mehessek vele. Lehet mazochizmus, de 3 km-re járok dolgozni és általában bicajjal szoktam. Nem hiszem, hogy jót tenne a 2.4-nek, ha 3 km-ekre indítanám be naponta 2x ilyen hidegben. Konkrétan be se melegszik...
szóval amíg bírom, addig bicaj :)

Majd számolj be légyszi, hogy a váltójavításod után megszűnt-e kettesben ez a furcsa hang neked. köszi!
redbulz2016-11-29 12:54:56 // 87768
Minden esetre arra már rájöttem, hogy eléggé drog hatású ez a kocsi. Sokszor kedvem lenne csak úgy menni egy kört a telepen vele mert hív :) Már eléggé hiányzik...
redbulz2016-11-29 12:52:25 // 87767
Nekem csak 2-esben csinálta, bár a váltókar rángatást azt nem csak :( Az automatát szerintem ne halogasd, mert ha eldurvul a hiba az csúnya lehet, jobb mielőbb megnézetni és egy apróságot javítani(olyan ez mint a fogorvos basszus :D). Én is tovább halogattam ezt mint kellett volna és most félek is mi lesz a diagnózis, mennyire szórta tele magát fémmel, pedig ez csak manuális.
ProdyG2016-11-29 11:41:10 // 87766
Nekem csak és szigorúan 1-esben ad ki pont, ahogy írod "lendkerekes / lassító hangot" az automata váltóm (olajcsere nem oldotta meg). Így van kb egy éve, semmi baja nincs amúgy, csak hangot ad ki (és tényleg csak egyesben). Nem tudom mit kéne kezdenem vele, de félek, hogy ha megpiszkálja valaki még rosszabb lesz a helyzet.
Zolibácsi2016-11-29 11:31:34 // 87765
nekem 2x mióta nálam van, tök random esetben. ugyan ez történt mint nálad
Atesz1592016-11-29 10:59:20 // 87764
Köszönöm!
redbulz2016-11-29 10:30:31 // 87763
Nekem most van váltójavításon a verda, de nem rémlik, hogy ilyen ciripelő hangot produkált volna előtte. A dolgát tette rendesen és Inkább lendkerekes/lassító villamosos hangja volt(üresben nem volt hangja) és ez nem is hagyott ki bukkanókon, valamint meg-meg rántotta a váltókart picit. Szóval szerintem nem biztos az, hogy váltó így első olvasatra és az enyémből kiindulva :) Viszont felmerült bennem egy kérdés a leírásod kapcsán, hátha segít a hozzáértőbbeknek a pontosítás: Az üresbe kivételnél akkor is csinálja, ha az 1-2 fokozat sebességtartományában vagy, vagy csak nagyobb sebességnél 3-4-5-6-ból kivéve?
Tom_1562016-11-29 10:21:14 // 87762
Urak, csinált már valakinek olyat a kulcs, most hogy bejött a hideg kezdett el viccelődni, hogy nyitnám az autot de nem nyílik, de amint belerakom a zárba a kulcsot nyit, zár sőt utána a távirányítóval is működik. Mondjuk ezt a csillag"garázsban" csinálta. Elem jó.
bonyesz2016-11-29 10:05:23 // 87761
Sziasztok.Tanácsot kérnék az utobbi két napban beteszem a kulcsot a helyére benyomom a gombot elmegy minden a müszerfalról az autó meg nem indul várok új próba megint semmi.egypárszor még próbáltam mire elindult.Amikor az akku volt rossz ugyan ezt csinálta.Ja és mind a két kulcsal megcsinálta.Ma inditásnál nem volt semmi de jó lenne kideríteni a hiba okát.Valakinek valami ötlete??
Zolibácsi2016-11-29 09:52:23 // 87760
hali,
melyik bluetooth ELM 327-s érdemes/szabad megvenni? van most egy kábeles sárga/kék matricás azzal minden megy, ugyan ilyet csak bluetooth-ban?
vagy van valami más bevált?
Shadin2016-11-29 09:47:11 // 87759
Nekem vegyes használatban okoska programmal 350-410 között mozog a lábam függvényében.
Shadin2016-11-29 09:45:07 // 87758
Ki van csukva :-(
Gurulj el az Infópark felé és megnézzük
Shadin2016-11-29 09:43:56 // 87757
Egész pontosan emelt alapjáraton, 750 és 1000 között félúton.
Shadin2016-11-29 09:42:48 // 87756
Hallani kéne. Nem gondolnám a leírtak alapján h váltó hiba. Valami futómű v fék...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak