Fórum >> Típusok >> 159

mtibi832016-11-19 17:41:50 // 87504
Sziasztok!

Nekem egy 159-esem van.1.9 JTD automata váltóval.
És itt kezdődik a problémám.Ez az első automata váltós autóm,de szerintem akkor sem így kellene viselkednie.
HA állok pl. egy lámpánál,és taposom a féket,jön a zöld,elengedem a féket,és 1-2 másodperc múlva kezd el menni az autó.Illetve gyorsításnál sem érzem azt a 150 lóerőt és nyomatékot,ami benne van.Lehetséges,hogy olajcsere kéne a váltóban?
Illetve milyen intervallumban szokták cserélni a váltóolajat?
És már csak egy kérdés: Ha állok a lámpánál,vagy bárhol máshol,akkor tegyem D-ből N-be vagy inkább ne.
A volt tulaj azt mondta,hogy mindig vegyem ki ilyenkor D-ből,viszont váltószerelő meg azt mondta,hogy nem tesz jót neki.
Akkor ki tudja az igazságot?
Chianti2016-11-19 16:46:26 // 87503
Kérdés az Exide akksival rendelkező kollégákhoz. Valaki töltött már deszt vizet bele? Ha igen, hogyan kell lefeszegetni a tetejét? Exide EA722 72Ah. Akksitöltés előtt állok, és ilyenkor ugye ajánlatos utántölteni. Elvileg ugyan gondozásmentes, de sokak szerint ilyen nem létezik. A másik, ha leveszem az akkusarukat, mennyi idő múlva kéri a kódot? Kódkártyám megvan, de még soha nem volt rá szükség.
mezoba2016-11-19 16:24:03 // 87502
még hozzá az enyémen találták meg mert engem idegesített ez a dolog... Igaz közben volt más gond is de ez is meg oldódott és azóta nem is jelentkezett... Pedig utcán állok és most a hidegekben sem. ;) Igaz csak a 2.0 sajátossága de ez egy hiba nem elfogadni kell hanem megcsinálni szerintem ;)
Giuntini2016-11-19 16:18:05 // 87501
Érdekes... Hatalmasat mozdul a túrázásra a motor.

A kutyus viszont nagy segítség...
Piritu - 1.000.0002016-11-19 15:24:59 // 87500
Aranyos a kutyus :-)
Az enyém is ilyen és kb ennyire is izgatja az autószerelés :-DDD
Giuntini2016-11-19 14:36:15 // 87499
Ma kihasználtam a viszonylagos jó időt, és elmentem élvezkedni egy kicsit a gépsárkánnyal. Kivittem Dobogókőre. Most is meggyőződtem, a 159 futóműve zseniális a kanyarokban. A váltót betettem "Sport" fokozatba, nem semmi, amit művelt az autó. Akármit mondanak a 2,4-re, ez az autó egy igazi vadállat. És automatával a legbrutálabb. Egy Insigniás próbált utánam jönni, aztán mikor besokallt egy kanyarban, akkor lejjebb adott a képességekből. Pedig én nem is adtam igazán neki, mert sok helyen nyálkás volt az út. Egyszer nem csúszott meg alattam. Zseniális!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 13:53:06 // 87498
Lesz még Tibi, csak sok az autó :)))
Giuntini2016-11-19 13:42:46 // 87497
Ezt nem gondoltam volna! Azt mondtad kihúzod vele a Giuliáig. Mégis csak visszahúz a szíved a jó kis 2,4-hez.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 13:33:48 // 87496
annak is eljő az ideje, de nem most... Brerazom :)
yani🍀2016-11-19 13:09:35 // 87495
Pereld be őket Lalikám! Felháborító, hogy egy szevíz ilyen munkát adjon ki a kezéből. És úgy néz ki, náluk ez a normális.
yani🍀2016-11-19 13:02:20 // 87494
Mi lesz helyette? Julis😜
Shadin2016-11-19 12:52:05 // 87493
Ha valaki unatkozna...

http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/blog/32123

Szerintetek?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 12:42:30 // 87492
nyelestengely csapágy
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 12:39:54 // 87491
no elkelt a Tibi....
Nivan842016-11-19 11:02:32 // 87490
Skaccok, tippversenyt indítanék.

Mi az ami kb. 15-20 celsius alatti időben tud zajongani a hajtásláncban? Nyáron nincs jelen, hideg időben meg körül-belül a 3 km kell, hogy eltűnjön a zaj. Nem ritmikus, tehát szabálytalan ütemben olyan, mint mondjuk egy elszabadult műanyag lap csapkod valami fém testet. Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat, csak üresben, alapjáraton hallható. Kinyomócsapágy? Váltó nyeles tengely?

Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Eheti 5ös lottó nyerőszámokat is szívesen fogadok.
Köszi!

Iván
droberto2016-11-18 23:30:39 // 87489
Ezt a sok km, sűrűbb olaj témát a sok fotel tribológus találta ki.
Olyan olajat kell bele tenni, ami tudja a 9.55535-S1 specifikációt.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 20:12:43 // 87488
A 15e-res periódus az alap :-) 5w30 P.E. megy bele, már ott van a csomagtartóban.
Giuntini2016-11-18 19:42:20 // 87487
WR 40-est ne tegyél bele, mert kinyírja a DPF-et. Tegyed bele nyugodtan az 5W30 PE-t. Én azt hasznalom a kezdetektől fogva. Shadin velem volt mikor elhoztam a turbót, megkérdeztük hogy a turbósnak erről mi a véleménye... Ő azt mondta, hogy igazaból a nagy turbó miatt van a 40-es olaj írva, de igazából nem lényeges. 30 ezer kilométert nem lehet elmenni egy olajcserével, ha 15 ezrenként cseréled, nem számít. A lényeg, hogy tele legyen olajjal, és cserélni max 15 ezrenként hogy a turbónak mindig jó kenése legyen.
Itáliai üveges2016-11-18 18:57:52 // 87486
Ber-Do
1182 Budapest Lakitelek u. 19.
Vajda András: 06209619326
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 17:44:15 // 87485
Nálam nem lesz baja, vigyázok rá! Megigérem :-)
A dpf hosszútávon tud gondokat okozni, de nem bántom amíg működik. Ezért lesz P.E. olaj benne. Ne féltsd, jó kezekben van :-) Hétfőn lecseréljük az olajat, megkapja a szűrőket, aztán irány a Fiat szalon, ha igaz végre megjön a szerviztörténete is. Ha nem volt váltóolaj csere, akkor azt is kap, van itt egy nagyon jó műhely, ahol ezt korrekt módon úgy végzik el, ahogy Erhard javasolta.
De ha hiányzik, azt is megértem. Egy cserében benne vagyok :D
enká2016-11-18 17:13:22 // 87484
Istenem, lehet visszavásárlom :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 10:55:09 // 87483
Köszi! Megoldva, egyelőre megy bele a WR P.E. aztán majd lehet intézkedünk a dpf sorsa felől. Tavaszig nem bántom, aztán ha jön a jó idő, kicsit elbíbelődök vele :-)
Tocke2016-11-18 10:43:09 // 87482
Én olyat tettem bele, csak 5w-30-at. Csökkentett hamutartalmú nagyon jó olaj. Az Audikat ilyenekkel töltötték gyárilag.
Csabi2016-11-18 10:35:06 // 87481
Csak azért rakom a Motult mert arról még nem hallottam, hogy hamisítják...Régóta azzal megyek, nincs panasz :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 10:30:08 // 87480
Köszi! Castrolt nem merné tenni bele, de a Motul-t meggondolom :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 10:26:52 // 87478
Na, ezt találtam ami jó lehet: Fuchs Titan GT1 5W-40
Próbálta már valaki? Jó? 2.4-esek, ki mit használ? :-)
b00772016-11-18 10:18:53 // 87477
Köszi, Szerencsére nincs gond a motorral. Nem tudom miért rakhattak akkor már korábban is bele 10w40et. Akkor marad a gyári ajánlás, én is azt tartom jobbnak, csak a futott km miatt gondoltam.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 10:17:34 // 87476
franc.. nem, ez sem dpf barát
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 10:17:01 // 87475
Tehát pL:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Liquid2016-11-18 10:10:22 // 87474
10W40? az érdekes :)
Tedd bele a gyári ajánlásnak megfelelőt,, ha nem akarsz Selémniát, akkor keress valamit ami tetszik, Ez a sűrűbbet mer sok a km. szerintem egy hülyeség.
Ha nincs semmi gond akkor eleve felesleges trükközni, ha meg gond van akkor azt kell megoldani és ismét felesleges trükközni :)
Csabi2016-11-18 10:10:15 // 87473
10W40 az félszintetikus olaj, ami már a múlté...1.9 esetében a gyári olaj a Selenia WR Pure Energy 5W-30.
Liquid2016-11-18 10:07:30 // 87472
Eredetilieg a WR volt a gyári ajánlás, de az nem DPF kompatible és megváltoztatták WR-PE-re, az meg nem a legjobb a motornak.
Én először WRPE-t rajtam bele, aztán jájöttem, ohgy ha nincs DPF-em mehet bele a sima WR, ha lenne benne DPF lehet keresnék egy olyan olajat ami megfelelőbb (5W40, DPF)
b00772016-11-18 09:53:12 // 87471
Sziasztok, Nekem is olajjal kapcsolatos kérdésem lenne.
1.9 JTD 16V -s motornál (190e km, külföldi) milyen olajat illik belerakni? Amikor megvettem a motortérben lévő olajos cetli alapján 10w40 volt benne, így én is azt raktam bele. Ezzel nem is volt gond, közel egy év alatt mentem vele 10e km-t, most cserélném, De lehet mégiscsak a gyári (ha jól tudom) 5w30 vagy 40-et raknám idén. Szerintetek egy 190e km-t futott motorba jó még a gyári ajánlás (sokan mondták már h x ezer km után már a sűrűbbet szokták)?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-18 09:50:17 // 87470
jaja ahogy Csabi is írta 5w40 DPF barát olaj a legjobb választás ...
Csabi2016-11-18 09:45:28 // 87469
A gyári ajánlás valamiért figyelmen kívül hagyja azt, h a WR marhára nem csökkentett hamutartalmú olaj(C-s) , ezért a DPF-nek kevésbé fekszik...
Ha már van kimondottan DPF-es autók számára kifejlesztett olaj, én azt használnám. :)
/5W-40 C3 /
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-18 09:22:19 // 87468
Kezdő olajkérdés. A manual szerinti Selénia WR-t megrendeltem bele, de csak nem hagy nyugodni, hogy miért nem a P.E.-t javasolja, hisz dpf-es autó? Gondolom elromlani nem fog a gyári ajánlástól. Csináljam gépkönyv szerint?

Ja egyébként a váltó hang az tényleg szíjhang. Ennyi lemondok :-)
HGabor2016-11-18 08:47:37 // 87467
Köszi a képes beszámolót! Kicsit sajnálom, hogy vágni kell hozzá :-(
Tocke2016-11-18 08:47:23 // 87466
Ha nem tudod kinyitni sehonnan, hát az nehéz eset. Anno a vectrámmal voltam így, ott le lehetett venni a kárpitot és onnam átfordítani a zárat. Nem tudom, a 159-nél hozzáférhetőek e a csavarok zárt ajtónál. A többiek is biztosan tudnak valami ötletet adni.
Tocke2016-11-18 08:33:38 // 87465
Köszönöm Yani a tippet. Ezt már korábban orvosoltam, megfordítottam a gumit és tökéletes lett :-). Ez amit leírtam, nem egyszerű rezonáció. Nagyon hangos tud lenni közepes frekvencián és kizárólag elindulás után pár perccel jelentkezik 5-10 mp-es impulzusokkal. Ezért nehéz lokalizálnom. Hidegen indulva városban soha nem jön elő, viszont ha hidegen egyből országútra megyek, tuti hallani fogom 2-3 km után. Kisegítő fűtés lehet? Csak találgatni tudok sajnos. Minden ötlet érdekel, még egyszer Köszönöm.
detox202016-11-18 01:09:07 // 87464
Sziasztok! Minap vettem egy 159-est! hátsó ajtót kivülről nem lehetett kinyitni, gondoltam mi baja gyerekzár be van rajta kapcsolva. Erre mondom tekerek az állitoján egyet tudjátok az ajtózárnál de hát volt kettő állitó fül és rosszat forditottam el, most kivülről belülről zárva van és nem tudom kinyitni! Tudja valaki milyen trükkje van ennek hogyan lehet a zárást semlegesíteni? vagy teljesen mechanikus és fel kell szó szerint törnöm a saját autom? ha Valaki tud bármi okosat légyszi segitsen nagyon fontos lenne!!!

Köszi
alfa159d2016-11-17 21:46:52 // 87463
Sziasztok!

Software- s segítségre lenne szükségem. Budapesten vagy vonzáskörzetében esetleg tudtok valakit ajánlani (meg fizethető, de főleg meg bízható) ?
Korábban már említettem hogy indításkor 10-20 másodpercig egyenetlenül járt a motor.
A problémát sikerült meg találni,

" a szívócsonkban található perdületszabályzó sor állítómotorja, hideg indításkor megcibálja a szelepsort. Ez okozta a nehéz indulást és össze- vissza járást. Ha a motor közlőkarját le pattintjuk a hiba teljesen meg szűnik. Az állító motorral minden rendbe van, a kivezérlés nem ok."

Előre is köszi.
Dömpi (il dottore)2016-11-17 21:39:22 // 87462
Tudtommal nincs új forgalmi, simán csak beírják a régibe...de holmap kiderül. Amúgy a szerelőm apukája viszi műszakira, bejáratott helyre, elvileg nem kéne semmi gondnak lennie, de majd kiderül.
Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta va 1-1 csavar.

A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy lleszeded a belső kárpitot.

A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljdlölni mindent.

A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni.

Az ütközéstompító nikecellből szintén.

A lökhárító aljából szintén.

Az elekgronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett:
avvocato2016-11-17 20:22:34 // 87461
Sőt, most látom a tiédnek még a műszerfala is bőrrel van bevonva!
avvocato2016-11-17 20:21:02 // 87460
Gratulálok én is a tiédhez, nagyon szép, megkíméltnek tűnik.
Giuntini2016-11-17 20:18:55 // 87459
Gratulálok!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 19:50:15 // 87458
Gatula! :-) Már én is felvettem a kapcsolatot hétfőn az autó kezelőjével, ezt néztem volna meg először :-D Úgyhogy akkor mindkettőnk szerencséje volt hogy másképp alakult végül.
hg6idn2016-11-17 19:20:58 // 87457
Sziasztok!
Fél év GTV-zés után megfogalmazódott az igényem egy mindenapokban jobban használható Alfára. Pesze nem a GTV helyére, csak mellé. 156-om volt már, így egy korai dízel SW 159-en gondolkodom. Az első évjáratokat jellemeze valamilyen tervezési, konstrukciós hiba, amire figyelnem kell? szerintem 2017 első negyedéve a tervezett beszerzés.
avvocato2016-11-17 19:16:50 // 87456
Még nem vették le, de már a garázsban áll.
RomeoOne2016-11-17 18:40:38 // 87455
A leírása alapján nekem nem ez jutott eszembe. Amit te mutattál, az az enyémen is egy 3 hete jött elő és múlt héten lett az általad leírt módon orvosolva. De ez nem csak 4-5 perccel indulás után jön elő. Valamint, nem vagyok benne biztos, hogy milyen egy csapágyas venti, de én egy kerregő, fordulatszámmal arányos hangra gondolnék. Ez meg inkább olyan, mintha a futómű nyikorogna. Bukkanókon meg sebváltásnál nyekken meg.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak