Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-11-26 21:39:06 // 87687
Csak összetartást igen. A dőlést csak gányolással.
A dőlést kell kompenzálni az összetartással. A fix dőléshez kell úgy hozzálőni az összetartást, hogy a gummer futófelülete párhuzamos legyen a talajjal.
droberto2016-11-26 21:34:47 // 87686
Mér nem szóltál... két festés közt kigurultam volna én is a ház elé. :)
Dömpi (il dottore)2016-11-26 21:17:42 // 87685
Srácok, ugye dőlést nem lehet állítani, csak kerékösszetartást?
Most a saját szerelő haverom állította a futóművem. A gép szerint eléggé el volt mászva: összetartás 28 volt!
A gép szerint 16-ra kellett volna állítani, de hogy ne egye a gumi belső felét 10 re állítottuk.
Liquid2016-11-26 21:05:56 // 87684
na ez jól hangzik, kíváncsi vagyok a tapasztalatra
yani🍀2016-11-26 20:59:05 // 87683
A 2.0-hoz hasonlóan a TBi-be is tervezem beépíteni a hűtőfolyadék fogyására figyelmeztető kapcsolót. Sajnos a TBi kiegyenlítő tartálya más, mint a dízeleké, így az a kapcsoló, amit ott használtam ide nem fér be. Más megoldást keresve találtam ezt a kapacitív érzékelőt. Ezt elvileg elég felragasztani a tartály oldalára, utána kötni egy relét, keresni egy kapcsolt 12V-ot a motortérben és kész. Tegnap megrendeltem, ha megérkezik beszerelem és beszámolok a részletekről.
Liquid2016-11-26 20:52:08 // 87682
arra gondoltál, hogy a hó nem mindig függőlegesen esik? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-26 18:47:03 // 87680
autóbeálló, garázs előtti tető kipipálva, legalább itt nem kell havat hányni csak pálinkát :DDD
emGéza2016-11-26 17:56:30 // 87679
Nekem konkrétan a beöntősapi körül állt az olaj. Mind ez a kartergáz elvezetés miatt. Me'kicsit barkácsoltam. 😂
ezt kellett cserèlni...és 22ezeré adták a membránt ,a rugó és a fedél tartozéka a
csomagnak 😉
Laca622016-11-26 14:16:50 // 87678
Szia ! Nézd meg a kartergáz visszavezető csöveket is.Lehet,hogy azoknál van gond. Tudtom szerint az elvezető rendszerben van egy szelep. Ha az nem működik,megnő a nyomás és okozhat könnyezést.
Haddel2016-11-26 14:13:19 // 87677
Én egyetlen egyszer számoltam utána tankoláskor,és egyezett a computer által megadott értékkel.
David | Centocinquantanove2016-11-26 13:27:07 // 87676
Visszanyúlnék erre a csikorgás témára egy picit... :)
Létezik, hogy lehet akárcsak elméleti összefüggés az ASR ki/bekapcsolása és a csikorgás között?
RomeoOne2016-11-26 12:44:52 // 87675
Paksi csendélet
Link
cjkacsa2016-11-26 12:42:11 // 87674
Sziasztok!

Attila vagyok! egy kis segítséget kérnék. Egy hónapja vettem egy 2012-es alfa 159 2.0 jtdm ti kombit. A km valós 176 ezer. A kötelező szervízt megcsináltattam: vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrők. OLajfolyást nem láttam, de most észleltem motorolajszivárgást a nívó pálca mögött és az olajbeöntő alatt. Letöröltem de 20-30 km után újra olajos lett. Mi lehet a gond? Lehet hogy a szelep fedél tömítést kell kicserélni? Képet valamiért nem tudok feltölteni.
Köszi!
SzTomi2016-11-26 11:15:12 // 87673
Nekem 7,35-t mutat, de 7,15-re jött ki.
RomeoOne2016-11-26 09:41:02 // 87672
Giuntini2016-11-26 09:16:14 // 87671
Nagyon sajnálom. Tudom, hogy a legfontosabb a gyógyulás, ez mindennél fontosabb, de annyi örömet ad neked. Emlékezz mit mondtál, fél gyógyulas az a benzinszag, és a vezetése.
ProdyG2016-11-26 08:45:42 // 87670
Nektek mennyit csal a komputer által kijelzett fogyasztás a valóshoz képest? Én tankolás után szoktam hasonlítgatni és azért a komp kevesebbet mutat nálam mindig.
Haddel2016-11-26 08:25:26 // 87669
Nekem pont tegnap hazaúton nullázódott a trip. Az előző trip kb 8000 km volt ,átlaga 6.8 liter. Az új 12.2 literről indult,a főútas szakasz végére lement 6.4re,aztán mikor megküldtem a (lezárt német😃) autópályán,7.2 literrel zárult a 700 km átlaga.
Don Gombóc2016-11-26 07:44:18 // 87668
Csoda fogyi nincs. Talán a régi adagolósoknál volt, meg a mai nyuggereknél, akik 70-80-as tempóval baszkódnak az utakon, aztán hirdetik az igét, hogy az ő verdájuk milyen keveset eszik. Közben meg az anyjuk csuklik. :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-11-25 22:56:04 // 87667
Hetente változna a neve :)
Pityukoma2016-11-25 22:50:26 // 87666
Van egy jó eladó TBi-m nem érdekel? Most komolyan mondom :-) Talán még ismered is 2011-es 83ezer van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-25 22:11:13 // 87665
minek? ez ennyit bír :DDD ha erős autó kell akkor inkább veszek egy olyat ...jaja szegény zúzmók
droberto2016-11-25 22:02:16 // 87664
Tegyél rá csippet vagy Novit! :)
Akkor most asszem visszaírhatod a Nikked Dark Side-ra! :)))
Zúzmógyilkos! :)
Dömpi (il dottore)2016-11-25 20:44:39 // 87663
rázta a kormányt 80-nál és 120-nál...más sebességtartományban nem
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-25 20:37:27 // 87662
no Brera off, most 2.0-ázom...hát mindenkinek elhiszem a csoda fogyiját, nálam ugyan azon az útvonalon, mint a Tibi a tempót próbálom tartani :))) és a fogyi 8L ...szóval 1,5L a javára de hát ez egy traktor így a benya után :DDD a többi különbséget zongorázni lehet...
Persze a minden napos élethez teljesen jó, de vissza térek a benyához az biztos... Gyulus még távoli cél sajnos :(
Marseus2016-11-25 19:07:23 // 87661
2.4 -t akartam írni:-)
Marseus2016-11-25 19:06:33 // 87660
".4-es elasztikus hosszbordás szíjat tudja valaki,h hogy megy fel,mert van hozzá szerszám is de ne sikerül..
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 18:02:44 // 87659
Egyébként tök jó ötlet. Nyilván nem kezdem szétfaragni az autót nagy igyekezettel, viszont egy bluetooth-os hőmérőt lehet feltapasztok a váltóra valahova.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 17:59:05 // 87658
Ez szerencsére nálam alap :-) Nem vagyok az az autógyilkos fajta. Hidegen eleve még lehet túl óvatos is vagyok. Autópályán meg nagyon ritka, hogy egyáltalán megállok. Debrecen-Budapest szakaszokon megyek, 200e km alatt 2x álltam meg tankolni az m3-mason. Inkább szeretem levezetni, kicsit kihűteni az egész autót mielőtt megállok. Ha utasom van, és nagyon megállhatnékja van, akkor sem állítom le a motort, megvárom míg intézi a dolgát az illető :-)
Shadin2016-11-25 17:53:50 // 87657
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 17:53:22 // 87656
Valószínűleg ez az, köszi, akkor már nem is kell gugliznom :D
Giuntini2016-11-25 17:17:53 // 87655
Ez mindez igaz, de tovabbra is állítom, ha kímélő fokozatra kapcsolsz leállítás előtt, sokat segítesz a tartósságán. Ez mind azért van, mert általaban rögtön leállìtják például autópályán tankolásnál. Mint a turbónál. Ha vigyázol rá és úgy kezeled ahogy kell, nem lehet baja. Én az ilyen átalakítasoknak nem vagyok híve. De te tudod. Mondjuk ha Milano környéki egy autó az is Olaszország.
ktheoriginal2016-11-25 16:20:51 // 87654
http://blog.jabawoki.com/2016/01/27/alfa-159-gearbox-cooler-modification/

Nem erre gondolt?
emGéza2016-11-25 16:20:36 // 87653
Ki tudja? Hogy mi a f@sznak kell a radiátor és a motor közötti vízcsőre egy műanyag
gyorscsatlakozó. Ami szénné öregedett! A fagyálló az aknába...
Azért rendesen, hogy otthon dobta el magát 😉😃
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 16:10:07 // 87652
A srác tuti biztos benne, hogy a hűtés a fő baj. Azt mondja, hogy az olaszból behozott autók hatványozottan pusztulnak. Minél délebbről jön az autó, annál esélyesebb, hogy 100e km előtt kakukk a váltó benne. Elég értelmesen elmagyarázta a dolgot. Fejből sorolta, hogy milyen autókon van, milyeneket szedett szét. Nekem logikusnak tűnik a magyarázata. Olajcserekor megnézi nekem, hogy mi hogy van elrendezve az Alfánál. Ő a C5-re már kikísérletezett egy átalakító szettet, ha felfér a 159-re is, kapok hozzá rajzot. És egyébként neten találkozott 159 átalakítással is, ennek majd ha lesz időm utána guglizok. Szerinte a váltó önmagában nagyon teli találat konstrukció, a szoftvere is nagyon jó, nagyon dicsérte egyébként, csak ahogy fogalmazott "ezzel a hűtéssel jól tökön szúrták magukat".
Giuntini2016-11-25 14:57:04 // 87651
Valahogy ez úgy van, hogy mindenki próbál hozzátenni valamit. Nem értek hozzá, de ezek a váltók masképp viselkednek különböző autókban. Az tény, az Opelekbe szerelt váltókkal van a legtöbb baj, de számszerűleg is az a legelterjedtebb. A Volvókban is ugyanez a báltó van, és lényegesen kevesbb azokban a meghibásodás. Az Alfák meg száma meg a legkevesebb. Azt nem szabad elfelejteni, ahány típus, annyi szoftver. Szerintem egy automata valtóra is hatványozottan igaz a stílus. Ha hideg, az aut váltós autóval hatványozottan kell vigyázni, hiszen a váltóban akkor van a legnagyobb nyírás, hiszen ezekben van mar egy melegítőprogram, a lock up akkor nincs teljesen lezárva. Minden motornál fontos , főleg a turbónál, hogy forró motorral (főleg autopályázás után) nem lehet rögtön leállítani. A váltónak is járó motornál kell hűlni. Ennek egy módja van, az utolsó kilométereket kiállas előtt lassabb tempóval kell megtenni. Ha megég az olaj, az minden váltónál előfordul, nem odafigyelő vezetéssel.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 12:16:46 // 87649
Köszönöm!

Nos, ki lettem okosítva automata ügyben. Az autósboltban ahol vásárolok, hátul van szerviz is. A szerelő sráccal beszélgettem , mert olyan elsőre szimpatikus szerény, normális embernek tűnik. Mondta egyből, hogy mi a baj ezzel az Aisin váltóval. Alul van tervezve a hűtése. Ő az előző autóján megcsinálta a hűtő upgrade-t, azt mondja azután viszont örök darab. Az autópályás túlmelegedés nyírja ki.
Jövőhéten elviszem hozzá, csak átmosással cseréljük le az olajat, láthatóan nem először lát, javít ilyet.
Liquid2016-11-25 11:40:32 // 87648
Autoglym-et használok
b00772016-11-25 11:36:39 // 87647
Igen, én is innen vettem meg a kábeles verziót 2. nekifutásra :) Az tényleg hibátlanul működik. Csak mellé gondoltam ezt is meg lehetne venni, ha már csak ennyibe kerül most. De lehet nem éri meg a kábeles mellé már, mert nincs extra funkciója a vezetéknélküliségen kívül Ezt úgy értem, hogy nincs hozzá komoly program mondjuk telóra.
avvocato2016-11-25 11:18:02 // 87646
Milyen bőrápolót ajánlanak a Tisztelt Cartársak ? Az enyémben mogyoróbőr van, elég érzékeny!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-25 11:14:47 // 87645
tavaly fehér napokon nem volt 23e /db :)))))))
Hardy2016-11-25 10:47:41 // 87644
Nekem kábeles verzió van. Én innen vettem. Igaz drágább mint az eBay es viszont működik hibátlanul. Nem kell forrasztgatni meg szenvedni vele.
Giuntini2016-11-25 09:23:31 // 87643
Úgy emlékszem 7vagy 7,5 liter megy bele, de 5,5-6l-nél több nem fog belemenni, mert a wandlerből nem fog lemenni.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 09:06:10 // 87642
Még egy automatás kérdés. A manualban csak épp az nincs benne, hogy mennyi olaj kell a 2.4 q-tronic váltóba (nyilván direkt). Hány litert vegyek a cseréhez? Remélem itt kivételesen jó a gyári ajánlás bele :-)
b00772016-11-25 09:04:10 // 87641
Ezt a típust próbálta már valaki? Ugyan olyan stabilan működik az ecu scannel, mint a kábeles verziója, mert arra tényleg nem lehet panasz? Esetleg androidra van legalább kicsit is használható program hozzá? Egy hasonló, de a gagyi kivitelt már próbáltam egyszer (kis kék, eléggé elterjed változat) de az ahhoz lévő program csak bohóckodásra volt jó, de talán még a műszerfalamat is megbolondította kicsit, mert kilengtek a mutatók ki is kaptam belőle egyből :)
Shadin2016-11-25 09:03:28 // 87640
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 08:40:40 // 87639
Na az se egyszerű :-)
David | Centocinquantanove2016-11-25 08:18:40 // 87638
Reggel megcsináltam 2 hátramenetes fékezést, előtt pár erősebb pumpálást a fékpedálon és láss csodát. A csikorgás eltűnt! :)
Köszönöm a tippet Neked is és Shadinnak is! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak