Fórum >> Típusok >> 159

Corben2016-11-21 13:18:11 // 87554
Én meg úgy megyek sokszor több száz kilómétert hogy nem vált 6-ba :-(
110-től váltja a hatodikat, és javarészt 100 környékén járok főutakon...az autópálya lenne az igazi, de az a napi közlekedésben nincs benne sajnos.
Az jól jönne ha már vagy 95-100 között is 6-ba menne, de biztos megvan az oka miért nem engedi ennyire le a fordulatot a vezérlés.
mentem már pár autómatával, és csak az alfánál tapasztaltam ezt.
BMW, vagy VW csoport tagjai mind elváltják a 6-ot akár 90-nél is ha nem tolod neki.
Giuntini2016-11-21 12:23:01 // 87553
Az a hang nem gyári. Akkor a tiédbe is beletettek egy lefújó szelepet. Az enyémben is benne van. Először csodalkoztam, hogy van 2,4 ami adja, és van amelyik nem. Mára mar tudom, hogy bele lehetett építeni egy lefújó szelepet, ami növeli a hangélményt.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 12:01:56 // 87552
Igen, az feltűnt, hogy szépen pakolgatja nagyon a fokozatokat. Puhán, finoman, nem rángat. Városban mondjuk pont 60 alatt picivel akar még egyet váltani, ez bele tellett pár napba, mire ráéreztem. Eleinte túl óvatosan nyomtam, kb az egész forgalmat feltartottam amíg 60-ra gyorsultam, ott meg kerestem, hogy meddig nyomjam még óvatosan, hogy feltegye egyel :-) Mára meg lett, most már tudok vele normális tempóban közlekedni és egyre kevésbé kell figyelnem rá, hogy mit csinál. Hadd csinálja, jól csinálja :-) De gondolom nem csak én bénázok elsőre. :-)
Na de az a hang amit a turbó kiad amikor elvált a geometria. Húú vazze :-)
emGéza2016-11-21 11:34:08 // 87551
Én is voltam egy rendes futóművesmél .
Valami kopok , ha teljesen kitekerem a kormányt .
1 . Szeptember közepe . Szerintük a lengőkar talpas mindkét oldalon .
Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF
Aztán jött a főtengely szimering ... Két szerelő is nézte szerintük , JÓ .
Mivel le lett szedve a bölcső és utána illik beállítani a futóművet , ráadásul
össze-vissza húzott , így visszamentem másodjára is a rendes futóműveshez .
Megállapította , hogy az első alsó lengőkarszilent gatya . Ezt szemmel látni is !
Aztán mondta , lóg a talpas ! Mondom neki két szerelő mondta , hogy jó .
Válasz : egy szerelő se bírálja felül őt . Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF ,
megint . Boldogan hazamentem , egyenesen a szerelő aknára .
Minkét oldali kormányösszekötő , az első kerekek előre majd egy centit terpesztenek .
Csináld magad kerékösszetartás beállítás volt . Tavasszal meg újra gondolom az első
futóművet . Lengőkar vs szilent .
Na ennyit a rendes futóműves történetemről .
Shadin2016-11-21 10:04:20 // 87550
Voltam egy rendes futóművesnél, azt mondja h a jobb oldali dőlésem gáz. ~1° Valami kopácsol is elöl, talán harkály. Vagy lengőkar, de nem lehet megállapítani pajszerrel :-(

Szerintetek?

Giuntini2016-11-21 09:54:59 // 87549
Nem csak tovább forog, hanem a gázreakciók is sokkal élénkebbek "Sport" állásban. A fogyasztás is sokkal "élénkebb". A gázpedálon keresztül az automata érzékeli az akaratodat. Ha azt érzi, hogy keményebb gyorsítást akarsz, gyorsabban vált. Normál körülmények között nagyon finoman vált, szinte észre sem lehet venni a váltásokat. Ha viszont odalépsz neki, akkor sokkal keményebbek a váltások, érződik, ahogy dobálja a fokozatokat. A "kick-down" azt jelenti, hogy parkettára keményen visszavált. Ha lenyomod "csak úgy" nem fog visszaváltani. Ne sajnáld, mielőtt előzöl, és gyors előzést akarsz, azt akarod, hogy visszaváltson, hirtelen taposd meg. Van amikor nem csak egyet, hanem kettőt is visszavált. Én ezt már évek alatt kitapasztaltam, bár az előzések nagy részéhez nem is szükséges használni, mert olyan bődületes nyomaték van a 2,4-ben. Az 1,9-hez viszonyítva más az automata váltó "agya". Ott nincs "sport" kapcsoló, a szabadonfutó 50-nél kapcsol ki vagy be, ott városban szinte nincs motorfék. Itt a szabadonfutó 35 km/h-nál kapcsol ki, ezt onnan érzed, hogy annál a sebességnél ha gyorsítasz mibdegy hogy kettesben vagy hármasban van, van egy váltási érzeted. Ha meg lassítasz 35 km/h-nál megszűnik a motorfék. Jó kitapasztalást!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 08:42:49 // 87548
Csak megoldottuk azt a gyerekülést, csak nem számítottam rá, hogy még ez is fejtörő lesz. Mentünk anyósékhoz, gondoltam átrakom az üléseket a zöldből és indulás. Hát nem :-) Annyira ráfókuszáltam az egy darab jól látható gombra, hogy mindenképp azzal akartam megoldani, de az csak max pozícióig engedi ki :-) Aztán az ülést lehajtva vettem csak észre (miután megerősítettétek, hogy igenis kivehető az a fejtámla), hogy ott van még egy gomb.. Így már stimmel :-)

A kick-down kapcsolóról tudok, bár még nem tapasztaltam ki igazán én sem.. A sport mód okés, előzés előtt sokszor benyomtam már hazafelé jövet, mert jobban ugrik úgy és talán tovább is forog egy-egy fokozatban. Kell azért még egy kis idő, hogy megismerjem (megszokjam) ezt az autót. Nagyon más azért. A 146-omat olyanra programoztam, hogy közelítette a mechanikus gázpedál érzetet. Ott ha megmozdult a lábam, már le is reagálta. Itt ez érezhetően jó hogy nem így van, még ha hiányzik is kicsit a közvetlenség. Valószínűleg teljesen kezelhetetlen volna a nyomaték. Mert az amikor megérkezik, akkor nagyon elkezd suhanni a táj. :-D
Liquid2016-11-21 08:03:48 // 87547
1 év alatt egyszer se nyomtál parkettást? Nálam ez minden alkalommal sokszor megtörténik :D
Danijb2016-11-20 22:59:12 // 87546
Sziasztok!

A fényezett matricáim elég kopottak a kerékjáratnál hol lehet vásárolni?
Nehéz cserélni?

Köszönöm
HGabor2016-11-20 22:22:38 // 87545
Én kb 1 év automatázás után tudtam meg, hogy van a pedál alatt egy kapcsoló, ha lepadlózom, akkor megindul, mint az állat! :D Majd próbáld ki, elég jó dolog :)
Vagy ha akarsz egy kicsit jobban haladni, berakod sportba és megindul az :-)

Babaülés témához: én is kivettem a fejtámlát, mert ugyanígy jártam.

LED helyzetjelző témához: tapasztalatok alapján nem ég le az ellenállás? Valami ajánlott led helyzetjelzőbe? Láttam ezer féle van, nem szeretnék kísérletezgetni. Olyan kéne ami nem csak 2-4 pontban világít erősen, hanem töri is egy kicsit a fényt. Plusz jó lenne ha valóban nem jelezne a canbus.
Haddel2016-11-20 20:51:05 // 87544
Csináldcsináld!!😃
Hardy2016-11-20 20:50:39 // 87543
Nem azt irtam hogy nem jo,hanem hogy igazabol mi való. Hisz nem minden auto isofixes megis raknak bele gyerekülést.
mizooo2016-11-20 20:44:19 // 87542
Lehet megrajzolom az enyémet és nyomtatok ABS-ből :)
yani🍀2016-11-20 19:46:38 // 87541
Ha valóban csak a turbó a hibája, akkor nem rossz az ára: link
Haddel2016-11-20 19:31:55 // 87540
Én is mult héten törtem le róla😃 Szerencsére az izzó még jó volt ,csak ledre akartam kicserélni .
Engem az érdekelni ,milyen ragasztóval lehetne visszaragasztani a fülecskét? Gorilla Glue-rol hallottam jókat,de nem használtam még.
Liquid2016-11-20 19:02:11 // 87539
A fenét, bármilyen jó bele természetesen.
Nyilván egyszerűbb tud lenni egy isofixes...
Liquid2016-11-20 19:00:41 // 87538
fejtámla off és minden rendben
Giuntini2016-11-20 17:59:25 // 87537
Nagyon jó ez az autó és hihetetlen passzol hozzá az automata. Igazaból valóban csalóka az autó. Annyira magától értetődően teszi a dolgat, hogy észre se lehet venni, és pillsnatok alatt utol lehet érni az előttünk lévőt. Sokan azt hiszik, hogy az automata igazi tere a város. Ez tévedés, ez az autó igazi utazóautó, ez az autó sok szaz kilométert megy hatodikban anélkül hogy visszaváltana.
Hardy2016-11-20 17:15:01 // 87536
Én kivettem az irányjelző izzókat és egy erős drottal de lehet vékony lemez megnyomtam az izzót szemből a vezetéket meg húztam a másik oldalról. Előtte fújtam rá wd40 et. Simán kijött.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 16:58:53 // 87535
Na ez az, hogy mindenki mást mond :-) Úgyhogy elkezdtem utána olvasni, nézegetni, hogy hogyan működik az automata váltó. Érteni egyelőre nem értem miért ártana neki a kézi kapcsolás, hiszen ugyanazt a kapcsolj fel/le elektromos jelet küldöm neki, mint amit az ECU-ja kiküld. De majd tanulmányozom tovább :-)
Egyébként én még egyszer sem tettem manualba, még nem hiányzott. Az a keményen gyorsulás relatív. Egyrészt nem érezni. Nagyon becsapós. A megindulás viszont nem érződik olyan brutálisnak mint ami aztán jön. :-) Ha egyszer meglódult.. na akkor aztán nagyon megy..
A váltó olajcseréjét halasztom, látni akarom előbb a szerviztörténetet. Telefonban pár dolgot már mondtak erről az autóról ami kíváncsivá tett.
Egy biztos, nem győzök csodálkozni, hogy mennyire jó autó ez. Első nap még tartottam tőle, második nap is még kicsit, de ahogy látom, hogy mennyire gyári mindene, jön meg a bizalom :-)
norbi04092016-11-20 16:40:29 // 87534
Egy ilyen miatt azért nem vinném márkaszervízbe :) Megpróbálom majd valami vékony, hosszú fejű fogóval kivenni.
Giuntini2016-11-20 15:47:13 // 87533
Ne tedd! Nem akarok belepofazni, de a bolygóműves nem szereti a kézi beavatkozast. Hadd lapcsoljon ő! Ha szükséged van nagyobb gyorsulasra hasznald a kick-downt vagyis lepadlózod és visszakapcsol. Ha meg élvezkedni akarsz, tedd be Sportba. Tudom kínáljak magukat a váltófülek, de ez bolygóműves. Múltkor mikor lent voltam Erhardnál erről beszélgettünk.

Csodalkozom, hogy neked visszakapcsolgat. Pont az automatanal a lényeg, hogy nyomatékkal operál. Nekem nagyon kemémyen gyorsul alulról. Ez lehet, hogy nálam van így, én többször mondtam, hogy erősebbnek érzem 200 lónal, elképzelhető hogy az enyém írva van. Le fogjuk menteni a computer adatait és kiderül.

Az olajcserénél már múltkor akartam írni, hogy ne csináld ezt az átmosást. Biztos vagyok benne hogy 100 ezerig nem volt olajcsere hiszen garis volt, márkaszerviz nem cseréli. Ha meg lecserélték volna idegennél elveszti a garit. Ha viszont most átmosatod, akkor meg van a veszély, hogy valamilyen szennyeződés eltömíti a váltóban bármit, és nem mozdul az autó. Mondjuk a váltósnak is meg kell élnie... A gyárban a mérnökök nem hülyék. Nem az olaj (csak) a lényeg, hanem a hasznalat. Ha hidegen óvatosan mész vele, ha fölöslegesen nem vadulsz vele, akkor kimegy a világból. A szeleptömb szokott igazaból az Aisinnél problémas lenni. Vegyél hat liter olajat, ne vidd váltóshoz, és aki ért hozzá, azzal cseréltesd le az olajat. 1 l benne marad a citromban, de ha 60 ezrenként lecseréled, így jó lesz. A váltósnak az a célja, hogy kivegyék a váltót, és akkor mar mindent rá lehet iratni.
Kikkó2016-11-20 15:34:41 // 87532
Azt hittem csak én vagyok ilyen béna. :) Nálam sajnos szerviz lett a vége. Egy óra munkadíjat számoltak érte. Nem tudom, hogy oldották meg. Nőgyógyász kéz kell hozzá, meg rutin.
norbi04092016-11-20 14:35:38 // 87531
Sziasztok! Ha jól tudom több 159 tulajjal előfordult az első fényszóró helyzetjelzőe cseréjekor, a foglalat fülének letörése. Tegnap csereltem volna a helyzetjelzőt, de a kezemben maradt ez a bizonyos fülecske. Ki, hogy oldotta meg végül a cserét? Esetleg van valakinek ötlete? :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 14:11:35 // 87530
Perfetto :-)
Teljesen lehiggasztott ez az autó. Kicsit busz feeling ahogy kapcsolgat. Mégse lassú. A reakció időt szokni kell még, mert ha odalépek ez kapcsolgat, ritka, hogy csak úgy nyomatékból megoldja, mint ahogy manuális váltóval tenném. De megfigyeltem a trükköt, sógor már rutinos automatás. Láttam, hogy sokszor manualba billenti, hogy ne kapcsoljon el, és visszahúzza D-be, ha befejezte a manővert. Így nincs késlekedés, nem kapcsol vissza a gép.
Összességében tetszik, sokkal nyugodtabban lehet vezetni, közben becsapós, mert egy egy gyorsításkor nagyon távolodnak a többiek...
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 14:00:57 // 87529
Na ez az.. az egyik ilyen, az pont így befért. A másik csak leszedett fejtámlával használható, de csak ki tudtam szedni nagy nehezen. :-)
Dömpi (il dottore)2016-11-20 13:47:20 // 87528
Én középre tettem be, a két szélén meg ülnek a nagyok
Dömpi (il dottore)2016-11-20 13:45:34 // 87527
Az enyém kékebb
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-20 13:29:35 // 87526
Ilyen ülés kell ;)

Ekkora a lábtér
Giuntini2016-11-20 13:20:14 // 87525
Hogy sikerült egymásra hangolódni az automatával? Mik a tapasztalataid? Mit vettél észre működésében?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-20 12:22:19 // 87524
nekem azért nem engedték át a műszakin a puntot, mert nem működött a hátsó ablakemelő meg nem ment a start-stop rendszer, mert kevés volt a feszkó az akkuban ezért világított a sárga felkiáltó jel...mondja nekem a vizsgáztató ég a chek lámpa, kérdeztem tőle cukrász vagy pék a szakmád...áhhhhh szánalom, elvittem máshová és gond nélkül átment, feltöltöttem az akkut, meg kicseréltem a szerkezetet...csak azt nem értem a sok roncshalmaz cigóbmw hogy kap műszakit ...
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:16:22 // 87523
Áhh megvan, köszi. Jól elbújt a másik gomb amivel kioldható. :-)
Hardy2016-11-20 12:13:11 // 87522
Gondoltam. Én se vennék. De nagyon jó. Egy gombnyomás és a helyén is van meg nem csúszkál semerre se.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:04:58 // 87521
Azt megtaláltam, de most emiatt még nem veszek két új ülést. Persze ha sokat fogunk utazgatni, akkor úgyis az a megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:02:58 // 87520
Próbáltam, de nem akartam erőltetni, nem jött ki :-)
Én még a múlt évezredből jövök, a 146-ba csa beraktam aztán annyi :-) Majd megszokom.
Hardy2016-11-20 11:57:03 // 87519
Isofixes kell bele ott vannak a rögzítő pontok.
emGéza2016-11-20 11:49:08 // 87518
Sőt! Ha csak magasitó van, hosszú úton akkor is .
Szerencse nálunk a legkisebbnek már az se nagyon kell.
emGéza2016-11-20 11:43:04 // 87517
A fejtámlát ki kell venni! Ez se márka függő 😉
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 11:39:57 // 87515
Bakker...ebbe az autóban milyen gyerekülést lehet bepasszítani? Úgy van kiképezve a hátsó sor, hogy nagyjából lehetetlen értelmesen becsatolni a kisebbik gyerkőc ülését.
Van valami tuti tipp, ami ide bepasszol rendesen?
A fejtámla is kitartja (nem fér a felemelt fejtámla alá sem), de amúgy is befér a kezem a ülés hátlap és a gyerekülés közé. Így meg lelóg az egész az ülőlapról és alig marad hely a lábnak, épp be tud szállni.
A túloldali még csak-csak, de az sem tetszik ahogy ott áll a levegőben. nem fekszik fel.
Ki milyet használ(t)?

Hardy2016-11-20 11:37:01 // 87514
Így:
HGabor2016-11-20 10:11:10 // 87513
Megoldanak mindent, csak kis "akaras" kell hozza :-)

Led izzo neked bevalt? Droberto blogjaban olvastam, hogy a hotol elegge megmurdalt es igy veszelyes lett.

Esetleg van rola keped, hogyan vilagit tompitott mellett?
Dömpi (il dottore)2016-11-19 22:59:24 // 87512
Újabban azt figyelem, hogy az emberek úgy dolgoznak (olyan elánnal) ahogy megfizetik őket. Legyen az hipermarketes eladó, kórházi ápoló. gyártósori összeszerelő vagy éppen vizsgáztatóállomáson alkalmazott. Némelyik, ha látja, hogy neked kicsit jobban megy (pl van egy alfád) azért is kibaszik veled.
droberto2016-11-19 18:59:04 // 87511
Egyébként nekem is elreppent a két év.
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
droberto2016-11-19 18:52:10 // 87510
Bonyolúlt egy dolog ez.
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
Giuntini2016-11-19 18:36:08 // 87509
Ha a nyomatékot nem érzed akkor viszont fel kell pörögnie a motornak. A kúszás milyen mértékű? Körülbelül 10km-es sebességgel kell kúsznia.
Giuntini2016-11-19 18:11:44 // 87508
Ne vedd ki D-ből, nem jó a valtónak. Ha nem kúszik rendesen az autó a fék elengedése utan az kevés olajra utalhat.
droberto2016-11-19 18:11:22 // 87507
Most volt téma pár nappal ezelőtt. :)
droberto2016-11-19 18:10:14 // 87506
"de sokak szerint ilyen nem létezik" - Jelen. :)))
Dömpi (il dottore)2016-11-19 18:02:15 // 87505
Na, megvan a műszaki!
Állítólag kötekedtek a LED helyzetjelző miatt, de a leklére kötöttem a szerelő haverom apjának (ő viszi a kocsikat műszakira), hogy ki ne szedje, mert nagy szívás ki is venni, meg be is rakni. Az SMD LED ugyanis éppen akkora, hogy pont átfér a foncsor furatán, de ha kicsit is nem vízszintesen húzza ki az ember, bekad valamelyik rücsök.
A vonóhoroggal is gond volt, mert azt mondták, ritka az autó típusa, nem ismerik, a vonóhoroghoz meg újabban már nem ad a gyártó műbizonylatot, tekintve, hogy a sorszáma ott van rajta, szóval 1 órába telt mire, a hivatalos rendszerekből összeszedték a kocsi, meg a horog hivatalos okmányait a vontatás kapcsán.
Egyébként a tököm teli van ezekkel a közlekedési mókusokkal! Komolyan mondom, ezek a múlt században élnek! Ráadásul, ami nem szutyuki, kopel, meg foswágen, ott már meg is állt a tudomány!
Még jó, hogy novemberre esik a műszaki, így már nem a nyári 19"-os kerekekkel megy vizsgázni, mert akkor meg azt nyomozgatnák órákig, vajon gyári méret-e!

Na, mindegy, hétfőn megy a 147! Hagy örüljenek :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak