Fórum >> Típusok >> 159

yani🍀2016-11-24 15:47:09 // 87615
A 65mm-re gondolsz, ahová a felni illeszkedik?
Invisible2016-11-24 15:46:20 // 87614
65.1mm, ha jól tudom.
Shadin2016-11-24 15:35:27 // 87613
Hi!

Valaki meg tudja mondani a kerékagy méretet?

Köszi!
kisradics2016-11-24 13:53:09 // 87612
Sziasztok!

Adott egy 159 1.9 sedan 2006, 131000Km. Már korábban írtam, hogy alkalmanként nem működik az ablakemelő kapcsoló, központi zár gomb, visszapillantó állítás, hátsó ajtók lezárása gomb a vezető oldalon a többi 3 oldalon működik, az ablakemelő. Tanácsoltátok, hogy takarítsam ki a kapcsolót, megtettem, de maradt a hibajelenség. Viszont eléggé haldoklik a vezető oldali visszapillantónak a behúzó motorja lehet, hogy amiatt lennének a problémák, vagy valakinek hasonló problémák, ötletek? :/

Köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-24 09:45:45 // 87611
inkább 3 kiló... nem kell leszedni hozzá a váltót úgy is lehet cserélni... jaja lehet a tied ezen már átesett
Giuntini2016-11-24 09:37:11 // 87610
200 körül van? Én is azt mondom, a 60 ezres olajcsere megfelelő. A váltósok most már azt hangoztatják, hogy 40 ezer. Nekik is meg kell élni valamiből. A váltósok azt mondják, hogy az Aisin-ben a szeleptömb élettartama 150-200 ezer kilométer. Mikor nekem ki volt véve a motor, Szatyi azt mondta, a váltóban már "jártak". Ha szét kellett szedni a váltót, akkor biztos emiatt kellett kivenni. Ez nekem valahol megnyugtató volt, mert akkor viszont kicserélték a szűrőt, és volt benne olajcsere is. Én 189 ezerrel vettem, tehát nagyon elképzelhető, hogy az enyémben már cseréltek szeleptömböt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-24 09:16:50 // 87609
szerintem cserélj mielőbb váltó olajat, ma rendeltek egy szeleptömböt emberem mindig halogatta az olajcserét most kicsit drágább lesz a sztori ....
Dömpi (il dottore)2016-11-23 23:01:49 // 87608
Nos, hétfőn gond nélkül leműszakizott a 147 is :)

Ma reggel pedig voltam az okmányirodában.
A vonóhorog miatt új forgalmit adtak potom 6000 Ft-ért, a vontatási adatokat nem írták be a régi forgalmiba :(
Marseus2016-11-23 21:11:57 // 87607
Szevasztok CarTársak!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
TáDé2016-11-23 21:10:14 // 87606
Én évente cseréltetem ősszel, igaz egy év alatt 50-60 eKm beleszalad ...
David | Centocinquantanove2016-11-23 15:56:41 // 87605
Mindenképp csillapítottat vegyél, nekem most csillapítás nélküli van, előtte rendes volt.
Az asszony megszokásból félúton elengedte az ajtót, új felpattant az ajtó, hogy csak nyekkent. Csodáltam, hogy nem törtek le a gömbfejek. Pláne új korában, amikor még izmos a teló, egy is simáng megtartotta az ajtót, a kettő mellett meg rendesen kell kapaszkodni az ajtóba nyitáskor. Meyle...
ktheoriginal2016-11-23 13:46:28 // 87604
Sziasztok!

Nekem a 159-ben nincs gyárilag bent a TPMS. Lehet azt utólag beszerelni, beszereltetni? Ha igen, hol, és milyet?

Válaszokat előre is köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 13:42:46 // 87603
Igen, ennek elvileg így kellene menni :-)
ZoliNix2016-11-23 13:12:08 // 87602
Én besétáltam az alvázszámmal amit a kedves eladótól kaptam, kérdeztem, és kinyomtatták az autó paramétereit, megrendelőjének nevét és a garanciaidőn belül történt dolgokat. Olasz autó volt. Gari lejárta után teljes homály és bizonytalanság. (pécsi NS Autóház)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 10:31:55 // 87601
Hát ez nem egy egyszerű sztori. Elsőre azt mondták, hogy nincsenek összekötve a magyarországi fiat szervizek, nincs információjuk. Aztán beszélgettünk még, és szerencsém volt. Egy nagyon rendes szervizfőnököt fogtam ki, aki mégis ki tudta nyomtatni nekem a garanciában végzett javítások listáját. Ne egy részletes listára gondolj, csak a hibakódok és a cserélt alkatrészek vannak egy rövid listában feltüntetve a dátummal és km állással együtt. Szerintem a hozzád legközelebbinél próbálkozz meg, hátha :-) Úgy éreztem, hogy nem szívesen adnak ki ilyen infót...
Ha tudod, hogy hol vették az autót (magyarországi?), akkor azt a szalont/szervizt hívnám fel.
Chianti2016-11-22 22:41:24 // 87600
Így van, én is minden második olajcserénél szoktam cserél(tet)ni. Nálam ez most már kb. 20.000 km-t jelent...
tdemeter2016-11-22 22:34:27 // 87599
hi, melyik. szervizben lehet lekerni? nekem is kene
Haddel2016-11-22 21:20:15 // 87598
😃 vagyunk igy ezzel egy páran😃😃
Liquid2016-11-22 21:12:24 // 87597
én is minden második olajcserénél dobom (ez kb. 30-35ekm)
Don Vito2016-11-22 21:10:45 // 87596
Köszönöm! (Félreértések elkerülése végett: a megtakarítást is az autóra költöm :) )
Haddel2016-11-22 21:02:56 // 87595
Sztem felesleges. Én minden másodiknál szoktam.
Csabi2016-11-22 21:02:31 // 87594
Én 30ezrenként cserélem kb, ha jól emlékszek 70ezer a gyári előírás...szóval elég óvatos intervallum a 15 e :)
Don Vito2016-11-22 20:29:32 // 87593
Szervusztok! Eddig minden olajcserémhez komplett szerviz-szettet vettem, de nem vagyok biztos benne, hogy üzemanyagszűrőt is indokolt-e minden alkalommal (azaz 15ezrenként) cserélni... Javaslat?
Csabi2016-11-22 19:56:59 // 87592
így van:)
mex862016-11-22 19:36:35 // 87591
figyelni kell azért pár dologra na, de azért is van az amore hogy erre felhívjuk a figyelmet.
máshol meg más problémák vannak, nagyobbak is adott esetben
Giuntini2016-11-22 17:42:24 // 87590
A 2,4 -nél így alakul, de az alavsonyabb sebességnél vált:
II 20km
III 40
IV 60
V 75
VI 100

Ami a kúszast illeti én mashogy fogalmaznék; ha megállsz és három másodpercen belül lelépsz a fékről, ahogy szűnik a betét fogása úgy indul el. Ha viszont folyamatosan nyomod a féket és hirtelen elengeded akkor valóban egy másodpercig nem kúszik. Ez azért van, mert visszakapcsol D-be. Ugyanis a modern váltók 3 mp után ha nyomod a féket átváltanak N-be. Ebből te semmit sem veszel észre. Ha viszont elengeded a féket, akkor teszi vissza D-be. Ezért teljesen felesleges, sőt kifejezetten káros N-be rakni lámpánál.
Csabi2016-11-22 17:34:43 // 87589
Nyilván aki szívott az autójával az-az árnyékosabb oldalról lát mindent...Amiket említesz, a műanyag légtelenítő csavar, és a leömlő csavar törés pár tízezres kategóriába sorolandó...Azért ezek nem olyan nagy dolgok szerintem... Ilyenek előfordulnak bármelyik más márkánál...
b00772016-11-22 17:23:54 // 87588
Sziasztok,

Olajcserekor, hány helyen kell nullázni a szerviz km-t? Én tavaly a motornál és a szerviznél is nulláztam, jól csináltam?
mex862016-11-22 17:15:01 // 87587
őőő volt azért jónéhány motorhibás 2.4 a fórumon is... de mobile-n meg itt-ott is látni szép számmal
nem 4k km-nél...
enyém is volt hengerfejes 200e km körül kint...
plusz az ominózus műanyag légtelenítő is problémás, épp mikor vitték el tőlem az enyémet anno akkor kezdte kinyomni a vizet miatta, még jó hogy már megvolt hozzá a fém verzió.
sok db-ot hengerfejesre meg motorhibásra vertek amiatt is...

az én véleményem hogy lényegesen megbizhatatlanabb lett mint a 10v-s elődje
meg emellett az elbaxott hosszbordás konstrukció, leömlő kiflisedés, stb... nem különösebben felhasználóbarát dolgok.
de általánosan elmondható ez bármi másról amikor EU3-EU4 váltás volt
nem volt meg sokáig de hamar elment a kedvem tőle sajnos :(
jó az enyémben is több volt a méter mint Warbiéban kb a duplája, de nem szoktam meg hogy 3-4k előtt nagyobb problémám legyen, sok olyan autóm volt amiben ennyi méter volt, a mostanimban is 450+ de teszi a dolgát
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 15:30:18 // 87586
Megrémülve nem vagyok, de a para sem jött még le rólam teljesen. A 146-omról elképzelhetetlennek tartottam (és tartom a mai napig) hogy elromlik alattam, annyira stabil szerkezet. A 159-cel még nem szoktunk össze, nincs még teljes bizalmam.
Ésszel tudom, hogy 125e-nél nem kellene nagyon aggódnom, főleg hogy egy cartársnál gond nélkül futotta az elmúlt 10-20e km-ét.
Végig kell érnem azokon az apróságokon amiket eddig észrevettem, mennem kell vagy 5e km-t vele és asszem rendben leszünk :-D
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 14:56:53 // 87585
Most hoztam el a szalonból a szerviz listát és a felszereltség opció listát. 2009-es modell year-t hoz, és extraként tünteti fel a füleket.

Ahogy látom a kormánymű egy neuralgikus pontja lehet a 159-nek, kb minden eleme cserélve volt gariban.
Kócosw2016-11-22 14:12:23 // 87584
nékem is van rajta.. :)
Corben2016-11-22 13:35:41 // 87583
No,
Van esetleg valakinek tapasztalata autómata váltó fokozatok sebesség minimumát illetően?

Másik:

Kombi csomagtartó teleszkópot tud ajánlani valaki?
Olyan kellene ami csillapított.
Magnetti Marelli sajnos nem az, azt hittem leszakítja a csomagtértetőt az első felnyitásnál.
A stabilo (unix) szintén nem csillapított.
...nem is értem minek árulnak ilyeneket.
Corben2016-11-22 13:31:41 // 87582
Nekem 10km/h-val kúszik.
Ha lassan engedem fel a féket, és nem lépek a gázra akkor kb 1-2 mp múlva elindul, ha viszont felengedem a féket és gázra lépek, nincs várakozás.
Nem vennék sima váltósat amúgy, annyira megszerettem az autómatáját.
Illik az 1.9 dízel karakteréhez.

...bár egy jó DSG-t elfogadnék egy TBI-ben, az azért adná :-D
Giuntini2016-11-22 12:53:41 // 87581
2008 vagy 09-től.
osee_selespeed2016-11-22 12:25:35 // 87580
Ezt nem is tudtam... Mennyire elterjedt ez a Q-Tronic váltónál, hogy váltófülek is legyenek?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-22 12:23:55 // 87579
én meg nem vonnék párhuzamot a Te eseted meg az E46 közé...sajnos az E46-nál gyakori a főtengely törés, egy gyári új főtengely meg 5-6 kiló, egy 1 millás autóra eléggé elszántnak és tőkeerősnek kell lenni még 1 millát rákölteni....én nem költenék, bontott fűzött blokk oszt jónapot
Giuntini2016-11-22 12:23:53 // 87578
Nem kell megrémülni, mert az én esetem speciális volt. Ennek le volt véve a hengerfeje, és nem síkolták le, csak kitömték pasztaval. Egy évre rá, miután megvettem történt az eset. Osztrak számlam volt róla, nem volt kihez fordulni. Egyébként 205 ezernél történt, és nem volt tekerve a méter. Az enyém egyedi volt, mert tudom jól, ennek a motornak normal hadználat mellett el kell menni min 4 kilót. Tehat no para!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 11:59:51 // 87577
És mindezt mennyi km-nél kellet? Elég rémisztő..
Giuntini2016-11-22 11:57:20 // 87576
Azért minden nem úgy van, ahogy a cikkben le van írva. Én megjártam a hadak útját, szintén zenész vagyok. Egy az, hogy senki nem lát bele az autóba, mert olyan dolog lehet a motorban, aminek nincs jele. Kettő. hogy a srác egy régi autót vett, és minél olcsóbban akarta megúszni, ezért részleges megoldásokat választott. Ha egy ilyen dolog történik, és eltörik a főtengely, az komplett motorfelújítás. Minden hibával ugyanahhoz a szerelőhöz vitte, aki jól levette. Azt írja, hogy blokkfelújítás volt. Milyen az a felújító műhely, amelyik nem cserélteti ki az olajpumpát? Nekem csak így vállalt a Szakáll Metál garanciát, ha ők kicserélik az olajpumpát. Szatyi egy teljesen összerakott blokkot kapott készhez, csak a hengerfejet kellett ráraknia. Lelkiismeretlen volt a szerelő, mert meg kellett volna mondania, hogy az autó értékéhez viszonyítva, többet kellett volna rákölteni jóval a vételárnál. Nekem Szatyi mindent elmondott, a generátort, és az önindítót is ha már így szét volt kapva fel kellett újítani. Plusz ő elküldte a nagynyomásút is tejesen bevizsgálni, és a befecskendezőket is. Nekem tanácsolta, hogy a turbót is meg kellene nézetni, mert amelyikben ennyi kilométer van, abban a turbó is meghalhat. Én nem akartam már arra költeni, mert a turbónak nem volt baja. Nem egészen egy év múlva lett, tehát igaza volt Szatyinak. Egy ilyen bajban mérlegelni kell. Vagy betesz egy bontott motort, és azzal az elánnal eladja, bár ennél a BMW-nél még az sem lett volna gazdaságos megoldás. Az én autóm értéke túl nagy volt ahhoz, hogy ilyen manővereket csináljak vele, meg mindenképpen meg akartam tartani. Én hálás vagyok Szatyinak, hogy lelkiismeretesen megcsinálta az autómat, és nem egy bontótöltelék lett.
droberto2016-11-22 09:55:54 // 87575
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
RomeoOne2016-11-22 08:53:19 // 87574
Most éri meg megvenni, már a nagyjából ki lett cserélve a bele :D
Shadin2016-11-22 08:48:23 // 87573
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:21:42 // 87572
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:00:44 // 87571
Keress rá a blogjaimban, majd két éve bent van gond nélkül. Nálam a beltér is full ledes, arról is van blogom.
Dömpi (il dottore)2016-11-21 21:58:27 // 87570
Revell modellragasztó!!!
Peeeti852016-11-21 21:18:03 // 87569
köszi! :)
Peeeti852016-11-21 20:39:00 // 87567
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek pontos leírása arról, hogy hogyan tudom szétszedni a műszerfalat ? Az óracsoport ment tönkre és sajnos a vízhőfok mutatóm megakad néha és úgy is marad, aztán gondol egyet és helyre áll.. meguntam inkább kicserélem, bontottan nem sok péz. :)
wk 1662016-11-21 17:50:09 // 87566
Először féltem az automatától de hamar megszoktam. Ez a Q-tronic nagyon jó!Előtte másik automatát próbáltam az valami iszonyat volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak