Sziasztok!
Nekem a 159-ben nincs gyárilag bent a TPMS. Lehet azt utólag beszerelni, beszereltetni? Ha igen, hol, és milyet?
Válaszokat előre is köszönöm!
ktheoriginal2016-11-23 13:46:28 // 87604
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 13:42:46 // 87603
Igen, ennek elvileg így kellene menni :-)
ZoliNix2016-11-23 13:12:08 // 87602
Én besétáltam az alvázszámmal amit a kedves eladótól kaptam, kérdeztem, és kinyomtatták az autó paramétereit, megrendelőjének nevét és a garanciaidőn belül történt dolgokat. Olasz autó volt. Gari lejárta után teljes homály és bizonytalanság. (pécsi NS Autóház)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 10:31:55 // 87601
Hát ez nem egy egyszerű sztori. Elsőre azt mondták, hogy nincsenek összekötve a magyarországi fiat szervizek, nincs információjuk. Aztán beszélgettünk még, és szerencsém volt. Egy nagyon rendes szervizfőnököt fogtam ki, aki mégis ki tudta nyomtatni nekem a garanciában végzett javítások listáját. Ne egy részletes listára gondolj, csak a hibakódok és a cserélt alkatrészek vannak egy rövid listában feltüntetve a dátummal és km állással együtt. Szerintem a hozzád legközelebbinél próbálkozz meg, hátha :-) Úgy éreztem, hogy nem szívesen adnak ki ilyen infót...
Ha tudod, hogy hol vették az autót (magyarországi?), akkor azt a szalont/szervizt hívnám fel.
Ha tudod, hogy hol vették az autót (magyarországi?), akkor azt a szalont/szervizt hívnám fel.
Chianti2016-11-22 22:41:24 // 87600
Így van, én is minden második olajcserénél szoktam cserél(tet)ni. Nálam ez most már kb. 20.000 km-t jelent...
tdemeter2016-11-22 22:34:27 // 87599
hi, melyik. szervizben lehet lekerni? nekem is kene
Haddel2016-11-22 21:20:15 // 87598
😃 vagyunk igy ezzel egy páran😃😃
Liquid2016-11-22 21:12:24 // 87597
én is minden második olajcserénél dobom (ez kb. 30-35ekm)
Don Vito2016-11-22 21:10:45 // 87596
Köszönöm! (Félreértések elkerülése végett: a megtakarítást is az autóra költöm :) )
Haddel2016-11-22 21:02:56 // 87595
Sztem felesleges. Én minden másodiknál szoktam.
Csabi2016-11-22 21:02:31 // 87594
Én 30ezrenként cserélem kb, ha jól emlékszek 70ezer a gyári előírás...szóval elég óvatos intervallum a 15 e :)
Don Vito2016-11-22 20:29:32 // 87593
Szervusztok! Eddig minden olajcserémhez komplett szerviz-szettet vettem, de nem vagyok biztos benne, hogy üzemanyagszűrőt is indokolt-e minden alkalommal (azaz 15ezrenként) cserélni... Javaslat?
mex862016-11-22 19:36:35 // 87591
figyelni kell azért pár dologra na, de azért is van az amore hogy erre felhívjuk a figyelmet.
máshol meg más problémák vannak, nagyobbak is adott esetben
máshol meg más problémák vannak, nagyobbak is adott esetben
Giuntini2016-11-22 17:42:24 // 87590
A 2,4 -nél így alakul, de az alavsonyabb sebességnél vált:
II 20km
III 40
IV 60
V 75
VI 100
Ami a kúszast illeti én mashogy fogalmaznék; ha megállsz és három másodpercen belül lelépsz a fékről, ahogy szűnik a betét fogása úgy indul el. Ha viszont folyamatosan nyomod a féket és hirtelen elengeded akkor valóban egy másodpercig nem kúszik. Ez azért van, mert visszakapcsol D-be. Ugyanis a modern váltók 3 mp után ha nyomod a féket átváltanak N-be. Ebből te semmit sem veszel észre. Ha viszont elengeded a féket, akkor teszi vissza D-be. Ezért teljesen felesleges, sőt kifejezetten káros N-be rakni lámpánál.
II 20km
III 40
IV 60
V 75
VI 100
Ami a kúszast illeti én mashogy fogalmaznék; ha megállsz és három másodpercen belül lelépsz a fékről, ahogy szűnik a betét fogása úgy indul el. Ha viszont folyamatosan nyomod a féket és hirtelen elengeded akkor valóban egy másodpercig nem kúszik. Ez azért van, mert visszakapcsol D-be. Ugyanis a modern váltók 3 mp után ha nyomod a féket átváltanak N-be. Ebből te semmit sem veszel észre. Ha viszont elengeded a féket, akkor teszi vissza D-be. Ezért teljesen felesleges, sőt kifejezetten káros N-be rakni lámpánál.
Csabi2016-11-22 17:34:43 // 87589
Nyilván aki szívott az autójával az-az árnyékosabb oldalról lát mindent...Amiket említesz, a műanyag légtelenítő csavar, és a leömlő csavar törés pár tízezres kategóriába sorolandó...Azért ezek nem olyan nagy dolgok szerintem... Ilyenek előfordulnak bármelyik más márkánál...
b00772016-11-22 17:23:54 // 87588
Sziasztok,
Olajcserekor, hány helyen kell nullázni a szerviz km-t? Én tavaly a motornál és a szerviznél is nulláztam, jól csináltam?
Olajcserekor, hány helyen kell nullázni a szerviz km-t? Én tavaly a motornál és a szerviznél is nulláztam, jól csináltam?
mex862016-11-22 17:15:01 // 87587
őőő volt azért jónéhány motorhibás 2.4 a fórumon is... de mobile-n meg itt-ott is látni szép számmal
nem 4k km-nél...
enyém is volt hengerfejes 200e km körül kint...
plusz az ominózus műanyag légtelenítő is problémás, épp mikor vitték el tőlem az enyémet anno akkor kezdte kinyomni a vizet miatta, még jó hogy már megvolt hozzá a fém verzió.
sok db-ot hengerfejesre meg motorhibásra vertek amiatt is...
az én véleményem hogy lényegesen megbizhatatlanabb lett mint a 10v-s elődje
meg emellett az elbaxott hosszbordás konstrukció, leömlő kiflisedés, stb... nem különösebben felhasználóbarát dolgok.
de általánosan elmondható ez bármi másról amikor EU3-EU4 váltás volt
nem volt meg sokáig de hamar elment a kedvem tőle sajnos :(
jó az enyémben is több volt a méter mint Warbiéban kb a duplája, de nem szoktam meg hogy 3-4k előtt nagyobb problémám legyen, sok olyan autóm volt amiben ennyi méter volt, a mostanimban is 450+ de teszi a dolgát
nem 4k km-nél...
enyém is volt hengerfejes 200e km körül kint...
plusz az ominózus műanyag légtelenítő is problémás, épp mikor vitték el tőlem az enyémet anno akkor kezdte kinyomni a vizet miatta, még jó hogy már megvolt hozzá a fém verzió.
sok db-ot hengerfejesre meg motorhibásra vertek amiatt is...
az én véleményem hogy lényegesen megbizhatatlanabb lett mint a 10v-s elődje
meg emellett az elbaxott hosszbordás konstrukció, leömlő kiflisedés, stb... nem különösebben felhasználóbarát dolgok.
de általánosan elmondható ez bármi másról amikor EU3-EU4 váltás volt
nem volt meg sokáig de hamar elment a kedvem tőle sajnos :(
jó az enyémben is több volt a méter mint Warbiéban kb a duplája, de nem szoktam meg hogy 3-4k előtt nagyobb problémám legyen, sok olyan autóm volt amiben ennyi méter volt, a mostanimban is 450+ de teszi a dolgát
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 15:30:18 // 87586
Megrémülve nem vagyok, de a para sem jött még le rólam teljesen. A 146-omról elképzelhetetlennek tartottam (és tartom a mai napig) hogy elromlik alattam, annyira stabil szerkezet. A 159-cel még nem szoktunk össze, nincs még teljes bizalmam.
Ésszel tudom, hogy 125e-nél nem kellene nagyon aggódnom, főleg hogy egy cartársnál gond nélkül futotta az elmúlt 10-20e km-ét.
Végig kell érnem azokon az apróságokon amiket eddig észrevettem, mennem kell vagy 5e km-t vele és asszem rendben leszünk :-D
Ésszel tudom, hogy 125e-nél nem kellene nagyon aggódnom, főleg hogy egy cartársnál gond nélkül futotta az elmúlt 10-20e km-ét.
Végig kell érnem azokon az apróságokon amiket eddig észrevettem, mennem kell vagy 5e km-t vele és asszem rendben leszünk :-D
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 14:56:53 // 87585
Most hoztam el a szalonból a szerviz listát és a felszereltség opció listát. 2009-es modell year-t hoz, és extraként tünteti fel a füleket.
Ahogy látom a kormánymű egy neuralgikus pontja lehet a 159-nek, kb minden eleme cserélve volt gariban.
Ahogy látom a kormánymű egy neuralgikus pontja lehet a 159-nek, kb minden eleme cserélve volt gariban.
Kócosw2016-11-22 14:12:23 // 87584
nékem is van rajta.. :)
Corben2016-11-22 13:35:41 // 87583
No,
Van esetleg valakinek tapasztalata autómata váltó fokozatok sebesség minimumát illetően?
Másik:
Kombi csomagtartó teleszkópot tud ajánlani valaki?
Olyan kellene ami csillapított.
Magnetti Marelli sajnos nem az, azt hittem leszakítja a csomagtértetőt az első felnyitásnál.
A stabilo (unix) szintén nem csillapított.
...nem is értem minek árulnak ilyeneket.
Van esetleg valakinek tapasztalata autómata váltó fokozatok sebesség minimumát illetően?
Másik:
Kombi csomagtartó teleszkópot tud ajánlani valaki?
Olyan kellene ami csillapított.
Magnetti Marelli sajnos nem az, azt hittem leszakítja a csomagtértetőt az első felnyitásnál.
A stabilo (unix) szintén nem csillapított.
...nem is értem minek árulnak ilyeneket.
Corben2016-11-22 13:31:41 // 87582
Nekem 10km/h-val kúszik.
Ha lassan engedem fel a féket, és nem lépek a gázra akkor kb 1-2 mp múlva elindul, ha viszont felengedem a féket és gázra lépek, nincs várakozás.
Nem vennék sima váltósat amúgy, annyira megszerettem az autómatáját.
Illik az 1.9 dízel karakteréhez.
...bár egy jó DSG-t elfogadnék egy TBI-ben, az azért adná :-D
Ha lassan engedem fel a féket, és nem lépek a gázra akkor kb 1-2 mp múlva elindul, ha viszont felengedem a féket és gázra lépek, nincs várakozás.
Nem vennék sima váltósat amúgy, annyira megszerettem az autómatáját.
Illik az 1.9 dízel karakteréhez.
...bár egy jó DSG-t elfogadnék egy TBI-ben, az azért adná :-D
Giuntini2016-11-22 12:53:41 // 87581
2008 vagy 09-től.
osee_selespeed2016-11-22 12:25:35 // 87580
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-22 12:23:55 // 87579
én meg nem vonnék párhuzamot a Te eseted meg az E46 közé...sajnos az E46-nál gyakori a főtengely törés, egy gyári új főtengely meg 5-6 kiló, egy 1 millás autóra eléggé elszántnak és tőkeerősnek kell lenni még 1 millát rákölteni....én nem költenék, bontott fűzött blokk oszt jónapot
Giuntini2016-11-22 12:23:53 // 87578
Nem kell megrémülni, mert az én esetem speciális volt. Ennek le volt véve a hengerfeje, és nem síkolták le, csak kitömték pasztaval. Egy évre rá, miután megvettem történt az eset. Osztrak számlam volt róla, nem volt kihez fordulni. Egyébként 205 ezernél történt, és nem volt tekerve a méter. Az enyém egyedi volt, mert tudom jól, ennek a motornak normal hadználat mellett el kell menni min 4 kilót. Tehat no para!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 11:59:51 // 87577
És mindezt mennyi km-nél kellet? Elég rémisztő..
Giuntini2016-11-22 11:57:20 // 87576
Azért minden nem úgy van, ahogy a cikkben le van írva. Én megjártam a hadak útját, szintén zenész vagyok. Egy az, hogy senki nem lát bele az autóba, mert olyan dolog lehet a motorban, aminek nincs jele. Kettő. hogy a srác egy régi autót vett, és minél olcsóbban akarta megúszni, ezért részleges megoldásokat választott. Ha egy ilyen dolog történik, és eltörik a főtengely, az komplett motorfelújítás. Minden hibával ugyanahhoz a szerelőhöz vitte, aki jól levette. Azt írja, hogy blokkfelújítás volt. Milyen az a felújító műhely, amelyik nem cserélteti ki az olajpumpát? Nekem csak így vállalt a Szakáll Metál garanciát, ha ők kicserélik az olajpumpát. Szatyi egy teljesen összerakott blokkot kapott készhez, csak a hengerfejet kellett ráraknia. Lelkiismeretlen volt a szerelő, mert meg kellett volna mondania, hogy az autó értékéhez viszonyítva, többet kellett volna rákölteni jóval a vételárnál. Nekem Szatyi mindent elmondott, a generátort, és az önindítót is ha már így szét volt kapva fel kellett újítani. Plusz ő elküldte a nagynyomásút is tejesen bevizsgálni, és a befecskendezőket is. Nekem tanácsolta, hogy a turbót is meg kellene nézetni, mert amelyikben ennyi kilométer van, abban a turbó is meghalhat. Én nem akartam már arra költeni, mert a turbónak nem volt baja. Nem egészen egy év múlva lett, tehát igaza volt Szatyinak. Egy ilyen bajban mérlegelni kell. Vagy betesz egy bontott motort, és azzal az elánnal eladja, bár ennél a BMW-nél még az sem lett volna gazdaságos megoldás. Az én autóm értéke túl nagy volt ahhoz, hogy ilyen manővereket csináljak vele, meg mindenképpen meg akartam tartani. Én hálás vagyok Szatyinak, hogy lelkiismeretesen megcsinálta az autómat, és nem egy bontótöltelék lett.
droberto2016-11-22 09:55:54 // 87575
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
RomeoOne2016-11-22 08:53:19 // 87574
Most éri meg megvenni, már a nagyjából ki lett cserélve a bele :D
Shadin2016-11-22 08:48:23 // 87573
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:21:42 // 87572
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:00:44 // 87571
Keress rá a blogjaimban, majd két éve bent van gond nélkül. Nálam a beltér is full ledes, arról is van blogom.
Dömpi (il dottore)2016-11-21 21:58:27 // 87570
Revell modellragasztó!!!
Peeeti852016-11-21 20:39:00 // 87567
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek pontos leírása arról, hogy hogyan tudom szétszedni a műszerfalat ? Az óracsoport ment tönkre és sajnos a vízhőfok mutatóm megakad néha és úgy is marad, aztán gondol egyet és helyre áll.. meguntam inkább kicserélem, bontottan nem sok péz. :)
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek pontos leírása arról, hogy hogyan tudom szétszedni a műszerfalat ? Az óracsoport ment tönkre és sajnos a vízhőfok mutatóm megakad néha és úgy is marad, aztán gondol egyet és helyre áll.. meguntam inkább kicserélem, bontottan nem sok péz. :)
wk 1662016-11-21 17:50:09 // 87566
Először féltem az automatától de hamar megszoktam. Ez a Q-tronic nagyon jó!Előtte másik automatát próbáltam az valami iszonyat volt.
wk 1662016-11-21 17:46:48 // 87565
Nekem is 10 körül van
wk 1662016-11-21 17:44:01 // 87564
Üdv nekem is autómata váltásnál nálam is van hangja a turbónak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 17:16:01 // 87563
Nekem óra szerint 10 fölött volt, pont néztem amikor jöttem be az utcánkba.
Shadin2016-11-21 16:18:33 // 87562
MES tudja törölni az öntanult tárolót...
Giuntini2016-11-21 14:30:36 // 87561
Viszont ha mar ilyen szépen összejöttünk automatások, érdekelne a kúszasi sebesség. Nálam egy hajszállal 10 km/óra alatt van. Az egyik cartars a napokban kérdezte, hogy ha elengedi a féket, akkor 1-2mp-ig nem indul el. Ha lekapja a lábát az természetes, hogy van egy töredéknyi szünet, ha elengedi finoman akkor rögtön kúszik.
b00772016-11-21 14:28:27 // 87560
9.55535-S2 "lefelé kompatibilis" az 9.55535-S1-el?
Tehát olyan olaj jó lehet bele ami 9.55535-S2-es 5w40-es?
Tehát olyan olaj jó lehet bele ami 9.55535-S2-es 5w40-es?
Corben2016-11-21 14:12:26 // 87559
Köszi az infót HGábor.
Nekem ez nem változott mióta megvettem, mentem vele már nem keveset, de erről nem tudtam, hogy mondjuk az alsó fordulatszám határ is tud lejjebb tolódni...
No hátha valaki megmondja:
Emberök!
Akinek autómatája van 1.9 JTD-ben.
Milyen LEGKISSEBB sebességeket hajlandó menni az autómata egyes fokozatokban?
Nekem:
1-2-3-as akár álló helyzetből is bármelyik fokozatban
4-es 70 km/h a minimum
5-ös 90 km/h a minimum
6-os 110 km/h a minimum
Köszi előre si az infókat
Nekem ez nem változott mióta megvettem, mentem vele már nem keveset, de erről nem tudtam, hogy mondjuk az alsó fordulatszám határ is tud lejjebb tolódni...
No hátha valaki megmondja:
Emberök!
Akinek autómatája van 1.9 JTD-ben.
Milyen LEGKISSEBB sebességeket hajlandó menni az autómata egyes fokozatokban?
Nekem:
1-2-3-as akár álló helyzetből is bármelyik fokozatban
4-es 70 km/h a minimum
5-ös 90 km/h a minimum
6-os 110 km/h a minimum
Köszi előre si az infókat
Giuntini2016-11-21 14:05:02 // 87558
A 2,4 ha finoman nyomod, akkor 100-nál már berakja 6-ba. 90 alatt teszi vissza 5-be. Valóban a Bmw korabban vált. A 2,4 2000-es fordulat alatt nem vált.
Giuntini2016-11-21 13:57:27 // 87557
Nekem van benne. Lehet hogy a tiéd kevésbé szuszog. Az tény az automatanal jobban lehet hallani aVGT hangját, meg jobban lehet érezni a működését. Lehet érezni ezt a fordulaton is.
HGabor2016-11-21 13:52:31 // 87556
Szerintem alfaknal is le tudod resetelni a megfelelo progival az automatavalto agyat, aztan x km alatt (100-200) megtanulja a te stilusod. Ha lomhan mesz azt, ha tolod a szemet akkor azt.
X ev utan egyik baratom resetelte az enyemet, aztan ugy mentem az elso km-eken, hogy aztapicsa, uj auto? Ment mint allat, de a fogyi is felment 13.5rol 17re az elso 100-150 km-en.
Aztan beallt az en labamra.
X ev utan egyik baratom resetelte az enyemet, aztan ugy mentem az elso km-eken, hogy aztapicsa, uj auto? Ment mint allat, de a fogyi is felment 13.5rol 17re az elso 100-150 km-en.
Aztan beallt az en labamra.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 13:32:39 // 87555
Nem az automatához van köze a hangnak? Manuálisnál felengeded a gázt, ezzel el is engeded a nyomást, szépen leforog a turbó, miközben a geo is visszaáll. Automatánál nincs ideje hangtalanul elengedni, hisz le sem ejti a motorfordulatot. Ezért hirtelen szökik el a nyomás a kipufogó rendszer felé amikor a geometria visszaáll. Szerintem nincs ebben semmilyen lefúvó szelep. De majd szétnézek jobban, hátha ráakadok. Ha lenne, akkor az gyakrabban szuszogna. Föcivel pont beszéltünk erről, hogy az pl pályán folyamatosan sípolna, feltűnne ha lenne benne.
Én annak tulajdonitom a hangot, hogy jól működik benne a változó geometria :-)
Én annak tulajdonitom a hangot, hogy jól működik benne a változó geometria :-)
Online tag
1
Vendég1
431