Fórum >> Típusok >> 159

Tocke2016-11-18 08:33:38 // 87465
Köszönöm Yani a tippet. Ezt már korábban orvosoltam, megfordítottam a gumit és tökéletes lett :-). Ez amit leírtam, nem egyszerű rezonáció. Nagyon hangos tud lenni közepes frekvencián és kizárólag elindulás után pár perccel jelentkezik 5-10 mp-es impulzusokkal. Ezért nehéz lokalizálnom. Hidegen indulva városban soha nem jön elő, viszont ha hidegen egyből országútra megyek, tuti hallani fogom 2-3 km után. Kisegítő fűtés lehet? Csak találgatni tudok sajnos. Minden ötlet érdekel, még egyszer Köszönöm.
detox202016-11-18 01:09:07 // 87464
Sziasztok! Minap vettem egy 159-est! hátsó ajtót kivülről nem lehetett kinyitni, gondoltam mi baja gyerekzár be van rajta kapcsolva. Erre mondom tekerek az állitoján egyet tudjátok az ajtózárnál de hát volt kettő állitó fül és rosszat forditottam el, most kivülről belülről zárva van és nem tudom kinyitni! Tudja valaki milyen trükkje van ennek hogyan lehet a zárást semlegesíteni? vagy teljesen mechanikus és fel kell szó szerint törnöm a saját autom? ha Valaki tud bármi okosat légyszi segitsen nagyon fontos lenne!!!

Köszi
alfa159d2016-11-17 21:46:52 // 87463
Sziasztok!

Software- s segítségre lenne szükségem. Budapesten vagy vonzáskörzetében esetleg tudtok valakit ajánlani (meg fizethető, de főleg meg bízható) ?
Korábban már említettem hogy indításkor 10-20 másodpercig egyenetlenül járt a motor.
A problémát sikerült meg találni,

" a szívócsonkban található perdületszabályzó sor állítómotorja, hideg indításkor megcibálja a szelepsort. Ez okozta a nehéz indulást és össze- vissza járást. Ha a motor közlőkarját le pattintjuk a hiba teljesen meg szűnik. Az állító motorral minden rendbe van, a kivezérlés nem ok."

Előre is köszi.
Dömpi (il dottore)2016-11-17 21:39:22 // 87462
Tudtommal nincs új forgalmi, simán csak beírják a régibe...de holmap kiderül. Amúgy a szerelőm apukája viszi műszakira, bejáratott helyre, elvileg nem kéne semmi gondnak lennie, de majd kiderül.
Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta va 1-1 csavar.

A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy lleszeded a belső kárpitot.

A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljdlölni mindent.

A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni.

Az ütközéstompító nikecellből szintén.

A lökhárító aljából szintén.

Az elekgronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett:
avvocato2016-11-17 20:22:34 // 87461
Sőt, most látom a tiédnek még a műszerfala is bőrrel van bevonva!
avvocato2016-11-17 20:21:02 // 87460
Gratulálok én is a tiédhez, nagyon szép, megkíméltnek tűnik.
Giuntini2016-11-17 20:18:55 // 87459
Gratulálok!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 19:50:15 // 87458
Gatula! :-) Már én is felvettem a kapcsolatot hétfőn az autó kezelőjével, ezt néztem volna meg először :-D Úgyhogy akkor mindkettőnk szerencséje volt hogy másképp alakult végül.
hg6idn2016-11-17 19:20:58 // 87457
Sziasztok!
Fél év GTV-zés után megfogalmazódott az igényem egy mindenapokban jobban használható Alfára. Pesze nem a GTV helyére, csak mellé. 156-om volt már, így egy korai dízel SW 159-en gondolkodom. Az első évjáratokat jellemeze valamilyen tervezési, konstrukciós hiba, amire figyelnem kell? szerintem 2017 első negyedéve a tervezett beszerzés.
avvocato2016-11-17 19:16:50 // 87456
Még nem vették le, de már a garázsban áll.
RomeoOne2016-11-17 18:40:38 // 87455
A leírása alapján nekem nem ez jutott eszembe. Amit te mutattál, az az enyémen is egy 3 hete jött elő és múlt héten lett az általad leírt módon orvosolva. De ez nem csak 4-5 perccel indulás után jön elő. Valamint, nem vagyok benne biztos, hogy milyen egy csapágyas venti, de én egy kerregő, fordulatszámmal arányos hangra gondolnék. Ez meg inkább olyan, mintha a futómű nyikorogna. Bukkanókon meg sebváltásnál nyekken meg.
Shadin2016-11-17 18:39:33 // 87454
Még mindig fent van a HaHu-n?
yani🍀2016-11-17 18:37:40 // 87453
Gratulálok a vashoz! Nem fogod megbánni.
yani🍀2016-11-17 18:35:06 // 87452
Nézd meg a képen bekarikázott "dobozt"!

A nem látható végén egy lemez villába becsúszik egy gumi. Amikor rezeg a motor nyikorgó hangot tud adni. Kézzel te is tudod mozgatni, így meg tudod nézni ezt a hangot hallod-e.
Ha igen, akkor a gumira egy réteg bandázsszalagot tekerve meg tudod azt szüntetni.
fazek2016-11-17 17:34:33 // 87451
Köszi a segítséget. Dec.elején úgyis aktuális az olajcsere, megnézetem!
avvocato2016-11-17 17:22:23 // 87450
Ma ismét 159 tulaj lettem, nem is akármilyené, hanem egy 2010-es turbo benzina TI-é!Az autó MO-i végig márkaszervízben szervízelt . A korábbi 2.2 jts-hez képest az első tapasztalatok: 130-nál 4e helyett 3e-t forog, sokkal nyomatékosabb, turbólyuk szinte nincs, fölényes eleganciával suhan. A kormánya még közvetlenebb, mint a régié, az úttartása is jobb hála TI futóműnek, a négydugattyús brembók elképesztően lassítanak.Fogyasztás 130-140 között 9,5.A TI ülések nagyon jól tartanak, keményebbek, mint a széria ülések, szinte észre sem vettem a 250km-t.
W.2016-11-17 16:48:34 // 87449
Az olajpumpa gumitömítése cserés lesz! Ezt is Zé.-mester és csapata találta meg, mint hibaforrást! Szerintem vidd el hozzájuk, ne kisérletezz!
Invisible2016-11-17 15:56:37 // 87448
Akkor te egy szerencse-csomag vagy :D
Nekem márciusban játszotta el utoljára, igaz olyan nagy hideg még nem volt eddig.
Kíváncsi leszek, hogy jelentkezik-e, mert márciusban még Castrol Magnatec 5W-30 C2 volt benne, most viszont már Selenia WR Pure Energy 5W30.
RomeoOne2016-11-17 15:48:46 // 87447
Az enyém még sosem csinált ilyet. Zolesz autója produkálta ezt a hétvégén, én nem is értettem, de Roberto vágta, hogy ez vmi 2.0 sajátosság. Remélem az enyémet ezután is elkerüli :D
Haddel2016-11-17 15:09:38 // 87446
Enyém is kiírja egy pillanatra hüvösebb idöben.
fazek2016-11-17 14:35:51 // 87445
Köszi. :-)
Jani72122016-11-17 14:20:48 // 87444
sziasztok egy gyors segitségre lenne szükségem, le volt véve az akku a 159 röl, most viszont nem ismeri fel a kulcsot. Mi ilyen esetben a teendö?
Köszönöm elöre is :)
Invisible2016-11-17 13:03:15 // 87443
Hidegebb időben minden 2.0 produkálja ezt. Elvileg ha csak a nálad is leírt esetben csinálja nincs semmi gond, ne aggódj. :)
fazek2016-11-17 11:45:56 // 87442
Sziasztok! Néha hidegindításkor kiírja a comp hogy: insufficient engine oil pressure stop and turn off engine "elégtelen olajnyomás állítsa le a motort" Az üzenet csak felvillan,majd el is tűnik. Tapasztalt már valaki hasonlót? Mi okozta?
Nivan842016-11-17 11:25:40 // 87441
Hamarosan kapom vissza :) :)

Tocke2016-11-17 11:15:41 // 87440
Gratulálok, gyönyörű az autód!
Tocke2016-11-17 11:12:51 // 87439
Sziasztok. A segítségeteket kérném. A motortér szélvédő alatti részéből olyan hangokat hallok néha, mint amikor pl egy propeller csapágyas lesz vagy a tengelye kieszi a perselyt és vergődik benne. Elég hangos. Az elindulást követő 4-5. percben jön elő, mintha valami akkor kapcsolna be. Ha a fűtést teljesen kikapcsolom, a jelenség akkor is marad. Van valami ötletetek, mi lehet ez? Köszönöm.
Giuntini2016-11-17 11:11:26 // 87438
Nekem is pár másodpercig hidegen sír az ékszíj. A kettőstömegű helyett viszont én megkaptam az annak hiányából fakadó kellemetlenséget. Egész Európában nem volt automatához "lendkerék" csavar. A majdnem két hónapos állás után Erhard és Pityukoma sietett a segítségemre, és ők gyártatták le. Olyan speciális igénybevételre vannak a csavarok, hogy sehol nem lehetett hozzá kapni. Ők találták meg azt a céget, ahol legyártották.
Liquid2016-11-17 10:53:40 // 87437
Nem értek a fizikához ennyire :)
Úgy emlékszem kb 1kg volt a differencia a gyári sokküllős 17-es 255/55R17 és a TI 245/40R19
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 10:46:54 // 87436
Na ez a durva, ahogy ebbe befér a garnitúra :-)
Akkora malomkerekek, hogy most konkrétan tel van a kis műhelyem Ti kerekekkel. A fagy miatt a leandereket is be kellett pakolni, így most egy kortárs installációra jobban hasonlít az egész mint egy műhelyre :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 10:42:22 // 87435
Az. :-) Belülről nem voltam benne biztos, hogy mit hallok alapjáraton, mintha valami... Nyitott géptetővel belehallgattam és megnyugodtam, na mondom ebben a lendkerék tuti, ennek semmi hangja. Végülis az alap megállapítás tökéletes, tényleg nincs hangja. Azt nem tudhattam hogy pontosan azért, mert nincs is benne :-)
Bele se gondoltam igazán, csak rutinból egyből az általam nagyon utált gonosz alkatrészt kezdtem kifülelni.
Persze még ezek után kiderül, hogy nem a váltó sír, hanem a gumi szíj nyafog, és én lemondok :-) Beiratkozok történelem-filozófia szakra és felteszem a jófogásra a szerszámaimat az utolsó csavarhúzóig. És holnaptól villanyszerelővel cseréltetem a villanykörtéket is. :-D
RomeoOne2016-11-17 09:56:48 // 87433
De a kisebb átmérő miatt még így is lehet, hogy kisebb a tehetetlenségi nyomatéka és könnyebb megforgatni, mint a 19"-es Ti-t. De ja, egy kevesebb küllős, rendelkezik ezzel az előnnyel.
Liquid2016-11-17 09:33:06 // 87432
Ez így van, várom is nagyon a tavaszt mindig :)
Amúgy a sokküllős 17-es nehezebb mint a TI felni.
_Ata_2016-11-17 09:21:36 // 87430
Gömbfejet + lengőkart kell cserélnem, emiatt nyikorog jobb elölről. Nem tudjátok, hogy TI verzióhoz ua. kell mint az alap 159 modellhez?
Kócosw2016-11-17 09:05:03 // 87429
jovanmá tudjuk hogy a te pandád a legnagyobb egyterü amit kapni lehet :)
RomeoOne2016-11-17 08:50:10 // 87428
Az a műszaki érzéked, amivel a kettőstömegű hangját hallgattad? :P :D
RomeoOne2016-11-17 08:48:57 // 87427
És nekem nem válaszolsz? :D
Chianti2016-11-17 08:20:29 // 87426
Valóban nem kicsi, ahogyan a súlya sem kevés, viszont az egyik, ha nem a legszebb felni, amit 159-hez gyártottak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:50:10 // 87424
Nekem a 146-ban nem volt beszerelve visszajelző led. Soha senki nem kötött bele.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:48:25 // 87423
Köszi :-)
Hogy azok a kerekek mekkorák, te jó ég.. Így kézbe fogva döbbentem rá milyen óriási darabok :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:40:37 // 87422
Köszi. :-) Eddig egyszer alakult úgy, hogy egy nagy forgalmú úton keresztben átkeléskor hirtelen kellett elindulnom. Tény, hogy tudja ha kell, de valahogy a műszaki érzékem azt mondja, hogy jobb neki, ha elinduláskor nem ütöm. Fék fel, elindul, aztán fokozatos gáz, és ha már lendületben van, akkor lehet nyomni neki.
Igyekszem vigyázni rá, mint minden autómra :-)
Csabi2016-11-17 07:19:12 // 87421
Így van! :)
RB 832016-11-17 00:51:31 // 87420
Okés értem, köszi, megnézem... ha jól értem a Tutela GI/R biztos hogy zöld szinü és jobban szereti a szervó :)
Amugy beszéltem egy szerelövel csak Ö kicsit messze van Ingolstadt alatt, de nála már jártam... Hétfön foglalok egy idöpontot és lecserélem, meg rá nézünk erre a helyzetjelzöre is.
Chianti2016-11-17 00:23:49 // 87419
Tényleg gyönyörű! Nagyon szép állapotban van a bőr az üléseken, és komoly a varrott műszerfal kárpit. Majd ha felkerülnek a Ti felnik, akkor lesz még állat! Szóval gratulálok, sok boldogságot, meg jó egészséget kívánok a vashoz! :o)
HGabor2016-11-16 23:49:59 // 87418
Nekem az utolagos smd led angel eyesert sosem szoltak muszakin.
Leszedheto vonohorog kb milyen koltsegbol all meg? Anyag + munka. Elo van keszitve valahogy a lampak csatlakozasa? Szeretnem majd a motoromat atalakitani palyageppe es akkor kelleni fog a horog.
Tovabba felszereled es a muszakin beleirjak valtozaskent, aztan uj forgalmi es kesz is? Vagy van egyeb mas tennivalo vele?
Dömpi (il dottore)2016-11-16 23:40:54 // 87417
Na, készen van végre az Arkangyal, pénteken megy is műszakira.
Fent van a lecsatolható vonóhorog (Bosal 034-103), jobb kettes izzítógyertya kicserélve (ezúttal bosch helyett NGK), bal felső lengőkar kicserélve (TRW), tolatólámpa kapcsoló kicserélve, oldal index izzók, rendszámtábla világítás izzók kicserélve (ha már lent volt a hátsó lökös).
Blog és fotók a hétvégén, fáradt vagyok, fél órája értem haza a műhelyből.

De még egy kérdés...kettő:
1) a vonóhorog elektronikához volt egy zöld visszajelző led, amit elvileg előre kellett volna vinni a műszerfalra. Nos ehhez sem a kocsi belterét nem voltam hajlandó szétbombázni, sem a műszerfalat elcsúfítani. Ugye etgől még átmegy a műszakin?
2) a műszakin a led helyzetjelző ugye nem fog gondot okozni?
HGabor2016-11-16 22:57:06 // 87416
Ja es grat hozza, szep autod lett!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak