Liquid2016-12-14 12:35:23 // 88415
Egy Panda? Van belőle 1.2 szívó
Marseus2016-12-14 12:12:26 // 88414
Már bocs de a kieg. fűtés az tonképp a klíma,nemde? És ezt a 156 is tudta frankón.Hűtő fűtő klíma. Viszont a motorfűtés az mint a 156 ban detto. Random össze-vissza fűt,csak akkor folyamatos ha fullon van.A baj csak a belső hőérzékelő lustasága akár egy otthoni fali termosztátnál.Azok közt is van olyan ami 1 fokon belül mozog és olyan is ami 3-4 fok közt ingadozik.Ilyen az alfa:-))
Piritu - 1.000.0002016-12-14 12:03:12 // 88413
Diesel nem való városba, ezért szóba se jöhet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 11:28:05 // 88412
Nekem 18,5 re van állítva, és nagyon faszán nyomja a meleget hála a kieg fűtés miatt :) Ezt nagyon szeretem a 159 be, a 156 -om gyakorlatilag használhatatlan volt télen, meg is fogadtam hogy soha többet JTD-t de aztán mégis az lett :)
Don Vito2016-12-14 11:20:49 // 88411
Szia!
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Giuntini2016-12-14 11:17:25 // 88410
Mondjuk az sokat számít nálam, hogy garázsban áll, és ilyenkor is 13-15 fok van bent. Tehát én úgy értem a 7-8 km bemelegedést.
tdemeter2016-12-14 10:55:16 // 88409
Sajna az én 8v-mről ez nem mondható így el:)
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Giuntini2016-12-14 10:38:40 // 88408
Azt nekem is csinálja, hogy visszaveszi a fűtést, de én nem igazán nyúlok hozzá. valóban az elején már hideg motornál nagyon tolja, majd 70 fokos vízhőmérsékletnél a kiegészíítő fűtés leáll, és átveszi a motor fűtése. Nálam általában ha 22 fokra van állítva, akkor kellemesen tartja a hőfokot bent. Van amikor érződik, hogy hidegebb van, de utána korrigál.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:43 // 88407
Van, igen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:12 // 88406
Pillanatnyi fogyasztást egyáltalán nem nézek, engem rohadtul zavar, amikor a műszerfalon valami változik. :-) Soha nincs odakapcsolva. Égett szagot még nem éreztem. A hűtőventillátor ha be van kapcsolva a klímapanel, amúgy is kapcsolgat néha, de ezt sem hallom bent, csak ha kiszállok. Nincs hangja. A turbó műszer meg aztán pláne olyan, hogy kb az emelkedő szögét mutatja :-) Valahol a vízszintes állás körül kalimpál legtöbbször. Anno amikor az 1.9-et próbáltuk, akkor feltűnt, emlékszem. Az durván nyomta a fogyasztást, az még nekem is szembeötlő volt amikor néha átkapcsoltam. It eddig semmi ilyen. Bárhányszor átnézek a fogyasztásra, ugyanazt csinálja. Országút 7 fölött picivel, pálya majdnem 9.
Giuntini2016-12-14 10:25:13 // 88405
Kiegészítő fűtés van benne?
Giuntini2016-12-14 10:21:28 // 88404
Észre lehet venni! A fed comp. magas pill. fogyasztást ír ki, érződik egy kis égett szag az utastérben, de leginkább a turbó műszeren. A turbónyomás alacsonyabb értéket mutat, ahogy elveszed a gázt leesik 0-ra. Alapjáraton a több üzemanyagnak köszönhetően simább a járás. Mellette állandóan jár a hűtő ventilátor. Nagyjából ennyi....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:20:11 // 88403
Viszont kérdés. A fűtés teljes káosz tud lenni. Találkoztatok már ilyennel?
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Zolibácsi2016-12-14 10:03:31 // 88402
Cikket, youtube videot....
Zsolt1552016-12-14 09:57:26 // 88401
"... Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. ..."
Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:57:24 // 88400
A szívó benzinesek fejlesztését pont megölte az EU norma elvárás és az emberek átállított vezetési stílusa. Tesóm Astráját vezettem a minap. Rendesen bénáztam az első pár km-en, aztán beugrott, hogy ez nem 2000-ről húz. Ott a Mazda. Ők tudnak szívó benzines motort csinálni valamiért...
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
tdemeter2016-12-14 09:56:17 // 88399
Sajnos engem is elért a pre-heating grow plug not available hiba.
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...
Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...
Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Zsolt1552016-12-14 09:53:38 // 88398
"... miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem ..."
Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Zsolt1552016-12-14 09:51:47 // 88397
"... Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött ..."
Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:50:41 // 88396
sportos tempóban nyomom mindegyiknek, lást Pityukoma felesége tudott 8L-es fogyit a Tibivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:47:41 // 88395
olvass figyelmesen azt írtam a Gyári állapotban ...bizony úgy annyit evett
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:38:24 // 88394
Én nem tudom mikor csinálja. És őszintén nem is akarom tudni. :-)
Zolibácsi2016-12-14 09:33:37 // 88393
Mutassatok már valami cikket vagy videót erről hogy németek kiszednek valakit az autópályán hogy megnézzék a co kibocsátást.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:31:19 // 88392
Hogyne lenne :-) Hogy ez jelent e bármi előnyt az majd kiderül :-)
Zsolt1552016-12-14 09:30:47 // 88391
"... Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. ..."
Így igaz.
Így igaz.
Shadin2016-12-14 09:29:45 // 88390
A jó időre való tekintettel, megyek EGR hűtő fedelet cserélni. És élvezni fogom :-D
Zsolt1552016-12-14 09:27:51 // 88389
A szívó benzinesekkel valóban lénygesen kevesebb a gond. Esetleg jvasolnám az 1,3JTD motoros autókat. Nem rossz konstrukció. :-))
Liquid2016-12-14 09:27:09 // 88387
Hogy fogyaszott neked 9-et a 2.4? :)) Emlékeim szerint inkább 7-8 volt :)
A pirosra gondolok.
Amúgy csatlakozom Shadinhoz, a Tibi nálam nem enne 9.5-et az tuti.
A pirosra gondolok.
Amúgy csatlakozom Shadinhoz, a Tibi nálam nem enne 9.5-et az tuti.
Liquid2016-12-14 09:22:47 // 88386
Ha rendesen van elrendezve akkor nem kormol, és nem látszik, hogy nincs bent, se fizikailag, se szoftveresen, csak akkor ha igen komolyan megnézik,azt meg nem lehet az út mellett.
Továbbra is urban legendnek tartom ezt :) Legalábbis ilyen általános formában...
Továbbra is urban legendnek tartom ezt :) Legalábbis ilyen általános formában...
Shadin2016-12-14 09:21:25 // 88384
5w40 C3 olajat használok.
Giuntini2016-12-14 09:21:17 // 88383
Az tényleg igaz, ha akkor jut eszébe regenerálni, mikor le akarod állítani. Múltkor velem is ezt csinálta, el kellett mennem egy plusz etapra. Nálam azért szerencsére nagyrészt a pályán csinálja.
emGéza2016-12-14 09:21:13 // 88382
Pedig van !
2 db csavar ... egyikkel le-fel , a másik jobbra-balra .
Az egyik csavar középtájon , talán azzal le-fel , míg a másik a szélén található .
2 db csavar ... egyikkel le-fel , a másik jobbra-balra .
Az egyik csavar középtájon , talán azzal le-fel , míg a másik a szélén található .
Shadin2016-12-14 09:19:36 // 88381
Én nem érzem azt az orrtolást. 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:10:46 // 88380
ez nem igaz, mivel volt mindegyik paripám bizony a gyári Tibi jobban megy, mint a gyári 2,4 teljesen más a két autó, a 2.0 nagyon messze van mindegyiktől, alig jobb, mint az 1.9...ugyan azon az útvonalon gyári állapotban nálam a Tibi 9,5, a 2,4 9-9,5, a 2.0 8-8,5, az 1.9 7L zabrált, szóval a dezső óriási előnyét nem látom, csak azt, hogy tegnap megint kellett mennem egy plusz kört a kib@szott regen miatt áhhhhhhhh szánalom ... ha tudják hogy ekkora fostériát kreálnak, miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem
Shadin2016-12-14 09:08:56 // 88379
7,7 az átlagfogyim kb. átlag feletti teljesítménnyel. Tudok 7 körül is járni. Fele-fele az etap. Nem vitatom a Tbi erényeit, de az én stílusomban az nálam nem 9,5-öt fogyasztana, hanem 11-et minimum. Ez a különbség sem lenne érdekes számomra, de mutass egy enyém felszereltségű Tbi-t az exeden kívül. Ja, SW-t :-) Hát nincs :-(
Shadin2016-12-14 09:03:59 // 88378
Az enyém nem ott adta meg magát, hanem az egybeöntött DPF oldali része anyagában repedt végig.
Shadin2016-12-14 09:02:27 // 88377
Óvatosan bánj bármi aftermarket fejjel a Bose rendszernél, mert semmilyen formában nem szabványos az illesztés a hangszórók. ill. a mélyláda felé :-(
Van egy pár gondolat a blogomban.
Van egy pár gondolat a blogomban.
Giuntini2016-12-14 08:58:42 // 88376
A Passatokon a VGT turbók átlagban 150 ezernél elhaláloznak. Ezt a turbós mondta, tele volt a műhely VW turbókkal. Ő is azt mondta, a 159 2,4 KKK turbója egy jól sikerült darab. Nekem is a membrán szakadása miatt kellett kivenni a turbót, de vétek lett volna úgy lógó tengellyel, tisztítás nélkül visszarakni. Gombócéban sincs 200 ezer, igaz az övé 2.0, és ki kellett venni a turbót. Ezek nagyon bonyolult rendszerek már.
Giuntini2016-12-14 08:54:18 // 88375
Nem teszi tönkre a turbót a 30-as olaj! Ezt a turbós mondta, Shadin is ott volt. Egyetlen lényeg van! A turbó magasabban van, ezért mindig legyen a motorban rendesen olaj, illetve max. 15 ezrenként le kell cserélni az olajat. Senkinél nem fosatta szét a motort az 5W 30 PE selenia olaj. A 30 ezres olajcsere viszont a 40-es olajjal is megteszi a hatását.
RomeoOne2016-12-14 08:51:23 // 88374
Én nem tudom, hogy az enyémen cseréltek volna EGR szelep fedelet, de akkor ebben lassan 220ezer van. Azt hiszem volt róla szó, hogy ebből is volt, ami gyengébb széria volt, meg volt olyan fedél, ami bírta.
Csabi2016-12-14 08:50:54 // 88373
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni?
Nem kell, de az alapelv az , h 200körül már bármi elromolhat, ami szerencsére nem jellemző...
Szerintem a motor egészét képző fődarabok egész jól lettek kiválasztva a 159-hez..Nem lehet azt mondani , hogy bármelyik is idő előtt adná meg magát, gondolok itt a turbó, nagynyomású, kettőstömegű, kuplung szereplőkre...
Azért vannak más OFF típusok amiknél elég hamar elhaláloznak ezek a fődarabok...
Nem kell, de az alapelv az , h 200körül már bármi elromolhat, ami szerencsére nem jellemző...
Szerintem a motor egészét képző fődarabok egész jól lettek kiválasztva a 159-hez..Nem lehet azt mondani , hogy bármelyik is idő előtt adná meg magát, gondolok itt a turbó, nagynyomású, kettőstömegű, kuplung szereplőkre...
Azért vannak más OFF típusok amiknél elég hamar elhaláloznak ezek a fődarabok...
Giuntini2016-12-14 08:48:35 // 88372
Ebben igazad van, a környezetvédelem problémássá tette az autókat. Sajnos 200-250 ezer kilométer környékén a VGT turbók nagy része beavatkozást igényel. Ezek már nem azok az egyszerű turbók amik régen voltak. Általában a geometriákkal van a gond, de mikor szétszedik kiderül a tengely lógása és egyebek a belsejében, amit gazdaságosabb akkor felújítani (ha még a turbó ház nem sérült). Az EGR valóban egy időzített bomba, a turbó megjavítása után kivettem a falazót, mert nálam az EGR-nek sem volt hibája. Hidd el Gyuri, akiknek ilyen DPF-es autójuk van, nagyrészének fogalma sincs arról mikor regenerál. A gyárak, és a kereskedők felelőssége nagy, mert ha elmondanák a helyes használatot, hogy lehet érezni mikor regenerál és akkor ne állítsuk le, kevesebb probléma lenne. De ezt nem közlik, mert az eladhatóságot csökkentené. Azt sem mondják el, hogy a motorolaj felhígulhat a regenerálások alatt vagy a rövid távok használata miatt, és ez mind motorkárosodáshoz vezethet.
Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. Nincs Dpf? Tréler, szerviz, Dpf beszerelése, és büntetés. Szerintem ez nem olcsó dolog. Magyarországon is előbb vagy utóbb bevezetik ezt. Egy Dpf kiiktatása is 80-100 ezer körüli művelet. Nem tudom, mennyire éri meg...
Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. Nincs Dpf? Tréler, szerviz, Dpf beszerelése, és büntetés. Szerintem ez nem olcsó dolog. Magyarországon is előbb vagy utóbb bevezetik ezt. Egy Dpf kiiktatása is 80-100 ezer körüli művelet. Nem tudom, mennyire éri meg...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 08:38:39 // 88371
Ja és kis adalék. Olajcsere. Van egy eredeti és egy módosított gyári ajánlás a 2.4-hez. Melyiket tegyem bele? Ami a turbót fosatja el (és azon keresztül majd a dpf-et is), és a motornak se jó, vagy ami eleve a dpf-et öli meg? Melyik a környezetkímélőbb?
Oké, van megoldás, amivel jelen esetben nem tudtam élni, mert álmomban nem gondoltam , hogy a gyári ajánlás egy hülyeség, már megvettem az olajat mire rájöttem, hogy átverés van. Így aztán nem véletlenül gondolkozok azon, hogy dpf off. És akkor kap a motor bele való 40-es olajat már tavasszal, vagy nyár elején. Mert érthető okokból én nem szeretnék egyáltalán semmikor turbó cserén gondolkozni. Lehet 200e-nél már nem nálam lesz a dög, de gondolom a következő tulaj sem turbó cseréről álmodik majd. Könnyebben találok majd vevőt egy olyan autóra ami láthatóan hosszú távú túlélésre lett átállítva a rövidtávú elhasználás helyett.
Oké, van megoldás, amivel jelen esetben nem tudtam élni, mert álmomban nem gondoltam , hogy a gyári ajánlás egy hülyeség, már megvettem az olajat mire rájöttem, hogy átverés van. Így aztán nem véletlenül gondolkozok azon, hogy dpf off. És akkor kap a motor bele való 40-es olajat már tavasszal, vagy nyár elején. Mert érthető okokból én nem szeretnék egyáltalán semmikor turbó cserén gondolkozni. Lehet 200e-nél már nem nálam lesz a dög, de gondolom a következő tulaj sem turbó cseréről álmodik majd. Könnyebben találok majd vevőt egy olyan autóra ami láthatóan hosszú távú túlélésre lett átállítva a rövidtávú elhasználás helyett.
yani🍀2016-12-14 08:35:21 // 88370
Ebben teljesen igazad van, valóban nem megy jobban és a 5 hengeres hang is a 2,4 felé billentené a mérleget, de nem csak a végsebesség és gyorsulás számít. Kanyarban nem tolja úgy az elejét a Tibi, mert könnyebb. Az is igaz, hogy ritkán megy az ember olyan tempóval, hogy ezt kihasználja.
Nincs bajom a dízellel, és megértem, hogy azt tudják többen megvenni, de őket is és az autót sajnálom, amikor azt olvasom, hogy mindent ki kell venni belőle, mert működik rendesen.
Nincs bajom a dízellel, és megértem, hogy azt tudják többen megvenni, de őket is és az autót sajnálom, amikor azt olvasom, hogy mindent ki kell venni belőle, mert működik rendesen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 08:25:16 // 88369
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni? Vicc kategória. Egyébként gyanús nekem, hogy ez a hosszított csereintervallumokból eredeztethető, mint ahogy minden járulékos gond. Kivéve az EGR-t. Az úgy marhaság ahogy van. Környezetvédelmileg sincs sok értelme.
Az EGR bizonyos körülmények közt (adott fordulatszám alatt és terhelésnél) csökkenti az égés csúcshőmérsékletét (értsd rontja a hatásfokot). Ezzel a NOx kibocsájtást csökkenti. Ugyanakkor erősen növeli a kormolást. Ki dönti el, hogy melyik a károsabb? Főleg, hogy NOx mérés valahogy még műszakin sincs.
Hú, korom, fogjuk meg akkor DPF-el, aztán égessük el. Hogy? Több üzemanyag felhasználásával, a hatásfok romlásával.
Azt valahogy mindenki elfelejti, hogy több üzemanyag elégetése több NOx és több korom. Kicsit a farkába harap a kígyó.
Arról sem emlékezik meg senki, hogy a szívósor lapátocskákkal amivel némileg kompenzálnák a hatásfok romlásokat lényegében kopó, fogyó alkatrésszé teszik a komplett szívósort. Ez mennyire környezetbarát, 80e-nként kivágni a kukába egy retkes kormos műanyag alkatrészt. Mennyi energia, szennyezés csak ezt az egy alkatrészt legyárttatni, eljuttatni a szerviz helyre és beszerelni?
A problémássá tett rendszerek akár sokkal nagyobb terhelést jelentenek, ha szépen mindent összeadunk. Ez a fogyasztói társadalom. Ki lehet maradni belőle valamennyire, de akkor nem szaban 159-et venni. Ilyen szempontból még egy modern hibrid, vagy hegyilevegő eregető EU9-es (:-)) bármi elé helyeznék egy jó állapotú öreg dízelt is.
Mekkora környezetterhelés legyártani egy bármilyen autót? Szóval messzire vezet ez, és túl összetett ahhoz, hogy ítélkezzünk.
Az EGR bizonyos körülmények közt (adott fordulatszám alatt és terhelésnél) csökkenti az égés csúcshőmérsékletét (értsd rontja a hatásfokot). Ezzel a NOx kibocsájtást csökkenti. Ugyanakkor erősen növeli a kormolást. Ki dönti el, hogy melyik a károsabb? Főleg, hogy NOx mérés valahogy még műszakin sincs.
Hú, korom, fogjuk meg akkor DPF-el, aztán égessük el. Hogy? Több üzemanyag felhasználásával, a hatásfok romlásával.
Azt valahogy mindenki elfelejti, hogy több üzemanyag elégetése több NOx és több korom. Kicsit a farkába harap a kígyó.
Arról sem emlékezik meg senki, hogy a szívósor lapátocskákkal amivel némileg kompenzálnák a hatásfok romlásokat lényegében kopó, fogyó alkatrésszé teszik a komplett szívósort. Ez mennyire környezetbarát, 80e-nként kivágni a kukába egy retkes kormos műanyag alkatrészt. Mennyi energia, szennyezés csak ezt az egy alkatrészt legyárttatni, eljuttatni a szerviz helyre és beszerelni?
A problémássá tett rendszerek akár sokkal nagyobb terhelést jelentenek, ha szépen mindent összeadunk. Ez a fogyasztói társadalom. Ki lehet maradni belőle valamennyire, de akkor nem szaban 159-et venni. Ilyen szempontból még egy modern hibrid, vagy hegyilevegő eregető EU9-es (:-)) bármi elé helyeznék egy jó állapotú öreg dízelt is.
Mekkora környezetterhelés legyártani egy bármilyen autót? Szóval messzire vezet ez, és túl összetett ahhoz, hogy ítélkezzünk.
Csabi2016-12-14 08:13:31 // 88368
Ezek mind külföldi darabok, ami annyit jelent, hogy kint kb 2milla körül vették ha nem olcsóbban, szóval akár tetszik akár nem ezek a legalja kategóriába tartoznak, valószínűleg a bevallott 150-180k km a duplája lakozik bennük...Egy tényleg 120k km-t futottért még kint is elkérnek 4millát.
"Vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet"
Azért ez erősen szubjektív kijelentés, mert egy 2,4-nél nem megy jobban, viszont hiányzik a motorhang ami azért a 2,4-nél az öthenger odatesz, ez viszont tény. :)
"Vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet"
Azért ez erősen szubjektív kijelentés, mert egy 2,4-nél nem megy jobban, viszont hiányzik a motorhang ami azért a 2,4-nél az öthenger odatesz, ez viszont tény. :)
Giuntini2016-12-14 08:12:22 // 88367
Hidd el, a 90 %-ban nem a Dpf a hibás. Csak beképzeljük, hogy a Dpf a ludas, közben a turbó már rég nem úgy dolgozik ahogy kellene, és folyamatosan kormolja a részecskeszűrőt. A Dpf annyiban ludas még plusz, hogy eltakarja a befecskendező rendszer hibáit, mert nem kormol. Ezért kell időnként elvinni igazi diagnosztikára, ahol például tudomást veszünk a befecskendezők állapotáról. A Te autód jó, és tényleg jó állapotban van, én nem javaslom hogy nekiálljál a gyári állapot megbontásához. Javaslom, hogy időnként tegyél bele részecskeszűrő karbantartó folyadékot pár ezer kilométerenként, és üzembiztosabb lesz. A Liqui Molynak is van ilyen. Téged agyon paráztatnak mindenféle hibajelenségekkel, de a te autód nem egy visszatekert 300 ezer kilométert futott autó. Élvezd ezt a nagyszerű autót!
yani🍀2016-12-14 08:02:21 // 88366
Az itthon hirdetett Tibik 2,6-2,8 körül kezdődnek. A bevallott méter 150-180K körül van bennük és egyik sem Ti felszereltségű. Ezzel szemben dízelből van ennyiért szemet gyönyörködtető, jól felszerelt, de vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet. A 2,4 szinte ugyanannyit eszik az alap 2.0 érezhetően gyengébb. A súlytöbblet az első tengely fölött szintén érezhető.