Teljes mértékben igazad van abban,hogy cserélni kell az alkatrészeket,és az autó önmagában értékvesztő dolog.De azért tegyünk különbséget kopó alkatrész és elrontott konstrukció között.Dpf-el semmi baj nem lenne,ha olyan konstrukció lenne,hogy nagyjából egy normális diesel motor élettartamához igazodna,hisz miért is kellene hamarabb tönkremennie,ha jó a konstrukciója.Azt is értem és olvastam,hogy az alkatrész árakat az újkori árhoz mérik,ez is tiszta...de azért vhol fel kell tenni a kérdést,hogy ez normális vagy sem?Persze ez igaz minden autógyártóra.
Persze az is teljesen normális,hogy elviszed a szeretett diesel autódat egy kötelező szervízre 190e km-nél,és akkor cserélj EGR-t,Dpf-et,turbó felújítás,pár lengőkar,termosztát,és van amit biztos kihagytam...majd amikor mész érte,hogy kész...kiperkálod a több százezer forintot,ami inkább fél misi vagy felette....majd 100e km után kezded elölről :D
Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció.Lengőkart és egyéb kopó alkatrész cseréje kell,főleg a magyar utakon...na mind1 :D
Majd lesz vhogy :D
Angelo2016-12-14 18:24:14 // 88456
Shadin2016-12-14 18:24:00 // 88455
Én is attól félek, hogy szét kell kapni rendesen :-(
SanyiJTD2016-12-14 18:21:10 // 88454
Sziasztok. 2,4-be mennyi szervóolaj megy?
Invisible2016-12-14 18:09:41 // 88453
Igen Csöri volt a megmentő :-)
Ott kellett hagynom, mert várni kellett az 1200 forintos alkatrészre. 2 munkaórát számolt fel. Ha jól emlékszem le kellett bontani az elejét elég rendesen, hogy normálisan hozzá tudjon férni. Azt hiszem a dpf-et is le kellett kapni, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Ott kellett hagynom, mert várni kellett az 1200 forintos alkatrészre. 2 munkaórát számolt fel. Ha jól emlékszem le kellett bontani az elejét elég rendesen, hogy normálisan hozzá tudjon férni. Azt hiszem a dpf-et is le kellett kapni, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:55:20 // 88452
Miközben jött, se volt semmi, pedig tolta neki.
Amúgy pár hsz-el ezelőtt pont ezt írtam. Alkatrészek elhasználódnak, cserélni kell őket. Minél "korszerűbb" egy autó, annál többet. A csere még mindig nagyságrenddel kevesebbe van, mint az új autó értékvesztése, amin ugye nem kell ezeket cserélni.
A Spiderre is már ráköltöttem bőven a vételárát, lassan kezdhetem elölről a csereberét.
Anno a 156-omon a turbócsere az autó értékének negyede volt.
Amúgy pár hsz-el ezelőtt pont ezt írtam. Alkatrészek elhasználódnak, cserélni kell őket. Minél "korszerűbb" egy autó, annál többet. A csere még mindig nagyságrenddel kevesebbe van, mint az új autó értékvesztése, amin ugye nem kell ezeket cserélni.
A Spiderre is már ráköltöttem bőven a vételárát, lassan kezdhetem elölről a csereberét.
Anno a 156-omon a turbócsere az autó értékének negyede volt.
Angelo2016-12-14 17:46:56 // 88451
Alapjáraton nekem se füstöl,hanem váltások után,gázadásra ömlik a füst.De azért az vicces,hogy 100.000km-ként cserélni egy 300.000 ft-os alakrészt :D:D
Giuntini2016-12-14 17:44:38 // 88450
Szatyi. Alfa Szatmári Békásmegyer.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:44:09 // 88449
Klatty ide. A szokatlan füstölést a meghibásodás jeleként írják le.
Tavaly Hardy pont regenerálás közben érkezett a VTT-re, járatta is ott alapjáraton. Semmi füstje se volt, mellette beszélgettünk.
Tavaly Hardy pont regenerálás közben érkezett a VTT-re, járatta is ott alapjáraton. Semmi füstje se volt, mellette beszélgettünk.
Angelo2016-12-14 17:40:40 // 88448
De ha már itt tartunk...tud vki ajánlani egy fasza motordiagnosztikás helyet?Ahol kompletten megnézik a dolgokat?És nem basznak át és korrektül átnéznek mindent?
Területileg Budapest jöhet szóba.
Területileg Budapest jöhet szóba.
Angelo2016-12-14 17:36:33 // 88447
Nekem is olyan állapotban van,mint Warbirunner képén...én csak örülnék,ha normálisan működne.Azért is érdekes ez a fémtiszta felvetés,hogy több regen videó is mutatja,hogy ömlik a füst...szóval én ezt tartom valószínűbbnek,mint h semmi füst nem jön ki.
Angelo2016-12-14 17:32:27 // 88446
Érdekes...ha nem ömlene a füst a kocsiból regen alatt,akkor másképp vélekednék a működésről.Autópályán nem észrevehető a regenerálás,de a városban füstöl.Nálam elvileg teljesen gyári állapot van,és nagyon is látványos amikor regenerál :D...szóval benne van a rendszerben a DPF.
ProdyG2016-12-14 17:31:52 // 88445
Volt már talán téma korábban, de borzasztóan gyenge a tompított fényszóróm. Plusz a jobb oldali H7-es izzót rögzítő kis cucc, el van törve, műanyag bilinccsel van odafogatva valahogy az izzó, de egyáltalán nem áll jól... szeretném ezt rendbe tenni.
A szerelőm azt mondta, hogy a foncsor elöregszik a lámpában, és új komplett lámpát kell venni, hiába szedjük szét, takarítjuk ki a foncsort, nem segít...
Ha újat veszek, akkor gyárit mindenképp, vagy jó valamelyik utángyártott is? Illetve nem lehet csak a tompított fényszóró részt cserélni a 3 lámpa közül?
Igazából csak azzal van bajom.
köszi!
A szerelőm azt mondta, hogy a foncsor elöregszik a lámpában, és új komplett lámpát kell venni, hiába szedjük szét, takarítjuk ki a foncsort, nem segít...
Ha újat veszek, akkor gyárit mindenképp, vagy jó valamelyik utángyártott is? Illetve nem lehet csak a tompított fényszóró részt cserélni a 3 lámpa közül?
Igazából csak azzal van bajom.
köszi!
Shadin2016-12-14 17:29:27 // 88444
Shadin2016-12-14 17:19:53 // 88443
Látom Csőri csinálta. Mekkora meló volt, nem tudod?
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:15:23 // 88441
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:11:57 // 88440
Ha a dpf elvét nézzük, akkor igen. Ha korom van mögötte, akkor valahol átjut a kerámiatesten, amit arra találtak ki, hogy megfogja ezt a kormot. Magyarul lyukas. Lehet szándékos átütés, de lehet sima elhasználódás is. Ilyenkor akár rendszeresen regenerálhat is a kocsi.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:02:15 // 88439
Invisible2016-12-14 16:56:46 // 88438
Igen nekem volt olajszivárgásom.
Shadin2016-12-14 16:54:44 // 88437
Hupsz. A műtét sikerült, a páciens meghalt :-(
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(
Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?
Nívó rögzítés
repedés belül
repedés kívül
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(
Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?
Nívó rögzítés
repedés belül
repedés kívül
Shadin2016-12-14 16:24:18 // 88436
Ennyire azért nem egyszerű.
emGéza2016-12-14 16:22:42 // 88435
Csak , a frissen esett havat ne kormolják össze . :-D
Pityukoma2016-12-14 16:16:00 // 88434
Így volt, és néha rászóltam hogy tegyed már hatodikba. (pedig kényesen ügyelek rá hogy ne piszkáljam a belepofázásommal.)
Pityukoma2016-12-14 16:11:21 // 88433
Csatlakozom. Mi a Grande Puntót "0"km-es korában vettük, elmúlt 10 éves és zéró meghibásodással teszi a dolgát 5literes fogyi mellett.
Pityukoma2016-12-14 16:07:28 // 88432
Ja és szegény Emil......... :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 16:05:54 // 88431
Szegény Géza, szegény Zoli :-(((((( el kellett menniük még egy pusz körre az Alfájukkak hogy befejezze a regent..... TI mit szóltok hozzá? :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 15:58:30 // 88430
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:39:48 // 88429
Ugye.. :-)
Angelo2016-12-14 15:39:45 // 88428
Nekem 2009.01-ben került forgalomba,DPF-el megy még mindig,és tiszta korom a kipuf vége...és amikor regenerál hatalmas füst jön a kocsiból....én nem igazán látom ebben az okosságot...nekem olyannak tűnik egy kicsit,hogy elraktározzuk a rendszerben a szart,és kicsit később engedjük ki egybe...persze vmennyit eléget belőle....de én nem látom ezt olyan hatalmas jó konstrukciónak....és h jót tesz-e a motornak vagy sem,az majd mostanában fog kiderülni....nagy átlag most fog belépni a 200e-es km futásba...ha szar a konstrukció,akkor elkezdi áldozatait szedni....környezetszennyezés ellenes vagyok teljes mértékben...de ez a DPFplusz Egr dolog summázva sztem többet árt,mint használ...de ez az én egyéni véleményem....
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Liquid2016-12-14 15:36:27 // 88427
ez alapján bármi lehetséges :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:34:30 // 88426
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:33:48 // 88425
[img1]
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:33:09 // 88424
Liquid2016-12-14 15:22:05 // 88423
ez azért ennyire nem egzakt , egy DPF-es se teljesen korommentes, legalábbis 10 évesen biztosan nem
Angelo2016-12-14 15:02:20 // 88422
Ezt kifejtenéd kérlek,még nincs akkora tudásom a DPF-ek és működésük terén....próbálom elkapni az információkat:)
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:58:38 // 88421
Elég megnézni cső végét. Ha fekete, akkor jön ki korom. Ha nem, nem.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:56:35 // 88420
Mini tetszik neki:-(
Angelo2016-12-14 13:23:16 // 88419
Megkérdezhetem,hogy mozgó ellenőrzés közben hogyan jönnek rá,hogy nincs benne DPF?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 13:21:13 // 88418
Hát nem :) a 159 be van egy elektromos radiátor a levegő keringető motor előtt. A klíma a 156 ba 3fok alatt be sem kapcsol.
Pityukoma2016-12-14 12:41:47 // 88417
Piritu véleményét osztom maximálisan. Jó lehet a te általad vázolt megoldás is, de mennyi energia és anyagi ráfordítást is venne igénybe???? Szórakozna vele a bugyrom :-D és ezzel nem az alaposságod akarom becsmérelni, hisz ismersz :-) Van élet az Alfa mellett is :--)
Pityukoma2016-12-14 12:35:31 // 88416
Nem, nem ajánlom, hiszen ebbe gyári alkatrészek vannak :-)
Viccet félretéve: naná!!!!!!!!, persze hogy mehet bele a gyár cucc. OFI CarTárs Elaforg nevű cégére pedig nem jellemző hogy sz@rt árulna, legalább úgy mint Erhardunk Alba Autó alkatrész nevű vállalkozása. Még egyik helyről sem vettem megkérdőjelezhető cuccot! Úgyhogy bizhatszt bennük nyugodtan, ha bizol a gyári alkatrészekben. :-))))
Marseus2016-12-14 12:12:26 // 88414
Már bocs de a kieg. fűtés az tonképp a klíma,nemde? És ezt a 156 is tudta frankón.Hűtő fűtő klíma. Viszont a motorfűtés az mint a 156 ban detto. Random össze-vissza fűt,csak akkor folyamatos ha fullon van.A baj csak a belső hőérzékelő lustasága akár egy otthoni fali termosztátnál.Azok közt is van olyan ami 1 fokon belül mozog és olyan is ami 3-4 fok közt ingadozik.Ilyen az alfa:-))
Piritu - 1.000.0002016-12-14 12:03:12 // 88413
Diesel nem való városba, ezért szóba se jöhet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 11:28:05 // 88412
Nekem 18,5 re van állítva, és nagyon faszán nyomja a meleget hála a kieg fűtés miatt :) Ezt nagyon szeretem a 159 be, a 156 -om gyakorlatilag használhatatlan volt télen, meg is fogadtam hogy soha többet JTD-t de aztán mégis az lett :)
Don Vito2016-12-14 11:20:49 // 88411
Szia!
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Giuntini2016-12-14 11:17:25 // 88410
Mondjuk az sokat számít nálam, hogy garázsban áll, és ilyenkor is 13-15 fok van bent. Tehát én úgy értem a 7-8 km bemelegedést.
tdemeter2016-12-14 10:55:16 // 88409
Sajna az én 8v-mről ez nem mondható így el:)
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Giuntini2016-12-14 10:38:40 // 88408
Azt nekem is csinálja, hogy visszaveszi a fűtést, de én nem igazán nyúlok hozzá. valóban az elején már hideg motornál nagyon tolja, majd 70 fokos vízhőmérsékletnél a kiegészíítő fűtés leáll, és átveszi a motor fűtése. Nálam általában ha 22 fokra van állítva, akkor kellemesen tartja a hőfokot bent. Van amikor érződik, hogy hidegebb van, de utána korrigál.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:43 // 88407
Van, igen.