WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 08:02:53 // 88588
Tehát amikor a legnagyobb nyomást állítja elő? Nem stimmel. :-)
Hardy2016-12-16 06:41:19 // 88587
Az szép környék arra már régen voltam. El kene menni egy kört arra.
Tocsa2016-12-16 06:12:49 // 88586
Ja csak a szakács a főzéshez ért.......:)))
Tocsa2016-12-16 06:08:03 // 88585
Ja be kell állíttatni a szervízben műszeresen és jó lesz! :)
Csak kevesen veszik komolyan ezt a lámpa beállítás dolgot . Vizsgán is tesznek rá nagyívben sajnos holott kötelező lenne mivel biztonsági berendezésnek számít a világítás ugye. :-/
Csak kevesen veszik komolyan ezt a lámpa beállítás dolgot . Vizsgán is tesznek rá nagyívben sajnos holott kötelező lenne mivel biztonsági berendezésnek számít a világítás ugye. :-/
Tocsa2016-12-16 06:02:45 // 88584
Ja főleg azok akiknek a ronggyá tört vackukban kicserélt lámpájuk az égbe világít és villognak mint a hülye ködlámpára meg mindenre miközben az ő lámpájuk az égbe világít meg a szemedbe.
Tocsa2016-12-16 05:55:20 // 88582
Ha belegondolsz ez természetes nem ? Nem a szutyok kipufogógázt szívja ami nyomással jön ellenben a külső levegőd meg annyival amennyit a turbinád beszippant.
Tehát ha lezárod a nyomott áramlást a kipuff felől akkor nincs ami elnyomja a friss levegőt ami kisebb nyomással áramlik és addig gátolva volt. :)
Tehát ha lezárod a nyomott áramlást a kipuff felől akkor nincs ami elnyomja a friss levegőt ami kisebb nyomással áramlik és addig gátolva volt. :)
Tocsa2016-12-16 05:49:31 // 88581
Ezt neked is át kellene gondolnod . Bocs hogy belepof. A túrbó hasonló egy centrifugál szivattyúhoz ami nyitott szivattyúkerekes akármennyire folytható nem árt neki a kompresszor oldalon max megáll az áramlás (ha zárt kerekes lenne az más tészta) ,
Tehát a villanymotor kérdésben igaza van a cartársnak DE nem elektromosan vagy mechanikailag menne tönkre hanem túlmelegedne a hűtés miatt! Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek.
;-)
Tehát a villanymotor kérdésben igaza van a cartársnak DE nem elektromosan vagy mechanikailag menne tönkre hanem túlmelegedne a hűtés miatt! Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek.
;-)
rodolfo752016-12-16 00:42:16 // 88580
Ok, jogos. Máskor lövöm a forrást is, 1,5 éve olvastam de nem találtam meg. Ha meg lesz linkelek. Igaz a "kémia", de te is tudod, hogy 100%-ban nem megy végbe a reakció, megy elégetlen korom is a levegőbe. Van DPF-em, nincskidobva a vasból 😊. Én nem mondtam, h nem fontos a környezetet védeni és senkit nem biztatok a DPF offra, de ...
R75
R75
Piritu - 1.000.0002016-12-15 23:04:50 // 88579
Csabi2016-12-15 22:25:02 // 88578
Ez halálbiztos...:) Inkább a belső érzeted mondatja veled, meg úgy általában általános tévhit...A motornak ettől nem lehet baja, a szivattyúnak igen... Nézz utána ha majd egyszer unatkozol :)
Liquid2016-12-15 22:20:16 // 88577
ez biztos? szerintem inkább simán leég a motor, legalábbis eddigi élettapasztalatom ezt mondja :)
Hardy2016-12-15 22:15:43 // 88576
Van benne vagy 9 izzó. Cseréld ki amelyik nem ég.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 22:14:44 // 88575
Én voltam már nála szombaton is. Szerintem megoldja.
Csabi2016-12-15 22:14:25 // 88574
Nem lesz melegebb a kipuffgáz, ellenkezőleg kisebb lesz a hőmérséklete...Mivel több munkát végez a turbina oldalon a kipuffgáz( valamivel nagyobb turbónyomás) ezért több energiát ad le, ergo jobban lehűl.... Elsőre engem is meglepett a mérés, de 90km/h ás tempónál például nyitott EGR-rel kb 280°C a kipuffgáz EGR nélkül pedig közel 100 ! Fokkal kevesebb 180-200fokos....
Csabi2016-12-15 22:10:07 // 88573
"Ha egy szivattyút zárt csőre dolgoztatunk, nem a kompresszor rész fogja feladni, a villanymotor hajtjuk túl"
Na ezt gondold végig..:) Egy szivattyú terhelése a szállított mennyiségével arányos, ha ez nulla, mert zárt a nyomóága, akkor lesz a villanymotor terhelése a legkisebb...
Na ezt gondold végig..:) Egy szivattyú terhelése a szállított mennyiségével arányos, ha ez nulla, mert zárt a nyomóága, akkor lesz a villanymotor terhelése a legkisebb...
Csabi2016-12-15 22:03:11 // 88572
Hát nem egészen.A turbó többet fog dolgozni, jobban fog nyitni a VGT , és jobban is fog pörögni...ezt a kört egyszer már lefutottam, ezért ezt is megmértem, hogy támaszt adjak az állításomnak...
Szóval csak alapjáraton ~35%-al több levegőt szív be a turbó EGR nélkül 750es fordulaton...
1500as fordulaton(emelt alapjárat) pl ~80 kg/h levegőt szív be a turbó EGR-rel
EGR-nlkül pedig ~125kg/h -át ...így ugyan tényleg nem 2x annyi , de baromságnak semmiképp sem nevezném Droberto állítását....
Szóval csak alapjáraton ~35%-al több levegőt szív be a turbó EGR nélkül 750es fordulaton...
1500as fordulaton(emelt alapjárat) pl ~80 kg/h levegőt szív be a turbó EGR-rel
EGR-nlkül pedig ~125kg/h -át ...így ugyan tényleg nem 2x annyi , de baromságnak semmiképp sem nevezném Droberto állítását....
emGéza2016-12-15 22:00:41 // 88571
Marek , Gyálon , rugalmas . ;-)
Smith2016-12-15 21:58:14 // 88570
Hát akkor ahogy billeg, lehet oda-oda villant nekik. Ezzel meg nem tudsz mit csinálni :(
ProdyG2016-12-15 21:57:07 // 88569
Köszi, felvettem a kapcsolatot Phon-nal. A baj, hogy csak hétvégén vagyok Pesten, tudtok esetleg olyan bontót, ami szombat délelőtt elérhető Pesten?
Más: tegnap véletlenül észrevettük, hogy a hátsó, csomagtartó feletti hosszúkás féklámpában 1 rész nem ég. Kissé hiányos... Elég gáz... ilyen baja volt már valakinek?
Más: tegnap véletlenül észrevettük, hogy a hátsó, csomagtartó feletti hosszúkás féklámpában 1 rész nem ég. Kissé hiányos... Elég gáz... ilyen baja volt már valakinek?
emGéza2016-12-15 21:39:31 // 88568
De ez automata .
Amúgy meg az előttem haladó rendszámát se világítja meg .
Azért az sok már , hogy az öreg pislákoló lámpás Ikarus busz is elakart vakítani .
Persze , utasok nem voltak a buszon . Láttam .
Amúgy meg az előttem haladó rendszámát se világítja meg .
Azért az sok már , hogy az öreg pislákoló lámpás Ikarus busz is elakart vakítani .
Persze , utasok nem voltak a buszon . Láttam .
Liquid2016-12-15 21:39:03 // 88567
gondolom gyári bixenon van a CarTársnak, az meg nem vakít elvben,persze lehet rosszul beállítva
Smith2016-12-15 21:33:55 // 88566
Akkor villognak, ha vakitja őket. Én így állítottam be a 166-oson, ha villogtak, akkor picit lejjebb tekertem. Addig, amíg abba nem hagyták. El lehet találni a megfelelőt, hogy láss is, és a másikat se vakítsd el.
emGéza2016-12-15 21:33:11 // 88565
Eddig senki sem panaszkodott , a másfél év alatt .
És nem változott semmi , csak a dátum .
És nem változott semmi , csak a dátum .
mizooo2016-12-15 21:23:41 // 88564
Talán vakítja őket? Szerinted viccből nyomkodják?
Liquid2016-12-15 21:22:59 // 88563
ja ezt a B-oszlop aljára értettem :) Az ajtót kicsit bonyolultabb szétszedni, Piritunak-van blogja erről.
emGéza2016-12-15 21:10:43 // 88562
Nem értem !
Szombaton este a 3-as főúton gyér forgalomba tekertem haza .
4-5-6 ... autósnak nem tetszett a szenon . Mielőtt elhaladtunk volna egymás mellett ,
előtte nyomott nekem egy refit . Mikor ezt a második csinálta , már ideges lettem .
Harmadik már megkapta a biszenont refivel , mert a kezem a karon volt .
Ahogy rakta refire , már nyomtam is neki . Pedig , szerintem nem világít magasra .
Miért csinálták ?
Szombaton este a 3-as főúton gyér forgalomba tekertem haza .
4-5-6 ... autósnak nem tetszett a szenon . Mielőtt elhaladtunk volna egymás mellett ,
előtte nyomott nekem egy refit . Mikor ezt a második csinálta , már ideges lettem .
Harmadik már megkapta a biszenont refivel , mert a kezem a karon volt .
Ahogy rakta refire , már nyomtam is neki . Pedig , szerintem nem világít magasra .
Miért csinálták ?
Peeeti852016-12-15 21:01:19 // 88561
köszi szépen a gyors választ. Célszerszám az nincs, de villanyszerelő szakmámból kifolyólag van itthon jó pár fogó és miegymás, szerintem menni fog...:)
Dömpi (il dottore)2016-12-15 20:52:08 // 88560
A cenon témához: most a LED-es DRL-em kapcsolható ködlámpaként és ezzel (H7 +150% és LED ködlámpa kombó) pont olyan jól látok mintha xenonom lenne és még a fény színe is olyan. És nem vakítom el a szembejövőt és csal 30ezerbe került és a yard se szólhat érte.
Liquid2016-12-15 20:51:51 // 88559
3-4 nagyobb "bolha" fogja, óvatosan fel kell feszíteni, ha van célszerszámod az se baj :)
Ha ésszel csinálod nem lesz baj, én szedtem már szét, hogy cseréljek benne bolhákat.
Ha ésszel csinálod nem lesz baj, én szedtem már szét, hogy cseréljek benne bolhákat.
emGéza2016-12-15 20:38:08 // 88558
Peeeti852016-12-15 20:34:26 // 88557
Sziasztok.
Egy olyan problémám van, hogy valami zörög a B oszlopban vagy az ajtó burkolat alatt, ennek szeretnék holnap utána járni.
Tudnátok adni valami leírást a burkolat szakszerű megbontásáról ?
Segítségeket előre is köszönöm.
Üdv.
Egy olyan problémám van, hogy valami zörög a B oszlopban vagy az ajtó burkolat alatt, ennek szeretnék holnap utána járni.
Tudnátok adni valami leírást a burkolat szakszerű megbontásáról ?
Segítségeket előre is köszönöm.
Üdv.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 20:33:30 // 88556
Értem én mit mondasz. De állj oda egy Maserati mögé egy Passattal. Nézz rájuk. És megérted, hogy én hogy értem :-D
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 20:29:19 // 88555
Ezt értem, tudom. De a nyomás növekedés önmagában nem plusz terhelés a turbónak. És kis különbségekről van szó, tehát sem a fordulat növekedése, sem az esetleges plusz hőterhelés nem számottevő. Mert ugye a kipufogó gáz is melegebb lesz valamivel zárt EGR -nél.
Liquid2016-12-15 20:20:16 // 88554
1996-ban már nagyon kifutóban volt a 155, ha ott csalsz egy évet akkor reálisabb a kép.
Giuntini2016-12-15 20:04:29 // 88553
Azért az Alfa Romeo baromian nem olasz átlagverda. Legfőképpen a 159 nem az. Olaszországban az átlagautók olasz részről a Punto, Panda, mag az új Tipo. Tele van most már alsó középkategóriás némettel, franciával és japánnal. az Alfa ott azért természetesen sokkal nagyobb megbecsülésnek örvend mint nálunk. A mai napig ha elmondom egy olasznak, hogy 159-esem van, pláne 2,4-es motorral, elismerően biccent. Egy 40 ezer € környéki autó nem nevezhető átlagautónak. Ha meg hozzá vesszük a 4C-t, és az 1000 db-ban limitált 8C-t, akkor valóban magasan áll a nimbusz. A Maserati más tészta, az luxusautó, még a szutyok dejzel motorral is. Mert egy Maseratiban vicc a dízel motor, ezt én mint dízelt favorizáló is elismerem. Vicc, hogy egy közel 100 ezer €-s autót, de még ha csak 70 ezer, kis fogyasztással reklámoznak.
Manky9562016-12-15 19:59:00 // 88552
ha zárva marad az egr akkor ugye a kipufogó gáz nem tud felmenni a szívósorba részterhelésen , így több kipufogó gáz megy a turbina oldalra ezért ott nagyobb a nyomás.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 19:57:46 // 88551
hát hogy az egyik jobb oldalra kell a másik bal oldalra :) Máshogy állnak a szárak, de van olyan ügyes szerelő aki felteszi fordítva is :DDD
emGéza2016-12-15 19:50:14 // 88550
Ki tudja , hogy mi a különbség a jobb és a bal oldali stabpálca között ?
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 18:45:23 // 88549
A turbónak melyik részét viselné meg? A turbina oldalon ugyanúgy pörgeti a kipufogó gáz. A kompresszor oldalnak meg mit árt, ha változik a nyomás ami ellenében dolgozik? Sem lényeges hőterhelés változás nincs, sem fordulatszám változás (amennyiben a geo ugyanott áll egr-el és nélküle). A nyomás különbség önmagában nem terhelés a turbónak, hanem normál üzemállapot. Ha egy szivattyút zárt csőre dolgoztatunk, nem a kompresszor rész fogja feladni, a villanymotor hajtjuk túl
Amit jelen esetben a kipufogó oldali turbina helyettesít. Nem lehet ilyen módon túlterhelni.
Amit jelen esetben a kipufogó oldali turbina helyettesít. Nem lehet ilyen módon túlterhelni.
Zsolt1552016-12-15 18:44:33 // 88548
A 159-es szerintem egy nagyon jó autó. Függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel. Ha csak az Alfát nézzük és 10 éves lépésekben megyünk vissza, akkor
2016-ban - Giulia
2006-ban - 159
1996-ban - 155 volt gyártás alatt. A tapasztalatom szerint nagyobb ugrás volt a 155 és a 159 között, mint a 159 és a Giulia között. Mondom ezt úgy, hogy a 16 év alatt volt/van több 155-m és nagyon szeretem ezt a típust. A benzines Giuliára nagyon kiváncsi vagyok, mert a dízellel nekem is hasonlóak voltak a tapasztalataim mint neked.
"... . Most megfordult a kocka, mindenhonnan kitiltják a dízeleket vagy szankciózzák ..." Valahogy rá kell venni az emberek, hogy lecseréljék az autóikat.
2016-ban - Giulia
2006-ban - 159
1996-ban - 155 volt gyártás alatt. A tapasztalatom szerint nagyobb ugrás volt a 155 és a 159 között, mint a 159 és a Giulia között. Mondom ezt úgy, hogy a 16 év alatt volt/van több 155-m és nagyon szeretem ezt a típust. A benzines Giuliára nagyon kiváncsi vagyok, mert a dízellel nekem is hasonlóak voltak a tapasztalataim mint neked.
"... . Most megfordult a kocka, mindenhonnan kitiltják a dízeleket vagy szankciózzák ..." Valahogy rá kell venni az emberek, hogy lecseréljék az autóikat.
Manky9562016-12-15 18:13:16 // 88547
Szerintem ugyan annyi friss levegőt szállít akkor is a turbó.(Mert ami az egr felől megy az csak mennyiség de nem minőség) lehet hogy egr offal kevesebb a mennyiség de nem fele, és az mind minőség. Annyi változik hogy az EMAP megnől és a turbót jobban terheli , de sztem nem lehetne ezt bebizonyítani élettartamban.
Hardy2016-12-15 18:12:08 // 88546
Szoktak lenni célzott ellenőrzések az NKH bal közösen de hogy valaki ilyent ki fogjon kicsi a valószínűsége. Volt hogy azt nézték világít e az ABS vagy az Airbag. De Almadiba volt jó múltkor ott pont a xenont nézték. De pont az 59 nel ahol projektoros a lámpa így nem látsz bele senki nem mondja meg ha a trafo ügyesen el van dugva hogy milyen izzó van benne. Az NKH se áll neki szerelgetni. Ahol simán ránézésre látszik hogy utólagos xenon ott ugrott a forgalmi. Rendőr megint nem nagyon foglalkozik vele főleg amilyenek vannak mostanában. Azt se tudja melyik az eleje meg a hátulja az autónak nem hogy megalapítsa hogy xenon van benne. Meg amilyen az adjonisten Iolyan a fogadjisten. Volt hogy 3as BMW kiégett a szemünket szóltunk neki hogy legalább állítsa lejjebb ha már utólagos. Elnézést kert mondta ő nem ért hozza de szól szerelőnek. És se bírság se forgalmi nem lett elvéve.
Nivan842016-12-15 17:39:01 // 88545
Dehogy lesz drága. Amikor nekem is szarakodott az izzítás, felmerült eshetőségnek, hogy szar a relé. Drága is lista áron. De ha megkeresed gyári szám alapján, ugyanez van pl. a 156-os 2.4 jtdm-ben. Az viszont elég olcsó. Vicces dolgok ezek...
Tom_1562016-12-15 16:47:28 // 88544
Inkább az akkuval lesz gond.. cellazárlatos, már be sem indítja, új akku..
droberto2016-12-15 16:35:57 // 88543
Igen, akár annyi is lehet.
Szerinted honnan kap a motor levegőt ha lefalazzuk az EGR-t?
Nem hiszem, hogy ezt pont neked kell ecsetelni...
Szerinted honnan kap a motor levegőt ha lefalazzuk az EGR-t?
Nem hiszem, hogy ezt pont neked kell ecsetelni...
Don Gombóc2016-12-15 16:32:43 // 88542
Kész vagy?
Olajfolyás trutyi megszűnt?
Boldog szabadnapot! :-)
Azért genya vagyok.
Olajfolyás trutyi megszűnt?
Boldog szabadnapot! :-)
Azért genya vagyok.
Shadin2016-12-15 16:12:17 // 88541
De még egy olyan tiszta 2.0 kipufogót nem tud senki mutatni :-(
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 15:01:53 // 88540
A múltkor pont háttal parkoltam egy Maserati Quattroporte-nak . Rajtunk kívül üres volt a parkoló. Ahogy visszanéztem rájuk (mert egy Alfára ugye muszáj) jól néztek ki együtt. Valahogy nem az jött le, hogy a szuper luxus autó, mellette meg egy olasz átlag verda, hanem inkább két őrületesen jó formaterv, amiből sugárzik valami olyan... Szóval pont az ami miatt muszáj mindig visszanézni rá, akárhányszor leparkolom valahol. :-)
David | Centocinquantanove2016-12-15 14:46:53 // 88539
Meg kell nézetni a trafót is. Kis dobozka a szélvédő alatt... Ha az szart be, akkor az elég drága sztori lesz...
Online tag
3
Vendég3
627