Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2016-12-14 10:21:28 // 88404
Észre lehet venni! A fed comp. magas pill. fogyasztást ír ki, érződik egy kis égett szag az utastérben, de leginkább a turbó műszeren. A turbónyomás alacsonyabb értéket mutat, ahogy elveszed a gázt leesik 0-ra. Alapjáraton a több üzemanyagnak köszönhetően simább a járás. Mellette állandóan jár a hűtő ventilátor. Nagyjából ennyi....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:20:11 // 88403
Viszont kérdés. A fűtés teljes káosz tud lenni. Találkoztatok már ilyennel?
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Zolibácsi2016-12-14 10:03:31 // 88402
Cikket, youtube videot....
Zsolt1552016-12-14 09:57:26 // 88401
"... Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. ..."

Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:57:24 // 88400
A szívó benzinesek fejlesztését pont megölte az EU norma elvárás és az emberek átállított vezetési stílusa. Tesóm Astráját vezettem a minap. Rendesen bénáztam az első pár km-en, aztán beugrott, hogy ez nem 2000-ről húz. Ott a Mazda. Ők tudnak szívó benzines motort csinálni valamiért...
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
tdemeter2016-12-14 09:56:17 // 88399
Sajnos engem is elért a pre-heating grow plug not available hiba.
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...

Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Zsolt1552016-12-14 09:53:38 // 88398
"... miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem ..."

Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Zsolt1552016-12-14 09:51:47 // 88397
"... Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött ..."

Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:50:41 // 88396
sportos tempóban nyomom mindegyiknek, lást Pityukoma felesége tudott 8L-es fogyit a Tibivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:47:41 // 88395
olvass figyelmesen azt írtam a Gyári állapotban ...bizony úgy annyit evett
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:38:24 // 88394
Én nem tudom mikor csinálja. És őszintén nem is akarom tudni. :-)
Zolibácsi2016-12-14 09:33:37 // 88393
Mutassatok már valami cikket vagy videót erről hogy németek kiszednek valakit az autópályán hogy megnézzék a co kibocsátást.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:31:19 // 88392
Hogyne lenne :-) Hogy ez jelent e bármi előnyt az majd kiderül :-)
Zsolt1552016-12-14 09:30:47 // 88391
"... Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. ..."

Így igaz.
Shadin2016-12-14 09:29:45 // 88390
A jó időre való tekintettel, megyek EGR hűtő fedelet cserélni. És élvezni fogom :-D
Zsolt1552016-12-14 09:27:51 // 88389
A szívó benzinesekkel valóban lénygesen kevesebb a gond. Esetleg jvasolnám az 1,3JTD motoros autókat. Nem rossz konstrukció. :-))
Liquid2016-12-14 09:27:28 // 88388
én se :)
Liquid2016-12-14 09:27:09 // 88387
Hogy fogyaszott neked 9-et a 2.4? :)) Emlékeim szerint inkább 7-8 volt :)
A pirosra gondolok.
Amúgy csatlakozom Shadinhoz, a Tibi nálam nem enne 9.5-et az tuti.
Liquid2016-12-14 09:22:47 // 88386
Ha rendesen van elrendezve akkor nem kormol, és nem látszik, hogy nincs bent, se fizikailag, se szoftveresen, csak akkor ha igen komolyan megnézik,azt meg nem lehet az út mellett.
Továbbra is urban legendnek tartom ezt :) Legalábbis ilyen általános formában...
emGéza2016-12-14 09:22:17 // 88385
Itt a kép
Shadin2016-12-14 09:21:25 // 88384
5w40 C3 olajat használok.
Giuntini2016-12-14 09:21:17 // 88383
Az tényleg igaz, ha akkor jut eszébe regenerálni, mikor le akarod állítani. Múltkor velem is ezt csinálta, el kellett mennem egy plusz etapra. Nálam azért szerencsére nagyrészt a pályán csinálja.
emGéza2016-12-14 09:21:13 // 88382
Pedig van !
2 db csavar ... egyikkel le-fel , a másik jobbra-balra .
Az egyik csavar középtájon , talán azzal le-fel , míg a másik a szélén található .
Shadin2016-12-14 09:19:36 // 88381
Én nem érzem azt az orrtolást. 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:10:46 // 88380
ez nem igaz, mivel volt mindegyik paripám bizony a gyári Tibi jobban megy, mint a gyári 2,4 teljesen más a két autó, a 2.0 nagyon messze van mindegyiktől, alig jobb, mint az 1.9...ugyan azon az útvonalon gyári állapotban nálam a Tibi 9,5, a 2,4 9-9,5, a 2.0 8-8,5, az 1.9 7L zabrált, szóval a dezső óriási előnyét nem látom, csak azt, hogy tegnap megint kellett mennem egy plusz kört a kib@szott regen miatt áhhhhhhhh szánalom ... ha tudják hogy ekkora fostériát kreálnak, miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem
Shadin2016-12-14 09:08:56 // 88379
7,7 az átlagfogyim kb. átlag feletti teljesítménnyel. Tudok 7 körül is járni. Fele-fele az etap. Nem vitatom a Tbi erényeit, de az én stílusomban az nálam nem 9,5-öt fogyasztana, hanem 11-et minimum. Ez a különbség sem lenne érdekes számomra, de mutass egy enyém felszereltségű Tbi-t az exeden kívül. Ja, SW-t :-) Hát nincs :-(
Shadin2016-12-14 09:03:59 // 88378
Az enyém nem ott adta meg magát, hanem az egybeöntött DPF oldali része anyagában repedt végig.
Shadin2016-12-14 09:02:27 // 88377
Óvatosan bánj bármi aftermarket fejjel a Bose rendszernél, mert semmilyen formában nem szabványos az illesztés a hangszórók. ill. a mélyláda felé :-(
Van egy pár gondolat a blogomban.
Giuntini2016-12-14 08:58:42 // 88376
A Passatokon a VGT turbók átlagban 150 ezernél elhaláloznak. Ezt a turbós mondta, tele volt a műhely VW turbókkal. Ő is azt mondta, a 159 2,4 KKK turbója egy jól sikerült darab. Nekem is a membrán szakadása miatt kellett kivenni a turbót, de vétek lett volna úgy lógó tengellyel, tisztítás nélkül visszarakni. Gombócéban sincs 200 ezer, igaz az övé 2.0, és ki kellett venni a turbót. Ezek nagyon bonyolult rendszerek már.
Giuntini2016-12-14 08:54:18 // 88375
Nem teszi tönkre a turbót a 30-as olaj! Ezt a turbós mondta, Shadin is ott volt. Egyetlen lényeg van! A turbó magasabban van, ezért mindig legyen a motorban rendesen olaj, illetve max. 15 ezrenként le kell cserélni az olajat. Senkinél nem fosatta szét a motort az 5W 30 PE selenia olaj. A 30 ezres olajcsere viszont a 40-es olajjal is megteszi a hatását.
RomeoOne2016-12-14 08:51:23 // 88374
Én nem tudom, hogy az enyémen cseréltek volna EGR szelep fedelet, de akkor ebben lassan 220ezer van. Azt hiszem volt róla szó, hogy ebből is volt, ami gyengébb széria volt, meg volt olyan fedél, ami bírta.
Csabi2016-12-14 08:50:54 // 88373
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni?

Nem kell, de az alapelv az , h 200körül már bármi elromolhat, ami szerencsére nem jellemző...
Szerintem a motor egészét képző fődarabok egész jól lettek kiválasztva a 159-hez..Nem lehet azt mondani , hogy bármelyik is idő előtt adná meg magát, gondolok itt a turbó, nagynyomású, kettőstömegű, kuplung szereplőkre...
Azért vannak más OFF típusok amiknél elég hamar elhaláloznak ezek a fődarabok...
Giuntini2016-12-14 08:48:35 // 88372
Ebben igazad van, a környezetvédelem problémássá tette az autókat. Sajnos 200-250 ezer kilométer környékén a VGT turbók nagy része beavatkozást igényel. Ezek már nem azok az egyszerű turbók amik régen voltak. Általában a geometriákkal van a gond, de mikor szétszedik kiderül a tengely lógása és egyebek a belsejében, amit gazdaságosabb akkor felújítani (ha még a turbó ház nem sérült). Az EGR valóban egy időzített bomba, a turbó megjavítása után kivettem a falazót, mert nálam az EGR-nek sem volt hibája. Hidd el Gyuri, akiknek ilyen DPF-es autójuk van, nagyrészének fogalma sincs arról mikor regenerál. A gyárak, és a kereskedők felelőssége nagy, mert ha elmondanák a helyes használatot, hogy lehet érezni mikor regenerál és akkor ne állítsuk le, kevesebb probléma lenne. De ezt nem közlik, mert az eladhatóságot csökkentené. Azt sem mondják el, hogy a motorolaj felhígulhat a regenerálások alatt vagy a rövid távok használata miatt, és ez mind motorkárosodáshoz vezethet.

Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. Nincs Dpf? Tréler, szerviz, Dpf beszerelése, és büntetés. Szerintem ez nem olcsó dolog. Magyarországon is előbb vagy utóbb bevezetik ezt. Egy Dpf kiiktatása is 80-100 ezer körüli művelet. Nem tudom, mennyire éri meg...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 08:38:39 // 88371
Ja és kis adalék. Olajcsere. Van egy eredeti és egy módosított gyári ajánlás a 2.4-hez. Melyiket tegyem bele? Ami a turbót fosatja el (és azon keresztül majd a dpf-et is), és a motornak se jó, vagy ami eleve a dpf-et öli meg? Melyik a környezetkímélőbb?
Oké, van megoldás, amivel jelen esetben nem tudtam élni, mert álmomban nem gondoltam , hogy a gyári ajánlás egy hülyeség, már megvettem az olajat mire rájöttem, hogy átverés van. Így aztán nem véletlenül gondolkozok azon, hogy dpf off. És akkor kap a motor bele való 40-es olajat már tavasszal, vagy nyár elején. Mert érthető okokból én nem szeretnék egyáltalán semmikor turbó cserén gondolkozni. Lehet 200e-nél már nem nálam lesz a dög, de gondolom a következő tulaj sem turbó cseréről álmodik majd. Könnyebben találok majd vevőt egy olyan autóra ami láthatóan hosszú távú túlélésre lett átállítva a rövidtávú elhasználás helyett.
yani🍀2016-12-14 08:35:21 // 88370
Ebben teljesen igazad van, valóban nem megy jobban és a 5 hengeres hang is a 2,4 felé billentené a mérleget, de nem csak a végsebesség és gyorsulás számít. Kanyarban nem tolja úgy az elejét a Tibi, mert könnyebb. Az is igaz, hogy ritkán megy az ember olyan tempóval, hogy ezt kihasználja.
Nincs bajom a dízellel, és megértem, hogy azt tudják többen megvenni, de őket is és az autót sajnálom, amikor azt olvasom, hogy mindent ki kell venni belőle, mert működik rendesen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 08:25:16 // 88369
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni? Vicc kategória. Egyébként gyanús nekem, hogy ez a hosszított csereintervallumokból eredeztethető, mint ahogy minden járulékos gond. Kivéve az EGR-t. Az úgy marhaság ahogy van. Környezetvédelmileg sincs sok értelme.
Az EGR bizonyos körülmények közt (adott fordulatszám alatt és terhelésnél) csökkenti az égés csúcshőmérsékletét (értsd rontja a hatásfokot). Ezzel a NOx kibocsájtást csökkenti. Ugyanakkor erősen növeli a kormolást. Ki dönti el, hogy melyik a károsabb? Főleg, hogy NOx mérés valahogy még műszakin sincs.
Hú, korom, fogjuk meg akkor DPF-el, aztán égessük el. Hogy? Több üzemanyag felhasználásával, a hatásfok romlásával.
Azt valahogy mindenki elfelejti, hogy több üzemanyag elégetése több NOx és több korom. Kicsit a farkába harap a kígyó.
Arról sem emlékezik meg senki, hogy a szívósor lapátocskákkal amivel némileg kompenzálnák a hatásfok romlásokat lényegében kopó, fogyó alkatrésszé teszik a komplett szívósort. Ez mennyire környezetbarát, 80e-nként kivágni a kukába egy retkes kormos műanyag alkatrészt. Mennyi energia, szennyezés csak ezt az egy alkatrészt legyárttatni, eljuttatni a szerviz helyre és beszerelni?
A problémássá tett rendszerek akár sokkal nagyobb terhelést jelentenek, ha szépen mindent összeadunk. Ez a fogyasztói társadalom. Ki lehet maradni belőle valamennyire, de akkor nem szaban 159-et venni. Ilyen szempontból még egy modern hibrid, vagy hegyilevegő eregető EU9-es (:-)) bármi elé helyeznék egy jó állapotú öreg dízelt is.
Mekkora környezetterhelés legyártani egy bármilyen autót? Szóval messzire vezet ez, és túl összetett ahhoz, hogy ítélkezzünk.
Csabi2016-12-14 08:13:31 // 88368
Ezek mind külföldi darabok, ami annyit jelent, hogy kint kb 2milla körül vették ha nem olcsóbban, szóval akár tetszik akár nem ezek a legalja kategóriába tartoznak, valószínűleg a bevallott 150-180k km a duplája lakozik bennük...Egy tényleg 120k km-t futottért még kint is elkérnek 4millát.
"Vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet"
Azért ez erősen szubjektív kijelentés, mert egy 2,4-nél nem megy jobban, viszont hiányzik a motorhang ami azért a 2,4-nél az öthenger odatesz, ez viszont tény. :)
Giuntini2016-12-14 08:12:22 // 88367
Hidd el, a 90 %-ban nem a Dpf a hibás. Csak beképzeljük, hogy a Dpf a ludas, közben a turbó már rég nem úgy dolgozik ahogy kellene, és folyamatosan kormolja a részecskeszűrőt. A Dpf annyiban ludas még plusz, hogy eltakarja a befecskendező rendszer hibáit, mert nem kormol. Ezért kell időnként elvinni igazi diagnosztikára, ahol például tudomást veszünk a befecskendezők állapotáról. A Te autód jó, és tényleg jó állapotban van, én nem javaslom hogy nekiálljál a gyári állapot megbontásához. Javaslom, hogy időnként tegyél bele részecskeszűrő karbantartó folyadékot pár ezer kilométerenként, és üzembiztosabb lesz. A Liqui Molynak is van ilyen. Téged agyon paráztatnak mindenféle hibajelenségekkel, de a te autód nem egy visszatekert 300 ezer kilométert futott autó. Élvezd ezt a nagyszerű autót!
yani🍀2016-12-14 08:02:21 // 88366
Az itthon hirdetett Tibik 2,6-2,8 körül kezdődnek. A bevallott méter 150-180K körül van bennük és egyik sem Ti felszereltségű. Ezzel szemben dízelből van ennyiért szemet gyönyörködtető, jól felszerelt, de vezetési élményben akkor is a Tibi ad többet. A 2,4 szinte ugyanannyit eszik az alap 2.0 érezhetően gyengébb. A súlytöbblet az első tengely fölött szintén érezhető.
Giuntini2016-12-14 07:59:57 // 88365
Teljesen igazad van! Mindenki a Dpf-et tartja mindennek az okának, közben a Dpf csak a legvégső láncszem. A Dpf hibák 90%-a valamilyen hibának az oka. Amikor nálam is volt a Dpf hiba az annak volt köszönhető, hogy a turbó nem úgy dolgozott, ahogy kellett volna. A regenerálásról meg annyit, hogy közel sem olyan szennyező, mint mikor padlógázon küldjük szét a kormot. Tényleg komolyan mondom, és ebben többször Yani is vitába került, amikor kérdezgetik, hogy milyen 159-est javasolunk megvételre, akkor ha elmondjuk tapasztalatainkat, az falra hányt borsó. A 2,4-es például Dpf-el, vagy anélkül nem városi autó! Ha nincs benne a Dpf, akkor is télen 7-8 km alatt melegszik be az üzemi hőmérséklet környékére. Nem hiszem, hogy egy egyébként jól működő Dpf-et ki kellene venni az autóból. A környezetszennyezés igenis fontos téma, és nem hiszem, hogy bárkinek is joga van ahhoz, hogy kidobjon egy szűrőt, és a levegőbe küldje a kormot. Régen a dízel autók jóval drágábbak voltak mind újonnan, mind használtan a hasonló benzinesekhez viszonyítva. Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött. A dízel mára csakis hosszútávú alternatíva, de aki nagyrészt hosszú távra használja annak nincs alternatívája. Én nem is értem, hogy lehet úgy autót vásárolni, hogy nem tudják, hogy mire való. Nagyon sokan megvették az automata váltósokat, és utána meg nem hiszik el a fogyasztását, és "csináljunk vele valamit". A Q-tronic, és a Q4 rendszerek biztonságot és kényelmet fokozzák, és természetes hogy meg kell fizetni az árát. A Q-tronic nyomaték maximumát tartják továbbra is 2000 rpm-en, míg a kézit a frissítésnél levitték 1500-ra. Ezek a dolgok nem véletlenek, és valószínűleg azért hagyták így, mert tudják mi a jó az automatának. A részecske szűrő a dízeleknél egy szükséges rossz, de ott van előtte a változó geometriájú turbó, a befecskendező rendszer és egyebek. Azok sem olyan tartósak mint a régi dízeleknél. Aki megvesz egy jó esetben 200 ezer méter környéki dízelt, az igencsak gondolhat például egy turbó felújításra is. Én nem hiszem, hogy mindent a Dpf kidobásával kellene orvosolni, mert az okozók, amik tönkreteszik a Dpf-et, azoknak sokkal költségesebb a javításuk.
droberto2016-12-14 07:05:58 // 88364
Miért, mit csinál regenerálás közben?
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
rodolfo752016-12-14 00:02:08 // 88363
Jogos. Illetve amikor regenerál, akkor megkérdőjelezem a környezetvédelmi részét is.
Kemi2016-12-13 23:59:57 // 88362
Sziasztok! Adott egy 2007/12 évjáratú 159 Ti bose hangrendszerrel. Gyári nem navis fejegységet szeretnék cserélni, valamilyen nem gyári androidos 2dines navira. A kérdésem a következő: Van-e bárkinek tapasztalata ezzel a típusú termékkel?: http://www.ebay.com/itm/Quad-Core-Android-5-1-Car-DVD-GPS-For-Alfa-Romeo-159-Romeo-Spider-Navi-Player-/122213790844?hash=item1c7482747c:g:iU4AAOSw4GVYHqo7&vxp=mtr

Ha van, akkor milyen mértékben szól ez bele a gyári hangzásba? Gondolok itt arra, hogy a Bose mélyládának a csomagtartóban nyilván saját erősítője van, de az ajtókban lévő hangszórókéről nem tudok, így gondolom a fejegység hajtja őket. Milyen maga a rendszer, mármint az Android és mennyire használható?

Ha valakinek van valami remekül bevált elfogadható árú (150 mátyásig bezárólag) eszközzel jó tapasztalata, az ossza meg velem ha kérhetem. Köszi :)
rodolfo752016-12-13 23:58:24 // 88361
Jaja. Én is nagy benzinpárti voltam, a régi dízel sztereotípiák miatt. Nem bántam meg, de néha hiányzik a benya fíling. Az off autóm is dejzel 😁😊
rodolfo752016-12-13 23:48:31 // 88360
Köszi. Én sem vettem észre h lassabbanindult volna. Nem lett erőtlenebb semmivel, az megnyugtatóbb h csak alapjáraton dolgoznak a lapátkák.
Csabi2016-12-13 23:48:00 // 88359
Ez nem igaz...az emberek általában, és itt a fórumon is túlparázzák a DPF dolgot...

(Jön a MES mizéria mindenki nézegeti messel a tömődöttségét aztán fogalma nincs, h valójában mit néz, csak annyit lát, hogy 120km az átlag regen, meg mondjuk épp 75%-on van a tömődöttség..jön a konklúzió: huha itt nagy baj van azonnal dobjunk ki mindent...)

Az EGR az tényleg ludas, azzal nem lehet mit kezdeni csak pucolni....Az alfaowneren van egy összefoglaló topic ahol leírnak minden lényeges dolgot minden típushibáról ami csak szóba jöhet....Az EGR-ről konkrétan azt írják, hogy a motorproblémák(menetteljesítmény ) 90%-a az EGR-re vezethető vissza...

A DPF-ről annyit említenek, hogy van hozzá szoftverfrissités, és a 2.0-nál már kevesebb a probléma, sokkal több szó esik a tényleges problémákról (M32váltó, légtelenítő csavar, EGR stb)
Liquid2016-12-13 23:37:56 // 88358
kevés méteres dízel nincs :) Amúgy meg 3.8-ért viheted az enyémet bármikor :D
Liquid2016-12-13 23:36:56 // 88357
Azért ez így kicsit ferdítve van :) Min. 1 miska, de inkább több a különbség, ha mindkettőből egy értelmes példányt veszünk, és sokaknak ez egyszerűen nem fér bele. A másik meg az, hogy egy 2.4 is kevesebbet kér 2 lityivel a kisebbek meg sokkal. Igen valóban többe tud kerülni egy dízel, de mindent meg lehet oldani (értsd, egr, lapátkák, dpf satöbbi off). Igen ez csak a fogyasztás oldala, de jelentős tud lenni sok méter esetén, illetve a vásárlók egy része nem nagyon lát ennél tovább.
A TBI-ről meg egyelőre nem tudunk semmit, mármint arról, hogy miként viselkedik 200e felett, ahol a többi dízel nagyobb része tanyázik. Azért ne temessünk még semmit :)
Majd meglássuk, ahogy a vak is megmondta :)
Azt azért hozzátenném, hogy azért nincs TBI-m, mert nincs belőle Q4 :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-13 23:18:09 // 88356
A dpf és egr kiirtása nem fogyasztás csökkentési ügy. Szimplán megbízhatatlan alrendszerek, amik miatt egy alapvetően jó és tartós motor probléma halmazzá képes válni. Orosz rulett benthagyni..
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-13 23:03:46 // 88355
Árnyaltabb a kép. Nem nagyon van olyan TBi 4m alatti kategóriában amit elhoznék. A Pityukomáé stimmel, de lényegében 4m az is. Ha most keresnék autót, biztos nála kezdtem volna. Amikor én kerestem autót, az Erhardé volt az egyetlen számomra használhatónak nevezhető, szintén 4-ért. Lehet ha nem fekete belsős, elgondolkodok rajta, simán benne van, hogy a különbözetet lassacskán elbukom majd a dízel marhaságokon :-). Az olcsóbbak hát...
2.5-ért roncsot Kecskemétről? A motor nem minden azért.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak