Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2016-12-14 07:59:57 // 88365
Teljesen igazad van! Mindenki a Dpf-et tartja mindennek az okának, közben a Dpf csak a legvégső láncszem. A Dpf hibák 90%-a valamilyen hibának az oka. Amikor nálam is volt a Dpf hiba az annak volt köszönhető, hogy a turbó nem úgy dolgozott, ahogy kellett volna. A regenerálásról meg annyit, hogy közel sem olyan szennyező, mint mikor padlógázon küldjük szét a kormot. Tényleg komolyan mondom, és ebben többször Yani is vitába került, amikor kérdezgetik, hogy milyen 159-est javasolunk megvételre, akkor ha elmondjuk tapasztalatainkat, az falra hányt borsó. A 2,4-es például Dpf-el, vagy anélkül nem városi autó! Ha nincs benne a Dpf, akkor is télen 7-8 km alatt melegszik be az üzemi hőmérséklet környékére. Nem hiszem, hogy egy egyébként jól működő Dpf-et ki kellene venni az autóból. A környezetszennyezés igenis fontos téma, és nem hiszem, hogy bárkinek is joga van ahhoz, hogy kidobjon egy szűrőt, és a levegőbe küldje a kormot. Régen a dízel autók jóval drágábbak voltak mind újonnan, mind használtan a hasonló benzinesekhez viszonyítva. Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött. A dízel mára csakis hosszútávú alternatíva, de aki nagyrészt hosszú távra használja annak nincs alternatívája. Én nem is értem, hogy lehet úgy autót vásárolni, hogy nem tudják, hogy mire való. Nagyon sokan megvették az automata váltósokat, és utána meg nem hiszik el a fogyasztását, és "csináljunk vele valamit". A Q-tronic, és a Q4 rendszerek biztonságot és kényelmet fokozzák, és természetes hogy meg kell fizetni az árát. A Q-tronic nyomaték maximumát tartják továbbra is 2000 rpm-en, míg a kézit a frissítésnél levitték 1500-ra. Ezek a dolgok nem véletlenek, és valószínűleg azért hagyták így, mert tudják mi a jó az automatának. A részecske szűrő a dízeleknél egy szükséges rossz, de ott van előtte a változó geometriájú turbó, a befecskendező rendszer és egyebek. Azok sem olyan tartósak mint a régi dízeleknél. Aki megvesz egy jó esetben 200 ezer méter környéki dízelt, az igencsak gondolhat például egy turbó felújításra is. Én nem hiszem, hogy mindent a Dpf kidobásával kellene orvosolni, mert az okozók, amik tönkreteszik a Dpf-et, azoknak sokkal költségesebb a javításuk.
droberto2016-12-14 07:05:58 // 88364
Miért, mit csinál regenerálás közben?
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
rodolfo752016-12-14 00:02:08 // 88363
Jogos. Illetve amikor regenerál, akkor megkérdőjelezem a környezetvédelmi részét is.
Kemi2016-12-13 23:59:57 // 88362
Sziasztok! Adott egy 2007/12 évjáratú 159 Ti bose hangrendszerrel. Gyári nem navis fejegységet szeretnék cserélni, valamilyen nem gyári androidos 2dines navira. A kérdésem a következő: Van-e bárkinek tapasztalata ezzel a típusú termékkel?: http://www.ebay.com/itm/Quad-Core-Android-5-1-Car-DVD-GPS-For-Alfa-Romeo-159-Romeo-Spider-Navi-Player-/122213790844?hash=item1c7482747c:g:iU4AAOSw4GVYHqo7&vxp=mtr

Ha van, akkor milyen mértékben szól ez bele a gyári hangzásba? Gondolok itt arra, hogy a Bose mélyládának a csomagtartóban nyilván saját erősítője van, de az ajtókban lévő hangszórókéről nem tudok, így gondolom a fejegység hajtja őket. Milyen maga a rendszer, mármint az Android és mennyire használható?

Ha valakinek van valami remekül bevált elfogadható árú (150 mátyásig bezárólag) eszközzel jó tapasztalata, az ossza meg velem ha kérhetem. Köszi :)
rodolfo752016-12-13 23:58:24 // 88361
Jaja. Én is nagy benzinpárti voltam, a régi dízel sztereotípiák miatt. Nem bántam meg, de néha hiányzik a benya fíling. Az off autóm is dejzel 😁😊
rodolfo752016-12-13 23:48:31 // 88360
Köszi. Én sem vettem észre h lassabbanindult volna. Nem lett erőtlenebb semmivel, az megnyugtatóbb h csak alapjáraton dolgoznak a lapátkák.
Csabi2016-12-13 23:48:00 // 88359
Ez nem igaz...az emberek általában, és itt a fórumon is túlparázzák a DPF dolgot...

(Jön a MES mizéria mindenki nézegeti messel a tömődöttségét aztán fogalma nincs, h valójában mit néz, csak annyit lát, hogy 120km az átlag regen, meg mondjuk épp 75%-on van a tömődöttség..jön a konklúzió: huha itt nagy baj van azonnal dobjunk ki mindent...)

Az EGR az tényleg ludas, azzal nem lehet mit kezdeni csak pucolni....Az alfaowneren van egy összefoglaló topic ahol leírnak minden lényeges dolgot minden típushibáról ami csak szóba jöhet....Az EGR-ről konkrétan azt írják, hogy a motorproblémák(menetteljesítmény ) 90%-a az EGR-re vezethető vissza...

A DPF-ről annyit említenek, hogy van hozzá szoftverfrissités, és a 2.0-nál már kevesebb a probléma, sokkal több szó esik a tényleges problémákról (M32váltó, légtelenítő csavar, EGR stb)
Liquid2016-12-13 23:37:56 // 88358
kevés méteres dízel nincs :) Amúgy meg 3.8-ért viheted az enyémet bármikor :D
Liquid2016-12-13 23:36:56 // 88357
Azért ez így kicsit ferdítve van :) Min. 1 miska, de inkább több a különbség, ha mindkettőből egy értelmes példányt veszünk, és sokaknak ez egyszerűen nem fér bele. A másik meg az, hogy egy 2.4 is kevesebbet kér 2 lityivel a kisebbek meg sokkal. Igen valóban többe tud kerülni egy dízel, de mindent meg lehet oldani (értsd, egr, lapátkák, dpf satöbbi off). Igen ez csak a fogyasztás oldala, de jelentős tud lenni sok méter esetén, illetve a vásárlók egy része nem nagyon lát ennél tovább.
A TBI-ről meg egyelőre nem tudunk semmit, mármint arról, hogy miként viselkedik 200e felett, ahol a többi dízel nagyobb része tanyázik. Azért ne temessünk még semmit :)
Majd meglássuk, ahogy a vak is megmondta :)
Azt azért hozzátenném, hogy azért nincs TBI-m, mert nincs belőle Q4 :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-13 23:18:09 // 88356
A dpf és egr kiirtása nem fogyasztás csökkentési ügy. Szimplán megbízhatatlan alrendszerek, amik miatt egy alapvetően jó és tartós motor probléma halmazzá képes válni. Orosz rulett benthagyni..
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-13 23:03:46 // 88355
Árnyaltabb a kép. Nem nagyon van olyan TBi 4m alatti kategóriában amit elhoznék. A Pityukomáé stimmel, de lényegében 4m az is. Ha most keresnék autót, biztos nála kezdtem volna. Amikor én kerestem autót, az Erhardé volt az egyetlen számomra használhatónak nevezhető, szintén 4-ért. Lehet ha nem fekete belsős, elgondolkodok rajta, simán benne van, hogy a különbözetet lassacskán elbukom majd a dízel marhaságokon :-). Az olcsóbbak hát...
2.5-ért roncsot Kecskemétről? A motor nem minden azért.
Giuntini2016-12-13 23:02:57 // 88354
Én egyet nem értek! Ezen a fórumon folyamatosan kérik a tanácsokat, dízel vagy benzines kérdésben, aztán általában dízelt vesznek, pedig mindig megmondjuk, hogy ezek a dízelek, leginkább a 2,4 nem városba való. Aztán mikor megveszik, akkor elkezd bántó lenni a 2,4 fogyasztása. Pedig ha valaki megnézné a gyári specifikációt, abból kiderül, és fehéren feketén le van írva a Q-tronic városi fogyasztása. És előjön a mit dobjunk ki az autóból. Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. Nagyon jól hangzik a 2,4 viselkedése, és teljesítménye, de ez üzemanyagot kíván, és nagy teljesítményű autótól ne várjunk kis fogyasztást.
yani🍀2016-12-13 22:43:46 // 88353
Valóban sokkal jobb ezt nem vitatom. Volt nekem is, semmi bajom nem volt vele. Lehet, hogy szerencsém volt, de a TBi szinte ugyanannyiban állt meg, mint a 2.0. Azóta viszont sokkal nyugodtabb vagyok.
Piritu - 1.000.0002016-12-13 22:39:54 // 88352
Jóccakát mindenkinek! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-13 22:38:23 // 88351
Az egyháromemjet meg még kevesebbet eszik miért nem jársz azzal?;) Egy hasonlo tudásu delej max 1l-rel eszik kevesebbet vagy annyival sem...na ez a vicc
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-13 22:34:54 // 88350
Azért egy Tibi drágább, mint egy dejzeles az tény a 2.0-nak van pár nyügje de jobb konstrukcio mint az elödjei... a jts meg sajna nem opcio
Csabi2016-12-13 22:32:59 // 88349
Csak nem 1,9 vagy 2,4...esetleg 2.0 de többséget még mindig az első szériák(2006-tól 2010ig) képviselik, azok meg 2milla körül mozognak... Elég megnézni a külföldi átlagárat a TBi-k vonatkozásában ...hát 4,5körül mozog
Nivan842016-12-13 22:29:11 // 88348
Aki kevés méteres TI dízelt vesz, annak alternatíva, igen. Akinek nem fér bele a keretbe, annak nem alternatíva a JTS. Én is szívesen hajtanék TBI-t, de nekem nem telik rá. Ez van.
Piritu - 1.000.0002016-12-13 22:28:28 // 88347
Mindenki másnál is...
Azt meg azért számold bele, hogy az új kocsin mekkora az értékvesztés. Annak a töredékét kell csak a második 200ezren rákölteni, ami ráadásul vissza is jön a kisebb fogyasztáson és az alacsonyabb használ beszerzési áron.
Mindenkinek illene tudomásul venni, hogy a diesel nem városi autó.
Asszonynak gondolkodunk másik OFF vason, de szívem szerint az összes turbós benzinest is kiejtem, mert azok se városba valók.
yani🍀2016-12-13 22:24:14 // 88346
A "kevés" méteres dízelek TI felszereltséggel szintén karcolják a 4 millát.
yani🍀2016-12-13 22:18:58 // 88345
Nálad, mert Te arra használod, amire kitalálták, viszonylag kevés város, sok autópálya. Ráadásul újonnan veszed és 150K környékén eladod.
Csabi2016-12-13 22:16:58 // 88344
Azért egy "jobb" TBI erősen karcolja a 4millát, egy 1,9 vagy 2,4 dízel meg 2millió körül mozog.nem is értem miért írod,h nem drágábbak mint a dízelek...dehogynem.
Piritu - 1.000.0002016-12-13 22:15:35 // 88343
Pedig csak számolni kell...
Legyen csak 2 liter a különbség, az km-enként úgy 6,5 Ft. 50e km-en már 325e Ft. Abból azért sok minden nyűgét meg lehet oldani a kormosnak.
SanyiJTD2016-12-13 22:09:46 // 88342
" Eléggé biztos vagyok benne, hogy lényeges fogyasztáscsökkenést és azonnal ugrósabb lovakat lehet itt varázsolni."

Az első elméleted igencsak megdőlni látszik, a másodikhoz nem fér kétség :)
SanyiJTD2016-12-13 22:05:00 // 88341
Manky tudja a dolgát, mondtam,hogy csak okosan.
A manuál meg 400nm-re van tervezve, erre.... :)

Én már hála isten DPF off-al vettem, nem kellett vele szenvednem. De rohadt sokat eszik, egyébként, fene se érti ezt :D Nem tesz jót neki a városozás. A GT után nem vicces ilyen átlagfogyasztásokat nézegetni :D
yani🍀2016-12-13 22:01:38 // 88340
Ha valaki nézegeti ezt a fórumot és úgy dönt 159-et venne, nem is értem miért dönt a dízel mellett, A Hahun már szinte folyamatosan van fenn 4-5 Tibi, árban sem drágábbak, mint a dízelek. Ennek ellenére mégis azt veszik többen. Hiába a sok intelem, hogy nem véletlen adják el, biztosan sokat kell majd rájuk költeni, stb, stb. Sokan még mindig azt hiszik, ezek is olyanok, mint a régi szívó dízelek voltak. Aztán néhány 100 km után jön a felismerés, hogy baj van. Manky biztosan örül, hogy milyen sok DPF-et EGR-t kell kiírni, de ez csak tüneti kezelés a valódi problémákat nem oldja meg.
Dzsozy2016-12-13 21:38:05 // 88339
Szép Estét!
Szertném kérdezni, hogy van lehetőség a fényszóró magasságának állítására? Nem találok semmi csavargatni valót a motorháztető" alatt. :)
yani🍀2016-12-13 21:09:35 // 88338
Ezt jól összefoglaltad:-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-13 21:02:27 // 88337
Azt figyelem én is :-) Nem tudom hova teszi a gázolajat, de szereti nagyon. Neked a DPF/EGR offolástól változott a fogyasztás?
Nagyon nem akartam én már ilyesmikkel küzdeni, de nem fogom kibírni, csak írok erre is egy remapot előbb utóbb. A koncepció már fejben megvan, és ha már idáig eljutok, akkor baj van :-) Eléggé biztos vagyok benne, hogy lényeges fogyasztáscsökkenést és azonnal ugrósabb lovakat lehet itt varázsolni.

Olvastam a blogodban, hogy 480Nm-re húztátok kb. Tudjad, hogy az Aisin AF40-6 váltó hivatalosan 440NM-re van méretezve, úgyhogy csak óvatosan :-)
SanyiJTD2016-12-13 20:25:51 // 88335
A dezső is megeszik annyit, sőt...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-13 20:11:56 // 88334
erre mondtam forevör Tibi, se EGR, se hűtött kipuffgáz, no problem ...igaz 9,5-et eszik de azt teljes nyugodtságban zabrálja be ...
erről az jut eszembe hogy:
a Dezső az a ló ami nem egyből ugrik, ellenben minden napra sz@rik valamit, csak nem tudni mekkorát és milyen büdöset míg a Tibi egyből ugrik ellenben sokat abrakol, de nem sz@rik és nem büdös :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-13 20:07:09 // 88333
nem lenne az ha egybe lenne öntve az egész műanyag és nem a külön kis fedélnél az utólagos forrasztás adná meg magát.. ha azt nézzük 100e km-ig kibírja amíg a gari szól :DDD
Don Gombóc2016-12-13 20:00:39 // 88332
Minden esetre jó egy szar konstrukció. Már ezerszer leültem és nézegettem amit adtál, de ezt megcsinálni fémből nem semmi lenne. Biztos hogy jó lenne műanyagból is, persze vastagabb és jobb anyagból. Még mindig meg van ha kell akkor vissza adom. Ezt inkább önteni lehetne alumíniumból, persze ott is az a kis zárt puffer dob része a gázos amit Shadin is írt, az valami örvénylés egalizáló szarság, mint a légszűrő rendszereknél ami van.
droberto2016-12-13 19:58:14 // 88331
De minimum védjük be valahogy a hőhatástól. :)
Piritu - 1.000.0002016-12-13 19:51:53 // 88330
"Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)" ez igaz, amiről tudni, hogy szétment azok 100 felett voltak. Az enyém is. Valószínű, hogy jó egyformák a gyári darabok.
Reálisnak tartom amit a német szerelő is mondott amikor cserélte, meg amit már máshonnan is hallottam: 80-nál kidobni. Lehet hogy maradt benne valamennyi megtehető km, de a vezérműszíjat se szakadásig hajtjuk. (Bár már egyszer sikerült az is.)
droberto2016-12-13 19:31:46 // 88329
Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)
Kiadsz egy vagyont egy új másik időzített bombáért.
Egyébkén ha hegeszthető az anyag, akkor egy jó hegesztő látja azt ha "elöregedett" az anyag.
droberto2016-12-13 19:25:58 // 88328
Szerintem egy hőcserélő szerkezeti anyagai közt semmi keresnie valója nincs a műanyagnak. Persze nem azt mondom, hogy holnap belfogok a saválló köpenygyártásba. :)
konigla2016-12-13 19:06:52 // 88327
https://alkatreszek.hu/

Rakd össze itt ugyanazt a csomagot, az a tippem, hogy az Elaforg még a 20% kedvezménnyel is drágább lesz mint ők.
Piritu - 1.000.0002016-12-13 18:56:40 // 88326
Aztán senki sem tudná megmondani, hogy a hegesztett meddig bírja. Lehet, hoyg 2 centivel mellette reped el holnap.
Még mindig egyszerűbb egy újat berakni és 80e km-re hátradőlni. Vagy esetleg egy újat lehőszigetelni.
Shadin2016-12-13 18:55:27 // 88325
Ja. Van benne egy vákuum buffer dob.
Piritu - 1.000.0002016-12-13 18:54:07 // 88324
Itt is próbálkoztak fémmel, de szerintem az ötletnél nem jutottak messzebb. Üreges a fedél, benne van valami nyomástároló tartály is. Nem véletlenül van műanyagból.
ProdyG2016-12-13 18:25:20 // 88323
Esedékessé vált az éves szerviz (olajak, szűrők cseréje...). Mennyire ajánljátok az Elaforg szervizcsomagját? 20% kedvezmény nem olyan rossz. Esetleg tudtok jobbat?

Amúgy ha nem Selenia olajat teszek a kocsiba az halálos bűn? Szervokormány olajat mennyire kell piszkálni?
A hűtőfolyadékot milyen időközönként kell cserélni?
Bocs a sok kérdésért, de ebben még kezdő vagyok.
SanyiJTD2016-12-13 13:22:03 // 88321
:D köszi kipróbálom :)
Shadin2016-12-13 13:15:06 // 88320
"bakelit"
droberto2016-12-13 13:04:13 // 88319
Milyen anyag a gyári? PP vagy ABS?
Én elvinném műanyaghegesztőhöz a köpenyt és javítatnám (ha hegeszthető), majd öntapadós Armaflexel hőszigetelném. A kegyenlítőbe pedig bepattintanám a szintjelzőt. :)
Shadin2016-12-13 12:12:58 // 88318
Nincs tömeges nyoma fém alternatívának. Viszont korábban nem lehetett kapni csak a kupakot, most már igen :-(
droberto2016-12-13 11:48:44 // 88317
Vagy csak le kéne szigetelni. (Jobban a DPF-et, vagy valamennyire a műanyagot.)
Ahogy a képeket nézem ez egy füstgázhasznosító hőcserélő, a kipuff gáz a csőtérben közlekedig, a köpenytérben pedig a víz.
Le kéne gyártani a műanyag köpenyt fémből. (Biztos valaki már megcsinálta, lehet már árulják is?!)
droberto2016-12-13 11:39:12 // 88316
Az egyik celeb Kartárs már megírta itt. :)
A rolót szerintem bontóba kérdezd.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak