Fórum >> Típusok >> 159

ProdyG2017-05-17 12:38:43 // 94840
Értem én, ez a bogaras kérdésem inkább arra irányult volna, hogy nálam vannak olyan bogárfoltok, amik egy sima kézi mosással abszolút nem jönnek le. Brutál masszív kis bogármaradványok...
Na de megpróbálom majd még jobban áztatni a következő mosásnál.
Dömpi (il dottore)2017-05-17 12:13:35 // 94839
Sokan ott szúrják el a kézi mosóban, hogy egyből veretni akarják le a koszt/bogarakat.
Én előbb körbeáztatom és csak második körben esek neki igazán.
Így sokkal könnyebben lejön minden.
Liquid2017-05-17 12:09:16 // 94838
Nálunk is így van :)
Trogerr2017-05-17 11:22:39 // 94837
Munkám miatt mondhatjuk, hogy a suzukitol kezdve a teslan át vezettem már minden gyártó talán minden modelljét így van valamennyi összehasonlítási alapom. Az alfa miatti efogultság okán eddig a Giulia meg a Quatroporte S ami vezet, de azért ne legyünk ennyire szigorúak. Egy fullos passat főleg, ha CC azért annyira nem rossz. Ez a német autó "megvetés" nálunk már ilyen rögeszme lett amit az autós ujságírás generált szerintem köszönhetően a sorozatos német tesztgyőzteseknek. Főnökömnek most egy új passatja van dízel összkerekes tenyleg fullos, nem olyan rossz azért, más kérdés, hogy annak az árából olyan Giuliat konfigolok össze, hogy megszólal! :)
Tocke2017-05-17 11:03:45 // 94836
Pontosan így van. Feleségem nem szereti vezetni, mert neki nagyon nehéz a kuplung, a kormány, a váltó, szóval minden amivel irányítani kell ezt az autót. És ez a lényeg, VEZETNI kell.
Tocke2017-05-17 11:01:21 // 94835
Tetszik a CC, gondolkodtam is rajt egy időben, de az Alfa annyival jobb kívül belül, hogy nem maradt ép érvem mellette.
RomeoOne2017-05-17 11:00:14 // 94834
A hétvégén felajánlottam barátnőmnek, hogy vezesse a kocsit, mert még egy év alatt sosem ült a volánnál. A próbálkozás hamar abbamaradt, mert kiderült, hogy nem éri el a pedálokat. Igaz, alig 160 cm, szóval nem magas, de nem gondoltam eddig, hogy ennyire férfiautó a 159 :D
Tocke2017-05-17 10:58:46 // 94833
Azt kifelejtettem, hogy a törlés előtt persze a víz nagy részét szilikonos lehúzóval letörlöm. A maradék marad a törölközőnek.
Giuntini2017-05-17 10:56:20 // 94832
Én CC R-Line-t vezettem automatát 2,0 TDI-t, nyugodtam kijelenthetem a 159-hez viszonyítva egy nagy fos. Az egész belseje letisztultan szar. Magyarul, unalmas. Egy jellegtelen szar, amit megunsz ezer kilométer levezetése után. Nem lehet érezni azt az örömet, amit minden nap érzel, mikor beülsz a 159-be. Egyszerűen ez az autó nem arról szól, hogy élvezetet adjon, mert nincs karaktere. Egy tömegcikk, mert előtted csak a dögunalom és a gagyi van. Ezt a keret nélküli oldalablakok sem tudják kompenzálni. Egy Fosvagen és ennyi!
Tocke2017-05-17 10:56:16 // 94831
Sokat próbáltam mindenféle szarvasbőrt, vileda kendőt, olcsót-drágát, de a mai napig ami a legjobban bevált az egy nagy puha pamut törülköző. Minden alkalom után kimosom, szárítógépben szárítom (kiszedi a szöszöket belőle). Nem rosszak a magasnyomású vaxos mosók, csak ott marha gyorsnak kell lenni mosás után a törléssel, hogy ne legyen cseppfoltos a vízkő miatt, ahogy mondtátok.
RomeoOne2017-05-17 10:29:39 // 94830
Hát igen, ha kemény a víz, akkor ilyen. Szarvasbőr kendővel törölve azért szerintem sokat lehet javítani rajta. A nagynyomású lehozza a bogarakat, csak aránylag közel kell tartani, meg lassan húzni rajta.
Trogerr2017-05-17 10:24:45 // 94829
Én ugyanígy jártam újra meg újra, ott törölgettem a mosás után az autót a parkolóban aztán váltottam, máshova járok mosni és tádám hibátlan mosás után. Lágyabb lehet a víz, nem marad "foltos" a másik helyen.
ProdyG2017-05-17 10:18:58 // 94828
Rég akartam már tőletek kérdezni... kocsimosás téma, sajnos garázs nincs, meg a szín se túl szerencsés, de próbálom mindig tisztán tartani a kocsit, amennyire lehet...

Az egyik dolog, hogy gyakran nagynyomású, önkiszolgáló mosóba megyek, ami nem hoz tökéletes eredményt, de ha nem túl koszos a kocsi, akkor simán jó. Ezzel az a bajom, hogy ha vizesen jövök el a mosóból, a cseppek ott maradnak a kocsin, és már a mosás után 10 perccel foltos a kocsi. Ez a fő bajom, erre ti mit ajánlotok? Valami finom ruhával meg kéne a végén törölgetnem?

Másik kérdésem: a kocsi elejéről mivel takarítjátok le a bogarakat? Egy Debrecen-Pest út után tele van bogárral a kocsi eleje. Ez úgy látom külön munkát igényel, tudtok ajánlani valami okosságot, esetleg szert?
Köszi!
Zsolt1552017-05-17 09:11:02 // 94827
A 159 formája szerintem nagyon egyedi és időt álló lett. Már messziről kitűnik a forgalomból, annyira egyedi a megjelenése. :-))

A formájáért biztosan nem lehetett volna az év autója a B8 az biztos. A "csaló szoftver" miatt, meg ... Bár állítólag, abban már nem az az elektronika volt. De hiszi, aki ...
Dömpi (il dottore)2017-05-16 22:45:30 // 94826
Tök érdekes!
Hány talin álltunk egymás mellett, mustráltuk meg egymás kocsiját és fel nem tűnt!
Tocsa2017-05-16 22:28:57 // 94825
Szegény Alfa el ne korcsosuljon attól a sz@r népautótól ! :DD
Én nem állnék közel hozzá. :D Még meghúzza a sznob ....
Smith2017-05-16 22:01:09 // 94824
A cégek imádják. Szériatartozék a beépített presztízs :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-05-16 21:14:29 // 94823
hát az mindenhogy ratyi :DDD
SanyiJTD2017-05-16 20:49:44 // 94822
Nézz meg egy R-linet ne ezt a fapados fost... Így tényleg elég ratyi.
csokagm2017-05-16 20:45:01 // 94821
Hát az. Elég nagy a kontraszt, és nem a színre gondolok :)


Egyébként biztos lerágott csont, a héten viszem átíratni a kocsit sima rendszám van rajta, ahhoz, hogy matricát kapjak le kéne vennem a régit és leadni? Illetve eltüntetni a lyukakat is? Mi ennek a módja. Ezért telibe fújni a lököst nem szeretném.
droberto2017-05-16 20:36:51 // 94820
Passat B8. Lehet, hogy modern, de az ötvenkilenchez képest egy hűtőszekrény:
droberto2017-05-16 20:32:24 // 94819
Ez az enyémhez képest vagy 15 mm-el kijjebb van.
RomeoOne2017-05-16 19:54:32 // 94818
Az a lökös toldat elég jól néz ki. Hol lehet ilyet beszerezni?
David | Centocinquantanove2017-05-16 19:46:21 // 94817
Jani72122017-05-16 19:37:54 // 94816
Alá is jó :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-16 18:51:34 // 94815
Ha q4 em lenne akkor kötelező :)
csokagm2017-05-16 18:42:51 // 94814
Ilyeneket illik az index fölé tenni? :)
Dömpi (il dottore)2017-05-16 17:47:11 // 94813
Az imént lőttem pár fotót.
Szerintem a hátsó lököst az oldallemezhez rögzítő fülbe ér bele a gumi.
Valszeg kintenbb van a kerék a gyári myomtávtól.

Az ET-t majd megnézem ha aknán lesz a kocsi...ma este vagy holnap.
Dömpi (il dottore)2017-05-16 17:30:23 // 94812
Én meg még alatta nem mentem😁
Liquid2017-05-16 16:28:55 // 94811
egy TI, 245/40/19-cel már bele tud érni a doblemezbe ha meg van buggyantva, de nem életszerű
pettinke2017-05-16 16:19:04 // 94810
valóban, az a beállított sebességhatár elérésének figyelmeztető ikonja :-)
RomeoOne2017-05-16 16:11:13 // 94809
Hol van ott olyan ikon? Nekem nem tűnt még fel.
csokagm2017-05-16 15:15:44 // 94808
Most vettem észre hogy a sebességmérő órájában a mutató fölött vsn egy 120as ikon. Ez mit csinal? Nem mentem még 120 felett😁
David | Centocinquantanove2017-05-16 14:33:12 // 94807
Csatlakozom! :)
4-5 emberrel is még autó, csak már nem úgy húz, de teljesen vállalható
ProdyG2017-05-16 13:29:10 // 94806
Nekem a 19-es, gyári paraméterekkel rendelkező felni nem ér be soha sehova, pedig egy körrel nagyobb gumi van raja, mint kellene. Valószínűleg nálad valamelyik felni paraméterrel lesz baj (vagy a pogácsával). Én megnézném a felni belsejében a számokat.
De lehet, hogy pusztán a megpakolt biciklitartó húzza le annyira nagyon a kocsi hátulját, mert ott azért eléggé hátul van a súlypont.
RomeoOne2017-05-16 11:34:21 // 94805
Elég valószínű, mert ha fent van egy 4 mm-es pogácsa, akkor ET45-nek kéne a felninek lennie, hogy ott legyen, mint a gyári felni. Feltéve, hogy 8" széles.
Liquid2017-05-16 10:57:18 // 94804
a TI felni "közepe kicsit kiáll" a pereméhez képest, szóval elképzelhető, hogy maga a gumi kijjebb van a tiéden.
Dömpi (il dottore)2017-05-16 10:37:04 // 94803
ez a gyári TI felni:


ez meg az enyém:
Dömpi (il dottore)2017-05-16 10:29:29 // 94802
km óra állása: 203 k, tekerve lett kb. 34 k
csapágyak még a gyáriak :)
RomeoOne2017-05-16 08:57:57 // 94801
Ha legközelebb leveszed, mindenképp nézd meg, mert fontos paraméter. Az egyik küllő hátuljába szokott beütve lenni.
Azt hittem, azért kellett a pogácsa, mert nagyobb az ET, de ezek szerint a fék miatt. Akkor valószínűleg mégsem ott van a kerék, mint a gyári, legalábbis ránézésre is kintebb van. Kerékcsapágyak hogy bírják nálad? Kellett már cserélni? Nekem is eltér az ET a gyáritól, aztán kíváncsi vagyok, hogy mennyivel rövidíti le a kerékcsapágy élettartamát.
Bushmaster2017-05-16 08:52:00 // 94800
Szerintem először ki kellene próbálni a gyarival azzal mit csinál és ha azzal működik akkor felni csere az a legbaratibb költség (persze ha nem valami más apróság a baj) de én nem vetnem el az állítható futómű részét sem végső megoldás ként, bár nem tudom mert még nem volt de amennyire tudom ott tudsz magassagot, kemenyseget állítani és nem hiszem, hogy olyan bonyolult volna alligatni. Egyébként a gumi külső fele ér bele , nem lehet hogy a sulytol be terpeszt es mondjuk a belső fele ér valamihez oda vagy azt nem nézted a kerék jaratban hogy ott min hagyott nyomot a kerék?
Tocke2017-05-16 08:34:01 // 94799
A 8V előnye talán az egyszerűbb motorfelépítés, a kevesebb fogyasztásban már nem vagyok biztos. Az enyém csak városban 7,5 l kímélve, városon kívül 90-110, 5,2-5,5 l. Szerintem ezt egy 16V is tudja. Az ereje 2 felnőttig bőven elég a normális közlekedéshez, viszont a 4-5 embert már eléggé megérzi.
Chris1592017-05-16 07:01:38 // 94798
Egyébként érdemes alaposan megvizsgálni hátul a rugókat, 1 hónapja voltam csörinél nagyszervízen ő mondta, hogy jó pár 159-ben már cserélt rugókat. Elég gyorsan elfáradtak és legtöbbször pont a tövében volt a törés alig észrevehető csak messziről látja az ember mintha 30mm-et ültetve lenne az autó.
Chris1592017-05-16 06:55:22 // 94797
Múlt héten mentünk egy 500km-es útra tökig megpakolva hátsó ülésen 3 85kg-os emberkével. Nem ült be a hátulja nem ért bele semmibe. Így is elég feszes volt az autó kanyarokban.
TI felniről TI futóműről van szó, gondolom a gyári TI futóművet jól kialakították.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:48:35 // 94796
Nem tudom mekkora sz ET-je.
A lényeg, hogy a gyári 19-es TI-nek az agy felé befelé hajlanak a küllők. Nálam meg egyenes. Ezért kell a nyomtávszélesítő.
Bushmaster2017-05-15 22:42:27 // 94795
Esetleg ki is lehet peremezni a sarvedo ívet :)))
Vagy még egy ötlet ha már semmi opció nem működik akkor cseréld le a bringakat szenszalasra :)))
RomeoOne2017-05-15 22:36:01 // 94794
Azt mondod, hogy a felninek nagyobb az ET-je, mint a gyári? Én eddig pont az ellenkezőjét feltételeztem. Ha ugyanott van, mint a gyári, akkor lehet tényleg csak az a baj, hogy túlságosan hátul van a terhelés, nagy az erőkar és lenyomja a kocsi farát és nem megoldás a felnivel való buherálás. Persze egy próbát megér.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:33:18 // 94793
Nekem elöl hátul van 4 mm nyomtávszélesítő, amivel "elvileg" a kerék ugyanott van az én felnimmel, mint ahol a gyári TI. De lehet mégsem.
Nem tudom mi van, ha hátul kiveszem. Elöl nem vehetem ki mert akkor nem fér el a félnyeregtől a felni. Hátul viszont ilyen gond nincs.
RomeoOne2017-05-15 22:21:46 // 94792
Én még anno a 147-el vállaltam be egy osztrák túrát a kondis haverokkal. 3 nagy batár állat beült abba a kis kocsiba hátra, telepakolva cuccal... ET 35-ös Proline felniken vettem a kocsit. Azok is kintebb voltak, mint kellett volna, amitől jól nézett ki, csak a zsír új gumikban lett egy jó kis vályú, mire megjártuk a jó 1200 km-es oda vissza utat. Én nem is hallottam, csak aki a hátsó kerék felett ült, szólt, hogy hall valami súrlódást huppanóknál.
Dömpi (il dottore)2017-05-15 22:08:31 // 94791
3 gyerek és fullra pakolva nekem se ért bele semmi sehova.
De a vonóhorogra tett bringaszállító önsúlya 20 kg + 3*15 kg bringa, tehát 65 kg többlet, aminek a súlypontja elég hátul van.
Amúgy érdekes, mert csak a jobb oldalról hallottam, hogy súrlódik valami.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak