Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-31 20:05:22 // 98555
inkább megállt a 2-3 kilós szinten ...
emGéza2017-08-31 19:56:43 // 98554
De , komolyan gondolom .
Szerintem a 145-nek már felfelé megy az ára , míg az 59-nek még egy darabig le .
Szerintem a 145-nek már felfelé megy az ára , míg az 59-nek még egy darabig le .
sty2017-08-31 19:43:31 // 98553
Yatour használatával tudna valaki segíteni?Nagy nehezen sikerült rávennem hogy lejátssza a számokat de recsegve szól,olyan mintha beleérne valamibe a hangszóró.Kis hangerőn is csinálja lejjebb vettem a basszust de nem lett jobb, a Rendszerről ,gyári navis fej nincs erősítő Morel Tempo 6 szett. a rádióval még a gyári fejjel is jól szól,,ég nagy hangerőn is, van basszus . A yatour-ral miért csinálja?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-31 19:03:19 // 98552
a fém nem megy fel az 1.9-re...
Hardy2017-08-31 18:53:01 // 98551
Nem hála ég! 130 körül.
Hardy2017-08-31 18:51:52 // 98550
Azt nem értem ha tudták hogy van ilyen probléma mert azoknál volt pár akkor a 2.0 nál miért csinálták továbbra is műanyagból? Elvileg van valami váltó szám a gyári cikkszamhoz de hogy milyen lesz vagy mit módosítottak az akkor derül ki ha megjön. Kiváncsi leszek ra.
Csabi2017-08-31 18:48:33 // 98549
Remélem senkinek és egyedi eset... Jól láttam hogy 200k körül van az ára?
yani🍀2017-08-31 18:26:44 // 98548
Az 1.9-hez volt mindkettő.
Hardy2017-08-31 18:07:33 // 98547
Van esetleg valaki akinek nyílt már szét szivosora? Nincs ezekhez esetleg olyan ami nem műanyag?
Giuntini2017-08-31 17:20:44 // 98546
Azért ezt nem gondolod komolyan! Inkább azt lehet mondani, hogy itt nálunk az utóbbi 2 évben nagyrészt a selejtek érkeztek be. 400 ezerről visszatekertek 150 ezerre. Azért egy jó ami valóban jó állapotban van métertől függetlenül, annak van ára. Most már az első példányok 11 évesek. Azért emlékezzünk vissza, hogy a 156-osok 11 éves korukban mennyit értek? Hírük volt az állandó lengőkar cserék miatt. Az 59 ebből a szempontból kimondottan jó konstrukció. Az 59 problémái a környezetvédelmi szabályok miatt vannak. Ezzel viszont mindegyik dízel küzd.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-31 16:45:56 // 98545
5-10 év nagyon kevés, akkor még leszálló ágban lesz bőven az áruk. Lesznek 400-ért és 1.5M-ért (mai pénzben nézve). Olyan lesz, mint most a 166. Aztán még 5-10 év és megint eléri ezt a szintet, mint most a 164-ek. A többség filléres, egy-két különleges darabért kérnek sok pénzt. Kérnek, nem biztos, hogy adnak.
És azért 20-25 éves (és méginkább 35 éves) korukig olyan állapotban megőrizni ezeket az autókat, hogy a kínálat tetején legyen, nagyon nagy befektetés. Vagy fel kell bakolni, eltenni. Ami szintén befektetés és még bukó is.
És egyébként pont az van, hogy a piac praktikus szemmel válogat. Ami nem 40 éves gyüjtői ritkaság, azt fenntarthatóságra árazza be. A jó (főleg dízel) 146-ok ára elég stabil pl. A keveset futott boxik is lassan zárkóznak az élményfaktoruk miatt. De milliós ritkaság ezekből sem lesz egyhamar. A dízelemből valószínű sose, de nem is ez a szempont vele :-)
Ezért is nézegettem Maser QP IV-et. Egyrészt nagyon bejön az az autó :-) Ott is kell az elhivatottság fentartani, de annak tényleges esélye van arra, hogy az ember akár hosszabb távon nyerjen rajta, vagy legalább ne bukjon. Ha az értékvesztést/növekményt is mérlegbe tesszük, valószínűleg nem drágább fenntartani, mint egy 159-et.
És azért 20-25 éves (és méginkább 35 éves) korukig olyan állapotban megőrizni ezeket az autókat, hogy a kínálat tetején legyen, nagyon nagy befektetés. Vagy fel kell bakolni, eltenni. Ami szintén befektetés és még bukó is.
És egyébként pont az van, hogy a piac praktikus szemmel válogat. Ami nem 40 éves gyüjtői ritkaság, azt fenntarthatóságra árazza be. A jó (főleg dízel) 146-ok ára elég stabil pl. A keveset futott boxik is lassan zárkóznak az élményfaktoruk miatt. De milliós ritkaság ezekből sem lesz egyhamar. A dízelemből valószínű sose, de nem is ez a szempont vele :-)
Ezért is nézegettem Maser QP IV-et. Egyrészt nagyon bejön az az autó :-) Ott is kell az elhivatottság fentartani, de annak tényleges esélye van arra, hogy az ember akár hosszabb távon nyerjen rajta, vagy legalább ne bukjon. Ha az értékvesztést/növekményt is mérlegbe tesszük, valószínűleg nem drágább fenntartani, mint egy 159-et.
alfa155gyuri2017-08-31 16:31:32 // 98544
Nyomd meg a klíma gombot és nem fog villogni,azért villog mert kisebbre van állítva a belső hőfok mint a külső.
NGC2017-08-31 16:07:31 // 98543
Üdv!
Most voltam hibát olvasatni,egy korábbi probléma miatt, a kulcs behelyezésekor hosszan sípol. Eddig viszont nem vettem észre, hogy a klíma kijelző is villog. Az normális, vagy esetleg ezzel jelzi, hogy ott nincs rendben valami? Eddig nem figyeltem, hogy villog-e vagy nem.
Most voltam hibát olvasatni,egy korábbi probléma miatt, a kulcs behelyezésekor hosszan sípol. Eddig viszont nem vettem észre, hogy a klíma kijelző is villog. Az normális, vagy esetleg ezzel jelzi, hogy ott nincs rendben valami? Eddig nem figyeltem, hogy villog-e vagy nem.
Smith2017-08-31 13:44:55 // 98542
Lehet nem is 159 alkatrész :)
AZ a fura, hogy mielőtt szétkaptam a belteret, nem találkoztam vele. De miután mindent újra összeraktam, ez megmaradt... :) De hogy honnan került elő, azt nem tudom.
AZ a fura, hogy mielőtt szétkaptam a belteret, nem találkoztam vele. De miután mindent újra összeraktam, ez megmaradt... :) De hogy honnan került elő, azt nem tudom.
pettinke2017-08-31 13:37:47 // 98541
a fényképen lévő biszbasz biztosan nem a mocitető nyitója, sem bentről, sem kintről (sem a régi sem a FL-es), mert mindegyiknek más a formája :-)
szerintem ez már volt feladvány évekkel ezelőtt ebben a topikban... akkor se tudtuk :-)
szerintem ez már volt feladvány évekkel ezelőtt ebben a topikban... akkor se tudtuk :-)
Smith2017-08-31 13:23:35 // 98540
Nekem már (szerintem az újabb) nyitó van rajta. Lehet az összeszerelő munkás talált egyet, és látta, hogy az enyémen már más van, fogta és beba....ta az utastérbe :)
_Ata_2017-08-31 12:48:08 // 98539
Ilyet én is találtam bent :))) Ez a motorháztető nyitója (mármint kívülről), legalábbis nekem tökéletes odaillik, de megragasztani nem tudtam. Így kicsit kényelmetlenebb felnyitni, mert be kell nyúlni a rácson, de megoldható
yani🍀2017-08-31 12:05:01 // 98537
Én most csinálok egy 147-et, ugyanezen okok miatt. Nekem fixa ideám, hogy 5-10 év múlva elkezd kikopni a 159. Ezzel a formával mindig is egyedi lesz, és az ára elkezd felmenni. Már most is nagyon sokat bontanak belőle. Soha nem volt tucat autó és mivel relatív drága hozzá az alkatrész, sokan nem is fogják megcsináltatni, ha komolyabb baja lesz.
yani🍀2017-08-31 11:38:10 // 98536
Abonyban Dudindzki Csaba tel:+36203797333
emGéza2017-08-31 11:00:37 // 98535
Lassan többet ér egy 145-ös , mint egy 159-es .
Hardy2017-08-31 10:45:11 // 98534
Ez az ülés alól jön elő. Olyan mintha valami bowdennek lenne a megvezetese.
RomeoOne2017-08-31 10:34:21 // 98533
Nekem olyannak tűnik, mint a motorháztető nyitó kar.
Shadin2017-08-31 10:15:36 // 98532
Üdv a klubban, nekem is van egy marékkal meg vagyunk még ezzel páran, ha megtaláltad hova való ne tartsd vissza :-D
Én ripityomra bontottam már az utasteret ill. az üléseket egyéb dolgok miatt, de nem találtam ezek helyét.
Én ripityomra bontottam már az utasteret ill. az üléseket egyéb dolgok miatt, de nem találtam ezek helyét.
Shadin2017-08-31 10:11:56 // 98531
És a nagy Ő, az egyetlen megtalálása után X idővel kiderül, hogy nem is az volt és igaz lesz rá a klisé miszerint Őt is unja már valaki :-)
Attis2017-08-31 09:25:32 // 98530
Mi is pont ezért hagytuk meg a 147-est. :) És a TS-nek baromi szép hangja van. Asszony mindig kérdezi, hogy nem kapcsolunk rádiót? Mondom minek? Itt szól a muzsika. :)
Giuntini2017-08-31 08:45:21 // 98529
Gratulálok! Szép járgány!
SWut2017-08-31 08:42:32 // 98528
Szia Yani!
Biztosan járatosabb vagy a környék adottságait illetően mint én. Ismersz a környéken olyan szerelőt, vagy szervízt ahová el tudom vinni egy átvizsgálásra?
Biztosan járatosabb vagy a környék adottságait illetően mint én. Ismersz a környéken olyan szerelőt, vagy szervízt ahová el tudom vinni egy átvizsgálásra?
Liquid2017-08-31 08:15:56 // 98527
Gratula a vashoz, Isten hozott :)
yani🍀2017-08-31 07:58:20 // 98526
Gratulálok az autóhoz!
Még egy 159 a közelben :-)
Még egy 159 a közelben :-)
SWut2017-08-31 06:58:53 // 98525
Beköszönök:
Sziasztok üdvözlök mindenkit!
A tegnapi napon sikerült belépnem a 159 tulajdonosok körébe. Az autót Újpesten vettem, 159 2.0 JTDm SW TI, az autóim közé töltöttem fel róla néhány képet, amit később még bővítek. A hazaút és néhány tesztkör tapasztalatom van egyelőre mind pozitív, a parkolás még szokatlan.
Aki eddig látta el se hitte, hogy ilyen autó létezik, teszem hozzá elég errefelé tényleg nagyon ritka a márka is, de ez a típus végképp.
A megvétel után az első méterek a benzinkútra vezetett, ahol ketten szólítottak le és áradoztak hogy milyen szép autó meg a felnik óóó :) Én meg azt se tudtam hirtelen mi van csak értetlenkedtem mint egy hülye mire felfogtam, hogy nekem mondják.
Nos hát röviden ennyi így köszönés ként és még egyszer: Sziasztok!
Sziasztok üdvözlök mindenkit!
A tegnapi napon sikerült belépnem a 159 tulajdonosok körébe. Az autót Újpesten vettem, 159 2.0 JTDm SW TI, az autóim közé töltöttem fel róla néhány képet, amit később még bővítek. A hazaút és néhány tesztkör tapasztalatom van egyelőre mind pozitív, a parkolás még szokatlan.
Aki eddig látta el se hitte, hogy ilyen autó létezik, teszem hozzá elég errefelé tényleg nagyon ritka a márka is, de ez a típus végképp.
A megvétel után az első méterek a benzinkútra vezetett, ahol ketten szólítottak le és áradoztak hogy milyen szép autó meg a felnik óóó :) Én meg azt se tudtam hirtelen mi van csak értetlenkedtem mint egy hülye mire felfogtam, hogy nekem mondják.
Nos hát röviden ennyi így köszönés ként és még egyszer: Sziasztok!
Macccy2017-08-31 00:41:53 // 98524
Khmm ... Köszi a bizalmat! :) Egyébként mégegyszer nagyon köszönöm az idődet, a segítséget a le-feltöltéssel és a szűrővel, minden zsír, kicsit meg is tapostam neki a pályán, nem tiltott le, mélyről húz mint a vízhordólány ... :P
Naszóval amit tegnap találtam fórum fésülés közben, bedobom ide is:
Egy brit barátunknál nehezen indult a vas, megkérdezte cartársait mi van és az egyik bemondta, hogy tankszivattyú. Odáig követte le a szervízzel a dolgot, hogy a tankszivattyú állítólag nem kapott, vagy nem mindig kapott áramot, végső állapotában már csak 0.4 V feszültséget mértek rajta, szóval nem igazán szállította a mennyiséget, viszont kezdetben még többszöri Start/Stop gombnyomásra feltöltötte a nyálat és szépen indult az autó. És hogy hol mértek? A tankszivattyú biztosítéka a leírás alapján az akksitól jobbra lévő dobozban van, viszont állítólag bent, az OBD2 csatlakozó mellett balra lévő "multiconnect" csatlakozó egyik alsó lábáról megy végül a táp hátra. Na itt már nem érintkezett rendesen egyiküknél (contactspray), a másik srácnál meg már itt sem volt meg a feszkó, valahol a csatlakozó előtt múlt el az áram, a lényeg hogy ezt áthidalták és kész. Van táp, van gázolaj a tankból, happyness.
Némileg ezt a teóriát megerősíteni látszik, hogy ma, amikor Shadinnál gázolajszűrőt cseréltünk, a tankból nyomó oldali csövön semmi nem folyt ki, nem fröccsent a dízel.
Naszóval amit tegnap találtam fórum fésülés közben, bedobom ide is:
Egy brit barátunknál nehezen indult a vas, megkérdezte cartársait mi van és az egyik bemondta, hogy tankszivattyú. Odáig követte le a szervízzel a dolgot, hogy a tankszivattyú állítólag nem kapott, vagy nem mindig kapott áramot, végső állapotában már csak 0.4 V feszültséget mértek rajta, szóval nem igazán szállította a mennyiséget, viszont kezdetben még többszöri Start/Stop gombnyomásra feltöltötte a nyálat és szépen indult az autó. És hogy hol mértek? A tankszivattyú biztosítéka a leírás alapján az akksitól jobbra lévő dobozban van, viszont állítólag bent, az OBD2 csatlakozó mellett balra lévő "multiconnect" csatlakozó egyik alsó lábáról megy végül a táp hátra. Na itt már nem érintkezett rendesen egyiküknél (contactspray), a másik srácnál meg már itt sem volt meg a feszkó, valahol a csatlakozó előtt múlt el az áram, a lényeg hogy ezt áthidalták és kész. Van táp, van gázolaj a tankból, happyness.
Némileg ezt a teóriát megerősíteni látszik, hogy ma, amikor Shadinnál gázolajszűrőt cseréltünk, a tankból nyomó oldali csövön semmi nem folyt ki, nem fröccsent a dízel.
Giuntini2017-08-30 23:20:06 // 98523
Függővé??? Én már a 2000-es Alfáért annak idején gyerekkoromban megőrültem, mert római barátainknak az volt. Majd az első Alfa amit vezethettem egy Sud volt. Aztán a164 lett a szerelem. Helyette Cromák voltak. Hagytam magam lebeszélni a 164-ről. Aztán vezettem a V6 turbót.... Aztán én beszéltem le magam a 156-ról. Aztán megláttam a 159-et. És nem volt menekvés... Aztán meg lett... És nagyon súlyos összegek mentek rá...
A TS valóban jó alternatíva lenne a 159 kímélés szempontjából. És mellette nem akármilyen "divertimento" !!!!
A TS valóban jó alternatíva lenne a 159 kímélés szempontjából. És mellette nem akármilyen "divertimento" !!!!
Liquid2017-08-30 23:16:36 // 98522
Ezt a tél dolgot nem vágom annyira...én speciel gyakorlatilag pont annyit megyek tavasszal, télen, nyáron, ősszel. Amúgy meg mi a tél? :D Az utóbbi pár év alapján kb. egy kicsit esősebb, hűvösebb időszak, amikor esetleg még negatívba is megy a hőfok pár napig.
A város is relatív, mert ha nem pár km-es utakat teszel akkor megint csak tökmindegy.
A város is relatív, mert ha nem pár km-es utakat teszel akkor megint csak tökmindegy.
Smith2017-08-30 23:15:34 // 98521
Piritu - 1.000.0002017-08-30 22:55:55 // 98520
Előre szólok, ebből nagy baj lesz!
Engem egy 146 1,6TS tett függővé, a 145 még mérgezőbb! :-))
Engem egy 146 1,6TS tett függővé, a 145 még mérgezőbb! :-))
Giuntini2017-08-30 22:51:11 // 98519
Jön a tél fenyegetése. Igen, ez a 2,4 nem városi darab. Én imádom. Ezért keresek mellé egy 145 TS-t. Erre az autóra vigyázni kell mint a szemünk fényére. A TS-el meg mennèk téli gumikkal mint a távirat. Én soha nem válnék meg a 159-esemtől, ezért keresek emészthető megoldást. A KUL-on remélem tudok beszélni egy-két 145 car társsal.
Smith2017-08-30 22:21:06 // 98518
Kár, hogy ilyen statisztika nincs az oldalon, hogy "hány nap alatt váltam ízig-vérig Alfássá vs. hány hónapig volt első és egyben utolsó Alfám". Sokan megveszik, mert gyönyörű, elcsábulnak, azt hiszik végre érzik amit kell, de az ritkán jön. Tényleg olyan mint amikor valaki rátalál a nagy Ő-re. Ritkán jön szembe nagy Ő, és sokszor érzi az ember hogy megvan. Aztán aki szerencsés annak meg is lesz, előbb-utóbb :)
Liquid2017-08-30 21:42:45 // 98517
na, csak nem?..
Zolibácsi2017-08-30 21:17:40 // 98515
Igazából csak azért hirdettem meg az enyémet, hátha azt hamarabb elviszik mint a párom 156-t. 10 km-re járok dolgozni városban. Erre elég nekem a párom 156-osa is. Neki pedig egy Giuliettat szeretnénk. Ha netán a 156 menne el hamarabb akkor nem biztos hogy eladom a 159-et, mert egyébként meg vagyok vele elégedve 11 évesen is. Csak fölösleges ekkora teljesítmény munkába járásra.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-30 20:36:34 // 98514
150 Ah-m van. Nekem nem teker sokat gyorsan be röffen csak jön a fehér füst. Ha picit előmelegítem az állófűtéssel akkor meg szűnik a hiba. csatlakozót nem cseréltem és nem is hiszem hogy az okozza. A szoftverem nem tudom mikori de 300 km nél regenerált mindig, de ez már nem játszik mert meg van Mankyzva
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 20:18:26 // 98513
Előbb cserélj csatlakozókat (ha még nem tetted ), tölts akksit, frissíttess szoftvert (ha van frissebb).
Az angol Autolusso-nál van egy srác, Ned, aki frissítgeti a 159-eket és elmúlasztja az indítási gondokat. Csak hiába kérdezik a verziókról (AlfaOwner fórum), nyilván senkinek nem árul el semmit, hisz ebből él :-) De ő tudja a titkot.
A) hátha táv javítást is bevállal
B) magánban elárultatjuk vele és becsszó megígérjük, hogy megtartjuk az infót magunknak :-)
C) kiderítjük a titkot magunknak. Mindenki, akinek még gyári szoftvere van, letölti, és csinálunk egy szoftver turkálós bulit, összehasonlítjuk, hogy melyik miben tér el.
Az angol Autolusso-nál van egy srác, Ned, aki frissítgeti a 159-eket és elmúlasztja az indítási gondokat. Csak hiába kérdezik a verziókról (AlfaOwner fórum), nyilván senkinek nem árul el semmit, hisz ebből él :-) De ő tudja a titkot.
A) hátha táv javítást is bevállal
B) magánban elárultatjuk vele és becsszó megígérjük, hogy megtartjuk az infót magunknak :-)
C) kiderítjük a titkot magunknak. Mindenki, akinek még gyári szoftvere van, letölti, és csinálunk egy szoftver turkálós bulit, összehasonlítjuk, hogy melyik miben tér el.
RomeoOne2017-08-30 20:12:45 // 98512
Nekem is a mesés jutott róla eszembe. Egy bő 10 éves ilyen dízelnél, 7-8 év állás mellett lenne mondanám, hogy reális, nem 3 :) Bár itt is volt valaki, aki csak azért vette a nagydízelt, hogy ne kongjon üresen a garázs :)
Shadin2017-08-30 19:42:59 // 98511
Ne már! Maccccy mekktalálta a szar indítás (egy másik. ill. harmadik) lehetséges forrását!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-30 19:32:10 // 98510
Lehet hamarosan 4 lesz :(
Shadin2017-08-30 19:21:13 // 98509
Miért válsz meg tőle ha szabad kérdeznem? Jó darab, mesés futással...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 19:13:18 // 98508
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 18:58:12 // 98507
Ezt figyeltem én is. Lehet hogy sokan kaptak mást a 159-től, mint amire számítottak. Vagy csak véletlen egybeesés.
Shadin2017-08-30 18:55:47 // 98506
Basszus ez már trend. A héten a harmadik vagy közülünk aki megválik a 159-től :-(