b00772017-08-21 21:12:40 // 98205
Úgy látom neked már a ráncfelvarrott verzió van, gondolom ennyivel másabb, ahogy Csabi is írta.
Hardy2017-08-21 21:02:10 // 98204
Épp most néztem én is. Városi használat mellett 380 kilométerenként regeneral. Viszont 30 km vel a regeneralas után 6% volt az eltömődötség.
b00772017-08-21 20:54:14 // 98203
Szia,
Köszi szépen ezt a kimerítő választ, teljesen megnyugtattál és át is látom már nagyjából az értékekből adódó működési elvet. A fogyasztásomat figyelgetem még ezután, lehet azt a hibát máshol kell keresni, vagy ebből adódott, majd kiderül.
Köszi még egyszer!
Köszi szépen ezt a kimerítő választ, teljesen megnyugtattál és át is látom már nagyjából az értékekből adódó működési elvet. A fogyasztásomat figyelgetem még ezután, lehet azt a hibát máshol kell keresni, vagy ebből adódott, majd kiderül.
Köszi még egyszer!
Csabi2017-08-21 20:36:44 // 98202
"Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája."
Szia! Pont ezt beszéltük nem is olyan régen, hogy sokan tévesen gondolják, hogy rossz a DPF-jük vagy akár az injektoraik...mert egyszerűen nem tudják, hogy mit néznek MES-ben vagyis mik a helyes értékek...Ezek miatt sokan a MES-ben látott értékek miatt jutnak rossz következtetésekre, és elhatározásokra mondjuk a DPF vonatkozásában...
De, hogy a kérdésedre válaszoljak, autópályás menet után az 1300as regen teljesen normális ( a régi szoftverrel) a te autódnál, ami ugye 2007-es. A 100% tömődöttség egy pillanatnyi állapot ami annyit jelent, hogy hamarosan regenerálni fog, ha adottak a feltételek. Létezik az autódra egy szoftverfrissítés, ami nagyobb tartalékot hagy a DPF-nek, és az eddigi ~1000km ciklusú regenek nagyjából ~4-500km -re csökkenek, ergo 2x gyakrabban fog regenerálni... (nyilván ez erősen használat függő)
Kényszerített regen után pedig mindig 70%ra áll vissza a tömődöttség, ez is normális.
Végül:
Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Amiket leírtál azok teljesen normális értékek, a DPF-ednek semmi baja, hibáról nem lehet beszélni... ;) de ha többet nézegeted majd az értékeket akkor benned is megerősödik ez az állítás :)
Szia! Pont ezt beszéltük nem is olyan régen, hogy sokan tévesen gondolják, hogy rossz a DPF-jük vagy akár az injektoraik...mert egyszerűen nem tudják, hogy mit néznek MES-ben vagyis mik a helyes értékek...Ezek miatt sokan a MES-ben látott értékek miatt jutnak rossz következtetésekre, és elhatározásokra mondjuk a DPF vonatkozásában...
De, hogy a kérdésedre válaszoljak, autópályás menet után az 1300as regen teljesen normális ( a régi szoftverrel) a te autódnál, ami ugye 2007-es. A 100% tömődöttség egy pillanatnyi állapot ami annyit jelent, hogy hamarosan regenerálni fog, ha adottak a feltételek. Létezik az autódra egy szoftverfrissítés, ami nagyobb tartalékot hagy a DPF-nek, és az eddigi ~1000km ciklusú regenek nagyjából ~4-500km -re csökkenek, ergo 2x gyakrabban fog regenerálni... (nyilván ez erősen használat függő)
Kényszerített regen után pedig mindig 70%ra áll vissza a tömődöttség, ez is normális.
Végül:
Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Amiket leírtál azok teljesen normális értékek, a DPF-ednek semmi baja, hibáról nem lehet beszélni... ;) de ha többet nézegeted majd az értékeket akkor benned is megerősödik ez az állítás :)
b00772017-08-21 20:21:15 // 98201
Akkor lehet fölöslegesen aggódtam, az viszont biztos, hogy az utóbbi pár 100km-en abnormális fogyasztást mutatott, és a regenerálás is régen történt. Nem tudom mennyire sok az 1000km, régebben ha jól emlékszem írt ki 6-700at is (már a chippelés után).
b00772017-08-21 20:17:27 // 98200
Jogos, bocsi, mindent leírtam csak a lényeget nem! 1.9 Jtd 16V.
RomeoOne2017-08-21 20:13:43 // 98199
Nem írtad, hogy milyen kocsid van és az adatlapodról sem derül ki, de évjárata alapján 1,9 vagy 2,4. Valaki mondta, hogy 104%-nál (vagy 108? nem emlékszem pontosan, Csabi vagy Shadin biztos tudja) kezd regenerálni. Szerintem feleslegesen indítottál kényszerregent. És ha jól emlékszem az is normális, hogy csak ilyen 70% környékére viszi. Az viszont furcsa, hogy 1000 km-ként van regen. Duplája a normálisnak szerintem.
RomeoOne2017-08-21 20:11:42 // 98198
Szerintem 140-ig viszonylag csendes, simán lehet benne beszélgetni normál hangon. 200-220 körül azért már van zaj rendesen, de még akkor sem jutott soha eszembe, hogy szét akarna szakadni, simán csak nagy sebesség - nagy szél.
b00772017-08-21 20:05:21 // 98197
Sziasztok,
Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája. Már lassan 2 éve van nálam az autó, soha semmi gond nem volt vele. Regenerált mindig, pedig általában kisebb távokon használom. Több mint 1 éve az ecu is meg lett írva, úgy hogy a dpf-nek még ne ártson, nem is volt ezzel gond. Pár hete lenyomtam egy viszonylag hosszabb távot Horvátországba és vissza pályán, még akkor sem volt gond. Kb az ezt követő tankolás óta úgy, 400Km-re ezelőtt kezdődött a gond. A megszokott útvonalon, a megszokott módon járva nőtt a fogyasztásom, óra szerint az átlag 7,4 - 7,2re. A pillanatnyi fogyasztáson is látszódott, hogy többet ír ki mint szokott, valami nem oké. Ezért ránéztem diaggal az ecu-ra, azt írta ki, hogy a szűrő 100,10%ban van eltömődve, az utolsó regenerálás 1300Km-el ezelőtt volt (ekkor még bőven pályán is volt használva az autó, plusz az előző 5 átlag regenerálás 1000km-enként volt, bár lehet hogy ez a plusz 300km a pálya használatból adódott). Meghajtottam az autót, direkt rendesen pörgetve hátha elkezdi a regenerálást, de semmi inkább csak felment 100,6%-ra a dugulás értéke. Indítottam egy kényszerített regenerálást, ami sikerült is, de csak 69,95%-ra esett vissza a dugulás értéke. Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája. Már lassan 2 éve van nálam az autó, soha semmi gond nem volt vele. Regenerált mindig, pedig általában kisebb távokon használom. Több mint 1 éve az ecu is meg lett írva, úgy hogy a dpf-nek még ne ártson, nem is volt ezzel gond. Pár hete lenyomtam egy viszonylag hosszabb távot Horvátországba és vissza pályán, még akkor sem volt gond. Kb az ezt követő tankolás óta úgy, 400Km-re ezelőtt kezdődött a gond. A megszokott útvonalon, a megszokott módon járva nőtt a fogyasztásom, óra szerint az átlag 7,4 - 7,2re. A pillanatnyi fogyasztáson is látszódott, hogy többet ír ki mint szokott, valami nem oké. Ezért ránéztem diaggal az ecu-ra, azt írta ki, hogy a szűrő 100,10%ban van eltömődve, az utolsó regenerálás 1300Km-el ezelőtt volt (ekkor még bőven pályán is volt használva az autó, plusz az előző 5 átlag regenerálás 1000km-enként volt, bár lehet hogy ez a plusz 300km a pálya használatból adódott). Meghajtottam az autót, direkt rendesen pörgetve hátha elkezdi a regenerálást, de semmi inkább csak felment 100,6%-ra a dugulás értéke. Indítottam egy kényszerített regenerálást, ami sikerült is, de csak 69,95%-ra esett vissza a dugulás értéke. Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Macccy2017-08-21 20:03:12 // 98196
Apropó menetszél: a ti verdátokban is szélzaj van már 80-100 felett? Először 70-80 körül ciripelni kezd valami, gondolom az emlegetett pici szélvédő burkolatok? Aztán 110-140 suhog, szeles, de 160-180 aztán már igazán diszkomfort Twister zaj, az autó stabil, menne menne tovább, csak én fosok a hang miatt, hogy rámszakad a motorháztető vagy elrepülnek a tükrök. :)
Peta742017-08-21 19:36:24 // 98195
Köszi szépen a választ!😉
RomeoOne2017-08-21 19:05:44 // 98194
Nem lehet. Nyomd jobban a gázt, akkor a menetszél ráviszi a szélvédőre. Álló helyzetben át is kell vinnie a tető felett.
Chianti2017-08-21 17:57:59 // 98193
Mik történnek veled? És milyen rohadt egy szerencsés csávó vagy! :o) Látod milyen jó, néha az ÖAMTC tagság?
Zolibácsi2017-08-21 17:57:21 // 98192
Rakjátok = melyik van fenn a 210 lovason
Zolibácsi2017-08-21 17:56:22 // 98191
Tudja valaki hogy mely garrett turbó változatok rakjátok fel a 2.4 jtd-re? Ahogy én láttam a Gtb2056v 767878 0001/5001/5001s változatokat láttam. Van valakinek ezzel tapasztalata?Eddig mindenhonnan lepattantam.
Erhard esetleg te tudsz valami támpontot adni a keresgeleshez?
Erhard esetleg te tudsz valami támpontot adni a keresgeleshez?
Peta742017-08-21 16:40:10 // 98190
Köszönöm a segítséget az alakmosó spricnit hogy lehet állítani mert a tetőre megy a folyadék?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-21 15:13:49 // 98189
TRW...Meyle török...
_Ata_2017-08-21 15:05:57 // 98188
Sziasztok! Jobb első felső lengőkart kell cserélnem, trw-t akartam, a szerelő szerint Meyle jobb, erősített gömbfej. Szerintetek? :)
Smith2017-08-21 15:04:15 // 98187
Ez pont az, SPH-DA120. Van még benne lehetőség, egyelőre kormány, USB-k, GPS antenna, mikrofon, és RCA kábel mélynyomónak lesz bekötve. Aztán majd lehet még tolatókamera, HDMI ahova mehet valami, vagy VALAMIK :) Meg lehet még sok kijelző, meg akármi :) Szóval az a jó benne, hogy van sok csatlakozás rajta. Egy misztikus zöld soklábú is, de infó róla nemnagyon van.
Mondjuk ami zavar, az a GPS antenna, hogy minek van??? Semmire nem jó szerintem, és anélkül még az időt sem lehet beállítani. Vagy azt használja a telefon amikor rá van csatlakozva?
Mondjuk ami zavar, az a GPS antenna, hogy minek van??? Semmire nem jó szerintem, és anélkül még az időt sem lehet beállítani. Vagy azt használja a telefon amikor rá van csatlakozva?
Trombozis2017-08-21 14:21:54 // 98186
Trombozis2017-08-21 14:20:36 // 98185
Tudom, hogy nincs. ;)
Hétvégén lesz. Amikor már az ideg majd megöl, mert valami nem klappol, akkor már nincs kedvem semmihez, fényképezni se. Hétvégén készítek róla, addig bepumpálom a helyére. De nem várom a kínlódást. :D
Hétvégén lesz. Amikor már az ideg majd megöl, mert valami nem klappol, akkor már nincs kedvem semmihez, fényképezni se. Hétvégén készítek róla, addig bepumpálom a helyére. De nem várom a kínlódást. :D
csokagm2017-08-21 14:09:53 // 98184
Nincs esetleg beépítve képed róla? Blogodban nincs:)
Trombozis2017-08-21 13:48:34 // 98183
Nekem SPH-DA110 van....nem is tudom. Lehet inkább k.b...bocsánat kiraknám a kuka mellé. :D Most mondjuk nincs bent, mert már lassan többet fog tudni, mint aminek vettem és az életem rámegy az építésére. :D
Hardy2017-08-21 13:17:57 // 98182
Milyen fejegységet vettél? Én is gondolkozom cserén de idáig nem volt olyan ami tetszett volna. Illetve a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay már nagyon mozgatja a fantáziám.
Smith2017-08-21 09:44:26 // 98181
Az egyben az előnye is hogy CD-s, mert arra ha jól tudom lehet letölteni friss CD-t, ugyanakkor az SD kártyás navi bukó. Nekem pl. nincs meg a kártyám, pótolni egy vagyon lenne, és akkor még mindig csak egy buta navim van. Úgyhogy maradt a teljes csere :)
Giuntini2017-08-21 09:35:27 // 98180
Nem azt írtam, hogy a hátsókerékhajtás negatívum. Sőt! Az igazi sportautó vagy prémium autó hátul hajt! De az elsőkerékhajtásnak is vannak előnyei. És senki nem oldotta meg joban a 159-esnél az elsőkerékhajtást. A 10 év valóban ott van, de csak Alfás szemmel nézve. Mert a 159 egyénisége miatt még mindig modernnek hat, el nem évülő formák miatt. A Giuliát jobb vezetni (a hátsókerék hajtás miatt), kormányzása még a 159 által magasra tett lécet is felülmúlja, vezetési pozíciója fantasztikus. Igazi élmény autó. Az egyetlen dolog amit kritizáltam (és ezzel nem vagyok egyedül), a dízel motor erősen az utastérbe beszűrődő hangja. Én mindenhol erősebbnek éreztem a 2,4-et. Lehet hogy ez csak érzés az öt henger űber állat bivaly hangja miatt. Ez mondjuk sok mindenre visszavezethető. A Giuliánál a drasztikus fogyasztáscsökkentésre is, vagy a súlycsökkentésre. Nem véletlen a Giulia fantasztikus vezethetősége, hiszen jóval könnyebb elődjénél.
Azért valamiben nagyon sokan megegyeztünk. A Giulia jobb autó mint a 159, hiszen ott van a 10 év, igazi Alfa Romeo főleg a hátsókerékhajtás miatt, nagyon jól néz ki, nagyon modern, igazi BMW ellenfél, de hiányzik belőle a 159 szoborszerű szépsége. A 159 kategóriájának mai napig legszebb autója. Látszik, hogy egy sportautóból született, és ebből adódik minden hátránya amit felhoztak ellene, például a szűkös lábtér. Olyan érzéki sárvédőkidomborodásokat, olyan maszkulin formát egyetlen designer nem tudott megtervezni. Ha valakinek a szépség a legfontosabb, akkor a 159-re teszi le a voksát.
Azért valamiben nagyon sokan megegyeztünk. A Giulia jobb autó mint a 159, hiszen ott van a 10 év, igazi Alfa Romeo főleg a hátsókerékhajtás miatt, nagyon jól néz ki, nagyon modern, igazi BMW ellenfél, de hiányzik belőle a 159 szoborszerű szépsége. A 159 kategóriájának mai napig legszebb autója. Látszik, hogy egy sportautóból született, és ebből adódik minden hátránya amit felhoztak ellene, például a szűkös lábtér. Olyan érzéki sárvédőkidomborodásokat, olyan maszkulin formát egyetlen designer nem tudott megtervezni. Ha valakinek a szépség a legfontosabb, akkor a 159-re teszi le a voksát.
Macccy2017-08-21 09:32:04 // 98179
Ha nem olyan nagy kijelzős NAV-od van, akkor jó öreg Compact Disco-n van a térkép, teljesen hülye megoldás, a navigáláskor bennt kell legyen mindig.
Smith2017-08-21 09:16:06 // 98178
B&M + RadioNav megszüntetés, upgrade CarPlay-re :)
Csabi2017-08-21 07:17:21 // 98177
pettinke2017-08-21 07:07:26 // 98176
letöltöd a Kezelési Útmutatót, fellapozod, és aszongyahogy:
FIGYELMEZTETŐ LÁMPÁK ÉS ÜZENETEK
PARKOLÁS-ÉRZÉKELŐK ÜZEMZAVARA
(borostyánsárga)
(egyes változatoknál/ piacokon)
A figyelmeztető lámpa kigyulladása (vagy egyes változatoknál a kijelzőn megjelenő szimbólum a vonatkozó üzenettel együtt), azt jelzi, hogy a parkolás-érzékelők meghibásodtak.
FIGYELMEZTETŐ LÁMPÁK ÉS ÜZENETEK
PARKOLÁS-ÉRZÉKELŐK ÜZEMZAVARA
(borostyánsárga)
(egyes változatoknál/ piacokon)
A figyelmeztető lámpa kigyulladása (vagy egyes változatoknál a kijelzőn megjelenő szimbólum a vonatkozó üzenettel együtt), azt jelzi, hogy a parkolás-érzékelők meghibásodtak.
Haddel2017-08-21 07:02:45 // 98175
Ez a parkradart jelzi,lehet van vmi probléma vele.
Peta742017-08-21 03:45:05 // 98174
multizseti2017-08-21 00:37:20 // 98173
Sziasztok! Elsősorban a Blue&Me Nav-osokhoz lenne kérdésem. Térkép program pendrive-on van vagy telepítve van a b&me agyában?
Smith2017-08-20 22:58:39 // 98171
Angelo Bianco2017-08-20 22:09:07 // 98170
Angelo Bianco2017-08-20 22:04:50 // 98169
alfa155gyuri2017-08-20 22:04:24 // 98168
Igen,az egy komoly darab csak miután feltettem a képet akkor láttam,hogy az is ott van. :)
Melós gatyában szoktam azon ülni :)
Melós gatyában szoktam azon ülni :)
Haddel2017-08-20 21:39:59 // 98167
Hehe ,ma megtréfált a Boci. Jöttem ki Osztrákiába,aztán egyszer csak látom a kijelzőn ott az akku ikon. Na bakker,gondoltam,vagy akku ,vagy generátor. Az akksim még a gyári,7.5 éves. Megálltam egy pihenöben ,hogy alfaodb-vel megnézzem ,töltés van e,de nem akart müködni a telón a program. Leállitottam a motort ,hátha ujrainditás után felismeri,de már nem indult be a kocsi. Pont állt mellettem egy passatos cseh csávó ,volt bikakábele ,bebikáztuk. Na mondom én megyek tovább ,lesz ami lesz. De nem jutottam sokáig vagy 10 km után kezdtek leállni a müszerek ,elöbb sebességmérő ,aztán már nem volt kipörgésgátló,légzsák ,aztán fordulatszámmérő sem mért már.Utána meg már hiába nyomtam gázt ,csak lassult az autó. Elértem másik pihenöig,hivtam az autóklubot.10 perc alatt ott volt az autómentő,Bebikázott,meg egy kis kalapáccsal kettőt rá ütött a generátorra,azt mondja jó lesz ,mehetek bátran.Majd cseréljem ki az aksit,meg újitassam fel a generátort. Elköszöntünk,és bakker haza is hozott Boci hibátlanul.200 km volt a távolság kb.
De az a bosszantó,egy hétig otthon voltam Bpesten ,ha ott jön elő,gyorsban meg tudtam volna csinálni,van akna ,minden.
De az a bosszantó,egy hétig otthon voltam Bpesten ,ha ott jön elő,gyorsban meg tudtam volna csinálni,van akna ,minden.
Laca622017-08-20 21:28:48 // 98166
És a plüssmaci :-)
Smith2017-08-20 21:13:02 // 98165
Fain a hokedlipárna :)
Trogerr2017-08-20 18:27:53 // 98164
Ugyanezt írtam, Velocet vennék, ha tehetném. 2.4 ereje meg ide vagy oda, a 159esen érezni azt a 10 évet gazdagon. Hátsókerékhajtást mint negatívumot felhozni sose értettem, mondjuk pozitívnak se mondanám igazából hidegen hagy. Kerregés nekem fel se tűnt mondjuk az enyém most is kerreg ezek szerint, de az se tűnik fel. A BMWs dolgot nemértem... kb egy árban vannak használtan. 2016os automaták 10-20k km-el 9-10 milio legyen az 3as, a4 vagy Giu. Új árakat nem néztem, minek nézzem...:)
Shadin2017-08-20 16:57:42 // 98163
alfa155gyuri2017-08-20 16:20:31 // 98162
Giuntini2017-08-20 14:39:14 // 98161
Azért azt vedd figyelembe, hogy a két autó között 200 kiló különbség van, és a Giulia 10 lóval erősebb a tiédnél. A hátsókerékhajtás szintén a vezetési élménynek kedvez, bár a hétköznapokban inkább sokszor hátrányos, gondolok a télre. Azért a Giulia ott van árban ahol az Audi, gondolj arra, hogy árát a 3-as BMW-re pozicionálták. Engem a dízel nem igazán győzött meg, bár jobban örültem volna az automatának. Azért a 2,4-el, 1700 kiló ide vagy oda, pariban van a 180 lovas Giuliával sőt... Igaz jóval többet fogyaszt. Engem a csúnya kerregő hangja végig zavart, a 2.4 finom hangjához viszonyítva. Ha én Giuliát vennék, csakis a 280 lovas benzines Velocét venném.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-20 12:37:00 // 98159
jófogáson van pár garnitúra
MateE3e2017-08-20 09:58:13 // 98158
Pzk2017-08-20 09:17:46 // 98157
Szia, hát a 205/60 lenne a váltó méreted én olyannal vettem.
A télim azóta már 225/50 R17 lett, a nyárim pedig 245/40 r18ra cseréltem.
Ezekkel azért egész más a tapadás, így az egész vas viselkedése, fékútja, stb. A műszerek pontosak, a hasa feljebb van, nem akadsz fel olyan könnyen.
Ha már beruházol és lehetőséged van, inkább a 18-as felniméretet válaszd, egész más összhatást kelt, mint a 17-es.
A télim azóta már 225/50 R17 lett, a nyárim pedig 245/40 r18ra cseréltem.
Ezekkel azért egész más a tapadás, így az egész vas viselkedése, fékútja, stb. A műszerek pontosak, a hasa feljebb van, nem akadsz fel olyan könnyen.
Ha már beruházol és lehetőséged van, inkább a 18-as felniméretet válaszd, egész más összhatást kelt, mint a 17-es.
Kunyho2017-08-20 07:14:14 // 98156
Ha nem tetszik az újrabőrözött, akkor itt van ez:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Interieur/Schaltknauf-Marano-Nuovo-Nero-S::8316.html
Nem olcsó ez sem, de mégsem 37 ezer.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Interieur/Schaltknauf-Marano-Nuovo-Nero-S::8316.html
Nem olcsó ez sem, de mégsem 37 ezer.