Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-10-17 08:00:34 // 100565
Ha nem ereszted 3500 alá akkor kb. brutális. Ahogy a fogyasztása is.
9k+ a motor összerakása óta...
Nem dadog olyan szépen le 6500-nál mint pl. egy 4C, de fél év kellett, hogy halljam :-)
Liquid2017-10-17 07:55:47 // 100564
Szerintem túlgondolod a dolgot, ez így normális amennyire én tudom. KIhűlve gondolom ismét normális szinten van a folyadék.
Shadin2017-10-17 07:55:17 // 100563
Ezzel megvan :-)
Infóparkból fél óra tötymörgés alatt 0,6 km-t tettem meg a Bogdánfy-n kikanyarodva a Budafokiig. A Savoya-nál kezdett a 25L csökkenni pedig akkor már haladás volt.
Giuntini2017-10-17 07:51:00 // 100562
Most már nagyon ideg vagyok emiatt a hűtővíz miatt. Az történik, hogy látszólag nincs baja. Gyönyörűen megy, ahol szivárgást láttam, ki lett cserélve a cső, és nincs szivárgás. Mégis, ha megyek vele, a kiegyenlítő tartályban lemegy a szint minimum alá, ha a kiegyenlítő sapkáját lehűlt motornál kinyitom, visszamegy a szintre. Az autó tökéletesen megy, nem melegszik, tartja a műszer a középállást, nincsenek hengerfejességre utaló jelek, a vízben nincs olaj, az olajban nincs víz, a motor rögtön indul, nem füstöl, és egyebek. Szerelők is látták, azt mondják, tökéletes a motor. Én most már azt érzem, hogy valamilyen oknál fogva a leállítás után fellevegősödik a rendszer. Robival is beszéltem, ő azt mondja, hogy légteleníteni kellene. Ugyanakkor a szerelők azt mondják, magát légteleníti a rendszer. Múltkor észrevettük, mikor levettük a haspáncélt, hogy szivárog a hűtő aljánál. Ettől a szivárgástól fellevegősödhet a rendszer?
Shadin2017-10-17 07:50:28 // 100561
Ki a tárnoki Alfás zseni?
Giuntini2017-10-17 07:35:09 // 100560
Nekem ez nyáron történt meg. Bontókban kerestem, Érden is nagy összeget mondtak, Depóban is többe került mint az új. Ofinál rendeltem meg délelőtt, délutánra ott is volt. Utángyártott és egész jó minőségű. Nem fájt 15 ezerbe.
Kunyho2017-10-17 07:18:12 // 100559
Nekem Erhard rendezte.
Amíg vártam a papírokra, egyszer csak leesett magától a jobb hátsó ablak.
Üdv a klubban!!!
Kunyho2017-10-17 07:16:02 // 100558
Lehet, hogy Neked szerencséd lesz, és két hét alatt megkapod. Ilyenről is olvastam már, de volt akinek 8 hét kellett ehhez.
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 06:51:47 // 100557
Sziasztok! Próbáltam visszakeresni a témában, de nem találtam választ sajnos. Azért írok ide, mert ahogy látom a 159-eseket érinti legnagyobb mértékben a probléma. Félig-OFF-os a téma: apámnak van egy Lancia Delta-ja, 1.6 jtdm. Mivel mostanában többet használja városban, viszonylag rövidebb távokon, előjött nála az EGR hiba. Most tankolt bele az OMV-nél prémium gázolajat és hosszabb útra is ment, így végül megszűnt a probléma, de hosszabb távon jó lenne valami megoldás.

Szóval a kérdés: tudtok valakit Budapesten, aki az EGR falazásával/szűkítésével és a programból való kiírással foglalkozik? Vagy esetleg mit tanácsoltok?

Előre is köszi!
b00772017-10-16 23:53:12 // 100556
Igen a matt krómra gondoltam, már párszor nekifutottam a témának, de nem sikerült eldönteni milyet is vegyek. A problémám az, hogy eredetileg satin (matt) krómot szerettem volna, az van ebayen is utángyártottban már 16e körül postával, viszont a képek alapján olyan mintha csak festve lenne, valami króm utánzatra. Az eredeti 25e postával, az inkább nagyon finomra "szálcsiszolt" alunak látszik. Vagy veszek egy rendes krómot azt már itthon is kapni után gyártottban (az a típus ránézésre legalább már olyan mint a gyári). De mivel már találkoztam egy lelakott ti alfán eléggé ingatag króm tükörborítással, arra gondoltam, hogy az után gyártott ilyen gagyi... ezért tartottam tőle. Ahogy nézem az általad küldött linken még talán olcsóbb is a gyári matt króm kivitel :)

Hááát a képen eléggé látszik hogy a festettnek sajnos köze sincs a satin krómhoz :)

Még az az egy kérdésem lenne, hogy gyárilag a tetősín a matt krómra hasonlítana? Sajnos nekem lepattogzott a lakk rajta (festésre vár), így nem igazán tudom hova tenni. De jó lenne tudni milyen irányba induljak el, egyrészt milyenre festessem majd (jó lenne gyárira vagy legalább hasonlóra). A satin krómot kellene-e utánoztatni (már ha lehetséges egyáltalán jó minőségben festéssel...). Vagy az egy 3. fajta króm szerű elem úgymond. Az autó orrésze króm ugye, a Ti tükör satin króm vagy króm (ez legalább passzol az orrészhez). A tetősínnel nem tudom mi a helyet. Nem szeretnék itt nagyon kukacoskodni, de ha már veszek króm tükrörborítást, valami gyári összhangot ki szeretnék hozni belőle. Vagy legyen króm a tükörborítás ami megy az orrészhez, a tetősín meg szürke. Vagy matt króm a tükör és a tetősín is hasonlón matt króm.
b00772017-10-16 23:27:09 // 100555
Nem lesz egyszerű, köszi az infokat :)
Revitox2017-10-16 21:59:57 // 100554
Sya!
Igen én vettem. probléma nincs vele. Tökéletesen passzol.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-16 21:51:25 // 100553
Mindig ezek a körök :))) Jófej sokat hajlunk el, meg még fogunk is :DDD itt lakik a szomszédban, nèha szerelünk de mindig csunya vege van...
Kicsiadri11112017-10-16 21:18:30 // 100552
Én még úgy igazán nem nyomtam ki a szemét hosszabb távon, nemtudom mennyit sikerülne vele megetetni, de a legkevesebbet tudom az 8,4 volt.
RomeoOne2017-10-16 21:14:38 // 100551
Mondjuk a másik tükörburkolat sem sima, hanem inkább ilyen metálszürke, ahogy a képen látszik.
Smith2017-10-16 21:12:22 // 100550
Na Doc aztán megéri a pénzét :D Még más körökből ismerem :)
RomeoOne2017-10-16 21:06:52 // 100549
Ha a satin alatt a matt krómra gondolsz, akkor azt nem úszod meg olcsón. Én az Alfistiről rendeltem. 2x is, mert egyszer elvitték a vezetőoldalit és újra meg kellett rendelnem egy párt. dRobertoval raktuk fel, blog. Mikor a szerelőnél volt, hogy összerakja, akkor a fényező srác ott szabadkozott, hogy nem fújta olyan színűre a burkolatot, mint, a másikat, mert az még +15 ezerbe került volna ilyen fényezéssel. Ezért csak sima szürke lett. Mondtam neki, hogy nem gond, ezért szóltam előre, hogy azt nem is kell fújnia, mert megrendeltem már a másik tükörburkolatot :) Nem tudom, hogy mennyire jön át így képen, lámpafénynél, de élőben elég meggyőző a különbség (baloldali az alfistis, jobboldali, amit a javítás után raktak rá):
kép

Ugyanitt: egy pár kicsit különböző színű matt króm és egy pár fekete tükörburkolat eladó :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-16 20:47:56 // 100548
Dockynak alias Brunó Bananinak szinte mindig ennyit eszik de nyelezi neki mint állat csak néha rak hatodikat... azt mondta ami nem eszik, az nem is megy :DDD
Liquid2017-10-16 20:39:03 // 100547
jó gondolat, beszállnék :D
droberto2017-10-16 20:38:25 // 100546
Melegben csináld, úgy a kisebb a fültörés esélye.
Annyi kieg., hogy könnyebb leszedni belülről a burkolatot. Ehhez ki kell pattintani a -
az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörl.apot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférsz a 4-ből három pöcökhöz. :)
RomeoOne2017-10-16 20:37:56 // 100545
Egy Erhard érdeméremre hajt :D
droberto2017-10-16 20:34:30 // 100544
A motor főegységeinek kopását ezek az értékek mutatják leginkább.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata I.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata II.
b00772017-10-16 20:08:54 // 100543
Köszi! Úgy látom neked nem volt problémád az utángyártott minőséggel. Legalábbis nem írtál róla. Mondjuk kép alapján szépen passzolnak.
alfa155gyuri2017-10-16 20:08:01 // 100542
Valahol megvan a papír amit kinyomtatott hmm megkeresem.
alfa155gyuri2017-10-16 20:06:52 // 100541
Ebbe a részébe nem láttam bele feltették gépre ment vagy egy fél órát kb közben ezt azt csinált vele és azt mondta tedd vissza semmi baja.
Roll19832017-10-16 20:06:05 // 100540
Mi a cél? Negatív fogyasztási rekord? :)
droberto2017-10-16 19:59:04 // 100538
Engem a csúcsnyomás és a nyomásveszteség értkei érdekelnének miváltképpen...
Én is most tényfeltáró nyomozást folytatok...
droberto2017-10-16 19:57:37 // 100537
Ezt ha tudná valaki én komolyan meghívnám egy ebédre! :)
Lassan indíthatnénk erre egy alapot. :)
b00772017-10-16 19:54:44 // 100536
Sziasztok,

Vett már valaki utángyártott visszapillantó króm tükör borítást, jól passzol, nem mozog, masszív? Még amikor autót kerestem 2 éve, futottam bele egy lelakott Ti-be, azon a króm tükörborítás nagyon ingatag volt, nem tudom utángyártott volt-e vagy valami más gubanc volt vele. A satin cromeot nem tudom meg merjem-e venni utángyártottba, képek alapján mintha festékkel hozták volna össze a satin chrome hatást... Van valakinek tapasztalata ez ügyben?
Revitox2017-10-16 19:50:01 // 100535
Hasonlóan agyaltam ma mert bementem a fiat szbóhoz és hát....na.
1) amikor meghallották, hogy rákérdezek mi a menete az volt a válasz majdnem csak, hogy nem mindegy úgyis meg kell csinálni. Nekem így jött le. a nő mellett lévő ffi szinte flegmán adta elő magát. (nyugodt ember vagyok de nem sok kellett, hogy szájba vágjam)
2) Amikor csereautóról kérdeztem, 15 autóra 100 valamennyi ember volt előjegyezve (nos ez annyira nem gáz mert van másik autóm)
3) 2-2.5 hónap a szerelés kezdete, gyári alkatrészek ára 50%-a engem terhel mint azt írtam is

Erre én csak annyit tettem, hogy bejelentést megcsináltattam velük, hozzám jön a kárfelmérő és utána majd eldöntöm hogyan tovább. Mint más is ajánlotta, lehet, hogy a tárnoki alfás szerelő zsenit fogom megkérni, hogy vállalja el. Jobban bízok a munkájában mint a márkaszervizben.
Shadin2017-10-16 19:01:53 // 100534
Infopark - SZHBatta 1 óra, 13,6 fogyi. 25-ről indult és nem tudtam úgy taposni, hogy ennél több legyen mire hazaértem.
Macccy2017-10-16 18:54:14 // 100533
Dettó. Meg ez az egyszeri indításkor is hol beindul, hol teker krvasokat.

Még mindig tank üzemanyagszivattyúra tippelek. A 2x Startra rakás mindig elsőre indítja.
alfa155gyuri2017-10-16 17:28:12 // 100532
Az összeset! :)
Examinerrel a kért és kapok értékeket,porlasztókat padon,nagynyomásút,rélnyomáscső gombáját stb stb.önindító,generátor,töltés jó.Érden is nézték elektromos kütyüvel.De én már most nem aggódok mert tökéletes nekem így most ár csak használom és élezem az autózgatást vele már ebbe is belevertem húszezret nagyjából. :)
Liquid2017-10-16 15:03:52 // 100531
a kérdés az, hogy miért kell 2x gyújtásra tenni? :) Mert nálam is megoldja a 2x gyújtás vagy a tovább várakozás gyújtáson.
droberto2017-10-16 14:56:53 // 100530
Arra emlékszel, hogy többünknél a Starter revízió megoldotta a problémát? (Nálam csak ideiglenesen)
Továbbra is tartom, hogy a hiba, kopás(ok), és elhasználódás eredménye. Persze nem biztos, hogy mindenkinek ugyanaz amortizálódik.
droberto2017-10-16 14:51:25 // 100529
Mivel és milyen értékeket mértetek?
Mi a referenciaérték, és mekkora eltérés megengedett?
droberto2017-10-16 14:49:01 // 100528
Pont azért lenne jó belemerülni, hogy más is okuljon belőle.
Feltéve, ha egyazon hibáról beszélünk...
csokagm2017-10-16 14:13:26 // 100527
Hallgasd meg az árajánlatot amit mondd a biztosító. Az sem szokott olyan rossz lenni. Nekem múltkor 3 elem fényezésre 140.700Ft-ot utaltak és nem kellett karosszériázni csak fényezni.
alfa155gyuri2017-10-16 14:11:10 // 100526
WarbiRunner (Gyuri) megoldása lenne a tökéletes.
alfa155gyuri2017-10-16 14:06:41 // 100525
Volt egy érték ami nem stimmelt azt hittük ott a bibi de sajnos nem.
alfa155gyuri2017-10-16 14:03:55 // 100524
A blokkcserén kívül mindenen túl vagyok már.Ez lesz a hibám.
alfa155gyuri2017-10-16 14:02:58 // 100523
Túl vagyunk rajta.
alfa155gyuri2017-10-16 14:01:43 // 100522
Ne merüljünk bele mert már ez megvolt egyszer 100 szor tehetem akkor sem fog nálam ha nincs izzítás.IZZÍTÁSI gond van nálam és még sok mindenkinél.
Ha akarod arról is csinálok videót.
Ha nálad az úgy van akkor nyomás problémád van ami a többszöri ac indításakor meglesz vagy levegősödés de itt nem az.
droberto2017-10-16 14:00:04 // 100521
Az égési csúcsnyomásokat kellene megmérni, vagy méginkább nyomásveszteséget.
A félmelegen nehezen indulást az égési csúcsnyomás csökkenése okozza szvsz.
droberto2017-10-16 13:57:29 // 100520
Ezt írtam már én is többször. Nálam elég ha kétszer teszed gyújtásra.
Egyébként másodszorra mindig jól elkapja a sikertelen startot követően. Nem kell a gomb ehhez.
alfa155gyuri2017-10-16 13:56:20 // 100519
Hogy mitől jön elő nem tudom.Elvben minden jó szerencsére tudok cserélgetni alkatrészeket úgy hogy ne kerüljön pénzbe csak akkor ha megvan a bűnös,de nincs.Elvben minden érték jó mindenhol.
alfa155gyuri2017-10-16 13:53:49 // 100518
Igen,csak nem találtam még meg aki átírna pedig az lenne a jó megoldás.40C-ok ig legyen izzítás és nem lenne gond.
Természetesen én fizetnék érte és szerintem más is ha ezt meg tudnád írni.
És még az is lehet külföldről is hozzád járnának kis szoftver frissítésért. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-16 13:50:56 // 100517
Az elegáns megoldás az átprogramozás lenne. Az izzításnak is vannak saját táblái, amik átfirkálhatók. Nem merültem bele még nagyon, nem volt időm és motivációm sem egyelőre, elég sok táblázatot tartalmaz a progi.
Az EDC15-nél az indításnak volt egy külön táblája, valószínű hogy itt is van. "Cranking IQ" néven emlegetik, indítózási fordulathoz és hőmérséklethez meg van adva a befecskendezett mennyiség. A 146-nál próbálgattam, van hatása ha elpiszkáljuk :-) Ez plusz az izzítási idő együtt szerintem megoldanák. Bár az igazi kérdés, hogy mitől jön elő?
Valaminek csak el kell ahhoz romolni, hogy egy ilyen hiba előjöjjön, nem?
alfa155gyuri2017-10-16 13:34:56 // 100516
Itt egy videó tőlem is és az én megoldásomról.
Az első indításról nem csináltam videót mert az pöcc röff csak a másodikról.
Mint tavasszal már leírtam kb 25c-fok felett nincs izzítás tehát saját kompressziójától kell elindulni a motornak és sajnos ezen a hőmérsékletem nehezen megy neki főleg ha még egy kicsit lassú is az önindító.
Kaptam a megoldásomért hideget meleget,hogy így meg úgy de azóta nincs ilyen hibám mert nagyjából tudom mikor vagyok ebben a hőfoktartományban és akkor ott a gomb és nem égek vele.
Volt aki az ellenállás változásról írt a gombomra na az sem igaz mert vettem mégegy gombot amit a kertben tárolok mai napi kap esőt párát mindent és az ellenálása nem változik.Pedig azóta eltelt egy kis idő.

https://www.youtube.com/watch?v=9_V2mZQnEhg&feature=youtu.be
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak