Bocs, nem figyelem már úgy, mint rég :-)
Korrekció, ez volt kéznél

Gyári motortartó bakokat vettél bele? Én a dízelemnél jártam már úgy utángyártott bakokkal, hogy sokkal keményebbek voltak és emiatt jobban rázkódott az autó.
2 Motortartó bak cseréje után sem változott. Annyira ráz hogy pont idegesít 😞 piros lámpánál például kidobom N-be ott tűrhetőbb, bár ott is remeg egy kicsit.
Mondjuk múltkor nézten h 7szer volt módosítva a vezérlő program...amit kicsit sokallok, lehet van benne gányolás a pannonhalmi szerelő csinálta, akivel azóta összevesztem...
Amit nem értek, h 5 hengerrel sokkal simábbnak kéne lenni a járásának, pont h kevésbé kéne remegnie, mint mondjuk az 1.9 jtd 4 hengernek (amim volt 8szelepes manuál, és nem lehetett érezni a motor járását egyáltalán). Szivocsonk cserélve, lapátok fixálva, injektorok rendbem, egr/dpf off...vagy lehet a kis lapátkák mozgása hiányzik pont??
Valakinek bent vannak még mozgó eredeti állapotban egyáltalán?? 🤔
fazek2017-12-19 18:14:17 //
103001
Sziasztok! Mi okozhatja hogy az autóm az átlagnál sűrűbben regenerál? kb 250 km-ként.A használata nem változott amióta nálam van, néhány nap városi használat után vannak hosszabb etapok.
Ma leszedtem a dpf utáni kipufogócsonkot mert a rezgőcsövet cseréltem,és alulról látszott a részecskeszűrő kerámia betétje,olyan tiszta mintha új lenne!


Mennyire erős rázás? Nálam azért nem volt vészes,. Olyan tudatalatti szinten zavaró volt, hogy inkább húztam N-be, mert ott simább. Most ingerküszöb alá került a dolog, olyan természetes feeling D-ben hagyni és csak a féket taposni.
Újraírtam ma a programot, voltak vele gondok. Ákos segített debug-olni, most úgy tűnik, hogy hibakód mentes minden. Ma is kerültem bő 20 km-t. A módosítás jellege miatt a gázpedált is át kellett programoznom, de talán most még jobban sikerült. Kevésbé ideges, de kevésbé veszi el a zen feelinget is.
Tesztelem még egy kicsit, aztán ha jobb idő lesz, nekiállok kicsomagolni a kábelkötegből a boxot :-)
az a balos kanyar amúgy is trükkös... mint kb az Úrhidain minden éveben kb 4-5-en fognak árkot...
Liquid2017-12-19 14:23:55 //
102997
alapjáraton az összes 2.4-es "remeg" kicsit
És azóta ráz? Vagy előtte is utána is ugyanolyan volt, nem lett változás?
Akkor mindent megtett azért, hogy meghaljon.
2 db ki lett cserélve a váltó melletti meg a másik a motor hatuljánál ami kicsit feljebb van
Hardy2017-12-19 13:35:34 //
102993
Felemás gumik, húzós kanyar, párás lefagyott fehér aszfalt, és 150 körüli sebesség. Szembe meg a busz.
Másnak nincs ilyen nyűgje, h D és R-ben féken állva rázza a kasznit? Hidegen jobban mint melegen
Előfordulhat. De nem tudnám biztosan megmondani, hogy tényleg ettől simult e ki. Olyan szinten picit nyúltam bele, hogy elég hihetetlennek tűnt csak ettől ekkora különbség. Semmi mást nem csináltam, csak eltüntettem az alapjárati nyomásból a változásokat. 250-280Bar közt változtatgatja. Eleve nem nagy különbség. Na most nem változtatgatja :-)
De lehet hogy a box kiszedés is bele játszik, mert az meg ott is adhatott plusz üzemanyagot (feleslegesen) és a vezetékelése is lehet plusz bizonytalanság a rendszerben.
Lehet :-) De benne van az is, hogy bazi sok hőt termel ez a motor az előre tolt időzítése miatt. Ez meggyőződésem, persze nem feltétlenül van igazam. A módosított SOI-val sokkal lassabban melegszik be az autó, és valahogy így vagyok nyugodt :-)
Egyébként visszatettem az egr off-olt programot, amit én írtam át, és amivel 10e km-t levezettem. Be sem indult vele! WTF? A Winolssal lehet valami, vagy az MPPS valamit elkúrál a checksumnál? Az eredeti progit feltettem, most minden okés, nincs hibakód.
Full újra írom az ori-ból most az egészet, és semmit nem másolgatok excelből, hanem beírogatom inkább.
A TQ-Iq-t hagyom, ahogy javasoltad, átszámolom a többit. Ha így is kínlódik, akkor nem tudom :-)
Bakker nekem is rázza a kasznit D-ben és R-ben a féken állva. Akkor "csak" egy normális programot kell rá írni és kész is?!
Persze a kevesebb lóerőt kompenzálja a kevesebb súly is. Vidám kis autó :) jött a Ford mondeo mögöttem pályán és tolt. Padló és lemaradt 3x is kért repetat. Aztán a Mazda 6 is bár az szépen tartotta 200 így az iramot.
Macccy2017-12-19 11:17:54 //
102986
De könnyebb is, nem? Kis fürge lehet azzal a mocival
Mostanában hajtom ritkán a párom 2.0 170 hp giuliettajat is. Azt kell mondjam hogy dinamikaban simán ott van mint a gyári programos 2.4 jtdm. Csak a hangja nem olyan jó mint az 5 henger.
Hengerfej gondok erősen felhasználó függő :) hidd el egy eszetlen hazavágná a tiédet is enyémet is 1 nap alatt. Nálad sosem lesz annak baja , mivel megvárod még melegszik ,megvárod még le hűl, és tudod használni az autót.
5.5.. persze :-) Egy biztató jel, hogy szokatlanul lassan melegedett be. Ez volt az egyik cél, a motor hőterhelését csökkenteni, mert szerintem köze van a hengerfej bajokhoz. Pár év és kiderül, hogy jól gondoltam e :-)
Smith2017-12-19 07:32:43 //
102982
Ha veszel kínából valami androidost ami 159-hez való, azzal úgy tudom mennek a kormánygombok is.
Ha valami márkásabb fejegységben gondolkodsz, ahhoz pedig kell egy canbus adapter, hogy menjen a kormánygomb.
_Ata_2017-12-19 06:57:19 //
102981
Szia! Nekem ezt akkor csinalta, amikor egybol a legujabb verziot akartam ratolni. Probalj egy regebbit es lepcsozetesen.
Signus2017-12-18 23:35:23 //
102980
Fejlemény..
Kipróbáltam egy sima 1GB-os Pendrive-al, és ugyan ezt az "Error Code 10"-est írja, meg magyaráz közben angolul a csajszi, hogy ellenőrizzem az USB kontaktot...
Fat32-re leformázom, rárakom a fájlokat (mappa nélkül) és így sem hajlandó semmit aktívkodni.. Annyi a változás a 16GB és 8GB-os pendrive-hoz képest, hogy 1 perc helyett 2 percig vacakol, mire kiírja a hibát.
Ha veszek valami fejegységet, azt lehet majd vezérelni a kormánygombokkal?
Egyébként levettem az akksisarukat kb 15-20 percig, majd vissza, és ezután jelentkezett a hiba + a telefonommal sem tudok rácsatlakozni, mert nem látja...
Liquid2017-12-18 20:48:04 //
102979
ez jól hangzik :)
Ha a fogyasztást is leviszed 5.5-re, akkor elküldöm neked a 210 lovas programját is :)
Kíváncsi vagyok mit hoz a tesztelés.
Ez egy 159 ennyire összecsukva? Az meredek.. RIP
Az excel szerint 228 paci. Vissza kell majd ellenőriznem logolással. De nincs hiányérzetem :-) És D-ben féken állva simább a járása. Ez lehet attól is, hogy a box csatlakozói (és hosszú vezetékei) már nincsenek bekötve, de az is lehet, hogy az a hangyapénisznyi alapjárati nyomás növelés sem volt hülyeség :-)
nem ismertem a srácot, jó párszor viszont láttam az Alfáját a városban...
Na ezt jó hallani, remélem jó is marad neked a kkk. a hullámzás meg már akkor valaminek az előjele lesz ezek szerint.
Hány ló lehet most?
Állítólag nyári gumi...le volt fagyva... :(
Sok sikert kívánok ehhez az egész mizériához. Ezen én már egszer keresztülmentem.
Zolesz2017-12-18 18:56:04 //
102972
Eddig még nálam sem panaszkodott senki. Igaz én még nem hallottam, hogy milyen a minőség a másik oldalon.
Lehet, hogy egyszer kellene egyet beszélgetnünk telefonon keresztül... :D
Nem lehet fel újítani ? Ez elég hihetetlen. Én a helyedbe fel keresném pl a Tesszta KFt-t csak jókat hallottam idáig róluk.
Egyébként repedt a hengerfej?
Tatán most lattam van egy 5 hengeres, felújított úgy emlékszem 170 körüli összeg. Így kell kalkulálni az árakkal...
ProdyG2017-12-18 18:08:42 //
102967
Sziasztok,
2 hete szervizben a kocsi. ma beszéltem a szerelőkkel, azt mondták, hogy hengerfejet kell cserélni a kocsiban, és épp vadásznának hozzá bontóból egy jót, de még nem találtak.
Van egy olyan sejtésem, hogyha nem veszem kezembe az ügyet, akkor még jó ideig nem lesz kocsim.
Újonnan egyáltalán lehet ilyet venni (tudom, hogy nem olcsó)? Utángyártott gondolom nem játszik. Érdi bontót kérdezzem meg, vagy van esetleg valami jó ötletetek?
Bár alapból nem támogatnám ezt a bontó dolgot, mert akkor nem vagyok sokkal előrébb, egy bontott cucc is lehet hamarosan tönkremenne...
Nagyon kéne az ünnepekre a kocsi, de valahogy érzem, hogy nem lesz :(
Na innen is köszönet Ákosnak (Manky) és Föckösnek a sok segítségért. Ákos nélkül konkrétan be sem indult a programommal :-) Egy mezőt elb..tam. De végül, végre a saját programommal fut a gép. :D
A boxot lekötöttem, kijavított programot feltettem. Beindult. Maga ez a tény akkora élmény tud lenni, hogy beindul :-)
Ami elsőre feltűnt, hogy mitha csendesebben szólna hidegen, és egyértelműen kevésbé büdös. :-) Aztán mentem vele egy 30km-es kört. A gázreakció elsőre is közvetlenebb, kicsit túl Alfásra sikeredett (megint csak). Jó így is, majd használva még tompítok rajta ha kell. Ahogy bemelegedett, fokozatosan elkezdtem terhelgetni. Előbb alul csak. Sokkal nyomatékosabb, még mélyebb gáznál kapcsol vissza a váltó, nyomatékból el lehet lenni vele. Teljes síri csendben. Visszafelé előztem párat. Előbb sima padlógáz, aztán kick-down. Hát... jó nekem ez a kkk. Füstöt nem láttam a lámpák fényénél, ami jó jel. Hullámzásnak nincs nyoma. De a gyomrom tónusban volt végig :-) Tol mint az állat, sosem akar elfogyni. Ez konkrétan erősebb, mint a box. És nagyon bőven elég nekem :-)
A fogyasztás majd kiderül. Egy biztos, hogy sokkal finomabb lett az autó, pedig eddig sem panaszkodtam. Alakul :-)
Smith2017-12-18 17:39:23 //
102965
295-en tetszikelték a cikket. :/
Macccy2017-12-18 16:05:17 //
102963
Nálam még sose panaszkodott senki, szóóval csak azt mondom lehet ez nem általános ilyen formában, hogy nincs visszhang cancel :) Jó a rendszernek az a része. Csak lenne angol :D :D
Elég kezdetleges akkor ez a Blue&me. :)
Shadin2017-12-18 15:40:05 //
102961
Nekem is panaszkodtak rá. A mostaniban a Pioneer fej kihangosítója viszont meglepően jó. Szerintem a B&M nem rendelkezik semmilyen visszhang elnyomással :-(
Sziasztok!
Ma már kipróbáltam a Blue&me-t, de akiket hívtam, mindenki panaszkodott, hogy visszahallja saját magát. Lehet ezzel valamit kezdeni?
gyml2017-12-18 14:59:14 //
102959
Nekem 16 GB-ossal működik. Ami kicsit furcsa benne hogy csak akkor lehet mappát váltani ha az éppen játszott zene adatait írja a km-óra középső kijelzőjén. (Vagy hangvezérléssel szólsz neki hogy a mappákat akarod látni :) )
:((( jól össze törött az autó... RIP
Macccy2017-12-18 10:39:37 //
102956
Srácok ez a kiegészítő fűtés egy csoda, a kisjézus műve!
Reggel -1.0 C fok volt, minden ablak lefagyva, az autót tegnap meg se közelítettem szóval állt másfél napot ÉS szombat este patikára lemostam a pénzbedobósnál, tehát a kilincsek is befagytak szépen. A vezetőajtó kilincsét óvatosan megmasszíroztam, tenyérrel rámelegítettem picit, befelé megnyomkodtam, szerencsére kinyílt jól. Kulcs be, olajcsekk, gomb, pöcröff beindult, eddig jó, itt jött a tutiság .. .. Elkezdtem a céges belépőkártya tartóval (!!) jeget kaparni az első oldalablakokról, ahogy alapjáraton járt a motor, direkt hagytam a szélvédőt, hogy lássam mi fog történni. Mire a két elsőszélsőt megkaparásztam, addigra a szélvédőn alul középen már latyakosra olvadt a néhány milliméteres jégpáncél, legfeljebb 3-4 perc volt. Superissimo'!
Ha egy szélvédőfűtés az autós téli felszerelések listáján egy vágyott 10 pontos extra, akkor ez a kieg fűtés legalább egy 7-es tutti